Skocz do zawartości
IGNORED

OPA627BP,OPA637BP,OPA2107 i 2604 rożnice


maxus

Rekomendowane odpowiedzi

michangelo - a co powiesz o AD8599? Zapewne już masz opinię i słuchałeś tegoż op-ka ;-). Wsadziłem go zamiast OPA 2134 do pre wzmacniacza i na razie mam mieszane wrażenia (są plusy i minusy). Ponieważ wprowadziłem dodatkowe mody, które mogły wpłynąć na obecny efekt, więc czekają mnie dopiero testy ale ciekaw jestem opinii porównawczej (również w porównaniu do AD 8066).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LT 1361 ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Denon PMA 925R, Sony TA F690ES, ST-S590ES, NuBERT NuBox 360, AKG K550, Graham Slee Solo klon, BCL.

"Doświadczenie jest ostatecznym kryterium prawdy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Poza przestrzeń to OPA604 robi jedną z większych, i to we wszystkich wymiarach, bo OPA2107 to głównie przód-tył jest spektakularny. Poza tym ja z niego barwy dźwięku szczególnej nigdy nie słyszałem, dla mnie jest za ciemny i za mało dynamiczny. Detaliczny średnio, a muzykalny prawie w ogóle."

 

U mnie nieco inaczej właśnie. Wkładam po 2604 2107 i tracę jedynie wyrazistość detali i lepszą kontrolę i szybkość basu ale za to mam dźwięk bardziej żywy, scenę o wiele głębszą, absolutnie nie węższą, o wiele lepszą separację instrumentów i wokali na średnicy (brak nakładania/zlewania się dźwięków) a co jest w tym wszystkim w sumie najlepsze. No mogę jeszcze z ręką na sercu dodać, że bas jest mocniejszy ogólnie z 2107 a co nie zawsze może być dobre (lepsza kontrola i szybkość). Za to przynajmniej gra to wszystko z większym rozmachem, pulsem i głębią. 2604 to tak jakby nabrać dystansu, stanąć nieco dalej i kontemplować przy całej czytelności pasma, przestrzeni i powietrzu. 2107 to tak jakby zasiąść w pierwszym rzędzie, wsadzić głowę w muzykę, zanurzyć się i zapomnieć...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps. bóg zapłać dino za zwrócenie uwagi na tinę. jest ok :)

 

Zabawka super sczegolnie do filtrów

jeszcze tylko nie wiem jak do niej wpasować AD bo soft ad jest jakiś dzikawy - moze ktos madry kuknie na skrypty pisane dla kosci TI i ew zmosyfikuje dla AD

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ostatnio na temat OP ampów z gościem z pewnego wrocławskiego sklepu elektronicznego. Powiedział "sprawdź sobie uA739 a nie pożałujesz". Mówił coś że pracuje on w klasie A... Zdziwiłem się nieco bo o ile mi wiadomo uA to bardzo stare układy. Co o tym sądzicie? Jakieś doświadczenia?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień testów

 

Przyjechały : LME4971 i (sugerowane przez Michała Anioła (dalej MAGL) AD 845

 

Zestaw testowy j/w

 

Płyty:

 

1. Bazowa - A. Vollenveider "Behind The ..." CBS 85545

2. Dla jaj (ale piekne naturalne gitary) Porter band "Helicopters" - "Life" - PRONIT SLP 4010B

3.Jazz - Speak Low - Wtwórnia Taurus Records - TLRP 825

4. Led Zeppelin II ( Atlantic W 40037 - strasznie zdarta)

5. !!!! AC/DC "Highway to Hell" (Atlantic ATL 50628) - lekko zdarta

 

Metoda: 1 max 2 utwory z każdej płyty. Niestety płynna podmiana kostek była niemożliwa bo trzeba czekać na rozładowanie kondów (po wyjęciu wtyczki ok 20 sekund + 2-3 sekundy na ustalenie stanów przed włożeniem nowej kostki)

 

Niestety większość testów na słuchawkach (HD515)

 

1. AD 845 - bardzo słaby, wycofany środek - sorry MAGL ale w tej aplikacji sie nie sprawdził. Jest to ... FET ale do Burr Brown sie nie umywa - generalnie do tej aplikacji nie polecam

2. LME49710 - to jest "surpriza"- po odsłuchach wróciłem do AD 797 ale coś w tej kostce jest i po uwzględnieniu 2 x żywiec- warto szukać miodu.

 

Dodatki:

 

LME sie wzbudzał (na dużym odkręceniu gały) "cos "pukało "rytmicznie" (po wyłączemiu splitera do cyfry (Dzieci) ustało ale na słuchawkach było słychać

 

AD 979- słychać 50 Hz

 

LME/ lub AD 845 - lolumny "migotają"

 

I TONATYLE

 

BB

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Odświeżam wątek z kilku powodów. Na początek w sprawie AD845 - wycofana średnica i "migoczące" kolumny - mnie wygląda na to, że się wzbudził, no tak bywa.

 

>madly, no więc mogę powiedzieć jak się ma LM4562 do AD8599. Spróbowałem je obydwa na stopniu filtra dolnoprzepustowego w Technicsie SL-PS840, w zamian za M5219FP. Najpierw poszedł LM4562. Pierwsze, co mnie uderzyło, to potężny, nisko schodzący bas, ale potem się okazało, że to dominująca strona dźwięku tego op-ampa w CDku. Średnica się odbarwiła i stała lekko szorstka. Skurczyły się rozmiary źródeł, wokale jakby śpiewane przez uchylone drzwi. Sopran - nie pamiętam, ale chyba się lekko wycofał. W kwestii przestrzeni - zrobił się niezły bałagan, bas gonił po całej scenie jak wichura. Jednym słowem - bezsens. Nie wiem, czy to kwestia niezgrania op-ampa z resztą, czy niestabilna praca? Przyszła więc kolej na AD8599, który jak się nie sprawdzi, to wracamy do kostek fabrycznych...

No i słucham. Wstępnie jest dobrze - są barwy dźwięku różnorakie, nie jakieś jednostajne podbarwienie, jest porządek. Basu mniej niż z LM4562, nie taki podrasowany, może z większym powietrzem niż na fabrycznym op-ampie, ale ilościowo raczej to samo. Uwagę moją zwrócił sopran - zrobił się bardziej zróżnicowany, ale też mniej tnący uszy. Talerze mi zabrzmiały bardziej tak, jak je pamiętam na żywo, czyli bez doprawiania dzwonko-podobnymi wybrzmieniami. Ogólnie więcej informacji można z dźwięku wyczytać. Scena się ogólnie przybliżyła, zrobiła bardziej otaczająca słuchacza. Z fabrycznym op-ampem CDek grał bardziej z dystansu, wszystko było mniejsze. Ogólnie gra mi nieco jaśniej, barwniej, muzykalniej, z bliższą i szerszą sceną, bardziej zróżnicowanie, ale też jakoś tak miękko, troszkę "pluszowo". Decyzja na razie jest taka, że AD8599 zostaje.

Kombinuję teraz, jakie op-ampy dać na stopień I/V. Zależy mi naczymś, co poprawi głębię, ale nie rozdmucha przestrzeni. Dobarwienia średnicy już mi nie potrzeba, wskazany byłby ciemno grający op-amp, ale taki z wykopem. Pierwotnie miałem zamontować OPA2604, ale według moich oczekiwań wygląda mi, że będzie trzeba sięgnąć po OPA2107. Mam jeszcze AD8066, a AD8620 to na pewno nie użyję, bo mi jeszcze rozjaśni. W przygotowaniu jest osobny zegarek o jitterze 50ps, a wymieniałem też kondensatory na zasilaniu cyfrówki - po kilku próbach dopiero Jamicony okazały się lepsze od fabrycznych. Epcos, Vishay, Elna "zwykła", Lelon i inne ciekawostki nie sprawdziły się. Czekam na Os-cony do wypróbowania.

 

Jeśli ktoś może, proszę o ustosunkowanie się do powyższych rozważań, czy dobrze kombinuję z tym OPA2107? Mam go w DIPie jednego, a potrzebuję 2x SOIC. Op-ampy pojedyncze nie wchodzą w grę.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W I/V warto sprobowac ths4031id. Podobno ad844 jest niezly ale jeszcze go nie uzywalem wiec nic nie moge powiedziec. Ogolnie opamps w I/V powinny miec niski poziom szumow ponizej 3mV / Hz ^1/2 i krotki settling time (praktycznie ponizej 150ns wystarczy choc np BB zaleca do tej wolniejszy opa627bp jako a nawet opa5534 - zobacz pcm1738 datasheet) i duza szybkosc aby uniknac zwiazanych z tym znieksztalcen - zobacz Current-Steering Transimpedance Amplifiers for High-Resolution Digital-to-Analogue Converters Hawksford'a.

