Skocz do zawartości
IGNORED

Kolumny/monitory do symfoniki 25m'


Gość Synthax

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Synthax

(Konto usunięte)

Witajcie,

Poszukuję zestawu głośników do swojego pokoju. Zależy mi na tym aby nie były specjalnie wymagające mocowo. Moja końcówka mocy to tranzystor 70W, zewnętrzne pre jest lampowe. Szukam konstrukcji uniwersalnej ponieważ w przyszłości rozważam zmianę końcówki. Budżet do 10.ooo

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/109616-kolumnymonitory-do-symfoniki-25m/
Udostępnij na innych stronach
Gość cybant

(Konto usunięte)

Dynaudio Special 25 , używane można upolować w granicach 10 tys.

Nic lepszego do 30-40 tys. nie słyszałem , a trochę słyszałem.....

Kolega jednak niech zdecyduje w jakim kierunku idzie...ponieważ to kompletnie inne granie niż Open Baffle o które wypytuje w sąsiednim wątku;)

 

Zakupy bez słuchania kończą się najczęściej rozczarowaniem , słuchać samemu to podstawa .

Zgodnie ze starą radą , żeby nie słuchać niczyich rad....:)

Vienna Acoustics Beethoven. Nie ma lepszego rozmachu, skali i barwy w tej cenie. A do tego potem jakiś tranzystor z 50W w klasie A.

Słuchałeś - OK

Subiektywnie (na Twój gust) wyszło dobrze - OK

 

... ale obiektywnie te kolumny nie są dobre.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Podbicie przy 100 Hz, średnica nieco cofnięta ... za kilkanaście tysięcy to +-2,5dB od podłogówki bym wymagał (od biedy +-3). Piszesz dynamika dobra - fajnie, ale dobre kolumny to nie tylko dobra dynamika.

 

Jeszcze wspominasz o dobrej barwie - no taka nierównowaga w paśmie zdecydowanie nadaje "barwę" , ale moim zdaniem powinno się słuchać barwy nagrania, a nie zniekształcenia/interpretacji kolumny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość Synthax

(Konto usunięte)

Po pierwsze to słucham. Ale chyba jak każdy kto otarł się o hi-end masz świadomość, że wiele z tych konstrukcji powstaje w sposób jednostkowy, często z modyfikacjami pod konkretne gusta. Ja nie buduję urządzeń. Ale jeśli wiem że ktoś jest w stanie wykonać coś wyjątkowego jako jednostkowy produkt to jestem otwarty na takie rozwiązanie.

Ale chyba jak każdy kto otarł się o hi-end masz świadomość, że wiele z tych konstrukcji powstaje w sposób jednostkowy, często z modyfikacjami pod konkretne gusta.

... ale te kolumny to seryjna produkcja (i nie jest to taki znowu totalny Hi-End)
Gość Synthax

(Konto usunięte)

Nie mam problemu z zaakceptowaniem seryjnej produkcji jeśli jest dobrej jakości i uczciwe wyceniona.

 

Nie chciałbym wprowadzać sztucznego podziału w tej dyskusji. Zbieram propozycje spośród których zostanie wybrane kilka modeli a z tych kilku jeden. Nawet jeśli cena będzie nieco wyższa ale uznam, że to to czego szukam to nie będę mieć problemu z wyborem czy to DIY czy seryjna produkcja, czy w Chinach czy w Polsce wyprodukowany towar...

 

Kolumn jest całe zatrzęsienie, ale liczę na Wasze doświadczenie i rady. Bo choć to tylko opisy to jednak dzięki forum dużo dowiedziałem się o pewnych kierunkach myślenia w dobieraniu sprzętu.

 

W dużym skrócie blisko mi do szkoły brzmienia Lampizatora, Ardento, monitorów Sonusa, Rogersa, Rehdeko, Tannoy Dual Concentric, membran Sonido... Odgród, szerokopasmowców, lamp. Ale chcę zainwestować czas i pieniądze w projekt do którego się dobrze przygotuję.

