Skocz do zawartości
IGNORED

scena aż po horyzont wyznacznikiem high-endu, czy aby na pewno?


Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Audroc napisał:

Chętnie przeprowadzę z Tobą dyskusję na temat gęstych formatów wogóle, ale z zachowaniem kultury i bez atKów personal ych.

Super. Większość merytorycznych i udokumentowanych linkami argumentów podawałem w dyskusjach, tylko jakoś raczyłeś je ignorować. Sprecyzuj o co chodzi, to znajdę lub napiszę. Ze swojej strony mógłbyś podać tytuły tych podręczników, o które nie tylko ja się dopominałem.

37 minut temu, paww napisał:

Tak zapytam z czystej ciekawości, proszę tego pytania nie traktować jako złośliwość czy ironię:

Czy jest obecnie faktycznie preferowany przez jakąś organizację (międzynarodową), normę, czy nawet ogólnie przyjętą zasadę, itp. sposób zapisu dźwięku?

Pytam, bo przy dzisiejszej rozbudowanej technice audio, stosowanych algorytmach, procesorach i ogólnie ogromnych możliwościach technologicznych, niespotykanych w przeszłości, może być trudno ustalić jakiś stały standard, może się mylę, stąd pytam? Przykładowo przetworniki DAC mają parametry często 32 bity i 768 kHz, a gdzie przy tym PCM 16 bitów i 44,1kHz?   

Obecnie przy zapisie wielosladowym dominuje 96/24 lub 44/24. W większości przypadków projekt i tak idzie na cd i do streamingu, więc lepsze parametry są "na wszelki wypadek". Oczywiście jakieś wielkobudzetowe produkcje mogą iść w 192 czy ssd na pyramixie, ale to chyba wyjątki. Nie ma sensu zwiększanie rozdzielczości przy miksie (co nie znaczy, że się tego nie robi), więc zgranie też ma zwykle 96.

Nagrania stereo w sensie nie na wieloslad mogą już być w dowolnie wysokiej jakości, aczkolwiek też raczej na wszelki wypadek. 

Żadna organizacja nie może niczego nakazać, na szczęście. 

Jeżeli chodzi o archiwizacje, to sądzę, że jest bardzo różnie i warto pamiętać, że instytucje posiadające tego typu zasoby (analogowe na przykład) takie archiwizacje na cyfrę przechodziły już kilka razy 😉 Na szczęście jak pokazują miksy i remisy bitelsow trzyma się też oryginały, oby jak najdłużej. 

Przetworniki 32 bitowe to na razie na papierze, zresztą sygnał elektryczny i tak takiej dynamiki nie potrzebuje. Komercyjne rekordery 32 bitowe piszą 32 bitowe pliki zmiennoprzecinkowe, ale konwersja jest tradycyjna a nowością jest składanie informacji z dwóch przetworników o różnych poziomach wejściowych. Wygodne i bezpieczne ale jakościowo wciąż to samo. 

Właśnie sobie oglądam i firma Merging Technologies, jedyny chyba producent systemów dsd (jak nie, to poprawcie), ma w ofercie karty z przetwornikami pcm i dsd, także ten, piekło zamarza 😉 

Zresztą zamarzło jakiś miesiąc temu, jak kolega zagorzały zwolennik Samplitude kupił sobie maka... A od niego wiem, co i jak się w wielkim świecie nagrywa, bo na emeryturze odpuścił z rokendrolem 😉

nagrywamy.com

15 minut temu, przemak napisał:

Przetworniki 32 bitowe to na razie na papierze, zresztą sygnał elektryczny i tak takiej dynamiki nie potrzebuje. Komercyjne rekordery 32 bitowe piszą 32 bitowe pliki zmiennoprzecinkowe, ale konwersja jest tradycyjna a nowością jest składanie informacji z dwóch przetworników o różnych poziomach wejściowych. Wygodne i bezpieczne ale jakościowo wciąż to samo. 

