Skocz do zawartości
IGNORED

Pomóżcie - buczenie wzmacniacza..

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam sprzęt : Naim 5si, stary DAC - Aune s6, nowy DAC - Chord Qutest.  

Na początku odrazu Wam powiem, że kompletnie się nie znam na elektryce - jestem kompletnym laikiem w tym temacie.

Mój problem pojawił się po wpięciu w system DACa - Chord Qutest.  Kiedy użwałem bądź używam Aune s6 - wzmacniacz był cichy, żadne buczenie w głośnikach nie bylo słyszalne. Po wypieciu interkonektów i wpięciu do Chorda można usłyszeć w głośnikach buczenie, na każdym wejściu wzmacniacza.  Po ponownym wpięciu Aune jest zupełna cisza, nawet nie musi być włączony, wystarczy że jest wpięty do listwy (Aune - wtyczka trójbolcowa, Chord - prosty zasilacz). Powiedzcie mi jak ten problem rozwiązać. Będe wdzieczny za pomoc.

29 minut temu, czesiek85 napisał:

Chord Qutest. 

Spróbuj go podłączyć do sieci przez dodatkową listwę ale bez bolca sieciowego. Albo przez jakiś rozgałęziacz bez bolca.

Prawdopodobnie jest pętala masy zamykana przez uziemienie (podłączenie bezośrednie masy audio do obudowy uziemionej tym skutkuje przy połączeniu ze sobą dóch urządzeń audio intekonektorami.

Kombinuje jak mogę, przełączam wtyczki - niestety w całym domu gniazdka z bolcami. Tylko wpięcie Aune do sieci kompletnie wycisza buczenie i nawet na maxa przekrecony potencjometrze jest cisza w głośnikach. Tak jakby ten Aune coś mial w sobie co totalnie niweluje problem - docelowo Aune chce przeniesc do innego pokoju wiec nie ma mozliwości uzycia go w systemie.

Jeśli to ma jakieś znaczenie to i wzmak ma 3 bolce w kablu zasilajacym i Dac Aune s6 ma 3 bolce. Tak jakby podłączenie dwóch urzodzeń z trzema bolcami niweluje problem.

Edytowane przez czesiek85

Ciepły grzejniczek na wszystkie boleści

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche