Skocz do zawartości
IGNORED

Isover PT 80 - samodzielne wykonanie absorbera 60x120cm


lete
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przydałoby się zapewne "złapać" ten bas w okolicy 35Hz, bo jest go tu stosunkowo dużo...

Tylko czym, skoro popularne bass-trap'y dopiero "zaczynają się" od około 50Hz, a efektywnie działają jeszcze wyżej...

Swoją drogą, dziwna sprawa z tymi Harpiami - dobry bas generują już od 25hz, podczas gdy często dużo droższe konstrukcje "dają radę" dopiero w okolicy 40Hz (np. wspomniane przeze mnie Q Acoustics 500). Czyli te 300B Mini takie złe nie są, jak na woofer 22 cm...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbija pokój, podbiciem się nie przejmuj, pogłosem się zajmij,
jak zastosujesz wszystkie ustroje to pewnie mody tez lekko przyciszy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Przydałoby się zapewne "złapać" ten bas w okolicy 35Hz, bo jest go tu stosunkowo dużo...
Tylko czym, skoro popularne bass-trap'y dopiero "zaczynają się" od około 50Hz, a efektywnie działają jeszcze wyżej...


Abys mogl lepiej porownac, ktory srodek jest na ile efektywns, podam ci przyklad z mojego pomieszczenia wykazujacy podobne problemy, czyli podobne peaki i dipy, tyle zw przy troche innych czestotliwosciach.

Na wykresie widac 3 pomiary (bez wygladzania)
1. zielony -> przedni glosnik niskotonowy bez jakichkolwiek korekcji (wielki peak przy 29Hz, wielka gleboka dziura 34-70Hz)

2. czerwony - przednie glosniki + aktywna pulapka DBA (dziura zniknela!!!! peak pozostal)

3. brazowy - przednie glosniki + aktywna pulapka + subsonic przy 33Hz 4. rzedu (dziura i peak zniknely)

Wazna byla mozliwosc ultraprecyzyjnego doboru czestotliwosci i stromosci subsonika. Wyprobowale od 15Hz, 17Hz, 19Hz,.. co 2Hz az do 40Hz i tylko te 33 dobrze funkcjonowaly. To samo dotyczy stromosci filtra 12dB, 24dB,...


Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czyli to pokazuje, jak „mikroskopijne“ zmiany nastawien (DSP) wywieraja duze zmiany w reprodukcji. I te mikroskopijne zmiana musza byc sprawdzone/dobrane indywidualnie do twoich specyficznych warunkow.

Teraz rozumiesz, dlaczego pytalem czy mozesz zastosowac Subsonic.
Bez jakichkolwiek „inwestycji“ mozesz wyprobowac EQualizer APOi i dobrac Subsonic

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą, dziwna sprawa z tymi Harpiami - dobry bas generują już od 25hz, podczas gdy często dużo droższe konstrukcje "dają radę" dopiero w okolicy 40Hz (np. wspomniane przeze mnie Q Acoustics 500). Czyli te 300B Mini takie złe nie są, jak na woofer 22 cm...


Mieszasz pojecia i porownujesz jablka z gruszkami

Co innego pokazuje pomiar w pomieszczeniu (z wplywem Modow i Room Gain) czyli to, co ty mierzysz, a co innego pomiar zestawu glosnikowego („bezechowo“) podawany w katalogach/danych technicznych
Podbija pokój, podbiciem się nie przejmuj, pogłosem się zajmij,
jak zastosujesz wszystkie ustroje to pewnie mody tez lekko przyciszy

To jest bez sensu
Poglos i podbicia SA ZE SOBA POWIAZANE. Podbicie (mody) jest efektem poglosu (czyli odbitych fal).
Jak zlikwidujesz odbicia (poglos), to znikna mody (podbicia)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 minut temu, xajas napisał:

To jest bez sensu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Poglos i podbicia SA ZE SOBA POWIAZANE. Podbicie (mody) jest efektem poglosu (czyli odbitych fal).
Jak zlikwidujesz poglos (odbicia) znikna podbicia (mody)

 

Dla mnie nie jest, podbarwienia a pogłosy to dwa różne zjawiska

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ktorych odbiciach , podbiciach i o ktorych podbarwieniach mowisz (zakres)?
Skad sie biora te podbarwienia jesli nie z odbic?
Skad sie bierze poglos jesli nie z odbic?
Jesli pokoj podbija a to nie sa odbicia, no to jak on „podbija“

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc + moc = mody
Czas +czas = pogłosy

Prościej nie umiem

 

 

Ale można mieć Mody o różnych czasach pogłosu ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Moc + moc = mody
Czas +czas = pogłosy
Prościej nie umiem
 
 

Nie calkiem

Mody to raczej czestotliwosci (specyficzne dla pomieszczenia) a nie moc. Nie mowimy modzie 50W tylko o modzie 50Hz.

