Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego winyl NIE BRZMI lepiej od CD?


Accu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

nie myślałeś, żeby przejść do jakiegoś periodyku audiofilskiego, bo tam opowiadają takie bajki jak ty, podstawa hi-endu, jak najszersze pasmo przenoszenia a potem dynamika i thd

 

Wiesz każdy może sobie napisać Accuphase w opisie - nie ma z tym żadnego problemu. Ale nie usprawiedliwia to bajek które opowiadasz. Do tego przypisujesz innym coś czego nie powiedzieli/napisali. To już nie tylko brak wiedzy ale brak zwykłej kultury.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podstawa hi-endu, jak najszersze pasmo przenoszenia

Może Kolega podać rejestratory studyjne (magnetofony analogowe lub cyfrowe) o najszerszych pasmach przenoszenia ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może Kolega podać rejestratory studyjne (magnetofony analogowe lub cyfrowe) o najszerszych pasmach przenoszenia ?

rozszerzyłbym temat do <cd vs sacd vs vinyl vs reel> w berlinie jest studio nagrań

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) które rejestruje sesje bezpośrednio na cutterze wycinającym master na vinyl, nagranie jakiegoś zespołu kameralnego binauralnie za pomocą 2 grup mikrofonów qtc50 rozstawionych symetrycznie i podłączonych do dwóch niezależnych monofonicznych mikserów analogowych z rejestracją na szpuli 15ips

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) rejestratorze dsd/pcm tascam dv-ra1000hd

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , porównanie tych sposobów rejestracji jest moim zdanie jedynym obiektywnym sposobem na rozstrzygnięcie sporu, bez pośrednich rejestracji- direct recording

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozszerzyłbym temat do w berlinie jest studio nagrań

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) które rejestruje sesje bezpośrednio na cutterze wycinającym master na vinyl

Miałem kiedyś płyty firmy Sheffield Labs. Nagrania direct płyta LP 45 obr/min ~30min. Rzeczywiście wtedy jakość tych nagrań imponowała. Po latach to samo Sheffield wydał na CD. Jakość też bardzo wysoka ale szum był nie do zniesienia.

podłączonych do dwóch niezależnych monofonicznych mikserów analogowych z rejestracją na szpuli 15ips

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) rejestratorze dsd/pcm tascam dv-ra1000hd

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , porównanie tych sposobów rejestracji jest moim zdanie jedynym obiektywnym sposobem na rozstrzygnięcie sporu, bez pośrednich rejestracji- direct recording

Który z tych przykładowych rejestratorów spełnia deklarowane przez Kolegę wymogi wysokiego pasma przenoszenia ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Miałem kiedyś płyty firmy Sheffield Labs. Nagrania direct płyta LP 45 obr/min ~30min. Rzeczywiście wtedy jakość tych nagrań imponowała. Po latach to samo Sheffield wydał na CD. Jakość też bardzo wysoka ale szum był nie do zniesienia.

 

Który z tych przykładowych rejestratorów spełnia deklarowane przez Kolegę wymogi wysokiego pasma przenoszenia ?

szerokie hi-endowe pasmo ma rejestracja vinylowa direct-to-disc, rejestracja szpulowa i rejestracja cyfrowa dsd, natomiast rejestracja cyfrowa pcm ma ograniczone pasmo ze względu na silne filtry antyaliasingowe

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szerokie hi-endowe pasmo ma rejestracja vinylowa direct-to-disc, rejestracja szpulowa i rejestracja cyfrowa dsd, natomiast rejestracja cyfrowa pcm ma ograniczone pasmo ze względu na silne filtry antyaliasingowe

Jest Kolega pewien że głowice nacinające mają szerokie pasmo ? Można jakieś przykłady.

Jest Kolega pewien że szpula analogowa ma szerokie pasmo przenoszenia. Ten Revox A700, którego Kolega wymienił, ma zadeklarowane przez producenta pasmo na prędkości 38 cm/s do 20kHz ze spadkiem -3dB. To raczej magnetofon do użytku domowego, ale oczywiście w studio może być używany bo o ile dobrze pamiętam, ma wejścia i wyjścia XLR. Studyjna produkcja firmy to Studer. Ten model z Kolegi awatara to też Revox PR99, który na 38 cm/s ma deklarowane pasmo do 22 kHz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość rochu

(Konto usunięte)

A kogo obchodzi jakiś Revox albo głowice nacinające?

 

Płyty w sklepach są jakie są i nic się temu nie zaradzi.

Bez sensu jest teoretyzowanie na temat mikrofonów, studiów, realizacji, tłoczenia i stu innych rzeczy skoro jak jest każdy widzi (słyszy).

Płyty (teoretycznie) audiofilskie to niewielki promil rynku i z reguły pod względem merytorycznym gnioty jakich mało, które kupują z reguły najbardziej zdeklarowani i zdesperowani audiofile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest Kolega pewien że głowice nacinające mają szerokie pasmo ? Można jakieś przykłady.

Jest Kolega pewien że szpula analogowa ma szerokie pasmo przenoszenia. Ten Revox A700, którego Kolega wymienił, ma zadeklarowane przez producenta pasmo na prędkości 38 cm/s do 20kHz ze spadkiem -3dB. To raczej magnetofon do użytku domowego, ale oczywiście w studio może być używany bo o ile dobrze pamiętam, ma wejścia i wyjścia XLR. Studyjna produkcja firmy to Studer. Ten model z Kolegi awatara to też Revox PR99, który na 38 cm/s ma deklarowane pasmo do 22 kHz.

to jest sprzęt analogowy, i pasmo przenoszenia podaje się dla 3db-owych spadków, co oznacza, ze poza deklarowanym pasmem dynamika jest mniejsza o 3db i wiecej, dlatego proponuje poglądowo obejrzeć wykresy odpowiedzi częstotliwościowej kilku wybranych magnetofonów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) pasmo przenoszenia w pcm i analogu to są różne sprawy, pcm to najgłupszy format w temacie audio

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest sprzęt analogowy, i pasmo przenoszenia podaje się dla 3db-owych spadków, co oznacza, ze poza deklarowanym pasmem dynamika jest mniejsza o 3db i wiecej,

Nie mierzyłem nigdy 38 cm/s i nie wiem jakie jest tempo spadku charakterystyki powyżej granicznej (-3dB) częstotliwości. Na niższej prędkości jest ono bardzo duże

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie mierzyłem nigdy 38 cm/s i nie wiem jakie jest tempo spadku charakterystyki powyżej granicznej (-3dB) częstotliwości. Na niższej prędkości jest ono bardzo duże

a twój awatar to? jesteś bardzo dociekliwy, i nie jesteś elektronikiem? jak mierzyłeś pasmo przenoszenia? generatorem? w laboratorium? chyba nie płytą testową cd? do tematu nagrań studyjnych dodam, ze nagrania wielośladowe opierają się na monofonicznym rejestrowaniu, z ambientem, poszczególnych instrumentów a następnie lokowaniu ich crossfaderem, amplitudowo, w przestrzeni nagrania, to preferuje efekty amplitudowe nad fazowymi, tylko binauralne nagranie moze w pełni wykreować przestrzeń stereo, dlatego dark side nie jest wg mnie nagraniem audiofilskim, pomijając już fakt, ze jest nagraniem archiwalnym, obecnie produkuje się bardziej precyzyjne mikrofony

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a twój awatar to?

Akai GX400. Na 38cm/s też ma pasmo do 22 kHz, ale to magnetofon do użytku domowego. Niestety nie mój.

jak mierzyłeś pasmo przenoszenia? generatorem?

Generatorem dekadowym i szeroko pasmowym multimetrem sprawdzając na oscyloskopie co mierzę. Do pomiaru zniekształceń używałem polskiego specjalistycznego miernika zniekształceń (analogowego). Niezbyt dokładny, ale do takiego celu jak pomiar magnetofonów wystarczy (mi przynajmniej wystarczy).

dlatego dark side nie jest wg mnie nagraniem audiofilskim, pomijając już fakt, ze jest nagraniem archiwalnym,

"Dark Side of the Moon" jest dla mnie nagraniem kultowym choć rzeczywiście technicznie słychać na tej rejestracji mocny "ząb czasu", ale z przyjemnością czasem do niej wracam. Najczęściej w wersji koncertowej (DVD).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku pcm 44,1 khz, jezeli widmo impulsu zawiera składowe o częstotliwości powyżej 22,05khz to impuls ten po spróbkowaniu a nastepnie nadpróbkowaniu zostanie zniekształcony i tak dzieje się z powyżej przytoczonym przeze mnie impulsem 10 cykli sinus 15khz, używanym do pomiaru zniekształceń transjentowych

 

Straszny bełkot. Przetłumacz to na język zrozumiały, proszę. ;-)

 

w abbey road nie znają się na stereofonii fazowej, ich nagrania nadają się do odtwarzania na jamnikach

bo "kompleksowo opiekuje się" studiami nagrań

 

To już wiem, żeś troll.

 

przestrzenne słyszenie człowieka polega na róznicach czasowych dobiegającej fali akustycznej ze zródła do lewego i prawego ucha, mózg człowieka rozróznia takie róznice w zakresie mikrosekundowym a dyskusja toczy się o tym co lepiej przenosi takie róznice, cofnij się do początku co juz zostało powiedziane, moze zrozumiesz co powinieneś oczekiwać od twojego krella

 

Hahaha... no, nie inaczej - Troll, przez duże T. ;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Straszny bełkot. Przetłumacz to na język zrozumiały, proszę. ;-)

 

 

 

To już wiem, żeś troll.

