Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego winyl NIE BRZMI lepiej od CD?


Accu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hi-fi w studio nagrań nie ma sensu, przecież tam pracują inzynierowie dźwięku?

 

?

 

chętnie bym się dowiedział co Kolega ma na myśli pisząc "50% zniekształcenia dynamiczne"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

?

 

chętnie bym się dowiedział co Kolega ma na myśli pisząc "50% zniekształcenia dynamiczne"

i myślę że to 50% jest grubo zaniżone, wiesz jak mierzy się zniekształcenia transjentowe(dynamiczne), impulsowo sinusem 15khz, link

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , kiedyś zamowiłem pomiary dynamiczne mojego poprzedniego odtwarzacza cd accuphase dp-65 w laboratorium w gdańsku, właśnie impulsowo sinusem 15khz, pisałem już o tym w moim temacie <hi-end a zniekształcenia dynamiczne> link

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) dodałem tam załącznik oscylogramu 10 cykli sinus 15khz, impulsowa praca oversamplingu jest żałosna, nadaje się tylko do nieskończonych sinusoid, natomiast jezeli chodzi o mikrofony to nie posiadam mikrofonów własnych dlatego opieram się na pomiarach z internetu, praca impulsowa mikrofonu jest lepsza jezeli ma szersze pasmo przenoszenia, hi-endowe pasmo przenoszenia mają mikrofony klasy pomiarowej, w załączniku praca impulsowa mikrofonu pomiarowego i zwykłego ze strony

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) b&k4133 w skali 20us/dz i akg c451 w skali 100us/dz, b&k ma pasmo 4-40000 a akg 20-20000, nikomu nie zabraniam słuchania dźwięku hi-fi, kowalski moze w domu słuchać co chce, ale hi-fi w studio nagrań? to profanacja

 

dołączam oscylogramy z opisami

post-17503-0-00065100-1397022265_thumb.jpg

post-17503-0-51136500-1397022276_thumb.jpg

post-17503-0-64247700-1397026489_thumb.jpg

post-17503-0-55401600-1397026503_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

impulsowa praca oversamplingu jest żałosna, nadaje się tylko do nieskończonych sinusoid,

 

zgadza się, to miałem na myśli pisząc:

 

zniekształcenia czasowe

 

próbą zaradzenia temu problemowi są przetworniki typu "no-oversampling" zaproponowane przez Kusunoki i stosowane m.in. przez Audio Note oraz typu "fluency" zapronowane przez Toraichi i stosowane przez Luxmana

 

oczywiście tor analogowy jest od tego wolny - duża przewaga analogu

 

 

nikomu nie zabraniam słuchania dźwięku hi-fi, kowalski moze w domu słuchać co chce, ale hi-fi w studio nagrań? to profanacja

 

szczerze powiedziawszy nie rozumiem - co właściwie Kolega rozumie przez "hi-fi"?

 

czy Kolega sugeruje, że nie ma sensu inwestować w sprzęt, wysilać się, bo nie ma dobrych nagrań? czy o to chodzi?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czy piszę nie na temat? czy piszę niemerytorycznie? czy piszę nieprawdę?

 

Nie. Tylki nie masz doswiadczenia z winylem. osluchania i obycia w tym temacie. Rochu pokazal to wyraznie.

Jestes gawedziarzem teoretykiem.

 

Tyle w temacie.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Tylki nie masz doswiadczenia z winylem. osluchania i obycia w tym temacie. Rochu pokazal to wyraznie.

Jestes gawedziarzem teoretykiem.

 

Tyle w temacie.

 

Pozdro

 

co Ty o mnie wiesz? co Ci niby Rochu pokazał?

 

nie masz niczego do powiedzenia tylko się personalnie czepiasz

 

zachowujesz się jak zwykły troll, odpuść sobie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rochu zadawał pytania na ktore nie raczyles odpowiedziec. A pytania w tym watku ważkie.

Utwierdza mńie to w przekonaniu, ze o winylu wiesz tyle co z internetu.

Pojawiasz sie w zakladce analog i jątrzysz nie mając o nim pojęcia.

Takie są moje przemyślenia na ten temat.

 

To jaki masz gramofon, pre, jakiej muzy sluchasz na winylu, co ostatnio kupiles i czego ostatni sluchales? Dowiemy sie?

 

A co wiem o Tobie? Coś tam wiem ale ... chetnie dowiedzialbym sie wiecej ... jakie masz doswiadczenie w analogu?

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rochu zadawał pytania na ktore nie raczyles odpowiedziec. A pytania w tym watku ważkie.

 

pytania zupełnie nie na temat

 

 

Utwierdza mńie to w przekonaniu, ze o winylu wiesz tyle co z internetu.

 

mi Kolegi przekonania nie przeszkadzają, ale dlaczego Koledze przeszkadza, że ludzie rozmawiają? na temat, merytorycznie w miejscu do tego przeznaczonym

 

nie rozumiem tego

 

 

Pojawiasz sie w zakladce analog i jątrzysz nie mając o nim pojęcia.

 

jątrzę? w jakim sensie?

 

pytałem - czy piszę nie na temat? czy piszę niemerytorycznie? czy piszę nieprawdę? czy atakuję kogokolwiek personalnie?

 

Kolega sam odpowiedział, że nie

 

zatem o co chodzi z tym jątrzeniem? dlaczego Kolega w żaden sposób nie zaczepiany przez mnie uporczywie atakuje mnie personalnie?

 

nie rozumiem tego

 

 

Takie są moje przemyślenia na ten temat.

 

na temat dyskutowany w tym wątku?

 

chyba się Koledze tematy pomyliły

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez graaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zgadza się, to miałem na myśli pisząc:

 

 

 

próbą zaradzenia temu problemowi są przetworniki typu "no-oversampling" zaproponowane przez Kusunoki i stosowane m.in. przez Audio Note oraz typu "fluency" zapronowane przez Toraichi i stosowane przez Luxmana

 

oczywiście tor analogowy jest od tego wolny - duża przewaga analogu

 

 

 

 

szczerze powiedziawszy nie rozumiem - co właściwie Kolega rozumie przez "hi-fi"?

 

czy Kolega sugeruje, że nie ma sensu inwestować w sprzęt, wysilać się, bo nie ma dobrych nagrań? czy o to chodzi?

hi-fi zakłada, ze pasmo przenoszenia 20-20000hz wystarczy do przetworzeń elektroakustycznych, to jest błędne założenie, człowiek słyszy tony ciągłe w takim zakresie, ale takze słyszy przestrzennie dzięki krótkim impusom harmonicznym, których widmo jest szersze niż pasmo hi-fi, nikomu nie odradzam kupowania hi-endu, wręcz przeciwnie, natomiast korzystając z obecności na forum apeluje do realizatorów o przestrzeganie kryteriów dynamicznych i prosze o poparcie uczestników forum

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EOT.

Masz gadane. To rodzinne.

 

Pozdro

 

 

nie no są pewne granice - przytyki rodzinne? oparte na jakichś plotkach? zawoalowane sugestie "wiemy kim jesteś? itp.?

 

dramat po prostu

 

może sobie Kolega pogratulować, chyba dno Kolega osiągnął, teraz już tylko trzeba się odbić

 

również pozdrawiam i życzę powodzenia!

 

hi-fi zakłada, ze pasmo przenoszenia 20-20000hz wystarczy do przetworzeń elektroakustycznych, to jest błędne założenie, człowiek słyszy tony ciągłe w takim zakresie, ale takze słyszy przestrzennie dzięki krótkim impusom harmonicznym, których widmo jest szersze niż pasmo hi-fi, nikomu nie odradzam kupowania hi-endu, wręcz przeciwnie, natomiast korzystając z obecności na forum apeluje do realizatorów o przestrzeganie kryteriów dynamicznych i prosze o poparcie uczestników forum

 

tak myślałem, że Kolega używa terminu HiFi w jakimś określonym sensie, chyba DIN?

