Skocz do zawartości
IGNORED

Yamaha MusicCast vs ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

     Szukałem w sieci ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, ani rozwiązania, a jestem dość zielony w tym temacie, dlatego proszę o pomoc. Posiadam Amplituner Sieciowy Yamaha R-N803D. Pomyślałem że skoro technologia na to pozwala to ją wykorzystam ? Wszystkie płyty zgrałem przy pomocy EAC na dysk komputera z Windowsem do FLAC - docelowo będzie jakiś serwer Synology czy coś w tym rodzaju. Otóż borykałem się z udostępnieniem folderu z muzyką amplitunerowi poprzez sieć - brak sieci domowej w Win10 itp. Pomógł program Serviio. Na telefonie mam zainstalowaną dedykowaną aplikację od Yamahy MusicCast. Tak że Serviio na komputerze + MusicCast na telefonie. Nie wiem jak z jakością przy takim zestawieniu tych dwóch aplikacji i takim strumieniowaniem jeśli chodzi o wpływ na dźwięk. Czy polecacie jakieś lepsze rozwiązanie/aplikacje na wygodne sterowanie z telefonu/tabletu z zachowaniem jak najlepszej jakości w zestawieniu z Yamahą R-N803D?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/148617-yamaha-musiccast-vs/
Udostępnij na innych stronach

Serviio to serwer DLNA dzięki niemu twoja Yamaha odczytuje plik bezpośrednio z swojego "serwera" w jakości 1:1 jak plik.

Szukasz lepszego a co jest złego w tym? problemem jest to że musisz włączyć komputer no to zniknie on gdy będziesz miał NAS a do tego czasu zostaje ci właśnie słuchanie w ten sposób lub wrzuć muzykę na USB.

Edytowane przez bl4ck
2 minuty temu, bl4ck napisał:

Serviio to serwer DLNA dzięki niemu twoja Yamaha odczytuje plik bezpośrednio z swojego "serwera" w jakości 1:1 jak plik.

Szukasz lepszego a co jest złego w tym? problemem jest to że musisz włączyć komputer no to zniknie on gdy będziesz miał NAS a do tego czasu zostaje ci właśnie słuchanie w ten sposób lub wrzuć muzykę na USB.

Dziękuję za odpowiedź. Zastanawiałem się czy przez  Serviio idzie plik 1:1 z dysku, czy jest jakoś "próbkowany/konwertowany" oraz czy jest może jakaś aplikacja przyjemniejsza w obsłudze niż ta od Yamahy godna polecania do takich rozwiązań. 

Hi-Fi cast, ale czy ona będzie lepsza dla Ciebie nie mi to oceniać.

Jaki zasadniczy problem jest w oryginalnej apce?

Edytowane przez bl4ck
1 godzinę temu, bl4ck napisał:

Hi-Fi cast, ale czy ona będzie lepsza dla Ciebie nie mi to oceniać.

Jaki zasadniczy problem jest w oryginalnej apce?

Dość okrojona funkcjonalność  - brak wyszukiwania po tytule, max. 5 playlist itp

4 godziny temu, Lukeoon napisał:

Zastanawiałem się czy przez  Serviio idzie plik 1:1 z dysku, czy jest jakoś "próbkowany/konwertowany"

Yamaha wyświetla parametry sygnału więc można to łatwo sprawdzić.Właściwie to nawet trzeba bo niektóre serwery DLNA domyślnie konwertują wszystko do mp3.

 

4 godziny temu, Lukeoon napisał:

czy jest może jakaś aplikacja przyjemniejsza w obsłudze niż ta od Yamahy godna polecania do takich rozwiązań. 

Sprawdź BubbleUPNP na Androida.

Jeśli Serviio wykorzystujesz tylko do przesyłania plików audio, to lepiej jest korzystać z MinimServer. Jest przeznaczony tylko do plików audio, bardzo prosty i bez zbędnych dodatków.

11 godzin temu, retha napisał:

Yamaha wyświetla parametry sygnału więc można to łatwo sprawdzić.Właściwie to nawet trzeba bo niektóre serwery DLNA domyślnie konwertują wszystko do mp3.

 

Sprawdź BubbleUPNP na Androida.

Czyli jednak moje rozważania były słuszne. Dziękuję sprawdzę i porównam. 

10 godzin temu, marek.pap napisał:

Jeśli Serviio wykorzystujesz tylko do przesyłania plików audio, to lepiej jest korzystać z MinimServer. Jest przeznaczony tylko do plików audio, bardzo prosty i bez zbędnych dodatków.

Przesyłam tylko pliki audio. Tak więc dziękuję, sprawdzę. Bardzo dużo czasu zajęło mi zgrywanie wszystkich płyt CD , dlatego chciałbym te zasoby wykorzystywać w jak najbardziej wygodny i efektywny sposób. 

2 godziny temu, bl4ck napisał:

I tak i nie bo pytałeś o Serviio które akurat w żaden sposób nie transkoduje(zmienia) sygnału.

Zgadza się. Po prostu nie miałem pewności. 

 

Ja korzystam z Bubble UPnP ale trochę męcząca jest szata graficzna. Alternatywą może być aplikacja mConnect, która moim zdaniem jest fenomenalna. 

