Skocz do zawartości
IGNORED

Hi-end&vintage kolumny JBL


Rekomendowane odpowiedzi

Nie za dobry pomysł do 4343 budować zwrotnicę od 4344 mk II. Woofer się nie zgadza. Średniak 10" się nie zgadza całkowicie. Na AH jest napisane mnóstwo o upgrade zwrotnicy 4343, można coś podłubać.

Edytowane przez Amnes

No właśnie nie wiem jak to jest z tymi MkII bo to specyficzne kolumny, tylko na rynek japoński i z tego co wyczytałem byłaby ok gdybym miał 2123H.

Woofery mam 2235H, 2121 zostaje ze względu na wygląd i charakter 4343.

 

Na chwilę obecną jestem zdecydowany na zwrotki projektu Giskarda.

 

Nie mogę pozbyć się twardej średnicy z tych kolumn, chyba to jednak wina Carvera bo zmiana pre i kabli nie wiele daje. Postaram się niedługo pożyczyć Krella KSA50 od kolegi.

Edytowane przez Marek.S

Jak chcesz to mam lużną parkę 2123 - mogę pożyczyć. Ja gram na górnym 3-wy z 2405, 2425h i 2123 ze zwrotnicą od 4344 mk II. Na basie 2235h, i pomiędzy aktywne miniDSP z korekcją basu. To ostatnie cudo pozwoliło z góry wydobyć kolejne podłady dźwięku, bo wcześniej mody pomieszczenia i nieregularność basu w miejscu odsłuchowym naprawdę doskwierały.

Z 2123H bedzie duza gorka kolo 1-1.2KHz a poza tym kolumny traca pewna czesc charakteru czyli wlasnie 2121.

To jest wlasnie glowna roznica w zwrotnicach miedzy 4343 i 4344 - przy 4343 zwrotnica jest tak zaprojektowana zeby wzmocnic 2121 w okolicach 1KHz, przy 4344 i 2122H jest dokladnie odwrotnie.

  • 3 tygodnie później...

Czy ktoś orientuje się jaką polaryzację ma driver 2421B? Tzn. czy również odwróconą - czerw. "-".

 

Sprawdzałem wczoraj 2121 i faktycznie czerwony zacisk to minus ;-)

> Marek.S

 

Jak tam Tobie idzie wdrażanie projektu Giskarda? Będziesz stosował wszystkie komponenty takie jak u niego, czyli : Mills MRA-12, Firstronics Resistors RM0207S 3M 60-758-16, Solen Hepta-Litz Air Cored Inductors, Audyn Cap Q4 MKP Foil Capacitors.

 

Zamiast Audyn Cap Q4 możesz wypróbować: Audyn Cap KP SN tin-foil/polypropylene capacitors = Solen Polypropylene Film & Tin Foil Capacitors = SCR KP SN = Angela/SCR Tin Foil Signal Capacitors.

Powinny być neutralne, rozdzielcze, dynamiczne, szybkie. Jedne z najlepszych w swojej cenie.

 

Sam bym je stestował tak samo jak : Rike Audio S-Cap (Alu), Rike Audio Q-Cap (Alu), Rike Audio Q-Cap (Kupfer – Cu).

S-Cap (Standard Capacitors), Q-Cap (Quality Capacitors) – obecnie seria Q-Cap nie jest na sprzedaż.

 

Jak piszą, S-Cap (Alu) grają naturalnie, mają detal i dynamikę – przy sporo niższej cenie dostały tą samą ocenę co topowe Mundorfy S/G/O

Tylko im wyższe wartości, to cena rośnie ostro, nie adekwatnie do pojemności – S-Cap 27uF/600VDC (EUR 268,45).

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Oceny, ocenami, liczy się jak grają – im mniej ingerują w dźwięk, nie kompresują tym lepiej. Nie może być ograniczeń w dynamice, rozdzielczości, precyzji, ma być bardzo uniwersalnie, równo, neutralnie i z jak najlepszą sceną.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ta sama manufaktura, ma w ofercie (na zamówienie) monobloki lampowe Rike Audio Edzard w kwocie 380,000.00 euro!!!

50-watowe monobloki pracują w trybie Single-Ended na lampach: Kron 1610, Kron 300B i C3M Siemens lub Telefunken.

Każdy wzmacniacz posiada osobny zasilacz, w sumie całość waży około 200 kg.

Konstrukcja została wyposażona w firmowe kondensatory papierowo olejowe, których rozwój trwał pond pięć lat, srebrne transformatory, jak i automatyczną regulację prądu spoczynkowego.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Sam mogę polecić to co gra dla mnie najlepiej ze starym JBL'em AlNiCo.

Są to Mundorfy Silver Gold Oil ''tylko i wyłącznie w układzie 9V'' – ładujcie do owych głośników te kondensatory na całe pasmo, gdzie tylko się da! No chyba, że znacie coś, co potrafi zagrać jeszcze lepiej od S/G/O z 9V ?

 

Im bardziej śrubuję dźwięk, tym bardziej inne systemy brzmią dla mnie jak zza kotary czy ze słuchawek hehe

 

Z 9V każdy kondensator poprawia ''własne brzmienie'' tak od 30% / 50% w górę. Zdecydowanie wzrasta neutralność, barwa, wokale, kontrola dźwięku, rozdzielczość, dynamika, detal, scena i wybrzmienia. Ogólnie całościowo wszystko w stronę jakości! – zmiany mogą być różne, zależne od głośników, kondensatorów i całego systemu.

S/G/O z 9V to już jest klasa! – gra jakby w powyższych testach dostał 20 pkt., a nie 12. ''tylko trzeba uważać, bo później nie ma powrotu do zwykłego Mundorfa S/G/O :-)

 

Mundorf Supreme – jest dużo gorszy, to inne brzmienie, scena. Dobrze wypełnia średnicę, jednak z nim dźwięk ma mniej detali i grają do przodu.

 

Mundorf S/O - również jest słabszy, gorszy mikro-detal i scena.

 

Mundorf S/G/O – znakomita rozdzielczość, kontrola dźwięku, detaliczność i scena, którą wręcz żywcem wyciągają, do tego wysoka neutralność tylko z polaryzacją.

 

Mundorfów S/G/O bez polaryzacji nie polecam, potrafią grać lekko ciemną matową wyprutą z barw najniższą średnicą i ogólnie z nie najlepszą naturalnością średnicy. Nie mają tego inne kondensatory, nawet MKT 1813 grają z lepszą niższą średnicą, tym bardziej PIO Vitamin Q 196P, Gudeman, Audio Note, Jensen – tylko one nie mają tej sceny i pozostałych zalet S/G/O. Tym bardziej z polaryzacją S/G/O zostawia całą resztę w tyle, łącznie ze średnicą trzymaną w ryzach, poukładaną, bardziej realistyczną, rozdzielczą, detaliczną i lepiej rozłożoną w scenie.

 

''Tak ogólnie część osób mi mówi, że S/G/O przesuwają balans tonalny w górę, powodując zubożenie w niskiej średnicy, a jeszcze innym są ostre'' :-)

 

Niech te miedziane PIO Audio Nota grają sobie w zwrotnicy kolumn Audio Note AN-E Sogon. Toż one narzucają ewidentny charakter, a z tym i ograniczenia. Z taką zwrotnicą u mnie nie mają czego szukać! Ja ich nie chcę za darmo, bo z radością je dawno sprzedałem, tak samo jak Jenseny. Przecież amerykańskie pancerniaki Vitamin Q / Gudeman są lepsze od miedzianych PIO Audio Nota i Jensena. No to z czym do ludu ;-) hehe

 

Gudeman i Vitamin Q bardzo dobrze reagują na boczniki składające się z Teflonów i Silver Mici. W tym zestawieniu grały najlepiej, zarówno w zwrotnicy, czy tam wcześniej jako sygnałowe w przedwzmacniaczu.

 

Były przeróżniste kondy testowane, i najlepiej z tych tańszych zagrały ERO / Vishay MKT 1813 z polaryzacją.

Dalszy postęp i najlepsze co osiągnąłem to Mundorf Silver Gold Oil z 9V, bez żadnych bypassów – zresztą on ma już w sobie dodatki S/G/O.

 

Tylko jest duży problem, bo sam filtr górnoprzepustowy średnio-tonowy zawiera kondensator 16,5uF. Więc dla uzyskania odpowiedniej wartości pod 9V potrzeba 16 sztuk!! Mundorf S/G/O 8,2uF = 12 000 PLN.

Łącząc szeregowo 8,2uF + 8,2uF uzyskuje 2x większe napięcie (2400VDC) i 4x mniejszą pojemność (4,1uF). To jak połączę 4 pary (8 kondensatorów) będę miał 16,4uF – i do drugiej kolumny to samo.

 

Toż te Duelundy przy dużych pojemnościach wyjdą dużo taniej!! ( bez 9V), bo taki CAST-PIO-Cu 10uF/630VDC kosztuje $749.95 , CAST-PIO-Ag 1uF/630VDC $1,256.50

Eee jak ktoś ma małe 2-way kolumienki z prostym filtrem dla tweetera może spokojnie stosować Duelundy z polaryzacją. Większy problem przy 4-drożnej konstrukcji z rozbudowaną zwrotnicą. Tylko nie te płaskie Dulendy VSF bo to lipa. Najlepiej srebrne PIO z polaryzacją i jazda.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wątpię aby całościowo Duelundy bez 9V zagrały lepiej od S/G/O z 9V.

I się zastanawiam, a może i bez 9V Duelundy będą miały coś fajnego w sobie – jak już to na niższej średnicy.

 

Muszę mieć 100% pewniaki – wiedzieć jaka opcja jest optymalna, w ciemno nic nie kupię, tym bardziej, że potrzeba tego naprawdę dużo. Filtr średnio-tonowy dolnoprzepustowy to już mniejsze wartości i tu można coś testować, tak jak w wyższych pasmach. Tylko ja chcę mieć od średnicy górnoprzepustowy na max'a, bo ogromne znaczenie ma ten kondensator, zresztą jak każdy inny. Cewki już dawno sprawdzone, najlepiej grają powietrzne z drutu, a rezy metal.

 

Jakby ktoś chciał, to do sprzedania mam cały komplet PIO – który widać w załączniku :

12szt. Vitamin Q 1uF/100V – w tym 8 x 196P (w najlepszej wersji z gwintami – wojskowe pancerniaki:))

2szt. Vitamin Q 0,68uF/200V

2szt. Gudeman Calif 0,47uF/200V

2szt. Gudeman Calif 0,22uF/300V

..wszystkie zakupione przez mnie jako New Old Stock.

 

Jedna osoba, słuchająca Tannoy-i ze zwrotnicą na Vitamin Q w układzie 9V – pisze do mnie dosłownie takiego e-maila :

 

U mnie też jest BAJKA. Serio.........

9V to jest to. Bez tego to nie ma MUZY :-)))

Pozdro....

post-28079-0-17734200-1381836353_thumb.jpg

post-28079-0-28797700-1381840089_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Różnice techniczne możesz sobie zobaczyć tutaj :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Różnice brzmieniowe – trudno tak idealnie stwierdzić, bez bezpośredniego porównania, tym bardziej, że poziom może być bardzo zbliżony, ale obstawiam za dużo nowszym modelem.

 

Znając poszczególne przetworniki, można częściowo domyślać się. Tylko wiadomo, ten sam głośnik w innym zestawieniu, z inna zwrotnicą i inne brzmienie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Baterię 9V można stosować w każdej kolumnie? Schemat mojej zwrotnicy na fotce, jak ją przerobić aby zastosować baterię.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oczywiście, w każdej zwrotnicy (w której są kondensatory) można stosować baterię 9V.

 

Chcąc zastosować baterię w filtrze tweeter'a musisz połączyć szeregowo 2 kondensatory o wartości 5,6uF co da Tobie ostateczną wartość 2,8uF – czyli taką jaką masz oryginalnie.

Pomiędzy kondensatory wstawiasz rezystor 2,2Mohm 0,25W i podłączasz plus od baterii 9V, a minus do minusa pod terminal głośnikowy.

 

W filtrze średnio-tonowym masz kondensatory o wartościach 2,5uF i 2,8uF ,więc musisz w szeregu połączyć takie pojemności:

 

5uF + 5uF = 2,5uF :-) z 9V

5,6uF + 5,6uF = 2,8uF

 

Na basie 17,6uF – to już wiesz, że potrzebujesz 2 kondensatory o dwukrotnie większej pojemności, dla uzyskania zamierzanej wartości do układu z polaryzacją, w którym to maleje pojemność każdego z kondensatorów, ale wzrasta napięcie pracy kondensatora, i ma się możliwość ich polaryzacji, aby zwrotnica pracowała niczym wzmacniacz w ''klasie A'' na S/G/O ;-) lub innych kond.