Ale to w dalszym ciagu nie tlumaczy domniemanego braku zwiazku.

Czyli jeszcze raz na chlopski rozum krok po kroku: skad sie biora podbarwienia? (Nie mowimy o felerach glosnika albo reszty elementow, mowimy o wplywie pomieszczenia)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Teraz, xajas napisał:


Nie calkiem

Mody to czestotliwosci (specyficzne dla pomieszczenia) a nie moc.

Ale to w dalszym ciagu nie tlumaczy domniemanego braku zwiazku.

Czyli jeszcze raz na chlopski rozum krok po kroku: skad sie biora podbarwienia? (Nie mowimy o felerach glosnika albo reszty elementow, mowimy o wplywie pomieszczenia)

Pomieszczenie podbarwia częstotliwości i je mnoży w modach, charakterystyce
a czas pogłosu masz np. w RT60

Mozna mieć Mod na 50Hz z czasem pogłosu 1sek. albo o tym samej mocy z 300ms czasem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sie zgadza, ale „jak je mnozy“?
skad sie bierze ten efekt „mnozenia“

Dla ulatwienia podpowiem: czy mnozylo by, gdyby nie bylo scian, zupelnie otwarte?

to z ta 1s i 300ms wyjasnimy pozniej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk wygląda tak,
sa ogólnie przyjęte różne czasy pogłosu dla home-Audio, Filharmonii itd.
później sprzeczka gdzie gla lepiej, dlatego nie lubie D-klasy czy DSP bo naturalność wybrzmień "czasu wybrzmień" są przefiltrowane i tak skrócone ze mi się nie podobają, mój gust moja bajka

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

8 minut temu, xajas napisał:

to sie zgadza, ale „jak je mnozy“?
skad sie bierze ten efekt „mnozenia“

Dla ulatwienia podpowiem: czy mnozylo by, gdyby nie bylo scian, zupelnie otwarte?

to z ta 1s i 300ms wyjasnimy pozniej

Alez ja wiem o czym ty mówisz, tylko te powtarzane bliźniacze mody wpływają na podbarwienie a nie czas pogłosu

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie odpowiadasz na pytanie i mieszasz pojecia. Co innego jest jaka wartosc poglosu jest wlasciwa (wartosc w ms), a co innego jak on powstaje.
i w dalszym ciagu twierdze ze nie wiesz, o czym ja mowie

teraz ide gotowac, potem ci to wyklaruje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xajas napisał:

nie odpowiadasz na pytanie i mieszasz pojecia. Co innego jest jaka wartosc poglosu jest wlasciwa a co innego jak on powstaje.
i w dalszym ciagu twierdze ze nie rozumiesz, o czym ja mowie

Poddaje sie, szczerze nie rozumiem

Ja wyjaśniłem ze rozdzielam mody jako podbarwienia i czasy pogłosu
każde pomieszczenie ma własne mody dla różnych częstotliwości które podbijają, ustawieniem albo ustrojami mozna wpasować dla optymalnego dostrojenia
Buczenia czy dudnienia to efekt nadmiernego podbicia, rezonans ale z nadmiernym czasem pogłosu
można załączyć jedna częstotliwość w niskim zakresie i iść do rogu

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz zjadlem

Ciag dalszy

W przyblizeniu, na chlopski rozum

Wyobraz sobie, ze odtwarzasz bardzo krotki ale glosny impuls 1kHz. Mierzysz dzwiek bezposredni -> 100dB

Teraz ten impuls dociera do tylnej sciany za toba, odbija sie od niej i powraca do mikrofonu. Mikrofon mierzy juz tylko 98dB bo 2dB zostaly pochloniete przez sciane. Impuls leci dalej, odbija sie od przedniej sciany i powraca znowu do mikrofonu. Mikrofon mierzy 97, czyli znowu zostal pchloniety 1dB, a lacznie poziom fali odbitej jest juz o 3dB nizszy niz wyjsciowe 100dB. I tak dalej, fala odbija sie wiele razy tam i spowrotem i za kazdym razem traci kilka decybeli, az w pewnym momencie po pewnym czasie jej poziom spadl do 40dB czyli o 60dB mniej niz te wyjsciowe 100dB.

