Skocz do zawartości
IGNORED

Metronome C8 vs.CH Precision vs. DCS Vivaldi


Gość jarek&ania

Rekomendowane odpowiedzi

No ciekawe ciekawe rzeczy podajecie. Jednak moim zdaniem pomijajac sprawy uczciwosci i moralnosci takiego postepowania Peter Qvortrup bardzo duzo sie nauczyl (podpatrzyl czy tez skopiowal) na polu konstrukcji sprzetow opartych o lampy i transformatory i chcac nie chcac produkuja teraz rzeczy bardzo dobrze brzmiace. Byc moze wzmacniacze to kopie ale same juz DAC-e to chyba projekt samego Qvortupa. Konstrukcje lampowe to zawsze proste konstrukcje bardzo latwo je nasladowac czy tez skopiowac. No niestety audio to rowniez business a w businessie niestety wystepuja tez nieczyste zagrania, to nie zeby bronic Qvortupa, ale taki poprostu jest swiat. :(

 

Nie zgodzę się z tym co napisałeś. Pass potrafi być i rozdzielczy, i przeźroczysty, to kwestia zasilania a więc jakości prądu mu podanego no i oczywiście kluczowym elementem jest akustyka pomieszczenia. Właściwa adaptacja akustyczna i wysoka jakość prądu to 50% dobrego dźwięku. Przypuszczam, że nie odsłuchiwałeś Passa w najlepszych warunkach, stąd taka niechęć do tego produktu. Naturalny barwowo Pass nie jest, jak i 100% całej obecnej produkcji. To już sprzęt wintage jest bliżej.

No i ja rowniez nie moge sie zgodzic, poniewaz wzmacniacze Passa to moim zdaniem swoistego typu pulapka, prosze sie nie obrazac ale tym wzmacniaczon daleko do rozdzielczosci i z lepszymi bardziej rozdzielczymi zrodlami to predzej czy pozniej wyjdzie. Moze z Metronomem C8 ktory nie jest mistrzem rozdzielczosci ten wzmacniacz sie bardzo sprawdza. To jednak jestem tego pewny ze to co idzie a ida zrodla oparte o komputery dostaniemy juz wkrotce duzo wieksze rozdzielczosci i wtedy wzmacniacze tego typu beda ograniczac mozliwosci tych zrodel. Takie jest moje zdanie w tym temacie, mam nadzieje ze nikogo nie urazilem, bo mam prawo wyrazic tylko swoja opinie.

 

Pozdrawiam z Londynu... i powiem tylko w nowym dzionku ze tu juz pierwsze wiosenne kwiaty zaczynaja kwitnac, a drzewa pelne sa w nabrzmiale pąki, do Polski tez to przyjdzie...Milego dnia zycze!

do Polski tez to przyjdzie...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

No niestety audio to rowniez business a w businessie niestety wystepuja tez nieczyste zagrania, to nie zeby bronic Qvortupa, ale taki poprostu jest swiat. :(

Co nie znaczy ,że należy go takim akceptować.

Jestem ciekawy jakbyś sie poczuł gdyby Twój pracownik ( zielony jak liść kapusty) zatrudnił sie u Ciebie w firmie , nauczył się wielu rzeczy ( w tym miał dostęp do tajemnic firmowych) a następnie pokłócił się z tobą o pieniądze , ukradł dokumentację i za płotem założył taką samą firmę , dodatkowo o tej samej nazwie?

Takie coś to dla mnie jest zwykłe skurwysyń...... a nie jak nazwałeś business.

 

 

wzmacniaczon daleko do rozdzielczosci i z lepszymi bardziej rozdzielczymi zrodlami to predzej czy pozniej wyjdzie. Moze z Metronomem C8 ktory nie jest mistrzem rozdzielczosci ten wzmacniacz sie bardzo sprawdza.

 

Mniej wróżenia z fusów , youtube i opowieści w stylu "poczytaj mi mamo" a więcej słuchania.

Wtedy będziesz mógł wypowiadać się rzeczowo i na temat konkretnych urządzeń.

Masz pewną wiedzę i podstawy techniczne co należy docenić ale osłuchania nie wiele.

Inaczej nigdy nie napisałbyś takich herezji na temat kolejnych już urządzeń.

Ale Ty nie przyjmujesz do wiadomości ,że mogą być inni na tym forum ( nie piszę akurat o sobie ) , którzy mogą mieć większe doświadczenie i osłuchanie z urządzeniami , kablami itp.itd.

Ty jak zwykle wiesz najlepiej a to jak widać ślepa ulica ...i dlatego jesteś postrzegany jako zwykły troll.

A przecież mogłoby być zupełnie inaczej.

Szkoda ;(

Przetworniki AN UK są ich własną autorską konstrukcją - moim zdaniem dużo lepszą niż DAC Kondo. Zresztą te nowe wzmacniacze i pre to tez już są konstrukcje Andy'ego Grove'a.

 

Wielu, nawet najbardziej hardcorowych fanów Kondo używa DACów AN UK.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Pewnie jest tak jak napisałeś ale nie o tym pisałem.

Nowe konstrukcje nie powstały z niczego , wiedzę na ten temat facet raczej nie posiadł pracując przy przerzucaniu palet w Biedronce.

Przeczytaj może jeszcze raz co napisałem ;)

 

Wielu, nawet najbardziej hardcorowych fanów Kondo używa DACów AN UK.

 

Wielu również nie używa i jaki płynie z tego wniosek ?

Jestem ciekawy jakbyś sie poczuł gdyby Twój pracownik ( zielony jak liść kapusty) zatrudnił sie u Ciebie w firmie , nauczył się wielu rzeczy ( w tym miał dostęp do tajemnic firmowych) a następnie pokłócił się z tobą o pieniądze , ukradł dokumentację i za płotem założył taką samą firmę , dodatkowo o tej samej nazwie?

Takie coś to dla mnie jest zwykłe skurwysyń...... a nie jak nazwałeś business.

 

Takie rzeczy sie zdarzaja, po pierwsze zawsze lepiej zapobiegac niz leczyc, po prostu nalezy sie wczesniej zabezpieczyc przed takimi praktykami. Po drugie nie oceniajmy innych znajac tylko pobieznie ten konflikt, jak i z jednej TYLKO strony. Kulisy tej sprawy moga wygladac zupelnie inaczej, jak i sytuacja moze byc duzo bardziej skomplikowana niz nam sie wydaje.

Dodatkowo jak pisal Elb, konstrukcja DAC-a to opracowanie autorskie firmy Audio Note a sam z doswiadczenia wiem, ze opracowanie dobrego DAC-a to znacznie wyzszy poziom trudnosci anizeli opracowanie nawet bardzo dobrego wzmacniacza. To tez umiejetnosci firmy Audio Note nie sa niskie i z pewnoscia maja oni bardzo duzo doswiadczenia w konstrukcji. Pozostale wiec wnioski i oskarzenia w kierunku AN nie do konca sa trafione! Co jeszcze raz podkresle absolutnie nie pochwalam takich praktyk ale i nie bede wydawal jak Ty autorytarnych wyrokow w tej sprawie.

 

Mniej wróżenia z fusów , youtube i opowieści w stylu "poczytaj mi mamo" a więcej słuchania.

No wlasnie jesli chodzi o sluchanie, to kiedy kolego Jarku, kolega byl na jakims koncercie z muzyka na zywo bez naglosnienia? ;)

Dopiero sluchanie moim zdaniem Muzyki na zywo moze dac nam obraz jak brzmia instrumenty, glosy, jakie sa szczegoly tych brzmien jak wyglada przestrzen, powietrze wokol instrumentow itd.

Kiedy kolega byl? Bo ciagle odlsuchiwanie tylko sprzetow to wcale nie jest obcowanie z jakims idealem, a tylko jakas koncepcja brzmieniowa producentow sprzetu. ;)

 

Wtedy będziesz mógł wypowiadać się rzeczowo i na temat konkretnych urządzeń.

