Jump to content
Lucky

Co lepsze MUNDORF Supreme Silver Gold czy Jantzen Audio Silver Gold Z-cap

Recommended Posts

Wcześniej miałem oryginalne chińskie kondensatory . Teraz na mundorfach wzmacniacz dostał więcej powietrza nie jest już taki zamulony basu jest trochę mniej ale jest on barwniejszy zróżnicowany góra też ma lepszą barwę a wokale mniej syczą chociaż wzmacniacz gra trochę jssniej . Ogólnie to ostatnio czasu nie miałem na słuchanie więc kondensatory mają dopiero 28 godzin ale jak na moje ucho było warto je wymienić bo teraz wzmacniacz gra równej i lepiej .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myśle, ze duzo złego w patrzeniu na kondensatory dla mnie zrobiła ta stronka humble homemade hifi costam i ranking, ranking juz w tej chwili wiem, ze się ma nijak do tego jak kondensator brzmi u mnie w rozdzielczym systemie np. na wyjsciu dac-a, dla mnie ranking ten robi krzywdę wielu dobrym kondensatorom, być moze dlatego, że sprawdza głownie kondensatory jako zwrotnicowe?. Np. nigdy mundorf oprócz serii ZN nie zagrał u mnie dobrze w elektronice, w minimalistycznych układach gdzie jest garsc częsci te S/g/o koloryzowały, pogrubiały dzwięk i były sztuczne, co innego w zwrotnicy, tam były bardzo dobre we wszystkich aspektach. Zacząłem drążyć temat i tajemnicą poliszynszyla okazało się, ze czajacy bazę nie stosuja mundorfa w elektronice tylko głownie w zwrotnicach. Cynowce natomiast czyli mundorf zn/audyn kp/sn calkiem niezle daja radę w zwrotnicach i bardzo dobrze wychodzą w elektronice - wyśmienita szybkosć, atak dźwięku, realizm. Tylko oczywiście tzreba odrzucić audiofilskie bajdurzenia i zapomnieć , że kondensator kosztuje 50 pln, a niestety jest czesto duzo lepszy we wszystkich aspektach niz taki za 150-200 pln/sztuka, ale to z zastrzeżeniem , ze ktos słucha muzyki, patrzy krytycznie na układ, na dźwięk, a nie patrzy na ceny i metki z nadzieja , że wstawi drogie i bedzie grało, pozniej widać na audioszołąch jak gra.

Ten humble home made też filozofuje na temat kondensatora, który niedawno odkryłem, tzn. odkryłem mozna powiedzieć dawno tylko chciałem kupic wyższą serię z tej firmy , ale jej nie ma w sprzedazy i sie odkrywanie opóżniło. Mowa o Rike Audio S-cap. Wbrew tej recenzji nie tzreba dodawac do tego kondensatora 20 % ciepła mundorfa żeby był dobrze zbalansowany. KOndensator ten nie jest zimny, jest neutralny, bardzo szybki jak na PIO, ma przepiekne wysokie tony, dzieje się w nich bardzo dużo, bardzo dużo słychac w aurze instrumentów dętych , blaszanych, ma on doskonały rytm, jest bardziej przestrzenny niz typowy cynowiec [bo one są raczej płaskie i podają dziwek na twarz], kondensator ten ma takze niepogrubiony, szybki i bardzo zróżnicowany bas. Niech was ta recenzyjka humblacostam nie zmyli, jest to k.u.r.e.wsko dobry kondensator do rozdzielczej lampy, realistyczny, neutralny [czego ten humble nie rozumie chcąc dodac mu coś od mundorfa koloryzującego brzmienie]. To co mozna o nim napisać jeszcze to, ze jest lekko po jasnej stronie , tzn. słuchajac nagrań raczej odkrywamy nieznane nam informacje w wyzszym srodku, wysokich tonach, z czasem w ogole nie wierzac, że takie informacje tam były. Dla mnie to jest odkrycie i jeden z najlepszych kondensatorów w kategorii cena/jakość, mam nadzieję , że ta seria q-cap bedzie tez w detalu dostępna bo warto zobaczyc na co jeszcze firme stac. Druga rzecz te punkciki w rankingu, 9 plus, 10 minus, można je między bajki włożyć, może nie wiem u niego w zwrotnicy to tak brzmi, ale u mnie jak zacząłem męczyc te kondensatory w podobnej cenie to jednych się nie dawało słuchac , a inne były doskonałe, a wszystkie prówywałem do wzorca który miałem na wyjściu, wzorca pod względem całości brzmienia, koherentnosci brzmienia, realizmu, a nie zeby dostac rozwarstwiony, plastikowy dzwiek z subsonicznymi pierdnieciami basu bez ładu i składu, a tak duża częsc tych kondensatorów gra i ma po 10 punktów.

