Skocz do zawartości
IGNORED

Lenco L 75


stefanB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wypada poprawiać szwajcarskich mechaniorów, ale dażac do ideału ,dla minimalizacji wibracji chassis,zmodernizowałem zawieszenie silnika. Baza ta sama- sprężyny ,jednak płaszczyzna oparcia w body silnika i szpindlach wytłumiona krażkami z neoprenu. Jest zauważalna róznica in plus.Polecam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-3405-100000076 1277756021_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Conri,

możesz napisać jaka jest różnica? miałeś wibracje przed i się zmniejszyły?

skąd wziąć taki kawałek neoprenu (do czego jest używany) i po czym poznać, że to neopren?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porównaniu do :golca: przy ustawionym słusznym wzmocnieniu słychac było w głośnikach "głos chassis"

Oczywiście sygnał z wkładki przy odtwarzaniu zagłuszał, ale świadomość była silniejsza:). Natomiast po wstawieniu gumowych przekałdek jest prawie tylko szum jałowy z pre.

Guma pochodzi z modelarskiej branży. Stosowana do amortyzacji elektroniki w heli.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istotne jest wyważenie wirnika i ustawienie modułu z uzwojeniami.Tak aby pole było z tą samą szczeliną względem jego. Wstawki z papieru w szczeliny co 120 stopni i dopiero skęcanie.(Po dobraniu ich grubości)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachęcony pozytywnymi opiniami o orginalnym ramieniu Lenco (L75) rozmontowalem ramię które było zamontowane w moim egzemplarzu.

 

Niestety tak jak przypuszczałem, V-blocki były w stanie totalnej rozsypki i to dosłownie - po prostu wysypały się w drobnych kawałkach po demontażu ramienia :(

 

Będe próbował je jakoś dorobić - w miarę możliwości proszę o sugestię, jakiego materiału użyć - twarda "szewska" guma, czy lepiej wypiłować z plastiku?

 

Druga kwestia, to "luzy" dwóch elementów których zdjęcia załączam.

 

W przypadku zdjęcia "B" - luz jest nieznaczy i te dwa elementy są z sobą złączone jakąś elastyczną masą (guma?) co po założeniu przeciwwagi powoduje odchylenie jednej z części od poziomu. Czy tak ma być?

 

Foto "A" - po zamontowaniu tego pręcika z nacięciami element nie trzyma się sztywno w miejscu tylko delikatnie obraca na boki - tak jakby wyrobił się element plastikowy w konstrukcji ramienia w ktorym jest osadzony.

 

Prosiłbym Was o info czy wogóle warto się bawić w rekonstrukcję mojego ramienia czy lepiej dać sobie spokój i dorobić tuleję pod ramię Jelco

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-27746-100000054 1278276623_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do swojego Lenco , V blocki dorabiałem z mosiądzu,według wymiarów z Lenco lovers(dawnego).Wym 5x5 x 4mm.Jednak trzeba w przypadku dorabianychV dodać boczne plaszczyzny oporowe,jak w oryginałach. Inaczej "noże" pływaja na boki.Pracują one w kropli elastomeru dla tłumienia.

Ramię jest "epokowe" i lubi takowe wkładki.Nie wiem jak gra z innymi przeszczepami, też teraz jestem na etapie tulejowania pod Danielo- i Fonomastero- podobne. Różnica jest w średnicy wewnetrznej .

Daniel fi 20mm, fonomaster fi 16.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info :)

 

Czy Twoim zdaniem warto się bawić w rekonstrukcję tego ramienia? Zależy mi nie tyle na kolekcjonerskim zachowaniu orginału, raczej na dobrym odwzorowaniu dźwięku i w miarę możliwości stosowaniu różnych, "rozwojowych" wkładek - raczej współczesnych. Ramię które posiadam i które poza "fi" pasuje do Lenco daje taką możliwość, od roku testowałem je na innym gramofonie (paskowy japoniec)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te same argumenty zagrały i u mnie.Możliwość zmian m.in VTA, pozwoli na szybki dobór wkładki uzbrojonej w headshelu typu SME.Mimo że używam kilku głowek lenco, nie ma możliwość szybkiej podmiany

całej"floty".Tym bardziej,że przezbrajanie samej wkladki w headshel jest kłopotliwe i czasochłonne.Nie mowiąc o dalszych rgulacjach i ustawieniach.Ramię a główką SME jest rozwiazaniem.

Oryginał ramienia zachowuje w jednym z egzemplarzy L75.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępna przymiarka..Pozostaje rozwiązanie a-s.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pięknie :) czy dysponujesz jakims rysunkiem technicznym takiej tulei? Dokladnie to samo rozwiązanie sprawdzi się w przypadku mojego ramienia z tego co widzę...

Będę bardzo wdzięczny za info na prv ;)

 

Kuba

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla czerwonego elementu wymiary indywidualne zalezne od ramienia,

Zielone -przepust oryginalny lenco. Wkrety aretujące,na imbus M3 i M4

Wskazane podtocznie rowka dla docisku przez M3 poprzez oring

.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vacuum, 4 Lip 2010, 22:50

 

>Zachęcony pozytywnymi opiniami o orginalnym ramieniu Lenco (L75) rozmontowalem ramię które było

>zamontowane w moim egzemplarzu.

