Skocz do zawartości
IGNORED

HUSARIAA


Rekomendowane odpowiedzi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na wstępie, myślę, że nikomu nie trzeba przedstawiać tej zacnej polskiej formacji.

 

Tu, do jej standardowego wyposażenia dołożyłem korekcję krzywej RIAA i kilka innych rzeczy znacznie zwiększających jej ‘siłę bojową’, mobilność , funkcjonalność.

Z powierzonego zadania wywiązuje się znakomicie. Jest karna, zwrotna, szybka.

Bez kłopotu może wejść do boju ‘z marszu’.

Próżno u niej szukać tanich, wątpliwych rozwiązań rodem z dalekiego wschodu czy południa …

… nie jest jednak tania – wszak wyposażenie rycerza kosztuje …

;-)

 

KRÓTKI OPIS

 

Projekt jest nowy, niestandardowy.

Długo zastanawiałem się co ma zawierać: coś czego wcześniej nie dodawałem a co mogło być użyteczne.

Projekt Nudy pod kątem jakości dźwięku i możliwości postawił poprzeczkę wysoko, wypadało ją podnieść ociupinkę …

 

Preamp akceptuje podłączenie wkładek MC niskopoziomowych, MC wysokopoziomowych czy najbardziej rozpowszechnionych MM. Czyli praktycznie wszystkich popularnych za wyjątkiem wkładek piezo.

 

Wejść sygnałem z gramofonu możemy zarówno wtykami RCA (standard) jak i XLR.

Ale tu uwaga (XLR): przy założeniu, że ramię jest okablowane właściwie (wszystkie masy są rozdzielone) jak i wkładka sama w sobie nie ma zblokowanej masy sygnałowej do obudowy. To jednak występuje coraz rzadziej i praktycznie tylko w przypadku wkładek MM.

 

Jeśli chcemy wejść sygnałem symetrycznym to najwłaściwsze są kable XLR. Wtedy mamy gwarancję, że obie żyły sygnałowe są odpowiednio chronione ekranem przed łapaniem dziwnych rzeczy z powietrza, zakłóceń.

 

Ekran wewnątrz urządzenia (pin 1) podpinamy tylko i wyłącznie do obudowy gniazda XLR, które musi mieć kontakt z obudową. W kablu ekran pełni funkcję ochronną a z drugiej strony przenosi sygnał GND/uziemienia. Zatem nie jest potrzebny dodatkowy kabel/przewód uziemiający ramię.

 

Po podłączeniu wybieramy typ wkładki (MCLO, MM) i rodzaj połączenia (RCA, XLR). Wybór realizowany jest za pomocą przełączników sterujących przekaźnikami. Znacznie skraca to ścieżkę sygnałową i konieczność prowadzenia sygnałów długimi przewodami.

 

Do niestandardowego wyposażenia dochodzi jeszcze załączany filtr subniskotonowy (1), przełącznik stereo/mono (2) i wyciszanie sygnału wyjściowego (3).

1.Filtr – można go ustawić by sygnał nie był przycinany od dołu w paśmie akustycznym lub załączyć i ustawić by odcinał odpowiednio najniższe częstotliwości. Pełni on jednocześnie rolę Serwa pilnującego by nie było składowej stałej na wyjściu I stopnia wzmocnienia.

2.Stereo/mono – funkcja przydatna dla odtwarzania płyt nagranych monofonicznie.

3.Wyciszanie – wygodna rzecz kiedy chcemy przepiąć kable, zmienić ustawienia, pogrzebać przy wkładce – zapobiega to niejednokrotnie przykrym efektom dźwiękowym jakie mogą wydobyć się z głośników.

Wyjście sygnałowe załącza się po kilku, kilkunastu sekundach w zależności od parametrów RC w układzie opóźnionego załączania. Wystarczy z reguły 5-8 sekund by wszystkie parametry się ustabilizowały.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

DOPASOWANIE PARAMETRÓW WEJŚCIOWYCH

niezależnie od typu wkładki można ustawić parametry wejściowe dla jak najlepszego wykorzystania jej możliwości.

Realizują to przełączniki dip na płytce preampa. Osobne nastawy dla wkładek MC niskopoziomowych jak i dla wkładek MM i MC wysokopoziomowych.

