Skocz do zawartości
IGNORED

Audio mity


Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, malikali napisał:

Dla kogoś, kto nie interesuje się zagadnieniami prądu w ogóle i jest podatny na taki marketing to nie będzie śmieszne tylko objawione.

Mnie bawią sformułowania typu "pozłacany wtyk oraz tytanowe gniazdo zapewniają optykowi coś tam" - no więc czy zapewniają? Oczywiście, że zapewniają, bo skoro plastikowo-gumowe zapewniają, to dlaczego pozłacano-tytanowe miałyby nie zapewniać? Ale złoto-tytan brzmi drożej, znaczy się musi być lepiej. Poezja!

Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

14 godzin temu, J.Jerry napisał:

Wzmacniacz ma zrobioną 10 Om, referencja nie wiem ile, słuchawki 34 Om...myślałem że mają z 50, czyli powinienem zrobić dzielnik na 4-5 Om. To może być powód delikatnie ostrzejszego grania.

A czemu we wzmacniaczy słuchawkowym nie stosujesz możliwie niskiej impedancji wyjściowej tak jak to jest najczęściej we wzmacniaczach przeznaczonych do zasilania ZG? Wydaje mi się że powinno być tak samo jak dla ZG. Wysoka impedancja wyjściowa to proszenie się o koloryzację w efekcie końcowym. Chyba że takie jest zamierzenie twórcy takiego wzmacniacza to co innego. Dla siebie zrobiłbym wzmacniacz słuchawkowy o bardzo niskiej impedancji wyjściowej, ale na szczęście nie jest mi taki potrzebny ze względu na to że nie jestem fanem słuchania przez słuchawki.

P.S. Jak masz małą impedancję wyjściową wzmacniacza to zawsze w ramach eksperymentu możesz zastosować opornik szeregowy symulujący wyższą wartość tego parametru żeby dowiedzieć się jak zmieni się brzmienie takiego układu. Odwrotnie nie da się nic zrobić.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Nowy rekordowy DAC:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piękny wynik.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość

(Konto usunięte)
13 minut temu, slawek.xm napisał:

a Ty jakiego używasz?

W jednym systemie DAC z "pokładu" Oppo 105 (ES9018) w drugim trzech DAC z "pokładu" DCX2496 (3xAK4393).

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość

(Konto usunięte)
8 minut temu, Lech36 napisał:

W jednym systemie DAC z "pokładu" Oppo 105 (ES9018) w drugim trzech DAC z "pokładu" DCX2496 (3xAK4393).

to może kup se to głównego systemu tego "wyczynowego " DX7

wezmę swój na AD1865 i porownamy? 🙂

42 minuty temu, Lech36 napisał:

Nowy rekordowy DAC:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piękny wynik.

Wszedłem z ciekawości i przeczytałem dyskusję pod testem.
Gadka szmatka, ale zaciekawiła mnie pewna kwestia. Ktoś narzeka, że jakieś toppingi mają problem z poprawnym zafiksowaniem sygnału podczas połączenia przetwornika ze stacjonarnym odtwarzaczem CD/DVD. Także ktoś podnosi kwestię połączenia przetwornika z telewizorem po optyku - sygnał się rwie i nie zostaje poprawnie rozpoznany przez toppinga.
Jak to więc jest? Czy ktoś ma jakieś spostrzeżenia i uwagi co do powyższego? Krótko mówiąc jakie macie doświadczenia z łączeniem toppinga po optyku i po coax ze stacjonarnym odtwarzaczem CD/DVD/telewizorem? Są przerwania, niestabilności, problemy z zafiksowaniem sygnału? Rwie się coś, czka, sygnał się traci itp?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

51 minut temu, slawek.xm napisał:

to może kup se to głównego systemu tego "wyczynowego " DX7

ES9018 jest też w grupie wyczynowych. Bardziej wyczynowy nie jest mi potrzebny, to tylko przetwornik. Zwłaszcza że na wyjściu stereo tego Oppo 105 pracuje ten ES w układzie dwukanałowym, czyli po 4 przetworniki na kanał. Bardziej wyczynowe byłoby użycie dwóch takich kości, po jednej na kanał, ale to już tylko dla audio sportowców.