32 bity to wychodzą już chyba miliardy poziomów kwantowania, toż to już prawie sygnał analogowy 🙂 Ale jak piszesz sygnał nie wymaga aż takiej dynamiki.

Edytowane przez paww
24 minutes ago, paww said:

32 bity to wychodzą już chyba miliardy poziomów kwantowania, toż to już prawie sygnał analogowy 🙂 

Tak dla informacji, 24-bity to 144 dB zakresu dynamiki,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) na oporniku 100 Ω to

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , na 1 kΩ to już -124.9 dBV. Ja tam na budowaniu DACów się nie znam, ale zgaduję, że jakieś oporniki muszą być użyte 🙂

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
3 minuty temu, danadam napisał:

Tak dla informacji, 24-bity to 144 dB zakresu dynamiki,

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) na oporniku 100 Ω to

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , na 1 kΩ to już -124.9 dBV. Ja tam na budowaniu DACów się nie znam, ale zgaduję, że jakieś oporniki muszą być użyte 🙂

Czyli wystarczy po prostu zwiększyć maksymalny poziom wejściowy na przetwornik np. do 200V i już mamy 160dB od tych -134dBV. Tylko żeby taki sygnał wytworzyć to trzeba nie tylko opornika 😉

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nagrywamy.com

10 godzin temu, paww napisał:

32 bity to wychodzą już chyba miliardy poziomów kwantowania, toż to już prawie sygnał analogowy 🙂 Ale jak piszesz sygnał nie wymaga aż takiej dynamiki.

Ale marketingowcy i owszem. A potem stada konsumentow audiofilów i wszystkich aspirujacych do hi-endu.

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

19 godzin temu, Seyv napisał:

Obraźliwe wpisy zazwyczaj są ukrywane - taka jest procedura. To co mogę zrobić to ukryć wpisy @przemak tak jak ukryłem Twoje.

Co do przeprosin to już na PW się umawiajcie. 

Sorry ale nie brnij chłopie. Podobnie w zaparte szedł kiedyś Mcgiver, cieszymy się wszyscy że już nie zaśmiea naszego Forum.

Chamski i hejterski z atakiem personalnym który oficjalnie zgłosiłem był atak kolegi Przemaka i tyle.

Będę obserwował zarówno jego jak i Twoje wpisy, mam nadzieję że chamskie zachowanie wybiłem Wam z głowy. Jestem tu na naszym Forum od około 20 lat i nie pozwolę na to.

2 godziny temu, pmcomp napisał:

Ale marketingowcy i owszem. A potem stada konsumentow audiofilów i wszystkich aspirujacych do hi-endu.

Sygnał PCM wymaga minimum 32 bitów do obróbki i tak też jest coraz częściej nagrywany. Chyba że nagrywamy cyfrowo na setkę ale to inny temat.

Bardzo proszę piszmy o tym co wiemy, znamy i rozumiemy inaczej to tylko powielanie stereotypów sprzed lat że człowiek jest głuchy i wystarczą mu 16bitów.

13 godzin temu, przemak napisał:

Super. Większość merytorycznych i udokumentowanych linkami argumentów podawałem w dyskusjach, tylko jakoś raczyłeś je ignorować. Sprecyzuj o co chodzi, to znajdę lub napiszę. Ze swojej strony mógłbyś podać tytuły tych podręczników, o które nie tylko ja się dopominałem.

Obecnie przy zapisie wielosladowym dominuje 96/24 lub 44/24. W większości przypadków projekt i tak idzie na cd i do streamingu, więc lepsze parametry są "na wszelki wypadek". Oczywiście jakieś wielkobudzetowe produkcje mogą iść w 192 czy ssd na pyramixie, ale to chyba wyjątki. Nie ma sensu zwiększanie rozdzielczości przy miksie (co nie znaczy, że się tego nie robi), więc zgranie też ma zwykle 96.

Nagrania stereo w sensie nie na wieloslad mogą już być w dowolnie wysokiej jakości, aczkolwiek też raczej na wszelki wypadek. 

Żadna organizacja nie może niczego nakazać, na szczęście. 

