Skocz do zawartości
IGNORED

....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?


Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, piano napisał:

w dużym skrócie i uproszczeniu podpowiem, że na np. DCS usłyszysz więcej blasku w blasku choćby talerzy np. góry, coś jak w 40.2 vs Ktema. Może nie aż tak, ale coś w ten deseń.

Teraz pytanie zasadnicze;

 - czy to lepiej czy nie koniecznie, chodzimy z centymetrem czy słuchamy muzyki?

- mierzymy grubość kurzu na strunach czy niekoniecznie? 

Ps. jest jeszcze aspekt "temperatury" tych zjawisk, ale to już na inną pogawędkę, bo mam przed sobą 600 km ?

...Maciek, jak będziesz już na miejscu to daj znać - pogadamy - szerokiej drogi....

P.S. kiedyś miałem DCS Puccini....dokładnie jest tak  jak napisałeś....''więcej blasku w blasku'' to moze się podobać i podoba.....temat do pogadania ? 

6 godzin temu, Miroslav1 napisał:

''więcej blasku w blasku'' to moze się podobać i podoba....

sympatycy drobnoustrojów będą zachwyceni ?

 

57 minut temu, piano napisał:

sympatycy drobnoustrojów będą zachwyceni ?

 

....zdecydowanie, jeżeli również kolumny mają sporo detalu to wtedy najdrobniejszy szelest można usłyszeć, jeżeli ktoś lubi coś takiego to powinien być takim graniem zachwycony........wtedy jeszcze kable Nordosta  i mamy komplet..... jeszcze jak miałem m40.1 kolega mi polecił DCS abym sprawdził....i też to zrobiłem.....wszystkie znaki na niebie wskazywały że te dwa urządzenia (kolumny i CD) mogą ze sobą fajnie zagrać...i też zagrały, tyle że mnie to się średnio podobało.....niby wszystko jest ale czegoś brakuje, czego innego za dużo....jest precyzja, dokładność, odpowiednia dynamika, bas na wysokim poziomie....ale jakoś mnie to nie przekonało......

....Tony Iommi z Black Sabbath ze względu na palce ( miał wypadek) miał niżej strojoną gitarę - i właśnie takie brzmienie lubię.....wtedy wstawiłem do siebie Metronome CD8T ....i od razu mnie ten cedek chwycił za serce.....lubię nasycone, może nawet lekko pogrubione brzmienie.... DCS  z całą pewnością do takich nie należy.....przynajmniej tak było u mnie....

 

ale na obecne źródło chyba nie narzekasz czy jednak rozważasz Metronome?

A Caliope słuchał? 

Edytowane przez piano

Harbeth gra NATURALNIE. Powtarzam to do znudzenia. Ich twórca i konstruktor buduje głośniki grające jak przyroda. Na koncertach muzyki akustycznej nie słyszymy perlistych wysokich,soczystej średnicy,czy miesistego basu. Słyszymy naturalny,koherentny i nie podzielony na pasma dźwięk. Czasem słychać,czy muzyk stroi i czy potrafi utrzymać tempo.,tyle. Tak gra Harbeth-naturalnie i koherentnie. Rozbuchana stereofonia,czy rozćwierkane wysokie tony nie mają nic wspólnego z naturalnością.

Teraz, piano napisał:

ale na obecne źródło chyba nie narzekasz czy jednak rozważasz Metronome?

.... jeżeli już Metronome to tylko dzielonka ale jest to poza moim zasięgiem ( słuchałeś  może?) ....na CD Jadis nie narzekam, wystarczy że zmienię w nim lampy...i  mam coś innego ? 

....Twój MBL jest piękny....poza Audio Show nie słuchałem tego urządzenia, ale z tego co napisałeś - polubiłbym się z nim....tylko że też pieruńsko drogi....

 

....Michał, fajnie że już jesteś - na wywczasach byłeś ? .....pisz jak najwięcej bo nie znasz dnia ani godziny ? 

tak dzielony, ale jakiś czas temu, ale w tak innej konfiguracji, ze trudno mi się odnieść w szczegółach. Co by nie było, wydał mi się interesujący.

Natomiast chętnie przyłożyłbym ucho do Caliope, tak z ciekawości, ale na spokojnie ?

Słuchałem go w Reichu, ale zawsze czas gonił i w sumie wiem, że nic nie wiem. 

4 minuty temu, piano napisał:

 

Natomiast chętnie przyłożyłbym ucho do Caliope, tak z ciekawości, ale na spokojnie ?

 

....to już jest TOP....jakbym dysponował swobodą finansową że tak powiem i miałbym wybrać 3 zródła do siebie to z całą pewnością w tym gronie byłby Caliope....topowy Jadis i CEC....więcej można wybrać/wytypować ale u mnie ta trójka....

36 minut temu, Miroslav1 napisał:

Twój MBL jest piękny....poza Audio Show nie słuchałem tego urządzenia, ale z tego co napisałeś - polubiłbym się z nim....tylko że też pieruńsko drogi....

tu - jak wiemy - nie ma najlepszych od strony czysto sonicznej. Przynajmniej tak to widzę i tak patrzę na źródła i resztę graciarstwa. Wybieram określone brzmienie .., a nie okrzyknięte przez lud/ prasę jako najlepsze. Ale i tu nie jestem wyjątkiem, bo więkśzość szanujących się tak podchodzi do tematu. 

W moim przypadku jest jeszcze jeden ważny, kto wie czy nie najistotniejszy czynnik. Ja jestem bardziej melomanem niż rasowym audiofilem. Mnie rozćwierkane ;-)) nie interesują. 

i z tego/ych właśnie powodów zostałem przy tym dzielonym, choć gdybym miał być szczery do bólu, to najfajniej widzę go jako duet dzielony + pre 6010D

Edytowane przez piano

 Herbeth sprowadza wszystkie rodzaje koncertów do swojej charakterystyki
Własne istnieją tez koncerty nagłośnione i Herbeth mięsistego basu nie pokaże bo nie potrafi

A co do F. Serblin to odsłuchu Accordo z Acuphase, dla mnie te wysokie były podbite, w dodatku nie równo i bardzo sie narzucały,  nie można było odpłynąć w spektaklu tylko ta przekombinowana detaliczność rozprasza i drażniła
Dla mnie to na pewno z naturalnym brzmieniem instrumentów nie ma nic wspólnego
to efektowne ale nie naturalne brzmienie

Nie jest moim celem tych marek stawiać w negatywnym świetle, tylko w realnym ze mają własne szkoły grania i tyle 
Na dowód, połączcie od jednych wysokie tony z drugich średnice i dol a zobaczycie ze mam racje

Edytowane przez .:Gerard:.
Godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

tylko w realnym ze mają własne szkoły grania

na dobrą sprawę, to wszystkie mają swoje szkoły nawet te diy mają szkołę ich twórców, którzy też jakieś szkoły pokończyły ?

Swego czasu wśród milosnikow Confidence 60 grały Live, dla mnie one tez generują charakterystyczny bas, a czym mniej charakterystyczny tym lepiej, co nie ? ,maja parę zalet ale każde kolumny maja także słabe punkty

P.S
Ja nie chodziłem do szkoły i mam święty spokój ?

Edytowane przez .:Gerard:.
5 godzin temu, Jamówię napisał:

Harbeth gra NATURALNIE. Powtarzam to do znudzenia. Ich twórca i konstruktor buduje głośniki grające jak przyroda. Na koncertach muzyki akustycznej nie słyszymy perlistych wysokich,soczystej średnicy,czy miesistego basu. Słyszymy naturalny,koherentny i nie podzielony na pasma dźwięk. Czasem słychać,czy muzyk stroi i czy potrafi utrzymać tempo.,tyle. Tak gra Harbeth-naturalnie i koherentnie. Rozbuchana stereofonia,czy rozćwierkane wysokie tony nie mają nic wspólnego z naturalnością.

Naprawdę sie na ten marketingowy bełkot ktos jeszcze nabiera "Naturalne granie" - dobre i jeszcze ta ....przyroda

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

Godzinę temu, piano napisał:

mnie kazali... nosić teczki i dobrze, bo bym dziś musiał nosić woreczki ? 

Albo z kolumnami....skrzyneczki!

tyle wiosen na forum i w audio, a jeszcze nie przywykli, że naturalność każdy ma swoją i będzie jej bronił jak Częstochowy.

Ile to już razy, jeśli nie setki było o naturalności ze skutkiem wiadomym. Naprawdę ktoś jeszcze chce z tym walczyć(?!)

 

i chciałoby się dodać;

za dużo się wsłuchują, a za mało słuchają ?

