Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, co od tego "biednego" kolegi pita chcecie? Przecież nie napisał nic złego :)

Jeśli z jego wzmacniaczem i źródłem lepiej mu się coś zgrywa, to ma do tego chyba prawo i bardzo dobrze. Ludzie zmieniają różne kolumny i to jest zdrowe podejście :)

Ja miałem dwie pary Ariesów i bez Krella przyznaje się, że nie wiedziałem co potrafi Illuminator. W innym zestawieniu z hybrydą Opery Minasy tak u mnie zagrały, że w 50 metrach nie brakowało basu, a szybkość dynamika i barwa była taka, że z GR nie mogliśmy uwierzyć, że jest to z tych kolumn możliwe do uzyskania.

Moim skromnym zdaniem w obu tych kolumnach ale i pewnie innych firm również jest duuuży potencjał tylko często nie dostają ani dobrego wzmacniacza, a i przeciętne źródła...

Niestety z perespektywy czasu jak czytam swoje posty, to widzę, że nie raz różnymi wpisami wprowadzałem ludzi w błąd, że coś słabo gra itp. a nie potrafiłem tego odpowiednio zestawić :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3615717
Udostępnij na innych stronach

Żeby była jasność kolego Pit, to nie są najlepsze kolumny na świecie i nigdy nie będą, ale na pewno to lepsze klocki niż by doberman czy Hyperion

Lepsze ale oczywiście dla kolegi Elmero, żeby była jasność. Dla mnie i wielu innych osób nie są... Dobermanów nigdy nie słyszałem więc się nie wypowiem. Dla mnie od Hyperionów nie są lepsze. W ogólnej ocenie są gorsze ze względu na cenę, natomiast brzmieniowo mają i lepsze i gorsze aspekty.

Natomiast o porównaniu Minasów do moich Harpia Keith (czy na pewno je pan słyszał?) nie będę pisał, gdyż nie ma najmniejszego sensu - to całkiem inne konstrukcje, z całkiem innych półek cenowych i jakości brzmienia. Jeśli ktoś by chciał się w trzy sekundy na własne uszy przekonać to zapraszam do siebie - mam nadzieję, że sam pan Grzegorz to potwierdzi (o bezzasadności takiego porównania). Inaczej po co by projektował takie kolumny jak Credo czy inne większe, prezentowane kilka stron wcześniej. Minasy można ewentualnie porównywać z Amstaff Mini / Fresco (których też jeszcze nie słyszałem).

Nie podeszły kolumny sprzedaj, bądź lepszy wzmak kup.

Akurat Minasy są mało wymagające względem wzmacniaczy. Jeśli sądzi pan inaczej to może oznaczać, że musiał pan mało eksperymentować z Minasami ze wzmacniaczami oraz samymi wzmacniaczami. Minasy w dziedzinie amplifikacji są akurat lepsze od Hyperionów. Hypki mają wyraźnie większe wymagania względem wydajności i mocy wzmacniacza.

Przestań PŁAKAĆ.

Panie Elmero, kto tu płacze? Na pewno nie ja. Kolumny takie czy inne to dla mnie hobby i zabawa. Nie spinam się ani nie emocjonuje się przy tym jak niektórzy. Minasy mnie po prostu rozczarowały, ale to tylko dlatego, że krążą o nich zbyt ubarwione opinie. Mnie to akurat nie boli, po prostu będę szukał dalej kolumn do drugiego systemu w sypialni. Współczuje tylko tym, którzy np. wydadzą na te kolumny spore oszczędności a rozczarują się podobnie jak ja tylko z tym, że te osoby to bardziej zaboli.

Jeśli pan porównywał Harpie, AA i minasy w tym samym czasie, systemie, pomieszczeniu i te ostatnie ze swymi zaletami i wadami się panu najbardziej spodobały to naturalnie nie mam nic przeciwko.

Nie zawziąłem się na te minasy gdyż co ja mogę mieć do nich? Przecież to tylko przedmioty. Problem jest całkowicie w innej sferze, proszę przeanalizować całą sprawę. Może krótko naprowadzę: skoro Ariesy są lepsze na basie to Minasy nie mogą być tak idealne i hi-endowe w tej dziedzinie jak się o nich pisze. Ja oraz parę innych osób to zauważyło i teraz robi się z nas jakiś krucjatorów czy co tam jeszcze. My tylko szukamy dobrego brzmienia, nie wykluczam, że znajdę je w Studio 16Hz, może Ariesy, może jeszcze coś ciekawego pan Grzegorz stworzy.. Z drugiej strony jeśli kupię sobie np. Rhea czy Fresco i w nichteż mi się coś nie spodoba lub będzie coś rozbieżne z poematami pochwalnymi to też będę o tym otwarcie pisał w klubach szukając pomocy, więc proszę mi nie zarzucać stronniczości czy prowadzenia krucjat. Atrakcyjne na tym forum jest to, że mamy jako użytkownicy możliwość kontaktu z konstruktorami kolumn. Jako hobbyści powinniśmy otwarcie i szczere rozmawiać o brzmieniu, tworzyć konstruktywną krytykę dającą inspiracje tymże konstruktorom do tworzenia lepszych rozwiązań. Każda ze stron tylko może skorzystać w takim układzie spraw.

Tutaj krytyka, wskazywanie niedociągnięć czy gorszych stron to temat tabu. Tylko dlaczego stać w miejscu i nie rozwijać się lub wręcz powstrzymywać ten rozwój dusząc osoby, które otwarcie próbują rozmawiać o brzmieniu?