 

 

 

Hahaha... no, nie inaczej - Troll, przez duże T. ;-)

słodziutki jesteś, postawiłem ci kolejkę

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszny bełkot. Przetłumacz to na język zrozumiały, proszę.

 

może purple2 pisze nie zawsze jasno, ale problem jest realny, tłumaczenie na język obrazkowy:

 

Fluency_Shannon_DAC_small.jpg

 

podstawowym problemem nie jest ograniczona częstość próbkowania przy nagrywaniu, ale nadpróbkowanie i filtrowanie cyfrowe przy odtwarzaniu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez graaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Funkcja z prawego górnego rogu to:

 

f(x)=(sinx)/x

 

Moja ulubiona ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale problem jest realny,

Te problemy dotyczą każdego sprzętu rejestrującego/odtwarzającego, nawet analogowego. Nieco inna jest tylko ich skala.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

może purple2 pisze nie zawsze jasno, ale problem jest realny, tłumaczenie na język obrazkowy:

 

Fluency_Shannon_DAC_small.jpg

 

podstawowym problemem nie jest ograniczona częstość próbkowania przy nagrywaniu, ale nadpróbkowanie i filtrowanie cyfrowe przy odtwarzaniu

impuls jednostkowy to funkcja y=o dla x=(-oo,0) v y=oo dla x=0 v y=o dla x=(0,oo), uwazam, ze decydująca jest szerokość głównego impulsu u dołu <delta>t jak na rysunku, a pozostałe róznice są niewielkie, przypomnij sobie odpowiedzi impulsowe mikrofonów z moich poprzednich postów, tam dzwonki były koszmarne

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te problemy dotyczą każdego sprzętu rejestrującego/odtwarzającego, nawet analogowego. Nieco inna jest tylko ich skala.

 

oczywiście, ale technologia cyfrowa - i to zwłaszcza po stronie odtwarzania a nie nagrywania - wypada dużo gorzej

 

Twórcy "Fluency DAC" Luxman DA-07 zaproponowali sposób obliczania wielkości tych zniekształceń. Ich rozwiązanie dawało zniekształcenia na poziomie 0.4% przy 26% zniekształceń konwencjonalnego układu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

oczywiście, ale technologia cyfrowa - i to zwłaszcza po stronie odtwarzania a nie nagrywania - wypada dużo gorzej

 

Twórcy "Fluency DAC" Luxman DA-07 zaproponowali sposób obliczania wielkości tych zniekształceń. Ich rozwiązanie dawało zniekształcenia na poziomie 0.4% przy 26% zniekształceń konwencjonalnego układu.

zaproponowali? to porównanie wygląda jak porównanie wzmacniaczy o thd 0,005 i 0,003 na kolumnach o zniekształceniach nieliniowych, których producent nie podaje ze względów dyplomatycznych? <delta>t jest miarą czasu trwania stanu przejściowego(nieustalonego) w przetworniku cyfrowym

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zniekształcenia na poziomie 0.4% przy 26% zniekształceń konwencjonalnego układu.

Przepraszam przez jakiś czas nie śledziłem wątku. O jakich zniekształceniach Kolega wyżej pisze ?

dlatego proponuje poglądowo obejrzeć wykresy odpowiedzi częstotliwościowej kilku wybranych magnetofonów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) pasmo przenoszenia w pcm i analogu to są różne sprawy, pcm to najgłupszy format w temacie audio

Tu wprawdzie nie pomiar ale deklarowane parametry rejestratora przenośnego f-my Sony

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Najlepszy LPCM ma pasmo powyżej 40kHz. W technice analogowej studyjnej trudno znaleźć odpowiednik (chyba nawet niemożliwe).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam dzwonki były koszmarne

 

ale nie było dzwonienia przed impulsem

 

 

uwazam, ze decydująca jest szerokość głównego impulsu u dołu t jak na rysunku, a pozostałe róznice są niewielkie

 

to jednak nie jest pomiar mikrofonu

 

O jakich zniekształceniach Kolega wyżej pisze ?