 

gdzie takie znalazłeś? :)

 

>Prosiłbym Was o info czy w ogóle warto się bawić w rekonstrukcję mojego ramienia czy lepiej dać sobie

>spokój i dorobić tuleję pod ramię Jelco

 

zupełnie nie warto. będziesz się męczył z doborem wkładki a i tak zagra to co najwyżej przeciętnie. jeśli masz jelco to w ogóle nie ma się nad czym zastanawiać, rób tuleję, i nie chrzań się w robienie v-blocków, szkoda twojej pracy. prędzej czy później i tak to ramię wywalisz i założysz coś co gra bezproblemowo. jelco to co najmniej klasa (jeśli nie dwie) wyżej.

pzdr

j

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś zapytać Piotra_, on zna się na nich :)

Wg mnie spolszczone , bo ma ślady po szlifowaniu boczków w kardanie.Widocznie mieli tego dnia tarczę o grubym ziarnie na szlifierce.Ma jednak zaletę że jest czarne:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na oko zpolszczone, ale nie dajmy sie zwariowac, z piewszymi shurami i wybranymi MMkami vintage powinno ladnie smigac zreszta Corni zna sie na tym :) (czekamy na dokladne testy)

pewnie przez swoja niebanalna mase przy dobobrze odpowiedniej glowki bedzie tez dobrze grac z twardszymi MC nawet z SPU (to niesprawdzane osobiscie, ale zaslyszane) obawialbym sie tylko o jego krajowa "precyzje"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak naprawde najbardziej sie liczy sama waga i geometria rurki ktora jest podobna w wielu modeleach, umownie mozna ze jest ich wiele, to niemal analogiczny przypadek z as212 tam tez mamy w seriach 212 rozne konstrukcje z ta sama rurka i geometria ale przynajmiej odpadaja wpadki z PRLu wiec jest pewniej. Tak samo z kompletnymi gramofonmi jedne to okreslony model Grundiga a praktycznie te same to Nordmende placi sie przedewszystkim za cos tak abstrakcyjnego jak logo, a z naprawde istotniejszych roznic za +/- uproszczenia/ciecia w konstrukcji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A znalazłem kilka m.in. na tym forum, kilkadziesiąt wątków wcześniej ;)

Z tym moim Jelco to jest tak że właściwie nie jestem do końca pewien czy to jest Jelco czy jakaś kopia. Ale wygląda identycznie (śrubka w śrubkę) jak Jelco ktore były montowane w Lenco L75 S itp. z tą różnicą że moje nie ma tej jakby dodatkowej przeciwwagi... Wieczorem wrzucę foto.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopisze co ciekawego wyczytalem w instrukcji do L75:

 

waga ciezarka antiskatingu to 4g ALBO 1g (przy zastosowaniu lzejszych wkladek) - mierzone 3.81 to chyba pomijalny blad przy produkcji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Main: CD880, Alpha 9 ---> Arcus

Head: CD880, Alpha 9 ---> HD600, K340

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspominałem wcześniej, dorzucam fotki mojego ramienia które chciałbym zaadoptować do Lenco.

Będę wdzięczny za komentarz. Myślicie że się nada?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-27746-100000064 1278366495_thumb.jpg

post-27746-100000065 1278366495_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem przy obsadzeniu w lenco, i wykorzystaniu oryginalnego przepustu poprzez wstawienie redukcji jest wajha antyskatingu.

Jeżeli miała by być zachowana to przepust powinien byc a'la ortofon.Czyli flansza w podstawie i "rurka " kolumna do góry.No i wypełnienie części podtoczonej z gwintowaniem dla zachowania max regulacji wzniosu.Dodatkowo krótsza śruba zaznaczona w kole.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vacuum, 5 Lip 2010, 23:48

 

>Jak wspominałem wcześniej, dorzucam fotki mojego ramienia które chciałbym zaadoptować do Lenco.

>Będę wdzięczny za komentarz. Myślicie że się nada?

 

jak się cofniesz o jedną stronę do tyłu to zobaczysz takie ramiona w lenco u mnie i kolegi roro-szu. warto jak najbardziej, ale nie myśl, że łatwo. to ramię nie pasuje idealnie centrycznie do dziury po starym, ma inną długość efektywną niż oryginał (jest krótsze). można je zapakować w stary otwór, ale trzeba wytoczyć kolumnę ramienia taką jak na zdjęciach (i tu rodzi się pytanie jak ci włosi te ramiona zakładali bo l-78S było chyba prod włoskiej). podrzuć adres mejlowy to ci podeślę rysunek techniczny ramienia z wymiarami. z antyskatingiem sprawa jest tylko taka, że trzeba go trochę wygiąć.

pzdr

j

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jac,

Dzięki za sugestie. Jakbyś mógł oprócz rysunku podesłać jeszcze więcej fotek jak to rozwiązaleś u siebie - bede wdzieczny.

 

[email protected]

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tuleja nie jest chyba tak skomplikowana, żeby ją obfotografowywać ze wszystkich stron. jak będziesz potrzebował jakieś szczególne ujęcie to ci podeślę. trzeba ją zrobić tak, żeby ramię prawie dotykało ścianki starego otworu. przy takiej konstrukcji tulei możesz ją ustawić bardzo dokładnie w określonej odległości od szpindla. tu jest chyba 201mm ale pokroić się nie dam, już nie pamiętam. kolega marso na pewno pamięta.

pzdr

j

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.