I to wlasnie ten „pewny czas“ jest mierzony i podawany jako wzorzec/miernik poglosu RT60, czyli ile czasu potrzeba, by poziom fali odbitej spadl o 60dB w stosunku do poziom pierwotnej fali bezposredniej.

Czyli

1. bez ODBIC, nie ma poglosu!
2. im wieksze pochlanianie przy odbiciach od sciany (patrz absorbery), tym wiekszy spadek poziomu przy kazdym oddbiciu, czyli mniejsza ilosc odbic potrzebna do zredukowania poziomu o 60dB -> krotszy czas poglosu RT60

Problem w tych pomiarach RT60 polega na tym, ze poziom podstawowych szumow w typowych pomieszczeniach wynosi juz 30-40dB. Czyli zeby zeby zarejestrowac te 60dB roznicy musisz wystartowac z pierwotnym sygnalem conajmniej 30-40dB + te 60dB, czyli conajmniej 90-100dB.

To jest niepraktyczne, dlatego tez robi sie pomiary RT20 albo RT30, czyli ile czasu trzeba na spadek poziomu fali odbitej o 20dB albo o 30dB. Wtedy nie musisz uzywac takich glosnych sygnalow wzorcowych.

A teraz na temat podkolorowania.

Wyobraz sobie ze masz absolutnie perfekcyjny system/glosniki, ktore odtwarzaja w miejscu odsluch fale BEZPOSREDNIA absolutnie liniowo +/-0dB 20-20.000Hz.
Odtwarzasz sygnal wzorcowy 20-20.000Hz ktory mierzony jako fala bezposrednia pokazuje 80dB.
Ale niestety stoja blisko bocznej sciany. Ta sciana pochlania wszystkie czestotliwosci, oprocz zakresu 500-1.500Hz. Ten zakres 500-1.500Hz jest odbijany od sciany. Czyli fala odbita naklada sie na bezposrednia, czyli sumuje sie z nia, Ta suma jest o 3dB glosniejsza niz wzorcowy sygnal bezposredni.

Czyli:
1. W zakresie 500-1.500Hz poziom sygnalu wynosi 83dB zamiast wzorcowych 80dB. To jest PODKOLOROWANIE -> inny przebieg pasma niz sygnal wzorcowy.
2. Bez odbic nie bylo by nakladania/sumowania fali bezposredniej i odbitej i nie bylo by podkolorowania

A teraz mody (wersja skrocona)

Fala bezosrednia odbija sie od sciany, powraca i w zaleznosci od tego, w ktorym miejscu ja mierzysz (przesuniecie fazowe fali bezposredniej i odbitej) mierzysz peak albo dip.

I znowu podstawa tego efektu sa odbicia. Bez odbic nie ma modow.

Wszystkie efekty (mody, podkolorowania, echo,..) bazuja na odbiciach. Jesli wyeliminujesz odbicia, wyeliminujesz te wszystkie efekty.

Dlatego sstwierdzenie






Podbija pokój, podbiciem się nie przejmuj, pogłosem się zajmij,


jest bez sensu.

Wlasciwie jest

Zajmij sie pokojem (czyli odbiciami), bo jak wyeliminujesz odbicia, to zniknie takze poglos!

Bez odbic nie ma poglosu, nie ma modow (podbic) i nie ma podkolorowania!

To nie jajo znosi kury. To kura znosi jaja

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pięknie opisane, dzieki

ale podkolorowanie może się podobać, a dudnienia, buczenia, echo a wiec za długie czasy pogłosu już nie,
dlatego napisałem aby nie przejmował się rezonansem na sub-basie /bo po1. Musiałby solidnie zabudować narożniki, po2. jemu się podoba
Jak zastosuje w narożnikach 10-20cm bas trapy to skróci czas pogłosu, zyska przejrzystość w rozdzielczości

Zauważ pomiar kolumn z bliskiego pola, dlaczego nie wykorzystać pomieszczenia do naturalnej korekcji, nawet podbić ?
 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale podkolorowanie może się podobać
.....
dlaczego nie wykorzystać pomieszczenia do naturalnej korekcji, nawet podbić ?