Jeżeli chodzi o archiwizacje, to sądzę, że jest bardzo różnie i warto pamiętać, że instytucje posiadające tego typu zasoby (analogowe na przykład) takie archiwizacje na cyfrę przechodziły już kilka razy 😉 Na szczęście jak pokazują miksy i remisy bitelsow trzyma się też oryginały, oby jak najdłużej. 

Przetworniki 32 bitowe to na razie na papierze, zresztą sygnał elektryczny i tak takiej dynamiki nie potrzebuje. Komercyjne rekordery 32 bitowe piszą 32 bitowe pliki zmiennoprzecinkowe, ale konwersja jest tradycyjna a nowością jest składanie informacji z dwóch przetworników o różnych poziomach wejściowych. Wygodne i bezpieczne ale jakościowo wciąż to samo. 

Właśnie sobie oglądam i firma Merging Technologies, jedyny chyba producent systemów dsd (jak nie, to poprawcie), ma w ofercie karty z przetwornikami pcm i dsd, także ten, piekło zamarza 😉 

Zresztą zamarzło jakiś miesiąc temu, jak kolega zagorzały zwolennik Samplitude kupił sobie maka... A od niego wiem, co i jak się w wielkim świecie nagrywa, bo na emeryturze odpuścił z rokendrolem 😉

Kolego ja rozumiem że byłeś kilka razy w studionagraniowym, coś tam poczytałeś jak większość tu na Forum.

Kiedyś opisywałem już grupowe odsłuchy, na które zawitał technik z Polskiego Radia.

Skakał od kolumny do kolumny, rozkminiał fazę itp.

Jakież było jego zdziwienie jak inny zgodnie Orzekli że tego co leciało nie da się słuchać. Po zmianie z 16 bitowych płyt CD na gęste pliki nagle wszystko zaczęło grać.

Spotkałem gościa może rok później i znowu to samo. Leciały stare koszmarna nagrania Pata Metheny na CD, wszyscy wiemy że tego nie da się słuchać. Zmieniłem repertuar pamiętam na Ala Di Meolę na SACD. Grało bosko, co gościu skwitował że SACD umarło i że to był tylko marketing.

Także ten...

59 minut temu, Audroc napisał:

Sygnał PCM wymaga minimum 32 bitów do obróbki i tak też jest coraz częściej nagrywany.

Rozumiesz różnicę między plikami stało i zmiennoprzecinkowymi?

Godzinę temu, Audroc napisał:

Kolego ja rozumiem że byłeś kilka razy w studionagraniowym, coś tam poczytałeś jak większość tu na Forum.

Tak, potwierdzam.

Godzinę temu, Audroc napisał:

Kiedyś opisywałem już grupowe odsłuchy, na które zawitał technik z Polskiego Radia.

Skakał od kolumny do kolumny, rozkminiał fazę itp.

Jakież było jego zdziwienie jak inny zgodnie Orzekli że tego co leciało nie da się słuchać. Po zmianie z 16 bitowych płyt CD na gęste pliki nagle wszystko zaczęło grać.

Spotkałem gościa może rok później i znowu to samo. Leciały stare koszmarna nagrania Pata Metheny na CD, wszyscy wiemy że tego nie da się słuchać. Zmieniłem repertuar pamiętam na Ala Di Meolę na SACD. Grało bosko, co gościu skwitował że SACD umarło i że to był tylko marketing.

Także ten...

A ja byłem na takich odsłuchach, że się nikomu nie śniło, i też był technik z Polskiego Radia 😉

Konkrety kolego, z książką na czele, inaczej to są bajki z mchu i paproci. Bo to, że lepsze jest lepsze, to akurat wiadomo i nikt nie zaprzecza.

nagrywamy.com

Konkrety to to:

  

W dniu 13.03.2019 o 20:55, Audroc napisał:

z tego co ja wiem już praktycznie od powstania płyt CD studia nagraniowe przeszły na gęste pliki.

Nieprawda.

