Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

50 minut temu, Piopio napisał:

mnie się wydaje, że nie słuchałeś DAC R2R

On słucha hypexa. A Ty chcesz ze ślepym dyskutować o kolorach.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

4 godziny temu, NRK napisał:

Kiedyś dorośniesz i też będziesz na nich słuchał.

Mi trociny z kolumn nie lecą, jak slucham tego:

Poważnie i bez złośliwości to mam wrażenie że szybka młócka gra mi lepiej na A klasie i R2R niż kiedyś na DS/D czy DS/AB... mam jeszcze (bo gra świetnie i się nie grzeje i zostawiłem sobie na największe upały) Naima XS-a, ale mimo że to AB, i mimo że fajnie wybija rytm, to gra zauważalnie "wolniej" od Sugdena... czy R2R coś maskuje - mimo że 95% muzyki jest na nim strawna, to mam wrażenie że bardziej słychać błędy np muzyków, charakter miejsca gdzie było nagrane - czy to hala czy to klub, ale nawet te błędy czy nagranie gorszej jakości nie powodują chęci wyłączenie bo nie da się słuchać. Kiedyś przyjmowałem tłumaczenie muzyka lat 80-ych jest tak nagrana i ma brzmieć źle, ale przecież słuchając tego jako dziecko w domu zapamiętałem że brzmiało to przecież całkiem dobrze. R2R jako pierwsze dało mi dźwięk bliski tego co zapamiętałem 30-40 lat i mogę powiedzieć że odkrywam starszą muzykę na nowo. Nowe nagrania, powstałe na studiach cyfrowych, testowane na interfejsach z DS są już sprawdzone pod kątem brzmienia na tych dacach i grają na nich co najmniej dobrze, ale to wszystko co powstało przed tą erą lub jest metalem, ostrym rockiem, punkiem, ma sporo brudu itp brzmi właśnie najlepiej na analogu lub dacach DS. Więc jeżeli 80% muzyki nam nie gra, to nie warto przyjmować założenia że nie da się słuchać, bo tak zostało nagrane. Po dobraniu sprzętu te niedoskonałości znikną, albo potrafią sprawić wręcz przyjemność w słuchaniu...

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

Ewolucja audio idzie w różne strony, bo potrzeby są różne, wady i zalety rozwiązań. Klasa A SE...tak, ale 1000 w. Kolumny pełno-pasmowe tak, ale wąskie słupki. Klasa D tak, ale brzmienie kl a se...

3 godziny temu, marcinmarcin napisał:

ale to wszystko co powstało przed tą erą lub jest metalem, ostrym rockiem, punkiem, ma sporo brudu itp brzmi właśnie najlepiej na analogu lub dacach DS.

oczywiście na R2R brzmi lepiej... czeski błąd 😄 wlaśnie na DS żle się czegoś takiego słucha.  Może moderacja poprawi. Sam sie zgłosiłem 😁

Edytowane przez marcinmarcin

Pomoc dla Alana 1%KRS 0000037904(32459 MAŁECKI ALAN)

11 godzin temu, il Dottore napisał:

Uwielbiam te niedoskonałości! 😄 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A gdzie jest gramofon analogowy wzmacniający te niedoskonałości? Masz nieskończony system 😉.

56 minut temu, marcinmarcin napisał:

oczywiście na R2R brzmi lepiej...

Oczywiście 😉.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

1 minutę temu, Lech36 napisał:

A gdzie jest gramofon analogowy wzmacniający te niedoskonałości, masz nieskończony system 😉.

U córki. Ja jestem za leniwy na analog czy CD. Tylko pliki już od ponad 10 lat.

Chętnie bym sobie kupił jakiegoś Transrotora i szpanował tymi chromami ale ani nie mam na to miejsca, ani ochoty do obsługi.

Ale tak sobie myślę, że pliki na przetworniku R2R bez oversamplingu mają dynamikę podobną do winyla, barwę identyczną, nasycenie identyczne, za to są pozbawione irytujących trzasków. Dźwięk jest już bardzo podobny. Natomiast pliki z DS wciąż nie osiągają klasy winyla. I nigdy nie osiągną.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

14 godzin temu, il Dottore napisał:

Z delta-sigma za to gra jak gufno, bo przecież "shit in - shit out". 

Tylko ludzie mocno zacofani mogą wypowiadać takie jak w/w zdania. Coraz więcej informacji Kolega udostępnia o swojej osobie 😉.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

1 minutę temu, Lech36 napisał:

Tylko ludzie mocno zacofani mogą wypowiadać takie jak w/w zdania.

