Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


Rekomendowane odpowiedzi

Monitory powinny być tak ustawione, żeby w kablach był jak najwyższy poziom sygnału. Dlatego jest regulacja w monitorach, czasem tylko skokowa o 12dB, czyli +4/-10, czasem mniej lub bardziej płynna. Poziom sygnału na wyjściu amatorskiego sprzętu i tak jest niski, ale po co go jeszcze obniżać?

 

Znów zaczynasz mącić, albo za głupi jestem, by to zrozumieć.

 

Ustawienie monitorów na najniższą czułość powoduje najwyższy poziom sygnału w kablach?

Skokowa regulacja o 12dB to moim zdaniem -6 /+6, a nie +4/-10, to chyba 14?

Ostatniego zdania w ogóle nie rozumiem.

 

Zaraz - brzmi tak samo, czy inaczej?

Jeżeli dac ma inne brzmienie zależnie od poziomu, to coś jest nie tak. Może ten typ tak ma?

Może monitory są trafione? Ale nie sądzę. Bo kable chyba wyrabiają się na tych dwóch woltach? ;)

 

Przestań szukać dziury w całym. ;-)

Dla mnie sprawa jest oczywista - optymalne brzmienie jest przy ustawieniu poziomu w monitorach na +6 i nie jest to żadną wadą.

Poza tym, jak pisałem - zmiana jest tak kosmetyczna, że nie każdy ją usłyszy.

Zadałem sobie ten trud i sprawdziłem. Założę się, że Ty, czy inny sceptyk tego w życiu Mariana nie usłyszy i wtedy cała Twoja teoria o tym, że coś nie tak ze sprzętem legnie w gruzach. ;-)

Edytowane przez soundchaser

Ustawienie monitorów na najniższą czułość powoduje najwyższy poziom sygnału w kablach?

 

Oczywiście.

 

Skokowa regulacja o 12dB to moim zdaniem -6 /+6, a nie +4/-10, to chyba 14?

 

Różnica między poziomem +4 a -10 wynosi prawie dokładnie 12dB, trudno to przyjąć, jak się nie pamięta, że to inne jednostki ;) Dlatego masz tak skalibrowane monitory.

 

Ostatniego zdania w ogóle nie rozumiem.

 

Poziom sygnału na wyjściach amatorskiego sprzętu jest niższy, niż w sprzęcie pro, właśnie mniej więcej o te 12dB. A monitory masz z rynku pro, stąd dobrze działają na ustawieniach "amatorskich". Jednak DAC ma duży poziom wyjściowy, bo słuchasz "nienormalnego" poziomu sygnału, to znaczy cały czas maks, dlatego warto to wykorzystać.

 

Przestań szukać dziury w całym. ;-)

Dla mnie sprawa jest oczywista - optymalne brzmienie jest przy ustawieniu poziomu w monitorach na +6 i nie jest to żadną wadą.

Poza tym, jak pisałem - zmiana jest tak kosmetyczna, że nie każdy ją usłyszy.

Zadałem sobie ten trud i sprawdziłem. Założę się, że Ty, czy inny sceptyk tego w życiu Mariana nie usłyszy i wtedy cała Twoja teoria o tym, że coś nie tak ze sprzętem legnie w gruzach. ;-)

 

Tak, wiadomo, wszystko słyszysz, i zauważ, że w tym przypadku uwierzyłem, choć równie prawdopodobne jest, że słuchałeś po prostu z inną głośnością i wnioski są o kant d ;)

Jeżeli martwisz się o moje słyszenie, to poszukaj kawału, jak ginekolog zabił cygankę ;)

nagrywamy.com

słuchałeś po prostu z inną głośnością

 

Nie obrażaj mnie. Oczywiście głośność wyrównywałem na słuch, ale to chyba wystarczy.

W końcu to tylko proste sprawdzenie mojego sprzętu, a nie jakiś audiofilski "Wielkopolski test ABX". ;-)

 

Jednak DAC ma duży poziom wyjściowy

 

Jeszcze raz zapytam - jeśli ten DAC ma rozpiętość poziomu od 0 do 100, to Twoim zdaniem optymalnie jest wykorzystanie

tego poziomu na max, czyli na 100? Pomijam fakt, że to się nie da, bo Opale przy minimum pozwalają na podkręcenie Hegla max. do 70.

Więcej się nie da, bo sąsiedzi mogą wezwać policję. ;-)

Jeszcze raz zapytam - jeśli ten DAC ma rozpiętość poziomu od 0 do 100, to Twoim zdaniem optymalnie jest wykorzystanie

tego poziomu na max, czyli na 100? Pomijam fakt, że to się nie da, bo Opale przy minimum pozwalają na podkręcenie Hegla max. do 70.