  

W dniu 2.05.2022 o 13:57, Audroc napisał:

nigdy w historii żaden wykonawca nie nagrywał w studio płyty CD. W studio nagraniowym nagrywa się materiał muzyczny na profesjonalnym analogu lub cyfrowo w gęstych plikach, a dopiero potem przerabia się to do 16 bitów żeby zmieściło sie na 700MB płycie CD.

Nieprawda, sprawdzić czy nie Brothers In Arms

  

W dniu 26.11.2023 o 17:18, Audroc napisał:

format SACD który od lat jest oficjalnym sposobem archiwizowania muzyki na świecie

Źródła nie podasz, bo skąd.

No i oczywiście to:

  

W dniu 20.09.2023 o 15:46, Audroc napisał:

Po prostu najpierw trzeba pr,eczytac podręcznik z podstaw elektroniki, gdzie jest dokładnie opisany wpływ parametrów elektrycznych kabli na elektronikę toru audio. Nawet tzw. Wygżewanie się sprzętu i kabli jest opisane.

 

nagrywamy.com

5 minut temu, przemak napisał:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) W dniu 20.09.2023 o 15:46, Audroc napisał:

Po prostu najpierw trzeba pr,eczytac podręcznik z podstaw elektroniki, gdzie jest dokładnie opisany wpływ parametrów elektrycznych kabli na elektronikę toru audio. Nawet tzw. Wygżewanie się sprzętu i kabli jest opisane.

Po mojemu brak ustosunkowania sie do tego i przedstawienia zrodla jest wyjatkowo chamskim zachowaniem autora.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

1 minutę temu, ProjectPi napisał:

Po mojemu brak ustosunkowania sie do tego i przedstawienia zrodla jest wyjatkowo chamskim zachowaniem autora.

 

1 godzinę temu, Audroc napisał:

mam nadzieję że chamskie zachowanie wybiłem Wam z głowy. Jestem tu na naszym Forum od około 20 lat i nie pozwolę na to.

🙂

nagrywamy.com

4 minuty temu, xajas napisał:

No i pozamiatane. Deputy Sheriff porozstawial wszystkich po katach i juz jest porzadek

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Tak to jest jak moderacja pozwala na hejt na forum publicznym.

Dokładnie tak było za Mcgivera który dodatkowo forsował swoje poglądy jako jedynesłuszne.

Tutaj mamy kolesiostwo, chociaż kto wie co będzie dalej. Pamiętacie jak kiedyś Discomaniak z Rochem i in ymi klakierami atakowali tu piszących ? 

Upomniałem się u Moderatora o niesłuszne ukaranie mnie, podczas gdy chamski i hejterski wpis Przemaka dalej wisi.

Godzinę temu, ProjectPi napisał:

Po mojemu brak ustosunkowania sie do tego i przedstawienia zrodla jest wyjatkowo chamskim zachowaniem autora.

Dokładnie tak. Rozumiem że ktoś może nie zgodzić się z opinią innego użytkownika forum, ale pewne podstawy powinny być szanowane, inaczej można negować płaskość ziemi czy zasadność szczepienia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Moderatorzy
1 minutę temu, Audroc napisał:

hejterski wpis Przemaka dalej wisi.

A dokładnie który to?

4 minuty temu, Audroc napisał:

Upomniałem się u Moderatora o niesłuszne ukaranie mnie

To, że wg Ciebie czyjś post jest chamski nie upoważnia Cię do odpowiadanie w ten sposób. Wcześniej nie zgłaszałeś tego posta.

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

2 godziny temu, przemak napisał:

Rozumiesz różnicę między plikami stało i zmiennoprzecinkowymi?

Tak, potwierdzam.

A ja byłem na takich odsłuchach, że się nikomu nie śniło, i też był technik z Polskiego Radia 😉

Konkrety kolego, z książką na czele, inaczej to są bajki z mchu i paproci. Bo to, że lepsze jest lepsze, to akurat wiadomo i nikt nie zaprzecza.

Na większość oczywistych argumentów odpowiadasz "nieprawda", albo wymyślasz dziwne teorie, które większość forumowiczów pr,erabiała tu 10 lat temu z hakiem.

Poczytaj sobie tematy na naszym Forum- 80 do 90% związana jest z analogiem lub gęstymi formatami na Tidalu,MQA itp.

Producenci na świecie w gęste pliki weszli zanim powstała płyta CD.

Przytoczę jes,cze raz słowa głów ego inżyniera Philipsa, który przyznał że gdyby wiedział o decyzji wprowadzenia Formatu CD do produkcji to by się nie zgodził.

6 minut temu, Seyv napisał:

A dokładnie który to?

To, że wg Ciebie czyjś post jest chamski nie upoważnia Cię do odpowiadanie w ten sposób. Wcześniej nie zgłaszałeś tego posta.

Zgłaszałem zaraz po ukaraniu mnie, mój wpis został usunięty.

Potem oficjalnie zgłosiłem chamski I hejterski wpis z atakiem personalnym, znajdź go sobie. Czekam...

13 minut temu, Audroc napisał:
Godzinę temu, ProjectPi napisał:

Po mojemu brak ustosunkowania sie do tego i przedstawienia zrodla jest wyjatkowo chamskim zachowaniem autora.

Dokładnie tak. Rozumiem że ktoś może nie zgodzić się z opinią innego użytkownika forum, ale pewne podstawy powinny być szanowane, inaczej można negować płaskość ziemi czy zasadność szczepienia.

🙂

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

3 minuty temu, Audroc napisał:

Producenci na świecie w gęste pliki weszli zanim powstała płyta CD.

  

W dniu 14.03.2019 o 18:15, przemak napisał:

Pierwszy wielośladowy 24 bitowy system Pro-Tools powstał w 1997 roku, pliki stereo jakieś dwa-trzy lata wcześniej. Faktycznie, natychmiast po 1982 roku ?
Wcześniej były owszem, magnetofony cyfrowe, ale wyższe częstotliwości próbkowania i rozdzielczości pojawiły się gdzieś w okolicy przełomu dekad. W latach '90 były już większe możliwości zapisu sygnału 24 bitowego z większymi częstotliwościami próbkowania choćby korzystając z modularnych wielośladw kasetowych alesis/tascam. Nie były to pliki. Nie pisz bzdur.

 

nagrywamy.com

  • Moderatorzy
2 minuty temu, Audroc napisał:

Potem oficjalnie zgłosiłem chamski I hejterski wpis z atakiem personalnym, znajdź go sobie. Czekam...

To ja czekam aż go wskażesz...

Sam stwierdziłeś:

 

16 minut temu, Audroc napisał:

chamski i hejterski wpis Przemaka dalej wisi.

5 minut temu, Audroc napisał:

Przytoczę jes,cze raz słowa głów ego inżyniera Philipsa, który przyznał że gdyby wiedział o decyzji wprowadzenia Formatu CD do produkcji to by się nie zgodził.

Czy powyższa informacja jest w jakiś sposób weryfikowalna? 

Staram się być melomanem ale zamiłowanie do DIY czyni czasem ze mnie audiofila.

Czy z tymi slowami pana od Philipsa bedzie jak z podrecznikiem wygrzewania kabli?

Pliki nieświeze grac dobrze nie beda, i tyle.

Tak samo jak z domniemanymi słowami Paula McC. o brzmieniu wokali na wczesnych płytach Bitelsów, powtarzanymi tu do znudzenia.

Słucham oryginalnych monofoniczych nagrań (do tego, o losie! na 16 bit CD!!!) i żadnych "małp" ni chu chu nie słyszę...bo i Maca nie mówił o nagrywaniu wokali i jak one brzmiały...mówił za to dlaczego zaprzestali koncertowanie, otóż dlatego, że czuli się na scenach koncertowych jak ...małpy w cyrku (szaleństwo trybun na stadionach zagłuszające ich występy).

Więc "małpy" jednak były!

