Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-end&vintage kolumny JBL


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem okazję słuchać tej prezentacji Magico, Silbatone-tych wielkich tub, JBL, a rok temu Living Voice Olympian. Magico niezłe granie, Silbatone to wręcz skandal, jakaś parodia muzyki, dramat, Living Voice i Acapella rok temu nieźle i w tym ponoć też dobrze, a JBL akurat nie grały duże Everesty, choć tam stały z tyłu. Grały te mniejsze z jednym basowcem i wykop, dynamika owszem były ale ostra góra i takie bezduszne granie, przypuszczam, że z winy sprzętu Mark Levinson.

G.I.P znam z kilku prezentacji z Ongaku i kompletnym zestawem Kondo. Porażka na całej linii.

Za każdym razem było to samo dudnienie i strasznie stłumiona góra.

 

Na forum Lansinga faktycznie były opinie że K2 9900 zagrały lepiej od Everestów ale z tego co mi wiadomo to Harman rozstawia sprzęt często nie licząc się zbytnio z akustyką pomieszczenia i efekt jest różny.

 

+

Po kilku prezentacjach systemów z hornami odnoszę wrażenie że to świetne kolumny ale do pewnego momentu.

Kiedy tradycyjny głośnik przy wyższych poziomach głośności zaczyna się rozmywać tak tuby zaczynają się wydzierać. Najbardziej było to słychać na Avantgarde - jazz i wokal brzmiał obłędnie ale rock brzmiał już nieprzyjemnie.

Edytowane przez Marek.S

''Hallo!

 

Everest DD67000 sounded gorgeous and and the bass was right there, punchy as usual. Been told that there is new transducers for the 15" woofers with ribbon surround. Like those in professional.

 

I sat for long hours the last day and whatever kind of music they played sounded great. :-)

 

Job well done JBL. :-)

 

To me, best speakers on the show.

 

Some pictures, sorry for the bad quality.

 

JBL K2 S9900 sounded good as well.'' ...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Te mniejsze z jednym wooferem to K2-S9900 (1500AL-1, 476Mg, 045Be-1), one już kiedyś grały w Monachium, tyle że w 2011 roku i to była jedna z lepszych prezentacji, a jeszcze wcześniej na naszym Polskim Audio Show 2009 - bodajże jako pierwsza para w Europie. Grały na przemian z Revel Ultima Salon 2 od których to były lepsze. Elektronika ''poza źródłem No.512'' była odmienna, bo przedwzmacniacz No.326S z monoblokami No.436. Utwory leciały m.in. z płyty SACD Steve'a Strauss'a ''Just Like Love''.

Tańsze monobloki ML'a i przedwzmacniacz No.326S mogą zagrać przyjemniej, ale wątpię aby miały taką rezolucję, rozdzielczość/separację, wysterowanie, kontrolę, dynamikę i wyrazistość jak referencyjny dzielony pre No.52 i monobloki No.53

 

Podczas CES 2014, DD67000 również grały w zestawieniu z: ML No.512 + ML No.52 + ML No.53, tylko okablowanie było jeszcze inne, a K2-S9900 prezentowali w nowym wykończeniu ''Gloss Black'' – lubię czerń :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Dzięki za informacje.

Mój znajomy kupił stare kable Western Electrc [tinned, stranded, cloth] i wydaje się być bardzo zadowolony. Dźwięk telefonicznie określił mi jako otwarty, szybki, dźwięczny, LIVE.

Kupiłem 50 ft kabla Western Electric 16ga, cynowany w materiałowym oplocie, zobaczymy co przyjdzie i jak zagra - dam znać.

Ja również przestałem podpinac trzy drivery jednym kablem. Dużo lepiej gra gdy każdy driver ma oddzielny zestaw kabli, nawet takich samych.

 

I jak tam wrażenia z odsłuchu/testu przewodów Western Electric?

 

Sam bym coś stestował z ciekawości, ale tylko na wysokie tony do 1'' driverów LE85 grających od 3,2kHz do samego końca tak jak tweetery 075, tyle że one budzą się od 10kHz.

 

Potrzebne 2 pary kabli, jedną do tweeterów, drugą do driverów. Jakichś takich super na same wysokie... Nie wiem, może Nordost SPM Reference, Nordost Frey, Nordost Tyr, Kimber KS 3035, Kimber KS 3038, Oehlbach XXL Series 200, Siltech, AudioQuest K2, AudioQuest K3, lub...?

Na wysokie nie potrzeba mi węży strażackich, wystarczą normalne przewody, aby tylko detale super przenosiły.

 

Na średnicy z 2440 bdb grają same srebrne taśmy. Oczywiście 2440 już z filtrem dolnoprzepustowym na 3,2kHz. Górnoprzepustowy wedle lekko zmodifikowanego oryginału z LX5 (500Hz), oryginalnie kond. 16,5uF z cewką 3,85mH. Ale zajebiście jest z 17,95uF.

Powyżej 18uF zacznie powoli zmulać, w drugą stronę będzie odwrotnie, czyli lekko odchudzi niższą średnicę. Wszystko musi być bardzo dokładnie dobrane, aby było idealnie.

 

Jeszcze z czasem dokupię domowe drivery 375 w miejsce profesjonalnych 2440, wtedy wszystko będzie w domowych najdroższych wersjach, no i 375 muszą być czarne, aby kolorystycznie pasowały do LE85 :-)

 

Od początku wiedziałem, że z Westlake'owymi podziałami będzie zajebiście:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Każdym model z referencyjnej serii ''SM'' ma dokładnie te same podziały.

Ciekawo jak podłączali tweetery 076, bo np. w instrukcji technicznej D44000WX Paragon (LE15A, 375, 075) i D44000WXA Paragon (LE15H, 376, 075), jest wyraźnie napisane przy schemacie LX5 / N7000...

 

''NOTES:

TERMINAL 3 (BLACK - MINUS) MUST CONNECT TO RED TERMINAL OF TWEETER 075''

 

I tak jak piszą jest dużo lepiej, tak o 60-70% więcej słychać, gra dużo jaśniej, wyraźniej, żywo/rozdzielczo, cykają dokładnie.

 

Najstarszy model D44000 Paragon, to już na wooferach 150-4C z driverami 375 i tweeterami 075 – czyli dokładnie jak w JBL Hartsfield. Starsze modele z 16-ohm'owymi tweeterami, i czasem ze zwrotnicami N400.

 

Mundorfów S/G/O już nie mam w filtrze dolnoprzepustowym na średnicy, bo filtry uległy zmianom, wzrosły pojemności i zabrakło kondensatorów :(, ale nie szkodzi, by w tym zakresie do 3,2kHz na samej średnicy w swym żywiole są Vitamin Q 196P z 9V + SM z 9V, ale już bez żadnych teflonów. W tej niższej średnicy one mają więcej wypełnienia od Mundorfów S/G/O.

 

Poprzednio duży driver grał do 7kHz to na 100% Mundorfy S/G/O były lepsze w filtrze dolnoprzepustowym, ale jak teraz gra do 3,2kHz no to raczej jest odwrotna sytuacja.

 

Co nie oznacza, że na średnicy nie ma S/G/O, bo to co zostało powędrowało do filtra górnoprzepustowego do Mundorfów Supreme, uzupełniające wartości z mniejszych pojemności S/G/O z 9V i jest bdb, S/G/O z 9V są znakomite w filtrach górnoprzepustowych.

 

Później jak ogarnę to może wrzucę jakieś foto, bo teraz to można się potknąć, ale najważniejsze że zwrotnice są w zasięgu reki.

 

Własne kilkunastoletnie doświadczenie jest po prostu bezcenne :-) …w owej konfiguracji Mundorfów S/G/O już nie dam na średnicę do filtra dolnoprzepustowego. Coraz ciężej będzie cokolwiek poprawić, bo już jest mocno dośrubowane, ale zawsze było słychać każdą zmianę, to nie będzie problemu z usłyszeniem następnej. Jeszcze nie miałem Rike Audio S-Cap, czy Duelundów CAST Cu. Ciekawo jakby zagrały w miejscu amerykańskich Vitamin Q 196P, które to też nie są tanie, wychodzą drożej od Rike Audio, jakby tego mało to jeszcze trzeba składać ogromną baterię kondensatorów z wartości 1uF.

 

Soleny muszą być bdb, bo wstawiają je do kolumn JBL i Westlake Audio. Może do nich idealnie pasują Soleny – to trza musowo sprawdzić:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

jbl_d-44000-wx_paragon_8-ohm,125w_crossover_sm.pdf_1.png184790-1.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Witam,

 

co sądzicie o kolumnach JBL L200 / L200B?

Jakies porównanie do 4343?

 

Jak to zagra z mocną lampą w ok. 44 mkw w wysokim pomieszczeniu?

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

L200 nie są dobre. Podbity i buczący bas i łączenie "15 z "1 driverem to też był niezbyt dobry pomysł.

 

Fakt, jak to wszystkie duże JBLe piźnięcie mają ale do poważniejszych odsłuchów L300/4333 i większe 4 drożne kolumny będą o niebo lepsze.

Edytowane przez Marek.S

System jakich mało, więc trzeba zaprezentować :-)

 

Dobrze, że przewodów głośnikowych mu nie zabrakło haha ha ;-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

LJH1.jpgLJH2.jpgLJH4.jpgLJH9.jpgLJH8.jpgLJH10.jpgLJH5.jpgLJH3.jpgLJH6.jpgLJH11.jpgLJH12.jpgLJH13.jpg

…na ostatnich zdjęciach widnieją obrazy owego audiofila artysty.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Pierwsza mysł "O kurde, one faktycznie istnieją!" :-)

Ciekawe jaki supertweeter tam siedzi, w starszych modelach były 076 cat eye, te nowsze to chyba TAD ET-703.

 

Atlon doradziłbyś jakąś końcówkę albo monobloki w miejsce Krella KSA-50 w budżecie od 10k :)

Mam wrażenie że mój Krell 50Mk2 nie jest wystarczająco przejrzysty a i od kiedy zmieniłem alu "1 driver na "2 z Radianami 1245 ma cały czas wrażenie że średnica jest zbyt ciemna. Pre używam KRC-HR i Metrum Octave DAC.

 

Wybór końcówki do 4343 jest strasznie trudny bo tu nie ma lipy, jeśli gdzieś w torze jakiś element wyostrza brzmienie to zawsze będzie to słyszalne, nawet po zabawie z kablami.

 

Zastanawiam się nad dwoma Jeff Rowlandami Model 1 ale terminale głośnikowe są w nich tragiczne, coś jak w starych końcówkach McIntosha.

Edytowane przez Marek.S

Nie ma Marek, jak ''rozbudowa'' vintage'owych JBL'i, co :-)

 

U Ciebie JBL'e 4343B na: 2235H, 2123H, 2441 + (2311 + 2308), 2405 ...takich 4343B można ze świeczką szukać na świecie ;-)

 

Masz hybrydy wielu kolumn, bo 2235H i 2441 z największych studyjnych JBL'ach 4355, woofery także jak w mniejszych 4344, mid-basy takie same co w 4344 MKII, a tweetery 2405 jak w oryginale 4343B i wielu innych studyjnych paczkach.

 

U mnie Sovereign S8R na: LE15A + PR15, 2440 + (2309 + 2310 horn lens combo), LE85 + (H91 + L91), 075.

 

Przy moim ustawieniu kolumny mają 150cm wysokości. Szerogość i głębokość wedle podstawy kolumn to 98,5cm na 49,5cm. Podstawa standu, czyli płyta granitowa to już 100 cm na 51 cm i gr. 3,5 cm.

 

Największą głębokość ma sekcja średnio-tonowa ''2440 + 2309 + 2310'' te combo razem ma gdzieś z 56 cm.

 

Mierząc z tyłu wysokość do osi driverów/tweeterów, to mniej więcej wygląda tak:

2440 – wys. 109 cm

LE85 – wys. 128 cm

075 – wys. 144 cm

 

Sekcja basowa ma pochyloną przednią ściankę ku tułowi. Basy są czyste, zróżnicowane, kontrolowane, niczym nie zakłócone w obudowie zamkniętej z MB (passive radiator) – jakby co, to zawsze w miejsce PR15 mogę wkręcić drugi 15'' woofer na 150Hz.

 

Taka hybryda, bo sekcja średnio-tonowa z JBL Hartsfield, tyle że z czarnym lensem 2310, pasującym kolorystycznie do powyższego lensa L91.

Punkty podziału ustawione jak dla referencyjnej serii SM-1 w Westlake Audio ...tylko z 2'' driverem schodzę niżej do LE15A, albo inaczej, został dobrany taki punkt podziału i komponenty, aby pogodzić ogień z wodą. Reszta w górę tak jak w SM-1.

 

Super, jest wszystko, scena, wybrzmienia, precyzja, szybkość, kontrola dźwięku, neutralność, naturalność, równowaga tonalna i totalna uniwersalność ...mogę słuchać czego chcę, spokojnych kawałków i wyciągać wszelkie detale/mikrodetale, grane wolno płynnie, czy mega szybko na pełnej adrenalinie, bez różnicy:-)

 

Nic tam nie straszne, jedynie bym się bał Everest'ów DD65000 / DD66000 / DD67000 i tych Westlake Audio Tower SM-1 / SM-1 VF ...bo to ma zajebisty potencjał, jak i wymagania.

 

Już nawet nie chcę słuchać tych starych kolumn Klangfilm Eurodyn, czy innych ''jedno-driverowych'' choćby z samym driverem WE 555, Vitavox S2, TAD TD-4001, Altec 288-16G, bo taki zestaw nie da w pełni uniwersalnego dźwięku. Gdzie taki Klangfilm Eurodyn, sztywny woofer + driver ...do małych akustycznych składów jeszcze coś tam popyka, i gładko na wokalu, bo z osłabioną górą. Altec 288-16G z 3'' membraną nie będzie miał niższej średnicy jak te z 4'' membraną, ale ok. TAD 4001 to tylko na średnicę - nie wyobrażam sobie słuchania wyższej góry z takiego 2'' drivera, to już lepiej 288-16G. Vitavox jak to angielski vitavox, nie pojedzie bez uzupełnienia wysokich.

 

Nie wszystkie drivery pasują do mojej koncepcji, bo z WE 555 nie zrobię wysoko-tonowego drivera, ale za to kolosy WE 594A mile widziane, w sam raz na średnicę :-) ...pod warunkiem, że tonalnie pasowałby do pozostałych, bo może być tak, że tylko do WE 597A, ale raczej nie, bo słuchano ich z hornami od Hartsfield. Tylko nikt nie kupi WE 594A, bo one są koszmarnie drogie, a wiadomo jak masakrycznie grały G.I.P.-y (klony WE). Zamiast wiatr we włosach i prędkość detali F1, to muleństwo razem z Kondo.

 

U mnie w 2440 są nowe 4'' tytany, mogą być bardziej wyraziste od alu. Pozostałe wszystko w wersjach domowych nie tykane, jest oryginalnie, czyli na alu z LE85 i 075, a słychać bardzo dużo.

Jak będę miał 375-ki na alu, to porównam z 2440 na tytanie.

Z chęcią bym posłuchał 2'' 2450J i wypasionej domowej wersji 475Nd z K2-S9500 / M9500.

 

Na forum Lansinga ktoś pisał, że alu Radiany (w driverach alnico JBL'a) grały mniej przejrzyście od oryginalnych diaphragms JBL. Ogólnie mu się nie podobały, bo były za przyjemne, coś tam za tępe.

 

Do 2441 podłącz niewygładzające średnicy przewody ze srebra, choćby na srebrnych taśmach, coś w stylu Albedo Metamorphosis.

 

W 4343B oryginalnie punkty podziału ustawione są na 300Hz, 1.25kHz i 9.5kHz. To za wysoko jak na 2'' 2441. Musiałbyś grać w zwrotnicy na Mundorfach S/G/O, czy tam srebrnych Duelundach.

 

Hmm, masz jeszcze 1'' drivery 2421? Jak tak, to zejdź ''mocno'' z 2441 do samej średnicy, a nad nim daj drugi driver 2421 to będzie inna bajka, będzie wszystkiego więcej na średnicy i na wysokich w set-up'ie z 2441 + 2421 + 2405.

 

Miałbyś 5-drożne 4343B :-) ...tylko nie wiem gdzie tam wstawisz drugi driver, łatwiej byłoby rozbudować 4355, bo w nich wszystko ustawiałbyś bezpośrednio nad mid-basem i to z większym hornem średnio-tonowym. Poza tym, malutkie i króciutkie 2'' horniki 2311 / H93 ...to dla mnie za grzecznie za spokojne granie, i skala dźwięku za mała. Może na obudowach 4343B ustaw większe horny średnio-tonowe z 2441, a pod nimi w kolumnach 2421 i 2405.

 

Kto to kiedyś powiedział, że im większe JBL'e to niebo lepsze :-) ...tak samo jest z Westlake Audio.

 

W starszych i starych Westlake grały przetworniki JBL'a i czasami trochę Gauss'a na basie, czy średnicy np. Gauss HF 4000. Z 2'' driverów JBL'a były na pewno 2440, później 2441 i na końcu w jeszcze nowszych drivery 2450. Po prostu wstawiali to co było najlepsze i dostępne w danym czasie.

 

Nowe neodymowe 1,5'' drivery JBL'a z 4'' berylowymi i magnezowymi membranami na zwieszeniu ''diamond surround'' pokrywają samodzielnie pasmo od średnicy po samą górę (20kHz) jak żadne inne. To jakby takie połącznie w jednym 2'' i 1'' driverów. Wyżej, od 20kHz 0.35'' drivery z 1'' membranami i pozamiatane.

Ale to są głośniki do projektu Everest, i nikt nie sprzeda Everestowych wooferów i driverów dla Westlake.

 

Poza tym one nie pasują do koncepcji Westlake z podziałami SM-1. Do Westlake pasują wszelkie TADy, Gaussy, itd.,itp., łącznie ze starszymi JBL'ami.

 

Nowe Towery SM-1 mogą być na samych przetwornikach JBL'a (o ile mają jakieś zapasy w magazynach), lub na JBL i TAD, albo na samych TAD:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zauważ, że TAD nie rozwija się jak JBL, cześć z powyższych przetworników ma już swoje lata. To jakby takie stare JBL odświeżone przez TAD i ze wstawionymi berylkami.

 

ET-703 i TD-2002 grają w Living Voice Vox Olympian, uzupełniają na wysokich stare Vitavox'y S2 & AK151. Ale to nie to samo co w Tower SM-1 gdzie grają jeszcze 2'' drivery, 12'' mid-basy i dwa 18'' woofery.

 

Ty, Marek, może kiedyś zrobimy sobie po klonie Westlake Audio Tower SM-1 ? :-)

Tylko musisz znaleźć kogoś, ko by potrafił wykonać idealne kopie obudów Tower SM-1, łącznie z hornami i wszelkimi detalami.

 

Masz bdb wrażenie, że Twój Krell KSA-50Mk2 nie jest wystarczająco przejrzysty. Wspomniany wzmacniacz nie zasługuje aby grać z JBL-ami, one zasługują na absolutnie topową elektronikę, okablowanie i zwrotnice.

 

Musiałbyś zrobić z owego wzmaka, najbardziej przezroczystego Krella pod słońcem, wtedy byłoby super. To są stare wzmacniacze z niedostatkiem przejrzystości/otwartości, a do JBL trzeba absolutnie neutralne, przezroczyste/otwarte wzmacniacze, bo jak wzmacniacz zblokuje/zastopuje to później nic nie pomoże.

 

Przedwzmacniacz musi być równie szybki, neutralny i piekielnie przezroczysty. Przedwzmacniacz i końcówki mocą mają idealnie przekazywać to co podaje źródło, które musi łączyć naturalność przekazu razem z wysoką przejrzystością /rozdzielczością.

 

Ot takie starsze Westlake Audio, pięknie rozbudowane o dodatkowy horn/driver i tweeter 2405 / 2405H:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

151260west.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Słuchaliśmy u gościa mniejszych Westlake HR-1 VF na 2x 15'' JBL 2235H.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Gość miał nie najlepszą i starą elektronikę. Ruski miesiąc minął zanim zatrybił jego pre-amp Carver Research Lightstar Direct – bo nie chciał się włączyć, ale tak gdzieś po 30 minutach zatrybił.

 

Co tam jeszcze było, był transport Chord i jakiś stary studyjny DAC.

 

Podłączone w bi-ampingu z FM Acoustic 600A (mid-bas, średnio-tonowy horn i wysoko-tonowy), a woofery 2235H z moim BGW GTA.

 

Z kabelków to wtedy miał m.in. IC Kondo KSL-LP, z głośnikowych stare okrągłe japońskie Polk Audio Cobra.

 

Nie wiem czemu on tam podłączył Pre Carvera, o ile bas bdb, świetna dynamika, kontrola i rozdzielczość, to powyżej basu taki jakiś bezduszny i do tego z wyciętą wyższą górą. Bas Carvera po twardszej stronie i z bdb selektywnością.

 

2x za mały metraż, bo gość miał z 35m2, a tu Westlake HR-1 VF z amerykańskim rozmachem – i to dosłownie! Te cztery woofery 2235H pompowały głęboki potężny bas, ciśnienie basu wypełniało całe pomieszczenie.

 

Stary FM Acoustics 600A, jak to stary tranzystor... przyjemny, tylko coś tam góry za mało, pewnie w dużym stopniu przez pre Carvera, który na XLR pracuje jako pasywka.

Carver to w jakimś stopniu przeciwieństwo FM Acoustics, razem to trochę się uzupełniało na średnicy. Jeden bezduszny, drugi gęsty.

