Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry.

Mam pytanie do bardziej ogarniętych w temacie xlr.

Nigdy tego nie używałem, ponieważ nigdy nie miałem dwóch urządzeń które posiadały xlr zbalansowany.

Teraz mam takie urządzenia.

Wzmacniacz Advance Paris a 10.

Oraz Xindak Muse Deluxe 1.

Z ciekawości kupiłem taki kabel. Na przewodzie Klotz, oraz wtykach Nakamichi.

Dzisiaj to przyszło. Bardzo ładne kable.

Podpiąłem to w system.

Ładnie gra tak miękko.

Ale z ciekawości przełączyłem na zwykłe RCA.

I okazało się że RCA gra sporo głośniej. Czy to normalne. Chyba powinno być odwrotnie. Co panowie na to.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/
Udostępnij na innych stronach

Wejście XLR we wzmacniaczu nie oznacza jeszcze, że jest zbalansowany,

więc za to dodatkowe tłumienie pewnie odpowiadają układy dopasowujące.

Podobnie może też być z CD'kiem ...

Ale może ktoś miał z nimi bliższą przyjemność i wie na pewno.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5931332
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, kinomaniak 2 napisał:

RCA gra sporo głośniej.

Teoretycznie powinien grać ciszej ,gdyż poziom wyjściowy dla wyjść cinch to 2 V ,natomiast dla xlr 4 V.

Sygnał z tego CD jest podawany do wejścia xlr przez symetryzator ,najprawdopodobniej .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zrzutekranuz2023-05-2015-40-52.thumb.png.f081f0031a53439c25955f95ea12ed6e.png

Masz instrukcję obsługi ? Sprawdź jakie napięcie wyjściowe podają dla poszczególnych wyjść .

 

25 minut temu, kinomaniak 2 napisał:

we wzmacniaczu

Może być wejście xlr ,jednak symetryczne ono może nie być .Z reguły w sporo droższych wzmacniaczach nie jest ,a sygnał jest desymetryzowany .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5931373
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, kinomaniak 2 napisał:

Dzień dobry.

Mam pytanie do bardziej ogarniętych w temacie xlr.

Nigdy tego nie używałem, ponieważ nigdy nie miałem dwóch urządzeń które posiadały xlr zbalansowany.

Teraz mam takie urządzenia.

Wzmacniacz Advance Paris a 10.

Oraz Xindak Muse Deluxe 1.

Z ciekawości kupiłem taki kabel. Na przewodzie Klotz, oraz wtykach Nakamichi.

Dzisiaj to przyszło. Bardzo ładne kable.

Podpiąłem to w system.

Ładnie gra tak miękko.

Ale z ciekawości przełączyłem na zwykłe RCA.

I okazało się że RCA gra sporo głośniej. Czy to normalne. Chyba powinno być odwrotnie. Co panowie na to.

Powinno być tak samo. Niestety, standardów jest wiele i każdy może sobie wybrać, nawet w obrębie tej samej firmy są różnice, więc co dopiero przy różnych firmach.

Konkretnie to poziom na różnych złączach powinien różnić się dokładnie czterokrotnie, to znaczy na złączach rca powinno być -10dBV a na złączach symetrycznych +4dBu. Jest to prawie dokładnie 12dB różnicy i tak pracuje sprzęt, który standardów się trzyma. Jednak z niewiadomych względów wprowadzono standard "audiofilski" wg którego na złączach symetrycznych sygnał jest wyższy tylko dwukrotnie czyli o 6dB. Audiofile dali sobie to wcisnąć jako coś lepszego, a jest to efektem upraszczania konstrukcji. Jest jeszcze trzecia opcja, w której sygnał na wyjściu symetrycznym ma ten sam poziom co niesymetrycznym i takie rozwiązanie też bywa stosowane. Tak więc jeżeli jest jak jest, to mamy loterię. Powodzenia 😉

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5931547
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, przemak napisał:

wprowadzono standard "audiofilski"

Bardzo podoba mi się te określenie 🙂 

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5931558
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, yayacek napisał:

Bardzo podoba mi się te określenie 🙂 

No niestety tak jest. A taka firma Hegel ma inny poziom na wyjściach swoich urządzeń i inny na wejściach przy połączeniach symetrycznych - to jest standard audiofilski przez duże G 😉 

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5931560
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, baltfan napisał:

 

Może być wejście xlr ,jednak symetryczne ono może nie być .Z reguły w sporo droższych wzmacniaczach nie jest ,a sygnał jest desymetryzowany .

W urządzeniach Sansui wejście XLR to wejście XLR w pełni zbalansowane bez żadnych sztuczek typu desymetryzator. 

„Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym.”                                   „Lewicowość to rodzaj fantazji masturbacyjnej, dla której świat faktów nie ma najmniejszego znaczenia”                 George Orwell

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5931562
Udostępnij na innych stronach

Nie chce być inaczej 🙂

„Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym.”                                   „Lewicowość to rodzaj fantazji masturbacyjnej, dla której świat faktów nie ma najmniejszego znaczenia”                 George Orwell

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5931650
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Tajitsu napisał:

W urządzeniach Sansui wejście XLR to wejście XLR w pełni zbalansowane bez żadnych sztuczek typu desymetryzator. 

Czyli jest zepsute i nie spełnia warunków bycia wejściem symetrycznym. Ale spoko, sobota jest. 

nagrywamy.com

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5931724
Udostępnij na innych stronach

Może @Bumpalump opisze dokładniej x-balanced.

„Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym.”                                   „Lewicowość to rodzaj fantazji masturbacyjnej, dla której świat faktów nie ma najmniejszego znaczenia”                 George Orwell

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5931759
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...
On 5/20/2023 at 12:27 PM, kinomaniak 2 said:

Dzień dobry.

Mam pytanie do bardziej ogarniętych w temacie xlr.

Nigdy tego nie używałem, ponieważ nigdy nie miałem dwóch urządzeń które posiadały xlr zbalansowany.

Teraz mam takie urządzenia.

Wzmacniacz Advance Paris a 10.

Oraz Xindak Muse Deluxe 1.

Z ciekawości kupiłem taki kabel. Na przewodzie Klotz, oraz wtykach Nakamichi.

Dzisiaj to przyszło. Bardzo ładne kable.

Podpiąłem to w system.

Ładnie gra tak miękko.

Ale z ciekawości przełączyłem na zwykłe RCA.

I okazało się że RCA gra sporo głośniej. Czy to normalne. Chyba powinno być odwrotnie. Co panowie na to.

 

Rotel RB991 też ma XLR, ale jak zajrzysz do środka to XLR = RCA, warto doczytać bo samo wyjscie jak kolega wyżej napisal nie oznacza że wzmak jest zbalansowany. Inny przykład np. proceed amp2.
Olej to xlr i znajdź dobrą lampę :) podłącz z głośnikiem DC i zapomnisz o kablach :)
A jak chcesz słyszeć różnice, odepnij xlr w czasie sprawdzania RCA i na odwrót, i sprawdź rezystancję kabli co byś po cyfrach rozumiał ocb.

Edytowane przez audiofan60
rezystancja
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5952164
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, audiofan60 napisał:

Rotel RB991 też ma XLR, ale jak zajrzysz do środka to XLR = RCA, warto doczytać bo samo wyjscie jak kolega wyżej napisal nie oznacza że wzmak jest zbalansowany. Inny przykład np. proceed amp2.

Mylisz pojęcia "wzmacniacza zbalansowanego" z pojęciem "symetria połączenia". XLR nie oznacza wzmacniacza zbalansowanego tylko możliwość pracy z połączeniami symetrycznymi. 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5952900
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, audiofan60 napisał:

 

…i zapomnisz o kablach 🙂
 

No nie wiem 😉

„Im dalej społeczeństwo dryfuje od prawdy, tym bardziej nienawidzi tych, którzy ją głoszą. Prawda jest nową mową nienawiści. Mówienie prawdy w epoce zakłamania jest czynem rewolucyjnym.”                                   „Lewicowość to rodzaj fantazji masturbacyjnej, dla której świat faktów nie ma najmniejszego znaczenia”                 George Orwell

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5952914
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.06.2023 o 13:39, Tajitsu napisał:

No nie wiem 😉

Zapomnieć można, tylko sobie człowiek przypomni w najgorszej chwili :D

W dniu 10.06.2023 o 13:29, Lech36 napisał:

Mylisz pojęcia "wzmacniacza zbalansowanego" z pojęciem "symetria połączenia". XLR nie oznacza wzmacniacza zbalansowanego tylko możliwość pracy z połączeniami symetrycznymi. 

Amen

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5955538
Udostępnij na innych stronach
W dniu 10.06.2023 o 13:29, Lech36 napisał:

Mylisz pojęcia "wzmacniacza zbalansowanego" z pojęciem "symetria połączenia". XLR nie oznacza wzmacniacza zbalansowanego tylko możliwość pracy z połączeniami symetrycznymi. 

Napewno tak, ale były takie przypadki jak choćby Pass Aleph 5,3 itd.. które grały wyraźnie lepiej z sygnałem XLR niż RCA.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5956971
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, jurek1 napisał:

Napewno tak, ale były takie przypadki jak choćby Pass Aleph 5,3 itd.. które grały wyraźnie lepiej z sygnałem XLR niż RCA.