 

stąd nieporozumienie, dla mnie HiFi to jak definiował to pojęcie Hartley - człowiek, który je wymyślił w latach 30-tych XX wieku - "realistic sound reproduction"

 

nadal uważam, że Kolega przesadza, określony poziom realizmu jest osiągalny, nawet z cyfrą, nawet z półprzewodnikami

 

podstawowym ograniczeniem tego realizmu, który można osiągnąć, są niedoskonałości zespołów głośnikowych - zniekształcenia czasowe wywoływane przez zwrotnice i konfigurację głośników, drgania pasożytnicze oraz zjawiska dyfrakcyjne

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
<br />próbą zaradzenia temu problemowi są przetworniki typu "no-oversampling" zaproponowane przez Kusunoki i stosowane m.in. przez Audio Note oraz typu "fluency" zapronowane przez Toraichi i stosowane przez Luxmana<br /><br />
nie o to chodzi czy oversampling jest 8-, 4- czy zero-krotny, chodzi o częstotliwość próbkowania, 44,1khz odpowiada okresowi próbkowania 20 mikrosekund, czyli informacja o impulsie dźwiękowym składa się z próbek w odstępie 20 mikrosekund, a efekty fazowe które rozróznia człowiek są rzędu pojedyńczych mikrosekund, czyli krótkie impulsy niosą za mało danych do prawidłowego ich odtworzenia, natomiast nieskonczone sinusoidy z zakresu pasma hi-fi, zgodnie z twierdzeniem kotielnikowa, zostają zrekonstruowane poprawnie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

nie o to chodzi czy oversampling jest 8-, 4- czy zero-krotny, chodzi o częstotliwość próbkowania, 44,1khz odpowiada okresowi próbkowania 20 mikrosekund, czyli informacja o impulsie dźwiękowym składa się z próbek w odstępie 20 mikrosekund, a efekty fazowe które rozróznia człowiek są rzędu pojedyńczych mikrosekund, czyli krótkie impulsy niosą za mało danych do prawidłowego ich odtworzenia, natomiast nieskonczone sinusoidy z zakresu pasma hi-fi, zgodnie z twierdzeniem kotielnikowa, zostają zrekonstruowane poprawnie

Teraz widać jak format DSD 5,6MHz uciekł formatowi CD 44,1kHz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie o to chodzi czy oversampling jest 8-, 4- czy zero-krotny, chodzi o częstotliwość próbkowania, 44,1khz odpowiada okresowi próbkowania 20 mikrosekund, czyli informacja o impulsie dźwiękowym składa się z próbek w odstępie 20 mikrosekund, a efekty fazowe które rozróznia człowiek są rzędu pojedyńczych mikrosekund, czyli krótkie impulsy niosą za mało danych do prawidłowego ich odtworzenia, natomiast nieskonczone sinusoidy z zakresu pasma hi-fi, zgodnie z twierdzeniem kotielnikowa, zostają zrekonstruowane poprawnie

 

chodzi i o jedno i o drugie

 

ale podtrzymuję, że Kolega przesadza - dla osiągnięcia przekonująco realistycznej prezentacji nie jest konieczne prawidłowe odtworzenie impulsów rzędu pojedynczych mikrosekund

 

z badań wynika, że czasowa rozdzielczość słuchu sięga 10-20 mikrosekund - Krumbholz K, Patterson RD, Nobbe A, Fastl H (2003), “Microsecond temporal resolution in monaural hearing without spectral cues?” J Acoust Soc Am 113(5):2790-800 (streszczenie dostępne tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

 

Teraz widać jak format DSD 5,6MHz uciekł formatowi CD 44,1kHz.

 

uciekł pod względem jednego parametru, ale to tylko część obrazu zagadnienia DSD vs PCM, podstawowe informacje z odnośnikami choćby i tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

co potwierdzają testy odsłuchowe, nie ma ewidentnej przewagi toru odsłuchowego z materiałem DSD nad PCM, wszystko zależy od aplikacji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

chodzi i o jedno i o drugie

 

ale podtrzymuję, że Kolega przesadza - dla osiągnięcia przekonująco realistycznej prezentacji nie jest konieczne prawidłowe odtworzenie impulsów rzędu pojedynczych mikrosekund,

