Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacz klasy A\AB kontra wzmacniacz klasy D


mer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 12.10.2019 o 22:44, slawek.xm napisał:

tu masz zmiane charakterystyki co ok 0,5db , nie ma szans bys nie usłyszal róznicy pomiędzy kazdym z ustawień

nawet jesli bylaby to ostatnia oktawa 10khz -20khz to każda zmiana wartosci o 0,5db jest słyszalna bardzo wyrażnie jesli zakres zmian wynosi ponad oktawę każdy uslyszy róznicę nawet minimalną

jesli zmiana jest wąskopasmowa jest trudniej ale górki podbicia pasma tez sa dobrze słyszalne

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Uściślij:

1. czy SPL czy sygnał elektryczny

2. czy względem niepodbitej części czy całego pasma słyszalnego

Gdy tak na 1. wersje pytań (rozłącznie te sprawy traktuję w pytaniach), wtedy zgoda.

Dla przytonów* jedynie barwa staje się nieokreślona.

Np. nie odróżnię pikolo od skrzypiec, przy okazji- wysoko gra jeszcze harfa( tony- te nie są w Hz przecież, ale ~ do 4 kHz) , fortepian, organy (jeszcze wyżej).

Nie wiem względem czego ta wielokrotność, którą opisujesz w tak szczegółowych dBach.

* wyraz tak typowy dla języka muzycznego, w wyszukiwarkach nie osiągalny.

Zawsze jakiś hotelik k/Drawska wyfiltrowany w wyniku mi wyskakuje.

Komercjalizacja pozycjonowania wyszukiwarki na G. już jest absurdalna.

W dniu 13.10.2019 o 10:23, PawelP napisał:

bodajże właśnie 0,5 dB 

należałoby się kierować słyszalnością np. 0,5 dB dla fali prostokątnej. A to pobudza dużo większe obszary odpowiedzialne za percepcję dźwięku.

@1

Względem ?

@2

Tak, ale bardziej popularny jest przedział 1 do 2 dB względem nie zmodyfikowanego (sygnału a nie akustycznego ciśnieniowego przekazu w SPL) i dla danej części pasma. Tego bym nie ośmielił się negować. Bo tak jest.

Przez Wasz brak założeń tworzy się bełkot.

52 minuty temu, Lech36 napisał:

To efekt akustycznej filtracji grzebieniowej.

Na pewno, ale właśnie do wykrycia tzw. modów pomieszczenia on służy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, xetras napisał:

1. czy SPL czy sygnał elektryczny

spl jest nieistotny

widac wyrażnie różnicę pomiędzy niezmiennym pasmem do 1300hz i wyżej

pomiar jest zapewne on axis , cała konstrukcja z budową i innymi pomiarami na stronie Gravesena chyba 2-way na illuminatorze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ten świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmacniacze klasy D mają problem z przesunięciem fazy i jest on największy na skraju pasma, gdzie pracuje głośnik wysokotonowy. Przesunięcie fazy polega na tym, że jak podamy na wzmacniacz kilka sygnałów 100, 1000, 5000, 10000Hz to będą się one coraz bardziej rozjeżdżały, czyli 100 będzie tam gdzie trzeba, 1000 może też, ale już 5000 i więcej będzie przesunięty. Jest to "zasługa" filtra na wyjściu każdego wzmacniacza, więc przesunięcie fazy będzie cechą każdego wzmacniacza klasy D. Problem w tym, że może być to słyszalne dla nagrań które zachowały naturalne brzmienie instrumentów i harmoniczne są tam gdzie trzeba.

Być może da się to skorygować DSP, ale nie mam takiej wiedzy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, xetras napisał:

Zgadza się. Przy ściszeniu (nie mam żadnych gałek od "loudness") bardziej wyciszone są skraje pisma. Tak jak to wynika z wykresu F-M. (W naszej terminologii: krzywe izotoniczne).

Brak skrajów to eada, ale i tak ściszam.

Nie. Skrajne pasma są słabiej słyszalne jak jest ciszej. Sciszanie głośnego nagrania powoduje, że jest ono tak samo głośne jak inne, więc na skrajach jest tak samo. 

