Skocz do zawartości
IGNORED

Phonostage MM DIY inspirowany EAR834


zombie7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Czy mógłbym prosić o opis do PCB preampa? I przede wszystkim o wykaz części. Zasilacz - narazie chcę zamówić te zmienione części i bym sobie zamówił od razu pakiet. A mam dostęp do zasilacza, aby testować PCB.

I jeszcze bardzo bym prosił o polecenie transformatora. Bo zasilacz jaki ma mój teść ma 2 transformatory, osobne na anodowe i żarzenie. A ja z powodu mniejszej ilości miejsca będę potrzebował trafo z 2 zwojami. Dziękuję!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

SPoro ostatnio siedziałem w necie i szukałem informacji. Widziałem wiele wypowiedzi z innych forów. NAjwięcej wyczytałem w "Witajcie w "małpiarni", czyli znów [...]" i z tamtąd będę czerpał dalszą wiedzę. Chyba, że ktoś coś tutaj może dodać lub zpuentować. Tam jest kilkanaście stron.

Zastanawiałem się na początek zrobić oryginał, bez przeróbki i po odpaleniu bawić się dalej. Wypis części chyba najlepszy jaki znalazłem jest na Lenco Heaven, bo na "małpiarni" widzę wypis tylko tej przerobionej wersji, gdzi enp kondesator sygnałowy C17 jest 0.47 uF a nie 1 uF, etc...

Trafo tam polecane - 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nie wiem, czy nie będzie zbyt słabe, gdyby chcieć robić oryginał? Czy ta wartość 210V - 0,10A nie jest zbyt mała? Ne Lenco Heaven mówią o 260V.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, zombie7 napisał:

nie wiem, czy nie będzie zbyt słabe, gdyby chcieć robić oryginał? Czy ta wartość 210V - 0,10A nie jest zbyt mała? Ne Lenco Heaven mówią o 260V.

Oryginał ma prostownik lampowy na którym się traci ze 30-40V. Jeżeli robisz (znacznie lepszy) zasilacz półprzewodnikowy ze stabilizacją to  te 210V jest w sam raz do części sygnałowej zarówno w wersji niemodyfikowanej jak i modyfikowanej. 
IMO szkoda czasu na robienie wersji niezmodyfikowanej. Modyfikacje dotyczą wtórnika wyjściowego który w oryginale jest zrobiony dziwacznie i nie pracuje optymalnie. Na lenco heaven też chyba o tym pisali z tego co pamiętam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie czytam już 3ci raz ten temat o "Małpie" EAR834 i raczej na pewno zastosuję Twoją modyfikację. Dzięki za info o trafo. Tam już raczej wszystko opisałeś, dylemat tylko taki, że tam jest inna płytka zasilacza i przez to kilka niewiadomych dla mnie. Jak np elektrolit C4 (zasilanie Małpy) ma być tej samej firmy i serii jak C1, C2, C3 na PCB EAR834, a w przypadku zasilacza z tego wątku? Z którym dopasować? To ten nad opornikiem 15K?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, zombie7 napisał:

dylemat tylko taki, że tam jest inna płytka zasilacza i przez to kilka niewiadomych dla mnie. Jak np elektrolit C4 (zasilanie Małpy) ma być tej samej firmy i serii jak C1, C2, C3 na PCB EAR834, a w przypadku zasilacza z tego wątku? Z którym dopasować?

CD4 z niebieskiej płytki zasilacza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, McGyver napisał:

CD4 z niebieskiej płytki zasilacza.

Dzięki. Ma się zgadzać firma i typ, czy coś jeszcze? Bo CD4 to jest dość gruby, fi 22m i tam mam zaplanowaną pojemność 220 uF. A te C1, C2, C3 są mniejsze gabarytowo.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, McGyver napisał:

Oryginał ma prostownik lampowy na którym się traci ze 30-40V. Jeżeli robisz (znacznie lepszy) zasilacz półprzewodnikowy ze stabilizacją to  te 210V jest w sam raz do części sygnałowej zarówno w wersji niemodyfikowanej jak i modyfikowanej. 
IMO szkoda czasu na robienie wersji niezmodyfikowanej. Modyfikacje dotyczą wtórnika wyjściowego który w oryginale jest zrobiony dziwacznie i nie pracuje optymalnie. Na lenco heaven też chyba o tym pisali z tego co pamiętam.