Impedancja – po 8 nastawów plus wariacje. Daje to po kilkadziesiąt różnych nastawów.

Wzmocnienie – realizowane na 4 pozycyjnych przełącznikach.

 

Korekcja RIAA:

Zastosowałem korekcję pasywno aktywną.

Pasywny filtr 2122Hz i +-50kHz.

Filtr aktywny w drugim stopniu realizuje 50Hz/500,5Hz.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

STOPIEŃ I

W stopniu wstępnym pracuje układ SSM2019 Analog Devices.

Jest szybki, dedykowany do pracy z mikrofonami i dużym wzmocnieniem. Co ciekawe im wyższe wzmocnienie na nim tym niższe szumy.

Poza tym bez zbędnej komplikacji układu daje nam możliwość wejścia sygnałem symetrycznym. Można inaczej, ale będzie to znacznie bardziej skomplikowane i zajmie znacznie więcej miejsca na płytce i zapewne taniej nie będzie.

Desymetryzuje również sygnał symetryczny co daje nam lepszy stosunek sygnału do szumu.

W stopniu tym zaimplementowałem również regulację wzmocnienia i dopasowanie impedancyjne.

 

Przekaźniki zastosowane do zmiany typu wkładki (MC czy MM) (RCA czy XLR) zmieniają jednocześnie odpowiednie wartości dla danego typu wkładki.

Nie ma obawy, że podpięta MM zagra na sekcji MC czy odwrotnie.

Oczywiście jeśli podłączymy poprawnie same kable z gramofonu.

Potrzebne są zatem osobne wejścia dla MC , MM zarówno jako RCA jak i XLR. Razem z gniazdami wyjściowymi konieczne jest 6 gniazd RCA i 6 gniazd XLR. Przy stosowaniu gniazd RCA jako wejściowych konieczne jest podpięcie uziemienia ramienia dodatkowym przewodem do stosownego gniazda na obudowie.

To gniazdo musi mieć kontakt z płytką preampa.

 

Przy układzie SSM2019 jest filtr subniskotonowy będący jednocześnie układem serwa. Pilnuje by na wyjściu SSM2019 nie było napięcia stałego. To czy i jakie ono będzie zależy w głównej mierze od zastosowanego wzmacniacza operacyjnego poprzedzającego bufor wyjściowy.

 

 

STOPIEŃ II

W stopniu drugim mamy 2 wzmacniacze pracujące w pętli. Pierwszy standardowo jest wzmacniaczem napięciowym a drugi jako bufor. Takie rozwiązanie zmniejsza zniekształcenia, bufor z kolei nie ma kłopotów z mniejsza impedancją jaką widzi na wyjściu czy pojemnością okablowania wyjściowego. Korekcja 50Hz/500.5Hz jest wpięty w pętlę sprzężenia zwrotnego tego stopnia.

Na wyjściu dodałem układ symetryzacji sygnału wyjściowego – wtedy można wyjść z pre kablami XLR bezpośrednio na np. monitory aktywne poprzedzone regulatorem poziomu,

lub preamp liniowy czy wzmacniacz zaopatrzone w takie wejścia.

 

 

ZASILANIE

Nie byłbym sobą gdybym do tak zaprojektowanego preampa dał byle jaki zasilacz … ;-)

Stąd też filtracja już na etapie napięć zasilających 230V – eliminacji składowej stałej.

Potem mały filtr po stronie wtórnej przed mostkami/diodami.

Szybkie diody.

Potem solidny filtr LCLC: 100mH+10mF+100mH+ (3x 4.7m…6.8mF) na każdą gałąź.

Stabilizacja:

zastosowałem podwójną kaskadową. Pierwsza stabilizacja jest ustawiona na wyższe napięcie +-16…18V dla drugiej sekcji preampa i pracuje jednocześnie jako wstępna stabilizacja dla pierwszej sekcji pre.

Stabilizacja dla I stopnia jest ustawiona na niższe napięcie bo wysokie nie jest tutaj potrzebne. Wystarczy +-10…13V na każdą gałąź.

Osobna stabilizacja na układzie LM7812 jest dedykowana sekcji przekaźników.

