Skocz do zawartości
IGNORED

Więcej basu w monitorach TANNOY SRM12b - jaką pójść drogą


skali

Rekomendowane odpowiedzi

Tannoy SRM 12b i LGM 12 to monitory zbudowane w oparciu o koaksjalny głośnik DC 12`` 3149 , z tweeterem kompresyjnym typu "pepperpot" , membraną woofera zawieszoną dosyć sztywno , magnes jest zwyczajny, czyli ferrytowy a całość gra w skrzynce o pojemności jakieś 45 litrów . Brzmieniowo monitory te mają wiele zalet za które są bardzo lubiane i kilka wad , ale to nie ta zakładka więc nie będę się rozpisywał . Co do jednego wszak wszyscy są zgodni - basu powinno być więcej . Producent określa dół na 55Hz przy -4dB i tak zapewne jest . Czyli nieciekawie . Można to też rozpatrywać jako zaletę gdyż mało basu jeszcze bardziej eksponuje energię na średnicy , jednak mam również Tannoye z serii HPD na AlNiCo i miękkim zawieszeniu i muszę przyznać że na co dzień wolę HPD głównie ze względu na dużo lepsze zejście . Postanowiłem dorobić więc trochę basu do SRM12b i stoję przed wyborem jednej z następujących dróg :

 

1. Zrobić nową obudowę BR i powiększyć ją do 150-200 litrów ( nie liczyłem, ale na forach piszą że wychodzi z kalkulatora optymalnie BR 200 litrów) . Znany fan Tannoya, forumowicz Lutek, ma te głośniki w obudowach ok 150l i jest ponoć świetnie , niestety jeszcze nie słuchałem. Miałem już pójść tą drogą ale naszły mnie wątpliwości czy na pewno jest ona najlepsza . Ten sam głośnik zamocowany w dużo większych monitorach Tannoya SRM 12X ( około 90 litrów) gra niewiele lepiej ( wg producenta 53 Hz/-4dB ) , a ja sam miałem możliwość używania przez miesiąc 15`` wersji tego samego głośnika zamocowanego w gigantycznej 200 litrowej obudowie BR , a mianowicie Tannoy SRM15x i bas był dalej skromy ( choć mógł się podobać). Rozumiem, że ta 15`` może mieć zupełnie inne parametry niż 12`` i ta 12`` może zagrać niżej w 200 l niż 15``, ale jakoś zacząłem rozpatrywać inne możliwości.

 

2.Dodać dwa klasyczne subwoofery ( 2 szt) , dodające dół monitorom Tannoya , BR lub zamknięte .Najchętniej zrobiłbym sobie takie samemu bo nigdy żadnego nie zrobiłem . Chciałbym aby pasował charakterem tak dalece jak to możliwe do charakteru tych tannoi , intuicja podpowiada mi dużą papierową membranę, co najmniej 12`` , tak aby głośnik nie musiał pracować z dużym wychyleniem i przesuwał powietrze powierzchnią . Głośnik nie musi schodzić bardzo nisko , ani kruszyć murów . Było by super, gdyby wystarczające było zasilenie tych głośników z wzmacniacza Lyngdorf TDAI 2170 gdyż go posiadam (2x170W/4ohm) , co jednocześnie załatwiło by temat zwrotnicy i DSP , gdyż takowe są na pokładzie. Wyjście niskopoziomowe (chinch) z Lyngdorfa byłoby żródłem sygnału dla wzmacniacza LEBEN który zasiliłby monitory Tannoya pełnym lub odciętym nisko od dołu (?) pasmem . Lyngdorf na każdym z wyjść ( głośnikowe oddzielnie, niskopoziomowe oddzielnie ) może mieć ustawiony regulowany filtr i opóźnienie .