Więcej się nie da, bo sąsiedzi mogą wezwać policję. ;-)

 

Regulacja głośności jest na 99% cyfrowa, a więc jedynym sensownym położeniem tego pokrętła jest 100% i koniec, za tym analogowa regulacja poziomu. Teraz używasz marnej protezy.

nagrywamy.com

Regulacja głośności jest na 99% cyfrowa

 

Na 100% jest cyfrowa. Poczytaj co pisze producent na ten temat.

Stworzyli patent, który dorównuje analogowej.

Oczywiście zawsze można wszystko podważyć i napisać, że to tylko chwyt marketingowy,

ale Hegel to nie jest jakaś druga liga.

 

W każdym bądź razie dziękuję Ci za poświęcony czas i cierpliwość do "chłopskiego" rozumu. ;-)

Gość dakar

(Konto usunięte)

Na 100% jest cyfrowa. Poczytaj co pisze producent na ten temat.

Stworzyli patent, który dorównuje analogowej.

Oczywiście zawsze można wszystko podważyć i napisać, że to tylko chwyt marketingowy,

ale Hegel to nie jest jakaś druga liga.

 

W każdym bądź razie dziękuję Ci za poświęcony czas i cierpliwość do "chłopskiego" rozumu. ;-)

 

Znajomy w M2tech DSD też używa dodatkowej analogowej. A wiesz, że ten dac jest bardzo dobry.

TAK to możliwe. Spróbuj khozmo , dacta lub coś podobnego.

 

Spojrzałeś na mój sprzęt w profilu?

Chętnie wykorzystałbym Twoją wiedzę i umiejętności do kolejnej poprawy mojego brzmienia,

ale po pierwsze - nie bardzo chce mi się wierzyć, że coś jeszcze można poprawić,

a po drugie sam tego nie zrobię, bo nie potrafię. Poza tym jaka jest pewność,

że ta ingerencja spowoduje poprawę, a nie spieprzenie brzmienia, które teraz jest naprawdę na wysokim poziomie?

Stworzyli patent, który dorównuje analogowej.

 

Eeee... patent na regulację poziomu dorównującą analogowej? ;) Chodzi o kasę, cyfrowa jest za darmo, analogowa kosztuje i ma marne parametry, jak jest tańsza. Niestety, nic za darmo. Na pewno przy dużych tłumieniach, przekraczających 50dB (a takie są możliwe chyba) taka regulacja zaczyna "zjadać" bity z tych szesnastu, nie dwudziestu czterech. Regulacja cyfrowa jest OK, ale sensownie używana, to znaczy, gdy prze sciszaniu wraz ze słyszalną redukcją głębokości bitowej idzie zmniejszanie głośności do poziomów bardzo niskich. Ty zapłacieś za 24-bitowy przetwornik, a sprzedali ci 20-bitowy ;)

 

W każdym bądź razie dziękuję Ci za poświęcony czas i cierpliwość do "chłopskiego" rozumu. ;-)

 

Ależ proszę, chętnie pomagam ;)

nagrywamy.com

Jeśli regulacja głośności jest cyfrowa, działa na zasadzie odrzucania najmniej ważnych bitów. Im niższy poziom na wyjsciu, tym więcej odrzuconych drobnych szczegółów. Im nizej, tym w sygnale zostaje więcej zgrubnych informacji, czyli jakość się obniża.

To tak W uproszczeniu, ale oddaje ideę regulacji cyfrowej i nie da się inaczej. Przemak dobrze radzi, poziom cyfrowo na full, regulacja tłumienia za dac'em, A monitory z małą czułością, bo wtedy operujemy wysokim poziomem sygnału, który jest wtedy bardziej odporny na zakłócenia i ma możliwość uzyskania najwyższej możliwej w tym układzie jakości.

Małą czułość oznacza, że głośnik potrzebuje do działania wysokiego poziomu sygnału i odwrotnie- wysoka czułość to nisko sygnał do pełnego wysterowania.

 

To tak na chłopski rozum.

:-)

Gość dakar

(Konto usunięte)

Spojrzałeś na mój sprzęt w profilu?

Chętnie wykorzystałbym Twoją wiedzę i umiejętności do kolejnej poprawy mojego brzmienia,

ale po pierwsze - nie bardzo chce mi się wierzyć, że coś jeszcze można poprawić,

a po drugie sam tego nie zrobię, bo nie potrafię. Poza tym jaka jest pewność,

że ta ingerencja spowoduje poprawę, a nie spieprzenie brzmienia, które teraz jest naprawdę na wysokim poziomie?

