Skocz do zawartości
IGNORED

Analogowe ciepełko- czyli kij w mrowisko


saruman

Rekomendowane odpowiedzi

Ależ nigdzie nie napisałem, że nowsze musi oznaczać lepsze. Przez księgowych i marketing często nowsze nie wnosi nic nowego do jakości dźwięku. Ale często nie oznacza, że zawsze. Padała tu fałszywa teza, że w audio nie ma postępu! Że w jakości dźwięku nie ma postępu! To są jednoznaczne stwierdzenia. Nie mogę się z nimi zgodzić, bo znam wiele przykładów gdzie ten postęp jest znaczny, czasem jeszcze większy. A że nie dotyczy to wszystkich sprzętów to jest fakt.

 

Dobrze tak szczerze i od serca napisz jak odbierasz super duper transmisje radiowe nadawane i odbierane w systemie DAB.

 

I teraz wytłumacz mi dla czego w innych nowszych technologiach audio ma być inaczej i dla czego?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Mam prawo mieć swój pogląd.

Oczywiście. Tylko bardzo mocno pracujeszy, by był on dla innych uznany za obiektywny.

To tak delikatna uwaga, bo dawniej pisałeś nieco bardziej ludzko. ;) Tego mi trochę brakuje.

Sporo prawdy natomiast co do pomiarów to można je wykonać we własnym pokoju audio. Potrzebny jest tylko odpowiedni sprzęt pomiarowy

Rozmawialiśmy o jakości sprzętu, nie akustyce.

Nie mam DAB, nie słucham tego. Nie mam zdania.

Szczęściarz :) DAB czyli trumna kiedyś porzadnego radia przy innych obecnie dostępnych nośnikach cyfrowych.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Np kolumn, jak się zachowują, jakie mają spadki i podbicia, czy mają przesunięcia fazowe np sekcji basowej, jakie mają realne pasmo przenoszenia itd.

<br />Mówię o pomiarach sprzętu<br />

 

Oj tu ciężko są to bardzo drogie a co za tym rzadkie urządzenia, mało kto takowe posiada.

 

Też pomiar i ustawienie u Ciebie w pomieszczeniu super tweetera też ciężko widzę, mikrofonów do 100kHz u nas w kraju jak na lekarstwo.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Zdaje się, ze chodziło głównie o elektronikę?

Czy chcesz czy nie, pomiary kolumn wiążą się dość mocno z akustyką pomieszczenia, gdzie się odbywa pomiar.

Nie potrzeba aż tak wysoko. Taki tweeter gra powiedzmy od 15khz i spokojnie można zmierzyć do 40khz a to juź wystarczy.

 

I tu byś się zdziwił

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nie rozmawiamy o popierdułkach, prawda?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

No tak, fajny, ale nie trzeba go mierzyć aż do 150khz. Jeśli na pomiarach w zakresie do 40khz wyjdzie, że jego lokalizacja jest ok,to będzie ok. A pisałeś, że trudno o taki mikrofon. Nie potrzeba aż takiego.

Z tego typu super tweeterem problem polega na tym że niestety nie gra on dookólnie i ten blask jest faktycznie trudny do osiągnięcia.

 

Myślę sobie tak na lużno Sly ze wiecej satysfakcji miał byś z dodatkowego głośnika średnio tonowego promieniującego w tył kolumn , taki ambient. Robi to sporo firm High Endowych z bardzo dobrym rezultatem.

 

Nie trzeba kupować cebulek od MBL-a ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Moźliwe, choć takie opcje mają też przeciwników. Ponoć daje to przesunięcia fazowe i zakłóca naturalne budowanie sceny oraz lokalizacje. Pewnie warto by spróbować.

Myślę sobie tak na lużno Sly ze wiecej satysfakcji miał byś z dodatkowego głośnika średnio tonowego promieniującego w tył kolumn , taki ambient. Robi to sporo firm High Endowych z bardzo dobrym rezultatem

Cos takiego zrobił twonk w swoich kolumnach, których dość długo słuchaliśmy. I raczej ten tylni wyłączaliśmy.

Moźliwe, choć takie opcje mają też przeciwników. Ponoć daje to przesunięcia fazowe i zakłóca naturalne budowanie sceny oraz lokalizacje. Pewnie warto by spróbować.

 

Jak w końcu zdecydujesz się na to DSP , wiesz które :) to bym się czymś takim pobawił :)

 

 

Cos takiego zrobił twonk w swoich kolumnach, których dość długo słuchaliśmy. I raczej ten tylni wyłączaliśmy.

 

No cóż to był prototyp posłuchaj sobie na przykład takiego Von Schweikerta z tym układem jak dla mnie musi dźwiek jednak iść z głosników nie tylko do przodu, instrumenty w reaalu też jednak grają dookólnie i jest wieksza interakcja z pomieszczeniem. W KAIM-e też nie mają za jakiś specjalnych warunków może to też jakaś przyczyna (nie wiem czy dobrze ze zdjecia pamiętam ale tam jakaś kotara jest z tyłu, tak ze pchanie dźwięku na element tłumiący totalnie bez sensu..