16 godzin temu, xetras napisał:

mimo (jak przypuszczam) stałego poziomu ta fala sinusowa słyszana jest raz ciszej raz głośniej.

Bo słyszysz odpowiedź impulsową twojego pomieszczenia i głośników. Jak widać z pasmem jest słabo ?

 

Godzinę temu, J.Jerry napisał:

Wzmacniacze klasy D mają problem z przesunięciem fazy i jest on największy na skraju pasma, gdzie pracuje głośnik wysokotonowy. Przesunięcie fazy polega na tym, że jak podamy na wzmacniacz kilka sygnałów 100, 1000, 5000, 10000Hz to będą się one coraz bardziej rozjeżdżały, czyli 100 będzie tam gdzie trzeba, 1000 może też, ale już 5000 i więcej będzie przesunięty. Jest to "zasługa" filtra na wyjściu każdego wzmacniacza, więc przesunięcie fazy będzie cechą każdego wzmacniacza klasy D. Problem w tym, że może być to słyszalne dla nagrań które zachowały naturalne brzmienie instrumentów i harmoniczne są tam gdzie trzeba.

Być może da się to skorygować DSP, ale nie mam takiej wiedzy.

Każdy tor na skrajach pasma przenoszenia ma przesunięcia fazowe. Filtr we wzmacniaczu wprowadza takie przesunięcie niestety dodatkowo. Pytanie, czy to słychać. W dole kolumny br są dużo gorsze i jakoś jest ok. Kompensacja tego w górze w DSP jest prosta, nawet w analogu by się dało, tylko nie wiadomo jakby to brzmiało, bo nikt chyba nie robił. W obu przypadkach będziemy mieli do czynienia z opóźnieniem, ale malutkim, raczej niesłyszalnym nawet podczas pracy w realtime. Natomiast w ogólności producenci wzmacniaczy by musieli podawać latencję ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mamy praktyczną wskazówkę żeby wybierać wzmacniacze klasy D z jak najszerszym pasmem, to przesunięcie fazowe będzie mniejsze i nie ma z tym problemu w systemach aktywnych z DSP.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, J.Jerry napisał:

No to mamy praktyczną wskazówkę żeby wybierać wzmacniacze klasy D z jak najszerszym pasmem, to przesunięcie fazowe będzie mniejsze i nie ma z tym problemu w systemach aktywnych z DSP.

No tak, ale czy ten filtr i wprowadzane przez niego zniekształcenia liniowe są w ogóle pierwszym czy drugim problemem wzmacniaczy D? 

Jeżeli ktoś używa korekcji amplitudowa-fazowej w DSP, to opóźnienia takiego "filterka" to jest pikuś. Ja myślałem raczej o wybudowaniu tego we wzmacniacz, co nie powinno być problemu. Zresztą np. monitory wykorzystujące te moduły 2x40W z zasilaczem i DSP, zapomniałem nazwy firmy, monitory np małe jbl, najprawdopodobniej jakimś ulamkiwm mocy obliczeniowej sobie z tym radzą. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wady systemu audio dodają się i ta niewielka wada jaką jest przesunięcie fazy w sumie będzie zauważalna albo przeciwnie poprawi brzmienie, bo akurat taka "korekcja" jest korzystna.

Teraz, przemak napisał:

Ja myślałem raczej o wybudowaniu tego we wzmacniacz, co nie powinno być problemu.

Są wzmacniacze z korekcją akustyki...o to chodzi?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, J.Jerry napisał:

Wady systemu audio dodają się i ta niewielka wada jaką jest przesunięcie fazy w sumie będzie zauważalna albo przeciwnie poprawi brzmienie, bo akurat taka "korekcja" jest korzystna.

To jest naprawdę niewielka wada, zwłaszcza wobec tego, co proponują w tym zakresie kolumny. Trudno to rzecz jasna zmierzyć, bo sprzętu (znaczy mikrofonów) powyżej 20k nie mam, ale zwykłą pomiarówką aktywny ANALOGOWY monitor do 40kHz wygląda tak:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

więc co tam powyżej 20kHz to już nie wie nikt.

