Skocz do zawartości
IGNORED

Składający daca....zróbcie sobie przerwę i.....


Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Lech36 napisał:

To czy poprawiały czy popsuły to rzecz gustu. Trzeba ustalić najpierw kryteria oceny a nie polegać na tym jakie swoje wrażenia opisze na forum hobbysta.

Lechu informuję Ciebie, że dawno temu ustaliłem swoje kryteria oceny 😉 jakbym miał polegać na formowych opisach to już dawno zmieniłbym to hobby na coś mniej wkurzającego 🙂 🙂

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

12.5 khz na poziomie < -90 dB też będzie ciężko wychwycić. Ogólnie ujmując to co słyszymy, nie generowany sinus jednej czy dwóch częstotliwości. Proponuję zmierzyć zniekształcenia całego pasma w muzyce. Już były robione takie pomiary różnicowe, których nikt nie słyszał a były. Na kartce papieru czy przed komputerem każdy mondry, ale w ślepym teście niewielu usłyszy różnice między MP3 320 a FLAC.

 

Zmianę kontestatora, lampy, rezystora a na pewno przetwornika dac słuchać od razu, choć te mają zbliżone parametry. Gdyby to miał być system do generowania sinusa to owszem, należałoby go badać by wypadł jak najlepszy. Dobrego brzmienia nie da się zmierzyć.

"A ci, którzy tańczyli, zostali uznani za szalonych przez tych, którzy nie słyszeli muzyki" — Friedrich Nietzsche 

31 minut temu, daris666 napisał:

Lechu informuję Ciebie, że dawno temu ustaliłem swoje kryteria oceny

Domyślam że masz swoje kryteria oceny, ja mam swoje 😉.

32 minuty temu, daris666 napisał:

akbym miał polegać na formowych opisach to już dawno zmieniłbym to hobby na coś mniej wkurzającego

🙂 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

33 minuty temu, Kris_54701 napisał:

Dobrego brzmienia nie da się zmierzyć.

No właśnie. Wg mnie nie da się również wycenić. Bo od tego zaczął się ten wątek - dac za ~220 PLN. Minęło 2 miesiące, czy chociaż jedna osoba stwierdziła, że ten dac nie generuje dobrego brzmienia? Po kilkakroć - nie, nie było takiej osoby, choć niektórzy chcieliby sugerować, że w tej cenie to niemożliwe aby dźwięk był dobry. Po kilkutygodniowej przerwie podłączyłem ten dac po wejściu analogowym do wzmiankowanego wcześniej wzmacniacza SabajA4 i budżetowych monitorów Jamo S803. Życzę każdemu przeciętnemu Forumowiczowi, aby w swoim systemie miał taki dźwięk.

W dniu 27.04.2022 o 17:21, Kris_54701 napisał:
W dniu 11.03.2022 o 21:13, (nie)przecietniak napisał:

TPA3116, JAMO STUDIO S 803 801,

Czy reszta systemu jest odpowiednia by oceniać jakość daca?

Choć TPA3116 już nie ma, to odpowiedź moja brzmi - tak.

Edytowane przez (nie)przecietniak

Świetna poglądowa galeria (nie moja) dot. TDA1541(A):

www.maxdat.eu/_galeria/Foto%20TDA1541.html

27 minut temu, Kris_54701 napisał:

12.5 khz na poziomie < -90 dB też będzie ciężko wychwycić.

Nie będzie można w ogóle wychwycić przy tej częstotliwości i tym poziomie. Chyba że przy SPL=120dB w miejscu odsłuchu to może coś się da zauważyć o ile ten maks. SLP nie spowoduje blokady słuchu, chociaż 30 dB SPL to chyba będzie już poniżej szumów tła w dzień, ale pewny nie jestem 😉.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

32 minuty temu, (nie)przecietniak napisał:

No właśnie. Wg mnie nie da się również wycenić. Bo od tego zaczął się ten wątek - dac za ~220 PLN. Minęło 2 miesiące, czy chociaż jedna osoba stwierdziła, że ten dac nie generuje dobrego brzmienia? Po kilkakroć - nie, nie było takiej osoby

Bo on generuje dobre brzmienie ale do czasu jak nie usłyszysz urządzenia które robi to lepiej 🙂

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Możliwe, to tak jak z Twoim. 🙂

Świetna poglądowa galeria (nie moja) dot. TDA1541(A):

www.maxdat.eu/_galeria/Foto%20TDA1541.html

15 minut temu, (nie)przecietniak napisał:

Możliwe, to tak jak z Twoim. 🙂

Oczywiście. 