 

Jest jeszcze drugi sposób polaryzacji kondensatorów.

Zamiast rezystorów wstawiasz diody prostownicze i łączysz je z sygnałem (+) dostarczanym ze wzmacniacza.

 

W swoich kolumnach masz proste zwrotnice z filtrami niższego rzędu, a zatem łatwiejsze do rozbudowy. Pojemności kondensatorów nie duże, więc możesz szaleć do woli :-)

Co innego gdybyś miał schemat zwrotnicy do tweeter'a, jak w tych starych 2-way KEF-ach z tweeter'em T27 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Member: Glareskin

Location: The Netherlands

October 3, 2013, 01:17 AM #30

 

I have listened to both and quite frankly I though the TAD Ref 1 had a quite boring sound, I didn't feel involved in the music. On the other hand the Everest (I heared the DD66000) are immediately catching your attention. And not for impressive bass but the whole sound is very transparent and coherent. The well respected German magazine Audio still has the Everest DD66000 on top of their list.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-08448900-1381913127_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Tylko jest zasadniczy błąd na na załączonym rankingu jest podstawowy, najtańszy model TAD Evolution One a nie TAD Reference One, który zresztą teraz jest już w wersji mkII. Na innym forum czytałem szczegółowe porównanie gościa który jest fanem obu kolumn.Bardzo lubi Everesty i topowe TADy wtedy jeszcze mkI również. Porównywał szczegółowo poszczególne aspekty i w finale wygrał TAD ale Everest też ocenił jako super kolumny.Może znajdę ten opis.

Sylwester, on (Glareskin) przecież odpisał na ten wpis dotyczący porównania TAD Ref 1 z Everest DD66000, bo sam również obu słuchał i wyraził swą opinię, jakże zgodną z moją :-)

 

Wszystko jest tutaj, nawet ten link/opis którego szukasz :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pisze socfan12

September 2, 2013, 06:46 AM #17

 

Joe, I was reading a thread somewhere that was comparing the JBL's DD66000 vs. the TAD Ref1s. While the Ref1s won by points in certain dimensions, the poster believed the JBL's offered the more coherent and more enjoyable overall sound to his ears. You may have read it, but if not, I'll try to find the link for it.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Odpowiada Glareskin

October 3, 2013, 01:17 AM #30

 

I have listened to both and quite frankly I though the TAD Ref 1 had a quite boring sound, I didn't feel involved in the music. On the other hand the Everest (I heared the DD66000) are immediately catching your attention. And not for impressive bass but the whole sound is very transparent and coherent. The well respected German magazine Audio still has the Everest DD66000 on top of their list.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Nie, to nie ten opis. Tamten mówił o poszczególnych aspektach i w niektórych minimalnie lepiej wypadły JBL w innych TAD, sumarycznie wygrały TADy ale gość zaznaczył że to minimalne zwycięstwo i że Everesty też są super.

 

A co do ciebie to jakim cudem ty możesz mieć takie samo zdanie nie słysząc TAD-ów?

Nie żartuj sobie.

atlon, dzięki za rady.

zrobiłem, jak radziłeś i jest ok.

 

napędzam to 20W SE na diabełkach i jest b.dobrze.

nie zakładaj nic z góry; bądź nieskazitelny w słowach; nie bierz nic do siebie; rób wszystko najlepiej jak potrafisz.

A kto TAD'a nie słyszał jak już dawno pisałem jak Ref 1 dla mnie grały – to możesz sobie porównać moje wrażenia z obecnymi wrażeniami Glareskina.

Nawet mniejsze CR1-MK2 nie dawno były do posłuchania na miejscu :-)

 

Odnośnie DD66000 ze wzmacniaczami Mark Levinson No. 53 jest iskra, atak, detal, rozdzielczość, skoki barwy, dynamiki, scena i wszystko pod kontrolą.