Czyli sygnal wzorcowy (bez podbicia i podkolorowania) nie podoba ci sie, byl zbyt liniowy (niektore zakresy na twoj gust za ciche) i teraz probujesz je przez podbicia/podkolorowania (czyli de facto przez odbicia) „podglosnic“.

To jest troche bez sensu. Dlaczego?

W uproszczeniu


Bo w ten sposob podniesiesz co prawda poziom sygnalu w tym wybranym zakresie poprzez sumowowanie/dodanie tej fali odbitej zgodnie z wlasnym gustem ale....

Ta fala odbita niestety jest czasowo przesunieta w stosunku do fali bezposredniej, powodujac problemy fazowe - rozmycie sceny, problemy filtru grzebieniowego itd.
Nie nadarmo walczymy z wczesnymi odbiciami (to tez te twoje podkolorowanie).

Do tego dochodzi podwyzszony poglos, ktory chcesz zwalczac (pamietaj ze podkolorowania/podbicia wynikaja z odbic, czyli poglosu)

Czyli jesli niepodoba ci sie wzorcowy przebieg pasma (bezposredni bez odbic) twojego systemu, to nie probuj korygowac go przy pomocy odbic/podkolorowania, to swiadome „deprawowanie“ oryginalu.

Skoryguj twoj system.

Rozwiazujesz jeden problem (pasma), a powodujesz trzy nowe (rozmycie sceny, filtr grzebieniowy, wydluzony poglos)

Ale przyznaje, takie „deprawowanie“ nie jest zabronione. Jak ci sie takie cos podoba, to wszystko jest OK.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, a już myślałem że Gerardowi nikt nie jest w stanie wytłumaczyć na czym to wszystko polega. Xajas - chylę czoła! 
 

PS. Powinno się tę Twoją wypowiedź przypiąć jako „koniecznie przeczytaj zanim zadasz pytanie”.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, xajas napisał:

 

 


Czyli sygnal wzorcowy (bez podbicia i podkolorowania) nie podoba ci sie, byl zbyt liniowy (niektore zakresy na twoj gust za ciche) i teraz probujesz je przez podbicia/podkolorowania (czyli de facto przez odbicia) „podglosnic“.

To jest troche bez sensu. Dlaczego?

W uproszczeniu


Bo w ten sposob podniesiesz co prawda poziom sygnalu w tym wybranym zakresie poprzez sumowowanie/dodanie tej fali odbitej zgodnie z wlasnym gustem ale....

Ta fala odbita niestety jest czasowo przesunieta w stosunku do fali bezposredniej, powodujac problemy fazowe - rozmycie sceny, problemy filtru grzebieniowego itd.
Nie nadarmo walczymy z wczesnymi odbiciami (to tez te twoje podkolorowanie).

Do tego dochodzi podwyzszony poglos, ktory chcesz zwalczac (pamietaj ze podkolorowania/podbicia wynikaja z odbic, czyli poglosu)

Czyli jesli niepodoba ci sie wzorcowy przebieg pasma (bezposredni bez odbic) twojego systemu, to nie probuj korygowac go przy pomocy odbic/podkolorowania, to swiadome „deprawowanie“ oryginalu.

Skoryguj twoj system.

Rozwiazujesz jeden problem (pasma), a powodujesz trzy nowe (rozmycie sceny, filtr grzebieniowy, wydluzony poglos)

Ale przyznaje, takie „deprawowanie“ nie jest zabronione. Jak ci sie takie cos podoba, to wszystko jest OK.

 

 

Rozmawiamy o wymarzonym wzorcu czy realiach w warunkach domowych ?

Zobacz ile masz przetworników, oddzielne pomieszczenie i nadal wprowadzasz korekcje

Akurat mój system ma wystarczająco dobry przebieg pasma i nie potrzebuje korekcji, pomieszczenie tak
Dyskusja jest o pomocy koledze z tematu

 

Proszę przedstaw mu propozycje ustrojów, ja swój pomysł przedstawiłem korzystac nie musi

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o realnych pomieszczeniach (a nie o wymarzonych wzorcach) i blednych wyobrazeniach (twoich) na temat tego, jak to wszystko funkcjonuje.

