Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego winyl NIE BRZMI lepiej od CD?


Accu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tutaj masz ciekawy link:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

AKG C12: Frequency response 30 Hz - 20 kHz (±2.5 dB)

AEA R84: Frequency Response 20Hz-20kHz

AKG C24: 30-20kHz

AKG C414 - 20-20

AKG C451 - 20-20

AKG D19c - 30-16

AKG D109 - 50-15

AKG D112 - 20-17

AKG D190 - 20-17

Beyerdynamic M160 ribbon - 40-18

M201 - 40-18

DPA4015 - 40-20

 

 

itp itd

 

No ale oni w Abbey Road się nie znają

 

;-)

 

Dlaczego firma Neumann jeszcze nie upadła produkując takie "słabe" mikrofony ? Przynajmniej dział produkcji mikrofonów tej firmy powinien być zamknięty z powodu braku klientów.

Może Kolega zestawić jakiś referencyjny tor do rejestracji hi-endowych nagrań w studio ?

 

Kolega poza ułańską fantazją i nazwami klocków w opisie ma raczej niewiele do powiedzenia więc nie łudź się

 

;-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz ciekawy link:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

AKG C12: Frequency response 30 Hz - 20 kHz (±2.5 dB)

AEA R84: Frequency Response 20Hz-20kHz

AKG C24: 30-20kHz

AKG C414 - 20-20

AKG C451 - 20-20

AKG D19c - 30-16

AKG D109 - 50-15

AKG D112 - 20-17

AKG D190 - 20-17

Beyerdynamic M160 ribbon - 40-18

M201 - 40-18

DPA4015 - 40-20

 

 

itp itd

 

No ale oni w Abbey Road się nie znają

 

;-)

 

 

 

Kolega poza ułańską fantazją i nazwami klocków w opisie ma raczej niewiele do powiedzenia więc nie łudź się

 

;-)

w abbey road nie znają się na stereofonii fazowej, ich nagrania nadają się do odtwarzania na jamnikach

 

 

Dlaczego firma Neumann jeszcze nie upadła produkując takie "słabe" mikrofony ? Przynajmniej dział produkcji mikrofonów tej firmy powinien być zamknięty z powodu braku klientów.

Może Kolega zestawić jakiś referencyjny tor do rejestracji hi-endowych nagrań w studio ?

bo "kompleksowo opiekuje się" studiami nagrań

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo "kompleksowo opiekuje się" studiami nagrań

O.K. rozumiem, dlatego chciał bym wiedzieć jaki jest referencyjny tor umożliwiający rejestracje audiofilskie (wg Kolegi) ? Oczywiście przykładowy bo pewnie alternatyw jest sporo. Przepraszam że pytam, ale ta część realizacji bardzo mnie interesuje. Ciągle próbuję sobie odpowiedzieć dlaczego nagrania różnią się jakościowo nawet w ramach tej samej płyty (nie samplera) ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszymy zniekształcenia dynamiczne np. neumanna u87,

 

może jakiś pomiar pomógłby mi zrozumieć co Kolega ma na myśli, póki co nie wiem co konkretnie Kolega rozumie przez "zniekształcenia dynamiczne" w tym kontekście

 

 

dźwięk jest impulsowy i mikrofon musi temu sprostać

 

i jeśli mikrofon ma jakiekolwiek spadki poza 20-20 to nie jest w stanie sprostać? dlaczegóż to?

 

 

 

w abbey road nie znają się na stereofonii fazowej

 

 

chyba nie jestem pewien co Kolega rozumie pod pojęciem "stereofonii fazowej"

 

jaka jest opinia Kolegi o stereofonii wg patentu Blumleina? nie nadaje się do prawdziwego hi-endu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w abbey road nie znają się na stereofonii fazowej, ich nagrania nadają się do odtwarzania na jamnikach

Korespondował Kolega z tym studiem nagraniowym ? Może jest okazja znaleźć ciekawą pracę jak ich Kolega przekona że tworzą niską jakość.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Korespondował Kolega z tym studiem nagraniowym ? Może jest okazja znaleźć ciekawą pracę jak ich Kolega przekona że tworzą niską jakość.

a ty próbowałeś? dobrze wiesz, że są to enklawy z fosami i drutem kolczastym, niedostępne dla zwykłego śmiertelnika, oni są przekonani o swej nieomylności a ja nie mam zamiaru im w tym przesszkadzać

 

 

O.K. rozumiem, dlatego chciał bym wiedzieć jaki jest referencyjny tor umożliwiający rejestracje audiofilskie (wg Kolegi) ? Oczywiście przykładowy bo pewnie alternatyw jest sporo. Przepraszam że pytam, ale ta część realizacji bardzo mnie interesuje. Ciągle próbuję sobie odpowiedzieć dlaczego nagrania różnią się jakościowo nawet w ramach tej samej płyty (nie samplera) ?

tor referencyjny jest najprostszy i najkrótszy: 2 grupy mikrofonów hi-endowych podłączone do 2 mikserów monofonicznych analogowych i zapis mastera na analogowym magnetofonie szpulowym, lub rejestratorze dsd, bez wielośladu i pcm, nagranie typu binauralnego

 

 

 

może jakiś pomiar pomógłby mi zrozumieć co Kolega ma na myśli, póki co nie wiem co konkretnie Kolega rozumie przez "zniekształcenia dynamiczne" w tym kontekście

 

 

 

 

i jeśli mikrofon ma jakiekolwiek spadki poza 20-20 to nie jest w stanie sprostać? dlaczegóż to?

 

 

 

 

 

chyba nie jestem pewien co Kolega rozumie pod pojęciem "stereofonii fazowej"

 

jaka jest opinia Kolegi o stereofonii wg patentu Blumleina? nie nadaje się do prawdziwego hi-endu?

w załącznikach w poprzednich postach przedstawiłem ci odpowiedzi impulsowe mikrofonu pomarowego(wzorcowego) i zwykłego mikrofonu o pasmie 20-20000hz, zwykły mikrofon po zaniku impulsu pomiarowego wychyla się równie głęboko poniżej osi jak wychylił się pod wpływem impulsu, to świadczy jak reaguje jego membrana na pojawienie sygnału, jej bezwładność powoduje ze juz po zaniku impulsu membrana nadal drzy, te drgania są niepożądane i są miarą zniekształceń dynamicznych, bezwładność membrany mikrofonu zagłusza sygnał rejestrowany, dlatego powiedziałem w poprzednich postach, ze zniekształcenia dynamiczne są kilkudziesięcioprocentowe, podobnie jak w przypadku cd, mikrofon swietnie radzi sobie z nieskonczonym w czasie sinusem, dlatego jego statyczne parametry są przyzwoite, ale to te dynamiczne parametry przewazają przy odsłuchu, polecam link do zakładu elektroakustyki politechniki warszawskiej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) cytat <zmniejszenie zniekształceń krótkoczasowych (niestacjonarnych), które w przeciwieństwie do klasycznie definiowanych zniekształceń mają zdecydowanie większy wpływ na subiektywnie postrzeganą jakość dźwięku> koniec cytatu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w załącznikach w poprzednich postach

 

poproszę numer posta

 

 

polecam link do zakładu elektroakustyki politechniki warszawskiej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) cytat koniec cytatu

 

myśl jest słuszna, ale nie widzę tego na zalinkowanej stronie, z czego to jest cytat?

 

dlatego powiedziałem w poprzednich postach, ze zniekształcenia dynamiczne są kilkudziesięcioprocentowe

 

jak ten procent Kolega wyliczył? dla jakiego pasma? dla owych 15 kHz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

poproszę numer posta

 

 

 

 

myśl jest słuszna, ale nie widzę tego na zalinkowanej stronie, z czego to jest cytat?

 

 

 

jak ten procent Kolega wyliczył? dla jakiego pasma? dla owych 15 kHz?

oscylogramy w załąćzniku do posta numer #363, a cytat pochodzi ze strony link

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) w zakładce <zakład> na dole strony w dziale <reżysernia II (pok.126) - analogowo-cyfrowa, dla potrzeb badawczych> , natomiast zniekształcenia według moich szacunków wynoszą ponad 100% bo impuls jednostkowy ma nieskonczoną wartość dodatnią w czasie t=o a dalsze wychylenia które przebiegają nad i pod osią czasu są niepożądane, w załąćzniku przedstawiam odpowiedż impulsową earthworksa qtc50, wygląda duuuużo przyzwoiciej, tym bardziej, ze jest to jedyna firma, która nie ukrywa tego parametru a tamte oscylogramy zostały wykonane dla celów porównawczych przez osoby nie związane z producentami

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w abbey road nie znają się na stereofonii fazowej, ich nagrania nadają się do odtwarzania na jamnikach

 

1973 - Dark Side of The Moon - miks wielokanałowy - Alan Parsons, Mówi Ci to coś?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Bald
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oscylogramy w załąćzniku do posta numer #363

 

no dzwonią trochę, każdy trochę dzwoni, nie ma ucieczki od dzwonienia, wszystko zależy JAK dzwoni

 

 

ytat pochodzi ze strony link

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) w zakładce na dole strony w dziale

 

mają oczywiście rację, wielu ludzi ma świadomość tego, niewielu robi cokolwiek we właściwym kierunku

 

 

polecam uwadze Kolegi:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

moim zdaniem nie ma ucieczki przed dzwonieniem, mikrofony to relatywnie mały problem, pewnie, że trzeba używać jak najlepszych, ale prawdziwa masakra to konwencjonalne zestawy głośnikowe, a że nie ma praktycznie możliwości ucieczki przed dzwonieniem właściwym podejściem jest rozpraszanie jego energii

 

 

niekształcenia według moich szacunków wynoszą ponad 100% bo impuls jednostkowy ma nieskonczoną wartość dodatnią w czasie t=o a dalsze wychylenia które przebiegają nad i pod osią czasu są niepożądane

 

no ale jak Koledze wychodzą te procenty? w jakim sensie "ponad 100%" "zniekształceń dynamicznych"

 

musiałoby dzwonić głośniej niż impuls początkowy, co się często zdarza w głośnikach dynamicznych (wzbudzenia rezonansu własnego membrany) żeby było w jakimś, specyficznym sensie "ponad 100%", ale w tych pomiarach tego nie ma

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez graaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

1973 - Dark Side of The Moon - miks wielokanałowy - Alan Parsons, Mówi Ci to coś?

Każdy szanujący się audiofil powinien go znać :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy szanujący się audiofil powinien go znać :)

 

Może raczej meloman. Nie jestem audiofilem. Parsons zrobił to w Abbey Road.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy
Nie jestem audiofilem.

Prawie każdy z nas tak mówi. Ale gdy staniemy sami przed lustrem, to kogo widzimy? Tylko melomana? Po co nam ten sprzęt i ciągłe myślenie o nim i brzmieniu z niego wychodzącym? Spójrzmy prawdzie w oczy :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kangie

"Life is too short for boring HiFi..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie każdy z nas tak mówi. Ale gdy staniemy sami przed lustrem, to kogo widzimy? Tylko melomana? Po co nam ten sprzęt i ciągłe myślenie o nim i brzmieniu z jego wychodzącym? Spójrzmy prawdzie w oczy :)

 

tylko bez filozofii proszę :D

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez graaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może raczej meloman. Nie jestem audiofilem. Parsons zrobił to w Abbey Road.

masz 2-kanałowego krella a powołujesz się na jakieś wielokanałowe miksy? mam tą płytę w wesji cd/sacd, prezentuje się przyzwoicie na tle innych rockowych dinozaurów, wracając do miksu wielokanałowego to nie zaliczam tej techniki do hi-endu, kojarze je raczej z kinem domowym, zawartość artystyczna dark side jest porażająca, ale od strony techniki studyjnej jest skierowana do masowego odbiorcy i skoncentrowana na sukcesie komercyjnym, jak w przypadku wielu innych gigantów fonograficznych,

 

 

 

no dzwonią trochę, każdy trochę dzwoni, nie ma ucieczki od dzwonienia, wszystko zależy JAK dzwoni

