Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  171 członków

JBL Klub
IGNORED

Klub zwolenników JBL


Joku
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze obrazek, nie wszyscy pewnie znają ten model, a jest baardzo ciekawy.
20201223_214354.thumb.jpg.9cf4240054ad382b5ec7aa8428b1048e.jpg

Piękne paczki. Ile cali na basie ?
Na czym modyfikacja zwrotki pegala i co dała ? Wyglądają mega fajnie
Na fotce ten fotel .... Nie słuchasz jednej kolumny
Czy je napedzasz ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:


Piękne paczki. Ile cali na basie ?
Na czym modyfikacja zwrotki pegala i co dała ? Wyglądają mega fajnie
Na fotce ten fotel .... Nie słuchasz jednej kolumny emoji1.png
Czy je napedzasz ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeśli chodzi o widoczny fotel, to zasiada na nim drugi pilot w trybie kinowym;)

Zanim przejdę do kwestii technicznych to przyznam się, że czytając niektóre bardzo techniczne posty, niektórych z forumowiczów to mogę w tych sprawach conajwyżej mądrze pokiwać głową.

Ok. jbl s3100 od dołu obsługuje 15" (me150) pow. 750 Hz za robotę bierze się tytanowy driver 2426hs z komorą sprzęgającą to wielką piękną tubą. W internetach piszą, że konstrukcyjnie są spokrewnione z pierwszymi everestami dd55000. są to jednak przy nich chucherka bo ważą tylko 63 kg/szt.

Od początku bardzo przyjemnego słuchania, tego przed modernizacją było wiadomo, ze mają te paczki potencjał! Dawno temu robiłem z jamo 505 taki zabieg i bardzo się opłaciło. Zlecona przebudowa nie naruszyła założeń kontruktorów, polegała na wymianie komponentów na lepsze, np cewka w HF została wymieniona na taśmową, pojawiły się mundorfy etc. Zmiany spowodowały, że trzeba było sekcję basowa przenieść na nową płytkę. Dodatkowo zostało wymienione całe okablowanie na srebro w teflonie. W kolejnym poście telefonu podrzucę zdjęcia zwrotnic.

Co spowodowały zmiany? No problemy.... żona musi mnie za włosy wyciągać z mojej audiofilskiej garsoniery:) Dźwiękowo efekt zmian przypomina ściągnięcie z głośników grubego koca. na górze pojawił się blask, dół pasma znacznie przyśpieszył. Zanim zwrotnica się wygrzała to czasem głośniki potrafiły strzelać  do ucha szpilkami a czasem gwoździem, teraz nie ma po tym śladu. Z minusów to w porównaniu z "oryginałem" ubyło dołu. Wiadomo jednak co trzeba zrobić, ale to na początku nowego roku. Tak czy inaczej moim zdaniem jest mega!

Czym napędzam? zamiennie 12W lampą i makiem mc302, tu jest 300W.

Wesołych i ZDROWYCH świąt!

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jaggo00 napisał:

Jeśli chodzi o widoczny fotel, to zasiada na nim drugi pilot w trybie kinowym;)

Zanim przejdę do kwestii technicznych to przyznam się, że czytając niektóre bardzo techniczne posty, niektórych z forumowiczów to mogę w tych sprawach conajwyżej mądrze pokiwać głową.

Ok. jbl s3100 od dołu obsługuje 15" (me150) pow. 750 Hz za robotę bierze się tytanowy driver 2426hs z komorą sprzęgającą to wielką piękną tubą. W internetach piszą, że konstrukcyjnie są spokrewnione z pierwszymi everestami dd55000. są to jednak przy nich chucherka bo ważą tylko 63 kg/szt.

Od początku bardzo przyjemnego słuchania, tego przed modernizacją było wiadomo, ze mają te paczki potencjał! Dawno temu robiłem z jamo 505 taki zabieg i bardzo się opłaciło. Zlecona przebudowa nie naruszyła założeń kontruktorów, polegała na wymianie komponentów na lepsze, np cewka w HF została wymieniona na taśmową, pojawiły się mundorfy etc. Zmiany spowodowały, że trzeba było sekcję basowa przenieść na nową płytkę. Dodatkowo zostało wymienione całe okablowanie na srebro w teflonie. W kolejnym poście telefonu podrzucę zdjęcia zwrotnic.

Co spowodowały zmiany? No problemy.... żona musi mnie za włosy wyciągać z mojej audiofilskiej garsoniery:) Dźwiękowo efekt zmian przypomina ściągnięcie z głośników grubego koca. na górze pojawił się blask, dół pasma znacznie przyśpieszył. Zanim zwrotnica się wygrzała to czasem głośniki potrafiły strzelać  do ucha szpilkami a czasem gwoździem, teraz nie ma po tym śladu. Z minusów to w porównaniu z "oryginałem" ubyło dołu. Wiadomo jednak co trzeba zrobić, ale to na początku nowego roku. Tak czy inaczej moim zdaniem jest mega!

Czym napędzam? zamiennie 12W lampą i makiem mc302, tu jest 300W.

Wesołych i ZDROWYCH świąt!

 

 

 

Zwrotnice, niewiele widać. Jak wspomniałem czeka jeszcze robota na sekcji niskotonowej.

IMG_3999(1).jpg

IMG_4002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:

Piękne paczki. Ile cali na basie ?

W tych jego, tyle ile u Ciebie w L300 Summit, do tego z większym hornem (także z 1'' throat). Nowszy driver - z 1-3/4'' membraną tytanową na diamond surround - wyżej, mocnej, wyraźniej detal z lepszą kontrolą, dynamiką i atakiem - tak że bez wspomagacza 077.

Kupić same przetworniki to drożej, niż wtedy całe kolumny.

4315 z 15-e lat temu oferowali mi za 4Kzł; L300 za 7Kzł; 4343 za 9Kzł; S7R za 15Kzł. Rozbudowa do wersji S8R przy topowych dużych driverach i dużych hornach, to prawie drugie tyle. Do tego standy 6Kzł. Crossovery prądowe. I z 50Kzł... Jak (na MF, HF, UHF) chce się mieć najlepsze co tylko jest z Vintage! - JBL-owo Westlake-owe konfiguracje w stylu SM-1.

