Skocz do zawartości
IGNORED

BESTA - odjazdowy pomysl na glosniki Open Baffle


Rekomendowane odpowiedzi

Gość

(Konto usunięte)
2 minuty temu, Lech36 napisał:

Znowu jakieś błędne wnioski.

to wrzuć pomiar charakterystyki wypadkowej z charakterystyką ze sredniotonowym z odwrotnym podłączeniem plusa z minusem i wnioski będą jednoznaczne dla wszystkich

6 minut temu, meloV8 napisał:

Dlatego nawet pasywne kolumny można equalizowac, mając takie możliwości jakie dziś daje nawet domowe studio. 

Kol. 'meloV8' nie lubi equalizacji, choć pewnie tą w domenie pasywnej akceptuje ;-).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA


Dzieki. Poza pomiarami 3 roznych przetwornikow, za wiele „odpowiedzi“ tam nie znajdziesz, ale znalazlem kilka ciekawych fragmentow, ktore Slawkowi sie na pewno nie beda podobaly (probowal mi proponowac cos przeciwnego)
- preferencja profesjonalnych przerwornikow
- preferncja wysokoskutecznych przetwornikow

7 minut temu, slawek.xm napisał:

to wrzuć pomiar charakterystyki wypadkowej z charakterystyką ze sredniotonowym z odwrotnym podłączeniem plusa z minusem i wnioski będą jednoznaczne dla wszystkich

Przecież już Tobie raz pisałem, sygnał o częstotliwości podziału wysokiego po wejściu w fazę ze średnim (przy odwróconych fazach sąsiadów) po prostu przestaje być słyszalny. To spadek o 30 a może nawet więcej dB każdy człowiek to usłyszy, nie potrzeba audiofila. Głośniki przesuwa się względem siebie (opóźnia) w domenie cyfrowej z miejsca odsłuchu a nie w pomiarze z 1 m bo z 1 m i miejsca odsłuchu zgranie fazowe nie musi być dokładnie takie same. 

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

to wrzuć pomiar charakterystyki wypadkowej z charakterystyką ze sredniotonowym z odwrotnym podłączeniem plusa z minusem i wnioski będą jednoznaczne dla wszystkich

Nie, wnioski beda jednoznaczne tylko dla tych, ktorzy podobnie jak ty, traktuja to za jedyne mozliwe kryterium, i nie moga sobie wyobrazic ze sa jeszcze inne metody zestrojenia zestawow wielodroznych niz optymalne sumowanie sie sygnalow w zakresie czestotliwosci podzialu.

 

Temat ten wspominalismy juz dziesiatki razy, ale widocznie zbyt skomplikowane dla Ciebie by sie z tym pogodzic.

 

Trza uwzględnić odległość poszczególnych głośników od słuchacza/pochylenie obudowy, kąt pod jakim jest ucho do linii głośników.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Gość

(Konto usunięte)

nie napisałem z jakiej odległości ma być pomiar tylko jakie charki

 

1 minutę temu, Kris_54701 napisał:

Trza uwzględnić odległość poszczególnych głośników od słuchacza/pochylenie obudowy, kąt pod jakim jest ucho do linii głośników.

to się robi na etapie projektu ?

ble ble ble

ty może nie słyszysz ale pomiar jest bezwzględny

nie ma o czym gadać

Zgadza sie, pomiar jest bezwzgledny. Ale pomiar czego?

1. Poziomu SPL (to jedyne co znasz)

2. Pokrywania sie maksymalnego impulsu poszczeqolnych torow w stanie ustalonym (sready state)

3. Pokrywanie sie pierwszego maksymalnego impulsu poszczegolnych torow (transition phase)

4. ....

 

Kazdy pomiar, kazda metoda prowadzi do innego wyniku !!!

 

W Niemieckim jest takie powiedzenie „czego wiesniak nie zna, tego nie je“

 

Przy dobrym wyliczeniu lepiej słuchać niż mierzyć.

Chyba że ktoś monitory do studia chce mieć pod strzechą

 

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Nie wielkości a parametrów głośników. 

