Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Infinity Classics


Rekomendowane odpowiedzi

Zależy czego oczekujesz po kolumnach. Wymienione modele to całkowicie inne granie. R90 grają spójnie, neutralnie, szczegółowo, dla niektórych sterylnie i jałowo. RS IIB mają lekko wypchaną średnicę na wzór Yamaha ns-10m studio. Wszelkie instrumenty i wokale są w nich lepsze, ze względu na wstęgi nisko-średniotonowe. Góra bardziej mięsista, ale brakuje szeczegółów. Pomiędzy wstęgami, a basem nie ma takiej spójności jak R90. Sam bas dużo potężniejszy w IIB, ale niezbyt niski. IIB to przede wszystkim granie sporo większe, koncertowe. Do jazzu, muzyki dyskotekowej i symfonicznej dobre są IIB. Do wszystkiego innego R90.

Nie wiem jak twój wzmacniacz gra, ale R90 potrzebują bardziej czegoś neutralnego, a IIB ostrego.

2.5 nie znam, ale to podobna technologia z tymi samymi wstęgami co IIB z tą róznicą że 2,5 są 3 drożne, a IIB są 5 drożne

Dziękuję za odpowiedź. Mam styczność z kolumnami atc i ich sposób grania mi bardzo odpowiada czyli neutralny, muzykalny , bardzo dobry wgląd w nagrania o naturalnej i niewymuszonej dynamice i bardzo homogeniczny i koherentny dźwięk. Tylko koszt atc 50 to około 40 tysięcy .oj dużo dla mnie. Mam atc scm 7 są super ale mała skala dźwięku i myślę o dobrych infinity za około 5 tysiakow co polecacie.Nam kappy 8.2 co moze być lepsze od nich . Słucham wszystko ,jazz, klasyka, rock i z radia i z kasety ,winyli , cd i strumieniowo.Pokoj 18 m akustycznie bardzo dobrze wytlumiony

Edytowane przez PASJA-AUDIO

:))

 

Co do Marka No 23,5 jacekudla to ciekaw jestem czy jest to już koniec świata dla Watkinsów czy dopiero początek?

 

Jest to myślę początek końca :) przy okazji jak budżet pozwoli to planuję monobloki w klasie A thresholda lub passa...

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Mam prośbę. Czy możecie napisać, czym kierowaliście się wybierając kable głośnikowe do Kapp 8.2 i2? Powoli dojrzewam do tego, żeby wymienić kable, ale nie mam pojęcia co wybrać? Spotkałem się ze skrajnymi opiniami, począwszy od takich, że te kolumny nie są wrażliwe na kable i wystarczy im dobra, polska miedź za parę zł/m, aż po zupełnie przeciwne. Mam teraz Eagle cable (stare, mają prawie 20lat), mam też te polskie, za parę złociszy. I różnicy nie słyszę. Wiem, to jeszcze kwestia pomieszczenia i reszty toru. No i mojego ucha ;) Ale myślę, że warto coś zmienić.

Moje Kappy grają zamiennie z Sansui AU-X901 i Cambridge Audio C500, P500x2. Odtwarzacze to Sansui CD-X701i i Marantz CD-10. Interesują mnie kable używane, tak do 2kzł za 2x2,5m. Można teraz kupić np. AQ Gibraltar, Harmonix CS120, Nordost Red Dawn, Equilibrum Moonlight, Zu Audio Liebtc, Velum Ls-v. W moim zestawie chciałbym poprawić basy (bardziej zwarty), przestrzeń (głębia, szerokość sceny), tzw oderwanie dźwięku od kolumn. Opierając się na opisach tych kabli, kupując jakikolwiek mógłbym sporo poprawić. Wolałbym jednak poznać, na co zwracaliście uwagę kupując swoje kable. No i czy macie jakieś zdanie na temat kabli wymienionych powyżej. Od razu dodaję: opcja sprzedać wszystko (oprócz kolumn) i kupić jeden, inny zestaw, na razie odpada. Ze względów rodzinnych :)

Z góry dziękuję za zrozumienie i każde słowo.