Jasne, że jestem mocno zacofany ale mam też i swoje wady. 😄 

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

1 minutę temu, il Dottore napisał:

Ale tak sobie myślę, że pliki na przetworniku R2R bez oversamplingu mają dynamikę podobną do winyla

Z tego w/w zdania też wybrzmiewa głęboka niewiedza o technice audio. Niewiedza nie jest grzechem, ale brak postępów w ograniczaniu tej niewiedzy już może być jakąś ułomnością.

5 minut temu, il Dottore napisał:

Chętnie bym sobie kupił jakiegoś Transrotora i szpanował tymi chromami ale ani nie mam na to miejsca, ani ochoty do obsługi.

Prawdziwy hobbysta zawsze znajdzie miejsce na dodatkowy sprzęt zwłaszcza na Transrotora, w ostateczności zmieni mieszkanie. 

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

4 minuty temu, Lech36 napisał:

wybrzmiewa głęboka niewiedza o technice audio

Tak, wiem, wiem... z POMIARÓW wynika, że syfra ma WIĘKSZĄ dynamikę niż winyl.

Tylko dlaczego dźwięk z przetwornika DS jest ściśnięty, stłamszony, ograniczony a z winyla - jak spuszczony ze smyczy?

Czyli muszą tu wchodzić w grę jeszcze inne czynniki. Nie mierzymy tego co powinniśmy.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

16 minut temu, il Dottore napisał:

Tak, wiem, wiem... z POMIARÓW wynika, że syfra ma WIĘKSZĄ dynamikę niż winyl.

Dokładnie, DR dla CD to 96dB równe w całym paśmie a dla winylu to najwyżej 70dB i to ze spadkiem na końcach pasma. Niestety w studiach nagraniowych wiele osób zajmujących się masteringiem przegina w cyfrze i pewnie stąd niedosyt jakości w powszechnie realizowanej produkcji, liczy się "loudness war" a to potrafi ograniczyć jakość rejestracji.  

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

10 godzin temu, Piopio napisał:

Na pewno większą od Ciebie 😜

Tak, oczywiscie masz wieksza łopatke. I wiaderko.

42 minuty temu, il Dottore napisał:

Tylko dlaczego dźwięk z przetwornika DS jest ściśnięty, stłamszony, ograniczony

Jezeli ma niska dynamike, to tak samo na DS jak i na R2R.

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

49 minut temu, Lech36 napisał:

Dokładnie, DR dla CD to 96dB równe w całym paśmie a dla winylu to najwyżej 70dB i to ze spadkiem na końcach pasma. Niestety w studiach nagraniowych wiele osób zajmujących się masteringiem przegina w cyfrze i pewnie stąd niedosyt jakości w powszechnie realizowanej produkcji, liczy się "loudness war" a to potrafi ograniczyć jakość rejestracji.  

Niektórzy zwracają uwagę na odtworzenie impulsu szpilki jakby to były typowe sygnały muzyczne. Tam jednak są same sinusy, a czasem obcięte sinusy z których OS interpoluje sinusy.

Jak więc sprawdzić, które sinusy są lepsze impulsowo? To znaczy że są idealnymi sinusami?

Jeśli tak, to metoda pomiaru thd powinna wykazać lepszosć jednych nad drugimi albo po prostu remis.

9 minut temu, J.Jerry napisał:

które sinusy są lepsze impulsowo?

"Sinusy lepsze impulsowo"?  Nie rozumiem.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

20 minut temu, J.Jerry napisał:

Niektórzy zwracają uwagę na odtworzenie impulsu szpilki jakby to były typowe sygnały muzyczne. Tam jednak są same sinusy, a czasem obcięte sinusy z których OS interpoluje sinusy.

Jak więc sprawdzić, które sinusy są lepsze impulsowo? To znaczy że są idealnymi sinusami?

Jeśli tak, to metoda pomiaru thd powinna wykazać lepszosć jednych nad drugimi albo po prostu remis.

Jakie lepsze sinusy? Co za remis? O czym ty piszesz?

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

2 godziny temu, Lech36 napisał:

Niestety w studiach nagraniowych wiele osób zajmujących się masteringiem przegina w cyfrze i pewnie stąd niedosyt jakości w powszechnie realizowanej produkcji, liczy się "loudness war" a to potrafi ograniczyć jakość rejestracji.  

To znaczy, że chcesz powiedzieć, że jeśli kupię CD z tym samym materiałem to może on mieć skompresowaną dynamikę w stosunku do winyla?

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

23 minuty temu, il Dottore napisał:

To znaczy, że chcesz powiedzieć, że jeśli kupię CD z tym samym materiałem to może on mieć skompresowaną dynamikę w stosunku do winyla?

Pod warunkiem, że są dwa różne mastery tego samego materiału. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

3 minuty temu, Piopio napisał:

Pod warunkiem, że są dwa różne mastery tego samego materiału. 

To robią osobny master na CD a osobny na winyl??? I psują specjalnie ten na CD? 🙂 

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.