To powoduje, że transformator zasilający musi posiadać 2 uzwojenia do sekcji audio 2x16V 50-60VAC i dodatkowe 1x15V 10…20VAC dla przekaźników.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Projekt zawiera łącznie 14 przekaźników, 10 wzmacniaczy operacyjnych.

Korekcja RIAA zrealizowana jest na elementach przewlekanych, cała reszta z reguły w postaci rezystorów MMELF. Kluczowe tutaj jest zastosowanie dokładnych kondensatorów w filtrze. Rezystory zawsze możemy precyzyjnie dobrać podczas gdy z kondensatorami to kłopotliwe.

 

Co ciekawe jednocześnie można podłączyć maksymalnie 4 ramiona: 2 z wkładkami MC i 2 z wkładkami MM/MCHO. 2 kablami RCA i 2 kablami XLR.

Można dodać kilka gniazd więcej z tyłu obudowy w wybranej przez siebie konfiguracji by podpiąć kilka więcej.

 

Kilka rysunków:

 

 

post-1494-0-87776000-1418653134_thumb.png

post-1494-0-24212800-1418653139_thumb.png

post-1494-0-14599300-1418653143_thumb.png

post-1494-0-41705900-1418653146_thumb.png

post-1494-0-44344600-1418653156_thumb.png

post-1494-0-25633200-1418653172_thumb.png

post-1494-0-41418200-1418653176_thumb.png

Kilka zdjęć więcej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

post-1494-0-35667200-1418653561_thumb.png

post-1494-0-73121500-1418653600_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/
Udostępnij na innych stronach

Witam,

bardzo mnie usatysfakcjonował fakt, że myślimy podobnie o pre RIAA.

załączam mój projekt, który był prezentowany na pierwszej iteracji pokoju DIY na Audioschow 2007 czy 2008, już nie pamiętam.

zasilanie z aku 2x12V.

Pozdrawiam,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jjp
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3318642
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Na wstępie, myślę, że nikomu nie trzeba przedstawiać tej zacnej polskiej formacji.

 

Tu, do jej standardowego wyposażenia dołożyłem korekcję krzywej RIAA i kilka innych rzeczy znacznie zwiększających jej ‘siłę bojową’, mobilność , funkcjonalność.

Z powierzonego zadania wywiązuje się znakomicie. Jest karna, zwrotna, szybka.

Bez kłopotu może wejść do boju ‘z marszu’.

Próżno u niej szukać tanich, wątpliwych rozwiązań rodem z dalekiego wschodu czy południa …

… nie jest jednak tania – wszak wyposażenie rycerza kosztuje …

;-)

 

KRÓTKI OPIS

 

Projekt jest nowy, niestandardowy.

Długo zastanawiałem się co ma zawierać: coś czego wcześniej nie dodawałem a co mogło być użyteczne.

Projekt Nudy pod kątem jakości dźwięku i możliwości postawił poprzeczkę wysoko, wypadało ją podnieść ociupinkę …

 

Preamp akceptuje podłączenie wkładek MC niskopoziomowych, MC wysokopoziomowych czy najbardziej rozpowszechnionych MM. Czyli praktycznie wszystkich popularnych za wyjątkiem wkładek piezo.

 

Wejść sygnałem z gramofonu możemy zarówno wtykami RCA (standard) jak i XLR.

Ale tu uwaga (XLR): przy założeniu, że ramię jest okablowane właściwie (wszystkie masy są rozdzielone) jak i wkładka sama w sobie nie ma zblokowanej masy sygnałowej do obudowy. To jednak występuje coraz rzadziej i praktycznie tylko w przypadku wkładek MM.

 

Jeśli chcemy wejść sygnałem symetrycznym to najwłaściwsze są kable XLR. Wtedy mamy gwarancję, że obie żyły sygnałowe są odpowiednio chronione ekranem przed łapaniem dziwnych rzeczy z powietrza, zakłóceń.

 

Ekran wewnątrz urządzenia (pin 1) podpinamy tylko i wyłącznie do obudowy gniazda XLR, które musi mieć kontakt z obudową. W kablu ekran pełni funkcję ochronną a z drugiej strony przenosi sygnał GND/uziemienia. Zatem nie jest potrzebny dodatkowy kabel/przewód uziemiający ramię.

