Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-end&vintage kolumny JBL


Rekomendowane odpowiedzi

Marku - a Ty nie robisz zwrotnic 4344 mk ii? Jak tak, to potrzebujesz lpady 8om - monacor takie robi.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zasadniczo robię takie jak poprzednio, tylko jeszcze lepsze. :D

 

2405H

2425H + 2307 + 2308 Kenrick Sound

2123H

 

Na powyższe zwrotnica 4344 mk II (minus sekcja HPF, bo szykuję wyłacznie pod biamp aktywny). Do tego momentu bez kombinacji. Naturalnie odstępstwem jest zastosowanie wooferów 2235H zamiast ME150H, ale w biampie aktywnym to żadna różnica, skuteczność podciągnę odpowiednim wysterowaniem wzmacniaczy.

 

Na zwrotnicy będę eksperymentował przede wszystkim z DSP wbudowanym w piecyki Crowna oraz miniDSP balanced.

 

Wykonanie tym razem będzie oczobijnie perfekcyjne - 95% tego elementu zawdzięczam forumowemu stolarzowi Markowi. Dodatkowo skrzyniom zaaplikuję highendowe maty butylowe na ścianki - a co.

 

Jest trochę precyzyjnej roboty przy tym wszystkim, nie będę się spieszył przy budowie, bo to przednia zabawa.

 

 

NS2000 - fajne paki muszą być. NS1000 - formalnie nie są moje, tylko tatka, pewnie będzie je trzymał na dożywocie. Pozostało im zorganizować renowację skrzyń z budową standu.

 

Luka - na jakich Studio Monitorach teraz grasz? Może trzeba założyć nowy wątek: Klub posiadaczy JBL Studio Monitor i Yamaha NSX000 ;)

Rozwarzam również kupno K2,jestem umówiony na odsluch w Genevie. Ale co z tego wyjdzie nie wiem .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A pamiętasz początki mój post i twoja odpowiedz. Potem moje odwiedziny u Ciebie . Będziesz na Audio? Przyjadę, może cos ciekawego na wpadnie do głowy Pozdrawiam .

 

 

Będę na AS. Przybijemy piątkę.

 

Rozwarzam również kupno K2,jestem umówiony na odsluch w Genevie. Ale co z tego wyjdzie nie wiem .

 

 

No, to to kawałek grania będzie.

 

Generalnie drodzy klubowicze również do siebie zapraszam na odsłuchy gdy klony będą gotowe. pmcomp - obaj z tej samej wsi jesteśmy, warto będzie się wymienić doświadczeniami. Od razu widać, że mamy diametralnie odmienne podejścia do tematu i podejrzewam, że to moje jest lekko ułomne...

S9900

 

Sprawa, to ta cholerna akustyka , w Polsce warunki mam słabiutkie. Zresztą rodzina itd. Sami wiecie jak to jest.

 

Pmcomp to gość bardzo "łebski" wie gdzie jego droga zmierza .

L-pad to po prostu potencjometr do regulacji siły dźwięku, ew. można to nazwac 'variable resistor'. Skubańce są drogie bo mają wysoką obciążalność - często po 50-100W.

 

Dzieki, juz sam rozgryzlem ze schematu.

 

Ja mam zamiar zrobic inaczej ...

 

1. Dojrzałem do całkowitego wywalenia zwrotnicy z wnetrza kolumny. O walorach dźwiękowych pisać nie musze, brak wplywu cisnienia akustycznego na elementy zwrotnicy.

2. Calkowite pominiecie tych potencjometrów. Mam zamiar pomierzyć wartosci rezustancji tych potencjometrów dla ustawień -3, -2, -1 0 +1 i +2 dB i wstawiać odpowiednie wartości rezystorów w zewnetrznej zwrotnicy i wybrać doswiadczalnie najlepszą dla mnie wartość. Np. teraz gram na -2 dla HF i +1 dla UHF. Regulacja dla MID mnie na rezystorze nie interesuje bo dokonam tego potkiem level w zwrotnicy

3. Wewnętrzne okablowanie wraz z przełącznikiem, gniazdami i płytką terminali całkowicie wyleci i zostanie schowana do pudła dla potomności albo dla ew. kupującego w przyszłosci. L-Pady zostaną w środku obudowy, niepodłączone.