11 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

 Herbeth sprowadza wszystkie rodzaje koncertów do swojej charakterystyki
Własne istnieją tez koncerty nagłośnione i Herbeth mięsistego basu nie pokaże bo nie potrafi

 

Harbeth niczego do niczego nie sprowadza. RADIAL pokazuje tylko zwykłą rzeczywistość. Wszystkie naukowo wyciągnięte wnioski badań BBC są tego dowodem. Dlatego do dziś,nawet zwolenników 3,4,5 czy ilu tam drożnych mastodontów, poraża realizm prezentacji takich Ls3/5a a to przecież tylko jeden model z talii stworzonych przez BBC głośników. Tam nie ma żadnego przypadku,to że gra tak jak gra jest efektem mrówczej pracy. Nie chce mi się już nikogo do niczego przekonywać,bo wiem z czym od lat mieszkam,śmieszą mnie miejskie legendy,że Harbeth coś tam do czegoś sprowadza,proponuję Ci jednak posłuchać modelu 40(1,2,3) z muzyką gdzie realizator dobrze nagrał bas,może wtedy zrozumiesz o czym piszę. Przypnij się tylko mocno do fotela,żeby nie wydmuchało cię z pokoju.

Godzinę temu, piano napisał:

tyle wiosen na forum i w audio, a jeszcze nie przywykli, że naturalność każdy ma swoją i będzie jej bronił jak Częstochowy.

Ile to już razy, jeśli nie setki było o naturalności ze skutkiem wiadomym. Naprawdę ktoś jeszcze chce z tym walczyć(?!)

 

i chciałoby się dodać;

za dużo się wsłuchują, a za mało słuchają ?

Maciek ja tych dwóch osobników mam na ignorze i oddycham pełną naturalną piersią ??? jedyne co mnie uwiera,to czytanie ich mądrości w cytatach innych. Poza tym jest git jak mawiał Jurek Kiler

Godzinę temu, piano napisał:

 

i chciałoby się dodać;

za dużo się wsłuchują, a za mało słuchają ?

O to to....

a przewidział to przed laty J. Matejko stosownie to ilustrując ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-33201-0-28782800-1530101361_thumb.jpg     

....te malutkie Harbeth P3 słuchałem wielokrotnie z różnymi wzmacniaczami i w różnych (chodzi o wielkość) pokojach.....one są stworzone do malutkich pomieszczeń takich 12/13m2....po co o tym wspominam? ano po to żeby się przekonać jak naturalne/muzykalne mogą być tak małe kolumienki....one potrafią w takich warunkach zawstydzić muzykalnością/naturalnością grania wielokrotnie droższe paczki....P3 również słuchałem w pokoju 35m2.....ładnie grały tylko dlatego że lubię brzmienie Harbeth ale ich środowisko to 12m2.....

polecam by ''grubasy'' które mają wielkie/ogromne kolumny jak nadarzy się okazja by posłuchali te mikrusy....Kolega w klubie Harbeth ma m40.2 jaki P3......napisałem żeby zapoznać się z dzwiękiem Harbeth to właśnie proponuje te najmniejsze.....

tak przy okazji....jak wytłumaczyć naukowo/na wykresach że P3 nie tylko inaczej ale i lepiej grały na standach Skylan niż na tych ciężkich/metalowych  co stoją S25/se... tu już  znaczny  urok tych kolumienek uszedł ? ....piję do kabli ?  

Maciek, wrzucił Bitwę pod Grunwaldem....więc to zobowiązuje ? 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
13 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

 

A co do F. Serblin to odsłuchu Accordo z Acuphase, dla mnie te wysokie były podbite, w dodatku nie równo i bardzo sie narzucały,  nie można było odpłynąć w spektaklu tylko ta przekombinowana detaliczność rozprasza i drażniła
Dla mnie to na pewno z naturalnym brzmieniem instrumentów nie ma nic wspólnego
to efektowne ale nie naturalne brzmienie

 

kolega który ma Harbeth m30.1 cały czas ma w głowie brzmienie Accordo - zbiera kasę na nie ale jakoś ciężko idzie....dla niego właśnie Accordo są  synonimem piękna.... 

pamiętam recenzję W. Pacuły - tak zjechał te kolumny że szok.....jeszcze chyba nigdy nie przeczytałem aby był tak krytyczny do czegokolwiek jak właśnie do Accordo.....pózniej to jakoś wyprostował ale moim zdaniem była to bardzo krzywdząca recenzja....

14 minut temu, Miroslav1 napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) post-33201-0-28782800-1530101361_thumb.jpg     

....te malutkie Harbeth P3 słuchałem wielokrotnie z różnymi wzmacniaczami i w różnych (chodzi o wielkość) pokojach.....one są stworzone do malutkich pomieszczeń takich 12/13m2....po co o tym wspominam? ano po to żeby się przekonać jak naturalne/muzykalne mogą być tak małe kolumienki....one potrafią w takich warunkach zawstydzić muzykalnością/naturalnością grania wielokrotnie droższe paczki....P3 również słuchałem w pokoju 35m2.....ładnie grały tylko dlatego że lubię brzmienie Harbeth ale ich środowisko to 12m2.....

polecam by ''grubasy'' które mają wielkie/ogromne kolumny jak nadarzy się okazja by posłuchali te mikrusy....Kolega w klubie Harbeth ma m40.2 jaki P3......napisałem żeby zapoznać się z dzwiękiem Harbeth to właśnie proponuje te najmniejsze.....

tak przy okazji....jak wytłumaczyć naukowo/na wykresach że P3 nie tylko inaczej ale i lepiej grały na standach Skylan niż na tych ciężkich/metalowych  co stoją S25/se... tu już  znaczny  urok tych kolumienek uszedł ? ....piję do kabli ?  