 

z badań wynika, że czasowa rozdzielczość słuchu sięga 10-20 mikrosekund - Krumbholz K, Patterson RD, Nobbe A, Fastl H (2003), “Microsecond temporal resolution in monaural hearing without spectral cues?” J Acoust Soc Am 113(5):2790-800 (streszczenie dostępne tutaj:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) )

dr żera z zakładu elektroakustyki politechniki warszawskiej w rozmowie telefonicznej podał mi wartość 10 mikrosekund, z ludzką fizjologią jest różnie, są pewne nieścisłe zakresy, w procesie próbkowania powstają nieodwracalne ubytki dotyczące impulsów o widmie przekraczającym częstotliwość połowy wartości częstotliwości próbkowania (twierdzenie kotielnikowa-shannona)i nawet zero-krotny oversampling nie odfiltruje prawidłowo takiego impulsu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przypadku pcm 44,1 khz, jezeli widmo impulsu zawiera składowe o częstotliwości powyżej 22,05khz to impuls ten po spróbkowaniu a nastepnie nadpróbkowaniu zostanie zniekształcony i tak dzieje się z powyżej przytoczonym przeze mnie impulsem 10 cykli sinus 15khz, używanym do pomiaru zniekształceń transjentowych

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa dyskusja, jak jest tak jak pisze purple2, to by wiele tłumaczyło, postawiłem dwie kolejki, ale najchętniej postawiłbym flaszkę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
<br />tak myślałem, że Kolega używa terminu HiFi w jakimś określonym sensie, chyba DIN?stąd nieporozumienie, dla mnie HiFi to jak definiował to pojęcie Hartley - człowiek, który je wymyślił w latach 30-tych XX wieku - "realistic sound reproduction" <br />
"chyba DIN" mają na myśli producenci mikrofonów o pasmie przenoszenia 20-20000hz, lobbując studia nagrań,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa dyskusja, jak jest tak jak pisze purple2, to by wiele tłumaczyło

 

tak jest, a nadpróbkowanie jeszcze pogarsza sprawę

 

w świetle technicznych problemów PCM zarówno no-oversampling jak i np. tzw. "lampizacja" powinny przynosić poprawę - nic dziwnego, że wielu sobie bardzo te rozwiązania chwali jako zwiększające naturalność brzmienia CD

 

"chyba DIN" mają na myśli producenci mikrofonów o pasmie przenoszenia 20-20000hz, lobbując studia nagrań

 

jednak ich pasmo nie jest ograniczone 20-20 w tym samym sensie co CD, nie w taki sam sposób, dlatego nie wiąże się to z tymi samymi problemami

 

podobnie jest z głośnikami - Kolega chwali elektrostaty - a widział Kolega taki głośnik o pasmie szerszym niż 20-20? Nawet o 20-20 jest BAAARDZO trudno. Ale nie znaczy to, że pewien realizm nie jest możliwy.

 

albo winyl - tu też ciężko o 20-20, zniekształcenia powyżej 10 kHz już są bardzo duże

 

ale liczy się to, że nie ma tu takiego filtrowania "na siłę" i sztucznej rekonstrukcji sygnału jak w cyfrze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tak jest, a nadpróbkowanie jeszcze pogarsza sprawę

 

w świetle technicznych problemów PCM zarówno no-oversampling jak i np. tzw. "lampizacja" powinny przynosić poprawę - nic dziwnego, że wielu sobie bardzo te rozwiązania chwali jako zwiększające naturalność brzmienia CD

 

 

 

jednak ich pasmo nie jest ograniczone 20-20 w tym samym sensie co CD, nie w taki sam sposób, dlatego nie wiąże się to z tymi samymi problemami

 

podobnie jest z głośnikami - Kolega chwali elektrostaty - a widział Kolega taki głośnik o pasmie szerszym niż 20-20? Nawet o 20-20 jest BAAARDZO trudno. Ale nie znaczy to, że pewien realizm nie jest możliwy.