Jednym zdaniem te Rike są wysoko ponad poziom cenowy, z solidnym rytmem, szybkościa, piekna barwa, szczególowoscią.

Wydawało mi sie, ze tak jak pisze ten facet, że jak on daje koło 10 pkt to w aplikacji nie moze być jakis kondensator zły , musi być conajmniej dobry, niestety nie jest to prawda, nie wiem czy to wynika z procedury testowej, że ten gościu mial za duzo kondensatorów na warsztacie, ze nie porównuje do kilku wzorcowych czy np. dwóch, ze moze to kwestia jego gustu czy jakiegos słabego sprzetu towarzyszącego w ktorym pewnie ciagle grzebie i mu się juz wszystko pie.rdoli. Tak czy siak ja juz czytam ten jego ranking jak bajeczki tutaj na forum, moze byc w tym troche prawdy, moze nie być, tzreba przetestowac w domu.

  • Like 1

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A krory to Twoim zdaniem kondensator wzorcowy? Bo dla mnie to zwykły drut :).

 

Pozdro


Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A krory to Twoim zdaniem kondensator wzorcowy? Bo dla mnie to zwykły drut :).

 

Pozdro

na wyjściu daca nie mogę dać druta....

 

Widzę, ze tutaj kilka osób wstawiało mundorfy na wyjscie, miało podobne wrazenia do moich i tak jakby po okresie wygrzewania psychiki troche bardziej im się podobają. Moze lepiej by było przelutowac na chwilę na stare kondensatory? trochę to by dało obiektywizmu? ja tak robię. Wygrzewałem różne kondensatory do 200-300 h i więcej h , często z wielkimi nadziejami, z moich doświadczeń najdłuzej cynowce sie stabilizowały niemniej naprawdę wiele z wychwalanych tutaj kondensatorów na wyjscie dac-a to nie jest dobra rzecz, grają sztucznie, plastikowo, koloryzuja dzwięk i sa wolne. Ich popularnosć tłumaczę sobie tylko zastowaniem w suchych, tranzystorowych jaskrawo grających systemach, czyli tzw. 'magia' zostaje dodana, następuje koloryzacja.


Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Father_PiO

Ale czy najważniejsze nie jest, żeby była synergia całości?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czy najważniejsze nie jest, żeby była synergia całości?

Napewno, tylko w dac-u jak mam tych elementów niewiele to moge cos podkręcić rezystorami tylko, głównie dwoma, które najbardziej wpływają na brzmienie, dla mnie to jest troche pudrowanie trupa, daje wolny, plastikowo brzmiący kondensator i probuje przyspieszyc dzwiek rezystorami? ucho najbardziej jest wrazliwe na informację w średnicy, barwie dzwieku i makro, mikrodynamikę, jak stracę to na kondensatorze to juz trudno jest to odzyskac wymieniając rezystory, mogę oczywiscie w pewnym wymiarze stuningować tylko tak jak pisałem wyżej te zmiany miedzy kondensatorami nie sa 9 plus, 10 minus, często jakaś cecha kondensatora wyklucza go z uzycia, poprostu za bardzo ingeruje w brzmienie, zniekształca je i dla mnie taki kondensator to jest na 2 pkt, a drugi na 10 pkt. Nie wierzyłem w to dopoki nie zaczalem szukac opinii ludzi, ktorzy konstruują/konstruowali sprzet, jakichs starych wypowiedzi na forach w Stanach, okazuje się , że wielu ma swoje tricki, ma swoje patenty i jest to dalekie od marketingowych spraw. Stad tez dobrze, ze koledzy się nie boja tez napisac co myślą, dla mnie trzebaby naprawdę jakichś specjalnych zabiegów żeby te mundorfy so i sgo zagrały tak jak trzeba w elektronice i po co mam te zabiegi robić skoro tani cynowiec i tak jest lepszy? a jego jedyna wadą jest to , ze jest tani....to poddaje pod rozwagę żeby zasiac pewne wątpliwości bo ja też czytałem troche rankingów, pozniej wydawałem duzo pieniedzy na te kondensatory, a moje opinie często się średnio pokrywały z wieloma recenzjami na forach, natomiast niestety w 100% pokrywały się z opiniami auorytetów w hifi, często juz w tej chwili nieżyjacych ludzi, ktorzy costam chlapneli gdzies, kiedyś co stosuja itd.

