Skocz do zawartości
IGNORED

Starcie Tytanów….najlepsza lampa SE w bi-ampingu z tranzystorami


sly30

Rekomendowane odpowiedzi

Ja ogólnie uważam że mocna lampa jest najlepsza to czy jest to Push Pull czy SE to ma mniejsze znaczenie niż to na jakich lampach jest wzmacniacz zrobiony. TNT to tak na marginesie też Push Pull.

To czy dany wzmacniacz jest lepszy od drugiego to też kwestia danego systemu i własnych preferencji. Niestety powyżej pewnej klasy sprzętu to już tak jest że różnice są bardzo małe.

Gość jarek&ania

(Konto usunięte)

Niestety powyżej pewnej klasy sprzętu to już tak jest że różnice są bardzo małe.

Święte słowa. Pisałem powyżej ,że również tak uważam.

Nie ma co się oszukiwać od pewnego poziomu (nie mam na myśli wyłącznie ceny) mamy do czynienia tylko z pewnymi niuansami , którymi poszczególne konstrukcje mogą się różnić tzn. np. głębokością basu, szerokością sceny czy lepszą (b.szczegółową) prezentacją góry pasma. Ale nie są to fundamentalne różnice. Trzeba posłuchać przez "chwilę" aby wyłapać owe szczegóły.

Pierwsze wrażenie bywa mylne i to co nam się podoba na wejściu już po kilku dniach przestaje nam się podobać i zaczynany dostrzegać pewne "wady" , których wcześniej nie słyszeliśmy.

Dlatego nigdy nie należy od razu przekreślać jakiegoś sprzętu i trzeba dać mu szansę rozwinąć skrzydła albo .... spaść na ryja ;)

Gość baca5

(Konto usunięte)
Jeden z kolegow pytal o arcama, i zgadza sie, jest dobry, ale nie jest jakis wybitny, wystarczy NADm51 i juz widac ograniczenia arcama-mniejsza klarownossc, precyzja, naturalnosc, wybrzmienia, przestrzen, takze mniej wiecej wszystko. Mialem, sluchalem dlugo, sprzedalem arcama, kupilem Nada. Czesto jest tak, ze nie slyszac niczego lepszego w swoim systemie, wydaje sie nam, ze to co mamy-jezeli jest niezle, dla nas jest najlepsze. Po uslyszeniu czegos zdecydowanie lepszego weryfikujemy nasze zdanie. Co do arcama, lepsze nie zanczy wcale 10x drozsze, dodam jeszcze ze sluchalem z zasilaniem Tedy.

 

Co do lamp i ich cen, to zdecydowanie zgadzam sie z opinia, ze lampa za mniejsze pieniadze zagra lepiej niz tranzystor za te sama/wyzsza kase.

No wlasnie mnie sie ten rDAC podoba, taki analogowy jest. Nie jestem wyczynowym audiofilem, zdecydowanie cenie sobie przyjemnosc sluchania.

 

Kolega sly30 chyba nawet nie zauwazyl mojego wpisu ;-)

 

Serdecznosci,

BACA

Ależ zauważyłem i przecież odpisałem, że nie miałem tego DAC-a to co mam o nim powiedzieć? Potem był kolejny wpis kolegi ale moje doświadczenia z tym DAC-iem nie uległy zmianie. Nadal go nie znam.

Pzdr. S.

 

 

I tak i nie. Widać każdy z nas przeczytał to co chciał albo rozumie jego tekst wybiórczo. Prawda jest taka, że Pan Andrzej nie wie jak gra ten TNT. Nikt z nas nie wie. Napisał wyraźnie, że lampy Push Pull to nie to, podobnie jak słabe lampy SET, które uważa za nieporozumienie.

Uważa, że mocne lampy SET są najlepsze i że w ich cenie trudno dobrać konkurencyjny tranzystor. Z tym wszystkim się zgadzam. Tranzystor, który może stanąć w szranki z lampami jest droższy. Natomiast co do muzykalności, nasycenia, głębi barwy to moim zdaniem jest kilka tranzystorów, które nie ustępują lampom.

