Jump to content
piotr_lass

Klub 300B

Recommended Posts

Jest trochę wpisów o wzmacniaczach na 300B ale dość rozproszonych na forum. Zapraszam wszystkich, którzy mieli okazję słuchać takich wzmacniaczy, bez względu na cenę, do wpisywania swoich opinii o wzmacniaczach na 300B. Osobiście słuchałem 3 wzmacniaczy na tych lampach, lepszych lub gorszych, ale zawsze miałem wrażenie takie, że to jest lampa, która ma to coś, coś czego zawsze chciałem, żeby było w muzyce...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ech, napiszcie coś konkretnego, bo właśnie zastanawiam sie nad wzmacniaczem z tymi lampami w miejscie mojego OTO - a tu tylko przekomarzanie :(

pzdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej

Chcesz wykonac wzmacniacz samodzielnie czy kupic ? Nie wiem czy twoj OTO to PP czy Single Ended ale czytalem ze ludzie ktorzy lubia OTO wola 2A3 raczej niz 300B. Uwazam ze 300b jest po prostu za droga w stosunku do jakosci ktora oferuje (moze z wyjatkiem KR wersji ). Jakosc ukladu (topologia) a takze uzyte czesci a glownie transformator glosnikowy determinuja brzmienie wiec trudno mowic o jakiejs szczegolnej charakterystyce brzmienia moze z wyjatkiem opini ze 300B gra glownie srodkiem i ma nierealistyczny mid-bass a takze nieciekawe wysokie. Tyle jesli chodzi o stereotypy. Osobiscie zainteresowalbym sie rosyjska lampa 6C33C.

Tania jak przyslowiowy barszcz.Niska impedancja anodowa umozliwiajaca zastosowanie transformatora

o niskiej przekladni -malych stratach .Przyzwoita moc i jak slyszalem bardzo realistyczne brzmienie.

Pozdrawiam, L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam zwolenników 300 b.U mnie w domu gra Jolida na 300 b a wzmacniaczem moich marzeń jest Integra Ancient Audio . Dziwne bo też na 300 b.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale to Parallel Single Ended Triode ... zmienia postać rzeczy.. ponoć to marzenie wielu ludzi nawet kórych znam i dzięki temu to też moje marzenie...he he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poniewaz uleglem powszechnej manii oraz rozdmuchanej opinii jako ma lampa 300B i kupilem EML 300b czeski gniot ktory stracil emisje po 500 godzinach. Moim nastepnym wyborem byly KR300BLX i jest to bardzo zacna lampa ,ktore de facto nie jest zadna 300b ale jak ja zwal tak zwal. Tak wiec mam (teoretycznie ) $1000 + zainwestowane w lampach mocy (nie liczac innych lamp -6SN7, 717a , 5RG4 , 5U4gB etc) drugie tyle w transformatorach wyjciowych i trzecie w elementach pasywnych , cewkach, transformatorach mocy. Po to tylko aby byc czlonkiem -"klubu 300B' . Jak tylko wydatek sie zakumuluje tzn. serce i watroba przestanie mnie bolec po kilku latach- witaj 6c33c-$10!!! (albo i mniej za sztuke)

Share this post


Link to post
Share on other sites

-->limono

 

Czy tą 717a stosowałeś jako jednostopniowy driver. Jeżeli tak, napisz parę słów o wrażeniach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

->piotr_lass

 

Widzę że wątek zszedł ze wzmacniaczy na lampy.

Może ja dorzucę kilka informacji o wzmacniaczach na 300B które posiadałem/posiadam:

 

- JJ322 olbrzymie i ciężki urządzenie z dwoma lampami JJ300B na kanał- dźwięk milutki lampowy z wyszczególniona średnicą i poluzowanym basem.Po zmianie lamp z JJ na Svietlany cudowna odmiana, bas, dynamika, wysokie bez utraty średnicy

- Cary CAD300SSE też 2 lampy na kanał, to de facto końcówka mocy z pasywna regulacja wzmocnienia. Dużo lepszy dół pasma w stosunku do JJ.Po zastosowaniu lamp TJ Full Music dźwięk szczegółowy z mocnym basem z lekko oziębiona średnica.

 

No i obecny który mam i który Tydobrze znasz więc pisał o nim nie będę:)))

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

yolaos, 8 Lut 2008, 12:16

 

>czyli jaki?

 

Duuużo lepszy od dwóch wymienionych:))))

Ciekawość pierwszy krok do piekieł:))

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy tą 717a stosowałeś jako jednostopniowy driver. Jeżeli tak, napisz parę słów o wrażeniach.

 

Tak , jednostopniowy driver wg schematu Yamamoto 08a . W sumie to zaden ze mnie elektryk i nie podejmuje sie projektowania ani nie "grzebie'" w dopracowanych konstrukcjach . Pierwsza wersja byla tradycyjna kaskada 6SN7 a potem chcialem sprawdzic o co ten caly szum z 717a i Yamamoto. Musze powiedziec ze gra naturalnym ,przestrzennym dzwiekiem , bez zbytniego upiekszania srednicy i klarowna spiewna gora. Dosyc dobrze wypada kontrola basu. Poniewaz jedynie Yamamoto stosuje ta lampe w swoich konstrukcjach jest ona relatywnie niedroga takze wyglad ma raczej nietypowy (grzybek).