 

W sklepach dominuje spojrzenie głównie na masową produkcję wielodrożnych pięknie wykończonych kolumn..

Gość cybant

(Konto usunięte)

Cybant,

Chcę posłuchać jeszcze kilku konstrukcji niż zacznę DIY...

Wzmak pod pachę i do salonu ( salonów) słuchać, słuchać, słuchać a jak podpasi, kupić i słuchać.

Niektórzy wolą Solid State , a niektórzy lampę 300 b......wybór przed Tobą.

Kyle

Jak już dajesz linki to przeczytaj co jest ponad wykresami czyli recenzja Kisiela. Co ja zrobię, że te kolumny w tej cenie bardzo ładnie grają. Mnie spadki ani wzrosty dB nie interesują.

Wzmak pod pachę i do salonu ( salonów) słuchać, słuchać, słuchać a jak podpasi, kupić i słuchać.

Niektórzy wolą Solid State , a niektórzy lampę 300 b......wybór przed Tobą.

 

Taniej i lepiej rozglądnąć po okolicy i tam posłuchać (u ludzi)...

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Witajcie,

Poszukuję zestawu głośników do swojego pokoju. Zależy mi na tym aby nie były specjalnie wymagające mocowo. Moja końcówka mocy to tranzystor 70W, zewnętrzne pre jest lampowe. Szukam konstrukcji uniwersalnej ponieważ w przyszłości rozważam zmianę końcówki. Budżet do 10.ooo

Po pierwsze, to nie ma czegos takiego jak konstrukcja w 100% uniwersalna. Zapomnij. Jak masz szeroki muzycznie gust, to zaczynaja sie problemy. Jak jeszcze zamierzasz zmieniac wzmaka, to jeszcze gorzej ;-) Lepiej najpierw znaleź kolumny, które Cię zauroczą (a jeślil zagraja z obecnym wzmakiem to super), potem szukaj końcówek.

Moze sprobuj Avcon Tivano (z lampa to gralo calkiem fajnie), moze Mini Utopie (ale nie wiem co masz za końcówkę, bo tu trzeba naprawdę dobrej, żeby symfonika zagrała).Może najwyższe podstawkowe Triangle.

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

Polecam kolumny Audioplan, grały na przedostatniej wystawie Audioshow i i był to bardzo dobry dżwiek, wystawca przełączał co jakis czas podłogowe na podstawkowe, jazz i klasyka zabrzamiała szlachetnie i namacalnie.

Słuchałeś - OK

Subiektywnie (na Twój gust) wyszło dobrze - OK

 

... ale obiektywnie te kolumny nie są dobre.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Podbicie przy 100 Hz, średnica nieco cofnięta ... za kilkanaście tysięcy to +-2,5dB od podłogówki bym wymagał (od biedy +-3). Piszesz dynamika dobra - fajnie, ale dobre kolumny to nie tylko dobra dynamika.

 

Jeszcze wspominasz o dobrej barwie - no taka nierównowaga w paśmie zdecydowanie nadaje "barwę" , ale moim zdaniem powinno się słuchać barwy nagrania, a nie zniekształcenia/interpretacji kolumny.

 

Vienna Acoustics Beethoven (starsza seria) są pomiarowo lepsze niż Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand. I wygląd mają bardziej klasyczny i są z pewnością znacznie tańsze z drugiej ręki. Jak wygląda porównanie nauszne to nie wiem, starych słuchałem przez chwilę i było OK, a nowych nie. Których słuchał arek67 tym bardziej nie wiem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

do klasyki są ok i nie tylko do klasyki i rock`a potrafią zagrać z pazurem, jak zagrają zależy od reszty systemu. Stare Mozart i Beethoven jak najbardziej arek67 dobrze radzi, nowej serii nie znam, ale starsza powinna być wyraźne poniżej 10k zł. Poszukałbym później do tego integry Krell 400xi (używka ok 5-6 k zł) , kolumnowe możliwie wysokie AQ np.: ze starej serii coś powyżej bedrock`a, aktualnie będzie tanie. (ładnie się uzupełniają z VA) i na koniec jakieś barwne muzykalne źródło byle nie za ciepłe i będzie bardzo ładnie grało. energetycznie z ładną barwą, powietrzem. (IC też jakiś przyzwoity do tego, stara seria Tara air 1 albo stary AQ Sky to dobre tropy)

Dynaudio Special 25 , używane można upolować w granicach 10 tys.