 

Po podłączeniu wybieramy typ wkładki (MCLO, MM) i rodzaj połączenia (RCA, XLR). Wybór realizowany jest za pomocą przełączników sterujących przekaźnikami. Znacznie skraca to ścieżkę sygnałową i konieczność prowadzenia sygnałów długimi przewodami.

 

Do niestandardowego wyposażenia dochodzi jeszcze załączany filtr subniskotonowy (1), przełącznik stereo/mono (2) i wyciszanie sygnału wyjściowego (3).

1.Filtr – można go ustawić by sygnał nie był przycinany od dołu w paśmie akustycznym lub załączyć i ustawić by odcinał odpowiednio najniższe częstotliwości. Pełni on jednocześnie rolę Serwa pilnującego by nie było składowej stałej na wyjściu I stopnia wzmocnienia.

2.Stereo/mono – funkcja przydatna dla odtwarzania płyt nagranych monofonicznie.

3.Wyciszanie – wygodna rzecz kiedy chcemy przepiąć kable, zmienić ustawienia, pogrzebać przy wkładce – zapobiega to niejednokrotnie przykrym efektom dźwiękowym jakie mogą wydobyć się z głośników.

Wyjście sygnałowe załącza się po kilku, kilkunastu sekundach w zależności od parametrów RC w układzie opóźnionego załączania. Wystarczy z reguły 5-8 sekund by wszystkie parametry się ustabilizowały.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

DOPASOWANIE PARAMETRÓW WEJŚCIOWYCH

niezależnie od typu wkładki można ustawić parametry wejściowe dla jak najlepszego wykorzystania jej możliwości.

Realizują to przełączniki dip na płytce preampa. Osobne nastawy dla wkładek MC niskopoziomowych jak i dla wkładek MM i MC wysokopoziomowych.

Impedancja – po 8 nastawów plus wariacje. Daje to po kilkadziesiąt różnych nastawów.

Wzmocnienie – realizowane na 4 pozycyjnych przełącznikach.

 

Korekcja RIAA:

Zastosowałem korekcję pasywno aktywną.

Pasywny filtr 2122Hz i +-50kHz.

Filtr aktywny w drugim stopniu realizuje 50Hz/500,5Hz.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

STOPIEŃ I

W stopniu wstępnym pracuje układ SSM2019 Analog Devices.

Jest szybki, dedykowany do pracy z mikrofonami i dużym wzmocnieniem. Co ciekawe im wyższe wzmocnienie na nim tym niższe szumy.

Poza tym bez zbędnej komplikacji układu daje nam możliwość wejścia sygnałem symetrycznym. Można inaczej, ale będzie to znacznie bardziej skomplikowane i zajmie znacznie więcej miejsca na płytce i zapewne taniej nie będzie.

Desymetryzuje również sygnał symetryczny co daje nam lepszy stosunek sygnału do szumu.

W stopniu tym zaimplementowałem również regulację wzmocnienia i dopasowanie impedancyjne.

 

Przekaźniki zastosowane do zmiany typu wkładki (MC czy MM) (RCA czy XLR) zmieniają jednocześnie odpowiednie wartości dla danego typu wkładki.

Nie ma obawy, że podpięta MM zagra na sekcji MC czy odwrotnie.

Oczywiście jeśli podłączymy poprawnie same kable z gramofonu.

Potrzebne są zatem osobne wejścia dla MC , MM zarówno jako RCA jak i XLR. Razem z gniazdami wyjściowymi konieczne jest 6 gniazd RCA i 6 gniazd XLR. Przy stosowaniu gniazd RCA jako wejściowych konieczne jest podpięcie uziemienia ramienia dodatkowym przewodem do stosownego gniazda na obudowie.

To gniazdo musi mieć kontakt z płytką preampa.

 

Przy układzie SSM2019 jest filtr subniskotonowy będący jednocześnie układem serwa. Pilnuje by na wyjściu SSM2019 nie było napięcia stałego. To czy i jakie ono będzie zależy w głównej mierze od zastosowanego wzmacniacza operacyjnego poprzedzającego bufor wyjściowy.

 

 

 

STOPIEŃ II

W stopniu drugim mamy 2 wzmacniacze pracujące w pętli. Pierwszy standardowo jest wzmacniaczem napięciowym a drugi jako bufor. Takie rozwiązanie zmniejsza zniekształcenia, bufor z kolei nie ma kłopotów z mniejsza impedancją jaką widzi na wyjściu czy pojemnością okablowania wyjściowego. Korekcja 50Hz/500.5Hz jest wpięty w pętlę sprzężenia zwrotnego tego stopnia.

Na wyjściu dodałem układ symetryzacji sygnału wyjściowego – wtedy można wyjść z pre kablami XLR bezpośrednio na np. monitory aktywne poprzedzone regulatorem poziomu,

lub preamp liniowy czy wzmacniacz zaopatrzone w takie wejścia.

 

 

 

ZASILANIE

Nie byłbym sobą gdybym do tak zaprojektowanego preampa dał byle jaki zasilacz … ;-)

Stąd też filtracja już na etapie napięć zasilających 230V – eliminacji składowej stałej.

Potem mały filtr po stronie wtórnej przed mostkami/diodami.

Szybkie diody.

Potem solidny filtr LCLC: 100mH+10mF+100mH+ (3x 4.7m…6.8mF) na każdą gałąź.

Stabilizacja:

zastosowałem podwójną kaskadową. Pierwsza stabilizacja jest ustawiona na wyższe napięcie +-16…18V dla drugiej sekcji preampa i pracuje jednocześnie jako wstępna stabilizacja dla pierwszej sekcji pre.

Stabilizacja dla I stopnia jest ustawiona na niższe napięcie bo wysokie nie jest tutaj potrzebne. Wystarczy +-10…13V na każdą gałąź.

Osobna stabilizacja na układzie LM7812 jest dedykowana sekcji przekaźników.

To powoduje, że transformator zasilający musi posiadać 2 uzwojenia do sekcji audio 2x16V 50-60VAC i dodatkowe 1x15V 10…20VAC dla przekaźników.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Projekt zawiera łącznie 14 przekaźników, 10 wzmacniaczy operacyjnych.

Korekcja RIAA zrealizowana jest na elementach przewlekanych, cała reszta z reguły w postaci rezystorów MMELF. Kluczowe tutaj jest zastosowanie dokładnych kondensatorów w filtrze. Rezystory zawsze możemy precyzyjnie dobrać podczas gdy z kondensatorami to kłopotliwe.

 

Co ciekawe jednocześnie można podłączyć maksymalnie 4 ramiona: 2 z wkładkami MC i 2 z wkładkami MM/MCHO. 2 kablami RCA i 2 kablami XLR.

Można dodać kilka gniazd więcej z tyłu obudowy w wybranej przez siebie konfiguracji by podpiąć kilka więcej.

 

Kilka rysunków:

 

 

 

post-1494-0-87776000-1418653134_thumb.png

post-1494-0-24212800-1418653139_thumb.png

post-1494-0-14599300-1418653143_thumb.png

post-1494-0-41705900-1418653146_thumb.png

post-1494-0-44344600-1418653156_thumb.png

post-1494-0-25633200-1418653172_thumb.png

post-1494-0-41418200-1418653176_thumb.png

Kilka zdjęć więcej:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

post-1494-0-35667200-1418653561_thumb.png

post-1494-0-73121500-1418653600_thumb.png

 

A cholery jedne , już mlaskają i przebierają nerwowo rączkami i nóżkami.

I ja też.heh.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3318804
Udostępnij na innych stronach

fajne - a cena? jeszcze dołóż możliwość upgrade z Nudy i jesteśmy w domu ;)

 

ale nie lepiej te wszystkie przełączniki dać z przodu - nie za bardzo widzę sensu przełącznika (wycisz - mute?) w takim miejscu gdzie ręką trzeba będzie sięgać do tyłu - niektórzy mają mało miejsca na półkach - wygodniej byłoby z przodu jakieś zgrabne ładne przełączniczki...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3319082
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

 

Miało być coś polskiego. Jest.

Musiałem to połączyć z adekwatną nazwą ... mój 6 latek zafascynował się jakiś czas temu husarią stąd i pomysł na nazwę.

Skoro odpowiednia nazwa była, pomysł od strony technicznej rozrastał się na przestrzeni jakiś 2 lat aż się urodziło.

Nie miało to być podobne do czegokolwiek, nie miało być klonem.