nastepna rzecz, to natknalem sie kiedys na opinie co do rezystorów rhopoint GR 102 jako najlepsze rezystory konwersji, odrazu je zamowiłem i rzeczywiscie! nic takiego w życiu nie słyszałem, te rezystory sa niesamowite! polecam! jeszcze jednak cos się dobrego na swiecie produkuje!

 

ps. o tych rezystorach pisał Thorsten L. z tego co sobie przypominam

 

http://www.diyaudio.com/forums/blogs/dvb-projekt/969-best-sounding-i-v-resistor.html


Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myśle, ze duzo złego w patrzeniu na kondensatory dla mnie zrobiła ta stronka humble homemade hifi costam i ranking, ranking juz w tej chwili wiem, ze się ma nijak do tego jak kondensator brzmi u mnie w rozdzielczym systemie np. na wyjsciu dac-a, dla mnie ranking ten robi krzywdę wielu dobrym kondensatorom, być moze dlatego, że sprawdza głownie kondensatory jako zwrotnicowe?. Np. nigdy mundorf oprócz serii ZN nie zagrał u mnie dobrze w elektronice, w minimalistycznych układach gdzie jest garsc częsci te S/g/o koloryzowały, pogrubiały dzwięk i były sztuczne, co innego w zwrotnicy, tam były bardzo dobre we wszystkich aspektach. Zacząłem drążyć temat i tajemnicą poliszynszyla okazało się, ze czajacy bazę nie stosuja mundorfa w elektronice tylko głownie w zwrotnicach. Cynowce natomiast czyli mundorf zn/audyn kp/sn calkiem niezle daja radę w zwrotnicach i bardzo dobrze wychodzą w elektronice - wyśmienita szybkosć, atak dźwięku, realizm. Tylko oczywiście tzreba odrzucić audiofilskie bajdurzenia i zapomnieć , że kondensator kosztuje 50 pln, a niestety jest czesto duzo lepszy we wszystkich aspektach niz taki za 150-200 pln/sztuka, ale to z zastrzeżeniem , ze ktos słucha muzyki, patrzy krytycznie na układ, na dźwięk, a nie patrzy na ceny i metki z nadzieja , że wstawi drogie i bedzie grało, pozniej widać na audioszołąch jak gra.