Oryginał EAR 834, którego twórcą był nieżyjący już niestety Tim de Paravicini był zasilany z prostownika na krzemie z tym, że w konfiguracji powielacza  napięcia a później filtr RCRCRC. Pierwszy przedwzmacniacz wzorowany na EAR834 zasilałem podobnie jak oryginał czyli przez powielanie napięcia , drugi zasilałem Salasem SSHV2 i ten miał mniejsze zakłócenia od sieci. EAR834 ma bardzo duże wzmocnienie (ok. 53 dB/1kHz) więc dobry zasilacz to priorytet.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, zebrałem najistotniejsze informacje z forum o "małpie" i wklejam tutaj w excelu wypis części i kilka pomocnych zdjęć. Ale zanim o tym, pojawiły mi się pytania jeszcze do wcześniejszych wpisów.

 

1. Zasilanie (bo na "małpim" temacie jest inna płytka)

- nie było mowy o oporniku 1K, diodzie 1N4742 w okolicy Mosfeta sekcji zasilania anodowego. Czy tutaj coś zmieniać? Jaki opornik?

- Czy w tym zasilaniu też warto dać bleedersa ~300K 2W na ostatnim kondesatorze?

2. Uziemienie: ten wątek jest często poruszany. Czy w finale jest jakaś rada? Bo jest zarówno o łączeniu centralnych punktów mas, symetryzacji żarzenia, zmniejszeniuw artości oporników w zasilaniu, łączeniu uziemienia gramofonu z centralnym punktem mas. Jak to jest w tym projekcie?

I czy serio lepiej nie korzystać z tych kondensatorów łączących masę PCB z obudową ? (te obok wejścia J1, J2 HV)

3. Spis części sygnałowej PCB i kilka fotek/rad. Wklejam excel i prosiłbym o weryfikację. Brakuje kilka wartości przy opornikach, ale może to mniej istotne. To co znalazłem na forach, to wpisałem. Jak jest dobrze, to może sie przyda też innym. Ale proszę nie polegać na tym bez weryfikacji McGyvera.

 

muchas Gracias. Ps. też lubię Ardbega i polecam Laphroaig 🙂

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zombie7
błąd w pliku excel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, zombie7 napisał:

1. Zasilanie (bo na "małpim" temacie jest inna płytka)

- nie było mowy o oporniku 1K, diodzie 1N4742 w okolicy Mosfeta sekcji zasilania anodowego. Czy tutaj coś zmieniać? Jaki opornik?

Nie mieszać tego z tamtym. Inna płytka to inna płytka. 

 

14 minut temu, zombie7 napisał:

- Czy w tym zasilaniu też warto dać bleedersa ~300K 2W na ostatnim kondesatorze?

Na niebieskiej PCB jest przewidziany bleeder 1M. Można go zmniejszyć do 300k jednocześnie zwiększając moc. 

 

15 minut temu, zombie7 napisał:

Uziemienie: ten wątek jest często poruszany. Czy w finale jest jakaś rada? Bo jest zarówno o łączeniu centralnych punktów mas, symetryzacji żarzenia, zmniejszeniuw artości oporników w zasilaniu, łączeniu uziemienia gramofonu z centralnym punktem mas. Jak to jest w tym projekcie?

Ponownie, nie mieszaj tematów. Czym innym jest symetryzacja żarzenia (kilka metod, należy zastosować TYLKO jedną z nich, nigdy więcej niż jedną na raz) a czym innym uziemienie z gramofonu. 

 

18 minut temu, zombie7 napisał:

I czy serio lepiej nie korzystać z tych kondensatorów łączących masę PCB z obudową ? (te obok wejścia J1, J2 HV)

Serio lepiej nie korzystać. 

 

18 minut temu, zombie7 napisał:

3. Spis części sygnałowej PCB i kilka fotek/rad. Wklejam excel i prosiłbym o weryfikację. Brakuje kilka wartości przy opornikach, ale może to mniej istotne. To co znalazłem na forach, to wpisałem. Jak jest dobrze, to może sie przyda też innym. Ale proszę nie polegać na tym bez weryfikacji McGyvera.

Nie mam nerwów do excela.  Posługuję się schematami. Brakujące wartości elementów do schematu z drugiego posta uzupełnię później. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki.

Czyli na zasilaniu normalnie wstawiam opornik 1K (też 2W?), diodę 1N4742, tak?

Co do łączenia centranych punktów mas - trochę się boję drapać po tak pięknej PCB, ale jak trzeba to trzeba. W tym projekci trzeba?

Którą metodę symetryzacji byś zastosował w tym projekcie?

 

a z uziemieniem pewnie będę się bawil za jakiś czas

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Transformator: np

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  lub

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) . Ten preamp ma duże wzmocnienie, więc dobre trafo porządane.

LampyT1A, T2A, T3A: ECC83, jako T3A może być ECC81 lub ECC823 szt. Nie muszą być sparowane. T2A najlepszej jakości. T3A pracuje jako wtórnik katodowy.

R1, R2 opornik 330K/1W 4 szt.

R5 Opornik 36K/2W 2 szt. (McG dał 30K)

R7 Zwora z drutu zamiast opornika 2 szt. (Mod McG)

R8 Opornik 2M 2 szt.

R11 Opornik 6800 2W 2 szt. (McG dał 10K)

R13 Opornik 100 1/2W 2 szt.

R15 Opornik 47K 2 szt.

R17, R18 Opornik 2200 4 szt.

R21 Opornik 750K 2 szt. Metalizowany o jak najwęższej tolerancji. Niech nikt się nie waży wstawiać tu allen-bradleya ani innych oporników węglowych.

R23 Zostaje puste (Mod McG)

R25 Opornik 27K/2W 2 szt. (McG dał 30K)

R27 Opornik 220K 2 szt.

Oporniki opcjonalne 180k i 56K do Symetryzacja żarzenia. Rada 1

Diody zwykła dioda prostownicza na 1A 400V np UD40042 szt Do lampy T3A. Zabezpieczająca, łączymy nóżki 7->8 oraz 2->3

Kondensatory

C1, C2, C3 Kondensator elektrolit 10uF 400V 6 szt. C1, C2, C3 oraz CD4 (220uF 400V) zasilacza skoordynowane

C7 Kondensator 0.1-0.15 uF2 szt. Najlepszy jaki budżet wytrzyma. Można dać większy do 0,22uF

Kondensatory C8 Pomijamy, zostaje puste. Mod McG

C11 Kondensator elektrolit 100uF 25V 2 szt. Dobrej jakości, np. Rubycon Black Gate, Elna Silmic, Elna Cerafine, Nichicon Muse

C13 Kondensator mikowy 110 pF 500V 2 szt. Silver mica albo styrofleks o jak najwęższej tolerancji. Dostępny na eBay, jak nie to zrównoleglić 100+10

C15 Kondensator mikowy 330 pF 500V 2 szt. Silver mica albo styrofleks o jak najwęższej tolerancji

C17 Kondensator 0.47 uF 2 szt. Najlepszy jaki budżet wytrzyma

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 godzin temu, zombie7 napisał:

Czyli na zasilaniu normalnie wstawiam opornik 1K (też 2W?), diodę 1N4742, tak?

Na granatowej płytce wstawiamy elementy jak opisano w jednym z postów powyżej. Opornik 1k może być 0,25-0,6W, zresztą nie musi być 1K. Każda wartość od ok. 330ohm do 1,5k będzie OK. 
1N4742 to zenerka 12V. Może być dowolna zenerka małej mocy 12 lub 15V. 
 

2 godziny temu, zombie7 napisał:

Transformator: np

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  lub

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) .

Przykładowo: 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )  
Ten jest OK. Trafoli z "toroidy.pl" osobiście nie lubię. 

 

2 godziny temu, zombie7 napisał:

Ten preamp ma duże wzmocnienie, więc dobre trafo porządane.

Dobre trafo pożądane, ale co ma do tego wzmocnienie preampa? 

 

2 godziny temu, zombie7 napisał:

LampyT1A, T2A, T3A: ECC83, jako T3A może być ECC81 lub ECC823 szt. Nie muszą być sparowane. T2A najlepszej jakości. T3A pracuje jako wtórnik katodowy.

T1, T2 - ECC83 lub 12AX7. T3 ECC81 lub ECC82. W żadnym wypadku nie ECC832, nie nadaje się. 

 

2 godziny temu, zombie7 napisał:

R1, R2 opornik 330K/1W 4 szt.

R5 Opornik 36K/2W 2 szt. (McG dał 30K)

R7 Zwora z drutu zamiast opornika 2 szt. (Mod McG)

R8 Opornik 2M 2 szt.

R11 Opornik 6800 2W 2 szt. (McG dał 10K)

R13 Opornik 100 1/2W 2 szt.

R15 Opornik 47K 2 szt.

R17, R18 Opornik 2200 4 szt.

R21 Opornik 750K 2 szt. Metalizowany o jak najwęższej tolerancji. Niech nikt się nie waży wstawiać tu allen-bradleya ani innych oporników węglowych.

