Skocz do zawartości
IGNORED

dac do ok 50k (nowy lub s/h)


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, .:Gerard:. napisał:

Ale czemu jedna ? Sa dwa kanały i powinny być jedna na kanal

 

Popatrz jak zbudowana jest lampa ECC83 ... .

To podwójna trioda.

Tu dobrze widać:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

42 minuty temu, pmcomp napisał:

Popatrz jak zbudowana jest lampa ECC83 ... .

To podwójna trioda.

Tu dobrze widać:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Czy to znaczy, że układ jest w pełni zbalansowany? Tam, żeby grać po XLR trzeba trafa symetryzujące. Możesz napisać kilka słów jak to działa?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

obiektywnie o audio

  • Moderatorzy
19 godzin temu, S0nic napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy ktoś się orientuje, wie jak tutaj jest zrealizowana regulacja głośności?

NAGRA Tube DAC.

Jak przekręcasz gałkę w prawo to jest głośniej, a jak w lewo to ciszej. 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

-----------------

18 minut temu, plastik1989 napisał:

Jak przekręcasz gałkę w prawo to jest głośniej, a jak w lewo to ciszej. 

Nie ma powodów do takiego nabijania się 🙂

obiektywnie o audio

  • Moderatorzy
14 godzin temu, S0nic napisał:

Czy to znaczy, że układ jest w pełni zbalansowany? Tam, żeby grać po XLR trzeba trafa symetryzujące. Możesz napisać kilka słów jak to działa?

Dopytujesz się o jakieś pierdoły, w każdym DACu, w każdym wątku, jak zdarta płyta, tylko „jak zrobiona jest regulacja, jak zrobiona regulacja”. Co Ci to da człowieku? Po pierwsze nawet podstaw elektroniki noe znasz, wiec i tak nie do końca rozumiesz odpowiedzi… 

Jeżeli w DACu masz jedna lampę (i się z tego cieszysz) to nie ma możliwości by był w pełni zbalansowany. Nie ma też co się cieszyć z 5000h bo też uogólnienie. Tyle lampa wytrzyma, ale to zależne od producenta oraz tego jak jest zaaplikowana. Przy małych napięciach i prądach wytrzyma  i 25tys h, a jeśli zaaplikuje się ja przekraczając dopuszczalne przez producenta wartości, to wytrzyma niecałe 1000h. A robił tak w zasilaczach lampowych  i Kondo i AN, a notorycznie robi to Lampiztor… Podobnie z trafami do desymatryzacji - zwykle psują dźwięk ale są takie aplikacje i firmy gdzie to trafo nie degraduje dźwięku, a wręcz pomaga: np Manley, który ma chyba większe doświadczenie w produkcji traf i mikrofonów, niż sprzętu Hi-fi, potrafi to zrobić tak dobrze, że nie widzę żadnego spadku jakości, słuchając przez trafa (można je pominąć, przełącznikiem o porównać w locie).

Jaki z tego wniosek? Taki, że nie ma co się fiksowac na starcie na rozwiązanie typu „tylko A klasa”, „tylko analogowe sterowanie”, „tylko bez traf” itd. To audiofilskie mity nie mające realnego przełożenia, na to jak ten sprzęt finalnie zagra. Każde z tych rozwiązań można zrobić zarówno dobrze jak i źle, więc koniec końców i tak trzeba dany sprzęt sprawdzić w konkretnej aplikacji. Jak na starcie się uprzesz,  że coś dyskwalifikujesz, przez jakiś parametr (którego nawet do końca nie rozumiesz) to znacznie skomplikujesz sobie wybór sprzętu. 
 

Przy całym zapale jaki masz do utrudnienia sobie życia plus zapale do prowadzenia durnych dyskusji, jakbyś wziął sobie do serca co napisałem, może znalazłbyś w końcu DACa, który spełni Twoje oczekiwania. 