 

Zdecydowanie wolałbym Everesty DD66000 – jeszcze lepsze basy, całe pasmo średnio-wysokotonowe, precyzja stereo i lepiej rozciągnięta góra.

 

Choć ten gość od HR-1 VF, później już sam je podłączał w tri-ampingu. Bas z Carverem Silver 7, mid-bas i średnio-tonowy driver z FM Acoustics 600A, a wysoko-tonowy driver z BGW 250, czy nawet z dwoma FM Acoustics całe pasmo średnio-wysokotonowe.

No i z lampowym pre-ampem Marantza 7c, i ponoć była inna bajka – wedle jego grało bdb w całym paśmie, ale sprzedał bo potrzebowały ogromnego metrażu.

 

Tyle, że pomiędzy serią ''HR-1'', a ''SM-1'' to będzie inna bajka, bo podziały pomiędzy obydwoma hornami/driverami są jeszcze niższe, co wpłynie pozytywnie na ilość informacji i rozdzielczość, no i mamy tweetery (seria HR-1 bez tweeterów!). Dalej w SM-1 12'' mid-basy i dwa 18'' kotły :-) ...mogą siedzieć 18'' JBL 2245H, lub TAD TL-1801.

 

Trudne pytanie, czy ''te duże Westlake lepsze niż Everesty 67000?''

 

Musiałbym wpierw ich posłuchać, ale już wiem co się święci :-)

Na pewno jedne i drugie super, szybkość, dokładność, rozdzielczość, bardzo dużo informacji i scena Live. Ale nie będą takie same, bo to odmienne konstrukcje.

 

Także z inne efektywnością, bo Everest DD67000, o skuteczności 96dB, a Westlake Audio Tower SM-1, to już 101dB.

 

Dla Tower'ów SM-1 jeszcze większe pomieszczenie, nawet ze 100m2 ...ale będzie totalny Live.

 

Jak widać, wymagają również zaawansowanej adaptacji akustycznej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Atlon, dzięki za kupę pomysłów!

 

Moje 4343 to wersja 4343ASF ale zresztą to i tak nie ma zneczenia bo teraz bliżej im do 4355 z pojedyńczym wooferem.

2421B niestety już dawno się pozbyłem ale i tak 5 dróg to już trochę przesada, poza tym nie chce w żaden sposób modyfikować skrzynek. W sumie 1.25KHz to norma dla "2 2411 u JBLa. W 4355 gra aż do 10KHz! (9KHz w moich 4343).

 

Preamp KRC-HR Krella jest największym "miksoskopem" jaki znam. Miałem wcześniej Levinsona no.28 ale Krell to inna liga liga.

W sumie HR był przez dobre kilka(naście?) lat topowym modelem, zastąpił go dopiero KCT

 

Nie wiem gdzie jest haczyk bo góry jest wystarczająco tylko brakuje trochę detali na średnicy a nie chcę jakiegoś bezdusznego suchara.

Ciekaw jestem KSA-80 albo 150...wiem że JBLe zasługują na najlepsze ale niestety mam ograniczony budżet.

Edytowane przez Marek.S

2014 International CES

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JBLSynthesisandMarkLevinson.JPG

K2 S9900 - Gloss Black finish:

10262104_870258706323673_4390023633879248660_n.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Te poniżej grały w Monachium z elektroniką Mark Levinson i było to słabe granie z ostrą górą, nachalne i takie siłowe. Owszem szybkość, dynamika na wysokim poziomie ale reszta słaba, brak fajnej barwy, nasycenia i magii. Myślę, że zestawianie takich kolumn z bezduszną elektroniką obecnego Marka Levinsona to błąd. Takie JBL zestawiłbym z czymś spokojniejszym, bardziej nasyconym, np Jeff Rowland, Vitus, MBL, oczywiście dużej mocy, bo moc musi być z nami… :-)

Edytowane przez sly30

Miałem okazję słuchać tej prezentacji Magico, Silbatone-tych wielkich tub, JBL, a rok temu Living Voice Olympian. Magico niezłe granie, Silbatone to wręcz skandal, jakaś parodia muzyki, dramat, Living Voice i Acapella rok temu nieźle i w tym ponoć też dobrze, a JBL akurat nie grały duże Everesty, choć tam stały z tyłu. Grały te mniejsze z jednym basowcem i wykop, dynamika owszem były ale ostra góra i takie bezduszne granie, przypuszczam, że z winy sprzętu Mark Levinson.

 

To chyba Transparent Audio MusicWave Ultra MM2 ?...przy ML No.585

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

O i Elberoth z audiostereo znalazł się na whatsbestforum:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

HIGH_END_2014_Mark_Levinson_back.jpgHIGH_END_2014_Mark_Levinson_585_inside.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Tak trochę dla odmiany :-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

JBL Smart

24005.jpgsmart_jbl_33.jpgsmart_jbl_32.jpgSmart%20z%20modelka.jpgSmart%20targi.jpg

JBL MINI One Cabrio

a1.jpga3.jpgc8.jpge2.jpg

JBL EXTREME GMC Safari

extreme_JBL_GMC_001.JPGextreme_JBL_GMC_003.JPGextreme_JBL_GMC_007.JPGextreme_JBL_GMC_012.JPGextreme_JBL_GMC_017.JPGIFA.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

BMW Drift /JBL

10171702_544641648978472_7619373938322795056_n.jpg10271593_544641652311805_6165998257728644995_n.jpg10246827_544641638978473_5950451608216907609_n.jpg10325716_544641745645129_7956288478381586942_n.jpg10154910_544641742311796_2661450015715810899_n.jpg

A JBL-themed custom creation by Forza Motorsport fan Eric Faster:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Atlon, dzięki za kupę pomysłów!

 

Moje 4343 to wersja 4343ASF ale zresztą to i tak nie ma zneczenia bo teraz bliżej im do 4355 z pojedyńczym wooferem.

2421B niestety już dawno się pozbyłem ale i tak 5 dróg to już trochę przesada, poza tym nie chce w żaden sposób modyfikować skrzynek. W sumie 1.25KHz to norma dla "2 2441 u JBLa. W 4355 gra aż do 10KHz! (9KHz w moich 4343).

 

Preamp KRC-HR Krella jest największym "miksoskopem" jaki znam. Miałem wcześniej Levinsona no.28 ale Krell to inna liga.

W sumie HR był przez dobre kilka(naście?) lat topowym modelem, zastąpił go dopiero KCT

 

Nie wiem gdzie jest haczyk bo góry jest wystarczająco tylko brakuje trochę detali na średnicy a nie chcę jakiegoś bezdusznego suchara.

Ciekaw jestem KSA-80 albo 150...wiem że JBLe zasługują na najlepsze ale niestety mam ograniczony budżet.

 

Góry masz wystarczająco, a średnica jest zbyt ciemna – brakuje trochę detali na średnicy.

 

Jak detaliczny i rozdzielczy sygnał w zakresie średnio-tonowym dostarczysz do 2'' 2441 (z Radianami 1245) i 10'' mid-bass'ów 2123H – to tyle będziesz słyszał, i tu masz cały haczyk.

Gdy optymalnie wysterujesz średnicę, będzie wszystkiego więcej, także w górze.

 

Wpływ na to ma wszystko; zwrotnice, przewody, elektronika, czy nawet ustawienie sprzętu.

