Skocz do zawartości
IGNORED

Dlaczego winyl NIE BRZMI lepiej od CD?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość absolute magnitude

(Konto usunięte)

Może wiecie jak to jest... Kończy sobie człowiek pracę o 15.00, zabiera szybko dziecko z przedszkola.

Człowiek ma czas, to i różne dziwne pomysły przychodzą mu do głowy. Na przykład - włącza sobie człowiek

Mezzo Live HD. A tam dajmy na to, jakiś "Valery Gergiev conducts Benvenuto Cellini by Berlioz at the Salzburg Festival".

Muzyka gra, akcja przedstawienia nabiera tempa, słońce świeci - wyciągamy ciastolinę i lepimy.

Ulepiliśmy dla Was (ja i córka lat 3) nadzwyczaj zagadkową zagadkę. To zadanie ma wzmocnić Wasz intelekt, bo dyskusja jest, jak widać...

Kto w lesie znajdzie psa - ten wygrwa. Start!

Yulu, jajacek1410, vlado, paul_67 i inni - niestety nie będziecie mogli odpowiedzieć w tym temacie jak wam poszło.

Pogadamy gdzie indziej.

 

tumblr_mspvcjxyN91rqenwho3_r1_1280.jpg

 

Poza tym w moje ręce wpadło kilka płyt. Dorwałem Camprę 'Messe de Requiem' pod Herreweghe (HMC 1251 ).

Niestety tego na winylu jeszcze nie miałem, a z CD jest to baaaardzo przyjemne, zobaczymy. Poza tym kantaty Campry (HMC 1238).

Dorwałem wreszcie Schütza 'The Seven Words of Christ on the Cross' (HMC 1255) i Rossiego 'Oratoria' (HM 1091).

Zbzikowałem całkiem na punkcie Schoenberga - słucham, gromadzę w nadzwyczajnych ilościach. A blogować się nie chce... ale zapraszam na winyle!

 

P.S.

To Requiem Campry chyba jest jeszcze baardzo tanio na ebayu. Przynajmniej dzisiaj było jakieś.

 

 

tumblr_mspvcjxyN91rqenwho2_250.jpgtumblr_mspvcjxyN91rqenwho1_250.jpgtumblr_mspvcjxyN91rqenwho5_250.jpgtumblr_mspvcjxyN91rqenwho4_250.jpg

 

Pa, pa.

Jeszcze nigdzie nie przeczytałem na forum żeby ktoś uważał że dvd czy VHS są lepsze od Blu-Ray. Nie są i nie będą. Wystarczy spojrzeć na rozdzielczość obrazu. Natomiast reszta wpisu Konsmana to śmiech na sali. Dziwię się że z taką zaciekłością w każdym wątku obnaża swoje braki.

A jakie fizyczne ograniczenia niesie za sobą vinyl ?

1- dynamika o wiele większa i to odczuwalna fizycznie gołym uchem niż CD

2- pasmo przenoszenia podobne ja w SACD 50kHz

3- mozliwośc zapisu na płycie vinylowej dokładnie liniowo tego co jest na takiej czy innej taśmie matce

 

LOL ;)

On od zawsze wypisuje takie bzdury! Już większość z nas to wie.

Gość opiera się tylko o cyferki i dane z katalogów.

On od zawsze wypisuje takie bzdury! Już większość z nas to wie.

Gość opiera się tylko o cyferki i dane z katalogów.

Najwidoczniej! ;) Padłam, kiedy przeczytałam jego tekst! ;)

Całkiem padniesz jak poczytasz więcej jego twórczości.

I najlepsze jest że te wszystkie wnioski są oparte o katalogi

i najtańszy sprzęt w tym konsolę do gier.

Ja rozumiem, że nie każdego stać na lepszy sprzęt ale nie upoważnia

to do ferowania wyroków że coś jest do D...jeśli nigdy nie miało się z tym

czymś do czynienia poza zdjęciami w necie.

 

To, że wiele płyt CD jest słabo nagranych to sprawa wiadoma, podobnie

jak wiele słabych vinyli.

Ale są tysiące tytułów na CD które są nagrane rewelacyjnie i na odpowiednim

sprzęcie pięknie grają.

A te jego wywody o SACD to już mega bzdury.

Akurat mam naprawdę b.dobry odtwarzacz CD/SACD i trochę płyt SACD też mam.

Są bardzo dobre ale nie lepsze niż dobre wydania na CD...ale dobre wydania a nie

nędzne płyty CD z koszy w hipermarketach czy polskie tłoczenia na nasz rynek.

Wtedy to słabe płyty ale to nie przesądza wartości formatu.

Poza tym ważna jest dostępność.Fajnie by było gdyby nowości były dostępne w dobrze

zrealizowanych plikach hires ale póki co tak nie jest.

Edytowane przez sly30

Poza tym ważna jest dostępność.Fajnie by było gdyby nowości były dostępne w dobrze

zrealizowanych plikach hires ale póki co tak nie jest.

 

Zgadzam się (generalnie z całym postem).

Chyba się nie zanosi, bo większości odbiorców muzyki wystarcza CD lub mp3-podobne wynalazki.

