Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość masza1968

(Konto usunięte)

Ja pierniczę...

 

A co można jeszcze napisać o kolumnach Grześka co nie zostało napisane?

Temat powinien być żywy i oscylować wokół 16ki bo inaczej pies z kulawą nogą tu nie zajrzy aż zdechnie.

99% poruszanych tu kwestii (łącznie z trafami) ma pośredni związek z kolumnami.

 

Więcej luzu, to nie koło różańcowe ani sekta (mam nadzieję) :)

 

czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie z wzmacniaczami na lampie gm 70, chodzi głównie o integre

 

Chyba jedynie Grzesiek a w ogóle Michał PISZ NA TEMAT a nie o jakiś GieeMach bo Cię zbanuję 02icon_mryellow.gif

Edytowane przez masza1968
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2670181
Udostępnij na innych stronach

Ja pierniczę...

 

A co można jeszcze napisać o kolumnach Grześka co nie zostało napisane?

Temat powinien być żywy i oscylować wokół 16ki bo inaczej pies z kulawą nogą tu nie zajrzy aż zdechnie.

99% poruszanych tu kwestii (łącznie z trafami) ma pośredni związek z kolumnami.

 

Więcej luzu, to nie koło różańcowe ani sekta (mam nadzieję) :)

 

 

 

Chyba jedynie Grzesiek a w ogóle Michał PISZ NA TEMAT a nie o jakiś GieeMach 02icon_mryellow.gif

Zgadzam się całkowicie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2670184
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,moje doświadczenie z GM 70 za duze nie jest bo osobiście wzmacniacza na tych lampach nie mam.

 

Słuchałem wielokrotnie wzmacniacza Koobala ,jego GM ka zawsze mi grała pięknie (u Krzyska) na acutonach ceramicznych 2 way 17cm +kopulka 25mm na magnesach ferrytowych .Całosc gra pięknie .Krzysiek ciągle ją udoskonala ,teraz ma nowe trafa głosnikowe i willu mu to aplikuje w nowa obudowe ,ma miec wiekszy wykop .Posłucham -zobaczymy ,barwa cudowna ,wykop na razie sredni ,ale te głosy ,klarownosc na acutonach ,musielibyście tego posłuchać .Pokoj nieduzy ze 12 m2 .

 

Kolejna GM ka to monobloki MPM ,słuchałem ich w swoim pokoju wystawowym na audioshow rok 2008 . Dwa monobloki +preamp na 6SL7 .Monobloki po 40 kg kazdy .Projektował p.Debski ale nie grało ani mocno ,ani barwy nie było ,smutny dzwiek ,a do porownan mialem wówczas monobloki MPW tego samego konstruktora na diabłach push pull .

 

Nastepna GM Ka u Piotra starego audiofila takze produkcji p.Debskiego ,jeszcze raz dwa monobloki po 40 kg kazdy +preamp i to zmiotło mnie z kanapy .Chyba najlepsza GMka jaka słuchałem .Revelatory scanspeaka podskakiwały jak głupie dając impet i dynamikę w skali ogromnej ,barwa niebywała ,Koobalowa moze lepsza ale inne kolumny ale bas i dynamika Piotrowych Gmek i jej doznania muzyczne naprawde robia wrazenie .

 

Ta na audioshow co miałem abraxasa sterowana prez 6N30 brzmiala bardzo dynamicznie z kopytem i rozmachem ,w sumie to malenstwo intergra 30kg jak Koobalowa ale mocy i dynamiki było tak duzo że szła jak pocisk zapewniajac cały czas kontrolę nad dzwiekiem .Co do barwy chlodniejsza niz wyzej wymienione ,taka prawdziwa prawdziwosc ze szczypta soli ,nie lukrowała ,ale tez troche takiej twardosci i mechanicznosci w niej było . Trzeba by zestawic ją z odpowiednimi kolumnami ,daciem ,kablami .

 

To te ciekawe oprocz MPM -ów ,słuchalem takze innych wykonanych na zamowienie badz prez zapalencow ,ale efekty były srednie ,badz nie dane było mi ich posłuchac w dobrych systemach .