Dodam jeszcze jeden drobiazg, ktorego tez jeszcze nie pojales

Znowu w uproszczeniu

Jesli podnosze/poprawiam pasmo przy uzyciu DSP/EQ to manipuluje glosnosc/poziom wzorca zgodnie zwlasnym gustem, ale nie generuje/posluguje sie odbiciami, czyli nie powoduje rozmcia/grzebienia/wydluzenia poglosu.

Jesl posluguje sie „podkolorowaniem“ generuje dodatkowe, problemy (wynikajace z odbic), ktorych DSP/EQ nie generuje.

Co wolisz?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Zobacz ile masz przetworników, oddzielne pomieszczenie i nadal wprowadzasz korekcje

Akurat mój system ma wystarczająco dobry przebieg pasma i nie potrzebuje korekcji

Po to wprowadzam korekcje, by osiagnac dobry przebieg pasma, bez podkolorowania, bez rozmycia sceny, i przy zachowaniu znakomitych poglosow

O tym, co ma „wystarczajaco dobry przebieg“ decydujemy sami/subjektywnie, ale objektywnie (uznane normy) dobre przebiegi wygladaja inaczej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, xajas napisał:

Rozmawiamy o realnych pomieszczeniach i blednych wyobrazeniach (twoje) na temat tego, jak to wszystko funkcjonuje.

Dodam jeszcze jeden drobiazg, ktorego tez jeszcze nie pojales

Znowu w uproszczeniu

Jesli podnosze/poprawiam pasmo przy uzyciu DSP/EQ to manipuluje glosnosc/poziom wzorca zgodnie zwlasnym gustem, ale nie generuje/posluguje sie odbiciami, czyli nie powoduje rozmcia/grzebienia/wydluzenia poglosu.

Jesl posluguje sie „podkolorowaniem“ generuje dodatkowe, problemy, ktorych DSP/EQ nie generuje.

Co wolisz?

Wole nie używać DSP
Podchodzę do tematu realistycznie

Używając filtracje DSP/EQ to generujesz = tłumisz swobodę dynamiki i wybrzmień,
czy trzeba kastrować korektorem dźwięki aby było jak w studio do realizacji ?
 

Czytałeś co mu proponowałem ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Wole nie używać DSP
Podchodzę do tematu realistycznie
Używając filtracje DSP/EQ to generujesz = tłumisz swobodę dynamiki i wybrzmień,
czy trzeba kastrować korektorem dźwięki aby było jak w studio do realizacji ?
 
Czytałeś co mu proponowałem ?


To z tym tlumieniem swobody i wybrzmieniami ignoruje, na te bzdurne dyskusje nie mam cierpliwosci (mimo ze jak widzisz, jestem ekstremalnie cierpliwy).

I tak, czytalem co proponowales

Podbija pokój, podbiciem się nie przejmuj, pogłosem się zajmij,


To nie jest pomoc, to jest dezinformacja nawet jesli z najlepszymi intencjami.

Znasz niemiecki wiec przytocze niemieckie powiedzenie (nie znam polskiego odpowiednika)

Gut gemeint ist noch lange nicht gut getan

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, xajas napisał:


Tak czytalem



To nie jest pomoc, to jest dezinformacja nawet jesli z najlepszymi intencjami.

Znasz niemiecki wiec przytocze powiedzenie (nie znam polskiego odpowiednika“

Gut gemeint ist noch lange nicht gut getan

To co bys zmienił ?

Chodzi mi o dobranie ustrojów, nie dsp

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw przyjzal bym sie tym „dziwnym glosnikom“ (zakres powyzej 1kHz) a nie ustrojom.
A potem zastanowil bym sie czy przeszkadza mi to, co sie dzieje ponizej 200Hz.
Jesli to komus nie przeszkadza, to jest wszystko OK.

A jesli przeszkadza, to nie da sie tego rozwiazac bez „drastycznych“ zmian.

A poniewaz nie lubie drastycznych zmian w formie ustrojow jak gigantyczne skrzynie, zastanowil bym sie nad zmiana koncepcji systemu, na taka, ktora te problemy uwzglednia. Pisalem juz o tym powyzej.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, xajas napisał:

Najpierw przyjzal bym sie tym „dziwnym glosnikom“ (zakres powyzej 1kHz
A potem zastanowil bym sie czy przeszkadza mi to, co sie dzieje ponizej 200Hz.
Jesli to komus nie przeszkadza, to jest wszystko OK.