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Jak masz chęć na zabawę z DSP to pogadaj z Soundclubem. Mają co nieco na stanie. Bo żeby temat zgłębić to nie jest tak hop siup.

Nie mam :)Nowe zabawki, nowe problemy :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

instrumenty w reaalu też jednak grają dookólnie

Ale żródło dźwieku i tak jest punktowe. :)

Wrażenie dookólnego dźwięku nie zawsze wynika z głośników. Na tych samych kolumnach to samo nagranie, dźwięk może być odbierany "dookólnie" jak i płasko. Elektronika ma tu duży wpływ, i to każdy jej element.

Zamykanie poszukiwań li tylko do kolumnc i głosników wcale nie musi zakończyć się sukcesem.

A dodatkowe "naprawianie" czegoś, co zostało utracone już wcześniej wprowadza jedynie zmianę ogólnego odbioru ale ujmuje jeszcze więcej naturalności.

Zarzutu chyba nie czyni. Trawestując forumowego poetę czyli Starego rzekłbym tak:

Miło dał Ci do zrozumienia, że uważa Cię za jelenia;-)

 

Ja nie jestem taki głupi

Co to kazdy dowcip kupi

 

 

?

 

Widzisz Ty już masz ogarnięty system i miałbyś "tylko" jeden problem z tym DSP. U mnie jeszcze za dużo zmiennych :), DSP mogło by tylko namieszać i nie pokazać problemów do zlikwidowania.

 

<br />Ale żródło dźwieku i tak jest punktowe. :)<br />

 

Z instrumentów nawet mały dzwoneczek czy trójkąt nie są punkowymi srudłmi dźwieku, jedynie Super Wybuch mógłby za taki uchodzić ;)

 

tak że te quasi punktowe żrudło dalej jest w wymiarze 4D (Szerokość Wysokość Głębokość czas)a nie w 3D (szerokość Wysokość Czas)

 

Płaska muzyka to tylko dla płaszczaków, my jednak uwięzieni jesteśmy w ciut większej przestrzeni gdzie nam do magicznego Graala i 10 wymiarów.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Z instrumentów nawet mały dzwoneczek czy trójkąt nie są punkowymi srudłmi dźwieku, jedynie Super Wybuch mógłby za taki uchodzić ;)

Ale mikrofon nagrywający i tak zbiera wszystko w tym miejscu, w którym jest ustawiony. Również i tę "dookólność" z reala.

Dodawanie kolejnych głosników z tyłu jest jedynie korektą w stounku do tego, co jest nagrane. A stereo to nie kino domowe ;)

 

Ale mikrofon nagrywający i tak zbiera wszystko w tym miejscu, w którym jest ustawiony. Również i tę "dookólność" z reala.

Dodawanie kolejnych głosników z tyłu jest jedynie korektą w stounku do tego, co jest nagrane. A stereo to nie kino domowe ;)

Lubie stounki ;)srudlmi mniej :(

 

Mikrofon zależnie od wielkości membrany i jej masy różnie to robi i kolejny problem co otrzymamy na końcu.

 

Jak na razie piszemy o ponownym generowaniu dźwięku w kolejną przestrzeń i przy kolumnach kierunkowych nie jest to takie dobre co do analogii tego co jest w realu.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Wszedłem wczoraj z ciekawości do jednego z wrocławskich salonów audio. Akurat jakiś pan pił sobie kawkę i słuchał potwornie drogich monobloków lampowych z dziwnie zbudowanymi kolumnami. Źródłem był jakiś gramofon. Był to mój pierwszy raz z tak drogim audio. Sam raczej celuje w poziom nie przekraczający 6 tyś. za element. I jak mi sie podobała muzyka, którą tam się wszyscy podniecali? Nie była zła ale dupy nie urywała. Myślałem, że za kase za którą kupi się dobry samochód z salonu usłyszy się coś więcej. Troche się zawiodłem. Nie miało to nic wspólnego z muzyką na żywo. Grało inaczej niż mój system ale nie powiedziałbym, że lepiej. Także nie ma co marudzić i cieszyć się tym co sie ma.

Sorry,ale nawet niewiesz jak tego sluchac i nie wiesz o co chodzi,siedze u kolegi w sklepie codziennie i mam okazje posluchac opinii takich przypadkowych audiofilii,tez tak mialem ze 20 lat temu jak wszedlem do Best Audio ,posluchalem troche, i w duchu sobie mowilem co to za fajns granie:))

 

Niestety sluchac to trzeba sie nauczyc.

Odnosząc się do tego powyżej, wspominam jak dziesiąt lat temu budując pierwsze wzmacniacze z uporem szukałem schematów z głęboką korekcją barwy tonu im więcej tym lepiej. A teraz nie mam już takiej możliwości od lat moje wzmacniacze (teraz je kupuje) nie mają takich dobrodziejstw.

Gość

(Konto usunięte)

Niestety sluchac to trzeba sie nauczyc.

 

Dokładnie...mam kolegę, który sam głośniki budował...współpracował nawet z firmą Qba...mimo doświadczenia technicznego nie rozumiał o co mi chodzi jak gadałem o spójności sceny i graniu jak realizacja...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.