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

7 godzin temu, oxygen napisał:

Spuść trochę pary z tą butą lampiarzy

Nie zrozumiałeś tego co napisałem. 

Wyobraź sobie, że mam do czynienia z lampą... 

3 hours ago, Kris_54701 said:

ale w ślepym teście niewielu usłyszy różnice między MP3 320 a FLAC.

Kiedyś rozsyłałem taką specjalnie spreparowaną płytkę CD. Nikomu nie udało sź wskazać poprawnie kodowania nagranych na płytce fragmentów. A wśród testujących były osoby posiadające sprzęt za wiele kzł, tzw. hiend. Też poległy. 🙂

3 godziny temu, Kris_54701 napisał:

Dobrego brzmienia nie da się zmierzyć.

Po co użyłeś przymiotnika "dobrego"? 

Po prostu, brzmienia nie da się zmierzyć, bo nikt z nikim nie dogadał się jakie wielkości i w jakiej konfiguracji miałyby być mierzone...

Póki co, "brzmienie" to domena naszego subiektywnego postrzegania.  

5 godzin temu, Kris_54701 napisał:

Na kartce papieru czy przed komputerem każdy mondry, ale w ślepym teście niewielu usłyszy różnice między MP3 320 a FLAC.

Kris to słychać dość dobrze. 

Wątek przechodzi w audiomity, w sumie fajnie trzeba ściągnąć jeszcze Szymona i można zaczynać od nowa 🙂

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

19 minutes ago, daris666 said:

Kris to słychać dość dobrze. 
🙂

Na analizatorze widma owszem, Tyle, że widać, a nie słychać 😄

 

26 minut temu, bum1234 napisał:

Na analizatorze widma owszem, Tyle, że widać, a nie słychać 😄

 

A nie prawda. Zrobiłem ślepy test i różnice są słyszalne. 

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

W dniu 29.04.2022 o 11:53, Kris_54701 napisał:

W metalu i ciężkim rocku może lepiej sprawdzić się opamp, choć i dobrze wykonana lampa mu nie ustępuje pod względem rozdzielczości.

Można sprawdzić. Kto zna twórczość THE MICHAEL SCHENKER GROUP, to poetyka poniższego utworu nie zaskoczy, bo znają oryginał. Ja na tym koncercie chciałbym być na żywo. Różnorakie skrajne emocje poszczególnych muzyków, ich różnoraka ekspresja, różnorakie wygrywanie symbiotyczne wspólnej treści pod "wodzą uzdolnionej szefowej" grającej pierwsze skrzypce, a wszystko to prowadzi do punktu kulminacyjnego w 03:37. Wideo w 4K

 

Edytowane przez (nie)przecietniak

Świetna poglądowa galeria (nie moja) dot. TDA1541(A):

www.maxdat.eu/_galeria/Foto%20TDA1541.html

Kolega z prawej strony Pani Kristen podłączony jest do

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) wzmacniacza lampowego

spacer.png

Do czego sprowadzają się różnice pomiędzy takim wzmacniaczem lampowym do użytku scenicznego a domowego?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez (nie)przecietniak

Świetna poglądowa galeria (nie moja) dot. TDA1541(A):

www.maxdat.eu/_galeria/Foto%20TDA1541.html

Kolega z prawej strony Pani Kristen podłączony jest do

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) wzmacniacza lampowego
thd-amps-guitar-heads-thd-flexi-50-head-u0708202120-28389467848839_2000x.jpg
Do czego sprowadzają się różnice pomiędzy takim wzmacniaczem lampowym do użytku scenicznego a domowego?
Taki może zniekształcać sygnał instrumentu do oporu, czyli do przesterowania. Do niego jeszcze dobrana kolumna i muzyk ma wtedy swój "sound". Faktycznie dobrane: instrument plus wzmacniacz plus kolumna i ewentualne efekty kształtują unikalne brzmienie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
24 minutes ago, (nie)przecietniak said:

Kolega z prawej strony Pani Kristen podłączony jest do

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) wzmacniacza lampowego

spacer.png

Do czego sprowadzają się różnice pomiędzy takim wzmacniaczem lampowym do użytku scenicznego a domowego?

Wzmacniacz gitarowy to zupełnie inna konstrukcja. To jest urządzenie do kształtowania brzmienia, a nie do w miarę wiernego odtwarzania tego co ktoś kiedyś nagrał.