Myślę, że nieudostępnianie materiału studyjnego nie jest podyktowane aspektami technicznymi, (na pewno nie w dobie ogólnodostępnej "cyfry"), tylko celowym działaniem koncernów i wytwórni. Podobnie, jak słabe realizacje płyt. Skłania to ludzi do kupowamnia kolejnych wznowień, poszukiwania dobrych wydań/masteringów z innych wytórni itp. Interes się kręci, inaczej ktoś miałby oryginalny materiał i nie kupowałby więcej. ;)

Ale to wiadomo od dawna że producenci celowo blokują wysyp plików hires.

Może coś się zmieni w tym temacie.Ponoć Sony ma mieć większy wybór ale na razie kicha.

Ale to wiadomo od dawna że producenci celowo blokują wysyp plików hires.

Może coś się zmieni w tym temacie.Ponoć Sony ma mieć większy wybór ale na razie kicha.

Na razie mam płyty... ;) choć i tutaj mogliby wznowić to i owo.

Konsoman niezmiennie bawi, tumani, przestrasza. Gdyby zmusić czarną płytę do osiągnięcia dynamiki powiedzmy 90dB, to igła dosłownie wystrzeliłaby z rowka. A z pasmem przenoszenia to też kolega jedzie po bandzie. Nie dochodzi nawet do 20 kHz bez wyraźnego spadku. Pasmo 50 kHz to przy spadkach rzędu 30dB i więcej - gratuluję wyniku! :DDD

wszystkie wnioski są oparte o katalogi

i najtańszy sprzęt w tym konsolę do gier.

Ja rozumiem, że nie każdego stać na lepszy sprzęt ale nie upoważnia

to do ferowania wyroków że coś jest do D...

 

sly a co robią piewcy winylu? Oczywiście że nie każdego stać na lepszy sprzęt i nie ma w tym nic złego. Cały czas właśnie o to ferowanie wyroków chodzi.

 

Gdyby zmusić czarną płytę do osiągnięcia dynamiki powiedzmy 90dB, to igła dosłownie wystrzeliłaby z rowka. A z pasmem przenoszenia to też kolega jedzie po bandzie. Nie dochodzi nawet do 20 kHz bez wyraźnego spadku. Pasmo 50 kHz to przy spadkach rzędu 30dB i więcej - gratuluję wyniku! :DDD

 

-30dB to około 23-25kHz. Przy -50dB będzie około -100dB.

 

Cenne uwagi z HydrogenAudio:

 

"If ever, any ultrasonic frequencies for vinyl to preserve. In audio recordings, such frequencies, when present, are normally low-energy noise imparted by electrical equipment and storage media used during recording, mixing, and mastering. Although some musical instruments can produce low-energy overtones in the ultrasonic range, they could only be on the vinyl if every piece of equipment and storage medium in the recording, mixing, and mastering stages was able to preserve them—which is unlikely even in modern recordings, since the average microphone or mixing console is designed only with audible frequencies in mind. Even if the overtones were preserved all the way to the mastering stage, mono and stereo lacquer cutting equipment typically includes a lowpass filter to avoid overheating the cutting head with ultrasonic frequencies."

 

i

"The recording/tracking ability of vinyl is easily at least 50 kHz and perhaps as high as 100 kHz. The most notable proof of this is the CD4 quadraphonic system which relied on a 45 kHz bandwidth to be accurately reproduced. That said, the high-frequency response accuracy of vinyl varies tremendously. Amplitude deviations of 5-10 dB or greater are not uncommon in the 20 kHz range for many records.

Playback of ultrasound frequencies is still not guaranteed. Many MM cartridges have resonant peaks defined by the preamp loading, or stylus tip resonances defined by the cantilever, that attenuate high-frequency content."

Edytowane przez Accu
  • Redaktorzy

1- napisałeś że obraz z DVD na kineskopie może być lepszy niż z BluRaya na FullHD

 

Co oznacza w tym kontekście "FullHD" i dlaczego jest przeciwstawiane kineskopowi? Obraz z dobrego telewizora kineskopowego wciąż jest lepszy niż z LCD, jeśli o to tu chodziło.

 

Nagrywa się gesty materiał w studio, a potem dla potrzeb budżetowego rynku kompresuje się go stratnie tak, by pomieścić na 700MB płycie CD !

 

Co kolega rozumie przez "gęsty materiał w studio"? Jak gęsty? Czy jak mleko skondensowane czy też jeszcze bardziej? Standardem studyjnym było bardzo długo próbkowanie 48 kHz (DAT). Jaki jest obecnie standard?

 

A jakie fizyczne ograniczenia niesie za sobą vinyl ?

1- dynamika o wiele większa i to odczuwalna fizycznie gołym uchem niż CD

2- pasmo przenoszenia podobne ja w SACD 50kHz

3- mozliwośc zapisu na płycie vinylowej dokładnie liniowo tego co jest na takiej czy innej taśmie matce

[...]

 

Konsman, ty bredzisz. Czy znane ci jest pojęcie korekcja, wzmacniacz korekcyjny, i czy kojarzy ci się to w jakiś sposób z nagraniami analogowymi na winylu? A jeżeli tak, to w jaki sposób się kojarzy? Sam jestem fanem i użytkownikiem płyt analogowych, ale są pewne granice...

  • Redaktorzy

Czy ja wymagam za wiele? Jeśli facet jest tak bardzo za winylem, to mógłby wiedzieć, że na płytach winylowych zapisuje się sygnał equalizowany.

Ale nie na tych jego!! Dla niego specjalnie tłoczą takie...bez equalizera bo przecież przy zakupie vinyli nikt mu żadnego equalizera nie podarował!!... :-)

Gość vittorio

(Konto usunięte)

a jakie parametry ma płyta winylowa jeśli chodzi o bity i częstotliwość?

Czy jak zrobimy sobie taki rip winylowy w wysokiej rozdzielczości 24bit/96kHz czy 24/192,

to oznacza, że rzeczywiście mamy taką rozdzielczość, czy może ta rozdzielczość wynika jedynie

z ustawień w programie do zgrywania płyty na dysk, a faktycznie ta rozdzielczość jest niższa?

Standardowa płyta winylowa ma zakres dynamiki sygnału osiągający poziom 70dB (z trudem) oraz pasmo częstotliwości rozciągające się od od 20Hz do 20kHz ze spadkami -3dB (silnie przy tym zależne od jakości

głowicy wykrawającej master'a oraz materiału jaki został dostarczony do głowicy - trzeba też wiedzieć o tym

iż głowica wykrawa z dwukrotnie mniejszą szybkością niż normalne odtwarzanie) - tak więc wracając do

dziedziny cyfrowej gdzie pytanie brzmiało: ile bitów i jaką częstotliwość próbkowania trzeba by zapewnić aby

bezstratnie zripować płytę winylową ? odpowiedź brzmi: 12 bitów ze standardową częstotliwością próbkowania

czyli 44.1 kHz, co z zapasem zapewnia zarówno pasmo częstotliwości (tu 22.05 kHz) jak i niezbędny zakres

dynamiki czyli 74 dB.

Ustawienie wyższych parametrów do ripowania poza zwiększaniem objętości pliku wyjściowego niczego nie wnosi.

Gość vittorio

(Konto usunięte)

Tak, i to właśnie było ideą przewodnią w latach 70 ubiegłego wieku powstawania nowego formatu, dzisiejszego CD.

Edytowane przez vittorio

Ja wiem, że tak jest ale dziwi mnie fanatyzm vinylowców i tezy że gra lepiej.

Ostatnio posłuchałem trochę gramofonów na show w Monachium.

Raz było lepiej, raz gorzej ale żadnych rewelacji na pewno nie było.

vittorio to jest bardzo cenny wpis. Dziękuję Ci za niego. I mała prośba: gdybyś mógł podzielić się nim w sąsiednim winylowym wątku? Ci którzy pisali w podobnym tonie do Twojego zostali wyklęci i sponiewierani. Zwyzywani przez winylowych ortodoksów i ukarani przez moderację. Zresztą o moderatorze który to zrobił mam swoje zdanie. Gdybyś mógł jeszcze powołać się na konkretne źródła tych informacji byłoby idealnie.

Edytowane przez Accu
Gość vittorio

(Konto usunięte)

A po cóż miałbym dyskutować z kimś do kogo nie docierają żadne argumenty - winyl to jest nostalgia za czymś co już minęło "czar starej płyty", można temu ulegać ze względów sentymentalnych i niestety (bądź właśnie stety) to wszystko.

Czytając to co napisałeś mam pewne wątpliwości co do skuteczności przenoszenia pasma w okolicach 20kHz. Większość systemów jakie znam przenosi to pasmo z pewnym spadkiem większym niż -3dB. Zatem wydaje mi się że sam format nie do końca spełnia swoje założenia. Problemy powstają już przy 17-18kHz. Bez żadnego problemu przenoszone zaś jest pasmo 14-15kHz.

Gość masza1968

(Konto usunięte)

winyl to jest nostalgia za czymś co już minęło "czar starej płyty", można temu ulegać ze względów sentymentalnych i niestety (bądź właśnie stety) to wszystko.

Co nie przeszkadza aby dobre wydanie w dobrze zestawionym torze zagrało na bardzo wysokim poziomie.

Ale tanio niestety nie będzie.

Gość vittorio

(Konto usunięte)

Co nie przeszkadza aby dobre wydanie w dobrze zestawionym torze zagrało na bardzo wysokim poziomie.

 

Ależ oczywiście, nie przeszkadza (trzeba sobie tylko zdawać sprawę z ograniczeń i wszystko będzie OK).

Ale niezależnie od tych moich amatorskich obserwacji założenia winylu podważają sens jakichkolwiek "gęstych" ripów.

Edytowane przez Accu

Ależ oczywiście, nie przeszkadza (trzeba sobie tylko zdawać sprawę z ograniczeń i wszystko będzie OK).

 

Podstawą tego wszystkiego jest zakres częstotliwości i dynamiki jakich używamy przy codziennym słuchaniu muzyki. Analog i winyl mimo wielu ułomności w zupełności wystarcza do wszystkiego.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.