Bass z Everestów ….hehehe Schwarzenegger nosił kiedyś koszulkę z napisem ''Arnold is Numero Uno'' To samo tyczy się basu JBL. Ogólnie całe pasmo trzyma znakomity poziom.

Takie coś można usłyszeć tylko na żywo, cała reszta tego co na wszelkich wystawach jakby nie wiedziała o co chodzi, szczególnie z basem!

 

Wedle gustów można podłączać je z różnymi znakomitymi wzmacniaczami – aby tylko nic nie ograniczały, nie gubiły się.

Dla Ciebie może topowe Jeff Rowland'y by pasowały...

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

atlon, dzięki za rady.

zrobiłem, jak radziłeś i jest ok.

 

napędzam to 20W SE na diabełkach i jest b.dobrze.

Cieszę się, że gra u Ciebie jeszcze lepiej :-) Pozdrawiam! i mówię, tak dalej trzymaj poziom!
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

To musisz sobie atlon takie JBL sprawić. Od pisania nie pojawią się u ciebie w domu. Musisz zakasać rękawy i zacząć zbierać na nie kasę.

Nie dawno były w ogłoszeniu, chyba na audiomarkt za połowę ceny a to pewnie warte przemyślenia.I będziesz miał to co lubisz.

Ja ich nie kupie bo zwyczajnie nie podoba mi się ta stylistyka. Nie wątpię, że potrafią dobrze zagrać.

 

Teraz sprawdziłem i nadal są na audiomarkt i co ciekawe to są prawie nówki od dealera z Francji, mają 6 miesięcy, stoją tylko w salonie i cena

29900. Przypuszczam że jak położysz 25000 to będą twoje. A ty lubisz grzebać to sobie je jeszcze "podgrzebiesz" na nieco lepsze.

TADy też są ale 2 letnie i 10000 euro droższe. Te JBL dla ciebie jak znalazł.

Wow! Jedyne trzydzieści tysięcy, plus następne trzydzieści za Marka Lexinsona, do tego jakieś Opusiki za dwadzieścia i komplecik jak się patrzy... Super okazje! Będzie pasowało do M5 jak kozaczki z węża Boa do futra z ryb. Masakra!

Parker's Mood

Nie trzeba aż tak radykalnie. Cena jest 29.9 tys ale sądzę że do wzięcia za 15 tys.Wzmacniacz nie musi być zaraz za 30 tys .euro choć pewnie coś dobrego by się przydało a kable można użyć znacznie tańsze niż Opusy. Skoro Alton aspiruje aż tak wysoko to ma swoje marzenie za mniej niż połowę detalu.

Sylwester, Ty posiadasz dla DD66000 bardziej odpowiednie pomieszczenie/metraż jak i adaptację akustyczną. Będziesz miał gdzie się rozstawić, ustawić je tak aby uzyskać optymalną scenę.

 

No to 29900 euro i już Twoje – co to dla Ciebie :-) Ewentualnie dadzą zniżkę na piwo, bo już są w najniższej kwocie.

 

Za 15 tys. euro to nawet nie kupisz K2 S9900. One już byłyby bardziej odpowiednie do mego metrażu, ale gdzie Everest z dwoma 15'' woofer'ami na stronę, to tylko do Twoich metraży.

 

Z tym stwierdzeniem o grzebaniu masz rację :-) bo trzeba wyciskać ile tylko się da.

 

Też nie wątpię, w to że Grande Utopie EM potrafią naprawdę dobrze grać. Pod warunkiem odpowiedniej aplikacji – a chyba nie ma nikogo w Polsce kto zna się lepiej na Focal'ach od Ciebie, i zestawianiu ich z optymalną elektroniką, przewodami i takimi tam wszelkimi akcesoriami.

 

Jak możesz, to napisz w jakiej optymalnej konfiguracji byś je widział – a nawet podaj z kilka wariantów w kolejności od najlepszych.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Ale te Everesty? Myśle źe przy 96dB skuteczności to one zagrają z każdym wzmacniaczem. I z lampką i z dobrym tranzystorem. Jest teraz dobra oferta na Alluxity. To duńska firma syna Ole Vitusa. Preamp i 2 minobloki mają cenę ok 25000 zł.