1 hour ago, daris666 said:

A nie prawda. Zrobiłem ślepy test i różnice są słyszalne. 

Gratuluję słuchu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
24 minuty temu, msankowski napisał:

Taki może zniekształcać sygnał instrumentu do oporu, czyli do przesterowania

Czy uprawniony jest więc wniosek, także w kontekście wcześniejszych rozmów, że konstrukcje na lampach o wiele bardziej nadają się do "zniekształcania" niż tranzystorowe, a może nawet są do tego wręcz predystynowane (mówimy tylko o dźwięku) ? Jeśli tak, to następnym wnioskiem byłoby stwierdzenie, że "lampa" niezniekształcająca musi być wyjątkiem od reguły, wymaga bardziej złożonej konstrukcji, a ta musi być wtedy o wiele droższa niż , w uproszczeniu, niezniekształcający z natury tranzystor.

Świetna poglądowa galeria (nie moja) dot. TDA1541(A):

www.maxdat.eu/_galeria/Foto%20TDA1541.html

Słuszny wniosek, lampy znacznie lepiej zniekształcają dźwięk niż tranzystory i trudniej je przesterować w sposób nieakceptowalny 🙂

Druga część jest wnioskiem błędnym.

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

11 godzin temu, (nie)przecietniak napisał:

Do czego sprowadzają się różnice pomiędzy takim wzmacniaczem lampowym do użytku scenicznego a domowego?

Koledzy już powiedzieli.

Ja dodam, że wzmacniacz i ZG na estradzie to element "instrumentu". Wszystko to wykorzystuje świadomy muzyk do kształtowania brzmienia.

W domu odwrotnie. Powinniśmy jak najwierniej reprodukować to co chce artysta (reżyser, producent...). 

Edytowane przez Grzegorz7
11 minut temu, Grzegorz7 napisał:

 

W domu odwrotnie. Powinniśmy jak najwierniej reprodukować to co chce artysta (reżyser, producent...). 

I do tego lampy się nadają idealnie. 

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

16 godzin temu, bum1234 napisał:

Kiedyś rozsyłałem taką specjalnie spreparowaną płytkę CD. Nikomu nie udało sź wskazać poprawnie kodowania nagranych na płytce fragmentów. A wśród testujących były osoby posiadające sprzęt za wiele kzł, tzw. hiend. Też poległy. 🙂

Jakiś czas temu w zakładce "Hi-end" pojawił się test zrobiony przez Kolegów z forum przy pomocy przetwornika z rynku PRO firmy RME. Zgrywano z jednego źródła do różnych formatów plików a potem porównywano na słuch po wyrównaniu poziomów głośności. Warto zajrzeć do tamtego wątku. 

39 minut temu, daris666 napisał:

I do tego lampy się nadają idealnie. 

Pod warunkiem że nie będzie produkować drugiej harmonicznej w nadmiarze, innych też i będzie zabezpieczona przed sprzężeniami fizycznymi pochodzącym od drgań zewnętrznych powstających w trakcie muzyki. 

51 minut temu, Grzegorz7 napisał:

W domu odwrotnie. Powinniśmy jak najwierniej reprodukować to co chce artysta (reżyser, producent...). 

Zgadzam się, ale też bez przesady, w końcu ma być przyjemnie dla słuchacza.

11 godzin temu, daris666 napisał:

lampy znacznie lepiej zniekształcają dźwięk niż tranzystory i trudniej je przesterować w sposób nieakceptowalny

To wszystko to już historia, nie ma tzw. lepszych i gorszych zniekształceń, każde są złem. Bardzo niskie zniekształcenia są możliwe tylko na elementach półprzewodnikowych. Odporność na przesterowanie zależy tylko i wyłącznie od konstruktora i zasilania jakie zaprojektuje w układzie na półprzewodnikach. 

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

16 minut temu, Lech36 napisał:

Zgadzam się, ale też bez przesady, w końcu ma być przyjemnie dla słuchacza.

Dlatego każdy szanujący się meloman ma w domu korektor graficzny... 

 

17 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Dlatego każdy szanujący się meloman ma w domu korektor graficzny... 

W układzie aktywnym, moim zdaniem nie jest potrzebny, ale fakt że taki np. Amir z ASR używa korekcji parametrycznej do wyrównania charakterystyki po pomiarze. U nas w domu powinno być maksymalnie przyjemnie a to co proponują realizatorzy często zależy o tego jakie monitory były użyte do zrobienia mastera i w jakiej operowały akustyce. To daje sygnaturę dla realizacji, która niekoniecznie musi się nam podobać.