 

 

 

 

mają oczywiście rację, wielu ludzi ma świadomość tego, niewielu robi cokolwiek we właściwym kierunku

 

 

polecam uwadze Kolegi:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

moim zdaniem nie ma ucieczki przed dzwonieniem, mikrofony to relatywnie mały problem, pewnie, że trzeba używać jak najlepszych, ale prawdziwa masakra to konwencjonalne zestawy głośnikowe, a że nie ma praktycznie możliwości ucieczki przed dzwonieniem właściwym podejściem jest rozpraszanie jego energii

 

 

 

 

no ale jak Koledze wychodzą te procenty? w jakim sensie "ponad 100%" "zniekształceń dynamicznych"

 

musiałoby dzwonić głośniej niż impuls początkowy, co się często zdarza w głośnikach dynamicznych (wzbudzenia rezonansu własnego membrany) żeby było w jakimś, specyficznym sensie "ponad 100%", ale w tych pomiarach tego nie ma

zmierz linijką pierwszy dodatni skok a następnie zsumuj wszystkie skoki wywołane bezwładnością membrany i po podzieleniu tych wartości otrzymasz poglądową zawartość hałasu w sygnale użytecznym

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz 2-kanałowego krella a powołujesz się na jakieś wielokanałowe miksy? mam tą płytę w wesji cd/sacd, prezentuje się przyzwoicie na tle innych rockowych dinozaurów, wracając do miksu wielokanałowego to nie zaliczam tej techniki do hi-endu, kojarze je raczej z kinem domowym, zawartość artystyczna dark side jest porażająca, ale od strony techniki studyjnej jest skierowana do masowego odbiorcy i skoncentrowana na sukcesie komercyjnym, jak w przypadku wielu innych gigantów fonograficznych,

 

Masz 2-kanałową końcówkę Accuphase i co z tego? To czy Ty coś zaliczasz do high-endu czy nie mało ludzi interesuje. Podobnie jak Twoje amatorskie oceny pracy wykonanej przez Parsonsa. Patrząc jak nadużywasz pewnych sformułowań i z jaką pewnością siebie piszesz głupoty śmiem twierdzić że to swoje Accuphase widziałeś tylko na obrazku. Inaczej nie zawracałbyś sobie tym głowy tylko po prostu słuchałbyś muzyki. Inna sprawa to różnice CD vs SACD na sprzęcie klasy Accuphase ale to już temat na inną dyskusję.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tor referencyjny jest najprostszy i najkrótszy: 2 grupy mikrofonów hi-endowych podłączone do 2 mikserów monofonicznych analogowych i zapis mastera na analogowym magnetofonie szpulowym, lub rejestratorze dsd, bez wielośladu i pcm, nagranie typu binauralnego

 

Mam nagrania realizowane prawdopodobnie taką techniką (wszech obecny w torze analog). Nie wiem jakie były mikrofony. To szwedzka wytwórnia Opus. Nagrania są bardzo dobre, ale mam realizacje cyfrowe które brzmią jeszcze lepiej. Mam też płytę z koncertem Wieniawskiego nagraną w roku chyba 1972 w technice cyfrowej (na CD jest oznaczenia DDD). Ta płyta też brzmi świetnie mimo, że magnetofony cyfrowe z tamtego okresu miały pasmo przenoszenia do chyba 12,5 kHz (to były początki zastosowań studyjnych).

Może Kolega wymienić jakieś rejestracje które takim krótkim torem były zrealizowane ? To może rzeczywiście być bardzo ciekawe.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam też płytę z koncertem Wieniawskiego nagraną w roku chyba 1972 w technice cyfrowej (na CD jest oznaczenia DDD). Ta płyta też brzmi świetnie mimo, że magnetofony cyfrowe z tamtego okresu miały pasmo przenoszenia do chyba 12,5 kHz (to były początki zastosowań studyjnych).

 

Wiesz coś więcej na temat samego procesu rejestracji?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ty próbowałeś? dobrze wiesz, że są to enklawy z fosami i drutem kolczastym, niedostępne dla zwykłego śmiertelnika, oni są przekonani o swej nieomylności a ja nie mam zamiaru im w tym przesszkadzać

Nie nie próbowałem. Mam inny zawód, ale myślę że jak ktoś się wykaże dogłębną wiedzą w temacie i przedstawi jakieś próbki realizacji to może wywołać u nich zainteresowanie. Trzeba próbować inaczej się nie uda. Apelowanie o to na tym forum jest mało skuteczne bo tu fachowców od strony studia raczej nie ma (oczywiście pewności nie mam).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nagranie typu binauralnego

 

dlaczego binauralne? jak realizowane? jakie mikrofony?

 

zmierz linijką pierwszy dodatni skok a następnie zsumuj wszystkie skoki wywołane bezwładnością membrany i po podzieleniu tych wartości otrzymasz poglądową zawartość hałasu w sygnale użytecznym

 

może z perspektywy aparatury pomiarowej, ale o ile dobrze wiem, to słuch tak nie działa

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz coś więcej na temat samego procesu rejestracji?

Niestety nie. Chodzi o tą płytę w/w. Jeżeli chodzi ogólnie o proces rejestracji to też za wiele nie wiem i chętnie dowiedział bym się więcej. Liczyłem że może Kolega 'purple2' przybliży trochę ten świat, decydujący w dużym stopniu (możliwe że najwyższym) o tym czy będziemy mieli w domu hi-end czy tylko popową sieczkę przepełnioną loudness war-ami.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liczyłem że może Kolega 'purple2' przybliży trochę ten świat, decydujący w dużym stopniu (możliwe że najwyższym) o tym czy będziemy mieli w domu hi-end czy tylko popową sieczkę przepełnioną loudness war-ami.

 

w sumie jest to zmienna od nas niezależna, więc wiedza średnio przydatna

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie jest to zmienna od nas niezależna, więc wiedza średnio przydatna

To się zgadza, ale ciekawość to droga do poszerzania horyzontów.

Zagadnienie jest szalenie ciekawe ale na purple2 to bym nie liczył.

Próbuję się czegoś dowiedzieć. Może wreszcie pojawi się ktoś kto zna drugą stronę medalu, tą chyba najważniejszą w tym hobby.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadnienie jest szalenie ciekawe ale na purple2 to bym nie liczył.

ciekawe zagadnienie? rozmawiamy o <cd vs vinyl>, jakbyś nie wiedział, włączasz się do dyskusji trwającej od dłuższego czasu i robisz awantury, fundujesz sobie drogi spezęt i nie rozumiesz czego słuchasz? jestem z wykształcenia elektronikiem i pewnie wiecej wiem o hi-endzie niż ci się wydaje, przestrzenne słyszenie człowieka polega na róznicach czasowych dobiegającej fali akustycznej ze zródła do lewego i prawego ucha, mózg człowieka rozróznia takie róznice w zakresie mikrosekundowym a dyskusja toczy się o tym co lepiej przenosi takie róznice, cofnij się do początku co juz zostało powiedziane, moze zrozumiesz co powinieneś oczekiwać od twojego krella

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nagrania realizowane prawdopodobnie taką techniką (wszech obecny w torze analog). Nie wiem jakie były mikrofony. To szwedzka wytwórnia Opus. Nagrania są bardzo dobre, ale mam realizacje cyfrowe które brzmią jeszcze lepiej. Mam też płytę z koncertem Wieniawskiego nagraną w roku chyba 1972 w technice cyfrowej (na CD jest oznaczenia DDD). Ta płyta też brzmi świetnie mimo, że magnetofony cyfrowe z tamtego okresu miały pasmo przenoszenia do chyba 12,5 kHz (to były początki zastosowań studyjnych).

 

Powiedziałbym, że muzyka zrealizowana analogowo ma więcej życia, jest bardziej otwarta, obfita w detal, jest lepiej zbalansowana i bardziej emocjonalna. W obecnych czasach, technika analogowa jest mało opłacalna i rzadko kto stosuje takie metody, jednak jak już się trafią zwolennicy analogu, to są oni bez wątpienia rodzynkami jakościowymi, artystycznymi i jak najbardziej najwyższej klasy fachowcami... bardzo cenionymi w środowisku. Generalnie, można powiedzieć, że cyfra zabija muzykę i jej duszę, jednak bez niej, nie widzę ani terażniejszości ani tym bardziej przyszłości... i to nie tylko w audio.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dlaczego binauralne? jak realizowane? jakie mikrofony?