 

Po nowym roku posłucham "słoików " czyli lampy 833 ,własciciel ma GM Abraxasa i mówi że 833 zjada GM 70 .60 watow z 833 ,nie wiem nie słuchałem,nie wypowiadam sie jeszcze.Na tegorocznym audioshow Czesi sie wystawiali z 833 ,Masza słuchałeś ? ponoć grało zacnie !

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2670220
Udostępnij na innych stronach

I właśnie dlatego wątek nie powinien być tylko i wyłącznie o kolumnach, z postów ( nie wszystkich oczywiście ) można sporo wiedzy i doświadczeń wycisnąć, sam tego jestem przykładem mając w domu Minasy dzięki temu wątkowi, ale nie tylko ( sprawa kabli i innych przydatnych rzeczy związanych z torem audio ). Tak więc niech wątek żyje, pulsuje i co tam jeszcze chcecie ;)

 

Pozdrawiam

 

btw. zastój jest cofaniem się, niestety ;P

Moje www.seozmagania.blogspot.com dla wszystkich ciekawskich

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2670529
Udostępnij na innych stronach

Wstępnie pytam tu, bo na razie jest to bardziej plan niż propozycja sprzedaży.

 

Chciałbym się zorientować, czy są jacyś chętni na Minasy Premium III (esotek D260). Nabyłem je w zeszłym roku od Rezyslawa. Stan nadal sklepowy, idealny, z pudłami. W razie czego proszę o PW.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2670937
Udostępnij na innych stronach

Panowie . Jakie grubości cokolow granitowych pod kolumny stosujecie ? . widzialem ze gróbosci sa rozne jak by to nie mialo wielkiego znaczenia ale ja twierdze ze grubosc znaczenie ma bo cokol jest ciezki i ma duza mase wlasna dzieki czemu graja kolumny bez podlogi . u Piotra widzialem nawet granit na kolumnach glosnikowych

 

konfiguracja z kolcami wkreconymi w kolumny i dopiero na granicie

 

ja jestem wlasnie przez zakupem nastepnych granitow a grubosci jakie stosuje to okolo 7 cm . kiedys pod subwooferem mialem nawet 10 cm .

Lampa jest jak wino . Czym starsza tym lepsza

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2671222
Udostępnij na innych stronach

Panowie . Jakie grubości cokolow granitowych pod kolumny stosujecie ? . widzialem ze gróbosci sa rozne jak by to nie mialo wielkiego znaczenia ale ja twierdze ze grubosc znaczenie ma bo cokol jest ciezki i ma duza mase wlasna dzieki czemu graja kolumny bez podlogi . u Piotra widzialem nawet granit na kolumnach glosnikowych

 

konfiguracja z kolcami wkreconymi w kolumny i dopiero na granicie

 

ja jestem wlasnie przez zakupem nastepnych granitow a grubosci jakie stosuje to okolo 7 cm . kiedys pod subwooferem mialem nawet 10 cm .

u mnie na 4cm stoją ,nie ma co przesadzać,obudowy od ariesów są masywne typu kanapka ,pomimo ,że minasy maj dwa midbasy a ariesy jeden to ariesy są cięższe,czuję to za każdym razem kiedy jadę na odsłuch

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2671230
Udostępnij na innych stronach

ciezar kolumny to jedno ale podloga to drugie . chodzi o to by rezonansy nie przechodzily na podloge . i z tad moje zastanowienie czy bedzie duza slyszalna roznica jesli zastosuje sie masywniejsze granity . to ze na granitach inazej brzmi to chyba nie jeden slyszal ale ciezar - masywnosc kamienia chyba ma znazcenie ma znaczenie

Edytowane przez DJ_Achmed

Lampa jest jak wino . Czym starsza tym lepsza

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2671328
Udostępnij na innych stronach

twierdzisz ze nie odczuje roznicy z granitami czy bez nich ?

to nie jakies audio vodo .... i kamyszki kwarcowe na kable tylko namacalna rzecz i roznica ktora jest slychac

w standach pod kolumny podstawkowe gdy nasypiemy piasku do srodka jesli jest takowa mozliwosc tez odczujemy duza roznice ale nie zawsze na plus wiedz wychodzi na to ze ciezar materialu pod kolumnami ma znaczenie

 

wiedz kolego jesli chcesz to sobie podwies przetworniki na sznurkach do sufitu ale ja tutaj sie pytam powaznie wiedz o takie odpowiedzi prosze

Edytowane przez DJ_Achmed

Lampa jest jak wino . Czym starsza tym lepsza

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2671343
Udostępnij na innych stronach

nie zawracaj sobie takimi duperelami głowy -różnicy nie odczujesz.Kolumny są na tyle ciężkie że wystarczą jakieś dobrej jakości kolce.

 

Pisałeś chyba bez zastanowienia,albo wszystko Ci jedno-nie potrafisz wyczuć różnicy,która istnieje.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2671350
Udostępnij na innych stronach

cos mi sie wydaje ze nie dostane odpowiedzi na moje pytanie czy grubość granitu i jego ciężkość ma wplyw na dzwiek . bede musial chyba zrobic sam testy i pogadac z jakims kamieniarzem by dal mi na próbę 2 pary granitow o roznej gróbosci . najlepiej 2x krotnej roznicy ciezkosci by mozna bylo jakąś roznice wychwycic

Lampa jest jak wino . Czym starsza tym lepsza

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2671357
Udostępnij na innych stronach

cos mi sie wydaje ze nie dostane odpowiedzi na moje pytanie czy grubość granitu i jego ciężkość ma wplyw na dzwiek . bede musial chyba zrobic sam testy i pogadac z jakims kamieniarzem by dal mi na próbę 2 pary granitow o roznej gróbosci . najlepiej 2x krotnej roznicy ciezkosci by mozna bylo jakąś roznice wychwycic

DJ_Achmed,

 

w jednym z wpisów sam sobie odpowiedziałeś. Im grubszy granit, tym cięższy, a im cięższy tym trudniej wprowadzić go w jakiekolwiek wibracje. Im mniej wibracji, tym mniejszy ich wpływ na brzmienie. Pytanie czy róznica między 4cm a 10 jest zauważalna - nie próbowałem takich testów. Natomiast różnica między granitem a drewnianą podłogą, czy też dywanem jest kolosalna. To że kolumna powinna stać na kolcach jest poza dyskusją. Stojąc na granicie bas robi się bardziej zwarty, kontrolowany, a góra dokładniejsza, czasami ostrzejsza. I oczywiście mniej wibracji przenosi się na resztę pomieszczenia, gdy stoją na granicie. Przeważnie więcej z tego pozytywów.

 

pozdrawiam

Kto słucha, nie błądzi...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2671374
Udostępnij na innych stronach

Panowie . Jakie grubości cokolow granitowych pod kolumny stosujecie ? . widzialem ze gróbosci sa rozne jak by to nie mialo wielkiego znaczenia ale ja twierdze ze grubosc znaczenie ma bo cokol jest ciezki i ma duza mase wlasna dzieki czemu graja kolumny bez podlogi . u Piotra widzialem nawet granit na kolumnach glosnikowych

 

konfiguracja z kolcami wkreconymi w kolumny i dopiero na granicie

 

ja jestem wlasnie przez zakupem nastepnych granitow a grubosci jakie stosuje to okolo 7 cm . kiedys pod subwooferem mialem nawet 10 cm .

 

 

Sam granit izoluje energię z kolumn głośnikowych i nie przenosi na podłoże lub przenosi tej energii bardzo mało ,w zależności czy leży na dywanie,czy na parkiecie ,często pod parkiet podkłada się podkładki gumowe,filcowe w celu eliminacji drgań wynikających z niestabilności płyty granitowej położonej bezpośrednio na deskę ,panele ,takie podłogi nigdy idealne jak stół nie będą .

 

Sam fakt postawienia płyt granitowych daje dużo korzyści wynikającej z eliminacji drgań kolumny przenoszonej dalej. U mnie stoją granity grubości 7 cm,6 cm i 4 cm ,nie ma wielkiego znaczenia jakiej będzie grubości ,4cm to już wystarczająca grubość takiej podstawy aby spełniła swoje zadanie. Istotne jest natomiast ustalając grubość/wysokość całego zestawu głośnikowego i promieniowania samego głośnika wysokotonowego . Glosnik wysokotonowy czy oś wysok/midwoofer /czy midrande powinny być mniej więcej na wysokości uszu słuchacza do pozycji odsłuchowej zazwyczaj siedzącej .Często na prezentację wystawową przygotowuje się do pozycji stojącej -odsłuchowej ,siadając równowaga jest gorsza. Pomimo dobrego promieniowania kopułek wysokotonowych zakres tolerancji musi być racjonalny. Wstęgi pod tym względem są bardziej wymagające ,trzeba ”ustawić się ”do nich bardziej precyzyjnie co wynika z głębszego zatopienia wstęgi , kopułki wystają zwykle poza obrys frontu głośnika .

 

Kolce lub bez na cokole -tutaj również zasada wysokości zestawu ma znaczenie przede wszystkim.

 

Dociążanie kolumny ? To ma sens dla kolumn o cieńszych ściankach płyt mdf, wiorowych w kolumnach ,wówczas energia pracującego głośnika jest mniej wytracana .Kolumna pracuje do przodu i do tylu wraz z głośnikiem który takie ruchy mambrany wykonuje .To są mikrodrgania ale i energia wytracana co za tym idzie definicja basu będzie w sposób zauważalny lub nie wytracana ,mówimy o niuansach. Podlogowki są zazwyczaj ciężkie ale monitory niekoniecznie z racji małej masy samej niedużej zresztą skrzynki ,spotyka się granity położone na monitorach i co druga osoba powie ze jest korzystniej . Od czego zależą i jaki stopień mają drgania kolumny ?od samego głośnika czyli wielkości membrany ,masy membrany czy masy całego układu drgającego z cewką i parametru podatności zawieszeń VAS. np. głośnik o masie 18gram (18WU Iluminator) nie potrzebuje 50 kg skrzyni a 25-30 kg (to umownie piszę ) ale taki 22 W Revelator o masie układu drgającego 32 g,albo 26 cm scanspeak ponad 50 gram w małej masie kolumn gra razem z obudową .

Przyłóżcie ręce do bocznych ścianek kolumny -to największa powierzchnia ,nawet w grubej ściance są drgania .

 

Głośniki małe 5 calowe 5-8 gram masy nie wymagają tak sztywnych ścianek .

 

Istnieją kolumny które są przygotowane aby akustycznie grały głośniki z obudowami ,jest ich zdecydowanie mniej .Takim przykładem jest Spendor SP 2/3 ,tutaj istotny jest materiał samej obudowy on musi niczym instrument muzyczny posiadać swoje brzmienie .W Spendorze jest w tym celu sklejka i tutaj stosuje się grubość bocznych ścianek tak mała jak 12mm dla 21cm głośnika .

 

Tyle rozwiązań ile samej nauki o elektroakustyce.

 

Jeżeli pewne rozwiązanie jest pomocne dla techniki trzeba to zrobić w procesie tworzenia .Nikt przecież nie wie wszystkiego ,doświadczenie dla każdego z nas przychodzi co rok większe.

 

 

Wczoraj zawitałem do McGyvera a on ma pożyczone kolumny legendarne amerykańskie Merliny na scanspeaku węglowym i Esotarze T330 ,zabrałem Ariesy standard żeby pokazać McGyverowi jaka jest różnica dźwiękowa minionej technologii ,a była przepastna ,największa w zakresie średnicy pasma .I nie wynika to z faktu ze zrobili coś źle w Merlinach a po prostu tutaj się wykazali konstruktorzy iluminatora który wokalem zjada węglowe w sumie sprzed 20 lat już .

To po prostu postęp impregnacji celulozy ale tez układu napędowego na magnesach neodymowych z wychyleniem +/- 9mm ,weglowe +/- 6,5mm liniowego . Dobry impregnowany papier + szmata to jeden ze sposobów na dobry dźwięk ,powtarzam jeden ze sposobów ,oczywiście metal,ceramika ,magnez + tioxid ,ceramika lub wstęga to także jedno z moich ulubionych schematów na dźwięk ,będzie precyzyjniej ,szczegółowej mniej uniwersalnie ale w spasowanym systemie może być wybornie .