Adam

Witaj

 

Na "dzień dobry" wykluczyłbym :

 

Nordost Red Dawn

AQ Gibraltar

 

w powyższych przypadkach trafienie na oryginał to wielka sztuka :-).

 

Jeśli można potwierdzić autentyczność to zwróciłbym uwagę na Harmonix CS120.

Zawsze je odsprzedaż, gdyby Ci nie podeszły.

 

Polskie kable są niesprzedawalne poza PL i najszybciej tracą na wartości.

 

Jak masz silną wole i wytrzymasz bez kupowania, to śledź na bieżąco wszystkie serwisy z ogłoszeniami. Jak tylko pokaże się coś interesującego w pobliżu twojego miejsca zamieszkania, to pakuj swoje kable i jedź na odsłuch porównawczy, a jeszcze lepiej poproś sprzedawcę żeby przyjechał z kablami do Ciebie. Posłuchaj i zdecyduj.

 

Pozdrawiam

Pygar

 

P.s. Możesz mieć "mały" problem, ponieważ praktycznie każdy droższy kabel zagra lepiej od tych których słuchasz u siebie. Idealnie jest mieć kilka różnych opcji do wyboru w jednym czasie, wtedy wybierzesz najlepszy z dostępnych.

Dziękuję za odpowiedź:) Będę chciał zrobić tak jak mówisz, chociaż może to być utrudnione, ponieważ kable muszę kupić w sposób niewidoczny dla mojej lepszej połówki :) Ale co tam, cały mój sprzęt nabyłem w taki właśnie sposób, więc z kabelkami też sobie poradzę. Najważniejsze, że wiem na co zwracać uwagę. Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam!

Adam

  • 1 miesiąc później...

Gdyby ktoś był zainteresowany b. ładnymi R80 w na prawdę dobrym stanie to polecam zerknąć w dział ogłoszeń.

Z bólem serca mi rozstawać się z nimi przychodzi po latach już posiadania ale... następne też będą Infinity Classics, ta miłość nie rdzewieje :)

 

Pozdr.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Witam wszystkich klubowiczów.

Szukam kontaktu z osobą która wykonała moda zwrotnic w re90. Chce dotrzeć do producentów kondensatorów które do nich pasują. Chodzi o ich wymianę no i może ktoś zaopiniuje jakieś wrażenia.

Ktoś może pomóc?

Koledzy i koleżanki, czy pomoże ktoś załatwić woofery (2 a najlepiej 4) do Infinity RS2B ???

Zawieszenia mogą być nawet do remontu.

Będzie BARDZO wdzięczny za pomoc!

Edytowane przez opteron

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Witam klubowiczów

 

Mam prośbę o poradę w nieśmiertelnej kwestii doboru końcówki mocy/preampa lampowego do Inifinity Kappa 8.2i

Obecnie grają u mnie z Yamah MX 830. Kupiłem używkę na allegro, i 2 miesiącach zaczęły się z nią problemy - przerywa jeden kanał, wymieniłem potencjometry na drabinkę rezystorową i pomogło na krótko, teraz znów są problemy - prawdopodobnie z przekaźnikiem załączającym kolumny. Nie chciałbym pakować kolejnych pieniędzy w trupa. Poza tym pomimo że końcówka jest potężna, zdecydowanie ma większą kontrolę basu niż np. mój amplituner Onkyo. to gra trochę sucho, wysokie tony są bardzo "techniczne".

 

Jako źródło służy DAC zrobiony na chipie ES9018, op-ampy LME49999.

 

Chciałbym trochę ocieplić dźwięk, stąd pomysł na wymianę końcowki i przy okazji dokupienie przedwzmacniacza lampowego.