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Panowie żeby nie zakładać nowego wątku to może tu napisze. Mam problem ze Spotify. Gdy leci muzyka na telefonie ze Spotify i klikam w lewym dolnym rogu ikonkę "głośników" - Spotify Connect widzi moją Yamahę R-N803D - wybieram ją - pojawia się komunikat "łączenie" ale niestety nie łączy z amplitunerem.

To normalne w tych urządzeniach, są słabo zoptymalizowane i zbyt rzadko aktualizowane żeby sprawnie działać. Dlatego ocena tej apki to 2,5*/5.
Taki urok kombajnów do wszystkiego.
Masz mocny i w miare sensowny router?
Może go zresetuj.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

5 minut temu, Krzaku666 napisał:

To normalne w tych urządzeniach, są słabo zoptymalizowane i zbyt rzadko aktualizowane żeby sprawnie działać. Dlatego ocena tej apki to 2,5*/5.
Taki urok kombajnów do wszystkiego.
Masz mocny i w miare sensowny router?
Może go zresetuj.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Router to Horizon UPC - sieci 2,4GHz oraz 5GHz. Resetowałem już wcześniej i nic. Napis na pudełku Yamahy Spotify ogromny, a niestety nici z tego ? 

Edytowane przez Lukeoon

To zresetuj tez aplikacje w telefonie i wszystko co sie da ;) czyli zasięg sieci masz na pewno dobry? Moze podłacz amplituner po kablu.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

7 minut temu, Krzaku666 napisał:

To zresetuj tez aplikacje w telefonie i wszystko co sie da ? czyli zasięg sieci masz na pewno dobry? Moze podłacz amplituner po kablu.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Też próbowałem. Amplituner po WiFi w tej samej sieci co telefon. Zasięg max. MusicCast i tak uruchami zewnętrzą aplikację Spotify na telefonie, więc mówimy tu o tym, że to Spotify nie może się połączyć z Yamahą, mimo, że ją widzi.

Tidal działa normalnie, ale do Tidala loguję się przez MusicCast, natomiast przy Spotify otwiera się zewnętrza aplikacja. Więc to chyba wina aplikacji Spotify.08eb357425ab1aaf54646c8fb2535905.jpg

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Nie wiem komu odp ale napisałem żebyś użył komputera z zainstalowanym Spotify i również sprawdź inny telefon, jeśli nic z tego pozostaje ci hard reset wzmacniacza.

Nie wiem komu odp ale napisałem żebyś użył komputera z zainstalowanym Spotify i również sprawdź inny telefon, jeśli nic z tego pozostaje ci hard reset wzmacniacza.
Reset wzmacniacza robiony już ze 3 razy, próbowałem również na komputerze.

Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka

Trochę śmieszne ale oczywiście masz konto premium spotify ? ? bo objaw z łaczeniem w nieskończoność jest gdy mamy darmową wersję i próbujemy użyć protokołu spotify connect.

6 godzin temu, marek.pap napisał:

Jeśli jeszcze tego nie robiłeś, to wyloguj się z konta Spotify na Yamaha, zresetuj i zaloguj ponownie.

Właśnie nie jest tak jak w przypadku innych serwisów muzycznych, że logujemy się przez Yamaha MusicCast, bo tylko i wyłącznie przy Spotify otwiera zewnętrzną aplikację. 

3 godziny temu, bl4ck napisał:

Trochę śmieszne ale oczywiście masz konto premium spotify ? ? bo objaw z łaczeniem w nieskończoność jest gdy mamy darmową wersję i próbujemy użyć protokołu spotify connect.

"By Spotify Connect mógł działać z twoim sprzętem domowym, sprzęt musiał ten protokół obsługiwać oraz musieliśmy mieć wykupiony abonament Premium. Spotify na szczęście poszedł po rozum do głowy i udostępnił to bardzo wygodne rozwiązanie wszystkim swoim klientom – również tym, którym wystarcza darmowa wersja usługi.

Niestety, jest z tym związany pewien techniczny szkopuł. Otóż protokół Spotify Connect w swojej dotychczasowej wersji przewidywał sprawdzanie rodzaju konta użytkownika. W praktyce oznacza to, że by móc skorzystać ze Spotify Connect w ramach darmowej usługi urządzenie odbiorcze musi zostać zaktualizowane o nowe oprogramowanie.

To oznacza, że dopóki producent twojego głośnika, soundbara czy innego sprzętu odsłuchowego nie opublikuje nowego firmware’u (a ty go nie zainstalujesz), dopóty za darmo ze Spotify Connect nie skorzystasz. A przecież niektóre zgodne ze Spotify Connect sprzęty nie są już objęte wsparciem serwisowym przez ich producentów"

 

 

Więc możliwe, że to wina oprogramowania Yamahy. Bo Spotify nie woła o premium jak to było dawniej przy próbie połączenia.

Edytowane przez Lukeoon
12 godzin temu, bl4ck napisał:

Ok, ale nie odpowiedziałeś masz premium?

Tak. Spróbuję jeszcze coś kombinować, jeśli rozwiąże problem to dam odpowiedź.

Ustaw tej yamaszce serwery DNS na googla 8.8.8.8, 8.8.4.4 i sprawdź wtedy.

Mógłbyś też czysto doświadczalnie udostępnić jej inny internet np z telefonu.

Pamiętaj żeby uruchomić ją od nowa przy każdych zmianach.

Edytowane przez bl4ck

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.