Skocz do zawartości
IGNORED

Mały pokój tylko do odsłuchu, czy warto

borrrys

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam poważny dylemat. Za 2 miesiące sie przeprowadzam i rozważam temat pomieszczenia odsłuchowego. Będę miał do dyspozycji salon o powierzchni 30m2, uzytkowany wspólnie z rodziną i psem lub pokój o wymiarach 2,8 x 4,3 m, który będę mógł zaadoptować akustycznie i będzie służył tylko do odsłuchu. Nie mam żadnego doświadczenia z tak małymi pomieszczeniami, obecnie słucham w 20m2. Zestaw do słuchania w o mnie zostanie wymieniony. Jeżeli zdecyduje się na mały pokój to myślałem o wzmaku lampowym (chyba Cayin a88t) i jakichś podstawkowcach - tylko czy to zagra w niecałych 12m2 ? Proszę o pomoc.

Mojego systemu sluchalem w 2 pomieszczeniach - jedno ponad 15m2, prawie gole sciany, absolutny brak adaptacji.

Drugi pokoj 9m2 (niestety ten moj:)), zawalony gratami, jedna sciana pokryta korkiem. I gdybym mial mozliwosc, sluchalbym oczywiscie w tym wiekszym. Wszystkie aspekty brzmienia - rozmach, bas, stereofonia, lokalizacja zrodel pozornych, szczegolowosc srednicy i wysokich tonow - na kozysc wiekszego pokoju. Kolumny po prostu lubia duzo powietrza. I jezeli Ci bas nie zginie w tych 30 metrach, a same kolumny (np ze wzgledu na zone:) nie beda poupychane po katach - raczej sklaniaj sie w kierunku salonu.

pozdr

Ja tam myśle, że warto...

Jeżeli słuchasz jazzu i klasyki to chyba bez 'dużego prądu' i potęga basu nie musi ścian kruszyc ;-)... Pokój ma szerokośc 2,8 - to jakieś bardzo przyjemnie grające monitorki c.a. 2m od siebie i 0,4 od sciany (tylko trzeba ją będzie trochę wygłuszyc w miejscu pierwszego odbicia), 4,3 długości to akurat będzie trochę przestrzeni 'za' monitorami i od punktu gdzie będziesz siedział... powinna wyjśc bardzo przyjemna scena...

dodatkowa zaleta, że nikomu nie będziesz przeszkadzał graniem, a 'innowacje' w dziedzinie adaptacji akustycznej nie będą wywoływac sprzeciwu reszty domowników ;-)

> borrrys