Skocz do zawartości
IGNORED

Hi end ? od czego zacząć, jaki sprzęt ??

jack555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich , jestem początkującym audiofilem , słucham muzyki każdego gatunku , od starego rocka zaczynając , po wokale jazzowe , muzyka filmowa , lekki jazz , chciałbym zacząć od skompletowania sprzętu na początek ( pozbyłem się w końcu tego co miałem a co tylko odtwarzało płyty a nie muzykę ) co wybrać ?? chciałbym coś skompletować do 10.000 zł czy jest coś w tym przedziale na początek??

Witam :)

Jeśli chodzi o skompletowanie sprzętu Hi End za 10.000 to nie da rady :(

Ale audiofilski sprzęt jak najbardziej :)

Moim zdaniem te klocki potrafią naprawdę dobrze ( po audiofilsku ) zagrać :

Źródło CD: HARMAN/KARDON HD-750 cena: 999 zł ( może więcej ) lub CAMBRIDGE AUDIO D500 SE cena: 1840 zł

Wzmak: ROTEL RA 1062 cena:3999zł lub CAMBRIDGE AUDIO A 500 cena:1725zł lub CREEK 5350 cena: 3990zł

Kolumny: AVANCE OMEGA 509 MKII cena:2540zł

oczywiście do tego jakieś dobre interkorekty i kabelki glosnikowe.

Największy dylemat to chyba jaki wzmacniacz wybrać, ale zapewniam że wszystkie grają dobrze.

Najlepiej wybrać taki, który pasował by charakterem do żródła i kolumn a Avance grają raczej dźwiękiem łagodnym ... ale polecam.

Harman natomiast może wydawać się tani.... no bo i jest biorąc pod uwagę jaki potrafi " wydać " dźwięk !!!

Z wyżej wymieniony miałem okazje słuchać : Harmana ( najdłużej i naprawdę polecam, tylko trzeba dobrze sprawdzic w sklepie czy oby cicho pracuje napęd i czy czyta wszystkie płytki , bo zdazaja sie modele z mała wadą) , Avance' ów i zmaka Cabridga.

10 tys do wydania? bedzie trudno ale jak ma byc hi-end to proponuje:

dvd manta zmodyfikowana 300 pln +1000 pln ( apgrejt)

pocahontas, ale koniecznie ta wersja pociagnieta zielona farba olejna( najlepsze transjenty)-1100 pln uzywany

tannoy m1 450 pln (nie trzeba chyba rekomendowac, hi ent wg hfim)