 

Stąd prośba - jaki sprzęt byście polecili. O ile preamp może być używką, to wolałbym aby końcówka mocy była nowa - nie chciałbym powtórzyć historii z używaną MX 830. Budżet to mniej więcej 5-6 tysięcy.

 

Pozdrawiam

Adam

Poleciłbym to co sam posiadam. Tu jest nowsza wersja. Powinieneś zmieścić się w budżecie z wysyłką i cłem włącznie. Piec ten z łatwością okiełzna kappy.

 

http://www.cattylink.com/page164.html

Witaj

 

Wymiana przekaźnika lub jego czyszczenie nie jest specjalnie ani droga ani skomplikowana, dlatego nie rozumiem Twojego podejścia do używanego sprzętu.

 

To trochę tak, jakby kupić nowy samochód w salonie i jak skończą się klocki hamulcowe, to zamiast wymienić klocki i dalej jeździć, to zaczynasz rozglądać się za nowym samochodem.

 

Z drugiej strony kupno nowej końcówki w zakładanym budżecie może być bardzo problematyczne, chyba że w chińskim wykonaniu, pod warunkiem znalezienia kogoś kto wcześniej zaryzykował, używa i może się wypowiedzieć jak to zagra, w przeciwnym wypadku będzie to klasyczny przykład zakupu "kota w worku".

 

Pozdrawiam

Pygar

  • 2 tygodnie później...

WItam serdecznie :)

 

Mam małe pytanko o Infinity Reference 30...

Widzę tam kopułki Polycell oraz.... czasami taka jak na zdjeciu z małego Referencec

Czy to taka odmiana czy efekt wymiany? ;)

 

pozdrawiam

 

huutonet001.jpg

Witam klubowiczów

 

Mam prośbę o poradę w nieśmiertelnej kwestii doboru końcówki mocy/preampa lampowego do Inifinity Kappa 8.2i

Obecnie grają u mnie z Yamah MX 830. Kupiłem używkę na allegro, i 2 miesiącach zaczęły się z nią problemy - przerywa jeden kanał, wymieniłem potencjometry na drabinkę rezystorową i pomogło na krótko, teraz znów są problemy - prawdopodobnie z przekaźnikiem załączającym kolumny. Nie chciałbym pakować kolejnych pieniędzy w trupa. Poza tym pomimo że końcówka jest potężna, zdecydowanie ma większą kontrolę basu niż np. mój amplituner Onkyo. to gra trochę sucho, wysokie tony są bardzo "techniczne".

 

Jako źródło służy DAC zrobiony na chipie ES9018, op-ampy LME49999.

 

Chciałbym trochę ocieplić dźwięk, stąd pomysł na wymianę końcowki i przy okazji dokupienie przedwzmacniacza lampowego.

 

Stąd prośba - jaki sprzęt byście polecili. O ile preamp może być używką, to wolałbym aby końcówka mocy była nowa - nie chciałbym powtórzyć historii z używaną MX 830. Budżet to mniej więcej 5-6 tysięcy.

 

Pozdrawiam

Adam

zawsze unikałem i wciąż unikam kupowac czegokolwiek od yamaha oraz onkyo z lat 80/90-tych

to niestety najgorsze z najgorszych co dotyczy jakości przełączników, kontaktów, potencjometrów.... wzmacniacze, preampy, decki tych marek zawsze mi powodowały zawały serca oraz mnóżstwo kłopotów tego samego rodzaju co sam opisujesz. po prostu koszmar.

oprócze tego charakter dżwięku tamtych marek dla mnie zawsze był raczej zbyt analytyczny, jasny, często za-ostry, słabo muzykalny.

wole i osobiście szczególnie polecam końcówki Marantz z końca lat 70tych (modele SM-6, SM-7, SM-9, ewentualnie starszy 300DC). zagwarantują ci niesamowitą muzykalność, naturalność dżwięku oraz bezawaryjność o ile zastał/zostanie. zrobiony przegłąd (czasami trzeba odnowić rezystory oraz kondensatory na płytach końcówek mocy. praca na 2-3h. ceny końcówek na rw w zależności od modelu/stanu wahają się miedzy 3-6kzł. w drewnianych skrzyńkach o 400-1000zł więcej.

szczególnie SM7 oraz SM9 oferują wyjątkowy dzwięk, nie osiągalny dla dziszejszych smd wzmacniaczy.nawet 50-100kzl klasy. to końcówki nadprzecietnie muzykalne, mocne, idące w kierunku dżwięku lampowego, jednak z tranzystorowym szybkim basem.

osobiście wielokrotnie sprawdzone w moim systemie z Infinity Renaissance 90, ESS AMT1, TDL Reference Standard, Electro Voice Sentry VI. często też s takim samim doskonałym efektem u znajomych lub nawet w klubie KAIM (temat oraz kilka opninii osób które uczęsniczyli w sesji http://www.audiostereo.pl/warszawski-klub-audiofila-i-melomana_79555.html/page__st__2250...

 

PS: końcówka w klubie była jeszczę przed wymianą rezystorów, bardzo się grzałą, ale i tak zagrała pięknie. po wymianie rezystorów dwięk podskoczył o kolejną 1, nawet 2 klasy! Gra u mnie odwtedy jako głowna tranzystorowa końcówka, na zmianę z lampowymi monoblokami Luxman A-3000. Marantz SM-9 dla Yello oraz elektronickiej muzyki, lampowe Luxmany dla Patricia Barber lub muzyki rockowej. chociaż spokojnie bym sie zadowolił zostawiając tylko Marantz :)

 

info o końcówce http://www.thevintageknob.org/marantz-Sm-7.html

 

186394-marantz_sm7_esotec_high_end_stereo_amplifier__superior_to_300dc_.jpg

Edytowane przez elektroboy

 

Mam małe pytanko o Infinity Reference 30...

Widzę tam kopułki Polycell oraz.... czasami taka jak na zdjeciu z małego Referencec

Czy to taka odmiana czy efekt wymiany? ;)

 

Infinity Reference 30 były/są kolumnami podłogowymi i zawierały głośnik polycell.

  • 2 tygodnie później...

RS2b wyremontowane, szukającym pomocy nawet w takich tematach jak klasyczne infinity bardziej polecam popytać na elektrodzie niż na osławionym "ałdiostereo", stąd większość wartościowych ludzi a tym bardziej specjalistów chyba pouciekała (i to jakiś czas temu).

Tak czy siak gdyby ktoś na śląsku chciał posłuchać tych w sumie nieczęsto spotykanych kolumn to zapraszam na pw.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

RS2b wyremontowane, szukającym pomocy nawet w takich tematach jak klasyczne infinity bardziej polecam popytać na elektrodzie niż na osławionym "ałdiostereo", stąd większość wartościowych ludzi a tym bardziej specjalistów chyba pouciekała (i to jakiś czas temu).

 

A zechcesz opisać dla potomnych jakiego rodzaju porady czy problemy zostały rozwiązane i w jaki sposób .

 

Tak czy siak gdyby ktoś na śląsku chciał posłuchać tych w sumie nieczęsto spotykanych kolumn to zapraszam na pw.

 

Czy można przynajmniej wskazać miasto/rejon .

Górny Śląsk - reszta na pw.

 

Zależy czego oczekujesz po kolumnach. Wymienione modele to całkowicie inne granie. R90 grają spójnie, neutralnie, szczegółowo, dla niektórych sterylnie i jałowo. RS IIB mają lekko wypchaną średnicę na wzór Yamaha ns-10m studio. Wszelkie instrumenty i wokale są w nich lepsze, ze względu na wstęgi nisko-średniotonowe. Góra bardziej mięsista, ale brakuje szeczegółów. Pomiędzy wstęgami, a basem nie ma takiej spójności jak R90. Sam bas dużo potężniejszy w IIB, ale niezbyt niski.

 

Jest z goła odwrotnie, R90 nie są nawet blisko takiego zejścia na basie jakie jest w RS2b uzyskiwane z łatwością, w ogóle to co te kolumny wyprawiają z dołem jest szczerze trudne w słowach do opisania. Również średnica w porównaniu do R90 jest mniej wystawiona do przodu (jako wieloletni użytkownik R80 musiałem do tego się przyzwyczajać po zakupie RS2b kilka dni). Obawiam się że może słuchałeś ich po prostu ze zbyt słabym / nieodpowiednim wzmacniaczem i/lub bez fabrycznego EQ który jak w instrukcji jest napisane, jest integralną częścią zestawu i kolumny bez względu na sposób zasilania (biamp bądź nie) muszą ZAWSZE z nim pracować?

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Wzmacniacze rzeczywiście mam słabe. Do tego nie porównywałem R90 obok RS2B, to było nawet w innym pomieszczeniu. Mogę się w niektórych kwestiach mylić.

Jednak nie zgadzam się że bas w RS2B jest niski. Owszem jest wyjątkowo potężny, ale nie schodzi nawet tak nisko jak Kappa 9. A gdzie im tam do Sigm/Epsilonów. R80 nie słuchałem, ale ze wszystkich wymienionych w RSIIB miałem najwięcej średnicy. EQ używałem od święta bo nic nie pomagał. Wzmacniacz to Akai AM-95 i Denon PMA-2000r.

Krótko słuchałem RS2B z Mark Levinson n 26 + Luxman m-300, grało to oczywiście lepiej. Jednak ten duet w połączeniu z Sigmą zrobiło się fatalnie. Sigmy już same w sobie grają skrajami pasma, a duet jeszcze to pogłębił.

RS2b wyremontowane, szukającym pomocy nawet w takich tematach jak klasyczne infinity bardziej polecam popytać na elektrodzie niż na osławionym "ałdiostereo", stąd większość wartościowych ludzi a tym bardziej specjalistów chyba pouciekała (i to jakiś czas temu).

Tak czy siak gdyby ktoś na śląsku chciał posłuchać tych w sumie nieczęsto spotykanych kolumn to zapraszam na pw.

 

Masz wiele racji piszac, ze wiekszosc wartosciowych ludzi uciekla z audiostereo, ktore wypelnilo sie kryptoreklama, audiofiliją i roznego rodzaju oszolomami...... szkoda.

 

Wracajac do renowacji klasycznych Infinity - zdecydowanie lepiej poddaja sie takim zabiegom starsze modele (chocby ze wzgledu na dostepnosc nowych folii do np. EMIM'ow - w Austarlii) - duzo na ten temat mozna znalezc na amerykanskich forach - audiokarma i audioaficionado....

 

Jako jeden z niewielu zauwazyles potrzebe renowacji - duzo uzytkownikow odklada to w czasie jak najdalej....no a na uplyw czasu nie ma przeciez rady... nic nie jest wieczne.... :-)

 

Warto pamietac, ze oprocz basow (zawieszenia), klopoty maja rowniez wstegi - korozja magnesow spowodowana odpryskami farby ochronnej lub niklu ( w skrajnych wypadkach ich odklejenie i przekrecenie sie, co powoduje bezpowrotne zniszczenie folii), zimny lut - przeciez folia jest zrobiona z aluminium - jej lutowanie wymaga specjalnych topnikow - po latach lut tez koroduje powodujac wzrost opornosci przetwornikow - wiec zasadniczo zmienia ich skutecznosc i brzmienie....

 

Rowniez gabki, ktore we wstegach dystansuja folie od magnesow po wielu latach traca sprezystosc i wymagaja wymiany na nowe (kiedys, zanim w koncu zakupilem zapasowe EMIT'y i EMIM'y bylem zmuszony naprawic jeden ze swoich sredniotonowcow ... opisalem to tutaj : http://audiokarma.org/forums/index.php?threads/ren-90-high-energy-emim-repair.460862/page-2 ; http://audiokarma.org/forums/index.php?threads/ren-90-high-energy-emim-repair.460862/page-3 - moj nick to rowniez visto) - opis naprawy, ze zdjeciami , specjalnie dla forumowicza Nakamichi, ktory slusznie zauwazyl, ze warto sie takimi informacjami dzielic....

 

Pasiadacze modelu Kappa tez maja swoja piete Achillesa - Polydome ...... korozja materialu, z ktorego zostal wykonany tez potrafi posiac spustoszenie.... znow - sporo na ten temat na audiokarmie i audioaficionado... wystarczy uzyc wyszukiwarki..

 

 

Generalnie klasyczne Infinity to wspaniale kolumny ale stajac sie ich posiadaczem, warto miec swiadomosc na co sie decydujemy i z jakimi problemami mozna (oczywiscie nie we wszystkich przypadkach) sie spotkac z powodu ich...... zwyklej starosci.. :-)

Masz wiele racji piszac, ze wiekszosc wartosciowych ludzi uciekla z audiostereo, ktore wypelnilo sie kryptoreklama, audiofiliją i roznego rodzaju oszolomami...... szkoda.

 

Wracajac do renowacji klasycznych Infinity - zdecydowanie lepiej poddaja sie takim zabiegom starsze modele (chocby ze wzgledu na dostepnosc nowych folii do np. EMIM'ow - w Austarlii) - duzo na ten temat mozna znalezc na amerykanskich forach - audiokarma i audioaficionado....

 

Jako jeden z niewielu zauwazyles potrzebe renowacji - duzo uzytkownikow odklada to w czasie jak najdalej....no a na uplyw czasu nie ma przeciez rady... nic nie jest wieczne.... :-)

 

Warto pamietac, ze oprocz basow (zawieszenia), klopoty maja rowniez wstegi - korozja magnesow spowodowana odpryskami farby ochronnej lub niklu ( w skrajnych wypadkach ich odklejenie i przekrecenie sie, co powoduje bezpowrotne zniszczenie folii), zimny lut - przeciez folia jest zrobiona z aluminium - jej lutowanie wymaga specjalnych topnikow - po latach lut tez koroduje powodujac wzrost opornosci przetwornikow - wiec zasadniczo zmienia ich skutecznosc i brzmienie....

 

Rowniez gabki, ktore we wstegach dystansuja folie od magnesow po wielu latach traca sprezystosc i wymagaja wymiany na nowe (kiedys, zanim w koncu zakupilem zapasowe EMIT'y i EMIM'y bylem zmuszony naprawic jeden ze swoich sredniotonowcow ... opisalem to tutaj : http://audiokarma.org/forums/index.php?threads/ren-90-high-energy-emim-repair.460862/page-2 ; http://audiokarma.org/forums/index.php?threads/ren-90-high-energy-emim-repair.460862/page-3 - moj nick to rowniez visto) - opis naprawy, ze zdjeciami , specjalnie dla forumowicza Nakamichi, ktory slusznie zauwazyl, ze warto sie takimi informacjami dzielic....

 

Pasiadacze modelu Kappa tez maja swoja piete Achillesa - Polydome ...... korozja materialu, z ktorego zostal wykonany tez potrafi posiac spustoszenie.... znow - sporo na ten temat na audiokarmie i audioaficionado... wystarczy uzyc wyszukiwarki..

 

 

Generalnie klasyczne Infinity to wspaniale kolumny ale stajac sie ich posiadaczem, warto miec swiadomosc na co sie decydujemy i z jakimi problemami mozna (oczywiscie nie we wszystkich przypadkach) sie spotkac z powodu ich...... zwyklej starosci.. :-)

 

hmm - nie wiem dlaczego linki po kliknieciu sie nie otwieraja - po skopiowaniu ich do przegladarki wszystko jest OK...