 

albo winyl - tu też ciężko o 20-20, zniekształcenia powyżej 10 kHz już są bardzo duże

 

ale liczy się to, że nie ma tu takiego filtrowania "na siłę" i sztucznej rekonstrukcji sygnału jak w cyfrze

rzeczywiście, pasmo przenoszenia podawane jest dla 3db-owego spadku dynamiki, co oznacza, ze poza pasmem przenoszenia dynamika jest niższa o 3db i wiecej, ale dlaczego realizatorzy nie uzywają mikrofonów earthworks qtc50, które mają pasmo przenoszenia 5-50000hz ? hi-endowe mikrofony do hi-endowych realizacji audiofilskich,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektórzy używają, oczywiście nie wszystkie nagrania są wysokiej jakości, ale starczy ich by nadać sens naszemu hobby :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektórzy używają, oczywiście nie wszystkie nagrania są wysokiej jakości, ale starczy ich by nadać sens naszemu hobby :-)

poproszę o nazwę studia nagrań i tytuł płyty nagranej na earthworksach? studia nagrań traktują te mikrofony jako pomiarowe, nasz tor odsłuchu nie zaczyna się od odtwarzacza płyt, tylko od mikrofonu w studio a konczy się na głośniku w pokoju odsłuchowym

 

niektórzy używają, oczywiście nie wszystkie nagrania są wysokiej jakości, ale starczy ich by nadać sens naszemu hobby :-)

a tor odsłuchu jest wart tyle ile jego najsłabszy element

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poproszę o nazwę studia nagrań i tytuł płyty nagranej na earthworksach?

 

jakby Kolega znał nieco tzw. lengłydź, co jest bardzo przydatne w tym hobby, to może sobie Kolega sam poszukać

 

używają używają w świecie, a nawet nie uważają wcale za jakiś super hiper hi-end, np. taka opinia:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

In my opinion Earthworks omnis are not high-end, but they are very respectable. My QTC-40s get lots of use. Tomorrow night they'll be on a plexiglass plate, boundary-style ambient wingers, to capture professional adult and youth choirs. But my Josephson c617s are in another league entirely, like CMC6 MK2.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez graaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę mnie zaskoczyłeś, nie proponujesz mi chyba przenieść się na inne forum? próbuję być obiektywny i moje argumenty dobieram ze zródeł naukowych a ty podpierasz się obcojęzycznym forum na którym opinie są motywowane niejasnymi względami? rozumiem, ze earthworks nie jest dla ciebie wart zainteresowania, jakie nagranie jest dla ciebie wzorcowe i co wiesz o realizacji tego nagrania?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbuję być obiektywny i moje argumenty dobieram ze zródeł naukowych

 

jest naukowo udowodnione, że mikrofony Earthworks QTC50 są najlepsze?

 

 

ty podpierasz się obcojęzycznym forum na którym opinie są motywowane niejasnymi względami

 

podpieram się? nie rozumiem tej uwagi

 

tylko odpowiadam na pytanie czy ktoś stosuje takie mikrofony do nagrywania muzyki - wystarczy poszukać, tak, stosuje, takie i jeszcze inne uznawane przez niektórych profesjonalistów nawet za lepsze

 

 

rozumiem, ze earthworks nie jest dla ciebie wart zainteresowania

 

nieporozumienie, wcale tak nie uważam

 

 

jakie nagranie jest dla ciebie wzorcowe i co wiesz o realizacji tego nagrania

 

płyty testowe Tacet - wszystko jest wyjaśnione we wkładkach

 

skoro Kolega się interesuje mikrofonami polecam szczególnie samplery "Das Mikrofon" vol. I i II na CD i SACD:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Odnoszę wrażenie

 