 

Podobno słyszysz bezpieczniki więc zmiana z regulacji DACa na pasywną zewnętrzną spowoduje , że Ci kapcie pospadają :)

 

Sygnał przesyłasz do monitorów po XLR ?

Jeśli regulacja głośności jest cyfrowa, działa na zasadzie odrzucania najmniej ważnych bitów. Im niższy poziom na wyjsciu, tym więcej odrzuconych drobnych szczegółów. Im nizej, tym w sygnale zostaje więcej zgrubnych informacji, czyli jakość się obniża.

To tak W uproszczeniu, ale oddaje ideę regulacji cyfrowej i nie da się inaczej. Przemak dobrze radzi, poziom cyfrowo na full, regulacja tłumienia za dac'em, A monitory z małą czułością, bo wtedy operujemy wysokim poziomem sygnału, który jest wtedy bardziej odporny na zakłócenia i ma możliwość uzyskania najwyższej możliwej w tym układzie jakości.

Małą czułość oznacza, że głośnik potrzebuje do działania wysokiego poziomu sygnału i odwrotnie- wysoka czułość to nisko sygnał do pełnego wysterowania.

 

Czyli teoria zawsze powinna się sprawdzać w praktyce, jak rozumiem.

A jak nie to sprzęt walnięty, słuch szwankuje, albo oszustwo marketingowe.

 

monitory z małą czułością, bo wtedy operujemy wysokim poziomem sygnału, który jest wtedy bardziej odporny na zakłócenia i ma możliwość uzyskania najwyższej możliwej w tym układzie jakości.

 

A jak u mnie jest odwrotnie to co? Śmieciowy sprzęt, czy może pętla masy?

Sam widzisz, że teoria tak się ma do praktyki, że można ją (teorię|) sobie schować...wiesz gdzie.

 

Czyli teoria zawsze powinna się sprawdzać w praktyce, jak rozumiem.

A jak nie to sprzęt walnięty, słuch szwankuje, albo oszustwo marketingowe.

 

monitory z małą czułością, bo wtedy operujemy wysokim poziomem sygnału, który jest wtedy bardziej odporny na zakłócenia i ma możliwość uzyskania najwyższej możliwej w tym układzie jakości.

 

A jak u mnie jest odwrotnie to co? Śmieciowy sprzęt, czy może pętla masy?

Sam widzisz, że teoria tak się ma do praktyki, że można ją (teorię|) sobie schować...wiesz gdzie.

Mam wrażenie, że jeśli coś nie zgadza się z Twoją teorią, tym gorzej dla niej.

 

A jakbyś spróbował choć zrozumieć na jakiej zasadzie to działa....

It doesn't matter what we're losing,

It only matters what we're going to find.

A jakbyś spróbował choć zrozumieć na jakiej zasadzie to działa....

 

Co i jak działa? Możesz jaśniej?

 

A może swoimi słowami mi wyjaśnisz?

 

Sygnał przesyłasz do monitorów po XLR ?

 

Oczywiście.

Czyli teoria zawsze powinna się sprawdzać w praktyce, jak rozumiem.

A jak nie to sprzęt walnięty, słuch szwankuje, albo oszustwo marketingowe.

 

monitory z małą czułością, bo wtedy operujemy wysokim poziomem sygnału, który jest wtedy bardziej odporny na zakłócenia i ma możliwość uzyskania najwyższej możliwej w tym układzie jakości.

 

A jak u mnie jest odwrotnie to co? Śmieciowy sprzęt, czy może pętla masy?

Sam widzisz, że teoria tak się ma do praktyki, że można ją (teorię|) sobie schować...wiesz gdzie.

 

Stwierdziłeś słuchem w praktyce, że twój sprzęt inaczej brzmi przy różnych poziomach. Tak być nie powinno, tak więc albo słuch albo sprzęt jest walnięty. Chyba, że brzmi tak samo dobrze zawsze, ale na innym poziomie nawet lepiej, to wtedy tak, dzięki bezpiecznikowi ;)

nagrywamy.com

Prościej się nie da:

Pełna głośność (100%) to 24 bitowe słowo.

Zmniejszona głośność to krótsze slowo- im mocniej obniżona głośność, tym krótsze.

Im krótsze słowo bitowe, tym sygnał po zdekodowaniu na gorszą jakość.

Tyle o cyfrowej regulacji głośności. Jeśli producent pisze, że regulacja cyfrowa nie zmienia jakości dźwięku to kłamie, bo nie można skrócić słowa bitowego bez straty rozdzielczości.