 

3. Zbudować nową obudowę z przegrodą do której dołoży się drugi głośnik , oczywiście tylko na basie . Koaksjala można by odciąć pasywnie lub aktywnie na 150-400 Hz .Powstanie wtedy coś na kształt znanych monitorów Tannoy FSM tyle że 12`` . Znalazłem na jakimś forum że ktoś tak zrobił i pomysł uważam za dobry, ale mi bardziej podoba się pomysł kolejny :

 

4 Dobudowanie modułu basowego do SRM 12. Zacząłem się zastanawiać czy ciekawym wyjściem nie był by moduł basowy OB na głośniku 15`` w obudowie H frame lub U frame . Poza elektrotechnicznym wykształceniem i kilkoma popełnionymi wzmacniaczami nie mam jednak żadnych praktycznych doświadczeń z elektroakustyką, podobno można się zachwycić ale można też załamać robiąc obudowy OB .

Alternatywnie moduł basowy "klasyczny" czyli BR na jakimś 12`` głośniku , z odcięciem od góry w odpowiednim dla niego miejscu.

Niezależnie czy OB czy BR , tu również mogę wykorzystać podział w Lyngdorfie

Proszę o podpowiedź jaką pójść drogą

Uff. nigdy jeszcze nie popełniłem tak długiego posta....

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ciekawy temat. Sam używałem SRM 12 i zrezygnowałem ze względu na “szczupłość” dołu.

Z mojego doświadczenia wiem, że lekka poprawę można uzyskač po poprawieniu wygłuszenia za pomoca mat bitumicznych. Lekka.

Włożyć między bajki trzeba opowieści o strojeniu paździerzowych obudòw jak pudeł gitar lub skrzypiec. Jest paru specjalistòw od takich teorii ;)

Druga sprawa to wykorzystanie suba. Nigdy z tego nie korzystałem bo nigdy też nie spotkałem się z dobrze grajacym takim zestawieniem. Do czasu mojej wizyty na pewnym audio show, na ktòrym usłyszałem malutkie LS3/5A grajace z subem JLB. Synergia tego zestawu była super. Może więc warto pòjść ta droga?

Pozdrawiam

Jaka jest Fs tego głośnika a strojenie skrzynki ?

Litraż podałeś, wymiary BR by się zdały....

I wygląda na zbyt mały BR - powinien mieć nawet fi ok 100mm, jeśli to 12"

Żeby się nie okazało to, co w Altusach: kolumny strojone na 72 Hz do starych głośników,

a zainstalowano następców 25/40/3 z Fs = 37 Hz.

To wszystko w ramach burzy mózgów, oczywiście ..;-))

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

W sieci można znaleść dla tego drivera Fs =32Hz i Qts =0,4 , oraz informację że zawieszenie ma tendencję do twardnienia z upływem czasu co może powodować wzrost faktycznego Fs . Jednak rozrzut tego co można znaleść jest spory, Tannoy oficjalnie chyba nigdy nic nie podał i ludzie mierzą sami.

 

 

Jeśli ma rzeczywiście 32 Hz to z wymiarów BR można dojść na ile jest strojona kolumna.

A to czy oszukują z Fs możesz sam sprawdzić mając woltomierz, opornik i trochę kabla.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

... albo przerobić te Tannoy na kolumny 3-drozne (dołożenie dodatkowego woofera, który zajmowałby się basem). Tylko, że to budowa kolumn od zera.

Miałem kiedyś na próbę REL-a T5 i nie wspominam najlepiej, dudnił. Ale to zdaje się dużo niższy model . Wydatek 25 kPLN na subwoofer nie jest racjonalny w tym przypadku IMO..

<br />Jeśli ma rzeczywiście 32 Hz to z wymiarów BR można dojść na ile jest strojona kolumna.<br />

Dziura ma 36cm2 powierzchni a rura 12 cm długości , obudowa o ile pamiętam ma 45 litrów netto. Ile to Hz?

<br />A to czy oszukują z Fs możesz sam sprawdzić mając woltomierz, opornik i trochę kabla<br />
Domyślam się,że jeszcze generator albo chociaż Ipada z jakąś aplikacją ?

Na razie chcę zdecydować jaką pójść drogą. Temat tych głośników jest rozkminiany na forach od wielu lat i nikt raczej nie poszedł drogą innego strojenia BR , najpowszechniejsze jest budowanie wielkich skrzynek.