Masz dużo szczęścia, że tu raczej kulturalni ludzie są, bo ban by już dawno poleciał.

Mogę prosić pana o rozwinięcie tej myśli?

Edytowane przez pit80
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3615820
Udostępnij na innych stronach

czy administracja może łaskawie wywalić tę dyskusję do wątku "Minas Anor vs AA Hyperion IV" ?

Edytowane przez squad05

----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3615830
Udostępnij na innych stronach

...ale jaki cel ma głoszenie w klubie S16Hz że Minasy nie są takie dobre jak akurat uważa akurat cała resztam, i to w tylu wpisach.

No właśnie problem w tym, że nie ja sam tak uważam. Jest sporo takich ludzi i zawsze tych ludzi personalnie atakowano, co można zauważyć czytając forum. Może i dalej bym tematu nie zgłębiał jeśli np. na samym początku napisano by mi coś w stylu" Wiesz pit, Minasy mają swój intencjonalny charakter przekazu i nie są tak wzorowe na basie, za to mają niezłą średnicę, złagodzoną górę, co potrafi maskować źle zrealizowane nagrania. Jak szukasz brzmienia bardziej zrównoważonego to sprawdź sobie Ariesy.." to bym serdecznie podziękował za dobrą radę (jak w przypadku triode). Tymczasem jak ja i inni zostaliśmy potraktowani to można sobie prześledzić sięgając dalej czy bliżej wstecz.

Kluby na forum audio nie są tylko po to by tworzyć towarzystwo wzajemnej adoracji (od tego są inne kluby). Kluby na forum audio, w moim odczuciu, są po to by rozmawiać otwarcie o brzmieniu, problemach, inspirować do ulepszeń, ale o tym już pisałem wyżej.

 

Panowie, co od tego "biednego" kolegi pita chcecie? Przecież nie napisał nic złego :)

No właśnie! :)
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3615846
Udostępnij na innych stronach

PAnie Pitu pitu idź do polityki, tam się sprawdzisz, a tu jak widzisz jest KLUB Studio 16Hz, czyli kółko wzajemnej adoracji i poklepywania się po plecach. Wyraziłeś swoje zdanie i chwała Ci za to, mamy wolność słowa, ale proszę Cię łaskawie, przestań już. Zapłacili Ci, ok, namieszałeś w wątku, ok, zapracowałeś już na swoje, możesz odejść.

Moje www.seozmagania.blogspot.com dla wszystkich ciekawskich

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3615847
Udostępnij na innych stronach

Nie będę się bezpośrednio odnosił do stwierdzeń Pita, choć zostaję przy swoim zdaniu i go nie zmieniam, ale też nie chcę już dłużej by trwała ta "nawalanka". Tak na marginesie, mnie się nie podoba brzmienie Herbethów i nie wypisuje w ich klubie, że takie sobie kolumny zakupili. Nie śmiał bym. Również bym nie zakupił tych kolumn, by później to opisać, jak jestem zniesmaczony ich dźwiękiem.

Ja zanim coś zakupię najpierw staram się ten sprzęt posłuchać i kupić wtedy gdy dźwięk mi odpowiada. Widzę, że są inne podejścia do tego tematu i stąd wynikają frustracje takich osób.

Pit jeszcze raz powtórzę, nie podoba ci się dźwięk Minasów, to je sprzedaj. U mnie moje a-klasowe końcówki świetnie napędzają Minasy i nie mam problemów z brakiem basu, o którym wspominasz więc może w twoim zestawieniu sprzętu lub pomieszczeniu coś jest nie tak.

Edytowane przez Malwas.pl
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3615906
Udostępnij na innych stronach

PAnie Pitu pitu idź do polityki, tam się sprawdzisz, a tu jak widzisz jest KLUB Studio 16Hz, czyli kółko wzajemnej adoracji i poklepywania się po plecach. Wyraziłeś swoje zdanie i chwała Ci za to, mamy wolność słowa, ale proszę Cię łaskawie, przestań już. Zapłacili Ci, ok, namieszałeś w wątku, ok, zapracowałeś już na swoje, możesz odejść.

Przekręcanie nicka, ataki osobiste.. skądinąd znane zachowania. Nikt mi nie zapłacił ani dla nikogo nie pracuję. Za doświadczenie z Minasami zapłaciłem sam i z własnej chęci, takie moje hobby szukania lepszego brzmienia :) Proszę tylko zauważyć, że to nie ja wróciłem do dyskusji o Minasach, a sam Malwas.pl.

Ja skończyłem dyskusję o Minasach już dawno temu, nawet nie zamierzałem już za wiele pisać o ich brzmieniu nawet w wątku Minas vs Hyperion, tylko zaprosiłem na odsłuchy.. Oczywiście znowu ktoś rozpętuje wojny i to nie jestem ja. Wracając do Minasów to mam pewność, że mają charakter jaki mają i moje egzemplarze na szczęście nie są wadliwe. W "międzyczasie" słyszałem inne pary Minasów, były też u mnie dwie osoby, które słyszały inne Minasy w innych domach/salonach i potwierdziły, że brzmią jak wszystkie inne egzemplarze IIIs 2.5r. Sprawę potwierdziło mi to także kilka osób na PW oraz filmiki umieszczane na YouTube. Nawet niektóre PW od samego konstruktora przeczą niektórym opisom "zagorzałych" klubowiczów. Absolutnie nie twierdzę, że Minasy to całościowo kiepskie kolumny, mają swój intencjonalny charakter, swój czar i nietuzinkowość. Śmiem jedynie twierdzić, że niektóre peany to spora przesada i mogą wprowadzać w błąd. Stąd też uważam, że powinno się szczerze o brzmieniu pisać i nie wprowadzać tabu. Ponadto jeśli trafią do mnie Ariesy i będzie to satysfakcjonujące brzmienie to także o tym tu napiszę i pochwalę.