4. Wenetrzne okablowanie zostanie zastąpione kablem Belden 9497 z tym ze na basie zastosuję potrójny warkocz

5. Zastosuję cztery pary terminali z czystej miedzi na dorobionej plytce terminali, każdy dla każdego głośnika.

6. Terminale LOW i MID połącze bezposrednio ze wzmakami mocy odpowiadajacymi za te zakresy.

7. Terminale HF i UHF zostaną połączone do zewnetrznej zwrotnicy w oddzielnych obudowach z elementami pasywnymi do jej obsługi czyli z kondami Duelunda. Będą tam też odpowiednie wartosci rezystorow. Jesli bedzie to możliwe to moze umieszcze tam cale oryginalne zwrotnice JBLa aby zawsze latwo moc ją podlaczyć do kolumn. W obudowie zwrotnicy na wejsciu bedzie jedna para terminali podlaczana do wzmaka mocy odpowiedzialnego za zakres HIGH albo do podlaczeniu wzmaka mocy calego zakresu o ile bedzie taka potrzeba. Z obudowy zwrotniczy wyjdą cztery terminale do obslugi oddzielnie kazdego pasma. Przy aktywnej zwrotce wykorzystam dwa do podlaczenia do głosników HF i UHF. Przy uzyciu zwrotnicy pasywnej trzeba bedzie podlaczyc wszystkie cztery terminale do terminali w kolumnach.

8. Takie rozwiazanie powoduje wiekszy koszt ze wzgledu na mnogosc drogich miedzianych gniazd oraz dodatkowe na szczescie krotkie kable ze zwrotnicy zewnetrznej do kolumn. Za to mam niesamowitą elastycznosc przechodzenia pomiedzy systemem aktywnym i pasywnym oraz zwrotnicą dwu, trzy lub nawet w przyszlosci czterodrożną.

 

Taki mam plan.

 

Co o tym sądzicie?

 

Pozdro

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Patrz, tu mi pomysł podsunąłeć........w sumie równie dobrze mógłbym wylutować L-pady z 3143, wyczyścić je solidne i użyć w 3155......

Na zwrotnicy będę eksperymentował przede wszystkim z DSP wbudowanym w piecyki Crowna oraz miniDSP balanced.

 

 

A FUJ !!! CYFRA !!!

 

Moje i własne doświadczenia Ondreja są fatalne. Zwrotnica dbx 480, którą zakupiłem za cięzkie pieniądze słuzy mi tylko do symulacji i znalezienia odpowiednich punktow podzialu pasma w zwrotnicy.

Tylko analogowa, lampowa zwrotnica aktywna.

 

UWAGA !!!

 

Przedwczoraj wystawiono na eBayu zwrotkę Luxman 2003. Nawet teoretycznie lepsza od mojej bo ma ustawialny slope na 6 albo 12 dB.

Z Australii, zasilanie 100V bo to produkt japoński. Stawiam ze pojdzie za min. 1000 USD.

Ondrej ma taką, sluchałem u Niego, jest zajebiście.

Opampy szumią niestety, wiem bo na takiej teraz gram. Już niedlugo na szczescie.

 

Pozdro

 

Patrz, tu mi pomysł podsunąłeć........w sumie równie dobrze mógłbym wylutować L-pady z 3143, wyczyścić je solidne i użyć w 3155......

 

wisisz single malta, wypijemy razem. W listopadzie mam zamiar moec projekt skonczony.

Zapraszam.

 

Pozdro

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Fachowcy uważają, że te DBX i inne w tej lidze to szajs i raczej zabawki i nie ma to nic wspólnego z dobrą cyfrową zwrotnicą.

Edytowane przez sly30

Nie każde szumią, mój FDS jest cichutki. Szumi to przeważnie staroć z wyschniętymi elektrolitami albo ogólne guano typu tani Behringer, DBX, itp.

 

pmcomp, masz możliwość wysterowania tego DBX480 do maksimum? Ponoć tylko wtedy cyfra gra na 100% możliwości, inaczej zawsze będzie kicha.

 

@sly, fachowcy szukają czego innego, ich bardziej interesują rzeczy typu limiter, delay, RTA dlatego sprzet który ich nie posiada lub tylko szczątkowo na starcie jest źle oceniany.

Mało kto pisze o jakości dźwięku, na estradzie bardziej chodzi o ficzery.

Edytowane przez Marek.S

Fachowcy uważają, że te DBX i inne w tej lidze to szajs i raczej zabawki i nie ma to nic wspólnego z dobrą cyfrową zwrotnicą.

 

chłopie, nie wiem kto to są ci fachowcy. 10 lat temu to była topowa zwrotka dbx'a. Bawilem sie nia trochę i wiem jak jest zbudowana, w moim systemie domowym psuje dzwiek ale na estrade ze wzgledu na latwosc programowania i mnogosc parametrow to mogl byc wtedy hit. Szisieksze Behringery i inne podobne mogą się schować.

Nie wypowiadam sie dalej bo audio pro sie nie zajmuje. Analizowalem budoweifunkcjonalnosc.

 

Czy o dzisiejszym flagowym dbx 4800 Ci fachowcy mają podobne zdanie?

Jesli tak ro proponuje poczytac o tej zwrotce.

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

Nie myślałem o estradzie ale właśnie o domowym użyciu do multiampingu. Dowiedziałem się, że DBX czy Behringer odpada. Żeby było na prawdę dobrze to albo analogowa, super droga i trudna do wysterowania zwrotka Kinoshita, albo cyfrowy Trinnov, ale koniecznie z profi wersją softu.

Edytowane przez sly30

Nie myślałem o estradzie ale właśnie o domowym użyciu do multiampingu. Dowiedziałem się, że DBX czy Behringer odpada. Żeby było na prawdę dobrze to albo analogowa, super droga i trudna do wysterowania zwrotka Kinoshita, ale cyfrowy Trinnov, ale koniecznie z profi wersją softu.

 

Jak napisalem, jest do brania lampowy Luxman 2003. Za 1000 USD to bedzie okazja. One zazwyczaj chodzą po 1500 ... ale EUR.

Taka aukcja trafia sie na eBayu raz, dwa razy na rok. A moze i rzadziej?

 

Jak widzę swoją od Audio Research wyrwałem za darmo

 

Pozdro

 

Nie każde szumią, mój FDS jest cichutki. Szumi to przeważnie staroć z wyschniętymi elektrolitami albo ogólne guano typu tani Behringer, DBX, itp.

 

pmcomp, masz możliwość wysterowania tego DBX480 do maksimum? Ponoć tylko wtedy cyfra gra na 100% możliwości, inaczej zawsze będzie kicha.

 

@sly, fachowcy szukają czego innego, ich bardziej interesują rzeczy typu limiter, delay, RTA dlatego sprzet który ich nie posiada lub tylko szczątkowo na starcie jest źle oceniany.

Mało kto pisze o jakości dźwięku, na estradzie bardziej chodzi o ficzery.

 

W moim obecnym dbx234 praktycznie nie ma co schnąć :).

 

Co rozumiesz przez wysterowanie dbx480 na maximum? Wzmocnienie na zwrotce np. +12 dB? Jesli tak to musialbym zmniejszyc mocno poziom sygnalu wejsciowego na preampie i pojawią sie szumy i spadnie dynamika.

Zawsze potem moge zmniejszyc moc na wzmakach koncowych poniewaz w tranzystorze mam regulacje gainu a wzmaki lampowe na rszte pasma sa na EL84 czyli stosunkowo małej mocy.

 

Musze zrobic taki eksperyment.

 

Takie zwiększenie to jest dobre na estradzie kiedy potrzebujesz pierdo...nięcia :) ale nie w domu.

 

Pozdro

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Nie, wzmocnienie na wejściu i wtedy zmniejszenie na wyjściu(kompensacja) Tak żebyś miał możliwość wysterowania wejścia do +0dB.

Edytowane przez Marek.S

Nie, wzmocnienie na wejściu i wtedy zmniejszenie na wyjściu(kompensacja) Tak żebyś miał możliwość wysterowania wejścia do +0dB.

 

Aaaaaa, tak to mi się podoba.

Nie robilem takich eksperymentow ale zrobie bo bede ja teraz podlaczal do eksperymentalnego znalezienia najlepszego punktu podzialu dla MID/HIGH.

 

Dzieki za po ysl, wisze Ci single malta :). To juz mamy dwa do wypicia, podoba mi sie to.

 

Pozdro

Muszę przewietrzyć mój system…

:-)

 

Tak sobie myślę, co się będe męczył z robieniem nowych terminali itp....przecież niedawno je wymieniłem na pozłacane Dynavoxy. Po prostu odlutuje to wsio i użyję do 3155. L-pady tak samo - tylko odlutować, wyczyścić i podłączyć do nowej zwrotki - żadnego dodatkowego mierzenia, wiercenia w obudowach i zawsze trochę dolarów zaoszczędzone.

Edytowane przez Marek.S

Tak BTW caly weekend gram na tych Heathkitach podlaczonych do JBLi, przypominam z 1958 roku, tylko 2 x 12 W i caly czas z magnetofonu lampowego.

Jak tasma troche wyciagnieta to dxwiek sie troche kolysze ale ... ta barwa i ten klimat. Z JBLa zrobilem prawie Harbetha :).

Na szczescie w wiekszosci mam tasmy w stanie baaardzo dobrym i nie kolyszą.

 

Cyril Stapleton ze swoją orkiestrą i hity filmowe z lat 50/60. Np. Unchained Melody.

Mam tez i na winylu i na cyfrze ale po co zmieniac?

 

Bosko !!!

 

Pozdro

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Te 8 ohm L-pady udało mi się uratować, działają OK. 16 Ohm są 'dzwne' drut jest jakby nawinięty na bawełnę, zmoczylem to i trochę spuchło, mam nadzieje że jak wyschnie to spowrotem się skurczy. A może to azbest?? :-))

Nie ukrywam, że Everesty są moimi ulubionymi kolumnami, w ogóle ja uwielbiam sposób gry JBL. Monobloki No 53 uważam osobiście za lepsze niż ich odpowiedniki u Spectrala oraz Krella, choć na ich macierzystym rynku najwyżej cenią Spectrala. Jak chodzi o pre, to znów do rocka wskazałeś najlepsze, ja oczywiście z racjonalnych powodów pozostaję przy swoim Ref. 3. Moim zdaniem, w takim systemie musi być jedno ogniwo lampowe, więc jakbym się miał czegoś pozbyć z systemu ML to w pierwszej kolejności pre. Jak chodzi o porównanie ML 512 z ARC Ref. 8 to jest najtrudniejsze pytanie:-) 512 jest odtwarzaczem wybitnym. Dynamika, szybkość, stereofonia, rozdzielczość są absolutnym wzorem w klasie zintegrowanych CD, a może nie tylko. Problem pojawia się przy ocenie barwy, której z założenia ML nie posiada, jest przezroczysty jak źródlana woda. Więc jest często odbierany jako chłodny czy beznamiętny. CD 8 jest z kolei ciepłym odtwarzaczem, z zaokrągleniami zarówno na końcach pasma, jak i w rysunku. Normalnie słuchając CD 8 tego nie słychać, ale w bezpośrednim porównaniu z ML 512 już tak. Jakieś 2-3 lata temu mieliśmy takie spotkanie w Hi-Fi Bielsko z p. Andrzejem Zawadą i p. Zdzisławem Hrynkiewiczem-Strussem. To było przy okazji wejścia na rynek Struss R500. Obaj panowie mając do wyboru prezentację ESY Credo III + R500 wybrali źródło CD 8. Ale może dlatego, że R500 jest z definicji przezroczysta i dobrze jej robi docieplenie. Z lampową końcówką mogło by być dokładnie na odwrót. W każdym razie ja używam do dziś CD 8.