R23 Zostaje puste (Mod McG)

R25 Opornik 27K/2W 2 szt. (McG dał 30K)

R27 Opornik 220K 2 szt.

Oporniki opcjonalne 180k i 56K do Symetryzacja żarzenia. Rada 1

Diody zwykła dioda prostownicza na 1A 400V np UD40042 szt Do lampy T3A. Zabezpieczająca, łączymy nóżki 7->8 oraz 2->3

Kondensatory

C1, C2, C3 Kondensator elektrolit 10uF 400V 6 szt. C1, C2, C3 oraz CD4 (220uF 400V) zasilacza skoordynowane

C7 Kondensator 0.1-0.15 uF2 szt. Najlepszy jaki budżet wytrzyma. Można dać większy do 0,22uF

Kondensatory C8 Pomijamy, zostaje puste. Mod McG

C11 Kondensator elektrolit 100uF 25V 2 szt. Dobrej jakości, np. Rubycon Black Gate, Elna Silmic, Elna Cerafine, Nichicon Muse

C13 Kondensator mikowy 110 pF 500V 2 szt. Silver mica albo styrofleks o jak najwęższej tolerancji. Dostępny na eBay, jak nie to zrównoleglić 100+10

C15 Kondensator mikowy 330 pF 500V 2 szt. Silver mica albo styrofleks o jak najwęższej tolerancji

C17 Kondensator 0.47 uF 2 szt. Najlepszy jaki budżet wytrzyma

Nie mam nerwów tego sprawdzać, wszystko jest na schematach i fotach, dalsze foty sukcesywnie będę wstawiał. 
Podaję wartości których brakuje na schemacie po modyfikacjach:
R5- 24k do 33k 2W
R11 - 4,7k do 5,6k 2W 
R25 - 36 do 39k 2W 
Wartości oporników w zasilaniu w stosunku do oryginału są znacznie obniżone. Wynika to z tego, że oryginał miał zasilacz niestabilizowany z pasywną filtracją która przy takim wzmocnieniu układu musiała być mocna. My mamy zasilacz stabilizowany z elektroniczną filtracją, nie musimy mieć tak mocnej filtracji pasywnej a zwiększenie napięć zasilających lampy 12AX7 poprawia ich warunki pracy. 
Koniecznie przy lampie wtórnika T3 zastosować diody zabezpieczające. Foto:

855797093_EARdiody.thumb.jpg.bf7533f0ce07b72487a90c17b573d821.jpg

Drugie foto:

diody.thumb.jpg.52d8f1351fc5ad554a16a5d519d939e4.jpg

Krótkie wyjaśnienie czemu to służy. Otóż przy zimnym starcie urządzenia lampa wtórnika dostaje na siatkę pełne napięcie zasilania, co może doprowadzić do iskrzenia pomiędzy elektrodami lampy i jej uszkodzenia, a już na pewno do przedwczesnego zużycia. Prawdopodobnie Tim deParavicini nie znał tricku z diodą, i dlatego wymyślił taki dziwny sposób polaryzacji siatki wtórnika, chciał uniknąć iskrzenia na starcie. Ale niestety przy okazji totalnie zepsuł wtórnikowi warunki normalnej pracy. 
Stosując diody zabezpieczające unikamy iskrzenia przy zimnym starcie, a jednocześnie możemy zapewnić wtórnikowi optymalne punkty pracy już po rozgrzaniu lamp. 
Podczas normalnej pracy te diody są spolaryzowane zaporowo, a więc nie przewodzą i nie wpływają na pracę lamp. Wiszą tam jedynie jako pojemność złącza półprzewodnikowego kilka pF, co jest pomijalne. 

9 godzin temu, zombie7 napisał:

trochę się boję drapać po tak pięknej PCB, ale jak trzeba to trzeba. W tym projekci trzeba?

Trzeba.  W tym układzie rozdzielone masy generują problemy. 

Od spodu płytki instalujemy zwory jak poniżej: 
1768567174_834zwory.thumb.jpg.9d20a863dc303176ab14e307a620b515.jpg

Dzięki temu zastosujemy jeden zasilacz anodowy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, to mam komplet i już zamawiam. Co do tego trafa i wzmocnienia - jak tylko zrobiłem kompilację wielu, wielu wiadomości, bo może się tutaj komuś przyda. I mogły tam być błędy i dlatego prosiłem o weryfikację, za którą jestem bardzo wdzięczny 🙂 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniana zwora:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

21 godzin temu, zombie7 napisał:

Którą metodę symetryzacji byś zastosował w tym projekcie?