To oczywiście nie jest mało ale do takich Everestów teź trzeba podpiąć coś na poziomie. Alluxity ma 200W/8om. Nie słyszałem ich jeszcze ale opinie o nich są obiecujące. Do kolumn 96db to 200W spokojnie wystarczy. Jeśli to zbliżona szkoła grania do Vitusa a ponoć tak to będzie to dobrze grało z JBL. Trochę je uspokoi, nasyci, da kopa ale takiego z kulturą i klasą. Jeff Rowland i Burmester oczywiście teź by świetnie zagrały z Everestami ale to już cena inna. Dokleja się jedno zero do powyższej ceny i choć zero wartość nie ma to tu wnosi okrutną wartość.... :-)

Jeszcze lepiej, dwa Crowny iTech ;-)

 

Nowy monitor studyjny JBL M2 będzie dostarczany tylko z Crownami iTech5000HD, nie ma wyboru zakupu samych kolumn.

Ale te Everesty? Myśle źe przy 96dB skuteczności to one zagrają z każdym wzmacniaczem. I z lampką i z dobrym tranzystorem. Jest teraz dobra oferta na Alluxity. To duńska firma syna Ole Vitusa. Preamp i 2 minobloki mają cenę ok 25000 zł.

To oczywiście nie jest mało ale do takich Everestów teź trzeba podpiąć coś na poziomie. Alluxity ma 200W/8om. Nie słyszałem ich jeszcze ale opinie o nich są obiecujące. Do kolumn 96db to 200W spokojnie wystarczy. Jeśli to zbliżona szkoła grania do Vitusa a ponoć tak to będzie to dobrze grało z JBL. Trochę je uspokoi, nasyci, da kopa ale takiego z kulturą i klasą. Jeff Rowland i Burmester oczywiście teź by świetnie zagrały z Everestami ale to już cena inna. Dokleja się jedno zero do powyższej ceny i choć zero wartość nie ma to tu wnosi okrutną wartość.... :-)

Miałem na myśli Focal'e Grande Utopia EM :-) abyś do nich podał kilka optymalnych wariantów konfiguracji/zestawień, np. takich w których owe kolumny podobałyby się dla największego grona osób odsłuchujących. Tak czy owak muszą być jakieś optymalne, najlepsze jakie znasz...
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Wszystko opisywałem co testowałem.Nie będą pisał tego samego ponownie.Nie sądzę też by było jakieś większe zainteresowanie bo w końcu tych kolumn zbyt wiele w kraju nie ma.Mam na myśli całą serię Utopia III. Ale ku mojemu zaskoczeniu dowiedziałem się że drugi model z góry tj Stella gości w ok 8-10 domach w Polsce. Maestro też jest co najmniej kilka par i dobrze też sprzedaje się Scala. W sumie będzie pewnie ponad 50 par plus poprzednie edycje II i I. Nie są to imponujące ilości ale nie jest to też zupełna nisza. Duża zaletą nowej serii jest to że w zasadzie ze wszystkim grają dobrze.Nie są bardzo wymagające i kapryśne ale wiadomo, że czym się lepiej dobierze resztę systemu tym finalnie lepsze efekty można uzyskać.

skoro dyskutujecie o focalach, to powiedźcie mi co to za głośniki:

przetworniki to m.in. TC90 i 5W3211B, bas chyba aktywny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez grzechniks

nie zakładaj nic z góry; bądź nieskazitelny w słowach; nie bierz nic do siebie; rób wszystko najlepiej jak potrafisz.

Setup : JBL DD66000 with FM Acoustics 115, FM Acoustics 266-MKII, Boulder 1021 and EMT 930st

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Setup : Transrotor Tourbillon FMD with FM Acoustics 223, FM Acoustics 255-MKIIR, D'Agostino Momentum and JBL Everest DD67000

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

I filmik z drugim zestawieniem :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-28079-0-31918200-1382119476_thumb.jpg

post-28079-0-57567200-1382121742_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Rocky Mountain Audio Festival 2013 (October 11-13).

''JBL was showing its top-line $75k Everest DD67000 horn-loaded loudspeaker driven (‘natch) by Mark Levinson electronics. It sounded swell, but more interesting (because newer) was the JBL M2—a compression driver two-way with a uniquely sculpted waveguide horn. Its $40k price tag includes a DSP crossover and Levinson amps. The sound was good—exceptional actually—with terrific midbass despite a little added room boost and a very good blend between its woofer and tweeter. Rich, dark, chocolaty in tone color and exceedingly fast and hard-hitting it is another speaker that someone on this magazine ought to review.''

