Skocz do zawartości
IGNORED

na jakich CD-R nagrywac?


adamgdansk

Rekomendowane odpowiedzi

=>skyrobin, 16 Kwi 2010, 13:27

Podejrzewam że na Nippońcśkiej TY nie uchwyciłeś jednak momentu podbicia i dla tego ten wynik taki kiepski na Becie bliższej 0.

 

U mnie na TY Taiwan przy Becie na 0 wychodzi jitter super niski I właśnie to zawdzięczamy korekcie napędu odczytu z oryginału w wypalarkach, naped w tańszych CD nie potrafi sobie z tym poradzić tylko te lepsze czytaj szybsze z napedem magnetycznym i lepsza obróbką po cyfrze. Kopia z kopii nie wychodzi już tak dobrze czyli potwierdza się w/w zjawisko.

 

Przy pomiarze co zresztą widać na wykresach, należy tylko uchwycić punkt od którego należy dalszą część wykresu przesunąć w dół.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-24864-100007006 1271510973_thumb.jpg

post-24864-100007007 1271510973_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

>[email protected]

Z ta Betą u mnie dziwne rzeczy się dzieją.

Wszystkie wykresy to zapis 4x, AMQR włączone, VariRec 0. Jedyne czym się różnią to wykres 1 i 2 jest: cyanine a wykres 3 to default. Brzmieniowo najlepiej jest w przypadku wykresu nr 3.

 

 

Bawiłem się nowymi JVC od TY. Krótko, to bardzo dobre płyty w przyzwoitej cenie. Zapisywane na Plextor Premium 2 z wykorzystaniem AMQR brzmieniowo wypadają identycznie jak Verbatim Pastel. Przy pewnych warunkach zapisu maja trochę niższy jitter od Pasteli. Jednak ich minusem jest większa ilość błędów C1, ale nie przekraczająca ok. 4000. Oczywiście o błędach C2 nie mam mowy. Płytki sprawiają wrażenie solidnie wykonanych, przyjemnych w dotyku jak pastele.

 

Przy zapisie płyt JVC (zresztą Verbatim Pastel też dotyczy) wypalarką Plextora należy zwrócić uwagę, aby nie wybierać w VariRec z listy "cyanine"! Jeśli chcemy zachować brzmienie organiczne, bliskie oryginałowi, przejrzyste z ładną głębią sceny i ciepłym wokalem bez rozjaśnień i wyostrzeń należy wybrać "default". Jak wszystkie Pastele tak i JVC mają lekko zwiniętą górę, nie tak błyszcząca jak np. w Fujii, ale za to lepszą średnicę.

Najniższe wartości jitter i błędów C1 uzyskałem przy prędkości 8x, GigaRec/AMQR wyłączonym, VariRec +1, barwnik: cyanine.

Jednak pod względem brzmienia niedoścignionym pozostaje: prędkość 4x, AMQR włączone, VariRec 0/-0,5/-1, barwik: default.

 

Ciekaw jestem co kryje się pod nazwami strategii zapisów wybieranych z listy, jakie parametry nagrywarki są ustalane?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-10752-100006995 1271518528_thumb.jpg

post-10752-100006996 1271518528_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

minidsp SHD Studio; Nordost Thor; DAC Musetec MH-DA005; Octave V80; Dynaudio C1; 2xREL.

Najlepszymi tanimi CD-R-ami na których nagrywam od lat są moim zdaniem te:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kodak Glod vs JVC .... Kodaki grają niżej. Góra nie tak jasna ; średnie więcej niż dobre; bas głębszy ale nie jestem pewien czy tak dobrze kontrolowany. Scena porównywalna. W moim mniemaniu- kodaki ciut lepsze

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

>absinth3

Z jakimi ustawieniami nagrywałeś te JVC od TY?

 

Jestem przekonany, że ktoś, kto pierwszy raz usłyszałby dobrze zapisaną muzykę na płytach od Taiyo Yuden to wręcz uznałby, że wysokich jest wręcz zbyt mało i są zbyt delikatne. Zwłaszcza dla kogoś, kto do tej pory nie przywiązywał specjalnej troski do tego w jaki sposób zrzucał zawartość płyty na dysk i potem przy wykorzystaniu jakiego sprzętu i oprogramowania zapisywał tą muzykę na dobrego cedeera.

Moje ustawienia to AMQR x4, VariRec 0, barwnik: default --> to ustawienie jest bardzo ważne! Bo z ustawieniem na 'cyanine' robi się nieprzyjemnie szorstko, sucho i bez dociążenia.

 

Nie wykluczone także, że na taki stan rzeczy mogą mieć wpływ różne playery CD na którym dokonujemy odsłuchów. w celach poznawczych mogę Ci przesłać płytkę z instrumentarium akustycznym towarzyszącym Loreenie McKennitt. Wtedy sam ocenisz czy jest jasno, a jest bardzo podobnie jak na oryginale :-)

minidsp SHD Studio; Nordost Thor; DAC Musetec MH-DA005; Octave V80; Dynaudio C1; 2xREL.

Niestety nie mogę używać PlexTools (komp do formatu) i nagrywam z EasyCD-DA Extr.

Zgadzam się w pełni z Twoim opisem JVC-TY, ale Kodaki grają jeszcze niżej. Za porady odnośnie nagrywania ogromnie dziękuję- zastosuję je jak wszystko będzie działać

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Wg mnie - z tego na czym nagrywałem to

1. Kodak Gold Profesional

2. Taiyo Yuden

3. Fuji Pro Audio

Innych dawno nie próbowałem, czekam na Mitsui Gold Audio i moja kloejność zapewne się zmieni

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

Dla odmiany zrobiłem testy trzech płyt oryginalnych i ich brzmienia, bardzo krótko:

W pewnych granicach korekta błedów C1 nie ma tak istotnego wpływu ale w nagraniach bardzo dobrych jednak ma:

 

Średnie C1 na poziomie 41'956 błędów C1 Płyta nie jest mile odbierana brzmienie szorstkie z cyfrowym nalotem. Eurythmics Ultimate Colelection (Sony)

 

Wyższe C1 na poziomie 64'577 błedów C1 Płyta nie ma cyfrowego nalotu głos jest miły gładki ale czegoś brak AYO Jay full Wydanie Polskie (Polydor)

 

Bardzo Małe C1 na poziomie 4'333 błedów Płyta gładko brzmiąca pojawia się powietrze dobra lokalizacja instrumentów w przestrzeni Mirek Czyżykiewicz Superata (Pomaton EMI)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-24864-100006718 1271848478_thumb.jpg

post-24864-100006719 1271848478_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Jaki wpływ na lokalizację w przestrzeni i ogólną wyczuwalną przestrzeń w nagraniu słychać po dokładnym tłoczeniu i przenoszeniu kopii do tłoczni

 

Duże pity, Beta powyżej 0,01 objawiają się właśnie cyfrowym jazgotem mimo niskiego Jittera na poziomie 0,08. Instrumenty nie dokładnie lokalizowane w przestrzeni brak powietrza w nagraniu

płyta Eurythmics Ultimate Colelection (Sony)

 

Niewiele wyższy Jitter na poziomie 0,07 ale dużo dokładniejsze pity Beta na poziomie 0,008 i w nagraniach pojawia się przestrzeń głos jest gładki i przyjemny w odbiorze bas robi się ciekawy

płyta AYO Jay full Wydanie Polskie (Polydor).

 

Bardzo mały Jitter (wykres uciekł do góry a zaczynał się od 0,09 i spada znacznie ponizej)superdokładne pity idealne dla śledzenia lasera bo Beta prawie na 0 (pewnie płyta była do tłoczni wypalona na Studerze z predkością 1x) Gładki dzwięk piękna przestrzeń lokalizacja instrumentów całe pasmo kapitalne w odbiorze.

płyta Mirek Czyżykiewicz Superata (Pomaton EMI)

 

 

A teraz zwolennicy bit perfect moga mnie cmoknać dokładnie tam. Standard CD wymaga bardzo dobrego toru jak i płyt wzorowo zremasterowanych i wytłoczonych i to po prostu na czymś sensownym słychać.

Nie tylko na kopiach CD-R jak widać sa problemy z dobrym dżwiękiem i robiąc kopie ciężko już coś naprawić, mimo dużo lepszej korekcji błedów niż w napędzie CD właściwej wypalarkom CD-R

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-24864-100006715 1271849746_thumb.jpg

post-24864-100006716 1271849746_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

[email protected], 21 Kwi 2010, 13:35

>A teraz zwolennicy bit perfect moga mnie cmoknać dokładnie tam. Standard CD wymaga bardzo dobrego

>toru jak i płyt wzorowo zremasterowanych i wytłoczonych i to po prostu na czymś sensownym słychać.

 

Trudno nazwać urządzenie, które nie umie poprawnie odtworzyć płyt CD, sensownym... Może pora zmienić sprzęt?

=>tomaszg, 21 Kwi 2010, 13:50

 

Nim cokolwiek "expercie" napiszesz, to może posłuchaj tych konkretnych płyt na swoim wybitnym sprzęcie

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

-> [email protected]

"Dla odmiany zrobiłem testy trzech płyt oryginalnych i ich brzmienia, bardzo krótko:

W pewnych granicach korekta błedów C1 nie ma tak istotnego wpływu ale w nagraniach bardzo dobrych jednak ma (...)"

 

Czyli na podstawie porównania trzech różnych nagrań trzech różnych wykonawców i różnych instrumentów, wykonanych w trzech różnych studiach nagraniowych z pewnością za pomocą różnego sprzętu i w różnej akustyce, a następnie zremasterowanego w różnych studiach masteringowych wyciągasz wnioski co do wpływu błędów C1 na brzmienie.

Dobry jezdeś...

Once a CD or download is converted to FLAC, the only way you can achieve the superior sound of WAV files is to go back to the original CD or source for a new rip or WAV download. - "The Absolute Sound" - Charles Zeilig, Ph.D., and Jay Clawson

[email protected] to przykład człowieka niezdolnego do przyswajania wiedzy. I zupełnie nie dbam o to, że człek ten robi z siebie idiotę - wolny kraj i każdy może pisać co chce.

Problem w tym, że wątek ten ma już cholernie wiele stron i nowa osoba wchodząca przeczytać coś w temacie CD-R zwróci uwagę (jak to jest zazwyczaj) na ostatnie kilkanaście wpisów. Warto więc wiedzieć, że [email protected] dyskutuje właściwie sam z sobą - nikt już nie jest w stanie zdzierżyć tego steku bzdur.

 

Tak więc nowe osoby pragnące się zapoznać z zagadnieniem powinny zakończyć czytanie tego wątku kilkanaście stron temu.

Sprzęt studyjny i oprogramowanie studyjne. Edytory, sekwencery, stacje robocze (DAW), authoring, stoły, maszyny i linie replikacyjne.

[email protected], 21 Kwi 2010, 13:58

 

>=>tomaszg, 21 Kwi 2010, 13:50

>

>Nim cokolwiek "expercie" napiszesz, to może posłuchaj tych konkretnych płyt na swoim wybitnym

>sprzęcie

O, to dowiedzieliśmy się czegoś! Ten efekt dotyczy najwyraźniej tylko tych konkretnych płyt! Dodałbym jeszcze, że tylko tego konkretnego słuchającego...

 

Kiedyś to ktoś wierzący w astrologię i cedelogię nie dostałby matury... a teraz istnieją wyższe szkoły homeopatii... Nic dziwnego, że niektórzy potem takie bajki łykają.

Rafael robi dobrą robotę i publikuje wyniki swoich testów- co zabiera czas , a przyjemność z tego psują takie bezsensowne posty jak 2 powyższe.

Rafael- superBBBBB

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

absinth3, 21 Kwi 2010, 16:32

 

Później czytamy że jeden z drugim kupił sobie tuner vintage i dźwięk z radio go powala :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

No bo przecie dźwięk z radia jest powalający. Vintage hmmmm dziwne upodobanie, ale o preferencjach nie mówmy. Bądźmy tolerancyjni heheheh

PS ja tam wole młodsze

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

absinth3, 21 Kwi 2010, 16:32

 

>Rafael robi dobrą robotę i publikuje wyniki swoich testów- co zabiera czas , a przyjemność z tego

>psują takie bezsensowne posty jak 2 powyższe.

Publikuje obrazki i następnie je interpretuje błędnie.

 

Też umiem takie posty pisać. Gdzieś mam nawet wyniki podobnych testów robionych w 2004 na płytach ze zdjęciami. I muszę wam powiedzieć, że te z lipca mają ładniejsze kolory, niż te z późnego listopada, które są zupełnie przymulone. Czyżby wpływ jittera na pogodę?

 

Uwaga o zabieraniu czasu świetnie pasowałaby do opisu faceta, który robi graffiti na ścianie, a przyjemność z tego psuje mu policja... Z tą różnicą, że graffiti może być ładne.

Grafitti nigdy nie jest ładne. Jest ohydne. To kicz współczesny- nic więcej. Rafael podaje czysto techniczne dane i bardzo dobrze.

Więc jakie są błędy w interpretacjach Rafaela? Powiedz tomaszg. To będzie - mam nadzieję- merytoryczny głos w dyskusji. Wybacz ale Twoje wpisy są personalne i - niestety - nie w temacie

Ponownie podkreślam, że Rafael robi świetną robotę, nawet jeśli myli się w interpretacji- ale tomaszku- konkrety konkrety

PS nie interasuje mnie kłótnia- jeśli kto ma chęć odpowiadać to tylko- proszę- merytorycznie

"zresztą wydaje mi się również, że Kartaginy powinno nie być"

-> absinth3

"jakie są błędy w interpretacjach Rafaela?"

 

Ot chociażby porównywanie trzech różnych nagrań trzech różnych wykonawców i różnych instrumentów, wykonanych w trzech różnych studiach nagraniowych z pewnością za pomocą różnego sprzętu i w różnej akustyce, a następnie zremasterowanych w różnych studiach masteringowych i na podstawie tych odsłuchów wyciąganie wniosków na temat wpływu błędów C1 na brzmienie płyt CD.

Once a CD or download is converted to FLAC, the only way you can achieve the superior sound of WAV files is to go back to the original CD or source for a new rip or WAV download. - "The Absolute Sound" - Charles Zeilig, Ph.D., and Jay Clawson

absinth3, 21 Kwi 2010, 20:34

>Więc jakie są błędy w interpretacjach Rafaela? Powiedz tomaszg.

Nieuprawnione stwierdzenie, że powyższe obrazki mają cokolwiek wspólnego z jakością dźwięku. Oczywiście wynika to z gruntownego nieporozumienia co do zasady działania odtwarzacza płyt. Równie dobrze mógłby wklejać wykresy z generatora biorytmów i na ich podstawie analizować przyczyny krachu na giełdzie i katastrofy pod Smoleńskiem.

 

>Ponownie podkreślam, że Rafael robi świetną robotę, nawet jeśli myli się w interpretacji- ale

>tomaszku- konkrety konkrety

Robi - wodę z mózgu łatwowiernym. Konkrety w tym wątku były już wielokrotnie pisane - ale trzeba chcieć przeczytać.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.