-----------------

46 minut temu, plastik1989 napisał:

Dopytujesz się o jakieś pierdoły, w każdym DACu, w każdym wątku, jak zdarta płyta, tylko „jak zrobiona jest regulacja, jak zrobiona regulacja”. Co Ci to da człowieku? Po pierwsze nawet podstaw elektroniki noe znasz, wiec i tak nie do końca rozumiesz odpowiedzi… 

Jeżeli w DACu masz jedna lampę (i się z tego cieszysz) to nie ma możliwości by był w pełni zbalansowany. Nie ma też co się cieszyć z 5000h bo też uogólnienie. Tyle lampa wytrzyma, ale to zależne od producenta oraz tego jak jest zaaplikowana. Przy małych napięciach i prądach wytrzyma  i 25tys h, a jeśli zaaplikuje się ja przekraczając dopuszczalne przez producenta wartości, to wytrzyma niecałe 1000h. A robił tak w zasilaczach lampowych  i Kondo i AN, a notorycznie robi to Lampiztor… Podobnie z trafami do desymatryzacji - zwykle psują dźwięk ale są takie aplikacje i firmy gdzie to trafo nie degraduje dźwięku, a wręcz pomaga: np Manley, który ma chyba większe doświadczenie w produkcji traf i mikrofonów, niż sprzętu Hi-fi, potrafi to zrobić tak dobrze, że nie widzę żadnego spadku jakości, słuchając przez trafa (można je pominąć, przełącznikiem o porównać w locie).

Jaki z tego wniosek? Taki, że nie ma co się fiksowac na starcie na rozwiązanie typu „tylko A klasa”, „tylko analogowe sterowanie”, „tylko bez traf” itd. To audiofilskie mity nie mające realnego przełożenia, na to jak ten sprzęt finalnie zagra. Każde z tych rozwiązań można zrobić zarówno dobrze jak i źle, więc koniec końców i tak trzeba dany sprzęt sprawdzić w konkretnej aplikacji. Jak na starcie się uprzesz,  że coś dyskwalifikujesz, przez jakiś parametr (którego nawet do końca nie rozumiesz) to znacznie skomplikujesz sobie wybór sprzętu. 
 

Przy całym zapale jaki masz do utrudnienia sobie życia plus zapale do prowadzenia durnych dyskusji, jakbyś wziął sobie do serca co napisałem, może znalazłbyś w końcu DACa, który spełni Twoje oczekiwania. 

To jaka w końcu jest regulacja w tej Nagrze bom ciekaw 🙂 ?

Reszty nie chce mi się komentować, to jakiś moderacyjny bełkot. Już ty tam wiesz na co ja się fiksuje 🙂

Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

  • Moderatorzy
3 minuty temu, S0nic napisał:

To jaka w końcu jest regulacja w tej Nagrze bom ciekaw 🙂 ?

Reszty nie chce mi się komentować, to jakiś moderacyjny bełkot. Już ty tam wiesz na co ja się fiksuje 🙂

Ale masz napisane dwa posty wcześniej jak jest zrobiona tan regulacja. Jeśli Ci to pomoże w budowaniu systemu, to dodam, że gałka obraca się skokowo i ma srebrny kolor. Najważniejsze informacje już masz, powodzenia. 

-----------------

Gość

(Konto usunięte)
45 minut temu, plastik1989 napisał:

Jeżeli w DACu masz jedna lampę (i się z tego cieszysz) to nie ma możliwości by był w pełni zbalansowany.

teoretycznie jest to możliwe

jeśli lampa jest podwójną triodą  a symetryzacja została wcześniej zrobiona np na jfetach to sygnał plusowy może być wzmocniony przez jedną triodę a minusowy przez drugą ... z tym , że obie triody są w jednej bańce

  • Moderatorzy
4 minuty temu, slawek.xm napisał:

teoretycznie jest to możliwe

jeśli lampa jest podwójną triodą  a symetryzacja została wcześniej zrobiona np na jfetach to sygnał plusowy może być wzmocniony przez jedną triodę a minusowy przez drugą ... z tym , że obie triody są w jednej bańce

Teoretycznie mało rzeczy jest nie możliwych. Nawet w pełni zbalansowany DAC stereo na jednej podwójnej triodzie. 
Ale tak dziwne, nietypowe rozwiązanie tym bardziej wymaga posłuchania w realu, a jescze mniej ma sens, rozważania jak gra na podstawie wydumanej topologii układu - a tylko o to mi chodzi. 
 

Słuchałem tej Nagry, nieźle to grało, ale nie zwaliło mnie z nóg - co miało na to wpływ jedna lampa czy sterowanie głośności? 

-----------------

11 minut temu, plastik1989 napisał:

Teoretycznie mało rzeczy jest nie możliwych. Nawet w pełni zbalansowany DAC stereo na jednej podwójnej triodzie. 
Ale tak dziwne, nietypowe rozwiązanie tym bardziej wymaga posłuchania w realu, a jescze mniej ma sens, rozważania jak gra na podstawie wydumanej topologii układu - a tylko o to mi chodzi. 
 

Słuchałem tej Nagry, nieźle to grało, ale nie zwaliło mnie z nóg - co miało na to wpływ jedna lampa czy sterowanie głośności? 

A pisałeś że to niemożliwe 🙂

musisz się trochę jeszcze podszkolić 😉

obiektywnie o audio

  • Moderatorzy
8 minut temu, S0nic napisał:

A pisałeś że to niemożliwe 🙂

musisz się trochę jeszcze podszkolić 😉

A Ty zawierzasz interpretacji jednego usera, kontra drugiego usera, nie mając nawet bladego pojęcia o czym rozmawiają. Więc nie masz nawet najmniejszych szans ocenić który z nich ma racje. Równie dobrze mogę mieć ja, jak i Slawek. Tego nie wiesz. 
 

To co napisał, Slawek to dyskusja czysto akademicka i co do zasady ma racje. Jako ekstremalny wyjątek od reguły. W rzeczywistości, jeśli nie dzielic włosa na czworo, to racje mam jak.
 

Natomiast gdyby zadać pytanie tak: czy z prawdopodobieństwem ocierającym się o pewność, typu 99% pewności i 1% na margines błędu i skrajnie nie typowego rozwiązania, można założyć że lampowe urządzenie stereo, w pełni zbalansowane (w rozumieniu braku desymatryzacji układu, a późniejszej symetryzacji, np. trafami) nie jest w stanie być skonstruowane w oparciu o jedną podwójną triodę, a potrzebne są minim dwie (czyli cztery triody w dwóch duotriodach) by każda trioda mogła obsługiwać plusa i minusa każdego z kanałów, to myślę, że Slawek przyznałby mi rację. A w tym Twoim wcześniejszym pytaniu o zbalansowanie, właśnie było zawarte takie pytanie jak napisałem powyżej. Gdybys zadawał je w kategorii dyskusji akademicko-filozoficznej (a do tego to zmierza), to skonstruował byś je w taki sposób (oczywiście gdybys wiedział o czym piszesz…). 
 

Ja w dalsze dyskusje filozoficzne wchodzić nie będę, z Tobą nie ma o czym, masz zbyt duże ograniczenia w wiedzy i chyba w aparacie przetwórczym wiedzy również. 
 

Ze Sławkiem, również odpuszczam, bo ma znacznie głębsza wiedzę teoretyczną niż ja, ale (chyba) nie ma między nami zgody co do tego, czy to ma jakieś realne znaczenie… Moim zdaniem nie. Nawet nawet najlepszy teoretycznie układ, po zmontowaniu może zagrać słabo. A teoretycznie prymitywny i skrajnie uproszczony układ, może podbijać serca - popatrz na Kondo. Ich układy są tak proste, że mógłbyś je pisakiem na dłoni rozrysować, patrząc na zdjęcie sprzętu z odkręcona obudowa. I co z tego wynika? Nic. I tak trzeba sprawdzić, posłuchać. 
Kolejny przykład, może nawet bliższy Tobie - Lmapiztor. Analiza jego układów, dla kogoś kto ma podstawowa wiedzę o elektronice, to pasmo błędów w sztuce, błędnej aplikacji lamp itd. I co stego, skoro jakiś odbiorców znalazł i Ci odbiorcy są zadowoleni i dobrze im to gra?

A Ty w dyskusji ze mną, skup się może na merytoryce, bo tego Ci brakuje, a daruj sobie epitety typu „moderacyjny bełkot”. Jak nie wiesz co mi odpisać, jak ripostować, to nie pisz nic, a nie odwołuj się do argumentów które nie maja znaczenia. Nic to nie zmienia czy post pisał moderator czy user, bo w żaden sposób nie dotyka spraw forumowych. Odpisałeś tak bi zabrakło Ci argumentów, a bardzo chciałeś kopnąć. Tak samo teraz, powołujesz się na post o wiedzę Slawka, a nawet nie wiesz o czym On pisze… Tylko po to by mi spróbować dogryźć… Chcesz to zrobić to się doucz i wtedy używaj własnych argumentów - wcale nie mam olbrzymiej wiedzy elektronicznej, wiec jak się postarasz i doedykujesz to już za 2-3 lata będziesz mnie mógł rozbijać na argumenty, które przyjemnej będziesz rozumiał. 
 

I przy całym braku sympatii z jedej i drugiej strony, poważnie próbuje Ci pomóc zrozumieć, byś nie dobierał sprzęty w oparciu o detale technologiczne bo 1. nie rozumiesz ich 2. Nawet jakbyś rozumiał, to doszedłbyś do wniosku, ze i tak każdą technologię można wykonać poprawnie i blednie. Co implikuje fakt, że każdy sprzęt trzeba i tak sprawdzić. 
 

Rozumna osoba zrozumiałaby to po jedym zdaniu, innym trzeba to tłumaczyć całymi wywodami. A owocnych poszukiwań DACa, który spełni Twoje oczekiwania i da Ci zadowolenie, życzę i trzymam kciuki byś trafił na taki. 

-----------------

55 minut temu, plastik1989 napisał:

A Ty zawierzasz interpretacji jednego usera, kontra drugiego usera, nie mając nawet bladego pojęcia o czym rozmawiają. Więc nie masz nawet najmniejszych szans ocenić który z nich ma racje. Równie dobrze mogę mieć ja, jak i Slawek. Tego nie wiesz. 
 

To co napisał, Slawek to dyskusja czysto akademicka i co do zasady ma racje. Jako ekstremalny wyjątek od reguły. W rzeczywistości, jeśli nie dzielic włosa na czworo, to racje mam jak.
 

Natomiast gdyby zadać pytanie tak: czy z prawdopodobieństwem ocierającym się o pewność, typu 99% pewności i 1% na margines błędu i skrajnie nie typowego rozwiązania, można założyć że lampowe urządzenie stereo, w pełni zbalansowane (w rozumieniu braku desymatryzacji układu, a późniejszej symetryzacji, np. trafami) nie jest w stanie być skonstruowane w oparciu o jedną podwójną triodę, a potrzebne są minim dwie (czyli cztery triody w dwóch duotriodach) by każda trioda mogła obsługiwać plusa i minusa każdego z kanałów, to myślę, że Slawek przyznałby mi rację. A w tym Twoim wcześniejszym pytaniu o zbalansowanie, właśnie było zawarte takie pytanie jak napisałem powyżej. Gdybys zadawał je w kategorii dyskusji akademicko-filozoficznej (a do tego to zmierza), to skonstruował byś je w taki sposób (oczywiście gdybys wiedział o czym piszesz…). 
 

Ja w dalsze dyskusje filozoficzne wchodzić nie będę, z Tobą nie ma o czym, masz zbyt duże ograniczenia w wiedzy i chyba w aparacie przetwórczym wiedzy również. 
 

Ze Sławkiem, również odpuszczam, bo ma znacznie głębsza wiedzę teoretyczną niż ja, ale (chyba) nie ma między nami zgody co do tego, czy to ma jakieś realne znaczenie… Moim zdaniem nie. Nawet nawet najlepszy teoretycznie układ, po zmontowaniu może zagrać słabo. A teoretycznie prymitywny i skrajnie uproszczony układ, może podbijać serca - popatrz na Kondo. Ich układy są tak proste, że mógłbyś je pisakiem na dłoni rozrysować, patrząc na zdjęcie sprzętu z odkręcona obudowa. I co z tego wynika? Nic. I tak trzeba sprawdzić, posłuchać. 
Kolejny przykład, może nawet bliższy Tobie - Lmapiztor. Analiza jego układów, dla kogoś kto ma podstawowa wiedzę o elektronice, to pasmo błędów w sztuce, błędnej aplikacji lamp itd. I co stego, skoro jakiś odbiorców znalazł i Ci odbiorcy są zadowoleni i dobrze im to gra?

A Ty w dyskusji ze mną, skup się może na merytoryce, bo tego Ci brakuje, a daruj sobie epitety typu „moderacyjny bełkot”. Jak nie wiesz co mi odpisać, jak ripostować, to nie pisz nic, a nie odwołuj się do argumentów które nie maja znaczenia. Nic to nie zmienia czy post pisał moderator czy user, bo w żaden sposób nie dotyka spraw forumowych. Odpisałeś tak bi zabrakło Ci argumentów, a bardzo chciałeś kopnąć. Tak samo teraz, powołujesz się na post o wiedzę Slawka, a nawet nie wiesz o czym On pisze… Tylko po to by mi spróbować dogryźć… Chcesz to zrobić to się doucz i wtedy używaj własnych argumentów - wcale nie mam olbrzymiej wiedzy elektronicznej, wiec jak się postarasz i doedykujesz to już za 2-3 lata będziesz mnie mógł rozbijać na argumenty, które przyjemnej będziesz rozumiał. 
 

I przy całym braku sympatii z jedej i drugiej strony, poważnie próbuje Ci pomóc zrozumieć, byś nie dobierał sprzęty w oparciu o detale technologiczne bo 1. nie rozumiesz ich 2. Nawet jakbyś rozumiał, to doszedłbyś do wniosku, ze i tak każdą technologię można wykonać poprawnie i blednie. Co implikuje fakt, że każdy sprzęt trzeba i tak sprawdzić. 
 

Rozumna osoba zrozumiałaby to po jedym zdaniu, innym trzeba to tłumaczyć całymi wywodami. A owocnych poszukiwań DACa, który spełni Twoje oczekiwania i da Ci zadowolenie, życzę i trzymam kciuki byś trafił na taki. 

A chciałem tylko wiedzieć czy Nagra ma regulacje cyfrową czy na drabince... 🙂

 

Edytowane przez S0nic

obiektywnie o audio

4 godziny temu, slawek.xm napisał:

teoretycznie jest to możliwe

jeśli lampa jest podwójną triodą  a symetryzacja została wcześniej zrobiona np na jfetach to sygnał plusowy może być wzmocniony przez jedną triodę a minusowy przez drugą ... z tym , że obie triody są w jednej bańce

W układzie który przytoczyłeś właśnie potrzeba dwóch podwójnych lamp na układ stereo.

Układ "zbalansowany" oznacza purystyczną drogę sygnału, gdzie każdy stopień, nie ważne czy wzmacniający czy tłumiący, robi to różnicowo, czyli przetwarzając różnicę pomiędzy dwoma sygnałami "+" i "-", z pominięciem masy. Daje to szereg korzyści jak lepszy stosunek sygnał-szum, kasowanie niektórych rodzajów zakłóceń, ale ma też wady jak choćby podwojenie ilości komponentów s torze analogowym.

Ja w Nagrze widzę trafa, zresztą jest dostępny spory artykuł na ich tylko temat. Jest też spory potencjometr ALPSa.

Zdjęcia pcb esoteric vs teac, roznice sa glownie w zasilaczach:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość

(Konto usunięte)
3 godziny temu, Muzg napisał:

W układzie który przytoczyłeś właśnie potrzeba dwóch podwójnych lamp na układ stereo.