Westlake Audio SM-1F + SM1-312P w trybie 6-way operation

Westlake-Audio-U-S-HI-FI-PRICE-SCHEDULE-

main.jpg&w=586&h=315

https://www.westlakestudios.com/studio-d/

Łapią dźwięk (na MF, HF, UHF) jak moje, albo moje jak monitory SM-1 w zakresie MF, HF i UHF. Tego nie powtórzą, żadne inne konfiguracje. Najlepsza wersja z przetwornikami JBL. Jak TAD tam siedzi to tylko na średnim basie.

Z grubymi metalowymi hornami JBL-a idą jeszcze konkretniej na wysokich, niż z drewnianymi jak w Westlake Audio, na bazie JBL H-61 (z lat 60-tych) i późniejszych 2397.

To nie wszystko, bo w przyszłości przy 60m2, będzie można do woli rozbudowywać i LF. Normalnie mogą grać z różnymi 15''-ami (pośrednią lub szybką) w połączeniu z PR15. W miejsce jej można wstawić drugi szybki woofer jako skrajny np. od 150 Hz w dół.

Do tego po zewnętrznych stronach potężne profesjonalne subwoofery z 2 x 18'' przykładające niczym młot Thora.

Nie ma limitów przy tych zestawach, customizacja dowolna :)... A najlepiej optymalna.

Bez rozbudowy LF, nie mam szans z monitorami SM-1 w zakresie LF.

Nie biorę żadnych TAD bo to stonowane i podkolorowane, bez prawdziwego tonu Live. Jedynie ich woofery dobre - i to tylko(!) w porównaniu do starych, bo inne nowe na lajcie je rozkładają.

19 godzin temu, jaggo00 napisał:

Dzien dobry. Melduje się w klubie z jbl s3100. Juz po modernizacji zwrotek:). Jest moze ktoś na forum z tymi skrzynkami?

17 godzin temu, jaggo00 napisał:

nie wszyscy pewnie znają ten model, a jest baardzo ciekawy.

Nowy użytkownik tzw. świeżak ;) i od razu z konkretem - to mnie się podoba :)

Właściciele tych systemów głośnikowych (S2600; S3100; S3100 MkII) nazywają je małymi EVEREST-ami DD55000 / ''Mini-EVEREST DD55000''

numzo429.jpgnumzo431.jpgnumzo430.jpg

numzo432.jpgnumzo434.jpgnumzo433.jpgnumzo435.jpgnumzo436.jpg

19 godzin temu, jaggo00 napisał:

Juz po modernizacji zwrotek:)

6 godzin temu, jaggo00 napisał:

Zlecona przebudowa nie naruszyła założeń kontruktorów, polegała na wymianie komponentów na lepsze, np cewka w HF została wymieniona na taśmową, pojawiły się mundorfy etc. Zmiany spowodowały, że trzeba było sekcję basowa przenieść na nową płytkę. Dodatkowo zostało wymienione całe okablowanie na srebro w teflonie.

Co spowodowały zmiany? No problemy.... żona musi mnie za włosy wyciągać z mojej audiofilskiej garsoniery:) Dźwiękowo efekt zmian przypomina ściągnięcie z głośników grubego koca. na górze pojawił się blask, dół pasma znacznie przyśpieszył.

Najlepsze ''zwrotki'' posiadają najnowsze/ostateczne S3100 MkII 

jbl_s310.jpg

...prądowe zwrotnice głośnikowe z Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (CC 9V*).

I drivery 275Nd jak w Project K2 S5500, które to posiadają crossovery także z CC.

* - ogniwa dorzucam konkretniej, tak by było CC 77VDC || 77VDC.

Ale i tak brawo za odwagę, bo są i tacy użytkownicy systemów głośnikowych zwanych ''Mini-EVEREST DD55000'' jak i dużych Project EVEREST DD55000, którzy nie chcą tykać/podmieniać cokolwiek choćby w standardowych crossoverach. Nie mówiąc już o zaaplikowaniu systemu CC 77VDC || 77VDC. Finalnie nie mają pojęcia co tracą ze zwykłymi i jak wiele mogliby zyskać z prądowymi.

Jak dla mnie i wielu innym (którzy przez wszystkie przeszli) w kolejności od najlepszych crossoverów :

1. Prądowe zwrotnice głośnikowe z Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (CC 77VDC || 77VDC);

A za nimi daleko w tyle :

2. Aktywne crossovery;

3. Zwykłe pasywne crossovery.

Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sovereign.
Po przeczytaniu Twojego bardzo obszernego i ciekawego materiału to żałuję, że nie miałem okazji rozważyć budowy zwrotnicy prądowej
Ciekawe by było sprawdzić jak zagrały by 3100 po takiej kuracji:)
Mam jeszcze pytanie, może głupie... pisałeś gdzieś na forum o zwrotnicach w jbl 4367, ktore jak wiadomo są 2drozne i też mają tubę:) w tescie Audio zwrotnice były równiż opisane. Czy tego typu rozwiązanie było by do zaadaptowania w s3100? Co mogło by dać? Pytanie tez Czy miało by to uzasadnienie ekonomiczne?(choc pytanie o ekonomię w tym sporcie może nie na miejscu) Nie wiem gdzie jest granica możliwości moich skrzynek...

Wysłane z mojego SM-N986B przy użyciu Tapatalka







Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Najlepsze ''zwrotki'' posiadają najnowsze/ostateczne S3100 MkII 
jbl_s310.jpg
...prądowe zwrotnice głośnikowe z Charge-Coupled Linear Definition Crossover System (CC 9V*).
I drivery 275Nd jak w Project K2 S5500, które to posiadają crossovery także z CC.
* - ogniwa dorzucam konkretniej, tak by było CC 77VDC || 77VDC.
Ale i tak brawo za odwagę, bo są i tacy użytkownicy systemów głośnikowych zwanych ''Mini-EVEREST DD55000'' jak i dużych Project EVEREST DD55000, którzy nie chcą tykać/podmieniać cokolwiek choćby w standardowych crossoverach. Nie mówiąc już o zaaplikowaniu systemu CC 77VDC || 77VDC. Finalnie nie mają pojęcia co tracą ze zwykłymi i jak wiele mogliby zyskać z prądowymi.
Jak dla mnie i wielu innym (którzy przez wszystkie przeszli) w kolejności od najlepszych crossoverów :
1. Prądowe zwrotnice głośnikowe z Charge-Coupled Linear Definition Crossover System (CC 77VDC || 77VDC);
A za nimi daleko w tyle :
2. Aktywne crossovery;
3. Zwykłe pasywne crossovery.

kuszą mnie te twoje info i zwrotnicach. Ja u siebie mam oryginalne nie tykane. Znacie może kogoś kto zbudowałby dla mnie zwrotki typu 1 z postu Sovereign ? Tj prądowo "doładowane" ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

banc_d10.jpgnumzo277.jpgnumzo276.jpg

Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (CC 77VDC || 77VDC) chcesz wdrożyć do powyższego schematu N333 dla L300/L300A Summit. Czy do schematu opracowanego przez Nelsona Passa JBL L300 Modification - Nelson Pass.pdf

Przy L300/L300A Summit - nawet z CC nie będzie bardzo drogo. W N333 znajduje się jedynie 6-ść kondensatorów. Mnożysz (6 x 4) i otrzymujesz tyle ile potrzebujesz (24 szt.) do prądowych zwrotnic głośnikowych. Gdy się poszczęści (podpasuje pojemność) jak np. do LE85 w górnoprzepustowym filtrze, gdzie znajduje się (16.5 uF) to składa się szeregową parkę z dwóch sztuk po 33 uF.

W schemacie autorstwa Nelsona Passa, jest jedynie 5-ęć kondensatorów. Największa różnica w pojemności kondensatora (22 uF) do LE85. W miejsce jego będą Ci potrzebne 4-y sztuki o tej samej pojemności, lub 2-e sztuki 44 uF.

Na LF nawet oryginalną cewkę możesz wykorzystać w jego schemacie.

L300/L300A Summit (po wdrożeniu CC 77VDC || 77VDC) będą grać (dosłownie wymiatać) jak nigdy nigdzie wcześniej!

Pełno osób z forum, jeszcze więcej spoza forum posiada w swoich systemach głośnikowych crossovery z CC. Nawet z twojej miejscowości znam. Ogólnie większość wykonuje je sobie sama, a reszta przy pomocy innych lub zlecając innym.

Po przystosowaniu oryginalnych crossoverów do podpięcia 77VDC || 77VDC, lub wykonaniu nowych - na początku w ogóle nie podpinać ogniw by wpierw posłuchać bez nich! (pozwoli doskonale usłyszeć przepaść brzmieniową jaka nastąpi w następnym etapie). A następnie podpiąć 77VDC || 77VDC i zostać wgniecionym w fotel!

Maxell.gif

W dniu 25.12.2020 o 17:50, jaggo00 napisał:

@sovereign.
Po przeczytaniu Twojego bardzo obszernego i ciekawego materiału to żałuję, że nie miałem okazji rozważyć budowy zwrotnicy prądowej emoji849.png
Ciekawe by było sprawdzić jak zagrały by 3100 po takiej kuracji:)
Mam jeszcze pytanie, może głupie... pisałeś gdzieś na forum o zwrotnicach w jbl 4367, ktore jak wiadomo są 2drozne i też mają tubę:) w tescie Audio zwrotnice były równiż opisane. Czy tego typu rozwiązanie było by do zaadaptowania w s3100? Co mogło by dać? Pytanie tez Czy miało by to uzasadnienie ekonomiczne?(choc pytanie o ekonomię w tym sporcie może nie na miejscuemoji848.png) Nie wiem gdzie jest granica możliwości moich skrzynek...

Rozwiązanie jak w 4367 to Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System (CC **VDC) który  nie potrzebuje ogniw/baterii, gdyż tuż przed kondensatorami diody prostownicze prostują napięcie zmienne dostarczane przez wzmacniacz/ wzmacniacze mocy.

Zapewne lepiej niż tylko z ''jedną'' baterią 9V, gdyż niemalże we wszystkich ich obecnych topowych systemach głośnikowych (a nawet poprzednich jak np. w 4365 Studio Monitor z genialnym/najlepszym driverem 476Mg spośród wszystkich Studio Monitor-ów) jest nowe/owe rozwiązanie z diodami prostowniczymi. Zapewne przy jakieś ilości i pojemności ogniw pierwotnych uzyskuje się coś przybliżonego/podobnego, do tego co jest w nowych crossoverach z diodami prostowniczymi. Bo na pewno nie z jedną 9V. Jedna 9VDC to jak na rozgrzewkę, przy podwójnym/wzmocnionym 77VDC || 77VDC.

Pierwsze z diodą prostowniczą, to Project K2 S9900 - na LF system z diodą prostowniczą prostującą napięcie, a na MF~HF i UHF z baterią 9V. We wszystkich topowych systemach głośnikowych (opracowanych później - czyli jeszcze nowszych) na całej linii (od LF aż po UHF) jest system CC z diodami prostowniczymi. Project K2 S9900 stworzony przy najdroższych wzmacniaczach mocy Mark-a Levinson-a: No 53 Reference Monaural Power Amplifier i No 532 Dual-Monaural Power Amplifier - które weszły z 2-a lata przed Project K2 S9900 i zapewne między innymi z nimi K2 były odsłuchiwane. Przy jakichś innych wzmacniaczach mocy wnoszących słabsze wysterowanie, można dorzucić ogniw dla K2 S9900. Wiedząc jak wiele dzieli pojedyncze 9VDC od podwójnego/wzmocnionego 77VDC || 77VDC - to doskonale wiem, co by się wyprawiało. Być może przy nowych, aż tyle, byłoby za dużo. Ależ świetna sprawa, bo w zależności od wysterowania, można podpiąć i nawet 77VDC || 77VDC, bez żadnej wewnętrznej ingerencji w topowy system głośnikowy Project K2 S9900.

Do Twojego systemu głośnikowego S3100, wdrożenie/zaadaptowanie systemu CC 77VDC || 77VDC wyjdzie tylko trochę drożej niż do L300/L300A Summit. Łącznie z 5-ma bypassami 0.01 uF, jest tylko 10-ęć kondensatorów w schemacie NS3100 :

https://manuals.harman.com/JBL/HOM/Technical Sheet/S3100 ts.pdf

Wystarczą kondensatory za kilkadziesiąt złotych (przy większych pojemnościach) i za kilkanaście złotych a na nawet poniżej dychy (przy mniejszych pojemnościach). Ale też nie może być byle co tzn. nierówno grające wykrzywione brzmieniowo kondensatory. Driver 2426H z Hornem H2600 obsługuje bardzo szeroki zakres - od średnich po samą górę. Muszą być kondensatory, które mają dobry detal, ton i równowagę w całym spektrum obejmowanym przez driver 2426H. Obojętnie jakie, nawet nieznane (jakieś nowo odkryte), aby dobre (co najmniej przyzwoite) i jak najlepiej dopasowane - a system CC 77VDC || 77VDC wywinduje je na sam szczyt tak, że wszelkie w tym najdroższe audiofilskie kondensatory w zwykłych zwrotnicach głośnikowych (bez CC) są jak śmieć!

W tamtych Topowych pięknych/czarnych Westlake Audio Tower SM-1 (znajdujących się w Rosji) - na MF, HF i UHF są przetworniki JBL. A w mniejszym hornie na HF jest driver JBL 2426H/J.

Przy topowych systemach głośnikowych typu Horn, system CC 77VDC || 77VDC śrubuje wszystkie aspekty brzmieniowe jak do wykręcania/śrubowania rekordów. Ukaże ew. wszelkie niedoskonałości reszty toru audio: elektroniki, okablowania, czy nieoptymalnie dobrane np. cewki w zwrotnicach głośnikowych itd. Cały tor audio musi być neutralny jak najbardziej kompletny brzmieniowo.

Nawet przy niedrogich zestawach głośnikowych (z papierowymi przetwornikami w całym zakresie) takich jak: L100 Century, L100A Century, L100A Century (Late Model), 4310 Control Monitor, 4311 Control Monitor, 4311B Control Monitor* - najnowsze na ferrytach bardziej neutralne i detaliczne z gęstą tkanką/barwą, nie cukrowaniem; do tego maja ładny wokal i świetną rozdzielczość, tak że można słuchać wszystkiego (nie wymieniłbym na Harbeth M40.2 Anniversary czy TAD ME1 - zdecydowanie nie ta cena do jakości brzmienia). CC 77VDC || 77VDC winduje je tak wysoko, że są nie do poznania (jak z innej planety) - przechodząc tak totalną metamorfozę/ zmianę na plus. ''Słyszeć te stare kolumny na papierowych przetwornikach, a nie słyszeć z CC 77VDC || 77VDC, to to samo co w ogóle nie słyszeć!'' Po tuningu z prądowymi zwrotnicami głośnikowymi, są jak Best Buy. Brzmienie do ceny - wybitne!

Granie w papierowych klimatach na MF i HF - do jakiegoś pułapu cenowego. Giną przy systemach głośnikowych typu Horn, które to zabijają je sceną, otwartością, rozpiętością pasma, dynamiką, detalem, transjentami i Live-m. Dosłownie wszystkim, gdyż to jest pułap do którego z konwencjonalnych kolumn prędzej brzmieniowo przybliży się YG Acoustics Sonja XV.

Od ww. 3-way monitorów, zdecydowanie bardziej polecam nowsze L100t3 (1989 r.) w dużo większej obudowie posiadające tytan na HF; papier laminowany polimerem na MF; na zawieszeniu piankowym papier laminowany aquaplasem dla LF. Oryginalnie bez CC, w porównaniu do ww. monitorów, które wtedy grały jeszcze bez CC. To z tych nowszych bardziej neutralne, szerokopasmowe/rozciągnięte pasmo, góra precyzyjniejsza bardziej dźwięczna i rześka, średnie na miejscu, uwolniony dynamiczny głęboki i mocny bas - super. Z 3-way na konwencjonalnych przetwornikach świetne są L100 Classic i L100t3 - przy obu pracował Chris Hagen. Znakomita robota. Nowe nawet bez CC w różnych aspektach pokonują Harbeth M40.2 Anniversary i TAD ME1. Brzmieniowo w tej samej lidze. To co by było po zaimplementowaniu CC 77VDC || 77VDC dla L100 Classic :)

* - Przybliżenie całościowej różnicy brzmieniowej jaka nastąpiła przy tamtych monitorach z papierowymi przetwornikami. Z oryginalnymi jak i po wymianie na nowe kondensatory (przed podpięciem CC) stare papierowe przetworniki były jak ten stary Jaguar XJS, a po podpięciu CC 77VDC || 77VDC odmieniły się jak tenże Jaguar XJS ''doładowany'' podtlenkiem azotu tzw. nitro!...

Zostawiając w tyle resztę stawki: Porsche 911 Turbo, Ferrari 360, Honda NSX, Chevrolet Corvette, Venturi Atlantique.

 

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 000 € (w 2002 r.) Project K2 S9800

numzor95.jpgnumzor94.jpgnumzor96.jpgnumzor98.jpgnumzor97.jpgnumzor99.jpg

...rocznik (JAN 2002) widnieje na Duracell-u 9V.

numzor87.jpgnumzor88.jpgnumzor89.jpgnumzor92.jpgnumzor90.jpgnumzor91.jpgnumzor93.jpg

banc_d39.jpgbanc_d41.jpg

post-28079-0-59823000-1350312352_thumb.jpeg

http://www.hifi-review.com/153446-jbl-k2-s9800.html

Żółte kondensatory (na 100V) to pewnie MPT/PMT - wszystkie kondensatory z jakimiś niebieskimi bypassami 0.01μF. Wszyściutkie z CC 9VDC :

http://www.audioheritage.org/vbulletin/attachment.php?attachmentid=12816&d=1139240407

Nowsze (Project K2 S9800 Special Edition) w nowych wersjach kolorystycznych i z nowymi crossoverami. Trochę inne wartości elementów i czarne kondensatory MKP Solen bez bypassów.

Nie ma co tykać. Najwięcej wniesie (i to bez żadnej wewnętrznej ingerencji) podkręcenie woltażu w podwojonym/wzmocnionym pakiecie do ok. 55VDC || 55VDC.

Ew. jak już coś tuningować - to na pewniaka - wymienić kondensatory na wyższy model tego samego producenta: Solen Silver Sound.

post-28079-0-43813000-1350312373_thumb.jpgpost-28079-0-43419200-1350312376_thumb.jpgpost-28079-0-80103100-1350311831_thumb.jpg561330264_JBLProjectK2S9800SE(BG).thumb.jpg.1aded3b32716c9a7d532c0810ebc00c8.jpg

http://www.audioreview.com/product/speakers/floorstanding-speakers/jbl/k2-s9800se.html

44 000 € (w 2008 r.) Project K2 S9800 Special Edition. Kwota we włoskim magazynie audio, za wersję w czerni.

802815025_JBLProjectK2S9800SpecialEdition-AUDIOREVIEWn.290maggio2008(1).thumb.jpg.1c264258e04b599124e0da7828431597.jpg1781543399_JBLProjectK2S9800SpecialEdition-AUDIOREVIEWn.290maggio2008(2).thumb.jpg.bd368db2287ab83e7d501e10889923db.jpg

Jeszcze inna wersja kolorystyczna BG raczej droższa od WG.

