Skocz do zawartości
IGNORED

Czy to ma grać czy wyglądać ?


_Ged_

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jamówię

(Konto usunięte)

 

 

Nikogo z Was, powiedziałem to zupełnie ogólnie, bo wiadomo, że pociskaczy, i to nie tylko na tym forum, nie brakuje - powiedziałbym nawet, że jest ich większość. Jak obraziłem Twoje uczucia, to jak najbardziej Sorry! Poza tym, element > 'Co głowa, to inna wrażliwość i inne oczekiwania' jest chyba niedoceniany za bardzo - a forum? Jasne, że służy do wymiany poglądów, chociaż sam wiesz jak jest...!

 

MarkN luz i spokój wodza,byłem ciekaw Twoich typów, ja swoje mam, kwintesencja w oczywistych wątkach!

Accordo znam,chciałem kupić, tylko... No właśnie moim zdaniem są to kolumienki do tzw plumkania i z tego zadania wywiązują się swietnie, ale mocniejszy repertuar np Mahler powodował clipping.SF podobnie jak Tomek znam z poprzedniej inkarnacji,tu najbardziej pomoże Ci Milimetr,Dynaudio wymaga elektrowni ale ja w C1 nie słyszę magii ani krztyny,MBL (małych) nie słyszałem,Focal? Ja nie słyszałem nigdy dobrego grania z Focali ale pewnie reszta toru była do luftu.

 

Zgadzam się z wieloma Twoimi uwagami. Szczególnie w kwestii Accordo oraz Focala. Diablo Utopia to był bardzo szczegółowy dźwięk ale nie dało się z tym wytrzymać nawet 5 minut. Pomimo, że napędzały to lampy BATa w cenie 50 tyś PLN. Sprzedawca i właściciel sklepu gdzie był odsłuch wolał od nich dużo bardziej monitory włoskiej firmy Opera, co sam mu przyznałem, gdy je podłączył zamiast Diablo.

C1 to dźwięk wyrafinowany dla niektórych nawet... za bardzo... u mnie na 18m2 się nie dusiły, świetne tony wysokie, normalna ilość basu w przeciwieństwie do Dynaudio 25 w metrażu 16-18m2.

Guarneri Evolution nie nadają się do 16 metrów. Więc można sobie je darować. Dobrze wysterowana ta kolumna potrafi zagrać potężnym dźwiękiem jak na monitor, tu można odsłuchiwać ścieżki dźwiękowe z filmów i nie będzie to niemiłym doświadczeniem jak w przypadku większości innych podstawek. Ale minimum moim zdaniem to jakieś 25 metrów kwadratowych.

Ktoś polecał Extremy ale to był chyba taki mały dowcip;-)? Extremy na 16m2?

 

Skoro ma być analitycznie to może warto spróbować na 16 m2 monitory Gaudera 40. Słyszałem, że są to bardzo ciekawe kolumienki i kosztują koło 10 tyś PLN.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Ktoś polecał Extremy ale to był chyba taki mały dowcip;-)? Extremy na 16m2?

 

Moreno to ja byłem tym dowcipnisiem:-) Słuchałem ich ostatnio u kolegi w pokoju w bloku o zbliżonej kubaturze. Naprawdę świetny dźwięk. W tym pokoju grają również Amati, ale te niespecjalnie mi się podobają, zresztą o tym już o ile pamiętam kiedyś dyskutowaliśmy na forum. I o dziwo, pokój nie jest jakoś specjalnie adaptowany akustycznie. Masz natomiast rację, że Extrema jest trudniejsza do aplikacji na 16m niż Guarnieri, więc jeśli z Extremą się udało to z Guarnieri też powinno:-) A odnośnie Gauderów to faktycznie fajne kolumny, Roger Adamek grał na nich na AS i był to bardzo dobry dźwięk. Przy czym to nie ta skala dźwięku co z obu wymienionych SF.

Moreno to ja byłem tym dowcipnisiem:-) Słuchałem ich ostatnio u kolegi w pokoju w bloku o zbliżonej kubaturze. Naprawdę świetny dźwięk. W tym pokoju grają również Amati, ale te niespecjalnie mi się podobają, zresztą o tym już o ile pamiętam kiedyś dyskutowaliśmy na forum. I o dziwo, pokój nie jest jakoś specjalnie adaptowany akustycznie. Masz natomiast rację, że Extrema jest trudniejsza do aplikacji na 16m niż Guarnieri, więc jeśli z Extremą się udało to z Guarnieri też powinno:-)

 

A te Extremy jak stoją u niego w pokoju? Daleko od ścian? To jest blok z wielkiej płyty czy z cegły?