56 minut temu, slawek.xm napisał:

wezmę swój na AD1865 i porownamy?

Porównuj Sławek, tylko rób to w zgodzie z zasadami technicznymi. 

38 minut temu, yayacek napisał:

Gadka szmatka,

Każde forum dyskusyjne to "gadka szmatka", ważne żeby elementy voodoo nie dominowały w takiej gadce szmatce.

40 minut temu, yayacek napisał:

Także ktoś podnosi kwestię połączenia przetwornika z telewizorem po optyku - sygnał się rwie i nie zostaje poprawnie rozpoznany przez toppinga.

To mogę Tobie dodać jeszcze jedno zdarzenie, kolega sprowadził z Chin któregoś z tańszych Toppingów i po trochę ponad roku mu padł. Gwarancja była tylko roczna i nie przyjęto reklamacji, tak że jak widzisz nie ma rzeczy doskonałych.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Godzinę temu, yayacek napisał:

Jak to więc jest? Czy ktoś ma jakieś spostrzeżenia i uwagi co do powyższego? Krótko mówiąc jakie macie doświadczenia z łączeniem toppinga po optyku i po coax ze stacjonarnym odtwarzaczem CD/DVD/telewizorem?

U mnie D30, E30 i D90 działały super po optyku. Mało tego do jednego gniazda miałem 44,1 z Chromecast Audio i 48 z TV. Topping o dziwo  przy 2 sygnałach razem brał 44,1 i działał normalnie. Po wyłączeniu 44,1 przełączał się na TV i jego 48

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

11 minut temu, marcinmarcin napisał:

Mało tego do jednego gniazda miałem 44,1 z Chromecast Audio i 48 z TV.

Nie rozumiem 😞 Do jednego gniazda optycznego miałeś podpięte dwa źródła - jedno 44.1 a drugie 48 kHz? Dwie transmisje optyczne równocześnie? Jakiś trójnik optyczny miałeś czy co?

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

15 minut temu, yayacek napisał:

Nie rozumiem 😞 Do jednego gniazda optycznego miałeś podpięte dwa źródła - jedno 44.1 a drugie 48 kHz? Dwie transmisje optyczne równocześnie? Jakiś trójnik optyczny miałeś czy co?

Tak, pasywny splitter optyczny, wpięty 2 stroną. Rozwiązanie tak głupie ze aż genialne. Działało idealnie przez kilka lat 🙂 aż się pozbyłem Chromecast Audio 

Druga transmisją nie zakłócała pierwszej, mało tego przez kilka lat nie usłyszałem ani jednego trzasku czy nawet pyknięcia 

@yayacek dokładnie ten

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Gość

(Konto usunięte)
2 godziny temu, Lech36 napisał:

Porównuj Sławek, tylko rób to w zgodzie z zasadami technicznymi. 

chciałem byś to ty poznał różnicę

bo mnie to tylko pusty śmiech ogarnia jak widzę czym się podniecasz 🙂

6 minut temu, slawek.xm napisał:

bo mnie to tylko pusty śmiech ogarnia jak widzę czym się podniecasz

Wzajemnie, jeżeli już tak drastycznie się wypowiadasz. Takie wypowiedzi nie czynią Ciebie lepszym znawcą tematu od strony technicznej. Poza tym ja się nie podniecam niczym co ma wymiar techniczny. Takich co się "podniecają" musisz szukać gdzie indziej.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość

(Konto usunięte)
32 minuty temu, Lech36 napisał:

Poza tym ja się nie podniecam niczym co ma wymiar techniczny. Takich co się "podniecają" musisz szukać gdzie indziej.

akurat 🙂

a kto wleja rekordzistę zniekształceń?

swoją drogą wątek jest całkiem odpowiedni do twoich wklejek 🙂

34 minuty temu, Lech36 napisał:

Takie wypowiedzi nie czynią Ciebie lepszym znawcą tematu od strony technicznej

lepszy gorszy to względne oceny

poza tym mniej ważne jest co i jak mierzy , ważniejsze jak gra

1 minutę temu, slawek.xm napisał:

a kto wleja rekordzistę zniekształceń?

Stwierdzam tylko statystyczny fakt. Już od dawna postęp w dziedzinie parametrów DAC-ów ma tylko i wyłącznie wymiar sportu ekstremalnego. Zresztą łatwo zauważyć że nie wpadłem w ten wyścig.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość

(Konto usunięte)
11 minut temu, Lech36 napisał:

Stwierdzam tylko statystyczny fakt. Już od dawna postęp w dziedzinie parametrów DAC-ów ma tylko i wyłącznie wymiar sportu ekstremalnego. Zresztą łatwo zauważyć że nie wpadłem w ten wyścig.

wpadłeś w wir egzaltacji wszelakimi pomiarami 🙂

kompensujesz sobie w ten sposób brak progresu wlasnego systemu

 

14 minut temu, slawek.xm napisał:

kompensujesz sobie w ten sposób brak progresu wlasnego systemu

Pisałem że niedawno wymieniłem śrubki mocujące głośniki w moim starszym systemie aktywnym tak że progres jest i to powalający na kolana 😉. Zmieniłem też końcówki zasilające tory w systemie DSP z Roteli (moduły B&O) na IMG (moduły Hypex). Kilka lat temu dorobiłem z zestawu J. Diddena regulację głośności do DCX-a w celu pełnego wykorzystania toru cyfrowego jak najdalej od źródła. Dzięki tej regulacji umiejscowionej na wyjściu DCX-a możliwe jest pełne korzystanie z wejścia cyfrowego w DCX. Progres był spory biorąc pod uwagę że elektronika wyjściowa zaprojektowana przez w/w J. Diddena jest wykonana z praktycznie najwyższej klasy komponentów dostępnych kilka lat temu na rynku łącznie z płytką montażową która ma nawet złocone ścieżki i punkty lutownicze. Cały czas podejmuję próby znalezienia lepszych głośników dla wysokich tonów od tych co mam obecnie zainstalowane, ale szukam na raczej niskich pułapach cenowych, to po lekturze wywiadu z M Zollerem w starym Magazynie HiFi. Eksperymentów ze zwrotnicą DSP nie będę wyliczał, było ich sporo, wnioski bezcenne.

P.S. Egzaltację pomiarami to raczej bardziej u Kolegi zauważam. To oczywiście nic złego tak jak to nic złego w moim przypadku.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Mnie Szymon nie posłucha, nie mam autorytetu ...

Proszę, czy ktoś mógłby mu wytłumaczyć, że głupoty wypisuje ...

 

8 godzin temu, szymon1977 napisał:

Otóż wszystkimi kablami cyfrowymi lecą zera i jedynki. Ale przez usb leci pakiet danych, a przez spdif już strumień danych. Co z tego wynika? W baaardzo dużym uproszczeniu w przypadku usb DAC zaczeka aż wszystkie dane dotrą i dopiero zagra muzyka, natomiast w spdif jeśli coś nie dotrze na czas, to DAC to interpoluje, czyli wstawi to, co jego zdaniem powinno tam być. Dlatego USB to chyba mniejsze ryzyko zakłóceń niż SPDIF

16 minut temu, szpakowski napisał:

Mnie Szymon nie posłucha, nie mam autorytetu ...

Proszę, czy ktoś mógłby mu wytłumaczyć, że głupoty wypisuje ...

Proszę także, a tymczasem możesz sam spróbować. Obiecuję uważnie posłuchać, a nawet wytknąć gdzie się pomyliłeś.

Na początek załączam rysunek zer i jedynek lecących, jeśli zajdzie potrzeba mogę wykonać także płynących

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

33 minuty temu, Froju napisał:

Widzę, że metody @xajas zaczynają się przyjmować!

