Skocz do zawartości
IGNORED

Lenco L 75


stefanB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

musiałbyś wyciąć kawał blachy, zrobić nową podstawkę żeby je zamontować niżej niż można oryginalnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Wczoraj dojechał moj pierwszy LENCO L75 :-)

Zachowany w bardzo ładnym stanie technicznym, po przesmarowaniu łożyska ruszył - bezszelestnie i idealnie trzyma obroty na wszystkich ustawieniach. Niestety nie mogłem go jeszcze posłuchać z powodu braku wkładki pasującej do orginalnego ramienia.

Ramię rzecz jasna będę wymieniać.

 

Pytanie - czy ktoś z Was posiada sugestie, ew. rysunki techniczne do wykonania plinty? chciałbym zamówić coś solidnego i ciężkiego u stolarza, ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać aby osiągnąć możliwie najlepszy dźwięk.

 

W orginalnej plincie (przynajmniej u mnie) gramofon opiera się na gumowych podkładkach oraz wiórowej podstawie która z kolei "wisi" na spiralnych sprężynach. Czy warto stosować podobne rozwiązanie?

 

Pozdrawiam,

Kuba

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak dla ciekawych to dorobiłem transparentną pokrywę do mojego drugiego Lenca.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-22950-100001742 1276010384_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ta wersja ma tłumiki zawieszenia (gumy i spreżyny na bolcach) przykręcone do blachy chassis ?.

Dolna płyta wygląda na mocowaną na stałe do plinty

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki smar czy też olej użyć do smarowania i lepszej pracy łożysk w gramofonie?

chodzi mi o łożysko silnika.Są tam dwie smarownice ale w jednej już go nie ma a w drugiej same resztki koloru bursztynu.No i kuleczkę tą co jest pod ośka talerza.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypasopna pokrywa.

Gdzie taką dorwałeś??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sprawdzić V-bloki? gdzie to jest i co to jest? :)

w kwestii plinty - orginalną oczywiście sobie zostawiam w nienaruszonym stanie, chciałbym jednak poeksperymentować z inną obudową. Orginalnego ramienia niestety chyba jednak nie uratuję - ma luzy wszędzie gdzie tylko może mieć. Ale sam napęd, po przesmarowaniu osi i łożyska talerza (smar grafitowy na kuleczkę + olej silikonowy na osi) dziala bezbłędnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie grafitowy na kulkę się nie nadaje.Może być zwykły ŁT3 lub litowy. A jeszcze lepiej tzw Ciatim.Ośka powinna pracować w kąpieli olejowej z oleju syntetyka samochodowego albo od skrzyń automatycznych W90 ,Po to jest od spodu łożyska plastikowy korek,A poziom do wkęta zabezpieczajacego ośkę.Górna częśc ośki też smar stały.

V bloki są pod nakładką kolumny ramienia,WWW Vinyl Engina podaje instrukcje jak się dostać do nich.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za cenne info w temacie smarowania łożyska! a czy semi-syntetyk też się nada? (akurat taki mam). kontrolę V bloków póki co chyba odpuszczę - jak pisałem ramię i tak będe wymieniać. Orginalne w moim egzemplarzu nie nadaje sie raczej do niczego, chyba że komuś się przyda na części - ma znaczne luzy we wszelkich możliwych miejscach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam kolor smaru w gramiaku jak oryginalny smar do korbowodu młota SDS.Wcześniej wyczyściłem wszystko denaturatem bo tylko to miałem pod ręką.Było późno jak go złożyłem więc nie testowałem.No i widzę conri że będę leciał po olej do sklepu.Czy zostawić ten?Kolor się zgadzał no i konsystencja tego była podobna tzn że ten w gramiaku był już przyschnięty w porównaniu do tego z SDS-a .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie miksu Lenco z Ortofonem as 212.

Dzisiaj zamontowałem wszystko jak trzeba tj ustawiając ramię wg zaleceń producenta(te 212mm) korzystając z tulejki wykonanej przez tokarza. Niestety nie miałem aparatu żeby to sfotografować.

Zasada jest prosta: "korzeń" ramienia wkładamy do tulejki, zakręcamy śrubkami, następnie to wszystko instalujemy w pierścieniu mocującym od Lenco i to wszystko.

Wysokość ramienia można ustawiać tym sposobem w obrębie ~25mm.