No wlasnie, to zdanie biorac powyzsze rowniez kieruje do kolegi. Z logicznym uzasadnieniem. ;)

 

Ale Ty nie przyjmujesz do wiadomości ,że mogą być inni na tym forum ( nie piszę akurat o sobie ) , którzy mogą mieć większe doświadczenie i osłuchanie z urządzeniami , kablami itp.itd.

A czy kolega bierze pod uwage ze moge miec wieksze doswiadczenue od kolegi? Jestem pewny ze nie ;) A byc moze rzeczywistosc jest zupelnie inna niz wydawac by sie moglo koledze? ;)

 

Ty jak zwykle wiesz najlepiej a to jak widać ślepa ulica ...i dlatego jesteś postrzegany jako zwykły troll.

Wcale nie upieram sie przy wielu tezach jesli nie jestem pewny ich racji, a ze jestem tak postrzegany? To juz dawno przestalem sie przejmowac jak to widza inni, inni zawsze beda postrzegac to roznie, nie ma to dla mnie znaczenia, ja jestem soba i tylko soba i mam wlasne osobiste zdanie! ;)

 

No i wlasnie co do wzmacniaczy Passa mam wlasnie taka pewnosci poniewaz znam dokladnie ich konstrukcje jak i powtorze wiem co te sprzety moga a czego nie moga.

Powtorze jeszcze raz, te wzmacniacze to pulapka ktora dostrzezesz dopiero po jakims czasie ale jestem pewny, ze jesli dalej bedziesz interesowal sie High-endem to predzej czy pozniej to uslyszysz.

Wzmacniacze Passa to pulapka poniewaz wlasciwie z plyty na plyte na tych wzmacniaczach kazde nagranie gra dobrze, wszystko jest poprawne kazde pasmo dol, srodek, gora...ale dopiero przejscie na cos rozdzielczego pokaze prawde oczywista ze mozna znacznie wiecej. Ze kazdy instrument ma bogactwo brzmien wiele niuansow smaczkow i potezna ilosc powietrza, wszystko moze byc bardziej rozdzielone jak i miec duzo dokladniejsze palety brzmien harmonicznych. Oczywiscie obecnie jak tego sluchasz, wydaje Ci sie taki przekaz idealem i ze juz nic wiecej w tej materii nie mozna - taka robote wlasnie robia wzmaki Passa, oraz wszystkie ktore generuja duze zawartosci THD czyli wszystkie wzmaki lampowe jak i urzadzenia ktore maja w torze chocby jedna lampe. Jednak zapewniam Cie ze mozna duzo jeszcze wiecej, tylko nie jestem pewien czy samo Metronome nie stanowi tutaj bardzo duzej bariery aby wejsc w nagrania glebiej. Wniosek ten wyciagnalem z Twoich slow o plytach J.M Jarra i to ze uwazasz reeedycje jako lepsza, chociaz dla mnie oczywistym jest ze reedycja to przeladowanie komputerowym nienaturalnym dzwiekiem. Sluchajac Metronome jak i Passa jak i tego co piszesz, jestem pewny ze w Twoim systemie jest takie wlasnie ograniczenie.

 

Pozdr.

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Sluchajac Metronome jak i Passa jak i tego co piszesz, jestem pewny ze w Twoim systemie jest takie wlasnie ograniczenie.

 

Tak jak powyżej napisałeś ja nie jestem tak doświadczony i osłuchany ze sprzętem jak Ty więc kieruję się ... no właśnie , czy się kieruję ?

Popytałem po sąsiadach , poczytałem kolorowej prasy , upewniłem się na youtube i zaryzykowałem.

Wiem ,że Pass to takie średnie hifi a nie żaden tam hiend ale mnie wystarcza w zupełności.

Totalny brak rozdzielczości , i mulenie to znak firmowy tych urządzeń dlatego są tak popularne wśród mniej doświadczonych ałdjofilów.

Jak miałbym szyć kalesony to wybrałbym Łucznika , do garniturów potrzeba na pewno lepszych maszyn np. Singer. ;)

Widze Jarku ze destrukcyjne emocje wziely gore, przekreciles moje slowa, jak i Twoj styl przestal byc dyskusja a zwykla ironiczna konfrontacja.

Kiedys zrozumiesz o co mi chodzilo.... jestem tego PEWNY! :)

 

p.s. No i nie odpowiedziales mi na zadane pytanie, kiedy byles na jakims koncercie na zywo?

Skoro nie byles, to moze sam dostrzezesz brak logiki we wlasnym rozumowaniu jak i byc moze blednych wnioskow ze sluchaniu w domu sprzetow. ;)

 

pozdr. :)

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Stanisławie gdzie w moim wpisie pojawiły się jakieś emocje?

Sprzęt to tylko sprzęt .

Pozwolisz ,że przy wyborze sprzętu nie oprę się na Twoich rekomendacjach i postąpię wbrew Twojej logice.

 

Czekam w takim razie na Twój produkt a po tym co dotychczas wyczytałem w Twoich postach myślę ,że zakasujesz wszystkich na świecie.

Wtedy publicznie przyznam ,że się myliłem i popełniłem błąd nie czekając na Twoją spuściznę audiofilską.

 

pozdr.

Pozwolisz ,że przy wyborze sprzętu nie oprę się na Twoich rekomendacjach i postąpię wbrew Twojej logice.

Ale Jarku, czy ja mam taki styl zeby kogos do czegos zmuszac, przeciez to jest tylko i wylacznie Twoja decyzja, ja Ci TYLKO ja odradzam i wszystko w temacie. ;)

 

p.s.

 

Posluchaj MBL-a 9011 + Trinity DAC-a z dobrym komputerem, sadze ze to moze byc dla Ciebie przelom i byc moze zrozumiesz o jaka rodzielczosc mi chodzi.

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

p.s. No i nie odpowiedziales mi na zadane pytanie, kiedy byles na jakims koncercie na zywo?

 

Odpowiedz w takim razie kiedy ostatnio byłeś na torze F1 i jeździłeś bolidem? Z tego co wiem w Barcelonie już można pośmigać w tym sezonie.

Skoro ostatnio na torze nie byłeś to skąd możesz wiedzieć jaki samochód kupić ?

Oczywiście zakładam ,że wogóle jakiś posiadasz :)

Stasiu

1. W audio jest jeszcze kilka innych waznych czynnikow niz tylko same urzadzenia. Nie zawsze oceny urzadzen moga byc trafne, szczegolnie jezeli opierasz ocene na innych starszych konstrukcjach.

2. Muzyka raz zamieniona na sygnal elektryczny nigdy nie bedzie juz dokladnie ta sama muzyka.

Muzyka raz zamieniona na sygnal elektryczny nigdy nie bedzie juz dokladnie ta sama muzyka.

No wlasnie mam ostatnio mocne wrazenie ze na plytach nagranych minimalna technika mikrofonowa w technologi DDD zapisane jest 100% tego co mozna doswiadczyc sluchajac tego na zywo. Z kazdym rokiem i miesiacem coraz bardziej sie o tym przekonuje, jestem juz PRAWIE tego pewny!

Na pewno mozna sie zblizac, ale dokladnie to samo nigdy nie bedzie. Kazde nagranie ma sygnature techniki realizatorskiej. O tym co zrobi sie z tym przy odtwarzaniu, to kolejny etap ksztaltowania efektu koncowego.

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

sadze ze to moze byc dla Ciebie przelom i byc moze zrozumiesz o jaka rodzielczosc mi chodzi.

Staszek tutaj masz przykład typowego mulenia i braku rozdzielczości w urządzeniach PASS.

Ty potrafisz na youtube wszystko usłyszeć więc zapodałem Tobie filmik.

Miłej zabawy ;)

 

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=58dfP8MIBzQ

 

 

P.S.

Ten preamp jest ze średniej półki więc może dlatego tak muli.

Z preampem XS powinno być troszke lepiej.

