Skocz do zawartości
IGNORED

długość kabla RCA - mostki


Pantaleon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Kolegów (a może nawet Koleżanki),

 

Niestety nie jestem elektrykiem/elektronikiem a zmagam się z takim oto tematem:

 

Noszę się z zamiarem zmostkowania końcówek mocy (Atoll AM200SE) do mono. Każda z końcówek dysponuje 2-ma parami wejść RCA, a schemat mostkowania na wejściu zakłada zastosowanie "mostka" w postaci standardowego kabla RCA, pomiędzy wejściami (na krzyż).

 

I tu mam 2 wątpliwości:

1. Prosta logika nakazywałaby, aby mostek był jak najkrótszy ale dochodzą mnie słuchy, że nie jest to taki proste (ponoć nadmierne skracanie kabla tego typu sprawia, że przestaje on "trzymać" parametry, co może negatywnie odbić się na jakości przesyłanego, za jego pośrednictwem, sygnału. Czy rzeczywiście istnieją przeciwwskazania tego typu? Czy skrócenie kabla RCA do np. 20-25cm może mieć negatywny wpływ na dźwięk?

 

2. Z drugiej strony czy taki mostek może być dowolnie długi? Zastanawiam się czy przy zastosowaniu długiego kabla nie wystąpią jakieś "opóźnienia czasowe" pomiędzy sygnałem docierającym do jednego toru a sygnałem płynącym przez mostek do drugiego (?).

 

Będę wdzięczny za wszelkie Wasze komentarze i sugestie.

 

Pozdrawiam, P

Lubię sobie pogrywać ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość ważne jest raczej symetryzowanie wejść, czyli taka sama długość kabli.

O innych cechach zadecyduje i tak ich jakość; jak są dobre, przejrzyste,

transparentne, to długość nie ma większego znaczenia.

Były na ten temat różne spekulacje typu 63 cm czy 77; gdyby to było prawdą,

zapewne IC byłyby produkowane tylko w tych rozmiarach.

Powiem więcej - połączena wewnętrzne klocków powinny być również

optymalizowane właśnie do tych wartości, a tak nie jest.

Ważna jest symetria i też tylko w granicach rozsądku.

Ring radiator rules

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach