Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego winyl NIE BRZMI lepiej od CD?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Redaktorzy

DSD 5,6MHz (128 razy gęściej od CD) zdecydowanie TAK. Brak problemów z atakiem, piękna góra. Oczywiście o ile realizacja wybitna. Jestem skory do stwierdzenia, że to format, który jest w stanie skopać tyłek analogowi. Jest pozbawiony jego wad strukturalnych. Jedyny problem to dostępność muzyki w tym formacie.

 

Natomiast "The Wall" słuchać z kompaktu? Też można. Brakuje mi ataku, kopniecia, luzu na scenie, powietrza. Słuchałem na różnych systemach i ta sama maniera. Natomiast w dobrze zesrtojonym torze analogowym jest to, co powinno być. Może to też kwestia tamtych lat. "The Wall" został wydany z 1979 roku, a wtedy królował winyl i taśma magnetofonowa.

Edytowane przez kangie

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

faktycznie są to wyższe formaty ale jesteśmy w wątku cd vs vinyl? poza tym w przypadku nagrań komercyjnych wykonywanych na mikrofonach wąskopasmowych nie ma znaczenia nośnik czy vinyl czy cd czy dsd itd ponieważ ograniczeniem jest samo nagranie

first pressy z Blue Note - ja bym wolał i chciał ich słuchać z winyla analogowo bez jakiejkolwiek ingerencji cyfrowej!

 

 

Ja też bym wolał cały jazz lat 50-60 tych słuchać z czarnego krążka ;)

No,ale cóż jak się nie ma co się lubi...

to trzeba się ratować xrcd,K2HD,itp.

 

Tak, to zapewne byłby bardzo ciekawy eksperyment - wysłuchać kolejnych perełek z Blue Note na 1st lub 2nd press'ach i porównać do realizacji cd RVG remasters. Generalnie, całościowo ujmując, większość nagrań z BN ma swoje specyficzne brzmienie i jedne rzeczy powalają jakością na cd, a innych nie da się prawie w ogóle słuchać w kontekście jakości. Mam prawie wszystko co powinienem mieć z BN, lecąc dyskografiami poszczególnych gigantów, bo mniej więcej w ten sposób zbieram płyty i muszę powiedzieć, że np. tak jak Saxophone Colossus RVG remaster brzmi genialnie, tak już kultowy koncert z Village Vanguard Sonny'ego, też RVG remaster, wręcz nieprzyzwoicie słabo. Takich klimatów brzmieniowych w BN jest cała masa. W wątku o najlepiej zrealizowanych koncertowych cd, ABs podał przykład koncertów 'One Night with Blue Note Preserved' z '85 - mam wszystkie cztery cd i brzmi to cieniutko z mocno wycofaną górą i koncentracją na średnich rejestrach - Vol.1,3,4 to Made in Japan, Vol.2 - Made in USA. Niestety, żaden 'made' nie pomógł w niczym, a muzyka to przecież palce lizać - jazzowe ikony w pięknej gali BN. Szkoda, że tak kiepsko to brzmi, przynajmniej w moim systemie - mam wrażenie, że próbki z YT na laptopie lepiej się odzywają niż te cztery volumeny cd z mojego setupu '-)

 

Z BN mógłbym porównywać i porównywać - winyle do cd, cd do winyli - bo tak jak już wspomniałem, mam prawie wszystko co najważniejsze i najlepsze z tej wytwórni - oryginały US lub Japan plus pojedyńcze egzemplarze z Europy (np. Joe Henderson 'The State of The Tenor' z VV - Made in Holland). Być może w tej kwestii powinien zabrać głos w dyskusji wojciech iwaszczukiewicz - z tego co pisał ma on oryginalne winyle BN z epoki jak i pewnie te same wydania na cd RVG remasters, więc jego opinia mogłaby cokolwiek wyjaśnić co do wybranych porównań jakościowych.

Parker's Mood

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

DSD 5,6MHz (128 razy gęściej od CD) zdecydowanie TAK. Brak problemów z atakiem, piękna góra. Oczywiście o ile realizacja wybitna. Jestem skory do stwierdzenia, że to format, który jest w stanie skopać tyłek analogowi. Jest pozbawiony jego wad strukturalnych. Jedyny problem to dostępność muzyki w tym formacie.

 

Natomiast "The Wall" słuchać z kompaktu? Też można. Brakuje mi ataku, kopniecia, luzu na scenie, powietrza. Słuchałem na różnych systemach i ta sama maniera. Natomiast w dobrze zesrtojonym torze analogowym jest to, co powinno być. Może to też kwestia tamtych lat. "The Wall" został wydany z 1979 roku, a wtedy królował winyl i taśma magnetofonowa.

 

Wady strukturalne CD o których pisze się tutaj z taką lubością to zwykle wady sprzętu a nie formatu. O ciekawej rzeczy napisał purple2 - mikrofony. Większość z tych użytych do tak wychwalanych nagrań DSD z tym super atakiem, kopnięciem i szczegółami nie przenosi niczego powyżej 20 kHz. W przypadku starszych realizacji pojawiają się jeszcze słabsze mikrofony z pasmem do 16 czy 18 kHz. Jaki jest więc sens wydawania kolejnej "gęstej" wersji starego nagrania? Magnetofon na którym nagrywali Beatlesi miał pasmo do 15kHz i dynamikę na poziomie 50 kilku dB.

Co do winylu ja to widzę inaczej. Porównując kilka realizacji tych samych płyt bardzo często zdarza się że czarna płyta gra lepiej. Zawsze inaczej. Nie jest to tylko kwestia specyfiki formatu. Bardzo często także realizacji. Znakomicie zrealizowane płyty Yello (te z lat 80-tych) najlepiej brzmią na dobrym gramofonie.

Oczywiście 'Saxophone Colossus' to Prestige, co nie zmienia w zasadzie nic, bo w kontekście RVG Remasters i innych jakości brzmień chodzi mi właśnie o porównania realizacji cd/winyl i rzecz dotyczy zarówno i BN jak i Prestige, Contemporary, Riverside czy też Columbii.

Parker's Mood

<br />Jaki jest więc sens wydawania kolejnej "gęstej" wersji starego nagrania? Magnetofon na którym nagrywali Beatlesi miał pasmo do 15kHz i dynamikę na poziomie 50 kilku dB<br />
sens jest...marketingowy, a studia nagrań używają mikrofonów szerokopasmowych tylko do pomiarów, natomiast przy realizacji nagrań boją się jak ognia używać czegokolwiek powyżej 20khz, ponieważ nie kontrolują charakterystyki fazowej toru zapisu, prof czyżewski z ksm politechniki gdańskiej powiedział mi, że użycie takich mikrofonów wymaga w zasadzie minimalizację przetworzeń dźwięku czyli tor zapisu powinien być zredukowany do minimum, czyli nagranie hi-endowe powinno składać się z kilku par stereofonicznych mikrofonów, mixera-sumatora i rejestratora, bez zbędnych korekcji i masteringów, aby zachować pełne efekty fazowe, i to jest przepis na nagranie hi-endowe, ale studia nagrań wolą bawić pokrętłami korektorów i mnożyć zniekształcenia dynamiczne, przepis na nagranie do porównania cd vs vinyl jest paradoksalnie prosty

Magnetofon na którym nagrywali Beatlesi miał pasmo do 15kHz i dynamikę na poziomie 50 kilku dB.

 

Nie wiem czego używali Beatlesi ale wyjście powyżej 20 kHz nie jest w szpulowcach jakimś wyczynem. W okolicy 30 kHz nagrywano kody synchronizacyjne które da się potem wyłapać na niektórych winylach bo nikt tego nie filtrował.

W wątku o najlepiej zrealizowanych koncertowych cd, ABs podał przykład koncertów 'One Night with Blue Note Preserved' z '85

 

>MarkN

podając ten tytuł nie miałem na myśli jakości brzmienia z CD, nie mam tego na CDs, a raczej ogólnie że fajnie jest połączyć się do internetu z laptokiem na kolanach i coś fajnego obejrzeć + równolegle dzwięk przez konwerter podać do hifi - ot taki offtop, pewnie od czapy ;-)

 

Być może w tej kwestii powinien zabrać głos w dyskusji wojciech iwaszczukiewicz

 

myślę, że Wojciech da 5:0 dla płyty winylowej...

Edytowane przez ABs

Dlatego też m.in powiedziałem, że świat sztuki jest ściśle powiązany ze światem techniki i nie wyobrażam sobie dobrego inżyniera bez umiejętności gry na instrumencie i muzycznej świadomości. Sama technika nie zrobi dobrych nagrań, bo będą po prostu techniczne, sterylne i wykastrowane ze wszystkiego co ważne, włącznie z muzycznym brudem - czyli kiepskie. Nawet jak technicznie będą sprawiały wiele frajdy, bo będzie słychać cichego bąka trębacza lub innego saksa. Przykładów można mnożyć. Poza tym, zupełnie inaczej nagrywa się się jazz i klasykę, a zupełnie inaczej rock i pop. Studyjne nagrania jazzowe i klasyczne to w przeważającej większości nagrania live, nagrania rocka i popu to poszczególne partie łączone ze sobą i miksowane. W przypadku takich nagrań wyobrażnia i duch artystyczny inżyniera od nagrań i miksu jest niezbędna i w tym kontekście, potencjalny technik/inynier bez świadomości artystycznej nie zrobi dobrego nagrania. Dobrym przykładem jest tutaj Bridges to Babylon, gdzie na przeżroczystych systemach dosłownie słychać Jaggera rzeżbiącego z kabiny. Drugi, zupełnie z odwrotnej strony przykład, to realizacja Marka Levinsona przy nagraniu płyty 'Reach' Jacky Terrassona z jak najmniejszą ingerencją w sygnał, właściwie bez ingerencji - polecam posłuchać jak słabo, cieńko i beznamiętnie to brzmi.

Parker's Mood

  • Redaktorzy
Większość z tych użytych do tak wychwalanych nagrań DSD z tym super atakiem, kopnięciem i szczegółami nie przenosi niczego powyżej 20 kHz

Tutaj nie chodzi o coś powyżej 20 kHz, tylko o jakość górnego pasma. Co do samego DSD, to kilka słów poniżej.

Edytowane przez kangie

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Gość discomaniac71

(Konto usunięte)

Nie wiem czego używali Beatlesi ale wyjście powyżej 20 kHz nie jest w szpulowcach jakimś wyczynem. W okolicy 30 kHz nagrywano kody synchronizacyjne które da się potem wyłapać na niektórych winylach bo nikt tego nie filtrował.

 

Nie jest ale przy bardzo niskim sygnale. Ty słyszysz te kody powyżej 30kHz? Jeśli tak to gratuluję.

  • Redaktorzy

sens jest...marketingowy, a studia nagrań używają mikrofonów szerokopasmowych tylko do pomiarów, natomiast przy realizacji nagrań boją się jak ognia używać czegokolwiek powyżej 20khz, ponieważ nie kontrolują charakterystyki fazowej toru zapisu, prof czyżewski z ksm politechniki gdańskiej powiedział mi, że użycie takich mikrofonów wymaga w zasadzie minimalizację przetworzeń dźwięku czyli tor zapisu powinien być zredukowany do minimum, czyli nagranie hi-endowe powinno składać się z kilku par stereofonicznych mikrofonów, mixera-sumatora i rejestratora, bez zbędnych korekcji i masteringów, aby zachować pełne efekty fazowe, i to jest przepis na nagranie hi-endowe, ale studia nagrań wolą bawić pokrętłami korektorów i mnożyć zniekształcenia dynamiczne, przepis na nagranie do porównania cd vs vinyl jest paradoksalnie prosty

Tego typu nagrania są dostępne m.in. na tej stronie:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Żadnych ulepszaczy. Tylko mikrofony, mikser i rejestrator cyfrowy. Tyle żeby zrozumieć o co biega w DSD trzeba dysponować odpowiednim sprzętem do odtwarzania plików DSF/DFF 2,8 i 5,6MHz. A potem odpłynąć przy dobrej muzyce. Wokale wydają się być żywe, namacalne. Gitara akustyczna to miód malina. Wybrzmienia strun, mnóstwo harmonicznych. Nie można tego porównywać do PCM16 bit 44,1 kHz, bo to inna liga.

Obcuję z grą na gitarze od 25 lat. Potrafię docenić brzmienie tego instrumentu z systemu audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kangie

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

A potem odpłynąć przy dobrej muzyce. Wokale wydają się być żywe, namacalne. Gitara akustyczna to miód malina. Wybrzmienia strun, mnóstwo harmonicznych. Nie można tego porównywać do PCM16 bit 44,1 kHz, bo to inna liga.

 

ale kto gra?

Edytowane przez ABs

 

Tego typu nagrania są dostępne m.in. na tej stronie:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Żadnych ulepszaczy. Tylko mikrofony, mikser i rejestrator cyfrowy. Tyle żeby zrozumieć o co biega w DSD trzeba dysponować odpowiednim sprzętem do odtwarzania plików DSF/DFF 2,8 i 5,6MHz. A potem odpłynąć przy dobrej muzyce. Wokale wydają się być żywe, namacalne. Gitara akustyczna to miód malina. Wybrzmienia strun, mnóstwo harmonicznych. Nie można tego porównywać do PCM16 bit 44,1 kHz, bo to inna liga.

Obcuję z grą na gitarze od 25 lat. Potrafię docenić brzmienie tego instrumentu z systemu audio.

czy podają specyfikację mikrofonów użytych podczas sesji? w berlinie jest studio, które nagrywa bezpośrednio na cutter do wycinania vinylu, podają specyfikacje mikrofonów i... tylko do 20khz, jak dla mnie trochę bez sensu,http://berlinermeisterschallplatten.de/en/details/BMS_1410_V

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez purple2

Z drugiej strony proces przetwarzania sygnału PCM CD 16 bit 44.1kHz również nie jest banalny i składa się z wielu skomplikowanych algorytmów.

Tak ale nie są one stratne poniżej 22kHz. Kiedyś dla testu kopiowałem płyty CD, kopia z kopii. Chciałem tak 10 razy. Ale przy siódmej mi się odechciało, bo każda z nich była w 100% zgodna z oryginałem.

 

Z drugiej strony proces przetwarzania sygnału PCM CD 16 bit 44.1kHz również nie jest banalny i składa się z wielu skomplikowanych algorytmów.

Tak ale nie są one stratne poniżej 22kHz.

 

Nic co napisałeś nie jest mi obce i jeszcze kilka lat temu sam przytoczył bym taki wywód.

..................

Dla czego mnie bardziej podoba się dobry winyl niż cd, nie mam pojęcia. Może to tylko sprawa masteringu który aktualne w zasadzie wszędzie leży? Nie wiem i tak do końca mnie to nie interesuje.

.......................

 

Ale w związku z tym nie mogę przejść obok pytania "Dlaczego winyl NIE BRZMI lepiej od CD". To jak dla mnie równie dobrze mógł bym Tobie postawić pytanie dlaczego bijesz żonę(i to bez względu czy ją masz)?

Tak mi się wydaje że lekko przesadziłeś. Po pierwsze cenię swobodę Twojej wypowiedzi. Tym nie mniej w tym przypadku chodzi o odpowiedź na konkretne pytanie, a nie gadanie czegokolwiek. Skoro Cię to nie interesuje to po co zabierasz głos? To że jest grono przekonanych wielbicieli winylu dobrze wiemy i nie to jest przedmiotem rozmowy. Mnie nie interesują Twoje osobiste preferencje. Interesuje mnie zjawisko, czyli dlaczego jest takie grono ludzi. Jaka jest tego techniczna przyczyna, a nie czyjeś osobiste gusta. Nie wiesz nie odpowiadaj.

 

Davis, porównaj dwie wielkości okres próbkowania formatu cd audio 20 mikrosekund z rozdzielczością fazową ludzkiego słuchu np 10 mikrosekund, Sly już się uodpornił na hałas i polubił nawet? potrafi wysłuchać cały "pink floyd the wall" bez wstawania z fotela

OK. To brzmi przekonująco. Pokaż że winyl daje taką rozdzielczość.

Tak ale nie są one stratne poniżej 22kHz. Kiedyś dla testu kopiowałem płyty CD, kopia z kopii. Chciałem tak 10 razy. Ale przy siódmej mi się odechciało, bo każda z nich była w 100% zgodna z oryginałem.

 

Tak ale nie są one stratne poniżej 22kHz.

 

 

Tak mi się wydaje że lekko przesadziłeś. Po pierwsze cenię swobodę Twojej wypowiedzi. Tym nie mniej w tym przypadku chodzi o odpowiedź na konkretne pytanie, a nie gadanie czegokolwiek. Skoro Cię to nie interesuje to po co zabierasz głos? To że jest grono przekonanych wielbicieli winylu dobrze wiemy i nie to jest przedmiotem rozmowy. Mnie nie interesują Twoje osobiste preferencje. Interesuje mnie zjawisko, czyli dlaczego jest takie grono ludzi. Jaka jest tego techniczna przyczyna, a nie czyjeś osobiste gusta. Nie wiesz nie odpowiadaj.

 

OK. To brzmi przekonująco. Pokaż że winyl daje taką rozdzielczość.

vinyl daje taką rozdzielczość ponieważ np wkladka koetsu ma pasmo przenoszenia do 100khz, pasmo przenoszenia jest parametrem liniowym decydującym o właściwościach impulsowych urządzenia, teoretycznie format np pcm 24/192 może przenosić maksymalnie takze do ok 100khz i ma okres próbkowania 5 mikrosekund, to już przyzwoite porówmanie z 10-mikrosekundową rozdzielczością ludzkiego ucha, natomiast mnie zaintrygował twój experyment z kopiowaniem cd, czy kolejno kopiowałeś kopię kopii kopii kopii... ? co kopiowałeś? i czy porównanie odbywało się na słuch?

vinyl daje taką rozdzielczość ponieważ np wkladka koetsu ma pasmo przenoszenia do 100khz,

To tak jak przekonywanie że w teorii CD zagra lepiej niż winyl, tylko w drugą stronę. Wzmacniacze przenoszą nawet do 1MHz, ale to nie znaczy że w tym paśmie jest muzyka.

Pokaż że masz to przy odtwarzaniu muzyki z rzeczywistej płyty winylowej z normalnym nagraniem.

 

co kopiowałeś? i czy porównanie odbywało się na słuch?

Muzykę. A co sprawdzanie zgodności co do pojedynczego bitu nie wystarczy ? Edytowane przez Dzius
  • Redaktorzy

 

 

ale kto gra?

Wejdz i posluchaj. Mozna odsluchac. Raczej malo popularni.

 

Czy grasz Giant Steps Kangie?

Teraz nie gram. Checi odeszly i czasu tez brak. Rewelacyjnie nigdy nie gralem, ale byli kiedys ludzie ktorzy chcieli mnie sluchac.

 

 

Pokaż że masz to przy odtwarzaniu muzyki z rzeczywistej płyty winylowej z normalnym nagraniem.

Bodajze Divaldi podawal linki z przykladami. Byly pokazane wielokrotnosci harmonicznych, ktore dla plyty CD byly obcinane powyzej 20kHz.

Jak znajde to wkleje.

 

czy podają specyfikację mikrofonów użytych podczas sesji? w berlinie jest studio, które nagrywa bezpośrednio na cutter do wycinania vinylu, podają specyfikacje mikrofonów i... tylko do 20khz, jak dla mnie trochę bez sensu,http://berlinermeisterschallplatten.de/en/details/BMS_1410_V

Nie mam pojecia. Byc moze gdzies podali te informacje. Wlasnie puscilem te pliki przy zgaszonym swietle. Niesamowicie dobrze to brzmi.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Bodajze Divaldi podawal linki z przykladami. Byly pokazane wielokrotnosci harmonicznych, ktore dla plyty CD byly obcinane powyzej 20kHz. Jak znajde to wkleje.