Jesli chodzi o wzmacniacze 300b (zeby choc troche pozostac przy orginalnym watku) to szczegolnie atrakcjna wydaje mi sie oferta DIYHiFI Supply z Hong Kongu (Consonance ) Lady D lub WE91. Bardzo dobrej jakosci komponenty za niewygorowana cene

Pozdrawiam , L

Share this post


Link to post
Share on other sites

-->limono

 

Zgadza się w 100%. Pentoda jako pojedynczy driver dla lamp DHT to nic nowego, Western Electric zaczął bawić się w to już ponad pół wieku temu. Dla mnie jednak było to odkrycie ostatnich miesięcy. Po sugestiach jednego z forumowiczów wypróbowałem taki układ w swoim wzmaku i eureka, zostaje na dłużej. Sterowanie 300B przez pentodę zmienia trochę powszechne stereotypy o tej lampie, czyli piękny, eufoniczny środek, przymglona góra i poluzowany bas. Z pentodą góra staje się klarowna, a bas trzymany jest w ryzach, to wszystko trochę kosztem magii środka. Dodatkowo dostajemy większą dynamikę i zadzior w przekazie. Generalnie, co kto woli, warto jednak spróbować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektorzy jednak jak Ciro Marzio sa bardzo krytyczni jesli chodzi o pentode w stopniu sterujacym. Wiele razy zabieralem sie zeby sprobowac "Katelelo" ,ktory wg autora rowniez nie ma nic wspolnego ze stereotypowym brzmieniem 300B . Mam lampy i pewnie elementy pasywne gdzies na polce a i transformator zasilajacy nie bylby taki drogi ale koniecznosc zamowienia orginalnego transformatora glosnikowego z Wloch w cenie prawdopodobnie bliskiej do $1000 za pare jest raczej zniechecajaca. Konstrukcja za to piekna i orginalna z rzadkimi lampami -bylby fajny "polkownik". Polecam lampe VT-52 (45 special) .Kolega pozyczyl na tydzien i od czasu zwrotu nie moge sobie miesca znalezc :0)

Pozdrawiam , L

Share this post


Link to post
Share on other sites

-->limono

 

Full DHT może być fajne, ale 3 stopnie z żarzeniem bezpośrdenim i podwójny fixed bias to może być spore wyzwanie. Pozostaje jeszcze pytanie na ile niestandardowe brzmienie 300B w tym układzie jest kwestią drivera, a na ile specyfiką specjalnych wersji 300B

Co do pentody - jedni jej nie lubią, inni działają tylko na tym, np. Yamamoto. Za największa ich wadę uznawana jest wysoka rezystancja wyjściowa wynikajace z dużego obciążenia. Ja skorzystałem z pomysłu Petere Milleta http://www.pmillett.com i użyłem pentody 12hg7. Ta lampa już przy obciążeniu 4k daje wzmocnienie x40-50 (bez kondensatora w katodzie), dla porównania często używana (i kiepska jako driver) 6sn7 ma ok. 7k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ile godzin muszą się wygrzewać nowe Full Music 300B aby dojść do swojego brzmienia.

Już nie mogę się doczekać, grzeje je dopiero 150 godzin.

Pojawiła się już średnica, trochę góry ale bas jeszcze jest daleko w tyle.

Jest dużo powietrza detaliczności ale nadal wieje chłodem.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo te lampy są chłodne . Są tez detaliczne , eteryczne , przestrzennie grają i szybko , gładkie , maja ładną góre i wyjątkową średnicę oraz dobra kontrolę . Ale ciepła i basu maja mniej niz np JJ lub Svetlany .


...there is no spoon...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pełni się zgadzam i popieram. 300B to czysty snobizm, po mojemu 6c33c brzmi o niebo lepiej a o cztery nieba jest tańsza. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

jacakk, 26 Mar 2008, 21:43

 

>W pełni się zgadzam i popieram. 300B to czysty snobizm, po mojemu 6c33c brzmi o niebo lepiej a o

>cztery nieba jest tańsza.

 

Możesz podać konkretny przykład urządzeń? Miałem wzmaki na 6C33 i słyszałem ich kilka. Ta trioda ma swoje zalety (detaliczność), ale nie ma takiej barwy, średnicy i głębi sceny jak dobra 300B, a nawet 845 czy 211.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawi mnie jak oceniacie różnice przenoszące się na charakter brzmienia wzmacniaczy na 300B w różnych jej aplikacjach tj. SE, PP, PSE. Zwłaszcza ciekawi mnie porównanie PSE do PP. W push-pullu takie monobloki mingda MC-300-C dają 25W mocy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.