 

Mam jeszcze jedną wiadomość dla tych, którym skoczyło ciśnienie i się obawiają niepotrzebnie o sprzedaż : Minasy to niewątpliwie ciekawe ale i kontrowersyjne kolumny. Dzięki dyskusjom na ich temat wzbudza się szum wokół nich i tym samym zainteresowanie nimi potencjalnych klientów - ja jestem tego przykładem :) Mało tego, odkąd podniosłem temat o nich tu w klubie oraz wróciłem do wątku z ankietą pojawiają się osoby zainteresowane z pytaniami typu "jak one naprawdę brzmią?" , na co ja zachęcam do odsłuchu. Jak i posłuchają to i może kupią. Sam nie wiem, czy właśnie nie przyczyniam się do zwiększenia na nie popytu a co niektórzy mnie straszliwie atakujecie ;)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3615912
Udostępnij na innych stronach

Dobra CHLOPAKI.

Koniec juz ☺

Kazdy napisal jak u kogo z czym gra.

Lepiej szykujcie czas wolny na Audio Show by delektowac sie muzyka i dobrym towarzystwem w pokoju STUDIO 16 HZ

Edytowane przez Patryk-1980

"Lampa nie umiera nigdy"

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3615918
Udostępnij na innych stronach

Proszę tylko zauważyć, że to nie ja wróciłem do dyskusji o Minasach, a sam Malwas.pl.

Chyba troszke nosek panu urósł jak u bajkowego Pinokia, ja zacząłem. Niezły z pana żartowniś.

 

Tutaj wpis, który pokazuje dobitnie, że pan kłamie:

 

Dziękuję za szczerość, która utwierdza, że nie wszystkie osoby ulegają swoistej iluzji, na którą łatwo się na forum natknąć.

 

Z kontekstu wcześniejszych pana opini i wcześniejszych wpisów jasno to wynika, że to pan jest tym, który ponownie rozpoczął ten temat.

Edytowane przez Malwas.pl
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3615925
Udostępnij na innych stronach

Dobra CHLOPAKI.

Koniec juz ☺

Kazdy napisal jak u kogo z czym gra.

Lepiej szykujcie czas wolny na Audio Show by delektowac sie muzyka i dobrym towarzystwem w pokoju STUDIO 16 HZ

ps. mnie nie bedzie niestety

pzdr.

 

Święte słowa Patryk.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3615926
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że są inne podejścia do tego tematu i stąd wynikają frustracje takich osób.

Malwas.pl dziękuję za wyrażenie z Twojej strony chęci do zakończenia nawalanki - mnie również to się nie podoba i to od samego początku.

Wracając to cytatu: problem ze mną taki, że odsłuch w salonie, u kogoś czy audioshow mi nie wystarcza, często tak powstają mylne opisy. Ja oceniam ze spokojem i u siebie bez ograniczeń czasowych, presji sprzedawców itp. Nie jestem też w żaden sposób sfrustrowany, poznawanie i dobieranie sobie brzmienia sprawia mi radość. Z kupna Minasów również cieszyłem się jak dziecko.

Malwas, skoro Ariesy są inne i lepsze na basie od Minasów to i u Ciebie nie może być idealnie i nie chodzi tu tylko o samą ilość basu jako takiego. A600E to także A-klasowa, potężna amplifikacja i Minasom z łatwością membrany by wyrwał. Jaki jest problem to już pisałem tygodnie temu i nie chcę ponownie do tego wracać.

 

Chyba troszke nosek panu urósł jak u bajkowego Pinokia, ja zacząłem. Niezły z pana żartowniś.

Tutaj wpis, który pokazuje dobitnie, że pan kłamie:Dziękuję za szczerość, która utwierdza, że nie wszystkie osoby ulegają swoistej iluzji, na którą łatwo się na forum natknąć.Z kontekstu wcześniejszych pana opini i wcześniejszych wpisów jasno to wynika.

Właśnie ten mój wpis raczej prowokacyjny do nawalanki nie jest tylko podziękowaniem dla triody. Natomiast pańska odpowiedź jak najbardziej była prowokacyjna i ten wpis miałem na myśli pisząc o wszczęciu bójki przez pana. Jest nim post #10379

http://www.audiostereo.pl/klub-milosnikow-studio-16-hertz_48759.html/page__view__findpost__p__3615273

 

Zresztą to już chyba nieistotne, jeśli uraziłem to jak najbardziej przepraszam. Proponuję przyjąć, iż wina leży po obu stronach.

Edytowane przez pit80
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3615927
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje preferencje i co innego się mu podoba i na różne aspekty zwraca uwagę.

W audio jest podobnie, każdy z nas przywiązuje wagę do innych aspektów dźwięku.

Panu niepodpasował dźwięk, Minasów i to mogę zrozumieć, powiem więcej patrząc na kolumny jakie pan ma i miał to jest inny charakter dźwieku więc można się tego było spodziewać.

Zamknijmy, już ten temat i niech każdy z nas się cieszy dźwiękiem jaki sobie wybrał.

To tyle z mojej strony.

Edytowane przez Malwas.pl
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3615941
Udostępnij na innych stronach

Pit80 przepraszam, że wtrącę też swoje 102 grosze i znudzonych też przepraszam z góry, ale odbiór Twoich wypowiedzi pierwszych nie mógł być inny niż jest ponieważ wpadłeś do nas tutaj ze stwierdzenie. O kutffa wczoraj jak jechałem czołgiem to przelecialem bez zwolnienia przez mur, a dziś jadę samochodem i kutfffa pogiął się na tym murze. Takie ulubione porównanie dla na Polaków motoryzacyjne. Bliżej realiów to jest tak, że grasz już dłuższy czas w dużym salonie dużymi kolumnami od Harpia. Słuchałem ich zadałem se trud. Fajny dźwięk dla kogoś, dla mnie teraz nie, może 20 lat temu bym sie zakochal, ale dziś nawet bym nie pomyślał, aby pomyśleć, żeby je porównać do Minasów. No jak można to porównywać !. Druga sprawa przyzwyczajenie i jeszcze raz przyzwyczajenie. Długi czas Grałem na Bowersach 603 S3 w świetnym akustycznie pokoju. Nie było dla mnie nic innego lepiej grającego, dosłownie nic a nic , zanim ....... :)

Mój kumpel fotograf mający studio u którego bywam dłuższe czasy, a On u mnie. Andrzej gra na BW 604 S3 kupione na alledrogo. Prawdziwe smoki do kina domowego. Te kolumny basem potrafią aparat wytrącić z rąk, a modelce zrzucić stanik. Słuchamy podobnych gatunków muzyki. Spędza u mnie też nad zdjęciami sporo czasu przy muzyce z Minasów i wiesz co ostatnio powiedział. Kuźwa ja u siebie nie słyszę połowy nut :D taki żarcik, a przecież nawet tanie Bowersy kroją muzykę na kawałki wiec jak nie słyszeć detali z detalicznych kolumn. Grzechem jest brak obiektywizmu który podszyty jest przyzwyczajeniem. Zanieś na rok Harpie do garażu. Słuchaj rok na Minasach potem zrób zmianę. Zobaczysz jak się zdziwisz :) ps. oczywiście kolumny muszą dobrane do wielkości pomieszczenia.

Edytowane przez robin102

marzę o wielu płytach których nie mam, a które mi się marzą i o czasie na ich słuchanie

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3615956
Udostępnij na innych stronach

Pit80 przepraszam, że wtrace tez swoje 102 groszę i znudzonych też przepraszam z góry, ale odbiór Twoich wypowiedzi pierwszych nie mógł być inny niż jest ponieważ wpadłeś do nas tutaj ze stwierdzenie. O kutffa wczoraj jak jechałem czołgiem to przelecialem bez zwolnienia przez mur, a dziś jadę samochodzem i kutfffa pogiał się na tym murze. Takie ulubione porownanie dla na Polaków motoryzacyjne. Bliżej realiów to jest tak, że grasz już dluższy czas w dużym salonie dużymi kolumnami od Harpia. Sluchałem ich zadalem se trud. Fajny dźwik dla kogos, dla mnie teraz nie, może 20 lat temu bym sie zakochal, ale dziś nawet bym nie pomyślał, aby pomyśleć, żeby je porównać do Minasów. No jak mozna to porównywać !. Druga sprawa przyzwyczajenie i jeszcze raz przyzwyczajenie. Długi czas Grałem na Bowersach 603 S3 w świetnym akustycznie pokoju. Nie było dla mnie nic innego lepiej grającego, dosłownie nic a nic , zanim ....... :)

Mój kumpel fotograf mający studio u którego bywam dłuższe czasy, a On u mnie. Andrzej gra na BW 604 S3 kupione na alledrogo. Te kolumny basem potrafią aparat wytrącić z rąk, a modelce zrzucić stanik. Słuchamy podobnych gatunków muzyki. Spędza u mnie też nad zdjęciami sporo czasu przy muzyce z Minasów i wiesz co ostatnio powiedział. Kuźwa ja u siebie nie słyszę połowy nut :D taki żarcik, a przecież nawet tanie Bowersy kroją muzykę na kawałki wiec jak nie słyszeć detali z detalicznych kolumn. Grzechem jest brak obiektywizmu który podszyty jest przyzwyczajeniem. Zanieś na rok Harpie do garażu. Słuchaj rok na Minasach potem zrób zmianę. Zobaczysz jak się zdziwisz :) ps. oczywiście kolumny muszą dobrane do wielkości pomieszczenia.

Robin, pisząc o przyzwyczajeniach masz oczywiście rację. Fakt, jestem przyzwyczajony do brzmienia Harpii w salonie, jak również do Audio Academy w sypialni. Jestem również przyzwyczajony do zrównoważonego brzmienia słuchawek Sennheiser HD600 oraz brzmienia w filharmonii, do której uczęszczam od lat, staram się regularnie 1-2 razy w miesiącu i dodam że siadam w różnych miejscach, w zależności od charakteru koncertu. Od samego początku nie porównuję Minasów do Harpii, proszę przeanalizuj jeszcze raz. Minasów słucham w sypialni i porównuję do brzmienia Audio Academy, o tym też już pisałem. Proszę ... nie chcę podnosić ponownie problemu, bo już jest rozwiązany. Minasy mam pełnowartościowe i bez usterek, słyszałem inne egzemplarze, moje spostrzeżenia potwierdziło dotychczas też sporo innych osób. Zaakceptowałem charakter brzmienia Minasów i jest ok. Nie mam już z nimi żadnego problemu. Słucham ich regularnie w sypialni od półtora miesiąca i jakoś żyję, czasami, w specyficznych nagraniach ich brzmienie sprawia mi sporą radość. Jednak docelowo to nie to..., triode zainteresował mnie Ariesami.. Będzie ich można posłuchać na Audioshow? Byłby to może jakiś wstępny powód dla mnie, by zorganizować je u siebie w domu.

 

Malwas również ma rację, każdy z nas przywiązuje wagę do różnych aspektów dźwięku, nawet jeśli jest to dźwięk na żywo, pełna zgoda.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3615988
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś jeden gość napisał:

 

"Porównania Audio Academy ,Harpii i innych względem produktów 16Hz będzie takze nieuniknione ,choć wolę abyśmy My producenci- male firmy byli porównywani z konkurencja zagraniczna .Tutaj na ich tle mamy sie zdecydowanie lepiej . Są dobre i złe produkty i takie do których AA ,Harpia czy 16 Hz przekona do nich własnie ,bądź po prostu zagrają korzystniej z zadana elektronika w konkretnym pomieszczeniu .

 

Cala zabawa w audio system jest kwintesencją sukcesu kiedy dobrze do siebie spasujemy klocki .Uniwersalność tych wszystkich urządzen nie jest wysoka .Każdy z nas przeciez takze inaczej słucha i czegoś innego oczekuje od sprzetu grającego ".

 

i ja się zgadzam z powyższym jako użytkownik Minasów i Ariesów i nie tylko...

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3616012
Udostępnij na innych stronach

Nigdy, żadne kolumny nie oddadzą tak dźwięku jaki mamy w sali koncertowej. Tak samo jak żaden aparat fotograficzny nie odda prawdziwości i realizmu obrazu jaki widzimy na żywo.

Wiele osób na tym forum i nie tylko, mówi o muzyce granej na żywo i się zachwyca taką prezentacją, zapominając o tym, że odbywają się takie koncerty w różnej jakości salach i to one także determinują dźwięk jaki słyszymy my jako odbiorcy koncertu. Mam porównanie dwóch sal koncertowych: w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach i także w tym mieście sali koncertowej NOSPR. Jedna z nich pozwala rozkoszować się muzyką i wydobywać smaczki z niej płynące druga już nie niesie tak dobrych przeżyć w odbiorze muzyki. Przecież i tu i tu to są koncerty na żywo, a jakże inny ich odbiór. Pomija się wpływ sali i jej akustyki na finalny odbiór muzyki. Podobne efekty możemy zaobserwowac u siebie w domu gdzie jedne kolumny się super wpisują w pomieszczenie, a inne już nie.

Przy odbiorze muzyki w domu, według mnie są trzy determinanty, które to określają: dopasowanie sprzętu audio do siebie, dopasowanie tego sprzetu do akustyki pomieszczenia i ostani, nie mniej ważny, dopasowanie dwóch porzednich do gustu właściciela.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3616044
Udostępnij na innych stronach

Bardzo interesujący wpis. Dziękuję za szczerość, która utwierdza, że nie wszystkie osoby ulegają swoistej iluzji, na którą łatwo się na forum natknąć. Z drugiej strony właśnie mnie zachęciłeś do sprawdzenia sobie Ariesów Ref.

 

Drogi Panie z avatarem predatora.............i co ześ Pan zachęcony był mocno i co po tym całym Twoim cyrku się dzieje.

Masz granie czy tylko ulegasz iluzji,bo pokoik taki typowy polski teściarski niczym jak u jakiegoś recenzenta-akuratny do granka takiego pitu,pitu)

Poproszę wiec jakieś głebsze wynurzenia myslowe,proszę się ujawnić w jakim celu to było i po co?

Bo z tymi klamotami to bys może był raczej tak bardziej powsciągliwy w swoich ocenach-wyjdzie Ci to na zdrowie.

 

ps.

Chłopie wszedłem w Twój profil i prawie zemdlałem.

Z takim szrotem który jest Twoim sprzetem starasz się tu komuś coś udowodnić może?

Jedyne co to realnie wystawiasz sie na pośmiewisko bo po zobaczeniu Twojego pokoju chcesz robić wojenki?

Najpierw popraw swój audiofilski oręż i wtedy pierś zacznij prężyć bo na razie widze te Twoje podchody cieniutko.

Bym zapomniał przy Twoim sprzęcie zalecam zmianę avatara np. na Gucia z pszczólki Maji-bo mam taki kaprys.

ŻYCZLIWY OBSERWATOR.

 

Dobra.......zapraszam na odsłuch-wchodzisz w taki układ?.........tylko weż te trzy pary kolumn co posiadasz do porównania

 

Członkowie związku kynologicznego łączcie się nieustająco z wzajemnością i bez gryzienia proszę.

Edytowane przez stary audiofil
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3616061
Udostępnij na innych stronach

Drodzy klubowicze audio stereo oraz klubów polskich manufaktur ,pisząc ten post powiem iż wiele poruszonych przez ostatnie strony zostało kwestii dotyczących samego brzmienia Minasów ,spraw doboru toru dla nich ,pomieszczenia odsłuchowego a także własnych przyzwyczajeń zostało przez Was opisanych w sposób dość obiektywny .Przecież kolumny za 8 tyś brutto w cenie katalogowej nie mogą być najlepsze na świecie bo i nie są .Nie są także najlepsze kolumny za milion złotych .A same kolumny nie grają i można tak w kółko. Ta kolumna ma swój określony charakter jak i inne kolumny i produkty rynkowe które w mniejszy lub większy sposób tworzą prezentację określona przez wizję konstruktora a tym samym rodzaj materiału z którego zostały wykonane ,mam na myśli głośniki które narzucają co najmniej w 70% charakteru brzmienia kolumn. Reszta to strojenie ,rodzaj obudowy ,wytłumienia ,rozmieszczenie głośników na frontowej ściance ,ich wysokość itd.

 

Można powiedzieć, że tyle samo zażyłości mam również z panem Grzegorzem R, a nawet więcej bo sporo było PW. Czy każdy, kto ma podobne do mojego, trzeźwe spojrzenie na brzmienie i dystans do kolumn (to tylko urządzenia a nie obiekt religijny) oraz nie daje się otumaniać propagandom będzie automatycznie w zażyłości z moją osobą?

 

 

Tak kolumny zdecydowanie nie są obiektem religijnym ,to produkt który ma się podobać jego nabywcy względem ich walorów brzmieniowych w złożonym odpowiednio systemie .Ja doskonale wiem po analizie treści oraz postach między nami przez PW czego oczekiwałby Pan od Minasów (nie wiem czy w całości ,pewnie nie ale w jakiejś nawet dużej mierze). Te Minas Anory które Pan posiada to katalogowy produkt ze standardowym strojeniem .Nie jest to wersja Premium która zapewne dałaby lepsze efekty w brzmieniu góry pasma i wybrzmień blach ale także nie w pełni. Ponieważ manufaktury powinny być i zwykle są bardziej elastyczne dla klientów a to nasza przewaga nad dużymi koncernami to powstają produkty customowe czasem nieznacznie zmienione jak np. w ofercie APS;a są monitory na dwóch rodzajach kopułek wysokotonowych (alu,tekstylia) ,producent SONICS Joachim Gerchard także w jednym monitorze ma dwa rodzaje kopułek wysokotowych seasa (tekstylnej i metalowej) . My na stronie nie mamy pokazanych wersji customowych ale nie raz użytkownicy tu w klubie pisali jaki to produkt nabyli po dopasowaniu do pozostałego toru.

Wykonywane są co pewien czas Minas Anory ,Mimo dla nieco innej akustyki (poddaszy domu,wełna ,karton gips) lub innych wymagań brzmieniowych z głośnikiem wysokotonowym SEAS H1212 ,H1149 aluminiowa membrana z rodziny kopułek metalowych Harpii ,Audio Academy ,EPOSA,dawnych Monitor Audio i innych . Producenci się orientują wersji jest kilka (z ferrofloidem .bez cieczy magnetycznej ,z komorą ,bez komory ,z ekranem magnetycznym)

 

Takie Minas Anory customowe dostają to czego brakuje u Pita 80 w zakresie góry pasma ,prezentacji sceny dźwiękowej i wybrzmień.

Cieszyłbym się gdyby produkt taki spełnił Pańskie oczekiwania i aby pozostał u Pana podkreślając prestiż całej trójki producentów oraz czwórki produktów .Zatem proponuję iż zaadoptuję do Pańskich Minasów wspomniany głośnik ,operacja jest bezinwazyjna ,podfrezowanie pod głośnik jest to same co w Morelu 104mm ,od strony wizualnej wszystko wygląda bardzo dobrze czyli dokładnie jak oryginał. Możemy się umówić iż głośniki takowe użyczam w kolumnach na 2 miesiące aby miał Pan pewność iż brzmienie jest wyraźnie lepsze .Gdyby się okazało że brzmienie się nie podoba proces przywrócenia banalny .Pomyślałem także o ewentualnej odsprzedaży w przyszłości oczywiście przy założeniu ze kolumny brzmią z Seasem ewidentnie korzystniej to bezterminowo oferują przywrócenie ich do stanu pierwotnego .Kwoty : ponosi Pan koszt przesłania kolumn do mnie (42,90 z ubezpieczeniem/2 paczki),wszelkie koszty modyfikacji są po mojej stronie ,głośniki wysokotonowe SEAS użyczam bez kaucji i na własny koszt odsyłam Panu customowe Minas Anory .Same głośniki nie pamiętając cen kosztują ok.150 zł/sztuka w POLINK .Jezeli miały by zostać odkupi mi je Pan po prostu. Cała ta zaproponowana operacja i sprawa z mojej strony nie ma drugiego dna to naprawdę propozycja w problemie który moim zdaniem może mieć pozytywne zakończenie .

 

 

Natomiast o porównaniu Minasów do moich Harpia Keith (czy na pewno je pan słyszał?) nie będę pisał, gdyż nie ma najmniejszego sensu - to całkiem inne konstrukcje, z całkiem innych półek cenowych i jakości brzmienia. Jeśli ktoś by chciał się w trzy sekundy na własne uszy przekonać to zapraszam do siebie - mam nadzieję, że sam pan Grzegorz to potwierdzi (o bezzasadności takiego porównania). Inaczej po co by projektował takie kolumny jak Credo czy inne większe, prezentowane kilka stron wcześniej.

 

Kolumny głośnikowe co do ich wielkości czy wielkości głośników niskotonowych powinny być dopasowane do wielkości pomieszczenia . Słuchałem nie raz za dużych kolumn w małym pomieszczeniu i mniejszych kolumn w większym salonie i w obu przypadkach niedociągnięcia były. W zał. kolumny do pomieszczeń 40-70 m2.

 

Kolumn głośnikowych customowych jest więcej ,ale nie za dużo bo .Żeby zestroić dobrze kolumnę potrzeba nieco czasu w samym procesie ich powstawania ,dobór głośników jest tutaj bardzo istotny i to sprawdzony w praktyce na gotowej skrzynce .Są głośniki lepiej lub gorzej do siebie pasujące (sredniot. ,wysokot.) ,dotyczy to ich spójności fazowej, czestotliwościowej , abstrahując od ich najlepszego zestrojenia.

 

Jak i inne manufaktury mamy też tyły np. od pewnego czasu zlecamy nową stronę internetową z aktualnymi modelami ,a będą trzy serie kolumn + egzemplarze SPECJALNE ,niektóre modele pożegnamy a przybędą nowe jak w serii CANTO dojdzie mała podłogówka oraz głośnik centralny a z czasem dwa subwoofery aktywne po to aby z całej serii Canto można było zbudować system wielokanałowy ,on nie umarł całkowicie ,co pewien czas realizujemy takie systemy .Seria średnia to Minas Anor w której znajdzie się monitor AURUM ,Minas Anor w trzech odmianach i najwyższy w tej serii ARCADA 2,5 . Cała seria MA na jesień przyszłego roku POWINNA być w kolejnej edycji Minas Anora IV (seryjnie materiał tekstylny wysokotonówki zostaje nadal) .Aby to zrobić dobrze prototypy są cały czas w fazie eksperymentów ,wie to mój kolega ze stolicy gdzie także i u niego testowaliśmy ostatnio 6 modeli głośników wysokotonowych ). Seria najdroższa składać się będzie początkowo z dwóch a do nich z czasem ma dołączyć trzeci największy model .W tej serii mamy 3 drożne układy ,te dwa mniejsze 4 głośnikowe .Ten najmniejszy 112cm i 42 cm głębokości wysokości byłby na tegorocznym AudioShow ale jeszcze trzeba nad nim popracować ,ma dostać zupełnie inne maskownice i kolce a także rozpatrywane są dwa warianty głośników średnio i wysoko tonowych .

post-15230-0-16166100-1445894324_thumb.jpg

post-15230-0-43467600-1445894355_thumb.jpg

post-15230-0-53114000-1445894742_thumb.jpg

Edytowane przez Studio16Hertz
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3616285
Udostępnij na innych stronach

Przy odbiorze muzyki w domu, według mnie są trzy determinanty, które to określają: dopasowanie sprzętu audio do siebie, dopasowanie tego sprzetu do akustyki pomieszczenia i ostani, nie mniej ważny, dopasowanie dwóch porzednich do gustu właściciela.

 

Doskonale ujęta istota sprawy! Krótko i treściwie. Właściwie tym zdaniem możnaby zakończyć większość pyskówek i sporów w innych tematach.

Bluesound Node / Synthesis Roma 96DC+ / B&W 706 S3

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3616315
Udostępnij na innych stronach

Doskonale ujęta istota sprawy! Krótko i treściwie. Właściwie tym zdaniem możnaby zakończyć większość pyskówek i sporów w innych tematach.

Znacznie częściej sprzęt jest dobierany do EGO ;)

Sprzedam VITUS RI100

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3616600
Udostępnij na innych stronach

Znacznie częściej sprzęt jest dobierany do EGO ;)

 

Z Twojego avataru da się wywnioskować,ześ mocno naprężony od czoła do pasa...........więc o co chodzi,mozesz jasniej z tym EGO........kolego?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3616804
Udostępnij na innych stronach

Z Twojego avataru da się wywnioskować,ześ mocno naprężony od czoła do pasa...........więc o co chodzi,mozesz jasniej z tym EGO........kolego?

 

Nie no, co Ty taki nerwowy jesteś? :) Napisał samą prawdę - wiele osób nie kupuje bo ładnie brzmi, tylko dlatego, że dużo kosztuje - najlepiej słyszą szelest gotówki i szepty podziwu :p

 

Ja bym dał 10 pt za trafność i zwięzłość w jednym :)

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3616886
Udostępnij na innych stronach

Chyba zacznę wierzyć w audiofilskie Voodoo :) Do tej pory używałem w moich Minasach standardowych fabrycznie dodawanych kolcy na fabrycznych podstawkach. Podstawki podkleiłem filcem aby głośniki łatwo przesuwać po panelach podłogowych. Jednak takie rozwiązanie nie do końca się sprawdzało. Mikroskopijne fabryczne podkładki ciągle wypadały przy takiej operacji. Postanowiłem zainwestować w inne lepsze rozwiązanie i padło na klasyczne Soundcare SuperSpikes. Zamysł był taki, poprawić mobilność kolumn a tu proszę gratis oprócz tego uzyskałem nieoczekiwanie poprawę dźwięku.

Po zamontowaniu kolcy zdecydowanie poprawiła się góra pasma. Zdecydowanie więcej szczegółów a scena stała się szersza i pełniejsza, lepsza stereofonia. Jeżeli chodzi o dół to bas od razu stał się krótki i mocno zdyscyplinowany. Przyzwyczaiłem się do tego wcześniejszego (bardziej lejący ) więc na początki mi to trochę przesadzało ale w rezultacie uważam że jest lepiej. Natomiast co do wokali jest jak by gorzej. Stały się trochę ostre, mniej melodyjne ale to może pierwsze wrażenia i za wcześnie ostatecznie charakteryzować ten aspekt.

Ciekawe, zwykłe kolce a tyle zmian :)

Edytowane przez dlmtb
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3617311
Udostępnij na innych stronach

u mnie Soundcary wprowadziły zupełnie odwrotne zmiany niż u Ciebie :) musiałem z nich zrezygnować bo dźwięk zrobił się przebasowiony.

----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3617320
Udostępnij na innych stronach

A to dobre u mnie własnie bas raczej schudł lub może należny to określić "uporządkował się " :) To pewnie zależy od podłoża na jakim stoją głośniki. Ja ma klasyczny cienki (0.5mm) panel podłogowy na cienkim depronowym podkładzie. Może to być przyczyną innego sposobu reprodukowania dźwięku.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3617337
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się, rodzaj podłoża może tu mieć bardzo duże znaczenie.

Ja po przygodzie z Soundcare z przyjemnością wróciłem do kolców lecz już nie do standardowych. Estetycznie kolce Track Audio wypadły znacznie lepiej :)

----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3617346
Udostępnij na innych stronach

Pit jako użytkownik kilku modeli kolumn konkurencyjnej marki nie jesteś dla mnie obiektywny. Twoja obecność i ciągłe jątrzenie ma jakieś podwójne dno. Kupiłeś kolumny z drugiej ręki by przy odsprzedaży nie stracić kasy, mając dwie inne konstrukcje kolumn w domu. Twoja zażyłość w relacjach z właścicielem marki kolumn, których miałeś kilka modeli jest tego dobitnym dowodem.

Nie podoba ci się granie Minasów, rozumiem, sprzedaj i nie męcz się już jak ci tak nie pasują.

Na twoje kolumny będzie pewnie wielu chętnych i nie będą tak długo czekać na sprzedaż jak konstrukcje innych firm.

Najwidoczniej musi być jakiś zastój na rynku nowych kolumn bo twoja krucjata jak i aktywność forumowa innych producentów kolumn może o tym świadczyć.

 

Tutaj lista osób, które się wpisały w ankiecie Minasy Anor kontra Hypki także ty Pit jesteś tutaj i zgadnij na które kolumny zagłosowałeś? To tylko potwierdza twoją bezstronność.:)

 

arekmor, goliatpl, konturek, antrofilus, Baele, przemoslupsk, blazej55, czodaboy, gelson, Therion, THL, makark, jacko43, lete, anxion, , skali, omen, ranczo, vitous, Pestek, radzio207, jery23, lee, jacek1914, x_nerve, oasisliam, chick, mike1973, Kapitan Wagner, grzegorzlepek, Kubri, dolphin123, Chris01, geboren_1991, PMatt, altus75, Bartosz_52427, pawel3b, dlmtb, rik, opteron, hipopotam, stachus, jogibabu, bebzun, pit80, mikulaszek1, Undziak, Nikonman, mr_esposito

 

Kolega od Macierewicza ?

 

Proponuję przeprowadzić lustrację wszystkich wymienionych i głosujących niezgodnie z pożądaną opcją. Na pewno na każdego się coś znajdzie :)

 

Nie przyszło koledze Malwasowi do głowy, że może zdarzyć się taka nieprawdopodobna sytuacja, że ktoś głosuje na kolumny, które po prostu mu się bardziej podobają ?

Czy kolega Malwas głosujący na Minasy słyszał Hyperiony ?

 

Idąc takim tokiem myślenia czyli szukając na siłę drugiego dna to niech kolega zgodnie z logiką zapyta te 118 osobą głosujących na Minasy, ile z nich słyszało te drugie kolumny, skoro już wypowiadają się w ankiecie ? :)

 

Rzadko tu zaglądam, ale jak widać zawsze tak samo. Chłop chciał porady, a dostał opiernicz :)

 

Zawsze myślałem, że muzyka łagodzi obyczaje.

 

W ogóle nie rozumiem wynurzeń Pana Pita.

W końcu to Klub 16 Hz, więc nie powinna dziwić obecność w nim osób zadowolonych z produktów Pana Grzegorz.

To jakby pójść do Pubu "Browar Namysłów" i narzekać, że co jak co ale Namysłów piwo robi słabe.

Co prawda wszyscy piszą tutaj o subiektywnych odczuciach, i można, ale nie trzeba się z nimi zgadzać, ale jaki cel ma głoszenie w klubie S16Hz że Minasy nie są takie dobre jak akurat uważa akurat cała resztam, i to w tylu wpisach.

To w klubie mogą pisać tylko zadowoleni ? No niezła komedia, coraz ciekawiej :))

 

Muszę jednak częściej tutaj zaglądać.

Edytowane przez omen
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3617363
Udostępnij na innych stronach

Kolego omen,

Pragnę zauważyć, że wszelkie dywagacje i niepotrzebne w tym klubie utarczki zostały w bardzo kulturalny sposób zakończone przez Grzegorza na poprzedniej stronie.

Zaproponował on rozwiązanie, które moim zdaniem wyczerpuje temat - nie dało się tego zrobić w lepszy sposób.

 

Zwracam się więc z prośbą o zaprzestanie odnoszenia się do wcześniejszych wpisów i szukania pola do zaczepek i niepotrzebnych kolejnych pyskówek.

Kultura w tym klubie stoi na wysokim poziomie i warto byłoby tak to zachować.

----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/139576-studio16/page/346/#findComment-3617390
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.