 

Można było posłuchać na AS.

Tu dziękuję za pomoc kolegom, którzy spięli to by działało.

 

Kilku kolegów z mojego 'fyrtla' miało okazję posłuchać jej w akcji. ;-)

Po kilku odsłuchach, testach tu i tam okazało się, ze obrany kierunek jest właściwy.

 

> Adam:

Twojej Nudy nie da rady ulepszyć. Ani miejsca wewnątrz ani ... pomysłu na upgrade nie mam ... ;-)

Tutaj coś takiego było:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Bardziej mi odpowiadało wykończenie jak tutaj. Dyskretne żółte ledy z frontu mówią co jest załączone.

Pstryczki z tyłu - to skróciło znacznie okablowanie sterujące wewnątrz. Pstryki te odpowiadają ułożeniem diodom na froncie. Nie trzeba zgadywać.

Nie starczyło mi tylko czasu na wycięcie otworów pod przełączniki od obciążenia i wzmocnienia by były dostępne od spodu.

 

>Absolute:

ano. Naboje się skończyły bo poszły na wyposażenie rycerza. ;-)

W sumie kwestia gustu.

Oglądałem ostatnio wiele tego typu konstrukcji z całego świata i nawet takie za kilka/naście k$ zadziwiały wykonaniem i jakością ... ;-). Ale nie ja na te kwiaty będę wydawać swoje bilety więc pozostało się uśmiechnąć i robić swoje.

Pióra zawsze mogę podczepić z tyłu ;-).

Mogłem też frezować jakąś budę przez 2 tygodnie ... ale wątpię by to lepiej zagrało niż gra.

 

W takiej formie to jednostkowe rzeczy. Powtarzalność zachowana.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3319242
Udostępnij na innych stronach

ahaja - weź te pstryczki z tyłu wywal i odpal jakieś sterowanie przez iPada tymi ustawieniami - żartuję ;)

 

no ja myślałem o polityce upgradeów - oddajesz produkt i nowy w duzym rabatem hahahahahah

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3319270
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Mialem dwie pozyczone Nudy, jedna przez 3 miesiace, druga przez kilka dni. Mialy urywac jaja. Mimo mozliwosci ustawien nie gralo to bardzo dobrze, jak chwali sie ja na forum. Co prawda to nie watek o wadach konstrukcji, ale nie mozna nazwac urzadzenia dobrym skoro jest ciut lepsze od bardzo taniego P-J Phono Box SE, a niestety przegrywa z kretesem z prostym konstrukcyjnie LAR LPS-1, ktory ma relatywnie malo ustawien. Jednak zostal zaprojektowany przez elektronika z krwi i kosci. Nie wspomne o brumieniu Nudy, ktore dyskwalifikuje z marszu takie urzadzenia jak przedwzmacniacze gramofonowe.

 

Mam nadzieje, ze nowy preamp to jest porzadniejsza konstrukcja niz drewniane podstawki DiY a'la "stolnica" ;-) i ze w niedalekiej przyszlosci bede mial okazje podpiac go w swoim systemie i posluchac jak radzi sobie z dobrym trafem i dobrymi wkladkami MC Lo.

 

Tymczasem powodzenia w sprzedazy Husarii!

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3319522
Udostępnij na innych stronach
Gość vasa

(Konto usunięte)

Tymczasem powodzenia w sprzedazy Husarii!

Czy Ahaja napisał gdziekolwiek że będzie ten preamp sprzedawał?

A co do Nudy to każdemu brumi tak jak na to zasłużył, trudno obarczać projektanta za sposób prowadzenia masy w projekcie typu kit.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3319701
Udostępnij na innych stronach

Ehhh kangie ale to chyba jakieś problemy innej natury muszą być... Tu żeś chwalił NUDĘ a teraz jakieś takie niskich lotów teksty:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Poza tym na całym forum non stop chwalisz tego LARa... No trudno, kupiłeś i masz - pogódź się z tym i już, a nie wszędzie się o nim rozpisujesz jaki to wspaniały wybór był. Ja też jestem z Wrocławia i miałem LARa w domu ale jednak wybrałem NUDĘ. Tylko po co o tym w kółko pisać?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

0 + 2 = 1

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3319741
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