<br />... albo przerobić te Tannoy na kolumny 3-drozne (dołożenie dodatkowego woofera, który zajmowałby się basem). Tylko, że to budowa kolumn od zera.<br /> <br />

<br />

 

To punkt 3 z mojej listy , wolałbym jednak rozważyć punkt 2 lub 4 , czyli subwoofer lub dołożenie modułu basowego plus odcięcie monitorów na powiedzmy 150 Hz - czyli faktycznie układ 3-drozny,ale bez ruszania monitorów . Również dlatego, że taki moduł mógłbym wypróbować z innymi posiadanymi monitorami.

Co do generatora - generator standalone - można pobrać - ma co trzeba, bo i CW z regulacją poziomu,

jak i sweep z dowolnie wybieranymi start i stop; oczywiście akustyczny.

 

Grają pewnie tak samo 45 l jak 90, bo głośnik ma pewnie duży Qts nie do BR i to co oni budują

do tego głośnika na pewno nie jest kolumną basreflex - za małe pole powierzchni więc to nie działa.

Z kolei jakie ma Fs głośnik - podają 32, ale naprawdę nie wiadomo; trzeba zmierzyć.

Kolumna wychodzi, że jest "strojona" na prawie 40 Hz, ale najwyżej do 8" woofera, a nie 12".

Gdybyś robił nowe skrzynie można w tych zainstalować np. fi 100, ale tunele miałyby

dla 32 Hz chyba prawie 40 cm :-(( żeby sprawdzić, czy to coś pomoże.

Ciężko o jakieś rozmiary BR w okolicach 9 cm - byłby wtedy jednak krótszy.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Widzę zaczynasz kombinować ( :

a jakiej muzyki słuchasz w jakim stopniu z kina rozumiem nie korzystasz samo czyste stereo

Jak grasz w tych pudełkach nadal to one maja mniej niż zero basu ( :

 

Najlepsza opcja dla Ciebie moim zdaniem to 3149 open baffle

oraz jeszcze jeden z głośnik w tej technologi najlepiej 15cali

a jeśli słuchasz różnych gatunków muzyki to pasuje coś w zamkniętej obudowie dołożyć daytona jakiegoś z końcówką D klasy , resztę zgrać to wg gustu cyfrową zwrotnica niestety to co masz nie pozwoli Ci Tego zrealizować musisz mieć 6 kanałów i 6 końcówek lub jakąś jedną dobrą wielokanałową nie będziesz musiał zwrotki robić zaoszczędzisz trochę bo dobrej jakości pasywna 1500 a i tak dupa nie bas nadal będzie może ciut lepiej . nie opisałeś swojego pokoju a tu tez możesz mieć problem z basem ja np w 16m2 miałem problem bo bas wciągało a na 60ciu jest go więcej zdecydowanie więcej . te tannoye grają niesamowicie ale trzeba im poświęcić czasu niestety w oryginale maja to coś czuć potencjał ale to na tyle nikogo nie wzruszą specjalnie ( :

To wszystko w ramach burzy mózgów, oczywiście...

 

Podepnę się pod burzę mózgów... Zrób sobie test "sprawdzający" przydatność pod subwoofer. Postaw obie kolumny w narożniku pomieszczenia, zagraj trochę głośniej i słuchaj będąc również w narożniku pomieszczenia - po skosie. Proporcje basu będą zupełnie inne niż na co dzień, a sens jest taki, byś ocenił, czy z kolumny grają na tyle szybkim i dobitnym środkiem, aby przebił on się przez większe i głośniejsze pokłady niskotonowe.

Na moje przeczucie stracisz lekkość środka, bo w Tannoy jest on bardziej "akustyczny" niż masywny. Zacznie się wykonturowywanie i bas charakterem zacznie się zanadto odróżniać. Być może dostępne regulacje pozwolą dopasować energetyczność środka, by się idealnie wtopił w podstawę i paradoksalnie nabrał odrębności (lepszego osadzenia, też wysokie tony). Jeśli nadmiar basu będzie ewidentnie przeszkadzał, bym nie ryzykował subwoofera.

 

Inna próba (ta wymaga mniej zachodu) to położenie kolumn na bocznej ściance. Tu akurat koncentryczność nawet trochę pomaga się przełamać i warto, bo czasami różnica jest bardzo duża. Sprawdź w ramach eksperymentowania przed poważniejszymi decyzjami.

 

Aha, możesz też sprawdzić któryś wysoki model głośnikowca firmy Monster Cable - tam naprawdę jest sam bas :-)

<br />Widzę zaczynasz kombinować ( :<br />

Kombinuję od dawna, a jak już pisałem nie jestem wielkim szpecem od głośników, trzeba pytać żeby nie błądzić.

<br />Jak grasz w tych pudełkach nadal to one maja mniej niż zero basu ( :<br />

Mam 3 pary Tannoi i gram na co dzień Cheviotach, SRM12B czekają na przeróbkę podłączone chwilowo do amplitunera KD jako fronty.

Mógłbym wiele napisać o zaletach i wadach SRM w porównaniu do HPD , w stanie fabrycznym wolę HPD.

<br />Najlepsza opcja dla Ciebie moim zdaniem to 3149 open baffle <br />oraz jeszcze jeden z głośnik w tej technologi najlepiej 15cali <br />a jeśli słuchasz różnych gatunków muzyki to pasuje coś w zamkniętej obudowie dołożyć daytona jakiegoś z końcówką D klasy , resztę zgrać to wg gustu cyfrową zwrotnica niestety to co masz nie pozwoli Ci Tego zrealizować musisz mieć 6 kanałów i 6 końcówek lub jakąś jedną dobrą wielokanałową nie będziesz musiał zwrotki robić zaoszczędzisz trochę bo dobrej jakości pasywna 1500 a i tak dupa nie bas nadal będzie może ciut lepiej . nie opisałeś swojego pokoju a tu tez możesz mieć problem z basem ja np w 16m2 miałem problem bo bas wciągało a na 60ciu jest go więcej zdecydowanie więcej . te tannoye grają niesamowicie ale trzeba im poświęcić czasu niestety w oryginale maja to coś czuć potencjał ale to na tyle nikogo nie wzruszą specjalnie ( :<br /> <br /> <br />

Gdybym robił "moduł basowy" , zostawiłbym pasywkę między średnicą a górą , a niżej podział aktywny na Lyngdorfie.

Co do OB to tak jak pisałem, zastanawiałem się nad OB tylko na bas, bo ten głośnik DC Tannoya i tak powyżej 1,3kHz gra tylko do przodu, ale moduł basowy w obudowie H frame może pasować do charakteru Tannoya i nie zamaskować energii średnicy którą tak wszyscy cenią.

BTW, mam pokój 20m2, głośniki na dłuższej ścianie, metr od tylnej, 1,5 od bocznych.

<br />Zrób sobie test "sprawdzający" przydatność pod subwoofer. Postaw obie kolumny w narożniku pomieszczenia, zagraj trochę głośniej i słuchaj będąc również w narożniku pomieszczenia - po skosie. Proporcje basu będą zupełnie inne niż na co dzień, a sens jest taki, byś ocenił, czy z kolumny grają na tyle szybkim i dobitnym środkiem, aby przebił on się przez większe i głośniejsze pokłady niskotonowe.<br />

No to w ramach burzy mózgów...: Taki test w przyoadku DC Tannoya może się nie udać ze względu na dużą kierunkowość kopresyjnego tweetera w tubce, grającego już od 1,3kHz ( lub 1kHz w HPD ) . Metr w bok i już wszystko siada. Wiele wad i jeszcze więcej zalet jest z tym związanych .

<br />Inna próba (ta wymaga mniej zachodu) to położenie kolumn na bocznej ściance. Tu akurat koncentryczność nawet trochę pomaga się przełamać i warto, bo czasami różnica jest bardzo duża. Sprawdź w ramach eksperymentowania przed poważniejszymi decyzjami.<br />

Tego akurat nie rozumiem, co i jak by to miało zmienić ?

<br />Aha, możesz też sprawdzić któryś wysoki model głośnikowca firmy Monster Cable - tam naprawdę jest sam bas :-)<br /> <br /> <br />

Nie bawię się kablami z zasady. Ale dzięki.

BTW, chciałbym koniecznie kiedyś posłuchać kolumn WLM, słyszałem że to jedna z nielicznych alternatyw dla klasycznych Tannoi...