 

oni to nazwali "impulse distortion" i zdefiniowali jako stosunek "ringing wave height / sampling wave height"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale nie było dzwonienia przed impulsem

 

 

 

 

to jednak nie jest pomiar mikrofonu

 

 

 

oni to nazwali "impulse distortion" i zdefiniowali jako stosunek "ringing wave height / sampling wave height"

to ten sam impuls jednostkowy, taka sama interpretacja, im większa częstotliwość próbkowania tym krótszy stan nieustalony, im mniejsza bezwładność membrany tym krótszy stan nieustalony, nie usłyszysz zadnej róznicy w formacie pcm 44,1khz miedzy zero- i 8-krotnym oversamplingiem, róznica w odpowiedziach impulsowych z obu rysunków nie przeklada się na zadne róznice we wrazeniach dźwiękowych, 8- i zero-krotny oversampling są jednakowo kiepskie, natomiast kolosalne róznice są między odpowiedziami impulsowymi obu mikrofonów, zwróć uwagę na podziałki czasowe obu przebiegów

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oni to nazwali "impulse distortion" i zdefiniowali jako stosunek "ringing wave height / sampling wave height"

Dzięki. Czy podali jakiego DAC-a dotyczy te 26% (firma) ? Nie mając tej wiedzy to tak trochę jak reklama proszków do prania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Czy podali jakiego DAC-a dotyczy te 26% (firma) ? Nie mając tej wiedzy to tak trochę jak reklama proszków do prania.

 

zaraz by ich pozwali ;-)

 

trzeba by poszukać opisu patentowego, gdzieś widziałem

 

napisali zatem "konwencjonalny", a to był 1988 rok - zapewne chodziło o stosowanego przez wszystkich Philipsa TDA 1541 w aplikacji katalogowej, ucieleśnienie 16-bitowego DAC w najbardziej konwencjonalnej formie

 

nie usłyszysz zadnej róznicy w formacie pcm 44,1khz miedzy zero- i 8-krotnym oversamplingiem, róznica w odpowiedziach impulsowych z obu rysunków nie przeklada się na zadne róznice we wrazeniach dźwiękowych, 8- i zero-krotny oversampling są jednakowo kiepskie,

 

cóż, jednak ludzie słyszą, dziwisz się? Ty, który piszesz o mikrosekundowej rozdzielczości ludzkiego słuchu?

 

myślę, że chodzi o dzwonienie przed impulsem, to coś w "przyrodzie" - ani w mikrofonach - niewystępującego, coś bardzo nienaturalnego

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez graaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zaraz by ich pozwali ;-)

 

trzeba by poszukać opisu patentowego, gdzieś widziałem

 

napisali zatem "konwencjonalny", a to był 1988 rok - zapewne chodziło o stosowanego przez wszystkich Philipsa TDA 1541 w aplikacji katalogowej, ucieleśnienie 16-bitowego DAC w najbardziej konwencjonalnej formie

 

 

 

cóż, jednak ludzie słyszą, dziwisz się? Ty, który piszesz o mikrosekundowej rozdzielczości ludzkiego słuchu?

 

myślę, że chodzi o dzwonienie przed impulsem, to coś w "przyrodzie" - ani w mikrofonach - niewystępującego, coś bardzo nienaturalnego

słyszą efekty fazowe rzędu pojedyńczych mikrosekund we formacie przenoszącym efekty tylko rzędu 0,1ms ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszą efekty fazowe rzędu pojedyńczych mikrosekund we formacie przenoszącym efekty tylko rzędu 0,1ms ?

 

skoro słyszą to słyszą, efekty generuje urządzenie odtwarzające, więc kwestie możliwości samego formatu są bez znaczenia

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

skoro słyszą to słyszą, efekty generuje urządzenie odtwarzające, więc kwestie możliwości samego formatu są bez znaczenia

efekty fazowe generuje pomieszczenie studyjne czy sala koncertowa w której odbywa się koncert, a tor audio ma za zadanie przenieść miliony odbić dźwięku instrumentów od ścian, podłogi i sufitu, dobiegających do słuchacza z róznymi przesunięciami czasowymi tworząc swoistą mapę akustyczną, inaczej słyszymy w małym pomieszczeniu inaczej w otwartej przestrzeni a szczególnym miejscem jest np komora bezechowa, w którym teoretycznie nie ma odbić dźwięku bo ściany w 100% pochłaniają fale akustyczną pochodzącą ze źródła dzwięku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Straszny bełkot...

...Troll, przez duże T. ;-)

 

Wolisz dyskusje w stylu "jestem ignorantem i jestem z tego dumny"?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki wniosek?

 

BTW z tymi "milionami odbić" to trochę Kolega przesadził ;-)

nic nie przesadziłem, w małych pomieszczeniach znaczenie mają jeszcze odbicia wtórne, prawo akustyki mówi, ze punkt po dotarciu zaburzenia akustycznego staje się zródłem dźwięku, tak, ze jest to bardzo skomplikowany obraz, a przykładowe 2 odbicia na rysunku, odbicie w punktach p1 i p2 dociera do ucha z przesunięciem czasowym (t3+t4)-(t5+t6), i takie róznice czasowe musi przenieść tor audio, pocżąwszy od mikrofonu w studio a skończywszy na głośniku w domu

 

a jaki wniosek?

 

BTW z tymi "milionami odbić" to trochę Kolega przesadził ;-)

rys w załąćzniku

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.