jak często się to Koledze zdarza? może warto skonsultować się ze specjalistą?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mikrofon earthworksa niekoniecznie jest najlepszy na świecie ale jest udowodnione naukowo, ze nadaje się do realizacji hi-endowych, gdybyś cofnął się do moich pierwszych postów to stwierdziłem, ze nie znalazłem w specyfikacji zadnego polskiego studia nagrań takiego mikrofonu, uważam, że błędnie powołujesz się na inne fora internetowe jako dowód na stosowanie jakichś mikrofonów? nie chodzi mi o posiadanie przez kogoś danego mikrofonu i uzywanie w celach amatorskich, ja jestem uczestnikiem tego forum i swój sprzęt posiadam w celach amatorskich, nie uwazam siebie za zawodowego audiofila i zarówno uczestników przytoczonego przez ciebie forum takze nie uwazam za zawodowych realizatorów, cieszę się, ze nie przekreslasz earthworksów, przeglądałem specyfikację przytoczonych przez ciebie josephsonów, są to podobne mikrofony małomembranowe, ale pasmo jest 10-20000hz(-1db), a płyty, które polecasz? zestawienie płyt cd z sacd budzi moje podejrzenie, ze utożsamianie audiofilskiej jakości na cd i sacd zaprzecza hi-endowej klasie nagrań studyjnych które zostały wydane na tych płytach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uczestników przytoczonego przez ciebie forum takze nie uwazam za zawodowych realizatorów,

 

ale tam pisują także zawodowi realizatorzy

 

zestawienie płyt cd z sacd budzi moje podejrzenie, ze utożsamianie audiofilskiej jakości na cd i sacd zaprzecza hi-endowej klasie nagrań studyjnych które zostały wydane na tych płytach

 

? jakie zestawienie? po prostu podałem informację, że sampler wyszedł i na CD i na SACD, na winylu ten akurat niestety nie, ale winyle Tacet też wydaje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale tam pisują także zawodowi realizatorzy

 

 

 

? jakie zestawienie? po prostu podałem informację, że sampler wyszedł i na CD i na SACD, na winylu ten akurat niestety nie, ale winyle Tacet też wydaje

chodzi mi o wyłączne stosowanie mikrofonów hi-endowych w studio nagrań, spójrz na specyfikację jakiegokolwiek polskiego studia nagrań, a wiesz, ze polskie studia nagrań wręcz małpują zachodnie fundując sobie "legendarne majki", specyfikacja mikrofonów wygląda jak menu w restauracji, istna zbieranina wielko- i małomembranowych, dynamicznych i wstęgowych, których pasmo przenoszenia wynosi równo jak w wojsku 20-20000hz, i potem my słuchając swojej aparatury w domu na nagraniach studyjnych zamiast podziwiać pasmo przenoszenia naszego wzmacniacza hi-end, słyszymy zniekształcenia dynamiczne np. neumanna u87, który jest sztandarowym mikrofonem, wymienianym na pierwszych miejscach specyfikacji kazdego studia, rzekomo rózne mikrofony są do zastosowań różnych instrumentów, jest to największe "kłamstwo akustyczne", dźwięk jest impulsowy i mikrofon musi temu sprostać

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o wyłączne stosowanie mikrofonów hi-endowych w studio nagrań, spójrz na specyfikację jakiegokolwiek polskiego studia nagrań, a wiesz, ze polskie studia nagrań wręcz małpują zachodnie fundując sobie "legendarne majki", specyfikacja mikrofonów wygląda jak menu w restauracji, istna zbieranina wielko- i małomembranowych, dynamicznych i wstęgowych, których pasmo przenoszenia wynosi równo jak w wojsku 20-20000hz, i potem my słuchając swojej aparatury w domu na nagraniach studyjnych zamiast podziwiać pasmo przenoszenia naszego wzmacniacza hi-end, słyszymy zniekształcenia dynamiczne np. neumanna u87, który jest sztandarowym mikrofonem, wymienianym na pierwszych miejscach specyfikacji kazdego studia, rzekomo rózne mikrofony są do zastosowań różnych instrumentów, jest to największe "kłamstwo akustyczne", dźwięk jest impulsowy i mikrofon musi temu sprostać

 

Tak się zastanawiam kiedy wreszcie przestaniesz pisać głupoty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Bald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiast podziwiać pasmo przenoszenia naszego wzmacniacza hi-end, słyszymy zniekształcenia dynamiczne np. neumanna u87,

Dlaczego firma Neumann jeszcze nie upadła produkując takie "słabe" mikrofony ? Przynajmniej dział produkcji mikrofonów tej firmy powinien być zamknięty z powodu braku klientów.

Może Kolega zestawić jakiś referencyjny tor do rejestracji hi-endowych nagrań w studio ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.