Maciek, wrzucił Bitwę pod Grunwaldem....więc to zobowiązuje ? 

Standy to czysta fizyka i bez problemu obrazują to wykresy,dlatego tak dobrze to słychać. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
13 godzin temu, .:Gerard:. napisał:

 
Na dowód, połączcie od jednych wysokie tony z drugich średnice i dol a zobaczycie ze mam racje

jeżeli do Accordo dalibyśmy wysokie z Harbeth to brzmienie tych kolumn  byłoby pokraczne/karykaturalne.....oczywiście i w drugą stronę również....każde z nich ma swoją stylistykę grania....

1 godzinę temu, Jamówię napisał:

Harbeth niczego do niczego nie sprowadza. RADIAL pokazuje tylko zwykłą rzeczywistość. Wszystkie naukowo wyciągnięte wnioski badań BBC są tego dowodem. Dlatego do dziś,nawet zwolenników 3,4,5 czy ilu tam drożnych mastodontów, poraża realizm prezentacji takich Ls3/5a a to przecież tylko jeden model z talii stworzonych przez BBC głośników. Tam nie ma żadnego przypadku,to że gra tak jak gra jest efektem mrówczej pracy. Nie chce mi się już nikogo do niczego przekonywać,bo wiem z czym od lat mieszkam,śmieszą mnie miejskie legendy,że Harbeth coś tam do czegoś sprowadza,proponuję Ci jednak posłuchać modelu 40(1,2,3) z muzyką gdzie realizator dobrze nagrał bas,może wtedy zrozumiesz o czym piszę. Przypnij się tylko mocno do fotela,żeby nie wydmuchało cię z pokoju.

Moze to ty masz racje co do jakości tych kolumn, wyraziłem tylko moja opinie z odczuc

19 minut temu, Miroslav1 napisał:

jeżeli do Accordo dalibyśmy wysokie z Harbeth to brzmienie tych kolumn  byłoby pokraczne/karykaturalne.....oczywiście i w drugą stronę również....każde z nich ma swoją stylistykę grania....

Dokladnie, ale pisales o naturalnosci wykokich tonow z kolumn F.Serblin i dobrej jakosci basu z Herbeth, a jednak polaczenie nie pasuje

26 minut temu, Miroslav1 napisał:

kolega który ma Harbeth m30.1 cały czas ma w głowie brzmienie Accordo - zbiera kasę na nie ale jakoś ciężko idzie....dla niego właśnie Accordo są  synonimem piękna.... 

pamiętam recenzję W. Pacuły - tak zjechał te kolumny że szok.....jeszcze chyba nigdy nie przeczytałem aby był tak krytyczny do czegokolwiek jak właśnie do Accordo.....pózniej to jakoś wyprostował ale moim zdaniem była to bardzo krzywdząca recenzja....

Oczywiście jak sie komuś podobają Accordo to dlaczego nie, ale ten ktoś zapewne zna zalety wady
 

Pare razy pisałem, bylem na pokazie ^gdzie było kilka zestawów, dla mnie najlepiej zaprezentował się najtańszy, oczarował mnie ale wad tez posiada
Nie mam jednego kierunku, albo mi sie podoba albo nie (mimo wad)

16 godzin temu, piano napisał:

Natomiast chętnie przyłożyłbym ucho do Caliope,

Jest w fajnym systemie w 3-city;-)

16 godzin temu, Jamówię napisał:

Czasem słychać,czy muzyk stroi i czy potrafi utrzymać tempo.,tyle

to akurat słychać zawsze jeśli się słyszy;-)

7 minut temu, .:Gerard:. napisał:

 

Oczywiście jak sie komuś podobają Accordo to dlaczego nie, ale ten ktoś zapewne zna zalety wady
 

....może słowo ''wady'' to za mocno powiedziane....ale jest tak jak napisałeś....

1 minutę temu, wit-told napisał:

Jest w fajnym systemie w 3-city;-)

no masz.., jak bumerang wraca;

 - daleko szukacie, a blisko macie ?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.