W dniu 21.12.2020 o 22:57, GT napisał:

Zazdroszcze Kenric'kowi tych 4 levinsonow ? tak to sie mozna bawic. Ja bym 1 takim nie pogardzil ? 

Z takim ''czteropakiem'' tychże Mark Levinson-ów Nº 436 Monaural Power Amplifier - miałbyś K2 S9800 (DG) w Bi-Amp mode. Lub z parką Nº 532 Dual-Monaural Power Amplifier, które też tam masz u Kenrick-a.

Wyleciały McIntosh-e MC1201, następnie MC1.2KW i Tri TRV-845SE. Viola Audio Labs Bravo (lub Bravo II) również i wiele innych różnych wzmacniaczy/ wzmacniaczy mocy. A już dawno tamte stare Mark Levinson Nº 33 z końca XX w. Najdłużej trzymają się powyższe nowsze Mark Levinsony... Neutralność, kontrola całego pasma/dźwięku, moc, rozdzielczość, precyzja, szybkość, detal, Live.

Do tego dla odmiany ma/podpina monobloki lampowe Phasemation MA-1 o skromnej mocy 35 watt przy 8Ω.

K2 S9800 w Bi-Amp mode i do tego jakiś przedwzmacniacz Marka Levinsona który może sterować 4-ma monofonicznymi lub 2-ma stereofonicznymi wzmacniaczami mocy. A gdy nie znajdzie się taki, wtedy rozwiążesz problem podpinając 2-a przedwzmacniacze - jeden dla wzmacniaczy mocy na LF, a drugi dla wzmacniaczy mocy na MF-HF i UHF.

Kiedyś podłączałem/grałem na 2-a przedwzmacniacze i było fajnie. Nawet bym tak zostawił, gdyby nie były to dwa różne przedwzmacniacze, które za bardzo się różniły. Najlepiej takie same lub bardzo zbliżone i od jednego producenta.

Na 4-y monofoniczne lub 2-a stereofoniczne wzmacniacze mocy z 2-ma przedwzmacniaczami - Panie masz pojęcie jakie miałbyś granie :-)... A gdy jeszcze dorzucisz ogniw zwiększając ''doładowanie'' w prądowych zwrotnicach głośnikowych z CC 9VDC do ok. 55VDC || 55VDC... To sam uświadczysz jak reagują referencyjne systemy głośnikowe - o ile się nie boisz :-))

Cytat

DTS's demo room was very impressive, employing 16 Halcro monoblocs driving bi-amped JBL K2 S9800 speakers in a six channel array. The sound was dynamic to say the least. For such a large room, the sound was particularly detailed.

https://hometheaterhifi.com/volume_11_1/show-report-ces2004-page-2.html

1091676486_CES2004-DTSsdemoroomwasveryimpressiveemploying16Halcromonoblocsdrivingbi-ampedJBLK2S9800s-aytheleast.Forsuchalargeroomthesoundwasparticularlydetailed.jpg.d1d993d08d01482ec0ff5184c3ecb33e.jpg

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od fanów L100 Classic (Frank & Angie) : https://www.facebook.com/musicdirect/videos/a-jbl-love-story/669886630098073/?refid=5 - wywiad z fanami (dźwięk zaczyna się około 1-ej min).

Cytat

We're just two music lovers with a passion for great sound. After many years of trying to find the right speakers, the L100 Classic came along and just totally blew us away. So much so, that we've decided to start up a fan club and web-site to share our experiences (...) 

-Frank and Angie

https://jbl-l100classic.com/about

 

Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 24.12.2020 o 15:18, Sovereign napisał:

Charge-Coupled Linear Definition™ Crossover System

Koledzy nie ukrywam że pod wpływem naszego forumowego kolegi poważnie rozmyślam o zwrotnicy prądowej do moich JBL. I tu pytanie czy jest tu ktoś z Wrocławia kto poszedł ta drogą z kim mógłbym się skonsultować ? 

A drugie pytanie czy ktoś, za kasę się rozumie, zrobiłby dla mnie zwrotnice CC dla moich JBL L300? Chciałbym :

- nie ruszać oryginału 

- zachować możliwość regulacji L-pad super tweetera i horna

- użyć możliwie najlepszych komponentów - cewki, kondensatory - choć to nie jest takie oczywiste co użyć bo jak pisał Sovereign nie każdy kondensator spisuje się w każdym miejscu. To nie takie oczywiste , jak rozumiem, że pakujemy Mundorfy i jest super

- eteryczne wykonanie 

Jakby ktoś coś ... Piszcie na priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.01.2021 o 18:29, GT napisał:

dla fanow

8 godzin temu, GT napisał:

Przecie dobrze napisalem przez o z kreska ? od fanatyk ? @GT

Już widziałem jak Ty pisałeś nie mając żadnej styczności i pojęcia choćby o 4367 czy np. L100 Classic 

W dniu 4.01.2019 o 19:54, GT napisał:

Te L100 re-edycja to wyglada mi na taki "chłyt" marketingowy, zeby poleciec troche na fali dawnego klasyka. Jak ktoś ma serie Array, to nawet nie ma co rozważać zmiany na inne, tylko trzymac dla potomnych :)

Bo ktoś tam w ''norge'' sprzedał L100 Classic i coś tam się dowiedział twój koleżka który ich nie zna i przepowiedział Tobie że coś tam gdzieś u kogoś. - Większe numery wyszły z Sf Extrema, które nawet se wypożyczył i prawił że słabiutkie brzmieniowo a Ty później to na forum. Następnie on u kogoś innego posłuchał i mu się odmieniło o 180 stopni - gdy ktoś inny lepiej wysterował. Słuchałem obu i L100 Classic mają znakomitą wydajność/brzmienie do ceny. Sf Extrema nie porywały, ale nie grały źle - gęste/ciemne włoskie brzmienie - przyzwoite granie jak na monitory tych gabarytów.

531222645_SonusfaberExtremavs.SonusfaberElectaIII(AudioVideoShow2019).thumb.jpg.52d083480c11b5edf28ab207031c7f83.jpg

4367 Studio Monitor lepsze od systemów głośnikowych z serii Array. Nawet L100 Classic z lepszym wooferem.

L100 Classic / 4429 Studio Monitor / 4349 Studio Monitor.

Porządne 15''-ki lub 12''-ki i jest granie.

Średnie i wysokie chwalą w Array, ale na zakres LF sporo osób narzekało/narzeka (zarówno stąd jak i spoza forum) w mniejszych 1000 Array i z tego powodu rozstawali się z nimi. Gdyby bas był na poziomie jakościowym sekcji Horn, to gitara by była, a że nie jest, to sprzedają... Bo niezadowalająca jakość basu.

A co do tych większych z 14'' LE14H-3 to ich starszą wersję pamiętam z L250 / 250 Ti - i to żadne killery na LF. Bardziej na deep bass, aniżeli jakość - to samo tyczy się każdego Arraya. Seria Array była dla odmiany/urozmaicenia oferty o inne brzmieniowo systemy głośnikowe. Przy zamontowanych wertykalnie hornach lepiej sprawdzają się mniejsze woofery - i stąd takie a nie inne wooferki/ sekcje LF.

Widziałeś aby w jakichkolwiek Westlake były wertykalnie zamontowane horny - i to na modułach LF jak w serii Array :-)

Rozśmieszyłeś mnie swą ''muzykalnością'' 1400 Array - pisząc gdzieś, że najbardziej ''muzykalne'' kolumny. Gdyż muzykalność to pojęcie względne. One są delikatniutkie, wygładzone, wypolerowane brzmieniowo - i bez najbardziej przejrzystych neutralnych wzmacniaczy - nie ma grania. Te Twoje różne aspekty brzmieniowe które podszywasz pod swą ''muzykalność'' to nuda. Co innego gdy wjedziesz z perkusją, fortepianem, organami piszczałkowymi czy na dęciakach maksymalnie tak jak ktoś by grał (w miejscu kolumn) na żywo przed Tobą.

Dopiero przy tych co masz (K2 S9800) złapiesz brzmienie/detal/ton Live - przy odpowiednim wysterowaniu.

1900485781_JBLProjectK2S9800(StereoSoundSpeakerSystems).thumb.jpg.b1c9aee90f2555263af678b8fb30615d.jpg2037942543_JBLProjectK2S9800SpecialEdition(HIVIJanuary2005).thumb.jpg.631117c3c6d2faecb059c3564010e963.jpg

1400 Array (z driverem MF-HF na 3'' alu dla 750Hz~8kHz) w podobnych tonalnie klimatach do Altec A7 które mogłem mieć za $1200 bez tweeterów, czyli 2-way - ale nie potrzebne/ dużo za słabe. Szybki krótki bas i trochę średniczki a wyżej braki. 1400 Array z kompletnym pasmem o dużo lepszej rozpiętości, ale bez tego zrywu.

Altec A7 łatwiejsze do napędzenia. 1400 Array (o efektywności 89 dB) potrzebują topowych tranzystorowych wzmacniaczy mocy.

Masz konkurenta dla 1400 Array i na pewno bardzo podobnego brzmieniowo na MF-HF i UHF. JBL 4338 Studio Monitor!

I to z 15'' na LF i lepszą o 4 dB (93 dB [2.83 V/1m]) efektywnością systemu głośnikowego!

Horn H4338 z driverem na 3'' alu także od 750Hz. UHF od 9kHz.

Ile kosztowały nowiutkie 4338 Studio Monitor...

http://www.audioheritage.org/vbulletin/attachment.php?attachmentid=34766&d=1224594553

4338(1).jpg201007051716054737.jpg

 

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JBL Model S4800 (w 2005 r.) 17 000 €

Wyższa seria. Z bardziej żwawymi, rześkimi, jaśniejszymi, detaliczniej i dynamiczniej grającymi systemami głośnikowymi.

Przetworniki jak w 4338 a cały projekt inny, więc i inne granie. Horn H4338 bardziej jak w 1400 Array - te będą do siebie najbardziej podobne.

W S4800 horn jak w K2 S5800. A także SK2-1000 3-way LCR loudspeaker (z driverami na berylach jak w K2 S9800/ K2 S9800SE) do referencyjnych systemów JBL Synthesis.

numzo244.jpgnumzo246.jpgnumzo245.jpgnumzo247.jpg

numzo248.jpgnumzo250.jpgnumzo249.jpgnumzo251.jpg

Ekipa Kenrick Sound (dla klienta posiadającego głośnikowy system S4800) wykonała subwoofery w przystosowanych obudowach po 4331A Studio Monitor. Zastosowane przetworniki w subwooferach, to JBL 1500AL (takie jak w K2 S9800/ K2 S9800SE).

MrKurosaki01.jpgMrKurosaki02.jpg

Cytat

 

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Sovereign napisał:
JBL Model S4800 (w 2005 r.) 17 000 €
Wyższa seria. Z bardziej żwawymi, rześkimi, jaśniejszymi, detaliczniej i dynamiczniej grającymi systemami głośnikowymi.
Przetworniki jak w 4338 a cały projekt inny, więc i inne granie. Horn H4338 bardziej jak w 1400 Array - te będą do siebie najbardziej podobne.
W S4800 horn jak w K2 S5800. A także SK2-1000 3-way LCR loudspeaker (z driverami na berylach jak w K2 S9800/ K2 S9800SE) do referencyjnych systemów JBL Synthesis.
numzo244.jpgnumzo246.jpgnumzo245.jpgnumzo247.jpg
numzo248.jpgnumzo250.jpgnumzo249.jpgnumzo251.jpg
Ekipa Kenrick Sound (dla klienta posiadającego głośnikowy system S4800) wykonała subwoofery w przystosowanych obudowach po 4331A Studio Monitor. Zastosowane przetworniki w subwooferach, to JBL 1500AL (takie jak w K2 S9800/ K2 S9800SE).
MrKurosaki01.jpgMrKurosaki02.jpg
Cytat

 




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Czyżby posiadaczowi S4800 za mało basu było ?

Inne pytanie czemu np w takich S4800 nie robia zwrotnicy CC ?