Dobrze zrobiony układ połączeń XLR i RCA nie będzie się różnił jakością, może tylko zaistnieć różnica poziomów pomiędzy nimi (nie musi) a w takim wypadku głośniejsze jest najczęściej odbierane jako lepsze.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5957066
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Lech36 napisał:

Dobrze zrobiony układ połączeń XLR i RCA nie będzie się różnił jakością, może tylko zaistnieć różnica poziomów pomiędzy nimi (nie musi) a w takim wypadku głośniejsze jest najczęściej odbierane jako lepsze.

to był bardzo prosto, i dobrze zrobiony układ. Do tej pory pamiętam jego walory brzmieniowe. Niestety zabójczo wpływający na rachunki za energię. Klasa A SE. Prościej chyba się nie da. Oczywiście nie idealny pod względem parametrów itd.. ale brzmienie bardzo ludzkie, naturalne. Co ciekawe porównywałem swoją kopię z oryginałem, i oryginał grał znaczniej mniej A klasowo, bardziej w kierunku klasy AB, ale wiadomo, inne elementy, inny projekt płytki.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5957072
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, Lech36 napisał:

Dobrze zrobiony układ połączeń XLR i RCA nie będzie się różnił jakością, może tylko zaistnieć różnica poziomów pomiędzy nimi (nie musi) a w takim wypadku głośniejsze jest najczęściej odbierane jako lepsze.

Pomiary mówią co innego 😉 Sprawdź sobie poziom szumów i dynamikę na wyjściu XLR i RCA w DAC. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5957088
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, Piopio napisał:

Pomiary mówią co innego 😉 Sprawdź sobie poziom szumów i dynamikę na wyjściu XLR i RCA w DAC. 

Po co mam sprawdzać, nic co jest poniżej -80dB mnie nie interesuje. Właściciele analogowych źródeł muszą się zmagać ze znacznie wyższymi poziomami szumów a i tak twierdzą że analog jest najlepszy 😉. Szum na wyjściu RCA i XLR przy tej samej głośności sygnału użytkowego powinien być podobny, tak jest w moich urządzeniach. Jeżeli jest inny to znaczy że jest inaczej rozwiązane wyjście w jednym i drugim przypadku, ale nie będzie to miało wpływu na jakość tylko na poziom który jak wiesz przed każdym porównaniem należy sprawdzić i wyrównać.

Godzinę temu, jurek1 napisał:

Oczywiście nie idealny pod względem parametrów itd.. ale brzmienie bardzo ludzkie, naturalne.

Brzmieniowo sprzęt w domu powinien być neutralny, jak nie jest to nie może być przedstawiany jako wzorzec.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5957119
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Lech36 napisał:

Po co mam sprawdzać, nic co jest poniżej -80dB mnie nie interesuje. Właściciele analogowych źródeł muszą się zmagać ze znacznie wyższymi poziomami szumów a i tak twierdzą że analog jest najlepszy 😉. Szum na wyjściu RCA i XLR przy tej samej głośności sygnału użytkowego powinien być podobny, tak jest w moich urządzeniach. Jeżeli jest inny to znaczy że jest inaczej rozwiązane wyjście w jednym i drugim przypadku, ale nie będzie to miało wpływu na jakość tylko na poziom który jak wiesz przed każdym porównaniem należy sprawdzić i wyrównać.

Brzmieniowo sprzęt w domu powinien być neutralny, jak nie jest to nie może być przedstawiany jako wzorzec.

Brzmieniowo w domu, w przeciwieństwie do studio, sprzęt ma być taki który sprawia przyjemność w odbiorze, i nic komu do tego jak sobie lubi w domu posłuchać.

Ja na przykład zawsze mialem w domu kilka w wzmacniaczy, łącznie z lampowym, i w zależności od nastroju włączałem ten na który miałem ochotę.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5957125
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Lech36 napisał:

Po co mam sprawdzać, nic co jest poniżej -80dB mnie nie interesuje.

Ale to wpływa na odtwarzany dźwięk no. separację i scenę. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5957126
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Piopio napisał:

Ale to wpływa na odtwarzany dźwięk no. separację i scenę. 

Musiałbyś to udowodnić bo inaczej to tylko teoretyzowanie. A tak na marginesie to użytkownicy źródeł analogowych pomimo znacznie gorszych parametrów niż te -80dB twierdzą że scena jest znakomita i separacja też. To jeden z paradoksów świata audio 😉.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5957136
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, Lech36 napisał:

Musiałbyś to udowodnić bo inaczej to tylko teoretyzowanie. A tak na marginesie to użytkownicy źródeł analogowych pomimo znacznie gorszych parametrów niż te -80dB twierdzą że scena jest znakomita i separacja też. To jeden z paradoksów świata audio 😉.

To akurat jest dość ciekawe zagadnienie - na ile źródła cyfrowe i analogowe różnią się właśnie separacją i budową sceny ...

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5957149
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Piopio napisał:

To akurat jest dość ciekawe zagadnienie - na ile źródła cyfrowe i analogowe różnią się właśnie separacją i budową sceny ...

Wystarczy spojrzeć na budowę igły gramofonowej żebyi wyciągnąć wnioski.

Ale parametry to nie wszystko, one niestety nie grają, tylko wyglądają.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/163235-sygna%C5%82-xlr/#findComment-5957151
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.