Skocz do zawartości
IGNORED

Open baffle na aktualnie dostępnych głosnikach


Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Robere napisał:

Ciekaw jestem tego dźwięku, muszę zaplanować sobie jakąś wizytę w salonie. Pewnie Berlin lub Wiedeń. Znalazłem że w Komarnie na Słowacji je mają ale jednak nie, są tam za to inne ciekawe głośniki amerykanskie- ZU

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
 

Tutaj jest bardzo gruba deska, wyfrezowana, te najwieksze waza 50 kg sztuka, trochę inne podejscie niz kształtki z aluminium. Cena 20.000 euro, trochę srogo.

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

7 godzin temu, bax11 napisał:

Spatial Audio w kolumnach Sapphire M3 ma dwie 15' i głośnik wysokotonowy, który gra bez zwrotnicy- czy ktoś coś wie co to? Kto to robi?

Wysokotonowy w tych kolumnach to nie jest ten?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jakie tam zastosowano woofery? B&C?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez jurek

Dzięki, wygląda na to że mam komplet informacji. Spatial w USA nie jest bardzo drogi, a rzeczywiście na tych głośnikach może wyjść przystępnie Nadal pozostaje sprawa jak to brzmi?;)

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka

22 godziny temu, slawek.xm napisał:

lepiej może zrób małe monitory w obudowie zamkniętej

to bardziej rozsądny i bezpieczny wybór

Jak nie wyjdzie odgroda, to na tych samych głośnikach można zrobić takie właśnie monitory.

@J.Jerry w/g mnie jeżeli odgroda ma być "mała" to i tak trzeba użyć minimum 12" woofer w desce ok 40cm szerokiej na 90 cm wysokiej, do tego dobrej klasy 3" szerokopasmówka i wiele kolumn "fabrycznych" może pomarzyć o takim brzmieniu.

Niestety, mały głośnik, mała odgroda, więc bas od 50-60Hz, warto wspomóc to wtedy dobrej klasy subwooferem i będzie miazga.

Jeżeli głośnik basowy ma być jeszcze mniejszy to wtedy warto rozważyć "hybrydę"  5-7" w odpowiedniej obudowie (Br lub OZ) i do tego ponownie 3" fullrange już w odgrodzie, i to stosunkowo wąskiej. 

Edytowane przez Ape

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

22 godziny temu, meloV8 napisał:

Jak najbardziej mozna zrobic taki projekt, tylko ciezko powiedziec, jak sie zachowa bas z takiej odgrody w bliskim ustawieniu.  Efektywnosc bedzie bardzo niska, ale jesli ma to tylko plumkac przy kompie to czemu nie.

Tak by to wyglądało jak na rysunku.

Basowy może być na środku, na górze, albo na górze plus okrągły na górze obrys albo inny kształt. 

Deska może się stykać z monitorem lub może być wysunięta trochę przed. Odległość od ściany do 25cm.

Mam gotowe, uniwersalne zwrotnice 12dB, podział o ile pamiętam 3-4 kHz.

Chyba przesadziłem z pasmem 50Hz, -6dB...teraz mam kolumienki odcięte na 160Hz i zwykle nie włączam suba, więc dam sobie radę w każdym przypadku.

Do tego byłby jeszcze korektor do wygładzania i modelowania.

Na razie tyle danych...co o tym sądzicie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

10 godzin temu, ASURA napisał:

To raczej jakiś dualconcentric typu KEF czy też bardzo udane rodzimej firmy APS ? i nie odgrody

Jak spróbować odgród nie konstruując odgród?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

@electro rozumiem że 4 wooferowe odgrody wyglądaja okazale i zapewne też tak grają, ale wydawać tysiące $$$ aby się nie spodoboało? Nie lepiej użyć popularnych przetworników i wzorując się na projekcie Pure Audio ( bo rozumiem, że ten design wpadł Tobie w gust) zbudować klasyczne Trio?

 spacer.png

Edytowane przez Ape

GŁOŚNIKOWY OPORNIK

1 godzinę temu, Robere napisał:

Ciekaw jestem tego dźwięku, muszę zaplanować sobie jakąś wizytę w salonie. Pewnie Berlin lub Wiedeń. Znalazłem że w Komarnie na Słowacji je mają ale jednak nie, są tam za to inne ciekawe głośniki amerykanskie- ZU

Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
 

Słuchałem N°5, w salonie ponad 50m² dawały dużo basu, nie znam bardziej efektownych kolumn w tych cenach, dla mnie bylo niespójnie ale wiem ze elektronika trochę narzucała ostrości
W lutym będą dostępne N°8 i chce koniecznie posłuchać

Edytowane przez .:Gerard:.
39 minut temu, J.Jerry napisał:

Mam gotowe, uniwersalne zwrotnice 12dB

Uniwersalne zwrotnice? 😄 dobre

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
26 minut temu, Ape napisał:

@J.Jerry w/g mnie jeżeli odgroda ma być "mała" to i tak trzeba użyć minimum 12" woofer w desce ok 40cm szerokiej na 90 cm wysokiej, do tego dobrej klasy 3" szerokopasmówka i wiele kolumn "fabrycznych" może pomarzyć o takim brzmieniu.

Niestety, mały głośnik, mała odgroda, więc bas od 50-60Hz, warto wspomóc to wtedy dobrej klasy subwooferem i będzie miazga.

Jeżeli głośnik basowy ma być jeszcze mniejszy to wtedy warto rozważyć "hybrydę"  5-7" w odpowiedniej obudowie (Br lub OZ) i do tego ponownie 3" fullrange już w odgrodzie, i to stosunkowo wąskiej. 

Niżej jest mój pomysł jak to można upchnąć na biurku...pytanie, czy to dobry pomysł. Mogę tylko dać inny kształt deski np. w formie obrysu głośników.

Istnieje mozliwosc zamowienia u chlopakow z STX 18 calowego woofera do OB. Parametry do uzgodnienia ( w granicach rozsadku ). Im wiecej sztuk, tym taniej wjdzie. Mozna sie zastanowic nad "wiekszym" zamowieniem.

13 minut temu, J.Jerry napisał:

Niżej jest mój pomysł jak to można upchnąć na biurku...pytanie, czy to dobry pomysł. Mogę tylko dać inny kształt deski np. w formie obrysu głośników.

Taki projekt, to cala gora kompromisow i takie "frywolne" projektowanie zwykle spali na panewce. Zapomnij o jakich zwrotnicach uniwersalnych, bo akutat tutaj trzeba zastosowac bardzo specyficzny sposob filtrowania, opracowany za pomoca pomiarow docelowego projektu.

46 minut temu, .:Gerard:. napisał:

dla mnie bylo niespójnie

Dla Ciebie wszystkie kolumny są niespójne. Nie pamiętam byś napisał o jakichkolwiek, że są spójne. Mam obawy czy dobrze rozumiesz to pojęcie. Przypuszczam że to u Ciebie zamiennik określenia….”nie moje granie”, a faktycznie ze spójnością nie ma nic wspólnego, bo nie jest możliwe, by 95% kolumn grało niespójnie. 

Gość

(Konto usunięte)
6 minut temu, sly30 napisał:

Dla Ciebie wszystkie kolumny są niespójne. Nie pamiętam byś napisał o jakichkolwiek, że są spójne. Mam obawy czy dobrze rozumiesz to pojęcie. Przypuszczam że to u Ciebie zamiennik określenia….”nie moje granie”, a faktycznie ze spójnością nie ma nic wspólnego, bo nie jest możliwe, by 95% kolumn grało niespójnie. 

ale jego kolumny grają spójnie 🙂

przynajmniej dla niego ....

jak posłuchasz to skreśl parę słów na temat tweetera

Gość

(Konto usunięte)

a niech się sam chwali 🙂

10 godzin temu, meloV8 napisał:

Nic w tym dziwnego, bo Revelator 18 nie ma parametrow TSP do takiej mini odgrody.