Jak sądzisz ile za takie S4800 warto dać? Jak to wszystko na berykach to może naprawdę pięknie środek i góra grać


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Marcin Wielgus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle fajnych testów! niestety mój francuski nie pozwala na zrozumienie czegokolwiek, no może ilość gwiazek;) próbowałem ocr-rem i do tłumacza, niestety wyszedł bełkot.
W każdym razie moje s3100 kupiłem trochę na próbę. Wychodzi jednak na to, że zapowiada się dłuższa przygoda w tą marką. Kolejne pewnie będą k2-9500, tutaj mam słabość do ich prezencji, a dźwięk pewnie też zniosę.
W każdym razie dzięki za testy, nawet te francuskie:)


Wysłane z mojego SM-N986B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sovereign gdzie tu te testy wyrwałeś ja też frankońskiego nie kumam a chętnie bym poczytał.
Zastanawia mnie bas w tych S4800. Technologia hi-tech a mają 55hz przy spadku -6dB. Powaznie już teraz - japoncowi brakowało basu ? Że to suby dokupił ?
Moje L300 stare pudła mają 40 Hz zmierzone przez Nelsona Passa przy spadku -5dB. A na jego zwrotnicy jeszcze jest ciut lepiej no więc co się dzieje że nowoczesna konstrukcja z nowymi materiałami na 15" nie może zejść niżej ? Ten wyższy model ma 2x12" i też ma coś koło 50hz /-6dB a ceny kosmiczne.
Ciekawe jakby to zagrało przy tych moich dziadkach.

No i CC z 9v to jak sam pisałeś cienizna . Oszczędność na bateriach ?

M.

Tyle fajnych testów! niestety mój francuski nie pozwala na zrozumienie czegokolwiek, no może ilość gwiazek;) próbowałem ocr-rem i do tłumacza, niestety wyszedł bełkot.
W każdym razie moje s3100 kupiłem trochę na próbę. Wychodzi jednak na to, że zapowiada się dłuższa przygoda w tą marką. Kolejne pewnie będą k2-9500, tutaj mam słabość do ich prezencji, a dźwięk pewnie też zniosę.
W każdym razie dzięki za testy, nawet te francuskie:)


Wysłane z mojego SM-N986B przy użyciu Tapatalka



Jaggo piękne te twoje pudła. Z jakiego miasta jesteś ? To po szczepieniach może sie spikniemy? Zapraszam do Wrocławia na JBL L300 z piwkiem a nie ukrywam że chętnie twoich bym posłuchał. Szczególnie po modyfikacjach we zwrotce.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:

Moje L300 stare pudła mają

...

banc_d10.jpg

Około 50Hz może tam jest. Kup se np. 1400 Array jak lubisz liczyć Hz na LF.

I po co rozpoczynasz/wszczynasz wyścigi na Hz i do tego wciskasz kit.

10 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:

Zastanawia mnie bas w tych S4800. Technologia hi-tech a mają 55hz przy spadku -6dB. Powaznie już teraz - japoncowi brakowało basu ? Że to suby dokupił ?

12 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:

Czyżby posiadaczowi S4800 za mało basu było ? emoji6.png

I zmień styl bo piszesz jakbyś *** ****** * chciał wywyższyć staruchy - czyli nieneutralnie - jak handlarz vintage. Do totalnego neutralu tobie dużo brakuje.

Co innego gdybyś sprzedawał vintage i zachowywał się neutralnie.

S4800 mają 44Hz bez żadnego spadku :

numzo247.jpg

Też coś koło tego. Z minimalnym spadkiem.

numzo251.jpg

Distortion : 0,12% (100Hz) przy 91dB (2,83V/1m). Pasmo w którym grają 1500FE.

A jak w L300 ze 136A/H (?) - stare Alnico V czy ferryt - nowsze pewnie mają mniej zniekształceń.

Wolałbym S4800 od starych L300.

Japończyk miał niepotrzebne 4331A i coś postanowił z nich zrobić - nadały się jako kabiny/obudowy na subwoofery z 1500AL.

Twoje woofery vintage nie dadzą lepszego brzmienia - mogą dać co najwyżej więcej zniekształceń!

Wszystkie razem wzięte z L300 (woofery, drivery i tweetery) niewarte tych przetworników 1500AL.

10 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:

Ten wyższy model ma 2x12" i też ma coś koło 50hz /-6dB a ceny kosmiczne.

Czyli nieneutralny handlarz - odnawiasz stare i sprzedajesz.

K2 S5800 z LF na 34Hz :

numzo156.jpg

I na innym gdzieś tyle samo :

numzo166.jpg

12 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:

Inne pytanie czemu np w takich S4800 nie robia zwrotnicy CC ?

Gdy odpisałem ''że K2 posiadają crossovery z CC 9V'' , to ty żeś wydumał swój następny głupawy tekst z oszczędności na bateriach.

10 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:

No i CC z 9v to jak sam pisałeś cienizna . Oszczędność na bateriach ? emoji1.png

************************************** wciskasz brednie.

Napisałem inaczej i to się tyczyło vintage z Alnico V :

W dniu 27.12.2020 o 11:33, Sovereign napisał:

Jedna 9VDC to jak na rozgrzewkę, przy podwójnym/wzmocnionym 77VDC || 77VDC.

...czyli na swoich standardowych/zwykłych crossoverach masz poniżej swej ''cienizny''!

Edytowane przez McGyver
moderacja
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sovereign napisalem wyraźnie "zmierzone przez Nelsona Passa" więc proszę cię o czytanie ale ze zrozumieniem a nie cytowanie tego co podają w gazecie nawet jeśli cytują producenta. Choć może mój błąd - ty masz większe doświadczenie od Nelsona Passa - zapomniałem .
Ja wiem że to strasznie mały % społeczeństwa ale do wcIraj zaliczałem cię do tej grupy. Cóż twoja nerwoza widzę że przesłania obraz .
I ponownie nie zaczynam hadlarskiej gadki i wciskanie kitu bo nic nie sprzedaje i żadnego wyścigu na Hz - zadalem pytanie , wyraźnie głośno się zastanawiam o czym bez nerwów napisałem - znowu kłania się czytanie ze zrozumieniem ehhh człowieku coś źle 2021 zaczynasz a miałem cię za rozsądnego gościa. No nic twoje teksty weryfikują punk widzenia - skutecznie.

A teksty o opaleniu i alkoholu to zachowaj dla siebie o nie obrażaj ludzi nie będąc przez nich - przeze mnie - obrażany to takie minimum kultury jeśli cię na nią stać że nie wspomnę o ortogtafi twoich spisów ehhhh szkoda słów. Na tym kończę owocny dialog tobą


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielgus nie rozumuje tego co sam wypisuje.

@Marcin Wielgus Wpierw zajeżdża szyderą, śmichy-chichy i czarno na białym kłamie w oczy... A teraz do tego próbuje się wybielić w swym personalnym wpisie nasączonym przekrętami/obłudą, błędami i próbą tuszowania swych kłamstw.