Mam prośbę możesz wrzucić jakieś zdjęcia gdzie widać te "słabsze" miejsca, które wymagają interwencji, np. zabezpieczenia przed korozją .

 

Dziękuję z góry jak mało który !

Pygar

Jednak nie zgadzam się że bas w RS2B jest niski. Owszem jest wyjątkowo potężny, ale nie schodzi nawet tak nisko jak Kappa 9. A gdzie im tam do Sigm/Epsilonów. R80 nie słuchałem, ale ze wszystkich wymienionych w RSIIB miałem najwięcej średnicy

Twój opis pasuje jak ulał do słuchania ich bez dedykowanego EQ, jak już poprzednio napisałem w zamyśle producenta mogą być używane wyłącznie z nim i tylko tak grają poprawnie. Trochę w życiu słyszałem ale takiego zejścia w systemach nawet z subami na prawdę może kilka razy w życiu, RS2 były może trochę podobne w basie ale 2b schodzą jeszcze DUŻO dalej (producent jakby na potwierdzenie moich spostrzeżeń podaje w danych zakres od 25Hz - RS2b i od 36Hz - RS2).

 

EQ używałem od święta bo nic nie pomagał.

Coś kręcisz albo go po prostu nie miałeś :-)

Granie z nim a bez niego nie jest nawet do siebie podobne, może miałeś zepsuty (mój też wymagał naprawy) ???

 

VISTO - Nic dodać, nic ująć. Klasyczne infinity jest bardzo wdzięczne ale potrafi być wymagające.

Edytowane przez opteron

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

RS2 były może trochę podobne w basie ale 2b schodzą jeszcze DUŻO dalej

Nie słyszałem RS2. Jednak patrząc na specyfikację producenta można się domyśleć że nie zagrają tak samo. Oba modele mają całkiem inaczej zrobiony podział. W RS2 jeden niskotonowy gra przedział poniżej 60hz, a drugi 60hz-125hz. W RS2B oba grają poniżej 150hz.

 

mój też wymagał naprawy

Co z nim było nie tak?

Jedno pokrętło od ilości basu. Kontur dodawał lub odejmował midbas, zatem byłem przekonany że był sprawny.

Jednak nie zgadzam się że bas w RS2B jest niski. Owszem jest wyjątkowo potężny, ale nie schodzi nawet tak nisko jak Kappa 9. A gdzie im tam do Sigm/Epsilonów. R80 nie słuchałem, ale ze wszystkich wymienionych w RSIIB miałem najwięcej średnicy

Twój opis pasuje jak ulał do słuchania ich bez dedykowanego EQ, jak już poprzednio napisałem w zamyśle producenta mogą być używane wyłącznie z nim i tylko tak grają poprawnie. Trochę w życiu słyszałem ale takiego zejścia w systemach nawet z subami na prawdę może kilka razy w życiu, RS2 były może trochę podobne w basie ale 2b schodzą jeszcze DUŻO dalej (producent jakby na potwierdzenie moich spostrzeżeń podaje w danych zakres od 25Hz - RS2b i od 36Hz - RS2).

kolumny z dedykowanym zewn. eq mają policzony rezonans oraz całą liniowość na basie pod taki układ.

gdy się eq nie używa faktycznie mogą powstawać skutki uboczne.

szczególnie wtedy, gdy nie wiadomo ile oraz jakie korekcje producent w dedykowanym eq zastosował.

niestety zewn. eq ma również swoje ciemne strony.

niepotrzebnie (raczej) psuje dżwięk dla reszty pasma (środek/góra). tak jak każdy equalizer.

na upartego rowzwiązaniem problemu może być użycie bi-ampingu, gdzie eq zastosuje się tylko dla wzmacniacza.obsługującego bas.

Edytowane przez elektroboy
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.