Skocz do zawartości
IGNORED

Monitory studyjne w salonie


Audiolubny

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, sir.jax napisał:

Pod warunkiem, że zapewni im się dobre warunki akustyczne lub  bedziemy słuchać w bliskim polu. Czy takie monitory nie koreluje z pomieszczeniem? 

 

W dobrych monitorach istnieje możliwość dopasowania dżwięku do zewnętrznych warunków. Rzeczywiście większość monitorów studyjnych służy do odsłuchu w bliskim polu. Są też takie dla średniego pola. Ale my też w zwykłych głośnikach szukamy najlepszego miejscą do odsłuchu.A duży monitor studyjny nie zawsze jest doskonały.

5 minut temu, Froju napisał:

Nie da się.
Gałkami tego suba regulujesz jedynie jego wzmocnienie i filtr dolnoprzepustowy.
Po podłączeniu monitorów do suba możesz jedynie włączyć im stały filtr górnoprzepustowy ok. 85Hz.

O subie to wiem. Miałem na myśli satelity. W instrukcji piszą ,że jeden może sterować głośnością drugiego. Jednak w moim przypadku wszystko jest podłączone xlr. Rca nie próbowałem. Nie wykluczam, że się nie da.

22 minuty temu, sir.jax napisał:

Pod warunkiem, że zapewni im się dobre warunki akustyczne lub  bedziemy słuchać w bliskim polu. Czy takie monitory nie korelują z pomieszczeniem? 

 

O tak. Aktywne monitory studyjne są bardzo wrażliwe na warunki akustyczne i dlatego trzeba dołożyć starań by te warunki im zapewnić.
Jednak wystarczą podstawowe sprawy, beż żadnych wodotrysków.
Bliskie, czy średnie pole musi być z założenia.

20 minut temu, bonaventura napisał:

W instrukcji piszą ,że jeden może sterować głośnością drugiego.

Hau, hau... z pod stołu.
W istocie, w A3X i A5X jest coś takiego jak Stereolink.
Masz rację.

Warto pamiętać że większość niedużych monitorów służy do BLISKIEGO odsłuchu, w warunkach nawet niedużego pokoju nie pracują optymalnie. Miałem fazę eksperymentów z nimi, z różnymi skutkami. Próbowałem chwalonych APS Klasik, APS Aeon, jakiejś Yamahy i jakiegoś tańszego Adama. Prawie zawsze dźwięk był mało angażujący, sterylny (może najmniej w Klasikach), zbyt analityczny, po prostu mało muzykalny, nawet z dobrym DAC (np. Hegel HD25). Miałem też chyba najdłużej Focale Alpha 65, strasznie brzydkie, ale jako jedyne brzmiały w stylu "hi-fi" (stąd czasem krytykują je profesjonalni realizatorzy dźwięku, że brzmią "za ładnie" przez co nie tak prawdziwie jak by oczekiwali ? ). Ładniejsze, nowsze i ciekawe technologicznie (membrana bierna, fajna wklęsła kopułka dająca na ogół lepszy "sweet spot" niż inne tweetery) są Focale Shape, na ogół b. chwalone. Nie słuchałem ich, ale bym rozważył (pamiętając, że to wciąż "bliskie pole" i nie musi dobrze grać w każdym pokoju).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Panie Montan. Pan juz sie nie wypowiada bo nic nie wnosi do tematu. To nie caly salon a jego czesc gdzie stoi tv i nie ma miejsca na standardowy wzmak. Calosc ma prawie 30 m z kuchnią ale odsluch odbywa sie na takiej powierzchni na wprost sluchacza. Fajnie sie temat rozwinął i dziękuję zaangażowanym w niego. 

Moze jakis mikro wzmak plus np monitor audio brozne 2?