Z cyfrową regulacją jest też problem szumów, IMO ważniejszy niż rozdzielczość. DAC ma określoną dynamikę, czyli odstęp sygnału od szumu. Szum jest wtedy, gdy nic nie gra, zero, maksymalny sygnał to full scale. Taka dynamika wynosi wg producentów 110-120dB, realnie w okolicach 100dB (na stronie producenta tego hegla podają szum -140dB, jassne). Jeżeli sciszamy cyfrowo poziom sygnału, to zmniejszamy jego poziom maksymalny, nie zmieniamy natomiast poziomu szumów na wyjściu. Jeżeli mamy niedopasowane poziomy, to w sytuacji głośnego grania z cyfrowo zmniejszonym poziomem szumy w przerwach mogą być wyraźnie słyszalne. W tym konkretnym przypadku poziomów stosowanych przez soundchasera można łatwo zauważyć, że przy maksymalnej głośności gra on z sygnałem o dynamice pogorszonej conajmniej o 12dB, a przy zwykłym słuchaniu nawet sporo więcej.

nagrywamy.com

Na pewno nie na samym wejściu, bo po układzie wejściowym desymetryzującym przynajmniej ;)

Zgadza się.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

W tym konkretnym przypadku poziomów stosowanych przez soundchasera można łatwo zauważyć, że przy maksymalnej głośności gra on z sygnałem o dynamice pogorszonej conajmniej o 12dB, a przy zwykłym słuchaniu nawet sporo więcej.

 

Czytam i czytam i staram się zrozumieć.

Ustawienie we wzmacniaczach poziomu głośności na +6dB powoduje spadek dynamiki sygnału o 12dB?

To po co są w ogóle te potencjometry w monitorach?

Nie komentuje właściwości sonicznych, nie słyszałem tego urządzenia. Po porostu już na starcie jestem do niego negatywnie nastawiony.

Widzisz? Całkiem niedawno pisałem Ci o sugestii i autosugestii.

Znam na pamięć wszystkie recenzje tego klocka, jak również opis producenta. Przewertowałem też niektóre fora dyskusyjne m.in. w celu utwierdzenia się w przekonaniu, że ten Hegel ma dobry preamp.

 

 

Napisał TEN co to odcina się od wszelkich sugestii, co "wybiera" dopiero po "własnym doświadczeniu" a nie po teoriach wygłaszanych przez innych.

Brawa dla tego Pana!!!

 

Powracam więc do swojego pierwotnego ustawienia i już tylko słucham muzyki, bo z tym sprawdzaniem czegoś w kółko,

to można pierdolca dostać. ;-)

 

Są przebłyski...może jeszcze nie wszystko stracone...

 

Czemu wszyscy inni użytkownicy, którzy w tematach technicznych nie wypadli sroce spod ogona polecali mi jednak ustawienie potencjometrów w monitorach na max., a nie odwrotnie?

 

 

Wiesz, różni użytkownicy to różne rzeczy polecają - a to kabel, bezpiecznik kierunkowy, wtyczkę kuwetę...z takimi radami to ostrożnie...nawet jak się umie miszczowsko powstrzymać sugestie.

 

Może się nie znają? Uważasz, że lepiej jest przesyłać kablami niższy sygnał niż wyższy, i lepiej jest sciszać cyfrowo, dobrowolnie rezygnując z tego wspaniałego "bitperfekt"?

 

Wyświetl postUżytkownik soundchaser dnia 29.10.2017 - 21:10 napisał

Na mój "chłopski" rozum takie właśnie ustawienie powinno być optymalne, bo wtedy wykorzystuje się pełne parametry wzmacniaczy monitorów i do tego jest dopasowywana odpowiednia głośność z preampa DACa.

 

Nie, odwrotnie jest, a dokładniej to poziomy powinny być optymalne. Teraz jest tak, że jest za niski, bo dac nie wyrabia na poziomie nominalnym.

 

Przyzwyczaił się i tyle...zwiedziony sugestiami "innych użytkowników"....ale co tam - bezpiecznik na tych "ustawieniach" słyszy i to się liczy!

 

Poczytaj co pisze producent na ten temat.

Stworzyli patent, który dorównuje analogowej.

 

Nie ulegania sugestii - ciąg dalszy... ;)))

Czytam i czytam i staram się zrozumieć.

Ustawienie we wzmacniaczach poziomu głośności na +6dB powoduje spadek dynamiki sygnału o 12dB?

 

Spokojnie...ubywa 12 dB z tych 140dB

W przypadku przetwornika 24-bitowego ściszanie o -48 dB to wyłącznie odrzucanie zer.