Układ "zbalansowany" oznacza purystyczną drogę sygnału, gdzie każdy stopień, nie ważne czy wzmacniający czy tłumiący, robi to różnicowo

 

gdyby to miało znaczenie w praktyce nawet schemat mógłbym narysować ale przy jak to plastik1989 napisał akademickiej dyskusji , szkoda pracy

układ różnicowy można zrobić na tranach a triodę wykorzystać tylko jako element wzmacniający

ale tak ja piszę o jednym kanale czyli na dwa kanały potrzebne są dwie duotriody

przyznaję rację , sorry

 

Edytowane przez slawek.xm
Gość

(Konto usunięte)

jeszcze raz , w układzie zbalansowanym mamy cztery tory wzmocnienia po dwa na kanał więc potrzebne są przynajmniej dwie lampy a nie jedna

walnąłem głupotę sugerując się jednym kanałem , przepraszam kolegów

On 3/1/2023 at 7:45 PM, .:Gerard:. said:

Mowili mi ze lampy maja żywotność 10.000h, wersje 80Xs 15.000h , (JAN) 20.000h a 8XCC "wieczne"

Bzdury ci mówili. Tyle lat w audio jesteś i nie odsiewasz takich stwierdzeń? Żal cytować takie rzeczy publicznie. Istnieją lampy teoretycznie "wieczne" tylko że one zostały wykonane w drodze eksperymentów i szybko zaniechano ich wdrożenia do produkcji masowej. Taki overkill. Można znacząco podwyższyc życie lamp względem nominalnego przewidywanego czasu życia, badania Philipsa wskazywały że nawet do 4x..ale dzięki obniżeniu napieć anodowych (znacząco) i żarzenia ( nieznacznie) a przecież prawie nikt tak nie projektuje lampowych układów do audio, w zasadzie tylko DIY-owcy co się "nie znają" ;-). Dłużej nie znaczy lepiej. Każdy układ ma swoje "optymalne" warunki pracy i rzadko kiedy oznacza to że komponenty żyją w nim wówczas najdłużej.

@Airmike … szkoda dawac rady temu chłopakowi. On pozjadal wszystkie rozumy. Niech wtopi troche to sie moze czegos nauczy. Ja odpadam.

Producenci obecnego sprzetu audio znaja sie najlepiej i stosuja lampy chińskie z ruskie z nowej produkcji bo sa przeciez najlepsze. Jak ich sprzęt. Tego niech sie trzyma. W koncu tez za takie wlasnie lampy placi sie dzisiaj takie ceny za hi-end. Jakie lampy taki hi-end 🙂 .

Jesli prezes jakigos hiendowego dealera mu w Monachium polecil ECC83 pod brandem JJ i specjalnie dla niego je zamowił to ja im obu gratuluję 😉 . 

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

JJ to śmiecie

 

 

Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

Godzinę temu, audiograde napisał:

JJ to śmiecie

 

 

W pełni się z tobą zgadzam, to odpowiednia nazwa dla tych lamp.

Muszę przewietrzyć mój system…

proponować JJ to tak jakby sugerować że wystarczająco świetnym jest stockowy chiński bezpiecznik za 0,2 grosze w hurcie - 5 groszy w detalu

 

bo przecież wszyscy to wkładają - i działa!  🙂

 

Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

2 godziny temu, audiograde napisał:

JJ to śmiecie

 

 

U mnie nie pasują, ale znam ich sygnaturę brzmienia, wiec napisz proszę dlaczego "śmiecie"
Przesłuchałem jak na razie około 30 różnych par lamp, poznałem ich brzmienia, jak będę z kimś dyskutował czy komuś doradzał to z doświadczenia a nie ze mi się wydaje jak większości tutaj.