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

A te Extremy jak stoją u niego w pokoju? Daleko od ścian? To jest blok z wielkiej płyty czy z cegły?

 

Około 1m od tylnej ściany, 80cm od bocznych. 10-piętrowiec czyli wielka płyta, na oko żelbeton:-) Nie jestem inżynierem budownictwa niestety.

  • 5 miesięcy później...

Panowie, jak żyć ????

 

Mam u siebie Akkus 71 oraz Franco Serblin Accordo.

Franco - genialna scena, wspaniała góra i górna średnica, zero basu. Fortepian, głos ludzki - mega ! Reszta - słabo. Duże składy, muzyka rockowa - nie chce się słuchać.

Akkus 71 - dół wspaniały, średnica OK, ale góra i scena znacznie słabsze od Accordo.

Na dniach mają przyjść Equilirbium Ether (też Accutony tylko w większej obudowie) - ale coś czuję, że Accutony to nie moja bajka. Wolę magię Accordo, ale gdzie ten bas ?

 

Co robić ? Znacie jakieś idealne monitory (scena i góra jak Accordo) z niezłym basem ?

Co robić ?

Wybierasz "Franciszka" i dodajesz pasywny Wilson Benesch Torus z wzmakiem Velodyne SC-1250 ... dla mnie nie ma powrotu do słuchania muzyki bez Torusa.

Złote myśli "Słońca hajenda" ... "Lampa szumi, winyl trzeszczy, Ellipticor nie dla leszczy". 

Wybierasz "Franciszka" i dodajesz pasywny Wilson Benesch Torus z wzmakiem Velodyne SC-1250 ... dla mnie nie ma powrotu do słuchania muzyki bez Torusa.

Dokładnie tak tylko znów koszty :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Jak chcesz mieć referencyjny basior z monitora to tylko SF Extrema ... ale reszta zakresu zapewne nie ta bajka co z Accordo.

 

Dokładnie tak tylko znów koszty :)

No to pozostaje pytanie ... "Panie Premierze jak żyć" :)

Złote myśli "Słońca hajenda" ... "Lampa szumi, winyl trzeszczy, Ellipticor nie dla leszczy". 

Gość passer

(Konto usunięte)

Znacie jakieś idealne monitory (scena i góra jak Accordo) z niezłym basem ?

 

Jak dla mnie to Manger z1. Bas 20cm głośnik z membraną papierowo-karbonową cięty przy 360Hz, reszta przetwornik mangera ( do 40 kHz -3db).

Obudowa zamknięta.

Wolę magię Accordo, ale gdzie ten bas ?

Niestety basu raczej brak. Dlatego ich nie kupiłem. A magię można znaleźć w niektórych monitorach Sonus Fabera...i często mają do tego dobry bas jak na monitory. Jak chcesz mieć super bas to kup sobie podłogówkę albo polecaną Extremę. SF Guarneri Evolution ma dobry bas i rozmach w muzyce filmowej i symfonicznej niespotykany jak na monitor. Ale trudno je wysterować odpowiednio.

Co robić ? Znacie jakieś idealne monitory (scena i góra jak Accordo) z niezłym basem ?

 

1.SF Extrema

2.SF Cremona Auditor (M)

3.SF Minima Vintage

 

Extrema kompletnie mi się nie podoba wizualnie.

 

Dodałem upiększający Enacom Synergistic Reasearch do każdej z nich i zaczęły lepiej wyglądać i lepiej grać.

.. Extrema kompletnie mi się nie podoba wizualnie.

ale jak gra !! ten dźwięk potrafi zapaść w pamięci a na żywo te kolumny wyglądają bardzo dobrze !

----------------------------------------------------

ale jak gra !! ten dźwięk potrafi zapaść w pamięci a na żywo te kolumny wyglądają bardzo dobrze !

 

Niektórzy mówią że dzwięk Extremy przekłamuje a i z wyglądem bywa różnie. Bas niby jest, ale nie schodzi za nisko

tak jak powinien tylko do 35 Hz i to w porywach.

Około 1m od tylnej ściany, 80cm od bocznych. 10-piętrowiec czyli wielka płyta, na oko żelbeton:-) Nie jestem inżynierem budownictwa niestety

nie ma takiego słowa...jest tylko żelbet....reszta się zgadza :)

Panowie, jak żyć ????