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2671470
Udostępnij na innych stronach

DJ_Achmed,

 

w jednym z wpisów sam sobie odpowiedziałeś. Im grubszy granit, tym cięższy, a im cięższy tym trudniej wprowadzić go w jakiekolwiek wibracje. Im mniej wibracji, tym mniejszy ich wpływ na brzmienie. Pytanie czy róznica między 4cm a 10 jest zauważalna - nie próbowałem takich testów. Natomiast różnica między granitem a drewnianą podłogą, czy też dywanem jest kolosalna. To że kolumna powinna stać na kolcach jest poza dyskusją. Stojąc na granicie bas robi się bardziej zwarty, kontrolowany, a góra dokładniejsza, czasami ostrzejsza. I oczywiście mniej wibracji przenosi się na resztę pomieszczenia, gdy stoją na granicie. Przeważnie więcej z tego pozytywów.

 

pozdrawiam

 

 

to co mysle to jedno ale potrzebuje tez wymiany zdań by upewnic sie ze dobrze mysle i czy kierunek jest dobry .

 

Dziekuje wam Obu za odpowiedz . Mysle ze znalazlem odpowiedz na swoje pytanie

Edytowane przez DJ_Achmed

Lampa jest jak wino . Czym starsza tym lepsza

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2671514
Udostępnij na innych stronach

Wpływ podkładek z kamienia zależy jeszcze od tego z jakiego materiału jest podłoga.W przypadku paneli,czyli gęstego ,sztywnego,niezbyt grubego materiału-dałbym 60-70mm.Natomiast w przypadku deski trójwarstwowej(barlinek)-wystarczy 30-35mm grubości.Lity,drewniany parkiet to już wystarczą porządne nóżki lub kolce.Obecnie mam granit o grubości 35mm-grubość wynikała z wysokości i umiejscowienia tweetera.Najciekawszą podkładką pod kolumny,a zwłaszcza pod żródło z lampami,była odmiana piaskowca-nazywało się to bodaj``glauberyt``-porowata jak ``szwajcarski ser``.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2671515
Udostępnij na innych stronach

ciezar kolumny to jedno ale podloga to drugie . chodzi o to by rezonansy nie przechodzily na podloge . i z tad moje zastanowienie czy bedzie duza slyszalna roznica jesli zastosuje sie masywniejsze granity . to ze na granitach inazej brzmi to chyba nie jeden slyszal ale ciezar - masywnosc kamienia chyba ma znazcenie ma znaczenie

 

Tu do końca też nie chodzi o ciężar samych granitów, ale o odległość głośnika niskotonowego od podłogi (występuje tu efekt SBIR - interferencja fali odbitej). To samo zjawisko powstaje, gdy np przysuniemy kolumnę za blisko do ściany.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2671578
Udostępnij na innych stronach

Marku a co ma wspólnego interferencja z masą podstawy granitowej,jeżeli zastosujesz podstawę dajmy na to niższą ale szerszą i dłuższą to masa takiej podstawy się nie zmieni,sbir to skutek a nie przyczyna powstawania niekorzystnych rezonansów,co nie zmienia faktu ,że z tym zjawiskiem trzeba walczyć

Edytowane przez Rezyslaw
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2671865
Udostępnij na innych stronach

Pisałeś chyba bez zastanowienia,albo wszystko Ci jedno-nie potrafisz wyczuć różnicy,która istnieje.

Mam dość dobry parkiet i mnie w zupełności wystarczą bardzo dobrej jakości kolce -czujesz to ?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2672152
Udostępnij na innych stronach

Marku a co ma wspólnego interferencja z masą podstawy

 

Ja nie pisałem o wpływie masy na interferencje, tylko, że odległość głośnika od podłoża ma pływ na w/w interferencje.

Edytowane przez Imacman
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2672218
Udostępnij na innych stronach

Uważam ,że te kolce mogą załatwić sprawę nagrobków.

 

 

http://www.loudspeakershop.eu/kolce-superspike-gwint-m8-opakowanie-szt-p-710.html

 

 

Trochę drogie a trzeba 2 komplety, za płyty pod Minasy 5cm z czarnego szlifowanego marmuru zapłaciłem ok. 150zł.

Edytowane przez lupo
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/159/#findComment-2672228
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.