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Producent tych kolumn za pół miliona ma rozkalibrowany mikrofon pomiarowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Tutaj wyniki „wyliczenia“ i takie zestrojenie zestawu (delays), ze po korekcji impulsy toru woofera, midrange i tweetera sie dokladnie pokrywaja

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ale to nic dla zapartych obserwatorow pasma czestotliwosci przy zamianie polaryzacji kabli. Dla nich to jest ble, ble, ble

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)
Teraz, Kris_54701 napisał:

Producent tych kolumn za pół miliona ma rozkalibrowany mikrofon pomiarowy.

a na jakiej podstawie wyciągnąłeś taki wniosek?

Efektywność, podziały, fazy. To wszystko da się przewidzieć. Co że zrobisz pomiar, jak nie będziesz wiedział jak i co zmienić, bo zawaliles teorię.

Bo nie jest idealnie równo, a więc rozjechane fazy, nieodpowiednie cięcia i cały szereg błędów, przez co jest górka na basie i wysokich. Do poprawki.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Gość

(Konto usunięte)
9 minut temu, Kris_54701 napisał:

Efektywność

w róznych obudowach efektywność poszczególnych czestotliwości przetwarzanych przez głosnik jest rozna, bez pomiary głosnika w konkretnej obudowie nie jestes w stanie tego oszacować dokładnie

9 minut temu, Kris_54701 napisał:

podziały, fazy.

 

do symulacji zwrotnicy aktywnej lub biernej czy do realnej jej konstrukcji potrzebny jest pomiar głosnika w obudowie zawierający pasmo przenoszenia w zalezności od częstotliwości

na to pasmo przenoszenia ma wpływ wiele czynników konstrukcyjnych , których nie da sie bez pomiaru obliczyć czy przewidzieć jak np wpływu konkretnego materiału tłumiacego tylne fale membrany

Edytowane przez slawek.xm
37 minut temu, Lech36 napisał:

Kol. 'meloV8' nie lubi equalizacji, choć pewnie tą w domenie pasywnej akceptuje ;-).

A nie wiem skąd takie wnioski? Od jakiegoś czasu, każdy mój projekt na początku projektowania jest w zasadzie systemem aktywnym. Soft, którego używam, korzysta z tych samych pomiarów do projektowania zwrotnicy pasywnej jak i aktywnej. Ponieważ większość tego co robię jest dla ludzi, to też końcowym efektem jest system pasywny. 

12 minut temu, Kris_54701 napisał:

Producent tych kolumn za pół miliona ma rozkalibrowany mikrofon pomiarowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nawet w kolumnach da pół miliona jest masę kompromisów. Cena właściwie nie jest tu żadnym wykladnikiem. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
22 minuty temu, Kris_54701 napisał:

Efektywność, podziały, fazy. To wszystko da się przewidzieć. Co że zrobisz pomiar, jak nie będziesz wiedział jak i co zmienić, bo zawaliles teorię.

Bo nie jest idealnie równo, a więc rozjechane fazy, nieodpowiednie cięcia i cały szereg błędów, przez co jest górka na basie i wysokich. Do poprawki.

Założenia, projekt i pomiar to podstawa. Dostrajanie na słuch to końcowa faza projektu. 

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Widze tutaj samych expertow od projektowania zestawow glosnikowych, ale nigdzie nie widze efektow tego projektowania. Gdzie sa te zaprojektowane przez Was zestawy?

 

 

Odpuściłem, kiedy zorientowałem się, że nie mam gdzie tego postawić.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Gość

(Konto usunięte)
25 minut temu, Kris_54701 napisał:

Bo nie jest idealnie równo, a więc rozjechane fazy, nieodpowiednie cięcia i cały szereg błędów, przez co jest górka na basie i wysokich. Do poprawki.

to ,że nie jest idealnie równo to nie jest wina złego zgrania fazy akustycznej przetworników

punkty podziału to widzimisię konstruktora i nie jesteś w stanie ocenić po tym wykresie czy są właściwe

górka na basie wynika z metodologii pomiaru , ten pokazany przez Ciebie pomiar jest łączony z nearfield i onaxis , a rzeczywista charakterystyka będzie zależeć od konkretnego pomieszczenia i akustyki, np może być dużo większa gorka ?

lub nie być jej wcale

np pomiar tych samych kolumn róznymi metodami

obraz.thumb.png.e6cdb98ceb3b584776127ded2e1f515c.png

obraz.thumb.png.e946a38df9eadd618b88a494aaede1fb.png

19 minut temu, meloV8 napisał:

A nie wiem skąd takie wnioski?