Co z tego, że nie tu, (gdzie miały jakoby być), nie w takim znaczeniu, nie w takim kontekście.

Zupełnie jak zrozumienie technik nagrywania, istoty "haj resów".

Może wszystko uratuje ten "podręcznik", czy zostanie on nam tu, spragnionym wiedzy, wskazany?...och, niechby to już się stało...

(sprawdzone pod kątem "chamstwa i brutalnego hejtu". Nie stwierdziłem...ufff)

Edytowane przez iro III
  • Moderatorzy
4 godziny temu, Audroc napisał:

Kolego ja rozumiem że byłeś kilka razy w studionagraniowym, coś tam poczytałeś jak większość tu na Forum.

Kiedyś opisywałem już grupowe odsłuchy, na które zawitał technik z Polskiego Radia.

Skakał od kolumny do kolumny, rozkminiał fazę itp.

Jakież było jego zdziwienie jak inny zgodnie Orzekli że tego co leciało nie da się słuchać. Po zmianie z 16 bitowych płyt CD na gęste pliki nagle wszystko zaczęło grać.

Spotkałem gościa może rok później i znowu to samo. Leciały stare koszmarna nagrania Pata Metheny na CD, wszyscy wiemy że tego nie da się słuchać. Zmieniłem repertuar pamiętam na Ala Di Meolę na SACD. Grało bosko, co gościu skwitował że SACD umarło i że to był tylko marketing.

Także ten...

Pozwolę się wtrącić, bo nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, że @przemak zajmuje się muzyką i produkcją dźwięku zawodowo ? Także trochę to słabo wygląda gdy go pouczasz 😞 

@przemak - jeśli coś nieprecyzyjnie napisałem, to proszę mnie popraw.

2 minuty temu, Marcinus napisał:

Pozwolę się wtrącić, bo nie wiem, czy zdajesz sobie sprawę, że @przemak zajmuje się muzyką i produkcją dźwięku zawodowo ? Także trochę to słabo wygląda gdy go pouczasz 😞 

@przemak - jeśli coś nieprecyzyjnie napisałem, to proszę mnie popraw.

Zawodowo a nawet za pieniądze 😉
Ale nie o to chodzi, chodzi o fakty.

nagrywamy.com

Owszem, wydaje się muzykę w formacie SACD, ale równolegle z formatem CD, Digital Download i Video - tak postępują filharmonie z własnymi wydawnictwami, np. CSO. Natomiast LSO (nie mylić z LSD) oprócz CD, SACD i downloadów, oferują seryjnie Pure Audio Blu-ray, DVD - Blu-rey... i of kors: płytę winylową - do wyboru, do koloru. Oficjalnie wiadomo kto sponsoruje najlepsze filharmonie, więc fundusze na własny recordings label, to nie problem. Myślę, że klasyka, szczególnie symfonika i w ogóle duże składy, lepiej zabrzmią z SACD niż z CD, ale bez przesady - z CD też jest bardzo dobrze - wszystko zależy od oryginalnego brzmienia i konkretnej realizacji. I upodobań.

 

 

 

Parker's Mood

SACD? 

Chwilowa moda i gadżet niewypał w świecie audio.

Do zapomnienia.

A! Jedno w tym formacie bardzo mi się podobało -  pudełeczka na płyty.

Te były znakomitej jakości, szkoda że normalne CD nigdy takich się nie doczekały.

Edytowane przez iro III
6 godzin temu, Audroc napisał:

Kolego ja rozumiem że byłeś kilka razy w studionagraniowym, coś tam poczytałeś jak większość tu na Forum.

@Audroc
Bardziej prawdziwe byłoby stwierdzenie,że @przemak był kilka razy POZA studiem nagraniowym.

@Audroc
Rozmawiasz od lat z osobą,która zajmuje się PROFESJONALNIE nagrywaniem,masteringiem itp od x-lat-a nawet się nie zorientowałeś....

 

3 godziny temu, ProjectPi napisał:

Czy z tymi slowami pana od Philipsa bedzie jak z podrecznikiem wygrzewania kabli?