 

Mam u siebie Akkus 71 oraz Franco Serblin Accordo.

Franco - genialna scena, wspaniała góra i górna średnica, zero basu. Fortepian, głos ludzki - mega ! Reszta - słabo. Duże składy, muzyka rockowa - nie chce się słuchać.

Akkus 71 - dół wspaniały, średnica OK, ale góra i scena znacznie słabsze od Accordo.

Na dniach mają przyjść Equilirbium Ether (też Accutony tylko w większej obudowie) - ale coś czuję, że Accutony to nie moja bajka. Wolę magię Accordo, ale gdzie ten bas ?

 

Co robić ? Znacie jakieś idealne monitory (scena i góra jak Accordo) z niezłym basem ?

 

identyczne jak z accordo to sie nie da, ale hm..przychodzi mi cos do glowy:

Raidho C1/D1

Lawrence Audio Violin/Mandolin

 

Btw, skad masz Redwine, bezposrednio od producenta?

--

Jeśli chcesz poznać cywilizację...posłuchaj jej muzyki - Konfucjusz

  • 2 tygodnie później...

Od wczoraj mam suba Velodyne (dzięki kolegom z forum !). Na razie jest Nirwana. Ale niektórzy nie podzielają mojego podniecenia i są sceptyczni. Podobno wcześniej czy później usłyszę, że to nie gra razem.

Dobra wiadomość - bas w Accordo pojawia się przy wyższych poziomach głośności. Tylko, że ja na takich nie słucham.

Czekam na głosy za i przeciw subowi :)

suba zostaw :)

TIdal Audio Contriva Diacera SE / Denafrips Terminator+ 12th / Denafrips arce / Monobloki Purifi 1et9040ba / Denafrips Athena / Velodyne Sc1250 +  Wilson Benesh Torus

Accordo to bardzo wyrafinowany głośnik. Kup dwa subwoofery ale RELa z obudowa zamknieta lub w najgorszym razie z membrana bierna. Velodyne to dobry sub ale do kina

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Babatular

Dziękuję Ci bardzo za komentarz !

W tej chwili nie słyszę różnicy pomiędzy RELem a Velodyne. Mam oba od wczoraj.

Co byś polecił z subów z następującymi warunkami:

- 8 cali

- kolor klon

- pilot

- do muzyki

- max 5-6 tys za sztukę

?

Dwa razy REL S2

nie wiem jaki masz model Rel i jaki Velodyne

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

No można dwa T5. Ale do Accordo warto odzalowac i kupic serie S. Jesli prawidłowo ustawisz i zestroisz z monitorami subwoofery to juz nigdy nie wrocisz do odsłuchu bez nich. Po co ci pilot do suba. Raz je ustawisz zestroisz i pozostaje tylko je wlaczac i wylaczac :)

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Ale niektórzy nie podzielają mojego podniecenia i są sceptyczni. Podobno wcześniej czy później usłyszę, że to nie gra razem.

Nie przejmuj się sceptycyzmem niektórych osób do zestawu 2+1 (2) ... jak to dobrze ustawisz (trzeba sporo wysiłku aby jak najlepiej to zgrać) to nie ma powrotu do słuchania monitora bez sub'a (oczywiście jak są warunki lokalowe). Wiele osób ma monitory i myśli że ma wystarczający bas (ilościowo i jakościowo) ... i tu nie chodzi o nadmierne lubienie basu, po prostu monitor ma ograniczenie.

 

Czekam na głosy za i przeciw subowi :)

Jak najbardziej do Accordo sub ... Rel'a nie miałem. Miałem Velodyne CHT 12Q i to raczej sub do kina. Piszę to w odniesieniu do obecnego w moim systemie Torusa ... oczywiście wielokrotnie droższego ... ale efektu "rozwarstwienia" dźwięku nie ma ... może kilku naszych "nietoperzy" z AS oczywiście powie, że zawsze słychać ... ale "mnie to lotto" ... mi to pięknie gra.

Złote myśli "Słońca hajenda" ... "Lampa szumi, winyl trzeszczy, Ellipticor nie dla leszczy". 

