Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Balanced Audio Technology (BAT)


kivlov
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

zauważyłem, że na forum nie powstał jeszcze klub znanej w świecie audio marki: Balanced Audio Technology (BAT). Czas więc to zmienić. Jako, że jestem użytkownikiem końcówki mocy BAT VK-220 z ulepszonym fabrycznie zasilaniem (BAT-PAK) postanowiłem założyć ten klub i mam nadzieję, że reszta użytkowników, którzy mają lub mieli styczność z produktami tej firmy zaangażują się do zbierania informacji na temat tych produktów.

Tak wygląda mój BAT VK-220

post-21207-0-14585900-1392825646_thumb.jpg

Temu dodaje sił:

post-21207-0-98197800-1392825816_thumb.jpg

To zasila BAT'a:

post-21207-0-96808500-1392825855_thumb.jpg

 

Cennik produktów BAT: http://voice.com.pl/cenniki/cennik_detal_bat.pdf

Nie są to tanie zabawki, ale na rynku wtórnym można je darować w dobrej cenie. Nie wiem jak pozostałe modele, ale w moim systemie naprawdę świetnie się sprawdza. System wygląda następująco: : Kolumny: Xavian XN360 ::: Wzmacniacz: BAT VK220 ::: Źródło dźwięku: Hegel HD20 ::: TV: Toshiba 42VL863 ::: Interkonekt: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: MIT MH 750E PLUS 2x3m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + Wireworld stratus 5.2

Potencjał jest duży, ale będzie trzeba zmienić tylko przewody XLR. Bardzo dobrze spisały się w konfrontacji z Audioquest SKY, ale coś mi mówi, że porównując do reszty toru to jednak najwęższe gardło.

Pochwalcie się swoimi BAT'ami.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukałem i nic nie znalazłem. Może ktoś się odezwie bo zapewne sami nie jesteśmy w kraju co posiadamy BAT'a.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę, BAT nie jest już samodzielną firmą i chyba od 2012 należy do chicagowskiego dealera Music Direct, który przez swoje monopolistyczne i niezbyt eleganckie praktyki ma negatywne opinie wśród poważnych amerykańskich hi-endowych graczy. Lubię firmę BAT i kontakt z nią miałem już chyba w 1997 roku, dzięki głównemu majstrowi z NAIMa - Kenowi Christiansonowi i jego Pro Musica, który to był ich pierwszym dealerem w mieście i posiadał całą ówczesną linię produkcji. Na CES w 1995 roku, BAT zaprezentował swój kultowy power amp VK 60, a na Chicago Audio Show w 1999 - VK 55, który w zmodernizowanej formie produkują praktycznie do dziś... z jego wypasioną wersją VK 55SE włącznie. Słuchałem w ubiegłym roku referencyjnej konfiguracji (monosy REX II, preamp REX II), zestawionych z Focalem Scala Utopia i okablowaniem Shunyaty... jeden z lepszych dżwięków wystawy Axpona 2013. Duże udziały jak i pozycję w firmie zajmuje obecnie Geoff Poor, od którego lata świetlne temu kupiłem pre VK 50SE. Prowadził swój biznes w Champaign na południu Socjalnois, ok.150 mil na południe od Chicago. Obecnie mam VK 51SE z oryginalnymi NOSami (6H30P DR z 1979 roku), dobieranymi kiedyś przez Khomenko do każdego egzemplarza.

 

Pozdr, M

Edytowane przez MarkN

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MarkN widzę, że dużo styczności miałeś z tą firmą co pozytywnie nastawia. Nigdy nie miałem okazji w swoim systemie porównać działania końcówki mocy bezpośrednio sterowanej z DAC vs. z pre. Nie posiadam PRE więc jak ktoś miał, albo ma taką możliwość byłbym wdzięczny.

masza1968 - możesz coś napisać co miałeś i jak oceniasz i na co zmieniłeś i dlaczego?

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie ma BAT'a?

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Porównywał ktoś PRE do końcówek mocy BAT'a? Jakie najlepiej wypadło?

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BAT, to chyba jeden z najmniej awaryjnych sprzętów jakie znam, a tu takie rewelacje. Znajomych, którzy posiadają BATa nie posiadam, ale 51SE mam własnego, 75SE i 50SE miałem. Preamp VK 51SE grzeje się jak dobra końcówka w klasie A, więc musi mieć zapewnioną odpowiednią wentylację... w ogóle sprzęt, który się grzeje powinien być eksploatowany w klimatyzowanym pomieszczeniu. Nie wyobrażam sobie eksploatacji zestawów lampowych BATa czy jakichkolwiek innych oddających masę ciepła, w sezonie letnim bez klimatyzowanego pomieszczenia.