14 minut temu, J.Jerry napisał:

Są wzmacniacze z korekcją akustyki...o to chodzi?

Tu nie chodzi o korekcję akustyki, chociaż pewno to coś też sobie poradzi. Mi chodzi o pomysł, że sam wzmacniacz, bez głośników,  wiedząc jaki ma filtr na wyjściu od razu ma już wbudowany na wejściu w DSP filtr wszechprzepustowy korygujący charakterystykę fazową filtra wyjściowego. Oczywiście obciążenie będzie miało spory wpływ na charakterystykę tego filtra, ale podobnie jest we wzmacniaczach analogowych/liniowych i nikt jakoś fazy nie koryguje ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A we wzmacniaczu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak to razem się doda, to już mamy konkretne przesunięcie fazy.

 

Teraz, przemak napisał:

ale podobnie jest we wzmacniaczach analogowych/liniowych i nikt jakoś fazy nie koryguje

Można pasmo poszerzyć...wzmacniacze analogowe mają różne pasmo przenoszenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, J.Jerry napisał:

A we wzmacniaczu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak to razem się doda, to już mamy konkretne przesunięcie fazy.

Tak, wiadomo, dlatego moje pytanie na początku postawione zostaje - czy to jest największy problem z brzmieniem? 

4 minuty temu, J.Jerry napisał:

Można pasmo poszerzyć...wzmacniacze analogowe mają różne pasmo przenoszenia.

Chodziło mi o to, że ten filtr współpracuje z zespolonym a nie rezystancyjnym obciążeniem, dlatego abstrahowanie od obciążenia jest niewłaściwe a wyliczenia trudne albo przybliżone, ale takie samo obciążenie końcówki analogowej też jakieś przesunięcia może wprowadzać. 

Opóźnienie na tych 40kHz licząc w pamięci to pojedyncze mikrosekundy... 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, przemak napisał:

czy to jest największy problem z brzmieniem?

No nie wiem, szukamy tych problemów...czyżby już byśmy mieli ten największy problem z brzmieniem?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, J.Jerry napisał:

No nie wiem, szukamy tych problemów...czyżby już byśmy mieli ten największy problem z brzmieniem?

IMO na pewno nie, to nie jest żaden problem. Po rozwiązaniu innych może, ale teraz nie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
A we wzmacniaczu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak to razem się doda, to już mamy konkretne przesunięcie fazy.

 

Można pasmo poszerzyć...wzmacniacze analogowe mają różne pasmo przenoszenia.

 

 

Czy to nie jest znowu takie onanizowanie sie tym przesunieciem fazowym? Wez te zacytowane hypexowskie 41deg przy 20kHz. Te 41deg dla 20Hz (lambda=19mm) to w przeliczeniu 2,16mm. Jesli MINIMALNIE poruszysz glowa spowodujesz wieksze przesuniecia fazowe w relacji do pozostalych przetwornikow niz te spowodowane filtrem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" The blind trials of the present work provide quantitative proof of this by assessing the discernability of time misalignment between signals from spatially displaced speakers. The experiment found a displacement threshold of d≈2 mm corresponding to a delay discrimination of τ≈6 μs"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, xajas napisał:

 

 


Wez te zacytowane hypexowskie 42deg przy 20kHz. Te ok. 45deg dla 20Hz (lambda=19mm) to w przeliczeniu 2,37mm. Jesli MINIMALNIE poruszysz glowa spowodujesz wieksze przesuniecia fazowe w relacji do pozistalych przetwornikow niz te spowodowane filtrem.

Nie bardzo rozumiem...jak mam ustawić głowę, żeby spowodować podobny efekt?

Tych 42 stopni

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, J.Jerry napisał:

Nie bardzo rozumiem...jak mam ustawić głowę, żeby spowodować podobny efekt?

Tych 42 stopni

Po prostu z innej odległości musisz słuchać wysokich a z innej niskich, proste ?

