Skocz do zawartości
IGNORED

CB Radio w samochodzie

Robert Gdansk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od dwóch dni testuje sobie CB w moim samochodzie. Narazie tylko po miescie ale w jutro bedzie chrzest na trasie.

Kupilem najtanszy zestawik ALAN 100+ ., antena 145cm z magnesem (narazie na klapie z tyl woze). Z montarzem i zestrojeniem wyszlo 420zł.

Korki, przebudowy drog, objazdy czy po prostu "zasadzki" policyjne zmienily w ciagu kilku ostatnich lat przyjemnosc jazdy w meczarnie. Z tym wynalazkiem mam nadzieje ze bedzie łatwiej. Juz teraz widze plusy (dzis ostrzezono mnie to radarku) wiec mysle ze szybko sie włozona kasa zwróci.

P.S moje radyjko to raczej tanizna i mam problemy z nasłuchem w odległosciach wiekszych niz 2-3km w miescie. Pozniej to raz slysze raz nie. Moze mozna jakos podniesc moc czy cos (jestem kompletnym laikiem) by wzmocnic sygnał?

pozdrawiam

https://www.audiostereo.pl/topic/22804-cb-radio-w-samochodzie/

Możesz sobie kupić tzw. dopałkę, ale z tego co mi wiadomo jest nielegalna - moc CB z tego co pamiętam nie może przekraczać 4W. Najlepszym rozwiązaniem jest jednak kupienie sensownego radia (~400zł), Alan 100+, zwany również szumofonem,którego zresztą też używam to taki zestaw startowy, polecam Unideny albo Presidenta, ja jeszczę chwilę się pomęcze a óźniej też będe szukał czegoś fajniejszego.

Ogólnie fajna sprawa, pisałem o tym w wątku Fotobzdura itepe itede.

Ważna rzecz - wydaje mi się - wielu użytkowników z tzw" osobówek" traktuje CB jako anty radar, nasłuchują gdzie łapią ale jak o coś zapytasz to cisza. Zasady są proste - udzielaj informacji skoro sam ich oczekujesz.

Nie będe oczywiście wspominał o tym że ograniczenia prędkości czemuś jednak służą, czyli nie zap....my 150 przez miasto tylko dlatego że wiemy że nie stoją.

Używam CB od ponad roku, zaoszczędziłem:

- ponad dobę łącznie dzięki informacjom o korkach, objazdach czy też szukaniu jakiejś ulicy w jakimś mieście.