 

Nadal grasz na starych oryginalnych zwrotnicach, ze starymi kondensatorami, czy coś zmieniłeś?

 

Kiedyś, na początku 2'' 2440 były dla mnie za przyjemnie, za grzecznie, w porównaniu do 1'' LE85.

 

Poza tym, w pro 2440 wymieniłem stare zmieniane/zużyte membrany na nowe tytany – od razu bardzo znaczna poprawa na detalach, i przestery/zniekształcenia zginęły, które było słychać na zużytych membranach.

 

Najbardziej narażone na przeciążenia są / były 4'' membrany w 2440/2441...po przejściach koncertowych, i to tylko w nich przeważnie trzeba wymieniać na nowe D16R2440 / D16R2441, no chyba że ma się 2440/2441 z oryginalnymi membranami w bdb stanie. W przypadku domowych 375/376 ryzyko kupna ze zmęczonymi membranami drastycznie maleje – szczególnie gdy są kupowane w komplecie z oryginalnymi paczkami, to praktycznie do zera.

 

O ile na początku 2'' 2440 były za przyjemne, to później w miarę coraz lepszego wysterowania i upgrade'u całego systemu, wszystko stopniowo zmieniło się nie do poznania. W pewnym momencie było już tak detalicznie i rozdzielczo na średnicy, że nawet troszkę za chudo i było trza zejść ze średnicą niżej i S/G/O przenieść do filtra górnoprzepustowego jako uzupełnienie dla Supreme + SM. Z drugiej strony średnicy w filtrze dolnoprzepustowym (odcinającym górę na 3.2kHz) grają Vitamin Q 196P + SM. Każdy z filtrów o nachyleniu 12dB/oct. i oczywiście z 9V.

Coś taki wyśrubowanego, będzie bardzo ciężko poprawić. Oby zagrało jeszcze lepiej musiałbym mieć na średnicy w filtrze górnoprzepustowym same Mundorfy S/G/O z 9V...a do tego, na obie kolumny potrzeba prawie ''144uF'' S/G/O.

Do dolnoprzepustowego ''może'' byłyby lepsze Duelundy CAST-PIO Cu z 9V.

I też konkretne pojemności, razem wyszłoby blisko 25 tys. PLN...i to tylko na samą średnicę – nikt tyle nie wyda, bo nie wiadomo jaki byłby przyrost jakościowy do wydanej kwoty.

 

Małe sztuki CAST-PIO Cu, do zwrotek bez 9V to pół biedy. Co innego 4x CAST-PIO Ag 8.2uF pod 9V.

To wszystko na 100V dlatego taka cena za Cu / Ag, ale w układzie z polaryzacją i tak napięcie rośnie x2 a pojemność maleje x4 :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mundorfy S/G/O są na 1200VDC, Duelundy CAST max. do 630VDC.

Musiałbym ich posłuchać i stwierdzić jak grają Duelundy, gdzie się nadają, a gdzie nie i jaki mają najmocniejszy/najlepszy zakres. Ale huk z nimi, nie napalam się, bo i tak jest gitara :-)

To tylko Duelundy Cu i to w tekturowych tubach (jak kondy ze starych zwrotek JBL'a), więc szału nie może być! Z CAST-PIO Ag to już może być wyczynowy detal, rozdzielczość, neutralność i realizm, a z Cu tylko przyjemniej na barwie – a przyjemniej to ani trochę nie oznacza lepiej hehe

 

U mnie na średnicy 2440 pokrywają ogromną większość pasma Twych mid-bass'ów – i tu może być tak, że tytanowe 2440 na średnicy wyciskają więcej niż papierowe 10'' 2123H grające, aż do 1.25kHz. W referencyjnych Westlake SM-1 12'' mid-basy grają do 800Hz.

 

Jak tam Marek u Ciebie gra system po 2-3 tygodniowej przerwie, a jak, gdy słuchasz codziennie, bez 2-4 tygodniowej przerwy.

 

Bo u mnie, jak gra z dnia na dzień, to dużo szybciej dochodzi do pełnych parametrów/możliwości brzmieniowych, praktycznie po włączeniu można już słuchać – w zależności ile godzin wynosiła przerwa.

 

Ale jak nie gra z 2-3 tygodnie to uuuhuhu :-)...tak z 3-5 godzin musi grać, wtedy wszystko znakomicie się otwiera, dostaje rozdzielczości i naturalnej barwy. Po upływie tego czasu, wciąga nieubłaganie swym realizmem i uniwersalnością :-)

 

Znakomicie słychać, jak cały system dochodzi do maksymalnych parametrów brzmieniowych.

No chyba, że ktoś ma tępy system, to pewnie nie słychać owych zmian w tak kolosalnym stopniu.

 

Tym samym wszystkie zmiany w całym systemie (łącznie z upgrade elektroniki) muszą być przeprowadzane/dokonywane na w pełni wygrzanym systemie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Mam standardowe zwrotki 3143 ale nie wiem co się dzieje że zestaw gra każdego dnia inaczej.

Zauważyłem że im lepsze kable kupuje tym całość gra gorzej, mam teraz wszystko okablowane AQ King Cobra (2x XLR i 2x RCA) i głośnikowe CV-8 z 72v DBS.

 

Zastanawiam się cały czas nad inną końcówką ale kompletnie nie wiem na co się zdecydować, wielki piec w klasie A do zasilania tylko 2123/2441/2405 nie ma żadnego sensu.

Sly30, musiałeś trafić na jedną ze słabszych prezentacji S9900-tek, bo to niemożliwe aby cokolwiek grało słabo w tych kolumnach, jak już to jakiś słabszy aspekt co najmniej dobry, ale nic słabo.

 

Może aplikacja z ML nie była optymalna, bo jak widać ten zintegrowany wzmacniacz ML No.585 grał ''nawet'' ze standardową sieciówką.

DD67000 na pewno grały w set-up'ie z No.512 + No.52 + No.53 ...bo przecież nie z integrą No.585. To K2-S9900 z czym grały?

 

K2-S9900 z ML zagrają spokojnie, pod pełną kontrolą i równowagą, tylko trzeba dobrać odpowiedni zestaw ML-a, który najlepiej im pasuje i optymalne okablowanie do niego.

 

Góra w JBL jest taka jak trzeba. Może być wyrazista/rozdzielcza lub bardziej gęsta – w zależności od aplikacji.

Nie ma w nich czegoś takiego jak ostra góra – jak mówisz że ostra góra, mam wrażenie jakbyś wcześniej całe życie słuchał kolumn AN okablowanych srebrnymi zmulaczami Audio Note UK.

Nie wiem, co musiałbyś zrobić żeby w JBL była przyostrzona góra – chyba musiałbyś podłączyć głośnikowe srebrzone QED'y.

 

Tam z ML grały Transparenty, to jak z nimi było Tobie za ostro, czy tam bezdusznie, to może Tobie podobałoby się z okablowaniem Kubala-Sosna Elation lub Cardas Clear ...te ostatnie pamiętam z AS, grały jako głośnikowe z referencyjnymi monoblokami ML No.53 i DD66000...razem z nimi oferowały świetną rozdzielczość, trójwymiarową przestrzeń, dynamikę i wypełnienie...dzięki temu instrumenty mały nie tylko dobre kontury ale i ''ciało'' i zróżnicowaną barwę.

 

Miałeś u siebie głośnikowe Cardas Clear, które wedle Twej opinii, grając z Focal'ami ''zamulały koszmarnie!, przez co grały totalnie nudno'' – to może pod te kable miałeś/masz za mocno przeciążony/spowolniony system.

 

XLR i głośnikowe Cardas Clear grały w set-up'ie z ML No.512 + ML No.326S + ML No.53 + DD66000, to co byłoby gdyby połączyli to wszystko referencyjnymi srebrnymi Kimber'ami KS-6068?

 

Choć tak jak mówisz, podłączyłbyś S9900 z taką elektroniką jak: Jeff Rowland, Vitus, MBL – możesz dopisać jeszcze FM Acoustics i Ayre Acoustics.

 

Z K2-S9900 można wydobyć dźwięk gesty, lub szybki, zwinny i precyzyjny, albo połączyć jedno z drugim – wszystko zależy od aplikacji. Choć jak już będzie bardzo gęsty/przegrzany to rytm i wyrazistość spadną, a osobiście nienawidzę ślimakowatego/przeciążonego-przebarwionego-przekolorowanego-przesłodzonego grania, bo ono jest nudne i ma mało wspólnego z realizmem.

 

Wiesz, K2-S9900 także można podłączyć w bi-ampingu z Burmesterem na basie, średnie i wysokie z Amplifonem GM70 w wersji Super-hiper-bajer hehe ;-), dalej Burmester 808 MK5 Preamplifier i Gryphon Kalliope DAC. Jak myślisz, ta elektronika dałaby im radę?

 

Jak lubisz więcej masy, to dla Ciebie podpasują Revel Ultima Salon 2, albo jeszcze lepiej TAD-R1, przy których K2-S9900 to Bruce Lee. TAD-R1 w lidze Sumo-Masters. Każde z nich klasowe aczkolwiek inne.

 

DD66000 mają wszystko, i ciało jest jak to w dużych JBL-ach, aby ktoś powiedział ze coś tam gra za chudo to bym się uśmiał. Można je skonfigurować wedle gustu, do wyboru do koloru, co tylko się chce – to się nazywa uniwersalność.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Ale tak samo można powiedzieć o wszystkich kolumnach bo i Utopie i TAD-y można zupełnie inaczej skonfigurować i będą albo łagodniejsze albo szybsze i dynamiczniejsze, nieco bardziej analityczne.

Mam standardowe zwrotki 3143 ale nie wiem co się dzieje że zestaw gra każdego dnia inaczej.

Zauważyłem że im lepsze kable kupuje tym całość gra gorzej, mam teraz wszystko okablowane AQ King Cobra (2x XLR i 2x RCA) i głośnikowe CV-8 z 72v DBS.

 

Zastanawiam się cały czas nad inną końcówką ale kompletnie nie wiem na co się zdecydować, wielki piec w klasie A do zasilania tylko 2123/2441/2405 nie ma żadnego sensu.

 

Tak, obecny Crown K2 lub Krell do 2235H, a wielki selektywny/otwarty piec w klasie A do zasilania 2123H/2441/2405. Najlepiej w postaci monobloków – każdy z osobnym zewnętrznym zasilaniem.

 

:-)...musisz doszlifować/ustabilizować formę, aby zestaw z dnia na dzień grał praktycznie na tym samym, lub bardzo zbliżonym poziomie.

 

Formę doszlifujesz eliminując, lub ubgrade'ując najsłabsze komponenty systemu, bez względu, czy to: zwrotnice, wzmacniacze, preamp, źródło, czy okablowanie.

 

Z elektroniki i zwrotnic musisz wycisnąć ile tylko się da. Im lepszy jeden element/komponent systemu, im więcej z niego słychać, tym lepiej można dośrubować następny – i tak w koło zatacza się koło i podnosi poprzeczkę, aż do granic możliwości elektroniki!

 

Na samym końcu można do takiego stopnia wyśrubować tonalność, choćby źródła, że będzie balansować na cieniutkiej granicy. Jest optymalnie gdy wyciska się informacje o których konstruktor mógł tylko pomarzyć – i to na granicy ciut po tej cieplejszej stronie aby nie grało monotonnie tonalnie.

 

Przedwzmacniacz musi przekazywać jak najwięcej z tego co podaje mu źródło.

W szczególności, ogromne znaczenie mają wzmacniacze, muszą być bardzo przezroczyste, jak najlepsze!...i w żadnym wypadku nie mogą ograniczać/kompresować informacji otrzymanych z przedwzmacniacza. Nawet gdy w preampie siedzą lampki o bardziej gęstej sygnaturze brzmienia jak np. RCA, to piece mają to utrzymać i wykontrolować na całej linii.

 

Do wzmaka wszystkie złącza na rodzie, wewnętrzne okablowanie na srebrze, i jak najlepiej dobrane/dopasowane wszystkie komponenty układu, kondy np. Evox Rifa PEH169 / Chemi-Con 36DA i pełno srebrnych by-pass'ów, jak najbardziej przezroczystych, aby detale i rozdzielczości wyciągały do granic możliwości.

 

Także musisz mieć ''jak najlepiej dobrane'' przewody pomiędzy:

źródłem <--> przedwzmacniaczem <--> obydwoma wzmacniaczami <--> zwrotnicami <--> przetwornikami

 

1. źródło <--> preamp: coś zrównoważonego tonalnie a zarazem na bardzo wysokim poziomie przejrzystości.

2. preamp <--> wzmacniacz (średnie i wysokie): tu jedziesz na maksa z totalnie przezroczystymi i otwartymi przewodami sygnałowymi.

3. preamp <--> wzmacniacz (bas): z ładnym rytmicznym/kontrolowanym i dobrze rozciągniętym basem – niech mają go więcej od tych grających na (średnich i wysokich), ale niech nie gubią kontroli.

4. oba wzmacniacze <--> zwrotnice: ogólnie jak najlepsze, przezroczyste/wyraziste i z klasą.

Bardzo zalecany quad-wiring! Uwalnia w bardzo znaczącym stopniu dźwięk/scenę i czyni go swobodnym, uniwersalnym – ogólnie wszystkiego więcej i lepiej słychać!

- bas: tu mogą być miedziaki z pełnym, rozciągniętym, zróżnicowanym/selektywnym i dobrze kontrolowanym rytmicznym basem.

- średnica z 2'' drivera: srebrne taśmy, czemu nie, to ich najlepszy zakres.

- wysokie z 1'' drivera: srebrzone druty solid-core.

- tweeter: jw.

5. zwrotnice <--> przetworniki: tak samo jak zwrotnice, niebagatelne znaczenie mają odcinki przewodów, które znajdują się za zwrotnicami.

- bas: srebrne AN.

- średnica: hybryda, czyli połączenie bardzo rozdzielczych/selektywnych i otwartych cynowanych miedziaków JBL'a + miedziany japoński drucik o środkowej części pasma rodem z winylu.

- wysokie: srebrzone druty solid-core.

- tweeter: jw.

 

Na zasilaniu konkretne sieciówki, bez żadnych anemików.

 

Przy czym, okablowanie które dobierasz ma idealnie pasować do Twego systemu.