Ten humble home made też filozofuje na temat kondensatora, który niedawno odkryłem, tzn. odkryłem mozna powiedzieć dawno tylko chciałem kupic wyższą serię z tej firmy , ale jej nie ma w sprzedazy i sie odkrywanie opóżniło. Mowa o Rike Audio S-cap. Wbrew tej recenzji nie tzreba dodawac do tego kondensatora 20 % ciepła mundorfa żeby był dobrze zbalansowany. KOndensator ten nie jest zimny, jest neutralny, bardzo szybki jak na PIO, ma przepiekne wysokie tony, dzieje się w nich bardzo dużo, bardzo dużo słychac w aurze instrumentów dętych , blaszanych, ma on doskonały rytm, jest bardziej przestrzenny niz typowy cynowiec [bo one są raczej płaskie i podają dziwek na twarz], kondensator ten ma takze niepogrubiony, szybki i bardzo zróżnicowany bas. Niech was ta recenzyjka humblacostam nie zmyli, jest to k.u.r.e.wsko dobry kondensator do rozdzielczej lampy, realistyczny, neutralny [czego ten humble nie rozumie chcąc dodac mu coś od mundorfa koloryzującego brzmienie]. To co mozna o nim napisać jeszcze to, ze jest lekko po jasnej stronie , tzn. słuchajac nagrań raczej odkrywamy nieznane nam informacje w wyzszym srodku, wysokich tonach, z czasem w ogole nie wierzac, że takie informacje tam były. Dla mnie to jest odkrycie i jeden z najlepszych kondensatorów w kategorii cena/jakość, mam nadzieję , że ta seria q-cap bedzie tez w detalu dostępna bo warto zobaczyc na co jeszcze firme stac. Druga rzecz te punkciki w rankingu, 9 plus, 10 minus, można je między bajki włożyć, może nie wiem u niego w zwrotnicy to tak brzmi, ale u mnie jak zacząłem męczyc te kondensatory w podobnej cenie to jednych się nie dawało słuchac , a inne były doskonałe, a wszystkie prówywałem do wzorca który miałem na wyjściu, wzorca pod względem całości brzmienia, koherentnosci brzmienia, realizmu, a nie zeby dostac rozwarstwiony, plastikowy dzwiek z subsonicznymi pierdnieciami basu bez ładu i składu, a tak duża częsc tych kondensatorów gra i ma po 10 punktów.

Jednym zdaniem te Rike są wysoko ponad poziom cenowy, z solidnym rytmem, szybkościa, piekna barwa, szczególowoscią.

Wydawało mi sie, ze tak jak pisze ten facet, że jak on daje koło 10 pkt to w aplikacji nie moze być jakis kondensator zły , musi być conajmniej dobry, niestety nie jest to prawda, nie wiem czy to wynika z procedury testowej, że ten gościu mial za duzo kondensatorów na warsztacie, ze nie porównuje do kilku wzorcowych czy np. dwóch, ze moze to kwestia jego gustu czy jakiegos słabego sprzetu towarzyszącego w ktorym pewnie ciagle grzebie i mu się juz wszystko pie.rdoli. Tak czy siak ja juz czytam ten jego ranking jak bajeczki tutaj na forum, moze byc w tym troche prawdy, moze nie być, tzreba przetestowac w domu.

Przecież koleś wyraźnie napisał ,że test dotyczy kondensatorów w filtrach zwrotnic i że efekt końcowy zależy od wielu innych zmiennych a jak komuś się wydaje ,że nie ma znaczenia gdzie siedzi kond i zagra zawsze tak samo to jego brocha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myśle, ze duzo złego w patrzeniu na kondensatory dla mnie zrobiła ta stronka humble homemade hifi costam i ranking, ranking juz w tej chwili wiem, ze się ma nijak do tego jak kondensator brzmi u mnie w rozdzielczym systemie np. na wyjsciu dac-a, dla mnie ranking ten robi krzywdę wielu dobrym kondensatorom, być moze dlatego, że sprawdza głownie kondensatory jako zwrotnicowe?. Np. nigdy mundorf oprócz serii ZN nie zagrał u mnie dobrze w elektronice, w minimalistycznych układach gdzie jest garsc częsci te S/g/o koloryzowały, pogrubiały dzwięk i były sztuczne, co innego w zwrotnicy, tam były bardzo dobre we wszystkich aspektach. Zacząłem drążyć temat i tajemnicą poliszynszyla okazało się, ze czajacy bazę nie stosuja mundorfa w elektronice tylko głownie w zwrotnicach. Cynowce natomiast czyli mundorf zn/audyn kp/sn calkiem niezle daja radę w zwrotnicach i bardzo dobrze wychodzą w elektronice - wyśmienita szybkosć, atak dźwięku, realizm. Tylko oczywiście tzreba odrzucić audiofilskie bajdurzenia i zapomnieć , że kondensator kosztuje 50 pln, a niestety jest czesto duzo lepszy we wszystkich aspektach niz taki za 150-200 pln/sztuka, ale to z zastrzeżeniem , ze ktos słucha muzyki, patrzy krytycznie na układ, na dźwięk, a nie patrzy na ceny i metki z nadzieja , że wstawi drogie i bedzie grało, pozniej widać na audioszołąch jak gra.