 

U nas ML53 przyjechały na AS 2012 prosto z USA. Sebastian z chłopakami wygrzewali je przez całą noc z piątku na sobotę, żeby cokolwiek pograły, bo były zupełnie świeże. A i tak zagrały świetnie.

 

Tomkly, Twoje sieciówki :-) ... Electraglide Epiphany X.3 do źródła №512 i do pre-amp'a №326S, a Heavens Gate Ultra Silence do monobloków №53...

MG_9663-1024x682.jpg

...tylko nie mogłem patrzeć na jedną parę głośnikowych Cardas'ów Clear - tu powinny być co najmniej dwie pary w Bi-wiringu!, lub jeszcze lepiej Bi-amping!

W Azji (na TIAS) się nie czają, tam zawsze podłączają ''dwa'' komplety przewodów głośnikowych! :-)

 

Pisałem/pytałem o totalnie referencyjny dzielony przedwzmacniacz... Mark Levinson №52 40th Anniversary Reference Dual-Monaural Preamplifier, a Ty myślałeś że chodzi o №326S :-) ...o którym to napisałeś.

...wtedy №52 w Europie nie było, więc nie mogłeś go słuchać :-)...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...jak widać, kozak totalny, nie mówiąc już o brzmieniu, bo nawet konstrukcyjnie №52... zabija dzielonego Burmestera 077...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...poza tym, ten Burmester 077 przy №52 jest zacofany technologicznie.

 

Być może w tym roku będziesz mógł pierwszy raz posłuchać №52, bo jak Elberoth pisze w tegorocznych atrakcjach:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...''Polski dystrybutor ML przygotował aż dwie premiery na tegoroczne Audio Show. Pierwszą z nich, będzie nowy wzmacniacz zintegrowany No 585, drugą - najnowszy, referencyjny przedwzmacniacz No 52. Przedwzmacniacz zaprezentowany zostanie razem referencyjnymi monoblokami No 53 oraz firmowym odtwarzaczem CD.''

 

Tylko z czym, czyżby set-up, jak na California Audio Show 2014 :-)

dsc_1730.jpgdsc_1733.jpg

JBL Everest Synthesis DD67000

Hanns Turntable with SME V

Sonic Labs Eminent EX cartridge

Mark Levinson Ref No. 512 CD/SACD player

Mark Levinson Ref No. 52 preamp with phono

Mark Levinson Ref No. 53 power amps

Straight Wire Crescendo Speaker Cable

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Witam.Zamierzam kupić JBL TI 250. I tu mam pytanie .

Czy to dobry wybor do pokoju o powierzchni 25m2 połączonych z aneksem kuchennym o tej samej powierzchni.Czyli razem 50m2 . Wiem że to nie jest idealne pomieszczenie...

kolumny stały by oddalone od tylnych ścian ok 140cm.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Czy to dobry wybor do pokoju o powierzchni 25m2 połączonych z aneksem kuchennym o tej samej powierzchni.Czyli razem 50m2 . Wiem że to nie jest idealne pomieszczenie...

 

1,40m od tylnej ściany, a ile zostaje na boki od kolumn i jak daleko będzie miejsce odsłuchowe? Ja się obawiam, że to jest za mało miejsca dla nich. Mogę dać Ci namiary na dwóch użytkowników Ti-250, jak chcesz to pisz na priva.