 

Taniego/budżetowego miedzianego AudioQesta testowałem kiedyś na okablowaniu pomiędzy zwrotnicami a przetwornikami i to była totalna lipa z AQ. Myślałem że go spalę w piecu :-)...taki bubel. Na całej linii w każdym zakresie słaby, prawie żadnego wyrazu, konturu, kontroli, otwartości. To się nawet na krok nie zbliżało do tego co gra teraz.

 

Ciekawo, czy droższe AQ też mają podobną szkołę brzmienia...bo przeważnie tak jest, że wyższe modele to rozwinięcie tańszych i częściowe odziedziczenie ich cech.

W ogóle w jakiejś serii AQ można mówić o znakomitej wyrazistości i precyzji, czy one idą tylko na masę.

 

Marek, kup sobie srebrne Audio Note QSSC do wewnętrznego okablowania kolumn na mid-bas i bas, następnie napisz jak wrażenia...tu siary nie będzie. Wzorowa kontrola, rytm i zróżnicowanie.

 

I o ile w tym zakresie sprawdzają się znakomicie, to powyżej najniższej średnicy marnota totalna, takie wyczyszczone, przesłodzone wygładzone i zamulone. Do hybrydy na średnicy nawet się nie zbliża i do srebrzonego klangfilma na wysokich...przy czym wiem że te ostatnie to nie optimum, ale mimo to radzą sobie na wysokich. Tu jest rezerwa, ale musiałbym porównać z jakimiś wyczynowcami od samych wysokich tonów! I najlepiej od razu dwie pary przewodów do 1'' drivera i tweetera.

 

Zamiast Audio Note'a QSSC, możesz wstawić Kondo KSL-SPz. Tylko do wewnętrznego okablowania na bas i mid-bas. Nie podłączaj tego jako głośnikowe bo ograniczą i skrócą mocno bas. Jako głośnikowe na bas miedziane węże.

Audio Nota możesz podłączyć jako głośnikowe w quad-wiringu dla mid-basu 2123H...wtedy może być zajebiście!

 

Na średnich i wysokich są dużo lepsze przewody od ww. Audio Note'ów, no chyba że ktoś lubi ten beznadziejny styl grania.

 

Uuuhuhu, niedobrze, że słuchasz jeszcze na standardowych starych nie-upgrade'owanych zwrotnicach 3143.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Takie rzeczy jak srebrne okablowanie wewnątrz kolumn to bardzo daleka przyszłość.

 

Pytałem o zwrotnice pewną osobę z Francji, 3145 CC Bi-Amp czyli bez filtra dla 2235H kosztują €1000 za parę za podstawową wersje na SCR-ach i

 

Jak myślisz, może Bryston byłby lepszym wyborem do JBLi?

Takie rzeczy jak srebrne okablowanie wewnątrz kolumn to bardzo daleka przyszłość.

 

Pytałem o zwrotnice pewną osobę z Francji, 3145 CC Bi-Amp czyli bez filtra dla 2235H kosztują €1000 za parę za podstawową wersje na SCR-ach i

 

Jak myślisz, może Bryston byłby lepszym wyborem do JBLi?

 

Ponad 4 koła za zawrotnice 3145 CC Bi-Amp. Podstawowa wersja na SCR-ach (model?), a ciekawo z jakimi cewkami, bo oryginalne ''EI'' TOLTEC Mexico (ze starych zwrotnic JBL-a) na przewodniku z cynowanej miedzi są (jak na razie) nie do pobicia.

 

Nawet Kenrick Sound zaczaił, że można wszystko upgrade'ować, ale cewki oryginalne są nie do zastąpienia.

 

Czyli takie jak masz m.in. w 3143:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nic nie dawało im rady, nawet miedziane taśmowe wysiadały na średnicy – a to ich najlepszy zakres. Na skrajach taśmy słabsze (niż na średnicy), to nawet nie było co porównywać. Powietrzne z drutu Cu, toroidalne z drutu Cu – wszystkie poległy. Oryginalne EI – najrówniejsze, najspójniejsze, najbardziej detaliczne/selektywne z najlepszą dynamiką, kontrolą detali i sceną.

 

Jedyne co można byłoby jeszcze sprawdzić, to cewki ze ''srebrnej taśmy'' na średnicy w filtrze dolnoprzepustowym. Tylko ta srebrna taśma musiałaby być najwyższej próby, a nie jakiś chlew mulący.

 

Piszesz o podstawowej wersji zwrotnic 3145 CC Bi-Amp, więc jak prezentują się, w jakiej cenie i na jakich komponentach są jego zwrotnice w wersji ekskluzywnej? Ciekawo czy w układzie C-9V-C, czy standard?

 

Więc, lepszy efekt uzyskasz jak owe 4k zł wtopisz w swe zwrotnice na ich własnoręczny upgrade.

 

Wymienisz JBL-owskie Duelundy (ELECTRO CAP) w tekturowej tubie, jak i pozostałe mniejsze, na SCR Silver Sound / Solen AGM Series Silver Metallized Polypropylene Film Capacitor – najlepiej z 9V!

 

Nie masz na co czekać! Pamiętasz co pisał Grzechniks po tuningu zwrotnic LX10 w swych Dorianach:

 

''Wymieniłem kondensatory roku 69 (made in Chicago) na Mundorfy, i nie poznałem kolumn.

Zwłaszcza horn DLH175 dostał wigoru. Poprawiła się również szybkość i wykop 14" woofera

LE14A.

Polecam wszystkim posiadaczom starszych JBL upgrade zwrotnicy.''

 

...więc do roboty ;-) Chyba że wolisz gotowca z Francji, po którym nie wiadomo czego można się spodziewać – dopóki się nie przetestuje. A tak sam sobie wymodelujesz dźwięk i łapniesz trochę bezcennego doświadczenia.

 

Co do Bryston'a...czemu nie, całkiem popularne zestawienie. Choć, jak to z tymi wzmacniaczami różnie bywa, czasami moc idzie w parze z detalem i sceną (Levinson), innym razem wręcz przeciwnie i nadają się tylko do basu.

 

Jakiego Bryston'a wybrałbyś sobie? np. 4B SST2

Niezbędne jest odsłuchanie we własnym systemie. Mogą Tobie nawet całkiem dobrze pasować pod przewody AQ... o ile nie trafisz na jakiegoś tłuściocha.

W Bryston'ach dostajesz połączenie dynamiki w skali mikro i makro, będzie również rozdzielczość, detal, przestrzeń i oczywiście bas – w zależności od modelu, brzmienie bardziej geste, lub doświetlone.

 

Ot taka zwrotniczka z Dynaudio Consequence Ultimate Edition.

Jest trochę podobieństwa do zwrotek JBL'a...które oczywiście w układzie z polaryzacją są dużo bardziej rozbudowane/zaawansowane. Tutaj nawet Soleny wstawili, a przecież w Dynaudio od zawsze były tańsze SCRy, Bennici. Żółte kondy to mogą być właśnie Bi-Polary Bennica. Rezów nie widać, ale na dystans to ceramiką zajeżdżają.

W JBL różne komponenty, w zależności od kolumn...bo nie do każdego projektu to samo pasuje.

Cewki przeważnie powietrzne, w tym mniejsze na karkasach, rezy to np. Metal Oxide Film jak w K2-S9900.

2010CES-1-Dynaudio2.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez atlon11
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Tak jak już pisałem - za 4 koła kondy SCR i cewki Mundorfa, oczywiście zwrotka 9V charge coupled. Nie wiem nic o wersji 'ekskluzywnej' pewnie jest na Mundorf Supreme i kosztuje ze 2-3k euro....

 

Boje się zamawiać gotowca bo 2123H na 100% podejdzie pod zwrotkę 3145 ale nie wiadomo co z "2 2441....

Ciekawa sprawa z tymi cewkami, widziałem je już wcześniej w zwrotkach N2400. Szkoda że JBL kompletnie olał ich umiejscowienie i w 3143 są wszystkie 3 w jednym rzędzie a to ponoć najgorsze z możliwych rozwiązań.

Trzeba by też sprawidzić czy da się je uratować ponieważ są zalane w kleju.

 

W sumie nawet nie mam ochoty grzebać przy tych starych zwrotnicach bo do wymiany jest wszystko oprócz tych cewek.

 

Co do Brystona to patrzyłem na starsze modele "na ile budżet pozwoli", np. 3B ST albo 4B ST.

Edytowane przez Marek.S
  • 3 tygodnie później...

Stereoplay.de 6/2014 - Bestenliste - Rang und Namen (2,87 MB) :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

…czyli najnowszy ranking sprzętu testowanego w redakcji niemieckiego Stereoplay'a.

 

Marek, może lepiej kup sobie starszego Marka Levinsona No.334 (z 10/1999 r.) ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...bo to on w połączeniu z JBL 1400 Array tworzył tą trójwymiarową scenę/detal o których pisze Larry Greenhill ze Stereophile'a.

 

Bryston 7B-SST2 bardziej na bas, gdyż on jest ciemniejszy i mniej przezroczysty w górze.

 

Mark Levinson No.334 (średnie i wysokie) + Bryston 7B-SST2 (bas) – w Bi-ampingu to by ładnie hulało z Twoimi wypasionymi 4343ASF :-)

 

Był jeszcze Bryston 3B-SST2. Każdy z tych trzech wzmacniaczy wnosił jakieś soniczne cechy. Tutaj masz fragment testu i nieco niżej podsumowanie:

 

''Pure Silver Cable (PSC) R50 bi-wire double ribbon speaker cables connected them in turn to several solid-state amplifiers: a Bryston stereo 3B-SST2, two Bryston 7B-SST2 monoblocks (640W into 8 ohms), and a Mark Levinson No.334 (125Wpc into 8 ohms). The 1400 Arrays allowed me to hear these amplifiers' sonic qualities: the No.334's three-dimensional transparency, the Bryston 7B-SST2's lease-busting bass dynamics, and the Bryston 3B-SST2's sweetness.

 

Conclusions 

JBL's Synthesis 1400 Array BG impressed me with its three-dimensional imaging, impressive transparency, ambience retrieval, capacity to "disappear," and fine timbral detail. It gave my similarly priced reference speakers, the electrostatic Quad ESL-989s, a run for their money for its excellent balance across the audioband, its good timbral retrieval, and its three-dimensional imaging—and it exceeded the bass-shy Quad in its reproduction of pipe organ and percussion and its ability to play much louder. On the other hand, the Quads excelled in soundstage depth and resolution of musical detail. I was also impressed with the JBL's naturalness and lack of distortion, qualities I'd heretofore thought were the exclusive province, in this price bracket, of Quads. I even grew to like the 1400 Array's unusual appearance.

Because of these excellent qualities, the Synthesis 1400 Array BG deserves a top-rank recommendation in Stereophile's "Recommended Components." The JBL has the smooth frequency response, the bass extension, the wide soundstaging, and the unique ability to render voices that I've heard only from far more expensive loudspeakers. Even with a retail price of $11,500/pair, the 1400 Arrays' width of soundstage, wide dynamic range, and accuracy in reproducing realistic male voices—all as good as I've heard in my listening room from other more expensive floorstanders—makes them an audiophile bargain. No wonder Greg Timbers is so proud of them.''

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ten test z Audio-Video (nr.12/2011) może dać coś do myślenia, odnośnie Bryston'a 7B-SST2 który dominował na basie w porównaniu z lampowym Audio Research REF 150, średnica na podobnym poziomie, góra na korzyść REF 150 i Audionet'a AMP I V2.

Filip Kulpa zapewne napisał tyle na ile pozwoliły mu to usłyszeć kolumny PMC IB2i z którymi słuchał ww. wzmacniaczy:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Oczywiście najlepiej posłuchać u siebie, bo w ciemno to niekupowanie, tym bardziej, że co wersja i model Bryston'a to inne granie.

 

W ciemnio to chyba mógłbym kupić Marka Levinsona No.334 ...z czystej ciekawości posłuchania u siebie.

 

Ciekawo jak No.334 wypada przy dużo mocniejszych No.336 i No.436 ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

A widzisz, spotykam się z różnymi opiniami o serii 33x, według niektórych to benznamiętne suchary i mimo pięknej budowy są z nimi problemy. Nie mam pojęcia jak to wygląda w praktyce.

 

Słuchałem ostatnio Sansui AU-X1 i bas tej integry był naprawdę genialny. Szkoda tylko takiej maszyny dla samych 2235H.

Ożeż Panie ;-) … będzie słuchanie :-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Oo Jaaaaa!

 

Ktoś w Polsce kupił DD67000 za 318 000,00 PLN, tylko szkoda że nie dla mnie :-)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...chciałem to załączyć na obraz, ale nie wchodzi URL.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

A widzisz, spotykam się z różnymi opiniami o serii 33x, według niektórych to benznamiętne suchary i mimo pięknej budowy są z nimi problemy. Nie mam pojęcia jak to wygląda w praktyce.

 

Seria 300, razem z modelami 33H i 33, miała w swoim czasie recall. Padały główne kondenasatory w power supply (przeważnie jeden kanał) poprzez wadliwy regulator napięcia, gdzieś po około sześciu, siedmiu latach eksploatacji. Bezpłatnie wymieniali pełny komplet kondensatorów i wstawiali nowy, poprawiony regulator. Poza tą wadą fabryczną, zresztą usuniętą, te wzmacniacze są niezniszczalne i nie ma się tam co psuć. Nie słyszałem jeszcze, żeby po usunięciu tej fabrycznej wady coś się popsuło w tych klockach. Nie wchodziłbym w No.334, jak już to No.335 albo No.336. Te dwie ostatnie, to bliżniacze konstrukcje różniące się między sobą ilością tranzystorów, mocą transformatorów i nieznacznie czułością wyjścia przy pełnym wysterowaniu. To wszystko. Brzmią, ważą i wyglądają identycznie, i nic do dżwięku nie wnoszą. Przekażą do kolumn dokładnie to, co jest na płycie. Jak jest płaskie nagranie, to będzie grało płasko, jak jest magicznie, to będzie grało magicznie. NIesamowita wydajność i praktycznie zerowa impedancja wyjściowa przy podwajającej się, zależnie od obciążenia mocy, powoduje, że końcówki te mogą zasilić 'spawarki'. To są wzmacniacze - traktory, jak 'american truck'. Silniki nie do pokonania! W trybie standby pobierają ponad 200W, ważą 68kg. Do wykorzystania pełnych możliwości tych wzmacniaczy, konieczna jest dedykowana linia elektryczna o odpowiednim przekroju. Powracając do brzmienia, to jednak zawsze najlepiej posłuchać samemu i nie opierać się na historiach w necie.

Parker's Mood

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.