 

Moim zdaniem ths4031id i opa627bp naleza do najlepszych a lme49710 jest niezly i podekrzewam, ze ad844 jest pewnie nieco lepszy od tego ostatniego. Ostateczna decyzja jest subiektywna i w praktyce nalezy rozpatrywac DAC-I/V jako uklad.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie włożyłem OPA2604 i jest znacznie lepiej niż z tym fabrycznym M5238FP Mitsubishi. THSa mogę sprawdzić, z oznaczenia mi pachnie jakimś układem do ADSL. Oczywiście musi to mieć wejścia JFET, gdyż nie chcę obciążać prądami biasu przetwornika MASH (ma wyjście napięciowe w postaci PWM, dostępne także różnicowo z odwróconą polaryzacją na drugim pinie). Szczerze mówiąc nie mam ochoty usuwać tego OPA2604, raczej wykopię NJM4580 z wyjścia w klasie AA na rzecz AD8022, gdyż ten też ma spore prądy wyjściowe, niskie szumy i zniekształcenia.

 

AD844 mam i znam, Jest fajny tylko że jasny, a ja tego nie chcę, przynajmniej w CD. Poza tym on jest pojedynczy, a u mnie nie ma tak łatwo jak w innych starych CDkach - układy są SMD, i nie bardzo jest jak tam podstawkę wmontować, o przejściówce 2*single-dual, zresztą nie potrzeba. Jak ktoś lubi AD844, to niech się zainteresuje AD811, ten wszytko robi podobnie tylko lepiej, ale jest ze sprzężeniem prądowym, więc trzeba bardziej uważać jakich wartości rezystorów się używa w sprzężeniu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAGL - ja testuje VSPS na analogu i mówiąc szczerze kupiłem AD 845 z ciekawości.

Niestety w "mojej" aplikacji "nie gra"

Z "całosci" obrazu brakuje mi tylko OPA 627 i OPA 211 (nowość)

Na pewno LME 4971 sa warte dalszej pracy.

Generalnie kości BB pięknie kontrolują bas i dają ładną przestrzeń natomiast na górce szaleństwo (może kwestia aplikacji - jak dojedzie oscyloskop to się zobaczy). AD i LME to "czysty" analog - wzbudzenia, o których pisze są bardziej natury "zasilaniowo - RF" jak typowo akustyczne.

Po moich nikłych doświadczeniach w tuningu CD widzę, że FET input są znakomite do tych zastosowań (wyjście DAC) natomiast w dalszych elementach toru akustycznego moga robić niespodzianki.

Generalnie - mimo symulacji na fabrycznym sofcie producenta (tina TI) NIE WOLNO PODMIENIAĆ KOSTEK bez poważnych analiz aplikacji a najlepiej bez testów "na żywca".

Od 2 miesięcy testuje VSPS na max dobrych pasywnych elementach podmieniając kostki (7 rożnych) i nikt mnie nie przekona, że zwykła zamiana kostki powoduje poprawę.

Słuchając "dzwięków" na VSPS mam ochotę na OPA na wejściu (gain 1) + AD797 - może to skleje na płytce próbnej. Mało osób czyta dane katalogowe (generalnie pasmo i slew rate) ale niewiele osób zwraca uwagę na szumy w funkcji częstotliwości czy impendancje we/wy).

Pls zwróć uwagę na dane katalogowe nawet przy podmianie kostek w CD - ja walcze z CDP 790 i najlepsze efekty uzyskuje na podmiance rezystorów a w nadal nie ruszam NJM.

 

Pozdrawiam

 

Dino

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

The device your sampling is a prototype device and has not met or completed Texas Instruments Inc internal reliability qualification requirements. This device is for prototyping purposes only and not intended to be used in production systems. Therefore, device is sampled on an “as is” basis and Texas Instruments Inc makes no warranty of fitness for a specific purpose.