 

 

No wlasnie mam ostatnio mocne wrazenie ze na plytach nagranych minimalna technika mikrofonowa w technologi DDD zapisane jest 100% tego co mozna doswiadczyc sluchajac tego na zywo. Z kazdym rokiem i miesiacem coraz bardziej sie o tym przekonuje, jestem juz PRAWIE tego pewny!

 

Tak się nie wypowiada człowiek, który obcuje z muzyką live, szczególnie z wyróżnieniem przypadku kiedy człowiek ten zaliczył setki koncertów, a tak się zadeklarowałeś. Moim zdaniem audio i reprodukcja dżwięku i 'live music' to dwa różne światy, oczywiście ocierające się o siebie, jednak zupełnie inne - wspólnym mianownikiem jest treść jako materia muzyczna, jednak live jest życiem i energią, a audio tylko i wyłącznie reprodukcją - raz lepszą, a raz gorszą. Uważam, że ważnym jest, aby być tego świadomym.

Parker's Mood

Czy taki komputer wystarczy?

Do podanego zestawienia brakuje mi tylko kabli Nordosta i kolumn Harpii ewentualnie AP. Poziom realizmu i feria barw byłaby oszałamiająca!

 

Szymon, to chyba najbardziej analogowy komputer. Pomyśl ile lamp typu NOS zrodziła ta maszyna na ebayu :)

Tranzystor to ciemna strona mocy... strzeżcie się jej... I nie dajcie się zwieść, jakoby mocniejsza była... bo jest tylko szybsza... łatwiejsza... a przez to pociągająca tak bardzo... Podczas gdy jasna, lampowa strona trudna jest... cięższa... wyrzeczeń licznych wymaga... ale bać się jej nie musicie... by Twonk

Szymon, to chyba najbardziej analogowy komputer. Pomyśl ile lamp typu NOS zrodziła ta maszyna na ebayu :)

Audio nie znosi kompromisów :)

To jest komputer idealny dla MarkN nazywa się Mark 1.

 

Staszek tutaj masz przykład typowego mulenia i braku rozdzielczości w urządzeniach PASS.

Ty potrafisz na youtube wszystko usłyszeć więc zapodałem Tobie filmik.

Miłej zabawy ;)

P.S.

Ten preamp jest ze średniej półki więc może dlatego tak muli.

Z preampem XS powinno być troszke lepiej.

 

Ale zamula. Mam ten kawałek na starej płycie Mangera z lat 90 :)

Basiko flaczko trzęsienie...

Jarku, pierwszy filmik tylko mocno potwierdza to co slyszalem na Passie, do rzeczy wiec...:(

Na pierwszym filmiku, zrodlem jest laptop jak i jakis DAC Wadii, dobrze chyba wiesz, ze gdyby zatosowac jakis czysty tranzystor z malym THD to dzwiek stalby sie nie do zniesienia, ostry, bez wypelnienia i suchy. Na filmiku dosc wyraznie slychac ze i tak brakuje bardzo wypelnienia, znam ten utwor juz od dawna, mam go w swojej kolekcji. Pomimo wiekowego nagrania to jest jedno z lepszych nagran z poczatku techniki 24 bitowej, sa tam ustawione bardzo dobre proporcje pomiedzy instrumentami jak i doskonale nagrane sa rozne bardzo niskie dzwieki kotlow, caly czas na nagraniu jest potezne wypelnienie i barwa. No i co robi Pass w tym systemie? Zaokragla i lagodzi przekaz, co akuratnie temu systemowi wychodzi bardzo na plus. Tylko ze Jarku Ty masz znacznie wyzszy poziom, Twoje zrodlo jest dosc juz neutralne, ale i tak sadze ze Pass u Ciebie zaokragla jednak dzwiek poprostu, wiec moze w tym wypadku wychodzi u Ciebie ze zrodle brakuje troszke oglady stad Twoje preferencje (tak sie domyslam) co do tego wzmaka.

 

Drugi filmik nic mi nie mowi, nie znam nagrania, ale wydaje mi sie ze przekaz jest spowolniony i pogrubiony.

Znalazlem w necie filmik z tego samego pokoju i z muzyka ktora znam i mam

Generalnie musze przyznac ze jest to bardzo neutralna prezentacja i wlasciwie ciezko sie do czegos przyczepic ( punkty plusowe dla Passa ) chyba przez to ze zrodlem jest vinyl. Ale jednak slychac spowolnienia, to nagranie Anne Bisson jest wykonane technika wielomikrofonowa i kazdy instrument nagrany jest z malej bardzo odleglosci i miksowany ( nie bardzo lubie takie nagrania ) no i jeszcze to jest przymulane dodatkowo lampa :/ ale i tak slychac ze fortepian ktory jest nagrywany tuz przy strunach jest mocno zmulony na prezentacji z Kent, to samo dotyczy glosow wokalistki ktora zawodzi i miauczy i meczy sie spiewajac, normalnie u mnie na moim DAC-u i na zapisie oryginalnym jest na jej glosie duzo powietrza i zroznicowania, nie meczy sie tak bardzo, ale i tak te lampy slychac...;)

To samo dotyczy dolu, ale tutaj nie wypowiem sie szczegolowo, bo akustyka pokoju moze to roznie modyfikowac.

 

Jarku reasumujac, poczekalbym na nowe zrodla i wstrzymal sie z zakupem Passa, bo okaze sie ze ograniczysz sobie system...A nowe jednak idzie! ;)

 

Tak się nie wypowiada człowiek, który obcuje z muzyką live, szczególnie z wyróżnieniem przypadku kiedy człowiek ten zaliczył setki koncertów, a tak się zadeklarowałeś. Moim zdaniem audio i reprodukcja dżwięku i 'live music' to dwa różne światy, oczywiście ocierające się o siebie, jednak zupełnie inne - wspólnym mianownikiem jest treść jako materia muzyczna, jednak live jest życiem i energią, a audio tylko i wyłącznie reprodukcją - raz lepszą, a raz gorszą. Uważam, że ważnym jest, aby być tego świadomym.

Obecnie wydaje mi sie ze nagrania prymitywna technika dwu mikrofonowa bez dodatkowych masteringowych kombinacji pozwala na uzyskanie 100% przekazu jaki jest na zywo. Membrany nowoczesnych mikrofonow sa duzo bardziej czule niz nasze membrany i polaczenia kostne do mozgu, dodatkowo zapis 44.1/16 bitow jest rowniez powyzej mozliwosci ludzkiego sluchu, czemu wiec zapis nie mialby byc idealny? Ja sadze ze zapis moze byc idealny, problemem jest odtwarzanie...!

Czyli przetwarzanie C/A nie jest idealne, ale A/C juz tak? Które problemy rozwiązane w A/C pozostały nierozwiązane w C/A?

System gra dobrze, albo nie....

Czyli przetwarzanie C/A nie jest idealne, ale A/C juz tak? Które problemy rozwiązane w A/C pozostały nierozwiązane w C/A?

Obie konwersje nie sa idealne ale A/C ma duzo mniej problemow niz C/A, nie wypowiem sie szczegolowo czemu, ale ogolnie ciezko przejsc z cyfry do swiata analogowego.

stasiop, przeciez to wszystko youtube, co ty tam mozesz oceniac

Welly, welly, welly, welly, welly, welly, well. To what do I owe the extreme pleasure of this surprising visit?

Problem jest niemal symetryczny. Możesz wymienić chociaż kilka z tych wielu problemów C/A nie występujących w A/C. Pytam bo nic mi nie przychodzi na myśl.

System gra dobrze, albo nie....

Problem jest niemal symetryczny.

Tylko sie taki wydaje.

 

Możesz wymienić chociaż kilka z tych wielu problemów C/A nie występujących w A/C.

Nie moge, niestety :(

 

Ale czy to nie jest wspaniale dla nas audio-maniakow ze zapis A/C jest prawie doskonaly?

Dla mnie to fantastyczna sprawa! :)))))

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.