Pan Andrzej napisal lampy SET powiedzmy 2W to nieporozumienie,ale sa tez SET 10W-15W np.lampa 300B(ideal do wokalu) najlepsza lampa na swiecie, pieknie,slodko grajaca srednica,wyjatkowy skarb i to potwierdzone przez najwiekszych fachowcow na swiecie,czy mozemy zaliczyc ten przyklad tez jako nieporozumienie?

Wg.wielu ekspertów faktycznie lampa 300B jest super do vokali ale ma słabą górę pasma i kiepski bas. Dlatego nie nadaje się do wielu gatunków muzyki. Bardziej ceniona jest lampa 2A3. Pan Andrzej pisał pozytywnie o lampach, które mają moc ok 40W i są w stanie wysterować większość kolumn.

Ja ogólnie uważam że mocna lampa jest najlepsza to czy jest to Push Pull czy SE to ma mniejsze znaczenie niż to na jakich lampach jest wzmacniacz zrobiony. TNT to tak na marginesie też Push Pull.

To czy dany wzmacniacz jest lepszy od drugiego to też kwestia danego systemu i własnych preferencji. Niestety powyżej pewnej klasy sprzętu to już tak jest że różnice są bardzo małe.

Moze Pan mi odpowie,mam wzm CARY-300SEI(300B)na lampe 300B ,ktora gra wspaniale i zjawiskowo,wzm ten ma 15W, czy zaliczy go pan do grona SET jako "nieporozumienie"?

Slucham wokalu meskiego i kobiecego,ballady rokowe to co wszystko gra pieknie srednica,kolumny wysokoskuteczne do nich wybralem, ktore beda w przedziale 94db-98db np.Audio Note AN/e HE .

Jak pan widzi... wychodzi posrednio miedzy 2W - 30/40W, jak okresli Pan taki tor odsluchowy? jako dobry z tym wzm? czy nieporozumienie?

Dodaje o czym pisze:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Właściwie nic dodać

 

Oczekujesz od konstruktora / inżyniera odpowiedzi czy Twój sprzęt powinien się Tobie podobać?

Rozumiem ,że jak Pan Andrzej napisze ,że Cary 300B to nieporozumienie i z tego powodu powinieneś skoczyć z mostu do rzeki to skoczysz?

Zawsze myślałem ,że sprzęt powinien podobać się słuchaczowi a nie inżynierom czy sąsiadom ale możliwe ,że byłem w błędzie.

 

Jeśli się tobie to podoba to wszystko jest OK

 

Nie łapcie mnie za "słówka" ja mam swoje zdanie na ten temat i swoje upodobania nikomu też niczego nie narzucam. Po prostu lubię inne granie. Wyraziłem swoją opinię którą już tu wielokrotnie przez lata wypowiadałem. To że mi się coś nie podoba nie znaczy że to jest do końca złe. Natomiast nikt mi nie powie że 300B zapewni dynamikę potrzebną do zagrania bardziej dynamicznych kawałków. Uniwersalność takiego wzmacniacza jest ograniczona nawet w połączeniu z wysoko skuteczną kolumną.

Skądinąd faktycznie piękna średnica jest ale nie jest wstanie nadrobić braków w skrajach pasma.

Po prostu uważam że jeżeli wzmacniacz kosztuje kilkadziesiąt tyś zł ma przyzwoicie zagrać wszystko. A w przypadku słabych wzmacniacz lampowych tak nie jest.

To takie oczywiście moje zdanie.

A co do CAD300 to akurat tego modelu słuchałem na głośnikach Triangla nie pamiętam teraz modelu i o ile góra była w tym połączeniu fajna (myślę że to głównie zasługa niestety Triangli) to z bas był.... a w zasadzie go nie było. Pewnie wsadzę kij w mrowisko ale ostatecznie klient wybrał WT40 (trochę zmodyfikowany ale WT40). Może z innymi kolumnami da się uzyskać lepsze efekty ale to nie moja bajka.

 

Ja ogólnie staram się tu nie wypowiadać na temat brzmienia bo wiem że to co ja lubię nie każdemu pasuje. Malo tego z racji działalności skupiam się raczej na kwestiach technicznych bo to niejako moja działka. To jak grają wzmacniacze pozostawiam wam do oceny również moje produkty i na ten temat tym bardziej nie mam zamiaru polemizować. Ale z tym co wczoraj i dzisiaj napisałem myślę że wielu się godzi.