 

<br />Na moje przeczucie stracisz lekkość środka, bo w Tannoy jest on bardziej "akustyczny" niż masywny. Zacznie się wykonturowywanie i bas charakterem zacznie się zanadto odróżniać. Być może dostępne regulacje pozwolą dopasować energetyczność środka, by się idealnie wtopił w podstawę i paradoksalnie nabrał odrębności (lepszego osadzenia, też wysokie tony). <br />

 

No właśnie , jaki papierowy głośnik dołożony na dole pasowałby najlepiej charakterem do starych Tannoi ?

No właśnie , jaki papierowy głośnik dołożony na dole pasowałby najlepiej charakterem do starych Tannoi ?

Takie, będą miały co najmniej o połowę większą powierzchnię czynną membrany. Np 2x 10cali na stronę. Ja bym kupił aluminiowe albo PA w otwartej obudowie. No i oczywiście poczytał na stronie linkwitzlab.com.

 

Na moje przeczucie stracisz lekkość środka, bo w Tannoy jest on bardziej "akustyczny" niż masywny. Zacznie się wykonturowywanie i bas charakterem zacznie się zanadto odróżniać.

 

Tak jest dokładnie jak pisze kolega. Można to zaobserwować na słuchawkach kiedy przesadzi się z basem i jest jego za dużo. Bo jak zaczynają grać mody pomieszczenia, bas weźmie górę i nici z szybkości. Dlatego trzeba spróbować z dipolami. One nie modulują tak modów pomieszczenia.

Dla próby ustaw oba głośniki w rogach pokoju i posłuchaj jak zachowuje się bas. Będzie go o 6dB więcej. Można go podrasować equalizerem nawet z komputera.

Dla próby ustaw oba głośniki w rogach pokoju i posłuchaj jak zachowuje się bas. Będzie go o 6dB więcej.

 

A nawet 9 dB więcej.

 

Położenie kolumn na boku ma takie samo znaczenie, jak używanie różnych standów. Obudowa inaczej pracuje.

<br />Takie, będą miały co najmniej o połowę większą powierzchnię czynną membrany. Np 2x 10cali na stronę. Ja bym kupił aluminiowe albo PA w otwartej obudowie. No i oczywiście poczytał na stronie linkwitzlab.com.<br />

Połowę większą od czego, od tego Tannoya ? Nie wystarczy 1x15`` ? Stronę Linkwitza znam ( niestety, Siegfrid nie lubi głośników koncentrycznych bo uważa, że grają jak wielkie słuchawki , aczkolwiek podkreśla że to kwestia gustu . ). Wydaje mi się że masz doświadczenie z OB a tego żadna lektura nie zastąpi. Czy uważasz że moduł basowy OB w H-frame , w pokoju 20m2, 1m od tylnej ściany, to dobry pomysł na ciekawy bas ? Możesz zaproponować jakiś konkretny głośnik ?

<br />Dla próby ustaw oba głośniki w rogach pokoju i posłuchaj jak zachowuje się bas. Będzie go o 6dB więcej. Można go podrasować equalizerem nawet z komputera.<br /> <br /> <br />

Takie próby już za mną , Lyngdorf ma możliwość zmiany charakterystyki, Leben ma przełącznik na basie +3dB i +6dB , efekt jest taki jak piszecie, Tannoy traci swój charakter.

Z drugiej jednak strony, ci co powiększyli bas z tego głośnika zwiększając znacznie obudowę lub przerabiając na 3 drogi są zadowoleni ( tak piszą ) . Co ciekawe, jak już wspomniałem mam też Chevioty z innym typem głośnika Dual Concentric ( na miękkim zawieszeniu i AlNiCo ), i one mają podobną " lekkość " i jakość środka , jak i całkiem spory i fajny bas. Czyli da się.

 

 

Nie daj się namówić na suby w BR. Jeśli oczekujesz bezkompromisowego basu, to nie jest dobra opcja.

 

Napisano dziś, 12:30

 

Witam.

Wczoraj choć baaaardzo póóóźnym wieczorem wymieniłem basowce z HW1500 na HW1800

Coz za zbieg okolicznosci, ze cytujesz zadowolonego uzytkownika, ktory uzyl rozwiazania, jakie sam polecalem...