No widzisz, klinek, gdybym od kazdej opinii dostawal kilka zlotych od wlasciciela firmy, bylbym moze dzisiaj milionerem ;-)

Tamte opinie sprzed roku traca na wartosci. Czlowiek rozwija hobby, przemielil troche klockow od tamtego czasu, to i punkt odniesienia robi sie inny. Kupilbym sobie Tresholda, ale ciezko kupic.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3319754
Udostępnij na innych stronach

Jak pokazałem pstryczki z przodu były. Po wizycie terminatorów/kuzynów mojego malca zwątpiłem. Bardzo fajnie sobie nimi pstrykali ... ;-) To przeważyło. Poza tym spodobały mi się 'dziurki z ledami'. ;-)

 

>Artw

Prostota, jakość zasilania i stabilizacja taka sama. Mniejsze spadki napięcia niż na zintegrowanych. LDO z kolei nie lubię. Nowych fifnych stabów też nie lubię. Dlatego są tam nieśmiertelniki 139/140. ;-)

 

 

OT:

"A co do Nudy to każdemu brumi tak jak na to zasłużył, trudno obarczać projektanta za sposób prowadzenia masy w projekcie typu kit." - ano. Sam bym tego celniej nie ujął. Pokazałem, opisałem, pomagałem jak najlepiej umiałem.

To, że brumi czy nie, czy mniej lub bardziej to wina prowadzenia masy - kable/obudowa.

To nie wina układu, który ma taki zasilacz, że wystarczy na 20 takich preampów. W sumie to powinien być 'zasilacz z dodaną sekcję pre phono' ...

 

>Kangie

Mówisz, masz.

Wiem gdzie jeden jest do wzięcia. I to nie pre liniowe z sekcją phono jakie znasz tylko dedykowane FET-10Pc.

Przyjaciel się przesiada ... nie zgadłbyś na co ...

 

I to byłby koniec OT.

Edytowane przez ahaja

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3319886
Udostępnij na innych stronach

Niezle Ahaja ale zbyt skomplikowane jak dla mnie. W pudlo preampa jakie mam za nic nie wejdzie.

Dlatego ostanio kusi mnie preamp RIAA Douglasa Selfa. Na rynku juz jest od lat. Plytka MC/MM z przelacznikami, tranzystorami i gniazdami kosztuje niecale 65 funtow. (sama plytka 28 funtow). Niezle, niskoszumne rozwiazanie.

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3319972
Udostępnij na innych stronach

Nie wspomne o brumieniu Nudy, ktore dyskwalifikuje z marszu takie urzadzenia jak przedwzmacniacze gramofonowe.

 

Sa projektanci, sa konstruktorzy...

 

No właśnie. Jak zatem wytłumaczysz fenomen posiadanego przeze mnie egzemplarza, który nie brumi. Jest to egzemplarz autorski zbudowany dla mnie przez Krzysztofa.

Moja rada: Jeśli chcesz sprawdzić jak naprawdę gra NUDA, pożycz ja od Krzyśka a nie od przypadkowych domowych lutowników i dopiero zamieszczaj o tym produkcie opinie.

 

Włodek.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3320029
Udostępnij na innych stronach

Dlatego ostanio kusi mnie preamp RIAA Douglasa Selfa. Na rynku juz jest od lat. Plytka MC/MM z przelacznikami, tranzystorami i gniazdami kosztuje niecale 65 funtow. (sama plytka 28 funtow). Niezle, niskoszumne rozwiazanie.

 

Nie wiem który dokładnie masz na myśli ale np ten z Elektora 2012 mam złożony, nie jest taki prosty jak się wydaje, z zasilaczem zajmuje mniej więcej tyle miejsca co Husariaa. komercyjne projekty Selfa są dużo droższe

Edytowane przez krowaklara
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3320033
Udostępnij na innych stronach

Mialem dwie pozyczone Nudy, jedna przez 3 miesiace, druga przez kilka dni. Mialy urywac jaja. Mimo mozliwosci ustawien nie gralo to bardzo dobrze, jak chwali sie ja na forum. Co prawda to nie watek o wadach konstrukcji, ale nie mozna nazwac urzadzenia dobrym skoro jest ciut lepsze od bardzo taniego P-J Phono Box SE, a niestety przegrywa z kretesem z prostym konstrukcyjnie LAR LPS-1, ktory ma relatywnie malo ustawien. Jednak zostal zaprojektowany przez elektronika z krwi i kosci. Nie wspomne o brumieniu Nudy, ktore dyskwalifikuje z marszu takie urzadzenia jak przedwzmacniacze gramofonowe.

 

 

Coś jakoś tak bardzo rozchwiane te Twoje opinie na temat Nudy, Phono Box'a i tego Lar'a - zdecyduj się na coś.

 

Jeżeli Tobie brumi, a innym nie brumi , to szukaj przyczyny u siebie w systemie.

 

donic

Edytowane przez donic
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3320048
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

Brumienie to byl najmniejszy problem. Ja jako gitarzysta przyzwyczailem sie to tego grajac przez ponad cwierc wiek na Fenderze Stratocasterze opartego na trzech jednocewkowcach "single coil", ktore brumia z definicji. Preamp z tego co mi wiadomo byl skladany przez lebskiego goscia. Nie poradzil sobie z brumienien, tak jak dwaj inni. Nie zwalalbym winy na elektronikow.

Vlado, tego typu rady niewiele wnosza do tematu. Jak na dwa egzemplarze, zaden nie zachwycal barwa dzwieku ani przestrzenia. Trzeciego egzemplarza nie chce. Szkoda mojego czasu. Sa ludzie ktorym Nuda gra. I widocznie do nich sie zaliczasz.

Z mojej strony koniec OT. Temat traktuje o Husarii, a nie Nudzie.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3320125
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenia czy jesteś gitarzystą, czy kominiarzem. Jeśli pre brumi nie nadaje się do użytkowania w zestawie. Czy jak poproszę abyś otwarcie wymienił tych łebskich gości od których pożyczałeś te dwie NUDY to oczywiście nie uzyskam odpowiedzi? :-) Należy pamiętać, że większość z posiadaczy zakupiła projekt i zestaw podzespołów do jego realizacji. Duża część nabywców wykorzystywała w projekcie różne OPAmpy i ich prawidłowa aplikacja, oraz całkowite zestrojenie pre pozostawało wyłącznie w zakresie ich umiejętności. A więc ocena tych pre które słuchałeś dotyczy jedynie tych dwu egzemplarzy i ich wykonawców. Ktoś tu stwierdził, że nawet najlepszy projekt zrealizowany na wprędce na kilku płytach pilśniowych, nie może świadczyć o autorze projektu i prawdziwej wartości urządzenia.

A jeśli w temacie o Husarii nie słuchając jej, a priori ją dyskwalifikujesz powołując się na błędy konstrukcyjne dwu pre NUDA jakich słuchałeś, to wybacz, nie brzmisz wiarygodnie.

 

Pozdrawiam.

Włodek.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3320142
Udostępnij na innych stronach
  • Redaktorzy

A czy ja dyskredytuje pre Husariaa? Napisalem, ze mam nadzieje ze jest lepiej skonstruowana niz podstawki pod kolumny, ktorymi Ahaja chwalil sie swojego czasu na forum. Jesli ma takie samo podejscie do projektu pre jak do projektu podstawek, to nie mam pytan, zwlaszcza ze w stopce "O mnie" napisal ze nie pochwala tandety, czy jakos tak. Tyle i az tyle.

Jesli chcesz pogadac o Nudzie i od kogo ja pozyczalem, to zapraszam na PW.

Edytowane przez kangie

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3320165
Udostępnij na innych stronach

A czy ja dyskredytuje pre Husariaa? Napisalem, ze mam nadzieje ze jest lepiej skonstruowana niz podstawki pod kolumny, ktorymi Ahaja chwalil sie swojego czasu na forum. Jesli ma takie samo podejscie do projektu pre jak do projektu podstawek, to nie mam pytan, zwlaszcza ze w stopce "O mnie" napisal ze nie pochwala tandety, czy jakos tak. Tyle i az tyle.

Jesli chcesz pogadac o Nudzie i od kogo ja pozyczalem, to zapraszam na PW.

 

Masz prawo do własnej opinii, ja już nie mam nic do powiedzenia w tym temacie.

 

Pozdrawiam.

Włodek.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/116626-husariaa/#findComment-3320171
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.