To już jest bardzo głębokie ściszenie, na mało skutecznych kolumnach może i nawet maksymalne użyteczne.

 

Jeśli producent pisze, że regulacja cyfrowa nie zmienia jakości dźwięku to kłamie, bo nie można skrócić słowa bitowego bez straty rozdzielczości.

Można te słowo skrócić bez straty jakości, dzięki "loudness wars".

 

Skompresowane nagrania mają bardzo niską rzeczywistą rozdzielczość, jeśli RMS nagrania jest na poziomie -10 dBFs przykładowo, to można ściszyć je jeszcze o dziesiątki dB i nie dojdzie do kasowania istotnych bitów.

A tych nieskompresowanych nagrań jak dobre symfoniczne nie scisza się głęboko, a na niektórych systemach wręcz żałośnie brakuje możliwości uzyskania odpowiedniego SPL...

 

Taka dynamika wynosi wg producentów 110-120dB, realnie w okolicach 100dB

 

Zniekształcenia wyjść liniowych współczesnych DACów wchodzą w zakres mierzalny tylko przy wysokim poziomie sygnału, albo wychodzą tylko na pseudopomiarach metodą RMAA.

Najtańszy chyba na rynku interfejs Ur22 ma szumy poniżej 140 dB, zniekształcenia przy sciszaniu o -60 dBFs (najniższe w praktyce potrzebne) będą więcej niż drugie tyle niżej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

(zmierzone z pomocą E-MU 1616, autor gdzieś na forum tej strony to podaje)

 

Współczesny tani sprzęt ogólnie ma na tym poziomie, dobre pomiary.

 

Jeżeli mamy niedopasowane poziomy, to w sytuacji głośnego grania z cyfrowo zmniejszonym poziomem szumy w przerwach mogą być wyraźnie słyszalne.

 

Prawda też odnośnie zestawienia każdych dwóch urządzeń w których można regulować głośność, mogą być równie dobrze obydwa analogowe. Na upartego zawsze da się zmniejszyć użyteczny zakres dynamiki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Arachnus

Nie ulegania sugestii - ciąg dalszy...

 

Mylisz dwie różne sprawy.

Co innego uleganie sugestii w trakcie testu porównawczego, a co innego czytanie opisu ze strony producenta.

Gdyby założyć, że wszyscy, którzy coś piszą to kłamią, to również w Wasze bajkopisarstwo też nie powinienem wierzyć, bo to przecież wg. Ciebie uleganie sugestii.

A jednak czasem wierzę.. w zasadzie tylko niektórym tu wypowiadającym się sceptykom.

W przypadku przetwornika 24-bitowego ściszanie o -48 dB to wyłącznie odrzucanie zer.

To już jest bardzo głębokie ściszenie, na mało skutecznych kolumnach może i nawet maksymalne użyteczne.

 

Ujmując to bardziej obrazowo - jeśli 0dB to jest 1000W, to -50 dB jest 0,01 W. Dalej też się nic złego nie stanie, bo dynamika wzmaka sporo siada poniżej 0,01 W

Czytam i czytam i staram się zrozumieć.

Ustawienie we wzmacniaczach poziomu głośności na +6dB powoduje spadek dynamiki sygnału o 12dB?

To po co są w ogóle te potencjometry w monitorach?

 

Oczywiście. Jeżeli taką samą głośność jesteś w stanie uzyskać na monitorach ustawionych na -6 i na +6, to znaczy, że przy ustawieniu czulszym na monitory wysyłasz o 12dB słabszy sygnał. Sciszasz cyfrowo, czyli zmniejszasz maksymalny sygnał wyjściowy, a szumy zostają na stałym poziomie.

Te szumy -140dB (jakich?) to tylko jak nic nie gra i bramka zamyka wyjście, jak jest jakikolwiek sygnał, to nie ma żadnych szans na więcej jak 120.

To jest pikuś, bo tego nie słychać, dla mnie najgorsze jest różne brzmienie przy różnych poziomach.

nagrywamy.com

Mylisz dwie różne sprawy.

Co innego uleganie sugestii w trakcie testu porównawczego, a co innego czytanie opisu ze strony producenta.

Gdyby założyć, że wszyscy, którzy coś piszą to kłamią, to również w Wasze bajkopisarstwo też nie powinienem wierzyć, bo to przecież wg. Ciebie uleganie sugestii.

A jednak czasem wierzę.. w zasadzie tylko niektórym tu wypowiadającym się sceptykom.

 

I tu się właśnie okazuje, że nie rozumiesz na czym polega sugestia.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.