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

''M2'' w piątce najlepiej grających systemów, wedle opinii osób słuchających tam na miejscu.

System 2 = JBL M2 Master Reference Monitor with Mark Levinson No.532H, Mark Levinson No.532, DSP crossover, Mark Levinson No.326S, Mark Levinson No.512, and Transparent Audio.

Frank Filipetti Discusses The JBL M2 Master Reference Monitor

Rok temu, podczas RMAF 2012 najlepszy dźwięk wystawy z Everest DD66000 zestawionymi z elektroniką Mark Levinson No.53, Mark Levinson No.502, Mark Levinson No.512. Oba kondycjonery i całe okablowanie Transparent'a.

 

''Here, by contrast, the sound was some of the best solid-state sound I heard at the show. Together, the chain produced a wonderful, big presentation in which lively, beautiful highs mated with impressively deep, admirably solid percussion.

“Bass lovers will have a field day,” I wrote in my notes of a system in which the entire spectrum of sound seemed of one very satisfying piece.''

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A w tym roku Everest DD67000 i jeden z najlepszych dźwięków wystawy.

''The bass was also quite impressive as one might expect with four 15 inch bass drivers! One of the better sounding systems at RMAF 2013.''

 

System 1 = JBL DD67000 with Mark Levinson No.53, Mark Levinson No.52, Mark Levinson No.512, Transparent Audio Cables, and Transparent PowerIsolator Reference Power Conditioner.

Nowy DD67000 na pewno jeszcze bardziej jest dośrubowany na całej linii pod względem wyrazistości, otwartości, rozdzielczości, szybkości, neutralności. Znakomita dynamika i precyzja stereo to już standard dla każdego DD.

 

W Japonii DD67000 na ''Tokyo International Audio Show'' były inaczej zestawione, prawdopodobnie grały w Bi-amping'u z dwoma stereofonicznymi wzmacniaczami Mark Levinson No.532 – ewentualnie razem z monoblokami Mark Levinson No.53

Nawet standy mają do Everestów, za którymi to na całej szerokości ustawione są rozpraszające ustrojstwa/panele akustyczne i jakieś drzewka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

I jak tu porównać warszawskie galerie z sufitami podwieszanym i ścianami kartonowymi hehe – one na jedną gwiazdkę nie zasługują, z taką akustyką. Ta Galeria 1 typu oktagon, również do nich się zalicza.

 

Co innego sala balowa w Imperial Hotel Tokyo :-)

Albo jeszcze lepiej na wolnym powietrzu grać z Everest'ami :-)

post-28079-0-39587500-1382210971_thumb.jpg

post-28079-0-67679300-1382211484_thumb.jpg

post-28079-0-15319800-1382211540_thumb.jpg

post-28079-0-79745200-1382211646_thumb.jpg

post-28079-0-16665400-1382211864_thumb.jpg

post-28079-0-20441600-1382212094_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

No tak ale nie jesteś obiektywny. Duże sale balowe i inne tego typu są też w Polsce. A przeciętne a nawet luksusowe mieszkania japończyków są relatywnie małe więc szału tam nie ma. Wstawianie takich Everestów do pokoju 25m2 jest możliwe ale to średnia opcja a tam 25m2 pokój to już spory pokój. Poza tym na początku jest napisane, że JBL M2 są nowsze niż Everesty i zagrały lepiej od nich, mimo że mają cenę prawie o połowę niższą.

Może to też ciekawa opcja.

 

A tu ciekawostka z tego samego opisu..."The Focal/Soulution combo, which has won Best Sound of Show Awards"

Piosenka dla miłośników / miłośniczek Diany Krall ;-) ... kto pierwszy odgadnie tytuł utworu temu browar :-)

 

Tak patrząc na system, zestawienie prezentuje się następująco :

 

Mark Levinson No.31.5 Reference CD transport

Mark Levinson No.36s D/A Converter

Balanced Audio Technology VK-52SE preamplifier

Balanced Audio Technology VK-600SE / VK-655SE power amplifier

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

JBL Project Everest DD66000

post-28079-0-31641000-1382298155_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.