Ten humble home made też filozofuje na temat kondensatora, który niedawno odkryłem, tzn. odkryłem mozna powiedzieć dawno tylko chciałem kupic wyższą serię z tej firmy , ale jej nie ma w sprzedazy i sie odkrywanie opóżniło. Mowa o Rike Audio S-cap. Wbrew tej recenzji nie tzreba dodawac do tego kondensatora 20 % ciepła mundorfa żeby był dobrze zbalansowany. KOndensator ten nie jest zimny, jest neutralny, bardzo szybki jak na PIO, ma przepiekne wysokie tony, dzieje się w nich bardzo dużo, bardzo dużo słychac w aurze instrumentów dętych , blaszanych, ma on doskonały rytm, jest bardziej przestrzenny niz typowy cynowiec [bo one są raczej płaskie i podają dziwek na twarz], kondensator ten ma takze niepogrubiony, szybki i bardzo zróżnicowany bas. Niech was ta recenzyjka humblacostam nie zmyli, jest to k.u.r.e.wsko dobry kondensator do rozdzielczej lampy, realistyczny, neutralny [czego ten humble nie rozumie chcąc dodac mu coś od mundorfa koloryzującego brzmienie]. To co mozna o nim napisać jeszcze to, ze jest lekko po jasnej stronie , tzn. słuchajac nagrań raczej odkrywamy nieznane nam informacje w wyzszym srodku, wysokich tonach, z czasem w ogole nie wierzac, że takie informacje tam były. Dla mnie to jest odkrycie i jeden z najlepszych kondensatorów w kategorii cena/jakość, mam nadzieję , że ta seria q-cap bedzie tez w detalu dostępna bo warto zobaczyc na co jeszcze firme stac. Druga rzecz te punkciki w rankingu, 9 plus, 10 minus, można je między bajki włożyć, może nie wiem u niego w zwrotnicy to tak brzmi, ale u mnie jak zacząłem męczyc te kondensatory w podobnej cenie to jednych się nie dawało słuchac , a inne były doskonałe, a wszystkie prówywałem do wzorca który miałem na wyjściu, wzorca pod względem całości brzmienia, koherentnosci brzmienia, realizmu, a nie zeby dostac rozwarstwiony, plastikowy dzwiek z subsonicznymi pierdnieciami basu bez ładu i składu, a tak duża częsc tych kondensatorów gra i ma po 10 punktów.

Jednym zdaniem te Rike są wysoko ponad poziom cenowy, z solidnym rytmem, szybkościa, piekna barwa, szczególowoscią.

Wydawało mi sie, ze tak jak pisze ten facet, że jak on daje koło 10 pkt to w aplikacji nie moze być jakis kondensator zły , musi być conajmniej dobry, niestety nie jest to prawda, nie wiem czy to wynika z procedury testowej, że ten gościu mial za duzo kondensatorów na warsztacie, ze nie porównuje do kilku wzorcowych czy np. dwóch, ze moze to kwestia jego gustu czy jakiegos słabego sprzetu towarzyszącego w ktorym pewnie ciagle grzebie i mu się juz wszystko pie.rdoli. Tak czy siak ja juz czytam ten jego ranking jak bajeczki tutaj na forum, moze byc w tym troche prawdy, moze nie być, tzreba przetestowac w domu.

Mam taki dylemat co dać na wyjściu w dacu Phasta-Audyn czy Rike reszta toru to monobloki AVM ,kolumny na Etonach,pre to AUDILABOR ,co byś zaproponował

Share this post


Link to post
Share on other sites

Electro

Możesz rozwinąć co Twoim zdaniem kryje się pod pojęciem koloryzowania dźwięku przez Mundorfa w elektronice ? Bo chyba się z Tobą mocno nie zgadzam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam taki dylemat co dać na wyjściu w dacu Phasta

miaem mundorfy SGO i bylo ok ale po przesiadce na cast PIO jest lepiej

wszytsko zalezy od reszty sprzetu ale mundorfy graly ok. w swojej cenie sa dobre. maja troche napompowany bas i taka "wypolerowana" lub jak kto woli "blyszczaca" gore i z czasem to moze meczyc. pytanie jak zagraja audyny true copper albo jantzeny SG?

Edited by mateuszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze należy mieszać kondensatory. Tak jak w dobrej potrawie należy czymś mocnym zaakcentować smak. Podobnie przy dobieraniu kabli. Np. do moich monobloków płynie czysty sygnał neutralny z jak najbardziej neutralnych interkonektów zaś pomiędzy transportem a dackiem dobieram kable, które równoważą dźwięk i staram się dopasować barwę do moich preferencji.


Tranzystor to ciemna strona mocy... strzeżcie się jej... I nie dajcie się zwieść, jakoby mocniejsza była... bo jest tylko szybsza... łatwiejsza... a przez to pociągająca tak bardzo... Podczas gdy jasna, lampowa strona trudna jest... cięższa... wyrzeczeń licznych wymaga... ale bać się jej nie musicie... by Twonk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rike reszta toru to monobloki AVM ,kolumny na Etonach,pre to AUDILABOR ,co byś zaproponował

Może uda Ci się popróbować jakies audyny i rike od jednego dystrybutora i umówić się, że mniej pasujace oddasz? U mnie Rike zagrały lepiej niz True Coppery na wyjsciu dac-a. Z kolei np. TRI-Reference Audyna dobrze mi sie zgrały w systemie w preampie, ale wtedy nie porownywałem z Rike. Tak czy siak w systemie lampowym, neutralnie grającym stawiam na Rike, o dwie długosci!

Edited by electro

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może przetestuję te kondensatory Rike w moim pre. Znalazłem na aukcji ten model http://allegro.pl/kondensator-olej-papier-rike-audio-s-cap-1-00-uf-i4454435718.html

Edited by Lucky

Tranzystor to ciemna strona mocy... strzeżcie się jej... I nie dajcie się zwieść, jakoby mocniejsza była... bo jest tylko szybsza... łatwiejsza... a przez to pociągająca tak bardzo... Podczas gdy jasna, lampowa strona trudna jest... cięższa... wyrzeczeń licznych wymaga... ale bać się jej nie musicie... by Twonk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja do pre lampowego na wyjście wstawiam Rike 4,7uF ,wcześniej był M-CAP i Supreme w tej samej pojemności .

Zobaczymy ,mam teraz niezły galimatias ze zmianą sprzętu, jak tylko ogarne temat na pewno dam znać -chwile to potrwa

Supreme -tłusty dzwięk ,za dużo dołu ,za bardzo kolorowo ,grało to fajnie ,nieżle bujało :) .... a i po czasie męczyło ,szukam zdecydowanie detalu szybkości ,ataku ,mikrodetali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nadzieję, że wam przypadna do gustu tak jak mnie. Mam do sprzedania Audyn Tri Reference 4,7uF do porównań jakby, co :) Ale tak jak pisałem te Rike S-Cap to bardzo ciekawe kondensatory, nie wiem gdzie oni się nauczyli je robić, piszą na stronie, że korzystają ze starych niemieckich technologii, może to byc prawda.


Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Share this post


Link to post
Share on other sites

O cechach brzmienia kilku ciekawych kondów przy zastosowaniu we wzmaku Audio Note na podstawie własnych prób i doświadczeń możecie poczytać na moim blogu.

Wpiszcie do wyszukiwarki pmcomp i hdtvpolska.

 

Pozdro


Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taaaak. Barzo niedroga, a nawet tania. Przecież 145 zł za kondensatorek to tanio normalnie jak barcz. Dobre.

 

Jeszcze niech sprawdzi Duelunda :).

 

Myślę ze 800 tys GBP za nowe Pagani Huayara to też drogo. Za zwykły samochodzik?

 

pagani-huayra.jpg

 

 

 

Na szczęście nie każdy MUSI mieć V-Capa czy Duelunda jak i Pagani czy McLarena :).

