Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-end&vintage kolumny JBL


Rekomendowane odpowiedzi

dzięki atlon za porady, z chęcią skorzystam.

 

co do drutów, to postaram się poszukać, mam trochę dokumentacji JBLa.

 

co do driverów, to nie bardzo wiem jak się zabrać za ich demontaż.

po odkręceniu czterech śrub z frontu, 175 dalej się trzyma,

patrząc przez otwór bas-reflexu widzę jakieś kolejne śruby i obejmy.

 

Mogę zacząć rozkręcać, ale jak to potem skręcić?

nie zakładaj nic z góry; bądź nieskazitelny w słowach; nie bierz nic do siebie; rób wszystko najlepiej jak potrafisz.

W swoich Dorianach posiadasz 1217-1290 Cast Aluminum Exponential Horn & ''Patato Masher'' Acoustical Lens Assembly w komplecie z driver'em LE175 (DLH) – Driver / Lens / Horn.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Musisz wpierw wykręcić woofer LE14A, aby później wyciągnąć cały komplet DLH, który montuje się od środka obudowy i tak samo się demontuje.

 

Do horn'a z jednej strony masz przykręcony 3-ema śrubami driver, z drugiej strony 4-ema śrubami lens, na lens'ie znajduje się obejma skręcona śrubą – ta obejma również posiada 4-ery gwinty z których właśnie wykręciłeś śruby na froncie C56 Dorian. Pozostało wyjąć całość od środka.

 

W driverach przy membranie będziesz miał zaznaczony plus na czerwono, to sobie wyprowadzisz od niego taki przewód abyś wiedział że to jest plus – patrząc od tyłu drivera zawsze po prawej stronie, czyli tak jak na terminalach, które zdemontujesz.

 

W U.S.A. starsky10 sprzedał w fabrycznym stanie LE175(DLH) za $686.00 przy 20 ofertach.

 

Spójrz, iż wersja HL87 jest z krótszym horn'em i ma inne mocowanie lens'a, którego z całą resztą można zdemontować od frontu.

Ich wersje pro to: 2301 i 2305

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tutaj gość nawet wykonał pomiary dla 1217-1290 z driver'em LE175 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-44673100-1378383807_thumb.jpg

post-28079-0-31195700-1378384208_thumb.jpg

post-28079-0-61982100-1378384369_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Aby wycisnąć maksimum ze starych przetworników, trzeba robić z nimi to co Westlake Audio w referencyjnych domowych i studyjnych modelach.

Trzymać się zbliżonych podziałów :

- Tweeter : 10kHz ~

- 1'' driver (1,3/4'' diaphragm) : 3.2kHz ~ 10kHz

- 2'' driver (4'' diaphragm) : 800Hz ~ 3.2kHz

- 12'' mid-bass : 200Hz ~ 800Hz

- 2 x 18'' woofer : 200Hz

 

Oczywiście jak się nie ma tak rozbudowanej sekcji niskotonowej to można grać i z jednym 15'' woofer'em strojąc do niego driver np. na 500Hz, ale nie jest powiedziane że będzie lepiej niż na 800Hz.

 

Tak mam podłączone driver'y :-) ...

 

.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Z ciekawości zdjąłem rozpraszacze 2308 z hornów, kurcze gra chyba nawet lepiej! O wiele dokładniej i czyściej.

Edytowane przez Marek.S

Jakie numery seryjne posiadają wasze kolumny i wszystkie ich komponenty?

Komplet ma bardzo zbliżone numery, czasami jeden koło drugiego. Gdy jest bardzo duża rozpiętość to raczej zbieranica ;-). Po numerach można poznać lata produkcji, impedancję, rodzaj zawieszenia, wykończenia i takie tam. Starsze woofery / drivery / tweetery z domowej serii nie raz posiadały wyższą impedancję np. 16 Ohms – tak jak wersje pro z nowszej linii. Za to nowsze domowe już 8 Ohms, choć zależy od głośników, bo każdy wie ilu ohm'owe są : 375 / 376 / 2440 / 2441.

 

U mnie ''Serial Number'' wygląda tak:

 

Tweeters 075 : 105391 / 105438

Drivers LE85 : 25856 / 25875

Horns H91 : 33729 / 33804

Acoustical Lenses L91 : 42033 / 48707

Drivers 2440 : 1452 / 8537

Horns 2309 : 18623 / 18640

Acoustical Lenses 2310 : 22665 / 22667

Woofers LE15A : 27267 / 27287

Passive Radiators PR15 : 19960 / 19962

Crossovers LX5 : 26860 / 26861

Crossovers N7000 : 20045 / 21146

C60 Sovereign 1 S8R : 12480

Standy Sound Art – numery seryjne :-)

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Moje 4343 z tego co pamietam to S/N 135xx ale kupowalem same obudowy wiec reszta nr. nie bedzie sie zgadzac.

 

Zmieniales zawieszania w pasywnych membranach czy dalej masz Lansaloy?

 

 

Tak z nudow przegladalem dzisiaj zagraniczne ogloszenia, strasznie dobite te JBLe :-(

Tylko jedna para L112 stoi gdzies w Holandii za 800 euro, reszta to pazdzierz typu L50 z nieoryginalnymi wooferami za bagatela 150eur.

Edytowane przez Marek.S

Zmieniales zawieszania w pasywnych membranach czy dalej masz Lansaloy?

 

PR15 mają membrany zawieszone na tzw. harmonijce i trzymają się znakomicie, tak samo jak te z szarej pianki w LE15A. Żadne nigdy nie były wymieniane w tym modelu z nowszej linii – początek 70-tych lat.

Starsze woofery LE15A posiadają Lansaloy Surrounds.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-42572700-1378583095_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Wzmacniacze ultra-neutralne i brzmienie jest kapitalne:-)

 

A jak ultra-neutralne, to i precyzyjne/przejrzyste, szybkie, rozdzielcze, etc. Takie cechy posiadają wzmacniacze, na których w JBL'u słucha się kolumn. Są to Halcro i Mark Levinson, z tym, że te pierwsze z czasem zostały wygryzione przez najnowsze referencje Mark'a Levinson'a. Halcro niejednokrotnie grały przy kolumnach K2-S9800 i tak jeszcze na początku z DD66000.

 

Halcro i Mark Levinson to pewniaki do tych kolumn, i wszystkie inne, które będą posiadały początkowo wymienione cechy brzmienia. Zagrają również wzm. Boulder, D'Agostino, czy kilka topowych modeli Jeff Rowland i McIntosh. Nawet monobloki Bryston 28B SST2 – szczególnie na basie!

 

Zwiedzanie firmy JBL i wywiad z Greg'iem Timbers :

 

W pokoju odsłuchowym przy Everest widać referencyjne monobloki Mark Levinson No. 53 i 2x Mark Levinson No. 433 Triple-Mono Power Amplifier. Przedwzmacniacz Mark Levinson No. 326S – bankowo, do tej pory na jego miejscu wymiata Mark Levinson No. 52 Reference Dual-Monaural Preamplifier. Ktoś rozpozna ze zdjęcia, gramofon i transport CD?, ew. odtwarzacz. Dalej EMM Labs DAC6e i EMM Labs CDSD – transportu na nowszych zdjęciach już nie ma, tak samo jak końcówki mocy Halcro i innych wzmacniaczy/elektroniki.

 

Również w poniższym linku jest zapytanie o polecane wzmacniacze do JBL. Greg Timbers odpowiada iż ''u siebie w domu'' ma Everest w Tr-ampingu i wzmacniacze: Quicksilver M135, Pass Labs XA-60.5, Mark Levinson, Anthem.

 

Środa, 21 marca 2012 :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Następna wizyta w Northridge (Los Angeles), Kalifornia. Tym razem goście z Japonii wpadli w tzw. odwietki :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A tutaj w drugą stronę, czyli wycieczka do Tokyo. Ładny metraż sali balowej w Imperial Hotel Tokyo – tam to grało :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Trzecie odwiedziny, to już bardzo liczna ekipa z Rosji. Nie mieli lekko, w firmie JBL zostali poddani rygorystycznym testom :-)

 

Dla rozgrzewki słuchu opracowany specjalny program pozwalający w czasie realnym, niepostrzeżenie, zmieniać equalizerem różne częstości. Uczestnicy słuchają utworów muzycznych, a prowadzący podnosi lub opuszcza garby wzdłuż linii. Charakter dźwięku kompozycji zamienia się, a zadaniem jest określenie w jakim pasmie częstotliwości to się odbywa!

 

Wszyscy geniusze, kiedy łącznie są dwa garby (niskie i wysokie częstotliwości) albo trzy (niskie, średnie i wysokie), ale kiedy ich staje się pięć albo siedem, robi się rosyjska ruletka, dłonie pocą się, korpus mimo woli pochyla się naprzód, a sam przekształcasz się w jedno nieprzerwane ucho.

 

Kolumny widniejąc w tym teście, to: 7 x JBL LSR6332 – jedna centralna, dwie przednie, tylne i boczne. Wszystkie ustawione na standach.

Każde pomieszczenie, w którym znajduje się system akustyczny, ma własną adaptację akustyczną.

 

Drugi test:

 

W pokoju dla "niewidomego" testu kolumn, ciemno jak ... a przed oczami tylko maluśka światłoszczelna. Nic nie widać, i nie wiadomo jakie systemy akustyczne znajdują się!

 

W teście biorą udział trzy systemy akustyczne warunkowo oznaczone na monitorze prowadzącego literami A, B, C. Konsekwentnie, przez każdą z nich puszczają ten sam fragment kompozycji, przykładowo po 30 sekund. Z przodu ta, która gra. Ruchoma platforma automatycznie zamienia je miejscami w trzy sekundy. Słuchacz rozstawia oceny w swoim blankiecie. Po tym, kompozycja zamienia się, kolumnom nadaje się nowe oznaczenia (C, A, B) i test trwa dalej.

 

Kolumny użyte w niewidomym teście: JBL Project Array 1400, B&W 800 Diamond, Martin Logan (?) – jak tak, to jaki model?

 

I dopiero po tych testach zostali zaproszeni do pokoju odsłuchowego, gdzie Greg płynnie wprowadzał ich w utwory muzyczne, a słuchaczom, także płynnie, opadała dolna szczęka pozbawiając możliwości czegokolwiek komentowania.

 

Rozkosz od dźwięku została wzmocniona przez wzrokowe towarzyszenie w sali kinowej wyposażonej w system JBL Synthesis z frontalnymi JBL Everest.

 

W ten wieczór, żeśmy całkowicie niespodziewanie dla samych siebie, odwiedziliśmy dwa koncerty, za bilety nie płaciliśmy, a siedzieliśmy na parterze w pierwszym rzędzie. Potem (w sali kinowej) nieoczekiwanie mieliśmy na środku strzelaninę. Kule przelatywały przez nas, niewiele bolało, a ran i krwi nie było widać. Wszyscy ocaleli.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-26587700-1379081352_thumb.jpg

post-28079-0-78998300-1379082094_thumb.jpg

post-28079-0-75901600-1379082202_thumb.jpg

post-28079-0-15960700-1379082392_thumb.jpg

post-28079-0-36588600-1379082474_thumb.jpg

post-28079-0-71279000-1379083596_thumb.jpg

post-28079-0-84122700-1379083771_thumb.jpg

post-28079-0-77346100-1379084060_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Odebrałem wczoraj końcówki z serwisu i odpaliłem na 43kach z aktywną zwrotnicą 300Hz/24dB BSS FDS360.

 

Co tu dużo gadać - jest nieźle. Szkoda tylko że horny ewidentnie obnażają fakt że na sekcji średnio-wysokotonowej gra tranzystor :-(

Rozejrzawszy się w JBL'u po korytarzach/holach, można, a nawet trzeba zauważyć znakomitą kolekcje starych kolumn (w tym z przetwornikami field-coil). Są tam m.in. :

 

Lansing Manufacturing Iconic, Lansing Manufacturing Salon Iconic, JBL D-1002, JBL C-31, Paragon, Metragon, Minigon, Hartsfield – dwie wersje, C50 Olympus S8R, 4350 Studio Monitor. Big potato masher horn JBL 537-500 z driverem 375.

Nawet znalazło się coś w miarę nowego i profesjonalnego z 1988 r. – JBL 4892 Array Series (driver 2450SL, 14'' woofer 1400Pro).

 

Jest jedno miejsce przy schodach, dla najlepszego referencyjnego modelu!

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Salon, to po prostu Iconic model 810, który został zaprojektowany z myślą o graniu w salonie.

Lansing Iconic model 812 z dodatkowym zastosowaniem jako studio monitor, gdyż wizualnie wygląda bardziej profesjonalnie. Oba modele z tymi samymi przetwornikami.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pierwszy model Lansing Iconic powstał w 1937 r., jako dwu-drożna kolumna o wymiarach obudowy 29.5" wysokość, 25.5" szerokość, 17.5" głębokość. Na basie 15'' Lansing Mfg. Co. 815, w wentylowanej obudowie bass-reflex, driver Lansing Mfg. Co. 801 w połączeniu z 8-komorowym hornem H-808. Oba przetworniki typu field-coil (elektromagnetyczne), wymagające zewnętrznego zasilania. Późniejsze modele (812 i 816) były dostępne w wersji P.M. – permanent magnet. W śród wielu fanów Lansing Iconic był Les Paul, który korzystał z nich w swoim studiu nagraniowym. Znalazły uznanie w przemyśle filmowym, fonografii i radiu jako playback monitor. Były używane jako referencyjne głośniki w NBC, CBS i UCLA.

 

Oto nowsza wersja Lansing Manufacturing ''Salon'' Iconic model 816 w wersji ze stałymi magnesami, driver Lansing Mfg. Co. 901B, woofer Lansing Mfg. Co. 1518

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Driver Lansing Mfg. Co. 801B i woofer Lansing Mfg. Co. 815-I (oba field-coil'e) w tym modelu Lansing Iconic. Wszystko super, poza zniszczoną tylną pokrywą drivera. Wedle sprzedawcy ten model pochodzi z 1930 r. – Mr. Widget wkleił (bez edycji) tekst z aukcji, na której została sprzedana owa monofoniczna kolumna za kwotę $14,800.00 [33 Oferty]. Zakończona: Aug 21, 2011 20:40.42 PDT. Sprzedający: eccofonic

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ostatnie wersje drivera 801B, produkowane pod marką Altec Lansing Corporation, posiadają na tylnej pokrywie znak gwiazdy, co było widać w korytarzu JBL'a na modelu Iconic – i to, że nie są z kompletu, bo sam driver jak cała reszta to stu procentowy Lansing.

 

W temacie poświęconym kolumnie Lansing Iconic, można zobaczyć całkiem sporo zdjęć, w tym kilku zdemontowanych driverów field-coil :

 

Lansing Mfg. Co. 801

Lansing Mfg. Co. 284

Lansing Manufacturing Company, Model 285

Altec Lansing Corporation, Model 287

 

Woofery:

Lansing Mfg. Co. 415

Lansing Mfg. Co. 815-I

Altec Lansing Corporation, Model 515

Altec Lansing 515B

 

Zwrotnice:

Lansing Mfg. Co. N400A, N500A, N800, N800A

Zasilanie:

Field Supplies F-820

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Lansing Manufacturing Theatre Systems 18W8, 18W5, 30W5, 75W5.

 

Największe wrażenie robi Lansing Manufacturing Shearer Horn Model 75W5, w skład którego wchodzi 15-komorowy horn (model 1503) połączony poprzez adapter z 2-oma driverami Lansing Mfg. Co. 284. Na dole 4 x 15'' Lansing Mfg. Co. 15XS w obudowie bass-horn na kształt ''W''.

 

Toteż, gdy w 1933 r. jeden z szefów MGM, Douglas Shearer, niezadowolony za sprzętu WE, postanowił szukać rozwiązań na własną rękę, zwrócił uwagę właśnie na firmę Lansing'a.

Zaprojektowany przez James'a ''Shearer Horn System'' uznano za wielki sukces.

 

''MGM was presented with an Academy Award in 1936 for excellence in sound technology for the Shearer Horn System. ''

 

The brochure for the Lansing Shearer Horn states: “We unhesitatingly assert, without fear of refutation, that the Shearer Horn System, as made by Lansing Manufacturing Company is the finest sound system that you can obtain for your theatre.”

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Niżej, w obu linkach sporo informacji o przetwornikach prądowych Lansing Mfg. Co., i kolumnach w których to się znajdują: Iconic, Salon Iconic, Monitor System 500A, 18W8, 18W5, 30W5, 75W5.

Tylko pod pierwszym linkiem trzeba kliknąć w odnośniki ''Iconc'' i Shearer Horn'' :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Kiedy 10 grudnia 1939 r. w wypadku lotniczym ginie Kenneth Decker, podpułkownik US Army Reserve, główny inwestor i przyjaciel Lansing'a od najmłodszych lat, firma Lansing'a podupada i dochodzi do połączenia z Altec Service Corporation, który wykupuje Lansing Manufacturing Company 4 grudnia 1941 za kwotę $50,000 w gotówce. Cena zakupu zawierała całe wyposażenie firmy, inwentarz, oraz prawa do produkowania komponentów nagłośniających Lansing'a, prawdopodobnie najlepszych na świecie w tamtym czasie.

Umowa zawierała klauzulę o zakazie konkurencji, w której Lansing zgodził się nie angażować w niezależną produkcję głośników na okres 5-ciu lat. W nowo powstałej firmie o nazwie Altec Lansing Corporation otrzymał tytuł Wiceprezesa Zarządu ds. Produkcji.

 

James B. Lansing wytrwał przez pięć lat w Altec Lansing, ale stawał się coraz bardziej niezadowolony ze swojej roli w spółce. Biorąc pod uwagę tytuł wiceprezesa, czuł, że nie może mieć wiodącej roli w podejmowaniu decyzji przez spółkę. "Jestem po prostu nazwą dla nich" - znany był powiadać. Jak tylko pięcioletni okres o zakazie konkurencji minął (w 1946 roku), czym prędzej opuścił Altec Lansing. Przedstawiciele firmy spodziewali się, że tak będzie, a kiedy opuszczał ich, złożyli mu swoje najlepsze życzenia w jego przyszłych przedsięwzięciach ...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-25131300-1379277572_thumb.jpg

post-28079-0-09052700-1379277651_thumb.jpg

post-28079-0-10420400-1379277773_thumb.jpg

post-28079-0-34515000-1379277818_thumb.jpg

post-28079-0-11615700-1379277878_thumb.jpg

post-28079-0-08952100-1379278044_thumb.jpg

post-28079-0-67526400-1379278104_thumb.jpg

post-28079-0-21804600-1379278169_thumb.jpg

post-28079-0-86732800-1379278243_thumb.jpg

post-28079-0-20493100-1379278290_thumb.jpg

post-28079-0-20118500-1379278371_thumb.jpg

post-28079-0-09930400-1379278545_thumb.jpg

post-28079-0-94263000-1379278597_thumb.jpg

post-28079-0-39062400-1379278634_thumb.jpg

post-28079-0-31614100-1379278891_thumb.jpg

post-28079-0-70144500-1379279091_thumb.jpg

post-28079-0-60204000-1379280080_thumb.jpg

post-28079-0-87574900-1379280236_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Gust muzyczny, bardzo uniwersalny :-) …łatwiej byłoby powiedzieć czego nie słucham, bo słucham praktycznie wszystkie rodzaje muzyki – aby tylko realizacje nie były ewidentnie spaprane. Wszystko może być; klasyka jest ok, jazz troszkę mniej, folk, r&b, soul, electro, rock, hip-hop, pop, nawet fado w wykonaniu portugalskiej pieśniarki Cristiny Branco, czy to:

.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Musica Nuda Magnifique!!!

Tranzystor to ciemna strona mocy... strzeżcie się jej... I nie dajcie się zwieść, jakoby mocniejsza była... bo jest tylko szybsza... łatwiejsza... a przez to pociągająca tak bardzo... Podczas gdy jasna, lampowa strona trudna jest... cięższa... wyrzeczeń licznych wymaga... ale bać się jej nie musicie... by Twonk

Renowned industrial designer Arnold Wolf, 85, a former president and CEO of the JBL audio company, passed away Tuesday, April 26, 2013, at his home in Pacific Grove, CA.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez cir
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Koledzy, słuchał ktoś z was model L112 ?

Jest obecnie na sprzedaż i się tak zastanawiam co one są warte.

Albo JBL P725AP .

Edytowane przez Croowab

Słucham muzyki - nie sprzętu.

Te z Marktplaats?

P725AP to czysta estrada z serii SoundPower.

Rozmawiałem kiedyś ze znajomył który zajmował się wynajmem i JBLa - według niego seria SR i SRX absolutnie nie nadaje się do domu bo w warunkach domowych nie da się ich 'rozbujać' a na niskich poziomach głośności nie brzmią dobrze.

Na L112 też miałem chrapkę ale cena 800 euro jednak odstrasza.

Za L100 bym się nie zabierał, chyba że masz w planach nowe zwrotnice. Ogólnie L100 nie są jakieś szczególne,4312 już lepiej - szczególnie na basie ale dalej pozostaje kwestia tej papierowej wredoty zwanej LE25 ;-)

 

L112 to według niektórych najlepsze 3 drożne JBLe do użytku domowego, porównywalne ze Studio Monitor 4412.

Gust muzyczny, bardzo uniwersalny :-) …łatwiej byłoby powiedzieć czego nie słucham, bo słucham praktycznie wszystkie rodzaje muzyki – aby tylko realizacje nie były ewidentnie spaprane. Wszystko może być; klasyka jest ok, jazz troszkę mniej, folk, r&b, soul, electro, rock, hip-hop, pop, nawet fado w wykonaniu portugalskiej pieśniarki Cristiny Branco, czy to:

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jutro(sobota) spotykamy sie na wystawie!!! na PW napisalem,przeczytaj!!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

O co napisali na polskiej stronie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jako wstęp:

 

''James Bullough Lansing. Depresyjno - maniakalny geniusz, ogarnięty obsesją. Lansing wynalazł praktycznie wszystko, co mógł, nawet swoje własne nazwisko.''

 

I na zakończenie:

 

''Jakie to możliwości? Cóż, nie możemy o nich opowiadać (w końcu musimy mieć parę sekretów), ale możemy powiedzieć jedno. Ludzie w JBL kontynuują tradycje jakościowego rzemiosła i technologicznej innowacyjności, która zawsze cechowała firmę. Jesteśmy pewni, że Jim Lansing byłby z nas dumny.''

 

==============

 

Ciekawy link z ogromną galerią zdjęć :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Spece od JBLa, potrzebuje pomocy :-)

Chcę zlecić wykonanie nowych zwrotnic do 4343 ale coś nie idzie mi znalezienie gotowego pewnego schematu.

Zwrotnica będzie oczywiście ładowana baterią 9V i tylko dla sekcji średnio-wysokotonowej ponieważ na basie mam już aktywną zwrotnicę.

 

Warto ominąć te trzy L-pady czy wystarczy po prostu wymienić je na nowe?

Wykonaj sobie którąś z tych zwrotnic, które widzisz w obu podanych linkach.

 

JBL 4344 MKII – posiadają dużo lepszą (od 4343) i nowszą zwrotnicę, od razu z 9V :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

JBL 4344 Project 3144 / 3145 Network

Biased 3144 / 3145 Network schematic & part list. Copyright© Giskard @ Lansing Heritage

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Warto ominąć L-Pad'y. Tak najlepiej to w ogóle bez żadnych L-Pad'ów / rezystorów :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Która z tych dwóch jest według Ciebie lepsza, czy są porównywalne? Projekt Giskarda wydaje się łatwiejszy bo jest lepiej opisany.

 

L-Pady w takim razie do kosza, i tak nigdy nie miałem potrzeby ich używać.

Oba schematy są bardzo dobre, jeden do 4344, drugi do 4344 MKII. A który lepszy to trudno powiedzieć bez bezpośredniego porównania w realu – na pewno nie są takie same, no poza filtrem UHF, ale i w nim mamy odmienne wartości.

 

U Giskarda masz jeszcze bardziej rozbudowane filtry HF, MF, LF.

 

Jego filtr LF jest mocno zbliżony do tego co jest u mnie na bazie schematu z LX5 – rozbudowanego do 9V.

 

Patrz aby to nie wyje**ło w kosmos tej aktywnej zwrotniczki :-)

 

Podłączałem wzmacniacz niskotonowy bezpośrednio do woofer'ów i to nie miało startu do tego co grało razem z prądowymi zwrotnicami.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Paragon był dostępny w wielu wykończeniach, takich jak: Tekowe, Palisander, Brzoza, Mahoń, Orzech, Dąb, Biel Antyczna i Heban. Ponadto, za wyższą dopłatą specjalne wykończenie w lakierze fortepianowym.

 

Kenrick Sound podawał na YT kwotę 4,800,000 JPY – za mahoniowego Paragon'a D44000.

 

Poza Japonią, w Stanach sprzedały się na aukcji pod nazwą:

JBL Ranger Paragon D44000 Stereo Speaker - James B. Lansing

 

Ended: Mar 18, 2012 19:42:28 PDT

Winning bid: US $33,379.00 [23 bids]

Shipping: Local pick-up offered.

Item location: St. Louis, Missouri, United States

Seller: dlts1

 

Znane są mi eliptyczne horn'y (elliptical horn) H5038P z owych kolumn. One grają jakby z założenia były przystosowane do promieniowania na zaokrąglony drewniany panel - dokładnie tak jak w Paragon D44000.

H5038P skierowane frontalnie, grają otwartym, żywym dźwiękiem i wcale nie skupionym w linii. Wypełniają mocno pomieszczenie dźwiękiem i aby ich słuchać we frontalnym ustawieniu potrzeba minimalnie około 50m2 i znakomitą sekcję niskotonową gającą pełnym i szybkim basem.

 

Więc, jak szeroki i przestronny obraz stereofoniczny musi być przy w/w horn'ach skierowanych na zaokrąglony przedni panel Paragon'a D44000. Idealna geometria systemu utworzy niezwykle spójnie odbicie fal obu kanałów i równy efekt stereo prawie niezależny od tego gdzie słuchacz zostanie usytuowany odnośnie linii środkowej.

 

Academy Award (1956)

Scientific and/or Technical Award Winner :

Richard H. Ranger (Rangertone, Inc.)

For the development of a synchronous recording and reproducing system for quarter-inch magnetic tape. [sound]

 

Samuel L. Warner Award Winner (1957) :

Richard H. Ranger

For his invention, development and application of a method of electronically synchronizing sound recorded on magnetic tape to the motion picture camera.

 

Richard H. Ranger was inducted into the New Jersey Inventors Hall of Fame in 1997.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Excerpts from a paper by Colonel Richard H. Ranger on the JBL-Ranger Radial Refraction system of stereophonic reproduction.

 

The usual method of using two speaker system separated eight feet or so means that the listeners must put their chairs in a line down the axis of this set-up, much as if they were playing railroad, to get real stereo. This is because it is only along this axis of symmetry that the two speakers have consistently equal effect. As soon as the listener moves off axis, the speaker toward which he moves takes predominance. Sound intensity decreases rapidly with distance and the more distant speaker quickly loses out to the nearer.

 

This can be avoided by projecting the sound from each speaker against a curved surface which acts as a convex lens for the sound and directs it more strongly to the side opposite the speaker than it does to its own side. The convex refractor thus eliminates the sharp axis of symmetry where the slightest movement of the listener is so disturbing.

 

In the listening area in front of the integrated speaker system, the energy from the two stereo channels builds up a full front of sound which can readily be appreciated by more than one person. So the axis of symmetry no longer exerts its unstable equilibrium on the critical listener.

 

The term ''unstable equilibrium'' is not more whimsy. In stereo reproduction, it is customary for the soloist to appear in the center. Then, certain section of the accompanying music are positioned right or left; but it is most important that wherever they are, they STAY THERE. Uncertain movement of the apparent sound source gives a very queasy feeling.

 

...

 

Once it became possible to hold monaural sound to the center, it was found that with regural stereo everything fell into its proper place … A whole curtain of sound was opened up.

 

 

We made tests of the ability of an audience to locate apparent sound sources as the energy was cross-faded. We asked them to shut their eyes and point to the direction of the source of sound. All hands waved together with the exception of one or two, to whom stereo direction was apparently unknown. But they still seemed to enjoy the broader sound front. We found that the localizing of the curved refractor was very good except at the very extreme ends. … Fortunately, what was determined for the big refractor turned out to be right for smaller versions as well.

 

 

The illusion of a ''solid'' three-dimensional sound field, made possible by the integrated stereophonic speaker system, is appreciated by both audio engineers and musicians. During one of our early demonstrations a composer dropped in. We were playing the RCA stereo recording of Richard Strauss' imposing Also Sprach Zarathustra. He said he got a keener appreciation of all the instruments of the orchestra than if he had heard it in Carnegie Hall where he had been the night before.

 

With the advent of stereo, some have gone all out for extreme spread - putting some instruments only on the right and others on the left. While this may make an arresting first stereo demonstration, it is not felt that it will have permanent velue. Reality in sound reproduction demands an integrated stereophonic sound field. Only in this manner is the authentic impression of a live performance created.

post-28079-0-10016400-1379964235_thumb.jpg

post-28079-0-07581600-1379964269_thumb.jpg

post-28079-0-86581300-1379964278_thumb.jpg

post-28079-0-24340000-1379964691_thumb.jpg

post-28079-0-66330500-1379964745_thumb.jpg

post-28079-0-92440500-1379964796_thumb.jpg

post-28079-0-33018000-1379964821_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.