Cieszy mnie to:-)

Powiem tak: podejrzewam, że kolega @szpakowskipo prostu zbyt dosłownie potraktował "lacące jedynki" i chce, aby ktoś mi wytłymaczył, że tak na prawdę w kablu to ich nie ma. Bo aby zrozumiał mój błąd nie podejrzewam, nie podejrzewam żeby w ogóle zrozumiał to, co zacytował. Ale gdy ktoś jego prośbę spełni, to honorowo zachować się potrafię.

Dołączam rysunek zer i jedynek płynących

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez szymon1977

Głowa jest dla mnie najważniejsza bo nią jem.

10 godzin temu, Lech36 napisał:

A czemu we wzmacniaczy słuchawkowym nie stosujesz możliwie niskiej impedancji wyjściowej tak jak to jest najczęściej we wzmacniaczach przeznaczonych do zasilania ZG?

Kiedyś sprawdzałem jaka jest najlepsza do konkretnych modeli i nie musi być możliwie najniższa do tych słuchawek co mam - nawet do jednych mam znacznie wyższą niż do innych w celu zmiany brzmienia.

Inna sprawa, że trzeba mieć sporo mocy żeby dać prawie zerową impedancje, a jak już się taką ma to trochę strach bezpośrednio podpiąć pod wzmacniacz mocy, więc stosuje dzielnik, a ten musi mieć parę omów.

12 godzin temu, J.Jerry napisał:

Inna sprawa, że trzeba mieć sporo mocy żeby dać prawie zerową impedancje, a jak już się taką ma to trochę strach bezpośrednio podpiąć pod wzmacniacz mocy, więc stosuje dzielnik, a ten musi mieć parę omów.

Tylko że takie rozwiązanie zaburza neutralność, trzeba mieć tego świadomość. To oczywiście nic złego, brak neutralności bywa przyjemny, ale rzadko.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość

(Konto usunięte)
13 minut temu, Lech36 napisał:

Tylko że takie rozwiązanie zaburza neutralność, trzeba mieć tego świadomość. To oczywiście nic złego, brak neutralności bywa przyjemny, ale rzadko.

neutralność to mit nawet te same kolumny w różnych systemach zagrają inaczej

w audio nie ma neutralności

22 minuty temu, slawek.xm napisał:

w audio nie ma neutralności

Do ZG (elektronika) może być a przynajmniej powinno się do takiej dążyć, ale przymusu nie ma, wszystko zależy od filozofii podejścia do zagadnienia. W ZG rzeczywiście trudno jest uzyskać neutralność na poziomie takim jak w reszcie toru, ale wydaje mi się że też należy dążyć do wyniku bliskiego neutralności. I tak potem pomieszczenie przewali cały efekt. Czyli co, bez neutralności można chyba można żyć? Z tym że ja wolę być jak najbliżej neutralności toru.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

28 minut temu, slawek.xm napisał:

neutralność to mit nawet te same kolumny w różnych systemach zagrają inaczej

w audio nie ma neutralności

Neutralność to tylko kierunek lepiej lub gorzej egzekwowany

Zaprośmy dwadzieścia osób do pieczary audio zwykłego  "Kowalskiego" posadźmy ich na podłodze i posłuchajmy razem muzyki

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Teraz, slawek.xm napisał:

tak ci się tylko wydaje 🙂

Ty jak zwykle wszystko wiesz lepiej, jak moja żona 😉

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość

(Konto usunięte)
Teraz, Lech36 napisał:

Ty jak zwykle wszystko wiesz lepiej, jak moja żona 😉

sam termin neutralność wyznacza tu moją rację

powinno się go w ogole wywalić ze słownika audio

37 minut temu, slawek.xm napisał:

neutralność to mit nawet te same kolumny w różnych systemach zagrają inaczej

Neutralność wynika z wiedzy o technice i jej zachowaniu w różnych warunkach, to nie jest mit.

1 minutę temu, slawek.xm napisał:

powinno się go w ogole wywalić ze słownika audio

Możesz go wywalić, tylko nie narzucaj tego innym.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.