5 minut temu, jar1 napisał:

" The blind trials of the present work provide quantitative proof of this by assessing the discernability of time misalignment between signals from spatially displaced speakers. The experiment found a displacement threshold of d≈2 mm corresponding to a delay discrimination of τ≈6 μs"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

To dobre jest ale dotyczy dwóch źródeł naraz. No i jesteśmy jakby na granicy. Czyli poprawa o parę-paręnaście stopni (wystarczy podwoić częstotliwość wszystkiego) zlikwiduje problem? Go figure...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, jar1 napisał:

" The blind trials of the present work provide quantitative proof of this by assessing the discernability of time misalignment between signals from spatially displaced speakers. The experiment found a displacement threshold of d≈2 mm corresponding to a delay discrimination of τ≈6 μs"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

20kHz to 50mikro, 42 stopnie, to właśnie te 6mikro plus przesunięcie fazy reszty systemu audio...czyli co, potencjalnie można to usłyszeć.

Teraz, xajas napisał:

Czy nie porownujemy tu jablek (sinus 20kHz) z gruszkami (prostokat 7kHz)?

Ja nie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, J.Jerry napisał:

20kHz to 50mikro, 42 stopnie, to właśnie te 6mikro plus przesunięcie fazy reszty systemu audio...czyli co, potencjalnie można to usłyszeć.

No właśnie - jesteśmy na granicy słyszalności przesunięcia DWÓCH ŹRÓDEŁ. To trochę inna sytuacja.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, mamy harmoniczne nie w tym miejscu, co trzeba. A jak by założyć filtr o podobnej charakterystyce na wzmacniacz analogowy o paśmie 100kHz -1dB, to byśmy mieli symulacje klasy D?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, J.Jerry napisał:

No tak, mamy harmoniczne nie w tym miejscu, co trzeba. A jak by założyć filtr o podobnej charakterystyce na wzmacniacz analogowy o paśmie 100kHz -1dB, to byśmy mieli symulacje klasy D?

Z tą fazą to bym nie przesadzał, to po pierwsze są częstotliwości dla kejtrów ? a po drugie ten filtr analogowy (no bo on jest analogowy jak byk, cewka i kondensator) można by sobie zapiąć na wyjście wzmacniacza analogowego (po zoblu raczej) i posłuchać - różnica w paśmie górze jak widać na przykładzie tych plików z Krall  do wychwycenia ale i też banalna do skorygowania, z fazą bym polemizował czy to słychać. Taki przesunięcie fazy jak w twoim linku łatwo zasymulować bez obcinania góry, można by obadać, czy ktokolwiek usłyszy. Proszę bardzo - dwie próbki fortepianu (popowe nagranie mikrofony blisko więc się nie czepiać) jedna próbka obrobiona filtrem wszechprzepustowym dającym takie samo przesunięcie fazowe jak filtr 12dB/okt (pomarańczowa linia):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Różnice są, ktoś je słyszy?

 

 

Plik różnicowy ma -48dB, więc według mojej teorii różnice usłyszeć dopiero przy głośności rzędu 80dB SPL ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast jak już tak się bawię, to a propos @slawek.xm perpetuum mobile w postaci propozycji zmiany charakterystyki częstotliwościowej bez zmiany przy tym charakterystyki fazowej za pomocą opornika przy głośniku ? taki prościutki pomiar - zwrotnica trójdrożna (ważna druga częstotliwość 2kHz)  ze wzmocnieniem najwyższego pasma -6dB i +6dB, charakterystyka fazowa tylko:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oczywiście prosty eksperyment myślowy obala genialną teorię w dziesięć sekund, ale jak pomiar to pomiar ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś robiłem kable z filtrem, który delikatnie tłumił przy 20kHz. Filtr składał się z elementów RLC, więc podobnie. Wpływ na brzmienie takiego kabla był łatwy do wychwycenia, więc wyszło to, kiedy zbudowałem kabel bez takich ograniczeń w paśmie, a zresztą i kabel bez filtra może dawać podobne efekty. Kable z filtrem miały tłumienie 0,8 i 0,4 dB przy 20kHz, nie był to zresztą jedyny parametr przekładający się na wpływ na brzmienie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, przemak napisał:

Nie. Skrajne pasma są słabiej słyszalne jak jest ciszej. Sciszanie głośnego nagrania powoduje, że jest ono tak samo głośne jak inne, więc na skrajach jest tak samo. 