 

ciekawe info mozna zobaczyc klikajac na sample :)

 

OPA827AID - Prototype

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabaw z CD ciąg dalszy - NJM4580ED poszedł precz i... nie wróci. AD8022 zastąpił go wnosząc wiele dobrego - przestrzeń pojawiła się tam, gdzie nigdy nie bywała, soprany niezwykle szczegółowe, ale mniej zapiaszczone i gładsze, lepiej oddawana faktura dźwięków, genialny bas - bez "misia", bardzo realistyczny, dynamiczny, ale nie rozlewający się, czysty, ładnie artykułowany, ilościowo nie ma go dużo, ale jakościowo mnie przekonuje. Zresztą, ten odtwarzacz nigdy nie łupał basem. Kolejne upgrade'y to będzie cyfrówka - mam kwarc z Omigu do transportu, a na przetwornik będę robił osobny zegar, ale to pewnie za kilka tygodni dopiero. Na razie cieszy mnie to co mam.

 

Co do OPA211 - pomijając, że ma wejścia bipolarne z paskudnie wysokimi prądami biasu, gra nieco lepiej od OPA637, które mam, i czasem próbowałem we wzmaku słuchawkowym. Grają te kostki bardzo podobnie do siebie, a różnice są takie: OPA637 ma lekko rozmytą lokalizację źródeł, do tego jest minimalnie zamglony (czy jest jakiś z wejściami FET, który tak nie ma?), i do tego ma tę subtelną, a dla mnie paskudną cechę - gra jakby był lekko spowolniony, bez odpowiedniego impulsu, za spokojnie, zbyt grzecznie, mój mózg jakoś nie potrafi tego zaakceptować. W OPA211 tego nie ma. Jeśli aplikacja pozwala na op-ampa bipolarnego - można go brać śmiało.

 

Jeszcze słówko na temat LM4562 - w CD się niby nie popisał, ale w słuchawkowcu... no cóż, on tak właśnie gra jak to usłyszałem w CD, tylko tam ten bas był mocniej wyeksponowany. Bardzo dziwny to op-amp, nigdy czegoś takiego nie słyszałem. Mnóstwo "atmosfery", przeszkadzajek, ale mało kolorów, bas robi wrażenie potężnego, ale to ta "nadmuchana" artykulacja go tak powiększa. Miałem wrażenie, jakby pozamieniał role pierwszych i dalszych planów w muzyce, głośniej słyszałem inne instrumenty niż zawsze. Pamietam zresztą, że inny produkt National Instruments - LM6172, przy pierwszym kontakcie też wywołał u mnie mocne zdziwienie, czy gra to aż tak dobrze, czy aż tak źle? Nie należy on do moich ulubieńców (za zimny + chowający się wokal), ale jednak znacznie bardziej mi się podoba. Jeszcze potestuję tego LM4562, to może nowe wnioski napłyną?

 

Do Siego Roku, DIY!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje trzy grosze: nie skreślajcie 2134, to jest dobry układ, jeśli podpasuje. Mnie np. podpasował dużo bardziej od 2604 - majstrowałem przy starym słuchawkowym Creeku. Pzdr.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, nie skreślał bym..

podmieniłem prawie wszystkie NJM2066 na OPA2134 w amplitunerze Denona, zrobiło się ciekawie, znikł ten nieznośnie dudniący bas, a średnica stała się bardziej detaczna - wysokie - raczej bez większych zmian.

Na ogólną poprawę wpłynęła także wymiana opampów w selektorze wejść i filtrach na OP275, tego nie mogę wykluczyć. Parę razy zamieniałem miejscami 2134 z 275 i jednak zawsze było lepiej jak 275 był w torze przed 2134.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 3 lata później...

Odświeżam wątek.

Mam wzmacniacz słuchawkowy Little Dot I+ obecnie na OPA 2107.... dzięki temu ,że OP jest ciemny w brzmieniu dobrze się zgrywa z Grado 325is ale faktycznie trochę mu brakuje kopa na dole skali.

Jakiego OPA możecie polecić ,który by pasował do tego wzmaka i nie był zbyt jasny. Coś analogowego lekko przyciemnionego ale dynamicznego. Kto zna brzmienie Grado ten wie czego chce uniknąć :) Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 lata później...