 

 

 

może z perspektywy aparatury pomiarowej, ale o ile dobrze wiem, to słuch tak nie działa

binauralnie, bo tak słyszy człowiek, a mikrofony mogą być rozstawione doświadczalnie, ale symetrycznie, mówimy cały czas o mikrofonach hi-endowych, jedyna firma jaka nie boi się pokazać odpowiedzi impulsowej swoich produktów earthworks link

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , jak działa słuch? słyszysz początek sygnału w lewym i prawym uchu niezaleznie i mózg identyfikuje różnice czasowe, a co robi z tym początkiem sygnału mikrofon, to widzisz na oscylogramach odpowiedzi impulsowej, membrana dzwoni jak to określiłeś i zagłusza w ten sposób początek sygnału i nie słyszysz poprawnie kierunku z którego dobiega dżwięk

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe zagadnienie? rozmawiamy o <cd vs vinyl>, jakbyś nie wiedział, włączasz się do dyskusji trwającej od dłuższego czasu i robisz awantury, fundujesz sobie drogi spezęt i nie rozumiesz czego słuchasz? jestem z wykształcenia elektronikiem i pewnie wiecej wiem o hi-endzie niż ci się wydaje, przestrzenne słyszenie człowieka polega na róznicach czasowych dobiegającej fali akustycznej ze zródła do lewego i prawego ucha, mózg człowieka rozróznia takie róznice w zakresie mikrosekundowym a dyskusja toczy się o tym co lepiej przenosi takie róznice, cofnij się do początku co juz zostało powiedziane, moze zrozumiesz co powinieneś oczekiwać od twojego krella

 

Już Ci pisałem że w sieci możesz być kim chcesz. Tekst o cieszeniu się wysokim pasmem przenoszenia high-endowych wzmacniaczy przy zastosowaniu pewnego typu mikrofonów które także mają wysokie frequency response był co najmniej zabawny. I nie pouczaj innych. Na forum jesteś od wczoraj. Jak na razie nie napisałeś niczego co wnosiłoby cokolwiek nowego do dyskusji. Twoje posty a raczej tezy w nich zawarte często są dość problematyczne. I co najważniejsze: wypuść powietrze i rozluźnij pośladki.

 

 

PS Różnica pomiędzy zwykłym a high-endowym (Twoje ulubione słowo) wzmacniaczem nie polega wcale na paśmie przenoszenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

dlaczego binauralne? jak realizowane? jakie mikrofony?

 

 

 

może z perspektywy aparatury pomiarowej, ale o ile dobrze wiem, to słuch tak nie działa

dlatego wazna jest odpowiedź impulsowa, najlepszą odpowiedź impulsową wg mnie ma qtc50 i dlatego najlepiej nadaje się do nagrań hi-endowych

 

 

 

Już Ci pisałem że w sieci możesz być kim chcesz. Tekst o cieszeniu się wysokim pasmem przenoszenia high-endowych wzmacniaczy przy zastosowaniu pewnego typu mikrofonów które także mają wysokie frequency response był co najmniej zabawny. I nie pouczaj innych. Na forum jesteś od wczoraj. Jak na razie nie napisałeś niczego co wnosiłoby cokolwiek nowego do dyskusji. Twoje posty a raczej tezy w nich zawarte często są dość problematyczne. I co najważniejsze: wypuść powietrze i rozluźnij pośladki.

 

 

PS Różnica pomiędzy zwykłym a high-endowym (Twoje ulubione słowo) wzmacniaczem nie polega wcale na paśmie przenoszenia.

nie myślałeś, żeby przejść do jakiegoś periodyku audiofilskiego, bo tam opowiadają takie bajki jak ty, podstawa hi-endu, jak najszersze pasmo przenoszenia a potem dynamika i thd

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.