20 minut temu, MacP napisał:

Warto pamiętać że większość niedużych monitorów służy do BLISKIEGO odsłuchu, w warunkach nawet niedużego pokoju nie pracują optymalnie. Miałem fazę eksperymentów z nimi, z różnymi skutkami. Próbowałem chwalonych APS Klasik, APS Aeon, jakiejś Yamahy i jakiegoś tańszego Adama. Prawie zawsze dźwięk był mało angażujący, sterylny (może najmniej w Klasikach), zbyt analityczny, po prostu mało muzykalny, nawet z dobrym DAC (np. Hegel HD25). Miałem też chyba najdłużej Focale Alpha 65, strasznie brzydkie, ale jako jedyne brzmiały w stylu "hi-fi" (stąd czasem krytykują je profesjonalni realizatorzy dźwięku, że brzmią "za ładnie" przez co nie tak prawdziwie jak by oczekiwali ? ). Ładniejsze, nowsze i ciekawe technologicznie (membrana bierna, fajna wklęsła kopułka dająca na ogół lepszy "sweet spot" niż inne tweetery) są Focale Shape, na ogół b. chwalone. Nie słuchałem ich, ale bym rozważył (pamiętając, że to wciąż "bliskie pole" i nie musi dobrze grać w każdym pokoju).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli Ci "psujowie" w studiu dają nam materiał  muzyczny z tych monitorów , którego nie da się słuchać. Dopiero jak podłączymy te "denony" i inne takie, to dźwięk jest o.k. i możemy cieszyć się dźwiękiem...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
21 minut temu, MacP napisał:

Warto pamiętać że większość niedużych monitorów służy do BLISKIEGO odsłuchu, w warunkach nawet niedużego pokoju nie pracują optymalnie. Miałem fazę eksperymentów z nimi, z różnymi skutkami. Próbowałem chwalonych APS Klasik, APS Aeon, jakiejś Yamahy i jakiegoś tańszego Adama. Prawie zawsze dźwięk był mało angażujący, sterylny (może najmniej w Klasikach), zbyt analityczny, po prostu mało muzykalny, nawet z dobrym DAC (np. Hegel HD25). Miałem też chyba najdłużej Focale Alpha 65, strasznie brzydkie, ale jako jedyne brzmiały w stylu "hi-fi"

Wynika to z prostego faktu, że aktywne monitory studyjne, podobnie jak inne głośniki też różnią się brzmieniem.
Dlatego trzeba je sobie dopasować do indywidualnych preferencji. Znam przypadki osób, którym idealnie pasuje dźwięk np. z Adamów A7X, a dla mnie ten dźwięk jest zbyt "chudy", dlatego miałem kiedyś Adamy A77X, a to już zupełnie inne granie. Jednego aktywnym monitorom studyjnym odmówić nie można - precyzji, selektywności i naturalnego brzmienia, a czy to brzmienie jest sterylne, czy mało angażujące? Kwestia gustu i przede wszystkim kwestia wyboru odpowiednich monitorów.
U mnie nie ma nic ze sterylności, a wypełnienie i zaangażowanie brzmienia jest moim zdaniem idealne.

14 minut temu, Audiolubny napisał:

Moze jakis mikro wzmak

Motywacją do wyboru monitorów nie powinna być raczej "oszczędność powierzchni na wzmacniacz" ? wzmacniaczem może być też b. mała, chłodna końcówka mocy w klasie D (ja jestem b. zadowolony z

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ), którą można wkopać gdzieś pod mebel i nie widzieć. A i tak potrzebne jest jakieś źródło, chyba że mamy kolumny aktywne "wireless" (choć ta nazwa jest nieco ironiczna, np. KEFy LS50 "wireless" mają kabel zasilania do każdej, kabel łączący parę ze sobą, jak ktoś chce podłączyć jakieś DVD czy tuner TV to dochodzi kabel optyczny, w sumie może ich być więcej niż w zwykłym systemie...).

14 minut temu, bonaventura napisał:

Czyli Ci "psujowie" w studiu dają nam materiał  muzyczny z tych monitorów , którego nie da się słuchać.

Dzięki za celną ironię, ale może trochę doczytaj na temat różnic między monitorami studyjnymi i sprzętem "domowym", wynikających z różnych potrzeb funkcjonalnych. Napisano na ten temat bardzo wiele, także na Audiostereo. Nie wiem skąd "psujowie" ale istotnie realizatorzy czasem celowo "psują' ultraneutralny (z założenia) dźwięk swoich monitorów coś tłumiąc, a coś podbijając, by zasymulować jak mix zabrzmi właśnie na sprzęcie różnego typu, tych wszystkich denonach ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Godzinę temu, SZROT napisał:

Adamy sa zbyt ostre do codziennego odsluchu, poszukaj Fostexow albo Focali z serii Alpha.

Zgadzam się co do tych Adamów. Teraz Dynaudio  ma serię Lyd ,cenowo przystępną. Tych z serii Air można słuchać bardzo długo bez zmęczenia, ale niestety koniec produkcji. Używane bardzo trudno kupić.

2 godziny temu, MacP napisał:

Prawie zawsze dźwięk był mało angażujący, sterylny (może najmniej w Klasikach), zbyt analityczny, po prostu mało muzykalny, nawet z dobrym DAC (np. Hegel HD25)

Zgadzam sie z tym zdaniem. Tez mialem taka faze na sprawdzanie monitorow studyjnych. Do tych typowo studyjnych dorzucilbym tez Presonus i KRK. Ale oczywiscie sa wyjatki, jak chocby wspomniane juz tutaj Focal Alpha. Mi osobiscie dosyc dobrze sluchalo sie na Fostexach.

kolumny aktywne to bardzo dobry pomysl . Wiekszosc dobrych monitorów aktywnych gra po prostu neutralnie ( zostały stworzone by pokazać prawdę o nagraniu ) wiele zależy od źródła i tu jest pole żeby sobie "podkręcić " dźwięk pod swój gust . Sporo posiada tez liczne regulatory ( bass, treble itp. ) i filtry , które pomagają dostosować dźwięk do pomieszczenia . Jak komuś za "sucho" zawsze może wpiąć jakieś fajne lampowe pre.

Oprócz monitorów studyjnych jest wielu producentów , którzy oferują kolumny aktywne stricte do home audio.

z moich doświadczeń wynika , ze przy takim samym budżecie zestaw aktywny zwykle zagra lepiej niż pasywny, który wymaga więcej pracy , umiejętnego dopasowania elementów , kabli etc.

Ilu ludzi tyle opinii

Dodałbym do listy rozważań aktywne monitorki Klipsch The Sixes + Bluetooth.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

klipsch sixees.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Posłuchaj sobie Sveda Audio BLIPO. Monitory aktywne zaprojektowane do słuchania muzyki w domu. Obłędna dynamika, scena i szybki selektywny bas.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

Monitory w domu jak najbardziej. Z małych APS Klasik z dużych AEON. Subwoofer ok ale najlepiej dwa wiec chyba bardziej warto pokombinować z akustyką pomieszczenia i wycisnac max z tego co dają monitory. Jak za drogo szukaj używanych i wyślij do APS na sprawdzenie. Jak za tanio kup Trinity lub SVEDA AUDIO on ma closed w mtm- grają bajecznie. Jak słuchać to monitorów a nie tłuczkow z podrasowanymi dyskotekowymi krancami pasm. 

  • 2 tygodnie później...

Sam aktywnie poszukuję monitorów aktywnych. Pierwsza rzecz, która mi przyszła do głowy to Edifier S3000 Pro - zakupiłem i szybko zwróciłem. Do muzyki się zupełnie nie nadają - do gier i filmów pewnie tak.

Myślę przetestować Swans M300.

Z drugiej strony intrygują mnie profesjonalne monitory studyjne:

Fluid FPX7

iLoud Micro Monitor

Kali Audio IN-8 (te z filmiku to LP-6 czyli dwudrożne a IN-8 jest trójdrożny)

JBL 306P

 

Problem ze studyjnymi jest taki, że trzeba mieć coś do kontroli głośności - DAC i najlepiej jest chyba podłączać po XLR.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.