20 godzin temu, daris666 napisał:

Lechu informuję Ciebie, że dawno temu ustaliłem swoje kryteria oceny

To tak jak ja, taż dawno ustaliłem swoje kryteria oceny 🙂. Są oparte o technikę, naukę i możliwie logiczne myślenie.

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

No tak, korekcja akustyki pomieszczenia narzędziami DSP nie ma na celu manipulacji w masteringu. 

Skoro wydawnictwo jest z naszego punktu widzenia złe to możemy poprawić aspekt brzemienia poprzez korekcję pasma. Więcej się nie da zrobić. 

Mam tu na myśli np. pierwsze wydania CD zespołu Yes. Ewidentnie trzeba tam podnieść poziom basu.

 

 

22 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

Dlatego każdy szanujący się meloman ma w domu korektor graficzny... 

3 minuty temu, Grzegorz7 napisał:

Skoro wydawnictwo jest z naszego punktu widzenia złe to możemy poprawić aspekt brzemienia poprzez korekcję pasma. Więcej się nie da zrobić. 

Mam tu na myśli np. pierwsze wydania CD zespołu Yes. Ewidentnie trzeba tam podnieść poziom basu.

Lepiej to robić programowym modułem (np. u mnie w Volumio na malinie) czy z poziomu wzmacniacza?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Świetna poglądowa galeria (nie moja) dot. TDA1541(A):

www.maxdat.eu/_galeria/Foto%20TDA1541.html

Powiem tak. 

Jest mało określonego pasma w wydawnictwie. Może to wynikać z: 1) naszej ułomności słuchowej w tym paśmie, 2) ułomności pomieszczenia odsłuchowego, 3) rzeczywistego małego poziomu w wydawnictwie...

DSP zdoła nam poprawić  2). Są tu Koledzy, którzy maja pomysły na poprawę poprzez DSP również 1). 

Natomiast 3) poprawimy poprzez świadome wyregulowanie przez słuchacza zgodnie z jego upodobaniami. Jakimi narzędziami to zrobi jest drugorzędne. Może to zrobić również poprzez korekcję cyfrową. Ja ogólnie nazwałem to "korekcja graficzna". Po prostu ta cześć "graficzna" oznacza, że widzimy szybko co jak skorygowaliśmy. 

Natomiast korekcji ewidentnie niezrównoważonych tonalnie wydawnictw nie da się zrobić elementami typu; kable,... Za mały to zakres "regulacji". 

Edytowane przez Grzegorz7
21 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Mam tu na myśli np. pierwsze wydania CD zespołu Yes. Ewidentnie trzeba tam podnieść poziom basu.

Możliwe że z tego powodu Yes nigdy w przeszłości nie wzbudził u mnie zainteresowania aż do momentu wydania koncertu z Montreux z 2003 roku. Od tego momentu są oni w centrum moich zainteresowań muzycznych. 

8 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Natomiast korekcji ewidentnie niezrównoważonych tonalnie wydawnictw nie da się zrobić elementami typu; kable,... Za mały to zakres "regulacji". 

Święta racja 😉. Choć w pewnym małym zakresie udaje mi się retuszować ten dolny region regulując poziom sekcji niskiej w ZG aktywnych, u mnie od 200Hz w dół. Wystarczy korekta o 2 do 4dB żeby było u mnie przyjemnie. Korekta nie zawsze jest na plus żeby nie było wątpliwości.

14 minut temu, Grzegorz7 napisał:

Natomiast 3) poprawimy poprzez świadome wyregulowanie przez słuchacza zgodnie z jego upodobaniami. Jakimi narzędziami to zrobi jest drugorzędne. Może to zrobić również poprzez korekcję cyfrową. Ja ogólnie nazwałem to "korekcja graficzna". Po prostu ta cześć "graficzna" oznacza, że widzimy szybko co jak skorygowaliśmy. 

Najnowsze trzy drożne monitory aktywne firmy KRK mają DSP i wyświetlacz, który pozwala korygować charakterystykę tych ZG. Ciekawa propozycja za rozsądne pieniądze. Chętnie zobaczyłbym ich pomiary na ASR.

35 minut temu, Grzegorz7 napisał:

No tak, korekcja akustyki pomieszczenia narzędziami DSP nie ma na celu manipulacji w masteringu. 

Oczywiście że nie ma, neutralizowane są tylko uchyby pomieszczenia i przywracany jest obraz który założył realizato w studiu.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.