Miejsce odsłuchowe ok 4.5 m od kolumn. Lewa kolumna bylaby ok 80-90cm od ściany bocznej a prawa ma wokół siebie wolną prestrzeń.Po prawej stronie jest aneks kuchennny o tej samej powierzchni co pokój do odsłuchu. P

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Coś mi się nie zgadza w rachunkach... 1,40m od tylnej ściany + 4,50m od słuchacza to robi się conajmniej 5,90m + 0,5m powiedzmy do ściany. Wychodzi że pokój ma 6,5m w linii od kanapy do drugiej ściany. Czyli jak ma 25m pow. to jest wąski na niespełna 4 metry? Czyli jak lewa powiedzmy metr od ściany to prawa w drugim rogu, przy wejściu do kuchni też jakieś 0,5m od niego, żeby zachować resztki symetrii. Wychodzi na to, że rozstaw kolumn będzie jakieś 2,5m... To dla nich zdecydowanie zbyt mało. Narysuj może jak to ma wyglądać, bo z opisu wychodzi że się tego dobrze ustawić nie da... Jeśli jest tak jak napisałem to trzeba je dać na tę dłuższą ścianę, tam gdzie nie ma przejścia do kuchni.

Edytowane przez tomkly

Cybant, porównywałeś studyjniaki Pmcomp'a (4343B) i Marka.S (4343ASF) ze swymi składakami DIY?...

 

Ancient Audio Prime - CD

MIT Magnum MA Interconnect

Amplifon GM 70

MIT MH 750 - speaker

Open Baffle - DIY by Father_PIO - Fountek Neo Pro 5i, Sonido SFR 175A, Beyma 12 MC500 , Beyma CM18

Aktywna zwrotnica by Father_PIO

Behringer EP2500

 

 

Znasz dobrze 4412 i 4345 ze studia? ...słuchałeś oryginalnych 4345 Studio Monitor, czy klonów?

 

W jakim systemie grały 4345 – elektronika, okablowanie i cała reszta?

 

Rozwiazanie z aktywną zwrotnicą w torze wysoko i średniotonowym straszliwie degraduje dźwięk.

 

Otóż to :-) …nareszcie coś sensownego powiedziałeś, bo żadna aktywna zwrotnica nie ma szans z pasywnymi zwrotnicami charge-coupled 18VDC / 27VDC

 

Nie tylko w torze średnio-wysokotonowym, ale i na basie aktywka także wysiądzie ...to nie ta liga co pasywna A-klasowa zwrotnica na basie z 18VDC / 27VDC

 

Więc rób nowe zwrotnice z 18V lub nawet 27V i zbieraj szczękę z podłogi, bo to co masz to cienizna ;-) ;D

 

Tylko musisz wydać 4x więcej kasy niż na obecne :-)

 

Koledzy, jakiej grubosci wziac cewki na zwrotnice pasywna na srednice, gore i tweeter? Mysle nad Wax Coilami Jantzena, tak na początek.

 

Będę na 100% robił wersję 3155 z 9V

 

I jak idzie praca nad nowymi zwrotnicami 3155 z 9V?

 

Nie wszędzie taśmy pasują, ale możesz brać i porównywać z innymi ...a na końcu za kilka lat zostawisz te które będą najbardziej odpowiednie. Pisałem gdzie się nadają taśmy …więc już wiesz, że w pierwszej kolejności na średnicę do drivera...i to przy bardzo transparentnym systemie.

 

Do drivera z 1'' gardłem, taśmowe można spokojnie brać, do driverów z 2'' gardłem już niekoniecznie.

 

Średnicę przewodnika cewki musisz sobie dobrać – zależy czy chcesz bardziej konturowe czy wypełnione brzmienie. Inne wrażenia/wnioski możesz mieć w średnio przezroczystym systemie, a inne w totalnie transparentnym. Im bardziej przezroczysta/neutralna elektrownia i okablowanie, tym można lepiej dośrubować zwrotnice.