Witam, dołączam się do wątku z 2107 w Lehmann B.C.L klon. A co powiecie na tę kostkę czy można ją śmiało zastąpić i jak gra bo ma ciekawa obudowę.

Faktycznie OPA 2134 nie gra, tzn gra ale jak taki białoruski cukierek.

 

A ten opa Single: OPA128JM BB ze zdjęcia jak gra, czy warto?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-45145-0-61181900-1375138738_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tych kości nie znam, dopadłem też OPA2604 - ciekawa kostka ale nie powiedział bym, że tam jakieś powietrze jest...

Pewnie OPA 2132 jest podobna do OPA2134 ale 2134 nie da się słuchać, za bardzo dudni wywalonym górnym przedziałem dolnego rzędu, aż nie smak bierze.

Za to ma czystość i bardzo ładne zarysowane detale, szczegóły, totalnie ma spartalony cały dół od środka w górę jest znakomity, przy braku głębi i szerokości, jest jakby analityczny.

Najchętniej dorwał bym OPA107 x 2 w germanowej obudowie do stolika, ale nie wiem czy taka kostka występuje w singlu, będę musiał zachwycić się OPA2107 a ma naprawdę głębie w każdą stronę, już OPA2107AP gra spektakularnie, detale schowane ale reszta rewelacyjna, ciekawa też jest OPA2227A ale już beż głębokości.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Z punktu widzenia elektronika że jeżeli dwa opampy zagrają różnie w tym samym układzie to albo oba są do dupy albo aplikacja jest zła. Dlaczego wszyscy katują wzmacniacze setkami khz zamiast ograniczyć pasmo do np. 30khz? Lampowce mają na wyjściu transformatory. Transformatory ! i nikt specjalnie na jakość wysokich tonów nie narzeka. Nie rozumiem także manii wyrzucania elektrolitów i zastępowania ich kostkami. To że nie działają za dobrze z dużymi częstotliwościami to akurat jest zaleta. Tu się tez kryje odpowiedź dlaczego tak wiele DAC-ów gra lepiej w trybie non-os - bo układy za nimi są obciążone 44khz, a nie 174 i więcej, a wzmacniacze nie lubią brać na klatę dużych częstotliwości i sygnału audio naraz. Wszystko co wzmacnia w takich warunkach staje się mieszaczami, a produkty tego mieszania mieszają się ponownie w kolejnych stopniach według f1+f1 i f1-f2.. plus to co zostaje dołapane z eteru i z zasilania rożnych cudów cyfrowych.. i wychodzą cuda-wianki. Zmieniając parametry opampów zmieniacie tylko parametry mieszaczy. Zastępując elektrolity lub dokładając kostki na zasilania gdzie popadnie ulepszacie mieszacze. Rozumiecie już problem? Nu, nie o to tu chodzi. Należy a:) ograniczyć pasmo b:) ograniczyć ilość stopni mieszających. Na przykład w układzie takim jak używam - czyli DAC, I/V lub bufor/sampleholder i pojedynczy stopień wzmacniający - głośnik, nie ma szans wyłapać zmiany opampa w buforze z takiego który przenosi 2mhz na taki który przenosi 50mhz, niezależnie czy DAC chodzi w NOS czy z oversamplingiem. A "głębię" mam taką że aż ciężko stwierdzić czy gra cicho czy już głośno, kolor zależy od tego co wyleci z płyty (tryb NOS narzuca pewien stały kolor, efekt mieszania 44khz, DAC z OS nie ma tej wady), a powietrze jest takie że dźwięki z systemu mylą mi się z tymi które dolatują zza ścian, z domu lub zza okna, bo np. jakimś cudem instrumenty potrafią mi zagrać np. na środku bocznej ściany w konkretnym miejscu albo myślę że ktoś w okno stuka. Można czasami lekkiego obłędu od tego dostać :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja protestuje, w imieniu innych protestuję przeciw wypowiedzi po powyżej,

Ale Pan shittzu ma rację!

Ja natomiast nie mam DAC'a i nigdy nie miałem czy też mieć nie będę.

Mam natomiast analogowy wzmacniacz słuchawkowy Lehmann B.C.L w którym OPA'mpy bardzo dobrze

i różne słychać.

Nie miałem nigdy styczności z DAC'ami, chociaż transport jest.