Coś mnie ominęło, bo widzę, że tok rozmowy w wątku poszedł w stronę kombinacji z subami. Korzystam z setupu stereo 2.2 już chyba z osiem lat i jestem zadowolony - zapewnia ten setup potężną przestrzeń i przy dobrych nagraniach materializację kontrabasu. Nawet nie chodzi o sam charakter jego dżwięku, tylko jego akcent i obecność na scenie. Powiedziałbym też, że nie zawsze działa jednorazowe ustawienie poziomów głośności w subach - zależy od nagrania i poziomów głośności na jakich słuchamy muzyki, ale generalnie można przyjąć, że tak jest. Mam ustawione poziomy w subach bardzo nisko z fazą zero stopni i częstotliwością odcięcia 50Hz - praktycznie prawie ich nie słychać. W wielu nagraniach nawet się nie odzywają, tylko wydają lekki pomruk wydalając z siebie jakieś ciche harmoniczne - podobne do zakłóceń na falach krótkich radia '-)

 

Dobrą i sprawdzoną kombinacją jest w systemie dzielonym preamp z dwiema parami wyjść: jedna para steruje aktywnymi subami, a druga końcówką mocy. W ten oto sposób preamp steruje praktycznie trzema końcówkami mocy, bo tak też należałoby chyba podejść do zagadnienia i w takim ustawieniu tak właśnie traktować aktywne suby, czyli jako dodatkowe końcówki mocy z własnymi głośnikami. Trochę zabawy przy tym jest i nie jest to tania opcja, ale efekty przy dobrze i rozsądnie zlożonym systemie mogą zadziwić. Podpatrzyłem ten pomysł dawno temu u jednego z cenionych w świecie inżynierów dżwięku, dodatkowo pasjonata hiend audio i właściciela sklepu ze sprzętem w jednej odsłonie.

 

Powiedziałbym, że dobre efekty w kombinacji 2.2 uzyskuje się w dużym i nieskrępowanym pomieszczeniu. W sumie, mogę powiedzieć, że nie pamiętam kiedy uruchamiałem swój dodatkowy set kolumn podłogowych B&W N802 i na razie nie tęskno mi do powrotu z setupem w czystym, klasycznym dwukanałowym stereo, ale wiadomo, że dżwięk audio się nudzi po pewnym czasie, choćby niewiadomo jaki był dobry czy wręcz rewelacyjny - i wydaje się być po kilku latach tylko zwykłym i powszednim dżwiękiem home audio - przynajmniej ja tak mam. Dlatego też m.in trzymam drugi set kolumn podłogowych - just in case!

 

Dobre suby w moim przypadku to takie, które posiadają zbalansowane wejścia, bo i można też się pobawić zbalansowanymi IC - też myślałem, że najzwyklejsze i najtańsze zbalansowane IC załatwią sprawę w takim połączeniu, bo to przecież tylko bas i niskie rejestry - niestety, myliłem się!

 

REL to świetna firma od subów, chyba jedna z lepszych. Przerobiłem kilka kombinacji z subami i niestety w ówczesnym czasie te, które wywarły na mnie największe wrażenie były zdecydowanie za drogie - byłbym w stanie kupić tylko jeden, a ja chciałem koniecznie setup 2.2, wiec zrezygnowałem z tej firmy i alternatywnie kupiłem SUB500 (ówczesna retail price: $2300) pasujące do moich głównych monitorów C1 zarówno firmowym dżwiękiem jak i kolorem oraz design'em. Te nowe SUB600 to garbage, jakby ktoś pytał! Nie prezentują nawet połowy tego co stare 500. W ogóle zaczęto się śmiać z Dynaudio po ostatnich rozgrywkach firmy z azjatycką alternatywą i zaczęto ich nazywać z przymróżeniem oka: Chinaudio '-) Śmieją się nawet z nich wieloletni stażem inżynierowie, którzy pracują lub pracowali dla Dynaudio - niestety!

 

Jak dla mnie, najlepszym dzwiękiem z subów w moim systemie 2.2 są nie produkowane już niestety Krell Resolution - skasowały pod względem barwy basu i wkomponowania się w system wiele innych konstrukcji. To był mój plan, żeby mieć dwa takie Krelle, ale niestety poszedł się plan walić. Żadnych mikrofonów nie potrzebuję, żeby zestroić dobrze suby z gównymi monitorami - wszystko robię na słuch, zresztą swoje instrumenty też przecież stroję na słuch i moje ucho jest dla mnie chyba najważniejszym tunerem, chociaż korzystam też i z intelegintnego elektronicznego tunera, żeby się nie męczyć w razie potrzeby. Do nastrojenia fortepianu czy pianina sam miernik też nie wystarczy - czynnik ludzki jest, powiedziałbym, niezbędny.

 

Pozdr, M '-)

Parker's Mood

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.