 

Ja tam w międzyczasie zamówiłem już komponenty do 3155CC, tzn. zostały duperele typu terminale, uchwyt do baterii 9v itp.

 

Wziąłem wsio na Jantzenach CrossCap, cewki na midbass 14AWG Jantzen Wire Coil, na średnie 16AWG CrossCoil i na wysokie też 16AWG CrossCoil.

 

Jest OK, oprócz tych Cross-Cap'ów ...to jest słabizna tak jak prawią Ci Cybant i Pmcomp, a to że Amnes miał, to po prostu miał bez żadnego punktu odniesienia, podstawowe komponenty z Polinku :

DSCN3281.jpg

On tego nie tuningował, tylko złożył, włożył i tyle. Z tymi kondami to kompresja dźwięku. To samo okablowanie, potencjometry L-pad, i kostki/złączki ze stykami mosiężnymi. Wystarczy nieodpowiednie wewnętrzne okablowanie, i pies pogrzebany, bo narzuci swe ograniczenia.

 

Zamiast Jantzenów Cross-Cap daj SCR/Solen Silver Sound z 18VDC

 

Albo Rike Audio S-Cap tak jak mówił Cybant.

 

Na początek mogłeś dać sobie takie same cewki jak w tej zwrotnicy :

Tuning06.jpg

…właśnie tych zwrotnic słuchał Pmcomp i Miniabyr...

Te Piotra JBL'e to ciekawy przypadek. Słyszałem je przerobione -czyli wypatroszone wnętrze ,przerobione zwrotnice i umieszczone na zewnątrz kolumny.Wersja na bogato czyli ok 15000 złotych samego apgrejdu i....... do dnia dzisiejszego ten dźwięk który produkowały mam w głowie i uważam za jeden z lepszych jaki słyszałem.Piotr też zdecydował się na nie po odsłuchach tej wersji przerobionej.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Gość cybant

(Konto usunięte)

Cybant, porównywałeś studyjniaki Pmcomp'a (4343B) i Marka.S (4343ASF) ze swymi składakami DIY?...

 

Ancient Audio Prime - CD

MIT Magnum MA Interconnect

Amplifon GM 70

MIT MH 750 - speaker

Open Baffle - DIY by Father_PIO - Fountek Neo Pro 5i, Sonido SFR 175A, Beyma 12 MC500 , Beyma CM18

Aktywna zwrotnica by Father_PIO

Behringer EP2500

 

 

Znasz dobrze 4412 i 4345 ze studia? ...słuchałeś oryginalnych 4345 Studio Monitor, czy klonów?

 

W jakim systemie grały 4345 – elektronika, okablowanie i cała reszta?

 

 

 

Otóż to :-) …nareszcie coś sensownego powiedziałeś, bo żadna aktywna zwrotnica nie ma szans z pasywnymi zwrotnicami charge-coupled 18VDC / 27VDC

 

Nie tylko w torze średnio-wysokotonowym, ale i na basie aktywka także wysiądzie ...to nie ta liga co pasywna A-klasowa zwrotnica na basie z 18VDC / 27VDC

 

Więc rób nowe zwrotnice z 18V lub nawet 27V i zbieraj szczękę z podłogi, bo to co masz to cienizna ;-) ;D

 

Tylko musisz wydać 4x więcej kasy niż na obecne :-)

 

JBL 4345 ze względu na swój sposób grania zostały tam wymienione na Genelec - ki ...

I raczej były oryginalne.

Amplifikacja to jakiś topowy model Focusrite .

 

Nikt poza tobą nie stosuje tych zwrotnic 18 V czy 27 V , napisz co daje takie podłączenie.

U mnie akurat aktywna zwrotnica gra tylko na niskim basie coś koło 50 Hz...reszta to pasywka na Jupiterach Beeswax , Mundorfach Supreme oraz Rike ...bez jakichkolwiek rezystorów w torze..