Elewacja potencjału żarników o kilkadziesiąt voltów. Robimy tak:
1. Nogi 9 wszystkich trzech podstawek lampowych łączymy do kupy przewodem.
2. Na wyjściu zasilacza anodowego instalujemy taki dzielnik (zamiast bleedera): 
423963436_elewacjaarnikw.thumb.jpg.1eaf7ad2869be62abd28598e3636ed90.jpg

Oporniki 0,6W. 
3. Punkt "HGND" łączymy przewodem z połączonymi uprzednio nogami 9. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś się jeszcze podepnął?

Jakie kable sygnałowe wewnątrz można zastosować? Takie by się nadały - 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ?

Nie chcę robić przerostu formy nad treścią, ale kabla tam nie pójdzie dużo a przypuszczam, że to też będzie ważny element.

Nie jestem pewien, czy zwykła linka zapewni dostateczne ekranowanie, a z kolei widziałem w jednym poście jak ktoś polecałą dodatkowo opleść siatką miedzianą. Z kolei jak jest kabel gotowy za parę złotych więcej, to jestem za.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zombie7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Cześć, wiem, że dla większości z Was to nic specjalnego, ale Ta Taam 🙂 Mam już prawie cały zasilacz, brakuje mi Zenerków. Zamówiłem 0.5 Wat i nie wiem, czy nie będzie za mało. Jutro kupię 1 Wat. 

Co do płytki sygnałowej... skończyła mi się jedna cyna, a druga jest jakaś podejrzana. Niby nowa, z Mundorfa ale luty po chwili szarzeją... nie wiem co z tym. Może to fakt, że mam starą transformatorową lutownicę i za bardzo grzeje cynę Mundorfa? Dla pewności poczekam, jutro poradzę się teścia.

Co do elementów, czekam już tylko na Trafo i lampy. No i nie mam codziennie czasu, ale myślę że do 2-3 tygodni uda mi się podzielić wrażeniami.

Bardzo dziękuję, że mi nie powiedzieliście o kosztach, bo jest ryzyko, żebym się nie zdecydował. A teraz już nie ma odwrotu 😉

Mam nadzieję, że ktoś jeszcze składa ze mną 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

20211118_235802_resized.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, zombie7 napisał:

Zamówiłem 0.5 Wat i nie wiem, czy nie będzie za mało. Jutro kupię 1 Wat. 

Nie kupuj, nie ma potrzeby. 

2 godziny temu, zombie7 napisał:

skończyła mi się jedna cyna, a druga jest jakaś podejrzana. Niby nowa, z Mundorfa ale luty po chwili szarzeją... nie wiem co z tym. Może to fakt, że mam starą transformatorową lutownicę i za bardzo grzeje cynę Mundorfa?

Masz cynę bezołowiową Mundorfa, one tak mają. Lutownica nie ma tu nic do rzeczy. Stare polskie transformatorówki są świetne. Sam taką najczęściej lutuję, choć mam też kilka stacji lutowniczych. 
Takich starych polskich transformatorówek mam jedenaście sztuk. Trzeba mieć jakiś zapas, a takich już nie robią.  
Kup polską cynę ołowiową Cynel LC63 lub LC60, jakąś kalafonię i jakiś izopropanol do zmywania resztek kalafonii (acetonem też można, tyle że gorzej śmierdzi).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw opini takiego zaslacza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy i trafo w drodze. Zrobione wszystko wg wskazówek i modyfikacji McGyvera, dziękuję za cierpliwość, bo już wyczuwałem irytację. Zostało mi kupić gniazda i okablowanie. Obudowę zostawiam na koniec.

Co do okablowania, czy moglibyście coś doradzić? Zwłaszcza chodzi mi o kable sygnałowe. Wg planu płytkę dam poziomo w tylnej części, także kable sygnałowe będą miały 12-15 cm. I nie pytam teraz o kwestie lepsze/gorsze, ale raczej o ich budowę. Czy dwużyłowy interkonekt z siatką ekranującą będzie ok?

Mam jeszcze 1m kabla głośnikowego z miedzi OFC 6N solid core 1mm2 oraz 0,5mm2, z tego chcę zrobić zwory od spodu oraz podnieść potencjał żarników. On jest w teflonie, bez ekranu.