 

Pozdro

Edited by pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system, sprzedam: przetwornik Audio Note DAC4 i Weiss Engineering DAC2/Minerva pod marką WLM Gamma Reference DAC; legendarne, lampowe phono stage EAR 834p (MM/MC, kondensatory Mundorf, step-up Partridge), duzo kabli Transparent i MIT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem na wejściu w torze cyfrowy w dacu i duelunda i V-capa i został ten ostatni. Na średnicy ciężko go pokonać. Do słuchania klasyki jest niezastąpiony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przelutowałem bezimienne kondensatory sprzęgające we wzmacniaczu na mundorf supreme. Mam nieco ambiwalentne odczucia. Zabrało mi eteryczność wraz z odczuciem od niej transparentności a dało bogatą dobrze wyartykułowaną średnicę. Przestrzeń bez tej eteryczności ma gęstą atmosferę dzwięki owszem bogatsze, niosące więcej emocji od średnicy, ale czy naturalne mimo większego skomplikowania, zalatuje mi pewnym uproszczeniem, koloryzacją ? Nie do końca ta skomplikowaność zdaje się być naturalna, jakby bogato pastelami malowana. Mam nadzieję że jakaś eteryczność będzie z wyklarowaniem , przydały by się też akcenty szklistości. No zaskakujące, bardziej skomplikowana średnica się zdaje ale i przy tym więcej zapewne do więcej można się przyczepić tego co jest i jakie jest.

Edited by Kamil Ełk

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam nieco ambiwalentne odczucia

To normalne ;) w audio często tak bywa. Dlatego też jednoznaczna odpowiedź na tytuł tego tematu jest niemożliwa.


Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myśle, ze duzo złego w patrzeniu na kondensatory dla mnie zrobiła ta stronka humble homemade hifi costam i ranking, ranking juz w tej chwili wiem, ze się ma nijak do tego jak kondensator brzmi u mnie w rozdzielczym systemie np. na wyjsciu dac-a, dla mnie ranking ten robi krzywdę wielu dobrym kondensatorom, być moze dlatego, że sprawdza głownie kondensatory jako zwrotnicowe?. Np. nigdy mundorf oprócz serii ZN nie zagrał u mnie dobrze w elektronice, w minimalistycznych układach gdzie jest garsc częsci te S/g/o koloryzowały, pogrubiały dzwięk i były sztuczne, co innego w zwrotnicy, tam były bardzo dobre we wszystkich aspektach. Zacząłem drążyć temat i tajemnicą poliszynszyla okazało się, ze czajacy bazę nie stosuja mundorfa w elektronice tylko głownie w zwrotnicach. Cynowce natomiast czyli mundorf zn/audyn kp/sn calkiem niezle daja radę w zwrotnicach i bardzo dobrze wychodzą w elektronice - wyśmienita szybkosć, atak dźwięku, realizm. Tylko oczywiście tzreba odrzucić audiofilskie bajdurzenia i zapomnieć , że kondensator kosztuje 50 pln, a niestety jest czesto duzo lepszy we wszystkich aspektach niz taki za 150-200 pln/sztuka, ale to z zastrzeżeniem , ze ktos słucha muzyki, patrzy krytycznie na układ, na dźwięk, a nie patrzy na ceny i metki z nadzieja , że wstawi drogie i bedzie grało, pozniej widać na audioszołąch jak gra.