17 godzin temu, Airmike napisał:

Bzdury ci mówili. Tyle lat w audio jesteś i nie odsiewasz takich stwierdzeń? Żal cytować takie rzeczy publicznie. Istnieją lampy teoretycznie "wieczne" tylko że one zostały wykonane w drodze eksperymentów i szybko zaniechano ich wdrożenia do produkcji masowej. Taki overkill. Można znacząco podwyższyc życie lamp względem nominalnego przewidywanego czasu życia, badania Philipsa wskazywały że nawet do 4x..ale dzięki obniżeniu napieć anodowych (znacząco) i żarzenia ( nieznacznie) a przecież prawie nikt tak nie projektuje lampowych układów do audio, w zasadzie tylko DIY-owcy co się "nie znają" ;-). Dłużej nie znaczy lepiej. Każdy układ ma swoje "optymalne" warunki pracy i rzadko kiedy oznacza to że komponenty żyją w nim wówczas najdłużej.

Zal to czytać takie komentarze, napisane w cudzysłowy wiec się .... domysł

4 minuty temu, .:Gerard:. napisał:

U mnie nie pasują, ale znam ich sygnaturę brzmienia, wiec napisz proszę dlaczego "śmiecie"

nie są w stanie wygenerować "powietrza" po prostu grają dzwięki, dosyć prostacko

zresztą ich opinia na świecie jest znana - idzie za tym i cena - jeśli można kupić sztukę małej triody za 40 zł a taki sam typ TFK kosztuje 1000 - to chyba o czymś świadczy?  🙂  Nie tylko o rzadkości występowania - bo ludziom którym zależy na dzwięku nie jest obojętne czego słuchają i potrafią docenić te "drobne" różnice między nimi i poświęcić się finansowo.

Ale przecież przymusu nie ma 🙂

Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

7 minut temu, audiograde napisał:

nie są w stanie wygenerować "powietrza" po prostu grają dzwięki, dosyć prostacko

zresztą ich opinia na świecie jest znana - idzie za tym i cena - jeśli można kupić sztukę małej triody za 40 zł a taki sam typ TFK kosztuje 1000 - to chyba o czymś świadczy?  🙂  Nie tylko o rzadkości występowania - bo ludziom którym zależy na dzwięku nie jest obojętne czego słuchają i potrafią docenić te "drobne" różnice między nimi i poświęcić się finansowo.

Ale przecież przymusu nie ma 🙂

Cena tych JJ803s to 50€ za parę wiec nie 40 pln. wiec chyba nie o tych piszesz
Świadczy, ze ktoś kogoś ładuje w balona
 

 

ECC803SJJ Goldpin, zaplecionemu 50€ za pare a widzę na rynku sa po 34-40€ za sztukę

Edytowane przez .:Gerard:.

Wprost i bez cytatów. Żal to wkładac jj super duper 803s gold pin za 50eur para do daca za 50k  i pisać dyrdymały jak wyżej. Żal prądu, czasu i wypocin recenzowanych na podstawie takich działań. Dostałeś rady. Nie korzystasz? - twoja sprawa. Co do ciągu dalszego.. sam się domyśl. Tego co myślimy o twoich lampowych przygodach także.

10 minut temu, Airmike napisał:

Dostałeś rady. Nie korzystasz? - twoja sprawa.

dokładnie - a potem wieczne roszady  🙂

i zwykle roszady nie tam gdzie trzeba - czyli zamiast poprawa / zmiana drobnymi kroczkami - to rzucanie się na coś zupełnie innego, strata połowy kasy

bo jak to? - tyla piniondza zainwestowane - a tu wciąż nie ma nirwany?  🙂

 

 

Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

2 godziny temu, audiograde napisał:

proponować JJ to tak jakby sugerować że wystarczająco świetnym jest stockowy chiński bezpiecznik za 0,2 grosze w hurcie - 5 groszy w detalu

 

bo przecież wszyscy to wkładają - i działa!  🙂

 

Takie jego jedyne zadanie, jak sama nazwa wskazuje ZABEZPIECZYĆ  - działa, dopóki się nie przepali, wtedy nie działa, a elektronika pozostaje nieuszkodzona...bo właśnie ją zabezpieczył 🙂

tak - jest to funkcja podstawowa 🙂

Nie myśl. Jeśli już pomyślałeś, to nie mów. Jeśli już powiedziałeś, to nie pisz. Jeśli już napisałeś, to nie podpisuj. Jeśli podpisałeś, to się nie dziw!

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.