Bo słyszysz odpowiedź impulsową twojego pomieszczenia i głośników. Jak widać z pasmem jest słabo ?

 producenci wzmacniaczy by musieli podawać latencję 

1 o to mi chodziło, że "słabiej słyszalne", jak piszesz, względem nie przyciszonego

2 ojtam ojtam wyraźnie dokuczliwie nie jest, przesadnie głośno nie słucham, a pomieszczenie i tak wspólne

Myślę, że jeszcze trzeba wziąć pod uwagę ułomność słuchu, to nie tylko (różny zależnie od częstotliwości) wpływ pomieszczenia.

3 ciekawe, co by ona oznaczała, ale faktycznie mogłaby być przydatna

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, J.Jerry napisał:

Kiedyś robiłem kable z filtrem, który delikatnie tłumił przy 20kHz. Filtr składał się z elementów RLC, więc podobnie. Wpływ na brzmienie takiego kabla był łatwy do wychwycenia, więc wyszło to, kiedy zbudowałem kabel bez takich ograniczeń w paśmie, a zresztą i kabel bez filtra może dawać podobne efekty. Kable z filtrem miały tłumienie 0,8 i 0,4 dB przy 20kHz, nie był to zresztą jedyny parametr przekładający się na wpływ na brzmienie.

Pasmo OK, pliki z Dianą Krall pokazały, że to słychać, zresztą to oczywiste. Moje mają TYLKO fazę, bez obcięcia góry ? 

2 minuty temu, xetras napisał:

3 ciekawe, co by ona oznaczała, ale faktycznie mogłaby być przydatna

Latencja to jest w audio opóźnienie między wyjściem a wejściem. W układach analogowych nie istnieje (sprawdzić, czy prędkość światła się nie zmieniła), w układach cyfrowych, w tym w przetwornikach, jest bardzo istotna. W przypadku jakiejkolwiek filtracji i analogowej i cyfrowej mamy do czynienia z opóźnieniem grupowym czyli opóźnieniem zależnym od częstotliwości (jest to pochodna charakterystyki fazowej), żeby je wyrównać trzeba wprowadzić dodatkowe opóźnienie w pozostałych częściach pasma, w ten sposób opóźnienie robi się stałe (czyli liniowa charakterystyka fazowa) i mamy do czynienia z latencją.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, przemak napisał:

Różnice są, ktoś je słyszy?

Nie za bardzo, chyba powinno być więcej harmonicznych w górze pasma i mam wrażenie, że to było pianino elektroniczne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, J.Jerry napisał:

Nie za bardzo, chyba powinno być więcej harmonicznych w górze pasma i mam wrażenie, że to było pianino elektroniczne.

Ale gdzie tam, prawdziwy wieloryb, wprawdzie niewielki, ale jednak, nagranie popowe, dlatego ?

Oto poszlaka:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Zresztą można zrobić z innym nagraniem. Proszę, znana próbka Be Moved teraz w 96kHz - różnice spore, który ma przesuniętą fazę?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, przemak napisał:

Ale gdzie tam, prawdziwy wieloryb, wprawdzie niewielki, ale jednak, nagranie popowe, dlatego

No i wyszło jaki mam słaby system...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, przemak napisał:

Sciszanie głośnego nagrania powoduje, że jest ono tak samo głośne jak inne, więc na skrajach jest tak samo.

Wybacz ale to bełkot.

Ściszanie jest po to, żeby było ciszej i nie było głośne.

Jakie "inne"? Mieszasz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

~Way hay and up she rises early in the morning~("Morskie opowieści")

~Braterstwo narodu buduje się na kiczu~("Nieznośna lekkość bytu" Milan Kundera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, przemak napisał:

Ale gdzie tam, prawdziwy wieloryb, wprawdzie niewielki, ale jednak, nagranie popowe, dlatego ?

Oto poszlaka:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Zresztą można zrobić z innym nagraniem. Proszę, znana próbka Be Moved teraz w 96kHz - różnice spore, który ma przesuniętą fazę?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przepraszam, coś się przestawiło i się filtr włączył, tu jest dobrze: który jest który? ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.