Gdyby ktoś chciał się pobawić takim duetem, to proszę o wiadomość. Wyślę rysunek, na bazie którego tokarz powinien wiedzieć co robić:)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto wstępnie przygotowane podstawy do obsadzenia ramienia Ortofon AS-212

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja jest mniej inwazyjna. nie wymaga wiercenia nowych dziur w konstrukcji.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Wolę błędy entuzjazty od obojętności mędrca" - Anatol France

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>vacuum

 

ja bez stresu wyczyściłem denaturatem bo tylko to miałem pod ręką.Smarowanie i po kłopocie.Ważne by dobrze usunąć wszystkie zabrudzenia i stare smarowidło.Posmarowane na nowo działa bezszelestnie i płynnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :) będe informował o postępach prac nad moim Lenco :)

W kwestii ramienia - zdecydowalem się póki co (budżet niestety nie pozwala na zakup nowego ramienia) na czasowy demontaż ramienia jednego z moich gramofonów - w "Teletonie" P600 mam całkiem fajne japońskie ramię stylizowane (a może to orginał, diabli wiedzą) na wcześniejszych modelach Jelco. Sprawdziłem już długość ramienia i VTA - o dziwo pasuje idealnie pod Lenco! Bez konieczności nawiercania otworów :)

 

Jutro postaram się zamieścić foto samego ramienia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ma ktoś z Kolegów receptę na wymianę okablowania w oryginalnym , prostym ramieniu Lenco.

Jest przy nakrętce headshella ów magiczny bolec, który jest zapora przed dalszym działaniem.rzyma Jakim sposobem go wyciągnąć ,bo jak domniemam trzyma turbaxowe gniazdo z pinami.Czy szczypce czy nawiercenie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I pytanie drugie,

Czy ma ktoś może rysunek złożeniowy zawieszenia stosowanego w L85.Ewentualnie fotki jak to zawieszenie może być adaptowane do L 75 w cienkiej plincie.Rozstaw bolców w chassis pasuje do otworów osadzenia gniazd sprężyn

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby ktoś potrzebował,to mam zbędny moduł korektora RIAA,montowany w L75.Producent DUAL.Chętnie odstąpię-zamiana na inne klocki jak najbardziej...Proszę na PRV.Foto było w tym wątku jakiś czas temu..

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj przytachalem do domu L78 - jest zabudowany razem z amplitunerem HEA (tzn byl, bo ampli juz wybebeszony). chyba polkne bakcyla, bo budowa tego sprzetu jest naprawde niesamowita :)

Talerz kreci sie bez wiekszych oporow, po odlaczeniu hamulca dosc dlugo, slychac jedynie ciche buczenie silnika (ale byc moze ze to pusta teraz plinta rezonuje) - silnik robi naprawde wrazenie - ogolnie budowa gramofon przypomina mi szpulowce revoxa, ktore posiadalem - odlewane aluminium i stal :)

ramie jest w niezlym stanie, brakuje tylko ciezarka antyskatingu. zalozona wkladka to Shure M75MB Tyle 2 (cokolwiek to oznacza). Jeszcze nie mialem czasu sprawdzic jak gra, ale juz wiem, ze moja dobita Rega pozbedzie sie niedlugo ramienia (choc nie jestem pewien, czy rzeczywiscie bedzie lepsze od lencowskiego)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Main: CD880, Alpha 9 ---> Arcus

Head: CD880, Alpha 9 ---> HD600, K340

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos gra - i to niezle :)

 

przeczyscilem lozysko i nasmarowalem na nowo - dalem tez oleju do tego dostepnego lozyska silnika - gramofon chodzi teraz bezdzwiecznie. Ta Shure 75 po wymianie igly gra moze niezbyt detalicznie, ale z niezla dynamika - da sie sluchac. Bylem poczatkowo troche sceptyczny do porownania Rega vs Lenco - ale moge potwierdzic juz teraz: legenda Lenco to prawda :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Main: CD880, Alpha 9 ---> Arcus

Head: CD880, Alpha 9 ---> HD600, K340

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ufff - caly dzien zabawy z L78 daje w kosc. najgorsze na szczescie mam juz za soba - bylo to rekablowanie RB250. mam wrazenie, ze konstruktorzy Regi zrobili wszystko, by utrudnic zycie diyowcom. jako okablowanie uzylem cieniutkich drucikow pozyskanych z ferrytowej anteny AM.

 

RB250 stoi tymczasowo na podstawce obok gramofonu, ale i tak to wyglada niezle :) samo posiadanie gramofonu z wiecej niz jednym ramieniem poprawia samopoczucie. Ramie regi ma dodatkowo wymieniona przeciwwage na stalowa i usuniety antyskating (ktory dzialal zreszta tak jak chcial)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Main: CD880, Alpha 9 ---> Arcus

Head: CD880, Alpha 9 ---> HD600, K340

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wypada poprawiać szwajcarskich mechaniorów, ale dażac do ideału ,dla minimalizacji wibracji chassis,zmodernizowałem zawieszenie silnika. Baza ta sama- sprężyny ,jednak płaszczyzna oparcia w body silnika i szpindlach wytłumiona krażkami z neoprenu. Jest zauważalna róznica in plus.Polecam.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-3405-100000078 1277756017_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

     Udostępnij



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.