Skocz do zawartości
IGNORED

Kondensatory - rankingi firm! stwórzmy!


Rekomendowane odpowiedzi

co było nie tak na koncercie Sinfonii Varsovi? 

w nosprze jak na razie jest dobrze :) bez względu kto gra a trochę się orkiestr przewinęło.

Średnio raz w miesiącu mam przyjemność słuchać duet w wykonaniu Rumunów za co łaska. Skrzypce i akordeon. Z odległości wielu metrów czuje się drżenie powietrza. Nigdy nie słyszałem czegoś takiego z głośników. Ani u siebie w skromnym systemie, ani nawet na avs z najdroższych systemów. Jednym słowem dźwięk z głośników jest płaski, nudny i bez życia w porównaniu do instrumentów. Przypomnijcie sobie górola w knajpie na krupowkach. Jest magia, jest czar, jest akcent. Domowe audio to bezwładna proteza. 

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

dokładnie , a jeszcze lepiej to słychać jak grajek rzępoli gdzieś w ''tunelu'' słodkie gładkie brzmienie gdzie z czego ??? , chyba z audiofilnego wysłodzonego ulepu czy to płyty czy sprzęty , ale na takim nawet jak dzieciak jeździ styropianem po szybie to istny ''miód na uszy ''

Duże koncerty to właśnie to, o czym piszą przedmówcy. Czasem namiastką dobrego brzmienia

bywa wiolonczela w niedużym kościele wespół z organami. Ale czasem, bo to zależy od akustyki.

Brak naturalnej agresji i "słodzenie" barwy to też główny grzech nagrań chóru.

Jak się słyszało choćby kiedyś chór na apelu, to jest dominujące "powietrze" w dźwięku.

Podobnie z orkiestrami dętymi czy nawet jazz, który jak dla mnie brzmi lepiej ten "wiekowy"

bo były słabe i pojedyncze mikrofony; każdy musiał podejść i zagrać ...

Jak słucham instrumentu z 4 metrów, a nagranie jest z 8 to już przestaje brzmieć i tyle.

Co kto lubi.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

innymi słowy dźwięk prawdziwy naturalny neutralny to słodki, ciepły gładki, itd a tu audiofile nazwaliby go jako nienaturalny bo za ciepły jak z lampy albo z drogiej integry która dosładza, :)

to co określają audiofile neutralny tak na prawdę jest suchym dźwiękiem jednym słowem!!! mają źle wyskalowany system wartości. Brak im doświadczenia z muzyką na żywa ale taką bez prądu np. symfoniką itp.

Albo zwyczajnie - preferują granie kameralne w małych wnętrzach albo z bliska w naturalnych warunkach.

Jak słyszałem skrzypka, trębacza czy saksofonistę ćwiczącego na korytarzu, to trudno mi docenić

ten sam instrument w tłumie i to jeszcze z dystansu gubiącego wszelkie niuanse barwy czy agresji.

Dlatego szukam w gratach innych aspektów brzmienia i tytułowe kondensatory są dobre,

o ile potrafią skaleczyć ucho i nie wycinać powietrza w barwie instrumentu.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

zaraz zaraz, nikt nie nagrywa muzyki na korytarzu i małych pomieszczeniach. Muzykę kameralną także.

Z kondów zawsze będę polecał v-cap TuTF.

17 minut temu, audioburak napisał:

 

Dlatego szukam w gratach innych aspektów brzmienia i tytułowe kondensatory są dobre,

o ile potrafią skaleczyć ucho i nie wycinać powietrza w barwie instrumentu.

Wystarczy poglosić, a w nagrodę dostaniesz barwną średnicę i kopiący bas. Normalną rzeczą jest że ucho, szczególnie męskie wyczulone jest na na częstotliwości powyżej 2 kHz. Jeżeli te częstotliwości będą podbite, to ucho samoczynnie, w naturalny sposób zamyka się. 

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

13 godzin temu, zn21 napisał:

Trzeba się ruszyć i iść do filharmonii, wzorce są w zasięgu ręki.

Zn21 poluzuj trochę, widzę, że młodyś bardzo skoro nie łapiesz sarkazmu.

Filharmonii i na koncertach akustycznych myślę, że byłem więcej od Ciebie "swego czasu", tak jak miałem do czynienia z instrumentami na żywo w zasadzie na co dzień, więc takie uwagi można powiedzieć są lekko nie na miejscu.

A jak widzisz już z rozmowy, subiektywizm w audio jest mocny i trzyma się dobrze ?

Najśmieszniejsze, że zgadzam, się z Tobą co do wzorców, ale tak jak w każdej dziedzinie każdy ma swoją drogę i do pewnych wniosków musi dorosnąć, (no dobra, grzeczniej będzie dojrzeć:)

2 godziny temu, zn21 napisał:

innymi słowy dźwięk prawdziwy naturalny neutralny to słodki, ciepły gładki, itd a tu audiofile nazwaliby go jako nienaturalny bo za ciepły jak z lampy albo z drogiej integry która dosładza, ?

to co określają audiofile neutralny tak na prawdę jest suchym dźwiękiem jednym słowem!!! mają źle wyskalowany system wartości. Brak im doświadczenia z muzyką na żywa ale taką bez prądu np. symfoniką itp.

Jakość dźwięku wynika też z klasy instrumentu.

Na warsztatach muzycznych, Wilkomirska była zasmucona, że zdolna młodzież ma ograniczony dostęp do dobrych instrumentów.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

2 godziny temu, zn21 napisał:

nikt nie nagrywa muzyki na korytarzu

Zaraz zaraz! Led Zeppelin wynieśli kiedyś perkusję na schody, i nagrywali mikrofonem ustawionym w korytarzu "kilometr" dalej bo tak im się bardziej podobało!

3 godziny temu, zn21 napisał:

innymi słowy dźwięk prawdziwy naturalny neutralny to słodki, ciepły gładki, itd a tu audiofile nazwaliby go jako nienaturalny bo za ciepły jak z lampy albo z drogiej integry która dosładza, ?

to co określają audiofile neutralny tak na prawdę jest suchym dźwiękiem jednym słowem!!! mają źle wyskalowany system wartości. Brak im doświadczenia z muzyką na żywa ale taką bez prądu np. symfoniką itp.

Tonie nie jest takie proste.

Świat dźwięków to nie tylko małe i duże składy bez prądu w filharmonii. To nie jest jedyny wzorzec dźwięku.

Dla przykładu na "The Happiest Days of Our Lives" jest prawie minutowy helikopter i to np. też jest wzorzec jak ktoś obcował z helikopterem z bliska.

Dobrze by było by system umiał zagrać duży skład smyczków bez prądu i helikopter... i parę innych dźwięków np. małego natrętnego komara latającego w nocy...

 

Edytowane przez Zwykły Drut
2 godziny temu, zn21 napisał:

Z kondów zawsze będę polecał v-cap TuTF.

A mnie się nie podobają. Testowałem je wystarczająco długo w układach lampowych by się "wygrzały", i wciąż grały dźwiękiem syntetycznym, "odsysały" powietrze spomiędzy instrumentów dając tam coś w rodzaju próżni. Pozbawiały muzykę, zwłaszcza akustyczną czegoś, co na własny użytek nazywam "aurą akustyczną". Brzmienie robiło się sterylne, odhumanizowane. IMHO to ich słynne "czarne tło" to efekt nienaturalny związany z owym wyssaniem powietrza i pozostawieniem zamiast niego próżni. A to legendarnie długie "wygrzewanie" to też IMHO mit. Jestem zdania że tak naprawdę to słuchacz się "wygrzewa", czyli przyzwyczaja do specyficznego dźwięku, i w rezultacie wymienione przeze mnie wady przestają mu przeszkadzać. 
Uważam że w zasadzie wszystkie kondensatory teflonowe posiadają opisane przeze mnie cechy, choć w różnym stopniu nasilenia. Najwięcej tego specyficznego charakteru mają chyba SCR FEP Supersound. 

Podparłem te CC CSA 1uF starym miflexem KSF 6,8 nF, więc stosunkowo niedużo. Dolne pasmo bez zmian, ogólna równowaga zachowana, ale trąbka brzmi jak blaszana, a i talerze brzmią dłużej, nabrały ciut blasku. To dobre połączenie.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

2 godziny temu, boomaga napisał:

Zn21 poluzuj trochę, widzę, że młodyś bardzo skoro nie łapiesz sarkazmu.

Filharmonii i na koncertach akustycznych myślę, że byłem więcej od Ciebie "swego czasu", tak jak miałem do czynienia z instrumentami na żywo w zasadzie na co dzień, więc takie uwagi można powiedzieć są lekko nie na miejscu.

A jak widzisz już z rozmowy, subiektywizm w audio jest mocny i trzyma się dobrze ?

Najśmieszniejsze, że zgadzam, się z Tobą co do wzorców, ale tak jak w każdej dziedzinie każdy ma swoją drogę i do pewnych wniosków musi dorosnąć, (no dobra, grzeczniej będzie dojrzeć:)

wiem, że 21 może sugerować mój wiek ale już niestety wskoczyłem w piąty krzyżyk, he he a na koncerty chodzę od 30 lat więc staż nie najgorszy mam. 

Nie dziwie się, że się zgadzasz bo jest bywalcem filharmonii a ta daje to co najlepsze cytując jakąś reklamę.

Godzinę temu, McGyver napisał:

A mnie się nie podobają. Testowałem je wystarczająco długo w układach lampowych by się "wygrzały", i wciąż grały dźwiękiem syntetycznym, "odsysały" powietrze spomiędzy instrumentów dając tam coś w rodzaju próżni. Pozbawiały muzykę, zwłaszcza akustyczną czegoś, co na własny użytek nazywam "aurą akustyczną". Brzmienie robiło się sterylne, odhumanizowane. IMHO to ich słynne "czarne tło" to efekt nienaturalny związany z owym wyssaniem powietrza i pozostawieniem zamiast niego próżni. A to legendarnie długie "wygrzewanie" to też IMHO mit. Jestem zdania że tak naprawdę to słuchacz się "wygrzewa", czyli przyzwyczaja do specyficznego dźwięku, i w rezultacie wymienione przeze mnie wady przestają mu przeszkadzać. 
Uważam że w zasadzie wszystkie kondensatory teflonowe posiadają opisane przeze mnie cechy, choć w różnym stopniu nasilenia. Najwięcej tego specyficznego charakteru mają chyba SCR FEP Supersound. 

mnie w v-capach podoba się dociążenie i wycofanie górnej średnicy, niestety dołożenie kolejnych v-capów za bardzo schładza dźwięk ale jedna para robi swoje.

42 minuty temu, Kris_54701 napisał:

CC CSA 1uF starym miflexem KSF 6,8 nF

Ja w jednych swoich kolumnach dołożyłem do 6.8uF CSA bocznik CMR 0,1uF i też fajnie się to skomponowało. 

Same CSA to brak góry i wybrzmień.

W dniu 12.10.2019 o 12:40, zn21 napisał:

co rozumiesz przez słowo neutralny? ja będąc często na koncertach w nosprze (tak 15 koncertów na rok) wiem jak powinien brzmieć system neutralny przyjmując za bazę koncert symfoniczny czy barokowy. A w tym przypadku neutralny dźwięk jaki słyszę na koncercie to neutralny = gęsty, nasycony, z dociążoną średnicą, ciepły, gładki, delikatny z piękną barwą - tak to słychać na koncertach z klasyką. Czy o takim dźwięku myślałeś pisząc neutralny?

I tak to właśnie gra. Dla mnie neutralne granie = wierne granie, takie jak przy odsłuchach instrumentów na żywo.

W dniu 12.10.2019 o 20:58, Seyv napisał:

Jednak sporej części ludzi wychowanych na brzmieniu z głośnika takie brzmienie żywego instrumentu po prostu nie podpasowuje. Nie można zapominać, że większość społeczeństwa ma kontakt z muzyką jedynie za pośrednictwem głośnika i na tej podstawie wyrabia się ich gust i wrażliwość muzyczna. Od sprzętu audio oczekują jakichś ekstremalnych doznań (typu bas, który powoduje, że gacie się trzęsą) i to wtedy jest dobry system a nie pitu pitu na skrzypkach. Oczywiście zasadniczo zgadzam się z tym co napisałeś.

No "chyba" w tym temacie to raczej persony z tej kategorii nie dyskutują ?

3 godziny temu, rambo54 napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

czy ktoś już jest po degustacji ?

 

Ja testowałem pierwsze RS (Electronics) które są zwinięte z folii miedzianej i były reklamowane jako tańsza wersja CASTów. Niestety nie pokazały nic szczególnego jak na swoją cenę,, wypadły nic nie lepiej od ponad dwukrotnie tańszych Audynów True Copper. 
Alexandry które są znacznie tańsze od RS wypadły znacząco lepiej. 

Poczytałem jak są zrobione te nowe RS Mylar i nic interesującego nie wyczytałem. Okładki nie są wykonane z litej folii miedzianej, tylko z metalizowanego przez napylanie mylaru. Nie podano jakim metalem napylane są folie, co każe domyślać się że nie ma się czym chwalić, zatem spodziewałbym się aluminium. Kosztują trochę mniej od Alexandrów, ale są też na znacznie niższe napięcie. 
Reasumując, ani specyfikacja ani cena nie zachęca mnie do ich zakupu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie mogę się pogodzić z tym ,że PIO zawsze brzmiały mi gorzej niż MKP więc dzisiaj podłaczyłem kondensatory PIO 2uF na wyjsciu preampa SRPP na lampach 6N2P-EW , miałem jakieś amerykańskie z zapasów wojskowych , nawet nie wiem co to za producent . W stosunku do zwykłego taniego konda MKP zmiany sa następujące :

- bas jest nieco większy , miękki ale nie tak szybki

- średnica lekko zamglona , zaokrąglona , mniej dynamiczna i bez wyraźnych konturów instrumentów

- góra to porażka - zapiaszczona i oderwana od średnicy

- przestrzeń jest dość płaska ( brak planów i głębi ) i straciła szerokości 

- zmniejszyła sie denerwujaca ostrość i metalicznosc brzmienia ( jedyny plus ) 

W sumie nie dało sie tego słuchać , zmarnowany cały potencjał swietnego PCM1794A zlampizowanego . Wróciłem do taniego MKP i odetchnąłem. 

Teraz szukam MKP o łagodnym brzmieniu przełomu średnicy i wysokich tonów ( chce ograniczyć ostrosc wokali i ilość sybilantów ) . Macie jakies sugestie ? pozdr.

 

...there is no spoon...

7 minut temu, arturp napisał:

Teraz szukam MKP o łagodnym brzmieniu przełomu średnicy i wysokich tonów

Audyn Cap MKP QS, możesz spróbować, drogo nie jest a całkiem niedoceniany kond.

3 minuty temu, arturp napisał:

Nie mogę się pogodzić z tym ,że PIO zawsze brzmiały mi gorzej niż MKP

Co do tanich PIO, pełna zgoda. Spróbuj czegoś porządnego. 
 

16 minut temu, arturp napisał:

szukam MKP o łagodnym brzmieniu przełomu średnicy i wysokich tonów ( chce ograniczyć ostrosc wokali i ilość sybilantów ) . Macie jakies sugestie ?

Za ile?

25 minut temu, arturp napisał:

Teraz szukam MKP o łagodnym brzmieniu przełomu średnicy i wysokich tonów ( chce ograniczyć ostrosc wokali i ilość sybilantów ) . Macie jakies sugestie ? pozdr.

 

Wypisz wymaluj CC CSA. Solidny dół, dobra średnica, ale łagodny na górze. To na pewno jeden z wielu, ale tego aktualnie słucham. Piszę o nim w porównaniu do czerwonego jantzena. Ruskie zielone pociski w oleju to muł bagienny.

Podłączam się do pytania Artura. Ta sama lampizacja te same upodobania jak widzę. Do wczoraj grałem na 6n2p -ew, ale może dzisiaj dojdzie przesyłka z rakietami 6n23p. Ponoć łagodniejsze na górze i z dobrym basem. Ponoć. Napiszę jak się mają w porównaniu, to może nie będzie trzeba majątku na kondy wydawać. Te lampy za śmieciowe pieniądze chodzą.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

25 minut temu, Kris_54701 napisał:

grałem na 6n2p -ew, ale może dzisiaj dojdzie przesyłka z rakietami 6n23p. Ponoć łagodniejsze na górze i z dobrym basem. Ponoć. Napiszę jak się mają w porównaniu,

Zamierzasz porównywać agrest z arbuzem.

Ten sam układ, to samo grzanie. To niemal identyczne lampy. Może jedynie zamienię Rk ze 150R na 200. Pięć minut roboty.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

55 minut temu, boomaga napisał:

Audyn Cap MKP QS

mam, niestety te zagrały z bardzo dużą ilością góry 

8 minut temu, McGyver napisał:

Zamierzasz porównywać agrest z arbuzem.

No tak ale przecież chodzi o dobre brzmienie a jaka lampa zagra mu dobrze to w sumie nie ma znaczenia .

Edytowane przez arturp

...there is no spoon...

39 minut temu, Kris_54701 napisał:

Wypisz wymaluj CC CSA. Solidny dół, dobra średnica, ale łagodny na górze

Generalnie gdyby nie ta ciemnica na wysokich tonach, CSA nie mialy by konkurencji.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.