Co do porównania moich OB z JBL to bez sensu ....OB grają u mnie w domu , a tamte grały w studio....

Nikt poza tobą nie stosuje tych zwrotnic 18 V czy 27 V , napisz co daje takie podłączenie.

U mnie akurat aktywna zwrotnica gra tylko na niskim basie coś koło 50 Hz...reszta to pasywka na Jupiterach Beeswax , Mundorfach Supreme oraz Rike ...bez jakichkolwiek rezystorów w torze..

 

Dosłownie wszystko się poprawia i to bardzo wyraźnie... tak, że gdy już się przyzwyczaiłem to nie ma odwrotu od zwrotnic z kondensatorami zasilanymi napięciem 18V, lub wyższym!

 

Nawet z 9V brzmienie jest lepsze. Słuchasz z kondensatorami w standardowym układzie (bez zasilania), gra...jest detal inny, bardziej konturowy i mniej obecny dźwięk. Podłączasz choćby 9V i dźwięk robi się dużo bardziej naturalny!, pełny, barwny, liniowy i bardziej detaliczny. Wszystko, lepsze wybrzmienia, naturalność, barwy, detale, wokale, dynamika i scena. Na basie lepsze rozciągnięcie...a zarazem, rytm, kontrola, dynamika, zróżnicowanie i selektywność!

 

Z 18V jeszcze lepiej! ...jeszcze większa rura!...dynamit, kontrola i selekcja całego pasma!, neutralność, jeszcze wyraźniejsze bardziej otwarte i detaliczne brzmienie, super scena ...jest energia w całym paśmie wszystko żyje, jest puls, ciąg, swoboda i świetna uniwersalność.

 

Nie ma ani jednego aspektu, który mógłby być lepszy bez zasilania kondensatorów!

 

Na niski bas daj zwrotnice z 27 V ...to wooferów nie poznasz, aby tylko przeżyły ;-) ;D

 

Nie tylko do zwrotnic bo 18VDC mam w elektronice, np. w przedwzmacniaczu kondensatory sygnałowe z 18V :-)

 

 

Dostałem info nt. kondensatorów Rike, iż to są kondensatory dla mnie tak jak napisał mi:

 

''To sa dla Ciebie idealne. Neutralne w całym paśmie, szybkie, brak mulenia jak inne PIO, detaliczne, świetne skraje pasma super bas, rewelacyjne, szczegółowe precyzyjne wysokie. wyrównane tonalnie. bdb saksofony, trąby, blachy i talerze.''

 

Konkretna osoba spoza forum inżynier elektroniki i automatyki – on wie co jak mi gra, ja wiem co jak jemu gra i wszystko jest jasne. Mogę dać wiarę i zakupić do przedwzmacniacza 4x Rike Audio 2,2uF pod dwie szeregowe pary 1,1uF z 18VDC

 

Jak pokażą klasę w przedwzmacniaczu, to może zakupię do kolumn na wysokie dla LE85 i 075 z 18VDC :-)

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Gość cybant

(Konto usunięte)

W którym miejscu zwrotnicy podłącza sie to napięcie ? Dla mnie to zupełna nowość.

Rozumiem , że chodzi o polaryzację kondensatorów?

 

 

Rike szczególnie powinny spodobać Ci się na górze.

Tak, do polaryzacji, dlatego wszystkie kondy w zwrotnicy z baterią muszą być podwojone, napęcie podłącza sie pomiędzy 2 kondy żeby nie wyszło bezpośrednio na + albo - glosnika tylko zostalo miedzy kondensatorami.

Edytowane przez Marek.S

Tu masz przykładowy schemat:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Takie zastosowanie wymaga podwojenia ilości kondensatorów o fabrycznych wartościach ze zwrotnicy ale mogą to byc podobno "gorsze" kondy niż wypasy do zastosowania w normalnej zwrotnicy.

 

Pozdro

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.