Nic lepszego do 30-40 tys. nie słyszałem , a trochę słyszałem.....

Kolega jednak niech zdecyduje w jakim kierunku idzie...ponieważ to kompletnie inne granie niż Open Baffle o które wypytuje w sąsiednim wątku;)

 

Zakupy bez słuchania kończą się najczęściej rozczarowaniem , słuchać samemu to podstawa .

Zgodnie ze starą radą , żeby nie słuchać niczyich rad....:)

 

 

Jeśli Dynaudio Special 25, to weź pod uwagę również Revox Studio 4.

Tak tak. Słuchać i słuchać...:)

"Measurements can provide a measure of insight, but are no substitute for human judgment. Why are we looking to reduce a subjective experience to objective criteria anyway? The subtleties of music and audio reproduction are for those who appreciate it. Differentiation by numbers is for those who do not".--Nelson Pass

Proponuję abyś posłuchał RLS Umbriel II.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

e tam,to juz trzeba by koszmarnie trafic.autor podaje info o pre lampowym i koncowce tranzystor,daje to nadzieje na swietny dzwiek.

 

Moze dowiemy sie jakie to combo,zrodlo i kable?

Gość Synthax

(Konto usunięte)

Jeżeli chodzi o mój sprzęt: źródło Lampizator Level 4, napęd CD Pioneer PD9700, pre to lampowa konstrukcja na zamówienie od Pana Henryka Feliksa, końcówka stereofoniczna to brytyjski tranzystor Crimson 620C. Okablowanie Totem SINEW na WBT jako IC a głośnikowe to Reson. Kable zasilające Furutech i WireWorld.

Jeżeli chodzi o mój sprzęt: źródło Lampizator Level 4, napęd CD Pioneer PD9700, pre to lampowa konstrukcja na zamówienie od Pana Henryka Feliksa, końcówka stereofoniczna to brytyjski tranzystor Crimson 620C. Okablowanie Totem SINEW na WBT jako IC a głośnikowe to Reson. Kable zasilające Furutech i WireWorld.

 

Koniecznie wypróbuj monitory Minima Vintage Sonus Faber które trudno znależć na wtórnym rynku ale jak się mocno postarasz to kupisz u polskiego dystrybutora nowe

lub demo za 10.000. Grają przepięknym, nasyconym dżwiękiem pomimo niewielkich rozmiarów i jest to idealny kandydat do grania klasyki w najlepszych barwach.

Bardzo dobrze znam te monitory :) Są wspaniałe ze smykami, niestety wysypują się przy bardziej energetycznych partiach muzyki... Ale to ideały do kameralistyki w tym metrażu.

No, ciekawe, ciekawe co piszesz o tym wysypywaniu się w energetycznych partiach muzyki i trochę trudno w to uwierzyć........ Minima Vintage testowałem na bardzo trudnym

materiale jakim są kompozycje Rachmaninova - 'Symphonic Dances' wydanej przez RR.Grały wspaniale z limitowaną partią najniższego basu co prawda ale ich wielkość nie pozwalała zejść niżej niskim tonom. A myslałeś trochę nad Magnepanami 1,2,1,6; 1,7 ? Z takimi panelami miałbyś orkiestrę w domu - tylko czy twój piecyk poradzi sobie z MG ?

Gość Synthax

(Konto usunięte)

Słucham sporo filmowej muzyki, a tam poza orkiestrą są też akustyczne efekty specjalne. Minima Vintage są świetne ale trochę za delikatne...

Magnepanów słuchałem 1.6 i przestrzeń świetna, barwa również ale są zbyt wymagające do co przestrzeni i zwyczajnie za wysokie - jak głupio by to nie brzmiało to po prostu w małym pokoju ciężko je zmieścić :(

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.