Ten humble home made też filozofuje na temat kondensatora, który niedawno odkryłem, tzn. odkryłem mozna powiedzieć dawno tylko chciałem kupic wyższą serię z tej firmy , ale jej nie ma w sprzedazy i sie odkrywanie opóżniło. Mowa o Rike Audio S-cap. Wbrew tej recenzji nie tzreba dodawac do tego kondensatora 20 % ciepła mundorfa żeby był dobrze zbalansowany. KOndensator ten nie jest zimny, jest neutralny, bardzo szybki jak na PIO, ma przepiekne wysokie tony, dzieje się w nich bardzo dużo, bardzo dużo słychac w aurze instrumentów dętych , blaszanych, ma on doskonały rytm, jest bardziej przestrzenny niz typowy cynowiec [bo one są raczej płaskie i podają dziwek na twarz], kondensator ten ma takze niepogrubiony, szybki i bardzo zróżnicowany bas. Niech was ta recenzyjka humblacostam nie zmyli, jest to k.u.r.e.wsko dobry kondensator do rozdzielczej lampy, realistyczny, neutralny [czego ten humble nie rozumie chcąc dodac mu coś od mundorfa koloryzującego brzmienie]. To co mozna o nim napisać jeszcze to, ze jest lekko po jasnej stronie , tzn. słuchajac nagrań raczej odkrywamy nieznane nam informacje w wyzszym srodku, wysokich tonach, z czasem w ogole nie wierzac, że takie informacje tam były. Dla mnie to jest odkrycie i jeden z najlepszych kondensatorów w kategorii cena/jakość, mam nadzieję , że ta seria q-cap bedzie tez w detalu dostępna bo warto zobaczyc na co jeszcze firme stac. Druga rzecz te punkciki w rankingu, 9 plus, 10 minus, można je między bajki włożyć, może nie wiem u niego w zwrotnicy to tak brzmi, ale u mnie jak zacząłem męczyc te kondensatory w podobnej cenie to jednych się nie dawało słuchac , a inne były doskonałe, a wszystkie prówywałem do wzorca który miałem na wyjściu, wzorca pod względem całości brzmienia, koherentnosci brzmienia, realizmu, a nie zeby dostac rozwarstwiony, plastikowy dzwiek z subsonicznymi pierdnieciami basu bez ładu i składu, a tak duża częsc tych kondensatorów gra i ma po 10 punktów.

Jednym zdaniem te Rike są wysoko ponad poziom cenowy, z solidnym rytmem, szybkościa, piekna barwa, szczególowoscią.

Wydawało mi sie, ze tak jak pisze ten facet, że jak on daje koło 10 pkt to w aplikacji nie moze być jakis kondensator zły , musi być conajmniej dobry, niestety nie jest to prawda, nie wiem czy to wynika z procedury testowej, że ten gościu mial za duzo kondensatorów na warsztacie, ze nie porównuje do kilku wzorcowych czy np. dwóch, ze moze to kwestia jego gustu czy jakiegos słabego sprzetu towarzyszącego w ktorym pewnie ciagle grzebie i mu się juz wszystko pie.rdoli. Tak czy siak ja juz czytam ten jego ranking jak bajeczki tutaj na forum, moze byc w tym troche prawdy, moze nie być, tzreba przetestowac w domu.

 

Cały test kondensatorów z tej strony, dotyczy ich zastosowania w gałęzi głośnika wysokotonowego w pasywnej zwrotnicy w kolumnie głośnikowej! Nie ma nic wspólnego z zastosowaniem na wejściach i wyjściach klocków audio oraz jako kondensatorów międzystopniowych we wzmacniaczach lampowych. Wszystkie powyższe przydługawe kolegi wywody są zupełnie bezwartościowe, w przeciwieństwie do opisów brzmienia autora testu.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludzie mamy rok 2018, odpowiadanie na post po 4 latach to jakiś absurd

. Do mnie na priva kilka dni temu napisał człowiek czy szukam kondów Mundorfa sgo i teraz skojarzyłem że to było 4 lata temu ,masakra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem supreme jako sprzęgające w lampie, wyjąłem wszystkie bo nie zdzierżyłem tej nijakości a cierpliwości pewnie by nie starczyło więc inaczej je ulokowałem. Wsadziłem do zwrotnic po jednym supreme 0,22 uf z 10 uf jantzen superior i zastanawiam się czy nie lepiej tam było zamiast superiora od razu supreme dać. Wypełnia średnicę i górę, daje nasycenia i barwy choć trochę i podbarwia, ciekawe jak to będzie po jego uformowaniu bo trochę maże i nie jest z tym zbyt transparentnie z lokalizacją choć przez barwę i bardziej zróżnicowaną średnicę to ładnie instrumenty się mienią między sobą. Chyba że to bocznikowanie pogarsza lokalizację ?


arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.