 

PS. nie ma nikt do sprzedania podwójnego stolika DIP8 w rozsądnej cenie?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy cd ma DAC. Albo oddzielny albo wbudowany. Inne klocki też wiele innych układów cyfrowych, uklady zdalnego sterowania, elektroniczne przełączniki i potencjometry. Dlaczego mnie dziwi że słychać podmianę opampów, a nie powinno być? Jeżeli wrzucamy w tor audio o paśmie 0-22khz układ który pracuje z 20mhz, ma poziom zniekształceń 0,0001% albo lepszy, i słuchamy tego głośnikami lub słuchawkami które mają poziom zniekszałceń 1-10%, i odbieramy to uszami które tez kilka procent wnoszą... Eksperymentowałem kiedyś z przedwzmacniaczem, sprawdzałem wiele różnych, potem zrobiłem na elementach dyskretnych, i pamiętam że co bym nie kombinował każdy grał inaczej. Zdenerwowany postanowiłem wyjąć to z układu i o dziwo zagrało to najlepiej jak do tej pory. Idąc tym tropem zacząłem usuwać co tylko się da. Jaka jest najlepsza aplikacja dla opampa? Wyjąć go i wszystko dookoła. Mamy komórki, wifi, komputery, mnóstwo elektroniki wszystko to nadaje jakieś fale i one sa łapane przez nasze klocki. I mieszane po kolei we wzmacniaczach. Zrozumiałem problem kiedy zacząłem się bawić w krótkofalarstwo - zastanowiło mnie dlaczego włączony laptop od razu generuje szumy w radiostacji. Zaczałem wstawiac coraz lepsze filtry oby odciąć składowe niepożądane, ale że sygnał spadał, to musiałem go wzmacniać. Zaobserwowałem początkowo poprawę ALE w miarę filtrowania i wzmacniania zaczęły pojawiac się dziwne szumy których nie było wcześniej, a także odbierany sygnał zaczął stawac się dziwny, taki "cyfrowy" i nienaturalny. Jak to możliwe??, filtry które używam mają szerokość 3khz i pasmo tłumienia 120db przy 6khz od częstotliwości pasma filtra i na ich zboczach demoduluje się wszystko co łapie się z eteru i stąd się pojawia coś czego nie było. Rozwiązanie problemu znalazłem kiedy wyjechałem z daleka od cywilizacji w miejsce, gdzie nie ma komórek i innego cholerstwa. Włączyłem radiostację.... i pomyślałem że się popsuła. Cisza. Ale potem zacząłem łapać pacjentów z całego świata, i słyszeć nawet gości z miasta skąd wyjechałem. I głosy zrobiły się naturalne.

Jak można się bronić? Unikać cyfrowej elektroniki. Kupić filtr zasilania. Ograniczyć ilość stopni wzmacniających do minimum. Powstawiać proste filtry RC na wejścia wzmacniacza, liczone na -3db przy 25khz. Sprawdźcie sami - większość końcówek mocy potrafi zagrać z pominięciem przedwzmacniacza a ich niska impedancja wejściowa sprzyja nie-łapaniu śmieci. Jeżeli są kłopoty z obciążeniem można wstawić wtórnik emiterowy na lampie lub tranzystorze. On nie wzmacnia napięcia Ale będzie łapał smieci. Wywalcie filtry za DAC, są wysokiego rzędu i mogą zrobić taki numer jak w radiostacji - demodulować sygnał RF który się wyłapie na op-ampach i potem dźwięk staje się matowy i niewyraźny.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o kurde, naprawdę ciekawy wpis! Myślę, że to jeszcze nie wszystko ale b. trafne spostrzeżenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emi ale zachowanie sie polprzewodnikow w smogu wcz np op ampow, wplyw na uklad ze sprzezeniem zwrotnym,krazenie ich po systemach audio, ic, to dosc malo znany temat o czym swiadczy uzywanie nagiminne terminu voodoo :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Jakkolwiek będzie - będzie inaczej, aniżeli sobie wyobrażamy - ponieważ między Dobrem a Złem znajdujemy się w życiu i w świecie

wielowymiarowym,w którym dokumentnie pomieszane jest Przypadkowe z Nieuchronnym."(S. Lem 1999)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.