 

Poza tym, niewatpliwie bas z dipola ma swoj charakter i nie kazdemu przypadnie do gustu. Mozna zrobic bardzo dobry dzwiek, ale nie bas referencyjny. Mialem okazje sluchac sporo dipoli czy odgrod i zawsze potwarzal sie ten sam schemat. Dosc przecietna dynamika, bas nie mial w sobie zadnej energii. W zyciu z dipola nie poczuje sie przyslowiowej stopy na klacie. Swietnie miesza powietrze, ale to nie jest referencja. Oczywiscie nie kazdy potrzebuje az takich doznan, ale nie uwazam tego rozwiazania za absolutnie najlepsze. Przy swietnie zgranym systemie, z basami na duzym glosniku w obudowie i dobrej efektywnosci, dipol po prostu nie ma startu. Jesli ktos twierdzi, ze jest inaczej, to po prostu nie mial okazji slyszec referencji w tym zakresie.

Mógłbym wiele napisać o zaletach i wadach SRM w porównaniu do HPD

Miło było by poczytać na ten temat , nie napisałeś czego słuchasz

 

Gdybym robił "moduł basowy" , zostawiłbym pasywkę między średnicą a górą , a niżej podział aktywny na Lyngdorfie.

Co do OB to tak jak pisałem, zastanawiałem się nad OB tylko na bas, bo ten głośnik DC Tannoya i tak powyżej 1,3kHz gra tylko do przodu, ale moduł basowy w obudowie H frame może pasować do charakteru Tannoya i nie zamaskować energii średnicy którą tak wszyscy cenią.

Nie wiem jak odbywa się programowanie tego Lyngdorfa ale tak jak Ci pisałem za mało kanałów i pewnie ustawień nawet nie chodzi o odcięcie ale regulacje tonalną można zredukować pewne zakresy które są b ostre w tych głośnikach na rzecz innych częstotliwości przy rozsądnej regulacji brak jakichkolwiek zniekształceń za to ustawiasz wszystko pod siebie to samo z szerokopasmowym dla tego najlepsza opcja to 3149 w OB i dodatkowy głośnik w zamkniętej lub BR obudowie ale to musisz mieć 6 kanałową zwrotnice cyfrową z możliwością regulacji zakresów częstotliwości nawet nie samych odcięć inaczej się z tym systemem nie dogadasz chyba że masz wiadro oporników cewek i kondensatorów i jesteś na emeryturze ( :

 

W zyciu z dipola nie poczuje sie przyslowiowej stopy na klacie

jakiej Ty muzyki słuchasz ?

Do jazzu klasyki nie wiem czy ktoś szuka takich rzeczy , jak chcesz pierdolnięcia idź na dyskotekę ( :

OB to coś pięknego naturalnego ale nie na zwrotnicy pasywnej , i nie do elektroniki ,tam gdzie jest bas naturalny nie sztucznie wysterowany wtedy ten głośnik sprawdza się świetnie , ale wypada mieć w takich sytuacjach dodatkowy głośnik najlepiej w obudowie zamkniętej no i oczywiście znowu aktywna zwrotka się kłania bo jak zgrać dobrze ze sobą pasywnie dwa różne światy , nie widzę tego chyba że jesteś inżynierem w tej dziedzinie , miałem wiele konstrukcji BR i zawsze pojawiały się jakieś dziury rezonanse podbarwienia skoki ciśnień bas był spoko bo na fotelu jeździłem człowiek się cieszył ale nie o to w tym chodzi zawsze czegoś mi brakowało zamknięta już lepiej ale też czegoś brak , a tak ap-ropo tej stopy byś się zdziwił jak na OB słychać stopę perkusji i elektryczną gitarę

jakiej Ty muzyki słuchasz ?

 

rożnej

 

Do jazzu klasyki nie wiem czy ktoś szuka takich rzeczy , jak chcesz pierdolnięcia idź na dyskotekę ( :

 

Nie samym plumkaniem człowiek żyje. Wystarczy dobry rock, żeby wyłożyć dipola.

 

OB to coś pięknego naturalnego ale nie na zwrotnicy pasywnej

 

A co ma piernik do wiatraka?