Nie musisz nawet szukać. W internecie jest pełno poradników jak przygotować swoje nagranie pod tłoczenie na winylu. W pierwszym z brzegu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

znajdujemy takie coś:

"6. Filter away all inaudible signals to avoid possible problems during recording and reproduction, e.g. subacoustic signals below 20 Hz (better below 40 Hz) and high frequencies above 16 kHz."

 

A tak poza tym to przeczytaj ten tekst w całości to wiele Ci się wyjaśni co jest na płycie winylowej.

 

W innych również o tym piszą swoimi słowami:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pełno tego, ale jakoś ludziska chyba nie czytają tylko wierzą w swoje iluzje.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Dzius
  • Redaktorzy

Ty tak Dzius nie czytaj i nie cytuj internetu, bo tutaj teoria mi pachnie. A u teoretykow zdarza sie ze system nie gra.

 

Pojedz do kogos kto ma wkladke za powiedzmy 4000Euro podwieszona do wybitnego ramienia z epoki lub wspolczesnego. Posluchaj. Potem wyglaszaj swoje zdanie na forum. Wystarczy jak wpadniesz do mnie i posluchasz jak gra moj tor analogowy.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

To tak jak przekonywanie że w teorii CD zagra lepiej niż winyl, tylko w drugą stronę. Wzmacniacze przenoszą nawet do 1MHz, ale to nie znaczy że w tym paśmie jest muzyka.

Pokaż że masz to przy odtwarzaniu muzyki z rzeczywistej płyty winylowej z normalnym nagraniem.

 

Muzykę. A co sprawdzanie zgodności co do pojedynczego bitu nie wystarczy ?

uderzenie pałką w talerz perkusji ma widmo typu sinx/x czyli jest to ciagłe widmo gasnące w megaherzach za sprawą gwałtownego zbocza narastającego tego transjentu, dlatego nie zaszkodzi jak wzmacniacz ma takie pasmo chociaż dla zwyklego śmiertelnika wystarczy pewnie koło 100khz aby zbocze narastające było w czasie krótsze niż granica rozdzielczości fazowej słuchu, seryjne nagrania winylowe są upakowane na płycie tak gęsto, że dynamika jest kompresowana, natomiast można zamówić w wytwórni wersje maxisinglowe z 45 rpm, jak myślisz, w jaki sposób firma koetsu zmierzyla parametry swojej wkładki? wytłoczono dla nich płytę testową z takimi sygnałami, tłocznie wykonują zamówienia a producenci płyt winylowych nie mają czasu na parametry bo liczy się zysk, a testy ze stratnością cd to strata czasu, bo 22khz to za mało do reprodukcji transjentu, format cd nie nadaje się rejestracji dźwieku pomimo, ze poprawnie przetwarza sinusy z generatora w zakresie do 22khz

Masz tego Koetsu czy tylko tak gdybasz?

nie mam,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość rochu

(Konto usunięte)

Tak myślałem.

 

Zastanowiłeś przy jakich spadkach podano pasmo przenoszenia?

Pewnie - nie.

Tak to jest teoretyzować na tym co sie znajdzie w necie, nie myśląc i nie sprawdzając co się klepie w klawiaturę.

Wystarczy jak wpadniesz do mnie i posluchasz jak gra moj tor analogowy.

 

 

To kiedy? Na sucho, czy mam brać napoje...gazowane?... :-)

... jak myślisz, w jaki sposób firma koetsu zmierzyla parametry swojej wkładki? ...

ciekawe z jaka prędkoscią musieli kręcić tą płyta testową :)

  • Redaktorzy

Rodzinke wywioze do tesciow i mozemy grac :-) Tez mam beryl na wysokotonowych, ale kolumny nizszej klasy niz twoje Utopie.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Tak myślałem.

 

Zastanowiłeś przy jakich spadkach podano pasmo przenoszenia?

Pewnie - nie.

Tak to jest teoretyzować na tym co sie znajdzie w necie, nie myśląc i nie sprawdzając co się klepie w klawiaturę.

Rochu, jestem z wykształcenia elektronikiem, pamietam ze szkoły, że pasmo przenoszenia podaje się przy 3-decybelowym spadku dynamiki, a ty? masz inne dane w tym przypadku?
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.