pozwol Kolego , że skreślę kilka slów na ten temat

specjalnie pokazałem charakterystyki z rezystorem akustycznym , bo ogranicza on fale od tyłu

poza tym głośnik z wysokim qts w małej wąskiej odgrodzie  , może nie dać tak niskiego zejścia jak głośnik z niższym qts ale w odgrodzie szerszej i wyższej

dlatego pokazałem też charakterystyki w dużej odgrodzie

na biurko nie da się zrobić dużych odgród i nawet wysokie qts nie pozwoli na osiągnięcie 100hz przy przyzwoitej skuteczności z głośnika 18cm

 

Nie ma znaczenia, czy uzyjesz rezystora czy nie. Chcesz miec bas w malej odgrodzie, to trzeba miec wysoki Qts.

Jest troche glosnikow okolo 20 cm, ktore maja bardzo wysoki parametr Qts i z malym szerokopasmowcem dadza rade zagrac jako biurkowe monitory. Oczywiscie max SPL bedzie niski, z uwagi na szybkie przekroczenie Xmax, ale mowimy tutaj o odsluchu w bliskim polu, na stosunkowo niskich poziomach glosnosci.

38 minut temu, sly30 napisał:

Dla Ciebie wszystkie kolumny są niespójne. Nie pamiętam byś napisał o jakichkolwiek, że są spójne. Mam obawy czy dobrze rozumiesz to pojęcie. Przypuszczam że to u Ciebie zamiennik określenia….”nie moje granie”, a faktycznie ze spójnością nie ma nic wspólnego, bo nie jest możliwe, by 95% kolumn grało niespójnie. 

Niespójnie jest dla mnie wtedy, kiedy jakaś część zakresu narzuca własną charakterystykę która nie pasuje do reszty
Podam przykład: Tweeter ELAC + Sub z miękkim niskim zejściem, wiec wysoko-tonowy który daje mocno analityczne, chłodne brzmienie pasuje bardziej do szybkiego twardego a nie miękkiego basu

Przykład z realu, Magico, spójnie graja A3 a wyższe modele są efekciarskie, podbity wysoki dla wyrazistości jak np, strun a męski wokal tak nisko schodzi ze aż nienaturalnie, a jak "stopa" powinna nisko zejść to się nie można doczekać bo brzmi bardzo cicho albo jak stopka

 

53 minuty temu, meloV8 napisał:

To ktore kolumny wg Gerarda byly najlepsze, lub na czym gra?

Dla mnie świetnie graja Bauta, nie odczuwa się efekciarstwa jak np. Sonus Faber Amati ....
Wielkości z nich tez pasują do potęgi która potrafią wydobyć z siebie
Nie mam fobii ze drogie to najlepsze, np. Spendor A4 dla mnie ładniej graja niż Classic 200, albo konstrukcja jest dobra i zaskakuje albo jest kiepska a wielkość przetworników czy cena tego nie zmieni
 

Bauta, to chyba juz nie istnieje, ale to prawdopodobnie byly jedne z najdroższych kolumn krajowego pochodzenia.

 

Mozliwe, mnie oczarowały graniem, nic się nie darło, swoboda wybrzmień z dobrym różnicowaniem, cala paleta barw, wszystko pasowało do siebie, grając to by spektakl przed nami i te realne wielkości jak lubię, oj mógłbym dalej cmokać ...

Edytowane przez .:Gerard:.
Gość

(Konto usunięte)
2 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

Mozliwe, mnie oczarowały graniem, nic sie nie darło, swoboda wybrzmień z dobrym różnicowaniem, wszystko pasowało dobie, grając to by spektakl przed nami i te realne wielkości jak lubię, oj mógłbym dalej cmokać ...

lepiej grały niż Twoje?

Nie mialem okazji sluchac tych kolumn, ale pamietam, ze byly zbudowane na SS serii Classic ( bas i midbas ), do ktorej mam chyba jakas slabosc. Tyle lat minelo, a glosniki z tej serii nadal potrafia pieknie zagrac jesli tylko, ktos to ladnie poskleja w calosc.

4 minuty temu, slawek.xm napisał:

lepiej grały niż Twoje?