 

i nie do elektroniki ,tam gdzie jest bas naturalny nie sztucznie wysterowany wtedy ten głośnik sprawdza się świetnie , ale wypada mieć w takich sytuacjach dodatkowy głośnik najlepiej w obudowie zamkniętej

 

Czyli jednak żeby było dobrze, to trzeba coś jeszcze niż sama deska.

 

i oczywiście znowu aktywna zwrotka się kłania bo jak zgrać dobrze ze sobą pasywnie dwa różne światy , nie widzę tego chyba że jesteś inżynierem w tej dziedzinie

 

Zwykle takie rzeczy słyszę od osób, które nie potrafiły tego zrobic pasywnie. Ja nie widzę w tym żadnego problemu.

 

miałem wiele konstrukcji BR i zawsze pojawiały się jakieś dziury rezonanse podbarwienia skoki ciśnień bas był spoko bo na fotelu jeździłem człowiek się cieszył ale nie o to w tym chodzi zawsze czegoś mi brakowało zamknięta już lepiej ale też czegoś brak

 

Chyba nie do końca rozumiem, co chciałeś napisać.

 

a tak ap-ropo tej stopy byś się zdziwił jak na OB słychać stopę perkusji i elektryczną gitarę

 

Miałem dipole z dwoma 15 calowymi basami na stronę i jakoś mnie niczym nie zadziwiło.

<br />Mógłbym wiele napisać o zaletach i wadach SRM w porównaniu do HPD<br />Miło było by poczytać na ten temat , nie napisałeś czego słuchasz<br />

Kiedyś może napiszę, ale w Klubie Tannoya. Uwielbiam 3149, ale mają wady ,jak choćby płytka w porównaniu z HPD scena. A słucham wszystkiego,(choć klasyki bardzo mało ).Rock, dobry pop, jazz . Ostatnio , w związku z tym że wybieram się na koncert, przerabiam zapomnianą dyskografię YES .

Miałem dipole z dwoma 15 calowymi basami na stronę i jakoś mnie niczym nie zadziwiło

Ależ kozak z Ciebie .... a tym zdaniem udowodniłeś jakim jesteś specjalista w tworzeniu pasywnej zwrotnicy i OB , wyślij mi pomiar Twojego pomieszczenia zobaczymy wspaniałe referencyjne basy, gratuluje jeśli uzyskałeś plumkanie z 4x 15cali ( :

Szkoda mi czasu marnować na dyskusje z Tobą bo widzę jesteś guru DIY

Zwykle takie rzeczy słyszę od osób, które nie potrafiły tego zrobic pasywnie. Ja nie widzę w tym żadnego problemu.

Miałem dipole z dwoma 15 calowymi basami na stronę i jakoś mnie niczym nie zadziwiło.

 

Czyli miałeś pasywne dipole i jakoś nie byłeś zadowolony?

 

Może jednak aktywne będą lepsze.

Ależ kozak z Ciebie .... a tym zdaniem udowodniłeś jakim jesteś specjalista w tworzeniu pasywnej zwrotnicy i OB , wyślij mi pomiar Twojego pomieszczenia zobaczymy wspaniałe referencyjne basy, gratuluje jeśli uzyskałeś plumkanie z 4x 15cali ( :

Szkoda mi czasu marnować na dyskusje z Tobą bo widzę jesteś guru DIY

Widze, ze lubisz czytac miedzy wierszami. Poza tym nie musze Ci niczego wysylac i udowadniac. Jesli znalazles swoja nirwane to swietnie. Ja mam inne oczekiwania i wiem czego potrzebuje.

 

 

Czyli miałeś pasywne dipole i jakoś nie byłeś zadowolony?

 

Może jednak aktywne będą lepsze.

 

Nie w tym rzecz. Dzieki temu, ze testowalem rozwiazania pasywne i aktywne czegos sie nauczylem. Widze wady i zalety obu rozwiazan. Mimo to, nie uwazam dipola za bezkompromisowe podejscie do basu. Mozna zrobic na tym dobry dzwiek, ale to nie jest dla mnie referencja, bez wzgledu na to czy zrobisz to aktywnie czy pasywnie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.