Rozumiem ,że jak Pan Andrzej napisze ,że Cary 300B to nieporozumienie i z tego powodu powinieneś skoczyć z mostu do rzeki to skoczysz?

Niektórzy bez autorytetu/guru nie mogą

Less is more

Everything Should Be Made as Simple as Possible, But Not Simpler ...

MarkN, to może być świetne zestawienie, o bardzo uniwersalnym brzmieniu...

 

W Bi-ampingu ML No.33 na bas i ML No.33H na średnie i wysokie, i do nich jakiś znakomity przedwzmacniacz lampowy? ...aby uzyskać połączenie hybrydowe.

Powiadasz, najlepiej z przedwzmacniaczem Conrad Johnson ART series 3 ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tylko przedwzmacniacz musi być przystosowany do sterowania dwoma wzmacniaczami, aby nie używać żadnych aktywnych zwrotnic, bo zbędne są dodatkowe połączenia na linii: pre-amp amplifiers.

 

Może być tak jak mówi Passer, że: ''Na tranzystorze można zbudować system uniwersalny do każdego rodzaju muzyki''.

 

Tymkly co się stało? Toż uwielbiałeś trany, np. ML No.53 z DD66000, ale chyba jeszcze bardziej wolałeś DD66000 z lampowym VTL'em MB 450 Series III.

 

A słuchałeś DD66000 z McIntosh'em MC2301, albo z tym Amplifon'em GM70?

 

Stary Audiofil słuchał DD66000 w połączeniu z dwoma REIMYO PAT-777 WE300B – każdy w trybie Bridge-Mono jako monoblok ze zdwojoną mocą, zasilający z osobna każdą kolumnę.

Pisał o tym tutaj, że pewien audiofil w Polsce tak ma i jest super:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tomkly, u siebie słuchasz z kolumnami Harpia Acoustics Louis ...toż to nie kulawe kolumny, na nich powinieneś dokładnie słyszeć wszelkie zmiany.

 

U mnie kolumny na AlNiCo, wiesz jak gra stare AlNiCo?...LE15A+PR15, 375+H5039+L5090, LE85+H91+L91, 075 :-)

 

Masz pojęcie jakie to wymagające, ile musiałem się namordować aby to wszystko bdb wysterować.

 

Nie toż, że zwrotnice muszą być rozdzielone, aby każdy przetwornik miał swój osobny przewód głośnikowy, to jeszcze minimum Bi-amping.

...wtedy wszystko dużo lepiej/dokładniej słychać, już samo osobne okablowanie głośnikowe każdego przetwornika z osobna robi kolosalną różnicę.

 

Jakby tego mało, to jeszcze musi być przezroczysta i szybka elektronika.

 

Musiałem totalny hardcor robić z Pass'ami ...najbardziej drastyczne zabiegi, kosztem basu wszystko w detal i precyzję ...monobloki z zewnętrznym zasilaniem przystosowane tylko do zasilania średnich i wysokich.

 

Liczy się to ile wzmacniacz potrafi przekazać informacji łącznie z przedwzmacniaczem i źródłem – przy czym, przy bardziej przezroczystej elektronice jeszcze dokładniej/precyzyjniej słychać wpływ różnych przewodów na brzmienie.

 

I tu nie chodzi głównie o moc wzmacniacza, tylko o to jak potrafią wyciągać detale/górę i scenę – muszą być hiper otwarte/selektywne i neutralne.

 

Te moje A-klasowe Pass'iory w SE, robione przez audiofila, inżyniera elektronika z miasta Łodzi. Początkowo zamulały u mnie, dopóki konkretnie ich nie grzebnąłem ...wszystko (stopniowo) robiłem co się dało oby wycisnąć z nich maksimum otwartości/jasności selekcji i precyzji, no i teraz grają mi spokojnie na średnich i wysokich :-)

 

Do gościa mówiłem aby swe KEF'y wymienił na Westlake Tower SM-1, wtedy będzie robił dużo lepsze piece :-) Bo własny DAC na Sabre pewnie ma OK., jak w jego systemie rozpier*ala tuningowane (za 5k zł) w serwisach Krell'e.

 

Na basie gra BGW GTA (Grand Touring Amplifier) w klasie AB, który z kolei ma dużo mniej informacji w średnich i wysokich jak i gorszą scenę – nawet nie ma co porównywać, ale za to na basie to inna bajka ...w końcu ten piec został zaprojektowany do zasilania basów i sub-basów.

Na średnie był BGW 750, a na wysokie BGW 250.

 

Do tego lampowy przedwzmacniacz, z lampowym przedwzmacniaczem Pass i GTA bdb gra :-)

...w szczególności Pass, bo ze znakomitą pasywką przedni bass, ale za to średnie i wysokie gorsze.

 

Ciekawy jestem jakby te TNT zagrały u mnie w Bi-ampingu na średnich i wysokich – co by się zmieniło i jakie byłyby różnice hmmm :-/

 

Sly30, Burmester ma jedno co robi dobrze, to przedwzmacniacz 808 MK5. A te burki na basie możesz zastąpić monoblokami Bryston 28B-SST, lub w droższej opcji Levinson'ami No.53 :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Moze Pan mi odpowie,mam wzm CARY-300SEI(300B)na lampe 300B ,ktora gra wspaniale i zjawiskowo,wzm ten ma 15W, czy zaliczy go pan do grona SET jako "nieporozumienie"?

 

Mireczku nie czepiaj się Andrzeja:-) Ja Ci odpowiem: to jest wspaniały wzmacniacz, bardzo go cenię i uważam za wybitny. Jak mu dasz odpowiednie kolumny, o wysokiej skuteczności, papierowym głośniku basowym i uczciwych 8 omach to odwdzięczy Ci się cudownym, niezapomnianym dźwiękiem.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Tymkly co się stało? Toż uwielbiałeś trany, np. ML No.53 z DD66000, ale chyba jeszcze bardziej wolałeś DD66000 z lampowym VTL'em MB 450 Series III.

 

Otóż to:-) Zdecydowanie z VTLem, a jak już musi być tranzystor to albo Mark Levinson albo Spectral:-)

Jak chodzi o Louisy to słychać na nich każdą zmianę w torze... Wymagają generalnie ciepłego systemu, nie widzę ich zasilanych jakimkolwiek tranzystorem.

 

Twoje wywody sa trolujace i ponizajace,

 

A co jest trolującego w uznaniu tego wzmacniacza za wybitny?? Mirku, to nie był żart tylko poważna ocena. Ja miałem to urządzenie i bardzo je cenię... W ogóle w Polsce dość lekceważąco traktuje się Cary Audio, a to jest naprawdę zacna firma. Czy dalej uważasz tą ocenę za trolling?

To chyba nie do Ciebie bylo Tomaszu;)

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

 

 

Mireczku nie czepiaj się Andrzeja:-) Ja Ci odpowiem: to jest wspaniały wzmacniacz, bardzo go cenię i uważam za wybitny. Jak mu dasz odpowiednie kolumny, o wysokiej skuteczności, papierowym głośniku basowym i uczciwych 8 omach to odwdzięczy Ci się cudownym, niezapomnianym dźwiękiem.

Koledze dziekuje za uznanie dla tego wzm,mam podobne zdanie ,najgorsze jak ktos nie widzial na oczy i nie sluchal Carego 300B,czasami ktos nie moze zrozumiec ze sa tacy melomani ktorych skrajne pasma nie interesuja tylko wyjatkowa srednica,do tego gatunku muzyki ktorego ja slucham nie potrzebuje mocnego basu,on ma byc tylko z tylu w daszym planie,delikany,subtelny ,inny bas mi przeszkadza ,to samo dotyczy gory pasma!to wlasnie jest granie z wzm SET na lampe 300B ,wlasnie takie wyjatkowe a zarazem inne.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Koledze dziekuje za uznanie dla tego wzm,mam podobne zdanie ,najgorsze jak ktos nie widzial na oczy i nie sluchal Carego 300B,czasami ktos nie moze zrozumiec ze sa tacy melomani ktorych skrajne pasma nie interesuja tylko wyjatkowa srednica,do tego gatunku muzyki ktorego ja slucham nie potrzebuje mocnego basu,on ma byc tylko z tylu w daszym planie,delikany,subtelny ,inny bas mi przeszkadza ,to samo dotyczy gory pasma!to wlasnie jest granie z wzm SET na lampe 300B ,wlasnie takie wyjatkowe a zarazem inne.

 

Najmocniej przepraszam Cię Mirku, bo myślałem że te wywody o trollowaniu to były do mnie a to było do Jarka;-) Uff, upał ogromny i na burzę się zanosi, więc umysł mi się wyłącza. Jeszcze raz sorry. A odnośnie wspomnianego Cary to słuchałem ich na ciężkich do wysterowania Avalonach i nawet z nimi dawały radę.

 

To chyba nie do Ciebie bylo Tomaszu;)

 

Dziękuję za zwrócenie uwagi Wojtku:-) Upał doskwiera, umysł się wyłącza...

U mnie tez goraco, ale podobnoo idzie burza:))

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Ja przepraszam Maćku za moje wpisy, jeśli odebrałeś je jako skierowane przeciwko Tobie. Absolutnie nie było moją intencją sprawiane Ci przykrości. Tak jak pisałem, nie miałem świadomości że już masz 101-ki.

Gdzie tam..., "burza" już była:)))

 

Wygoniles ja do mnie?

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

 

Natomiast nikt mi nie powie że 300B zapewni dynamikę potrzebną do zagrania bardziej dynamicznych kawałków. Uniwersalność takiego wzmacniacza jest ograniczona nawet w połączeniu z wysoko skuteczną kolumną.

Skądinąd faktycznie piękna średnica jest ale nie jest wstanie nadrobić braków w skrajach pasma.

 

 

Jestem Piotrek,a nie tam jakiś nikt i mówię szczerze...........nie ma Pan w tym względzie racji.

Natomiast jeśli chodzi o wzmacniacz 300b na jednej lampie mocy 300b-wtedy to ma Pan rację.

Jest bodajże taka konstrukcja Cary na 300 b z oktetem lamp mocy na kanał.........wtedy ruchnie każde kolumny i ma tez pieprznięcie taki wzmak.

Nie ma co sie o byle co obrazac, przeciez to tylko sprzety. Dzisiaj je mamy a jutro juz nie.

Sylwek co chwile jezdzi po gramofonach a to nie znaczy, ze go nie lubie a jedynie, ze mnie wkurza;)

 

Maciek oj przyda sie troche deszczu, przyda a i spi sie genialnie podczas burzy:)

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

=> mirek10

 

Nie traktuj tego co napisałem personalnie. Ja po prostu lubię inne granie bardziej dynamiczne z fundamentem basowym i dużą swobodą dźwięku a słabe wzmacniacze lampowe po prostu tego nie zapewniają.

 

 

A tak ogólnie to mam nadzieję że kiedyś będę miał okazję posłuchać jakiegoś wzmacniacza triodowego o dużej mocy. Tak żeby mieć nawet jakieś porównanie do tego co sam robię. Niestety takich wzmacniaczy jest jak na lekarstwo a ceny zaporowe jak dla mnie. Słuchałem konstrukcji o sporych mocach na 6550 (kt88) ale to też jest inne granie niż z triody.

Moze monobloki MPW?

Welly, welly, welly, welly, welly, welly, well. To what do I owe the extreme pleasure of this surprising visit?

:)

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

:)

Miałem na myśli wzmacniacze powyżej 100W nie po to żeby od razu takie coś mieć dla siebie ale żeby mieć jakiś punkt odniesienia. Tym bardziej że przymierzam się do lampy 833A.

U mnie grzeja sie tylko lampy GM70, trafa niebardzo:) Po kilku godzinach mozna dotknac obudow od transformatorow i sie nie sparzyc. Co nie zmienia faktu, ze i tak jest w pokoju goraco, zwlaszcza, ze jest nasloneczniony...a lampy GM70 osiagaja naprawde spora temperature.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.