A jesli przeszkadza, to nie da sie tego rozwiazac bez „drastycznych“ zmian.

A pomiewaz nie lubie drastycznych zmian w formie gigantycznych skrzyn, zastanowil bym sie nad zmiana koncepcji systemu, na taka ktora te problemy uwzglednia. Pisalem juz o tym powyzej.

Przecież on wyraźnie pisał ze nie będzie zmieniał kolumn bo mu się podoba, chciał tylko poprawić akustykę
 

P.S
Dziękuje ci za twoja ekstremalna cierpliwość, ze nie potraktowałeś mnie jak tych w High End

Szkoda tylko ze nie pomogłeś koledze w temacie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez .:Gerard:.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem dodatkowe pomiary - noc nadaje sie do tego lepiej, anizeli poranek. Cisza jest "glebsza", nie slychac najmniejszego szumu z pobliskiej drogi ekspresowej, czy golebi, ktore upodobaly sobie moj dach... Absolutna cisza, decybele "szumu tla" pracuja o -6dB nizej, niz za dnia.

Jutro to wrzuce. Bas wyglada lepiej, co mnie troche zdziwilo. Ale tym razem zmienilem ustawienie kolumn - stoja bardziej "do wewnatrz" - i odsunalem mikrofon na 2m od linii glosnikow (tez 2m rozstaw, a wiec zrobil sie trojkat rownoboczny o podstawie i wysokosci po 2m).

Fajnie to gra. Scena na boki szeroko, jest dobra rozdzielczosc. Moze nawet odrobine za jasno. Ale wole jasniej, niz za ciemno.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda przebieg - w domu cisza, noc, nic nie zakłóca pomiaru (zwiększona odległość odsłuchu do 2,5m):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A tak WF w zakresie 20-200Hz:

WF-noc.thumb.jpg.838203fcfe08a40a01f85e055a36ccdc.jpg

I jeszcze RT60:

image.thumb.png.0f8448c38b10e2db5fe16ce9996c4405.png

Co Panowie sądzicie? Jakieś zmiany, względem ostatnich pomiarów?

Jak dla mnie - fajnie się słucha, góry nie brakuje (żeby nie powiedzieć, że jest jej dużo).

A tak wygląda prawy głośnik (wg zaleceń @Ricambi) - odległość 1m, wysokość "gwizdka":

image.thumb.png.66a43f0ce0a928aabf13f9e0e665b87b.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale pomocne byly by dodatkowe informacje.

Czy to jest pomiar z mikrofonem umiescowionym w miejsu odsluchu (czyli tam gdzie twoja glowa/uszy)

Poza tym, co ja robie, to zawsze trzy pomiary

1) tylko lewy kanal

2) tylko prawy kanal

3) obydwa kanaly rownoczesnie (stereo)

a potem wyswietlam je rownoczesnie w zakladce  ALL SPL. Wtedy latwiej rozpoznac pewne anomalie

 

Gdzie jest czestotliwosc podzialu Woofer/Tweeter twojego zestawu?

 

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez xajas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, xajas napisał:

Ok, ale pomocne byly by dodatkowe informacje.

Czy to jest pomiar z mikrofonem umiescowionym w miejsu odsluchu (czyli tam gdzie twoja glowa/uszy)

Poza tym, co ja robie, to zawsze trzy pomiary

1) tylko lewy kanal

2) tylko prawy kanal

3) obydwa kanaly rownoczesnie (stereo)

a potem wyswietlam je rownoczesnie w zakladce  ALL SPL. Wtedy latwiej rozpoznac pewne anomalie

 

Gdzie jest czestotliwosc podzialu Woofer/Tweeter twojego zestawu?

 

 

Tak, mikrofon w miejscu odsłuchu (na wosokości fotela - "uszaka", akurat też wysokość tweetera).

Częstotliwość podziału... nieznana. Brak informacji od producenta. Można by było coś próbować liczyć na bazie zwrotnicy, ale nie znam pojemności wszystkich cewek... Tak więc stoimy w miejscu.

Chyba, że da się generować jakąś częstotliwość i "słuchać", czy odzywa się gwizdek i od jakiego zakresu?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.