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VK220 nie jest wcale gorący, ale to nie jest A klasa. Bardzo mało ogłoszeń (rzadko kiedy są) na Allegro, gdzie koledzy można dorwać jakiś sprzęt BAT'a w używce?

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyliw Norwegii są pewnie najpopularniejsze sprzęty. Mój również pochodzi z tego kraju.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jest nadzieja, że będą powszechne jak Hegel u nas :)

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Ja mogę się wypowiedzieć w samych superlatywach o pre VK-51 SE. Zabójcze wokale i muzykalność. Nie słyszałem lepszej prezentacji barwy i emocji zawartych zwłaszcza w męskich wokalach. Awaryjności nie stwierdziłem, podobnie jak w przypadku posiadanego kilka lat wstecz VK-3i.

Edytowane przez tomkly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe zestawienie. Możesz mi powiedzieć co miałeś przed HD25? Mógłbyś także zrobić porównanie pre z HD25 vs, integra? Podobno Nad M3 gra jak końcówka mocy zdecydowanie lepiej. Z czego puszczasz muzykę z PC?

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja również dołączam się użytkowników BAT-a. Obecnie mam pre VK-30 oraz końcówkę VK-500. Nie będę chwalił dźwięku bo nie jest to konieczne. Wpisy niektórych mnie bawią , którzy piszą że BAT-y są urządzeniami które się psują.

 

"paru znajomych ma baty

graja zacnie ale co z tego jesli WSZYSCY je albo mieli w naprawie albo maja lub beda mieli...

tyle w temacie

 

Nie ładnie Mateuszku. Nie wiem czemu koniecznie chcesz ludzi zniechęcić do BAT-a. Wiem że bardzo lubujesz się w EC ale nie rób złej reklamy BAT-owi,

 

Każdy może napisać co chce..... Ja też mogę napisać że Electrocompaniet to kicha z akrylowymi frontami.

Ciekawostka.. miałem kiedyś ECI-1 w którym padły tranzystory mocy. Poszedłem (parę lat temu) do naprawdę dobrego fachowca w Krakowie I cóż usłyszałem.... Że ta integra jest beznadziejnie zaprojektowana i nie warto jej robić. Dodam że nie jest zasłyszana opinia od wielu znajomych....... tylko konkretna rozmowa z gościem który siedzi dobrze w audio.

 

Urządzenia BAT-a to klocki naprawdę zrobione "z głową" to opinia obiektywnych ludzi z kręgu audio.

 

Staram się być obiektywny, i nie krytykować urządzeń z opinii zasłyszanych gdzieś tam, i które miałem kiedyś.

Przepraszam Mateuszek za dość stanowczy ton , ale już kiedyś na forum EC krytykowałeś BAT.

 

Słuchałem 250 DWB która jest jakimś tam reprezentantem brzmienia Abrahamsena, choć krótko.(byłem napalony na niego) I napiszę dyplomatycznie - nie moje brzmienie. Od momentu kiedy słucham BAT-a.

Choć mam EMC-1... he he taki live

 

pozdrawiam

Zoller

 

Żeby nie było tak obrazoburczo . Napiszcie jakie macie kabelki do swoich klocków.

Ja obecnie robię z akustyką pokoju, ale za chwilę będę kupował kable AC, IC głośnikowe.

Pochwalcie się.

 

A to moje klocki jeszcze w nie zaadoptowanym pokoju.

 

IMG0626zm_erehnes.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Z tą awaryjnością BATa to jakaś przesada. Z opinii mojego kuzyna elektronika faktycznie wynika, że w środku panuje bałagan i wygląda na to, że wszystko grozi zwarciem i wybuchem:-) Ale jednak nie wybucha. A z kolei Audio Research; w którym panuje znacznie większy z inżynierskiego punktu widzenia porządek; psuje się niestety na potęgę, czego miałem okazję kilkukrotnie doświadczyć (zarówno CD, pre jak i końcówka). Jak chodzi o porównanie BAT i Electrocompanieta, to każdy ma swój gust. Na pewno BAT robi dużo lepsze preampy. Co do tranzystorowych końcówek mocy zdania są podzielone. W sumie to jest zbliżona estetyka brzmienia. Ja osobiście wolę BAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kuzyn elektronik mówi, że bałagan, to mówi! Wystarczy odwiedzić stronę BATa, żeby się o tym przekonać - zdjęcia wszystkich produkowanych obecnie urządzeń BATa są dostępne na ich stronie; można powiększyć każde zdjęcie i zarówno zewnętrzne design jak i wewnętrzne, widać jak pod lupą. Poza tym, warto poczytać kim są Khomenko i Bednarski, oraz jakie posiadają kwalifikacje. http://www.stereophile.com/interviews/767/index.html

 

http://balanced.com/

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

A niech nawet będzie w środku bałagan, ważne że nie wybucha:-) I w dodatku jak gra! A tak na serio, to traktuję wiele uwag nie tylko mojego kuzyna, ale i innych elektroników z dużym przymrużeniem oka, nieraz o tym pisałem. Ważny jest efekt soniczny, a nie inżynierska poprawność. A dźwiękowo urządzenia BAT to bardzo wysoka półka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważny jest efekt soniczny, a nie inżynierska poprawność.

 

Mam zupełnie inne zdanie na ten temat... Bez inżynierskiej poprawności nie będzie dobrego dżwięku... Dodałbym, że oprócz dżwięku i inżynierskiej roboty, hi-end, to ekskluzywny produkt i za wydaną dużą kasę oczekuję wysokiej jakości wykonania, trwałości i jakiegoś zmysłowego wzornictwa - własnego i charakterystycznego. Jakość wykonania jest, powiedziałbym, że kluczowa w poważnym przemyśle hi-end. Z dżwiękiem, to wiadomo - własne preferencje... Powracając do wzornictwa i jakości wykonania, to mój ulubiony brzmieniowo Conrad-Johnson jest bardzo dobrym przykładem, w którym właśnie brzmienie systemu jest rewelacyjne, natomiast dizajn i jakość wykonania przypominają cały czas garażowe wynalazki... Obecne wyroby CJa są chyba najbrzydsze w historii... no i te fantastaczne szampańskie przyciski przypominające...wspaniałe lata 'Jubilata'... zabijają od razu! Topowy preamp GAT z 'kieszonkami na płyty CD' po bokach nie mieści się moim zdaniem w żadnych kategoriach dizajnerskich hi-endu... albo topowy power amp Art - też z wkładką! O wzornictwie grzejnikowym LP i Classic Sixty już się nie będę wypowiadał...

Parker's Mood

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Mnie tam wzornictwo CJ nie przeszkadza;-) Gdybym się kierował względami estetycznymi to nie mógłbym posiadać swoich ARC, bo one też brzydkie, a te rączki do wyciągania kojarzą się z magazynem:-)

Edytowane przez tomkly
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kivlov

 

Muzykę puszczam z 2TB dysku twardego do OPPO 95, na którym mam wiele albumów w formacie FLAC. Dalej Coaxialem do Hegla. Robiłem próby, czy jest jakaś różnica między utworami z CD,a FLAC i nie ma żadnej.

 

Nie robiłem porównania między PRE, ale myślę, że Hegel to przede wszystkim DAC. Jego PRE przydaje mi się w systemie słuchawkowym, ponieważ Violectrić nie ma pilota, którym można by regulować głośność.

 

Wcześniej miałem Hegla HD20, jeszcze wcześniej Roksana Caspiana M2.

Za każdym razem różnica przejścia była na plus.

HD20 czarował przestrzenią i pewną analogowością. HD25 jest ostrzejszy, ale przy tym bardziej rozdzielczy (precyzyjny), z lepszym basem. Dzisiaj już tak dokładnie nie pamiętam, ale na pewno HD20 jest spokojniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mareku mógłbyś w wolnym czasie wykonać ten test PRE vs. DAC bardzo mnie ciekawi to porównanie bo zastanawiam się nad zakupem PRE, ale nie wiem czy warto. Bardzo chwalę Hegla HD20, ale nie wiem jak jest z jego PRE. Dużo ludzi chwali, ale właśnie jak wychodzi jego PRE najbardziej mnie interesuje. Jak wspominałem prędzej miałem Nad'a M3 i człowiek, który ode mnie kupił twierdzi, że jako integra jest dobra, ale jak podłączył M3 jak końcówka mocy to całkiem inna liga (na plus).

 

Zoller12 VK500 wygląda imponująco.

Edytowane przez kivlov

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.