To było oznaczone "?" tak że "wisz" pan....;-).

51 minut temu, slawek.xm napisał:

ty może nie słyszysz ale pomiar jest bezwzględny

 W takim przypadku (revers null) pomiar i ucho dają całkowicie zbliżone wyniki dla pojedynczej częstotliwości (podział) ale ten określany z miejsca odsłuchu będzie precyzyjniejszy niż ten z 1 m. Można to też zrobić z miejsca odsłuchu dla pary kolumn. Będziesz miał najlepszą zbieżność fazową podziału w miejscu odsłuchu. 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Żeby nie ciągnąć tego w nieskończoność, to powiem krótko. 

Ucho służy do oceny brzmienia, a mikrofon do jego kształtowania. 

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

4 minuty temu, slawek.xm napisał:

górka na basie wynika z metodologii pomiaru , ten pokazany przez Ciebie pomiar jest łączony z nearfield i onaxis , a rzeczywista charakterystyka będzie zależeć od konkretnego pomieszczenia i akustyki, np może być dużo większa gorka ?

lub nie być jej wcale

W tym kontekście to po co są te pomiary skoro nawet między poszczególnymi sposobami mierzenia są różnice?

1 minutę temu, Kris_54701 napisał:

Ucho służy do oceny brzmienia, a mikrofon do jego kształtowania. 

Ale którą metodą tą z górnego obrazka czy tą z dolnego (#152)?

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Gość

(Konto usunięte)
1 minutę temu, Lech36 napisał:

W takim przypadku (revers null) pomiar i ucho dają całkowicie zbliżone wyniki dla pojedynczej częstotliwości (podział) ale ten określany z miejsca odsłuchu będzie precyzyjniejszy niż ten z 1 m. Można to też zrobić z miejsca odsłuchu dla pary kolumn. Będziesz miał najlepszą zbieżność fazową podziału w miejscu odsłuchu. 

Lechu jak babcie kocham nie pisz mi co mozna i jak mozna bo wiem , po prosu pokaz pomiar

jesli nie masz na to ochoty to ok zrozumiem ale nie ciągnij w nieskończoność swojego tłumaczenia się ?

5 minut temu, Lech36 napisał:

Ale którą metodą tą z górnego obrazka czy tą z dolnego (#152)?

Każdego głośnika z osobna

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

Gość

(Konto usunięte)
2 minuty temu, Lech36 napisał:

W tym kontekście to po co są te pomiary skoro nawet między poszczególnymi sposobami mierzenia są różnice?

jest ustalony sposób robienia pomiarów , które sa obiektywne i wiekszość konstruktorów trzyma sie jednej metodologii co pozwala na odpowiednia interpretację i porównania juz na samym etapie pomiaru

pomiar szumem tercjowym (te schodki) sa złozeniem programowym odpowiedzi kolumny z róznych miejsc pokoju, pokazuje to to co napisałem ,ze konkretna linia basu zalezy od pomieszczenia natomiast pomiar charakterystyki basu bez udziału pomieszczenia jest pomiarem własnie bliskiego pola i jest zawarty do 300hz w górnym wykresie

2 minuty temu, slawek.xm napisał:

po prosu pokaz pomiar

Po co? Przecież Tobie wszystko opisałem częstotliwość podziału znika jak głośniki na skutek ich wirtualnego przesuwania będą miały zgodną fazę na podziale w układzie "revers null", po co Tobie jeszcze pomiar?

1 minutę temu, Kris_54701 napisał:

Każdego głośnika z osobna

O.K. tylko którą metodą, bo tam są dwie metody pomiaru.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.