Doświadczenie uczy,że tak.

Nie wierzę w pesymizm. Jeżeli coś nie idzie po Twojej myśli, przebijaj się do przodu

2 godziny temu, iro III napisał:

SACD? 

Chwilowa moda i gadżet niewypał w świecie audio.

Do zapomnienia.

A! Jedno w tym formacie bardzo mi się podobało -  pudełeczka na płyty.

Te były znakomitej jakości, szkoda że normalne CD nigdy takich się nie doczekały.

Mamy przecież nastepce w pierwszej linii … pliki DSD.

Muszę przewietrzyć mój system…

9 godzin temu, Audroc napisał:

Jakież było jego zdziwienie jak inny zgodnie Orzekli że tego co leciało nie da się słuchać. Po zmianie z 16 bitowych płyt CD na gęste pliki nagle wszystko zaczęło grać.

Spotkałem gościa może rok później i znowu to samo. Leciały stare koszmarna nagrania Pata Metheny na CD, wszyscy wiemy że tego nie da się słuchać. Zmieniłem repertuar pamiętam na Ala Di Meolę na SACD. Grało bosko, co gościu skwitował że SACD umarło i że to był tylko marketing.

Miałem kiedyś DVD SACD, walał się po piwnicy i w końcu wraz z pilotem wyniosłem go na .... śmietnik (teraz możecie się śmiać), nie że wyrzuciłem, tylko ładnie odstawiłem z boku z pilotem. Tak zakończyła się moja historia z SACD.

Ale sam format, pewnie dobry, tylko gdzieś po drodze "umarł", może Sony przesadziło z opłatami patentowymi, może brak zainteresowania rynku, może brak wsparcia, trudno teraz po latach chyba stwierdzić?

6 godzin temu, Audroc napisał:

Producenci na świecie w gęste pliki weszli zanim powstała płyta CD.

Ja to specjalnie zacytuję ponownie, żeby nie umknęło. Gęste i pliki zanim powstały pliki i komputery do tych plików 😉

nagrywamy.com

6 minut temu, przemak napisał:

Ja to specjalnie zacytuję ponownie, żeby nie umknęło. Gęste i pliki zanim powstały pliki i komputery do tych plików 😉

Kiedyś to chyba zapis cyfrowy był zwyczajnie realizowany na taśmach magnetycznych. Pamiętam taką książkę Magnetofony i gramofony cyfrowe / Bolesław Urbański (gdzieś ją nawet mam tylko nie wiem gdzie się podziała), tam gościu o tym pisał, dosyć dokładnie, a był chyba profesorem z tej dziedziny.

2 minuty temu, paww napisał:

Kiedyś to chyba zapis cyfrowy był zwyczajnie realizowany na taśmach magnetycznych. Pamiętam taką książkę Magnetofony i gramofony cyfrowe / Bolesław Urbański (gdzieś ją nawet mam tylko nie wiem gdzie się podziała), tam gościu o tym pisał, dosyć dokładnie, a był chyba profesorem z tej dziedziny.

NAGRA Kudelski dostał nawet Oskary za dźwięk  za taki cyfrowo zapisujący na taśmie magnetycznej magnetofon

Pierwszą książkę profesora Urbańskiego kupiłem w 1979 roku i lata mnie prowadziła w audio…

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

22 minuty temu, paww napisał:

Kiedyś to chyba zapis cyfrowy był zwyczajnie realizowany na taśmach magnetycznych. Pamiętam taką książkę Magnetofony i gramofony cyfrowe / Bolesław Urbański (gdzieś ją nawet mam tylko nie wiem gdzie się podziała), tam gościu o tym pisał, dosyć dokładnie, a był chyba profesorem z tej dziedziny.

Tylko te pliku mialy max. 24/48. Ale czy to sa geste pliki? Poza tym trudno nazwac je PLiKAMI, skoro ich postac to zapis na tasmie magnetycznej z ustrudnionym dostepem do ppoczatku, konca i czegos pomiedzy 🙂 .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.