Z góry dziękuję 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

20211120_235204_resized.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.11.2021 o 23:48, McGyver napisał:

Elewacja potencjału żarników o kilkadziesiąt voltów. Robimy tak:
1. Nogi 9 wszystkich trzech podstawek lampowych łączymy do kupy przewodem.
2. Na wyjściu zasilacza anodowego instalujemy taki dzielnik (zamiast bleedera): 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Oporniki 0,6W. 
3. Punkt "HGND" łączymy przewodem z połączonymi uprzednio nogami 9. 

Chciałem zapytać, z czym połączyć punkt oznaczony na czerwono? Z masą sygnałową, czy po prostu z minusem zasilania anodowego?

dzielnik.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

jeszcze nie... 😕 Trochę zaryzykowałem, zamówiłem lampy 12AX7 Telefunken z ebay, na które czekam od 11 listopada. A tak, to wszystko jest i czeka. Jak w przyszłym tygodniu nie przyjdą, to chyba będę musiał zamówić ponownie.

Co do powyższych wątpliwości. to kable sygnałowe użyłem jakieś stare gramofonowe, ekranowane. Aby odpalić.

Elewację potencjału żarników - podłaczyłem do masy zasilania anodowego. Na forum Audiomaniacy czytałem, że powinno się podłączyć do masy sygnałowej, ale może to w sumie będzie wspólne koniec końców.

Mam jeszcze jeden dylemat, czy przez zastosowanie diody na 3ciej lampie w momencie włączania przedwzmacniacza nie pójdzie zbyt duże napięcie do wzmacniacza, które wg mojego teścia może uszkodzić mój wzmacniacz. Będę testował to na lampowej hybrydzie teścia, który takie napięcie zniesie. Dam znać, też się nie mogę doczekać.

Ps. A trafo kupiłem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - zrobił na zamówienie. Wziąłem SEC I 230v x 01.A, SEC II 13V x 1,3A

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zombie7
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Lampy dotarły :) Postaram się w weekend odpalić i zdać relację. Mam teraz małe dziecko w domu i problem z czasem

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

McGyver - czapki z głów, bowiem instrukcja była na tyle dobra, że odpaliło za pierwszym razem elegancko. Nic nie buczy. Na tą chwilę nie chcę oceniać dźwięku, bo nowe kondensatory skutkują troszkę metalicznym dźwiękiem, itp... Mój teść, który od 20 lat składa rzeczy audio, mówi, że jest bardzo dobrze i to normalne wady świeżych rzeczy.

Jestem bardzo zadowolony. To moje pierwsze dzieło Audio DYI, więc stąd może laickie pytania miałem. Zmarł niedawno mój tato, który był elektromechanikiem i całe życie naprawiał takie sprzęty. Została mi po nim walizka, lutownica... I to była dla mnie trochę taka przygoda na obcowanie myślami z moim tatą. 

Dziękuję wszystkim za pomoc. Zaczęło się od pytania o wkładkę (nota bene w mediaexpert kupiłem VM95EN za 260 zł), gramofon Pioneer i wzmacniacz Rotel i tak pykło...

Z pytań mam tylko o napięcie na 3ciej lampie. Napięcia na wyjściu z zasilacza mam w porządku anodowe 257 V, a żarnik 12,64 V. Pierwsza lampa ma 101V, druga 109V a trzecia 257V. 

Wg obliczeń mojego teścia jest dokładnie tak, jak wynika ze schematu, czyli nie ma błędu gdzieś w wykonaniu. Ale 257V to wg niego za dużo i 3cia lampa szybko padnie. Czy tak ma być? Opornik R25 mam 39K, R11 5.6K

 

Pozdrawiam 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ear834 (3)_small.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez zombie7
Ortografia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ja swojego robilem na takiej plytce

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czasem lepiej nic nie mowic i wyjsc na idiote niz sie odezwac i rozwiac wszelkie watpliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, hubertrs napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ja swojego robilem na takiej plytce

Widziałem Twoje wypowiedzi w temacie "małpiarni". Jakie modyfikacje zrobiłeś? Bo kojarzę, że nie masz diod na 3ciej lampie, a zrezygnowałeś z 1 pary kondensatorów. 

 

A ja nadal wygrzewam (nie wiem, czy jest jakiś inny sposób niż po prostu słuchać płyt), ale jest rewelacja!

Z niepokojących mnie rzeczy, zauważyłem, że 3cia lapma przy włączaniu tak na początku bardzo rozbłyska, a potem już przygasa i żarzy normalnie.

 

Pozdrawiam wszystkich 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.