Niestety, lepiej 😞

Edytowane przez .:Gerard:.
3 godziny temu, Ape napisał:

@electro rozumiem że 4 wooferowe odgrody wyglądaja okazale i zapewne też tak grają, ale wydawać tysiące $$$ aby się nie spodoboało? Nie lepiej użyć popularnych przetworników i wzorując się na projekcie Pure Audio ( bo rozumiem, że ten design wpadł Tobie w gust) zbudować klasyczne Trio?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie wiem. Ja nie bede sie wzorował i tworzył, bo zaczne tracic czas i pieniadze. Oplacanie kogos, kto bedzie mi tworzyl, zdanie sie na czyjas tworczosc i wszystkie z tym zwiazane konsekwencje to nie dla mnie. Wolalbym jakis juz gdzies opublikowany projekt DIY. Głosnikow sa 10tki i mozna tak w nieskonczonosc tworzyc. Jest to super hobby dla kogos, kto ma czasi sie tym interesuje. Ja niestety nie znam  sie na tym.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

2 godziny temu, raiwan napisał:

Wracając do tematu rezystorów. 

Chyba nie w tym wątku miałeś zamiar pisać 🙂 Ale chętnie poczytam w stosownym

Gato Audio AMP-150 (klasa A/B), LAiV Harmony DAC, Open Baffle DIY
Tellurium Q Ultra Black, Hijiri HCI-R10, Ricable + DIY
 
Gość

(Konto usunięte)

warto poczytać zanim strona zniknie jak Kreskowsky'ego

http://musicanddesign.speakerdesign.net/NaO-II-U-frame.html

14 minut temu, rafa napisał:

Chyba nie w tym wątku miałeś zamiar pisać 🙂 Ale chętnie poczytam w stosownym

chyba chciał jednak tu 🙂

ale to miłe jest

Gość

(Konto usunięte)

meloV8

 dr Earl Geddes

http://www.gedlee.com/Books/Books.aspx

cytat

Kreskowsky

"Now if you make the cardioid with a single driver in an acoustic resistance box the electronic delay is replaced by the delay of an acoustic low pass fitter tuned to yield a the same delay as w goes to zero. "

 dr Earl Geddes

"Except that it is impossible to maintain a "delay of an acoustic low pass filter tuned to yield the same delay as W goes to zero."

No material that I know would have this property. And resistive material placed in the rear of a single driver open box will have an EFFECT that goes to zero as w goes to zero. Thus, in any real system, the cardiod of a single driver must go to that of a dipole. In your own data it is obvious that the phase difference from front to rear is going to zero as w goes to zero. (I assume that you have reverse phase here somewhere because the phase difference has to be going to 180°) Thus the cardiod MUST become a dipole in the limit as w goes lower.

Your polar graphs don't prove anything other than the response is falling rapidly at all angles. It would be very hard to tell if the response differences were maintaining a cardiod patern from your data and I submit that they have to be becoming a dipole."

 





 

Gość

(Konto usunięte)

i jeszcze Kreskowsky na temat group delay

All these systems are minimum phase and as such will introduce frequency dependent GD. That is, it doesn't matter of the woofer system is. What matters is the low frequency cut off and slope. You can not get around it. There are 3 basic factors which introduce nonlinear phase shift and frequency dependent GD; the low frequency cut off of the system, the high frequency of the system and crossovers. It is possible to design a crossover so that it introduces no GD, at least at some design point, and the high frequency cut off really isn't much on an issue since it typically introduces a constant GD of the linear phase variety over the pass band starting somewhat below the cut off point. But the GD associated with the high pass nature of the low frequency cut off is really unavoidable. To remove it requires extension of the low frequency cut off well below the audible range or digital processing. But the bottom line is once the system is in a room you are dealing to the GD associated with the in room response at the listening point. That is, it is the GD of the coupled room/woofer(s) that matters, not what the woofer does in free space."

3 godziny temu, rafa napisał:

Chyba nie w tym wątku miałeś zamiar pisać 🙂 Ale chętnie poczytam w stosownym

Rzeczywiście, sorki. Musiało mi tematy przeskoczyć 

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.