Systemy głośnikowe (S4800 i K2 S5800) zostały przetestowane także w laboratorium przez panów (autorzy: Jean Hiraga, Robert Lacrampe, Romain Buthigieg, Eric Charlot, Philippe David).

...a Wielgus to przeinacza i wciska swą obłudę. 

 

I jak odnosi się do oryginalnych systemów, to i takie niech przedstawia - czyli L300 Summit bez modyfikacji.

Na swojej oryginalnej wg tego co widać u Nelsona ma 51~52Hz przy 0dB.

A ze zwrotnicą gł. zmodyfikowaną przez Nelsona Passa miałby 45Hz przy 0dB. Fp dla drivera i woofera przesunięte w dół.

18 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:

japoncowi

Jeszcze dużo niżej i wyjdą ci subwoofery z L300 (dla L300), jak jemu z 4331A (ale z nowymi referencyjnymi wooferami) dla systemu głośnikowego S4800.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Sovereign napisał:

Wielgus nie rozumuje tego co sam wypisuje.

@Marcin Wielgus Wpierw zajeżdża szyderą, śmichy-chichy i czarno na białym kłamie w oczy... A teraz do tego próbuje się wybielić w swym personalnym wpisie nasączonym przekrętami/obłudą, błędami i próbą tuszowania swych kłamstw.

Systemy głośnikowe (S4800 i K2 S5800) zostały przetestowane także w laboratorium przez panów (autorzy: Jean Hiraga, Robert Lacrampe, Romain Buthigieg, Eric Charlot, Philippe David).

...a Wielgus to przeinacza i wciska swą obłudę. 

 

I jak odnosi się do oryginalnych systemów, to i takie niech przedstawia - czyli L300 Summit bez modyfikacji.

Na swojej oryginalnej wg tego co widać u Nelsona ma 51~52Hz przy 0dB.

A ze zwrotnicą gł. zmodyfikowaną przez Nelsona Passa miałby 45Hz przy 0dB. Fp dla drivera i woofera przesunięte w dół.

Jeszcze dużo niżej i wyjdą ci subwoofery z L300 (dla L300), jak jemu z 4331A (ale z nowymi referencyjnymi wooferami) dla systemu głośnikowego S4800.

A teraz screen który jest z tego co sam podales czyli pomiarów Nelsona Passa z artykułu o jego zwrotce mamy 40Hz przy -5dB. Teraz każdy widzi że potrzebujesz pomocy niestety, ja się innymi problemi zajmuje ale próbuj tutaj : 

https://www.nfz.gov.pl
 

 

Chociaż tam kultury niestety nie nauczysz się i ortografii również ale może na co innego Ci pomogą. Więcej już nie licz na moje odpowiedzi ale Ty się nie krępuj - może jak się wyładujesz tutaj to w domu będzie spokojniej a koledzy wybaczą ci zaśmiecanie wątku. 

48E4F47D-861A-4CFB-98E5-8B2394680873.jpeg

Jeśli ktoś potrzebuje podeślę cały artykuł z wykresami. 

I jeszcze jakby ktoś nie mógł już czytać profesora Souvereign to polecam opcje - "Zablokuj / Ignoruj" na forum i mamy święty spokój.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez Marcin Wielgus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:

wcIraj

Godzinę temu, Marcin Wielgus napisał:

ortografii

''wcIraj'' Wielgus wszczął zamęt, a teraz ogon podwija.

Wielgus (spośród swych obłud i przekrętów) wygrzebał tylko jeden fragment zgodny i to jedynie o swoich L300 :

Godzinę temu, Marcin Wielgus napisał:

Nelsona Passa z artykułu o jego zwrotce mamy 40Hz przy -5dB.

48E4F47D-861A-4CFB-98E5-8B2394680873.jpeg

2 godziny temu, Sovereign napisał:

Na swojej oryginalnej wg tego co widać u Nelsona ma 51~52Hz przy 0dB.

Zgadza się z tym co ja napisałem o L300.

A nic się nie zgadza z tego co on (Marcin Wielgus) nawypisywał m.in. o S4800 i K2 S5800.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tonący chwytał się -5dB

20 godzin temu, Marcin Wielgus napisał:

-5dB

...które spalił dla L300 w momencie, gdy przedstawił co innego, niż jest na pomiarach we francuskich testach S4800 i K2 S5800.

I powinien wspomnieć do ilu Hz schodzą L300 przy 0dB, by było porównanie do wcześniej wspomnianych S4800 i K2 S5800 - co zrobiłem za niego.

21 godzin temu, Sovereign napisał:

u Nelsona [z L300 jest] 51~52Hz przy 0dB

S4800 (44~45Hz) i K2 S5800 (34~35Hz*) w testach u Jeana Hiragi. Nawet w teście napisano, że 35Hz*.

W pozostałych dwóch testach każdy z obu ww. systemów głośnikowych testowany gdzie indziej. Są nieduże spadki przy ww. częstotliwościach. I tak super, bo one nie idą w ''sumo masters'' a w jakość.

Lubię maksymalnie wyważone z jak najlepszą jakością, tak że noga chodzi i stopa przytupuje :-))

Są systemy głośnikowe z przeróżnie grającymi wooferami :

- szybkie, dokładnie punktujące;

- wyważone, zarówno dobrze rozciągnięte, szybkie i dokładne;

- wolniejsze, zwaliste, masywnie grające (ich właściciele wszczynają wyścigi na Hz, nie zwracając uwagi na jakość LF).

130A o efektywności ponad 100dB : 

...bym porównał z moimi :

post-28079-0-90301200-1477170889_thumb.jpg

Wzmacniacz mocy na LF jak monobloki wrzucone w jedną obudowę.

W trybie stereo gra normalnie. W Bridge-Mono demonicznych mocy dostaje - moc, dynamika, rozdzielczość, kontrola a zarazem docisk basu na rozdziałce - tzn. dociska bas mocno bez poluzowania, utraty rozdzielczości czytelności. Super mocarny bas w Bridge-Mono z mego wzmacniacza mocy :

post-28079-0-22864800-1376686448_thumb.jpgpost-28079-0-98703500-1376687499_thumb.jpgpost-28079-0-67399600-1376687790_thumb.jpg

Jak po 1 x 15'' na stronę i nie za duży metraż, wtedy wystarcza normalny tryb. Do trybu Bridge Mono trzeba przynajmniej po 2 x 15'' na stronę i metraż większy. A przy 1 x 15'' - woofer może błagać o litość by nie dociskać więcej.

Ktoś pisał ile on ma mocy w Bridge Mono :

Cytat

This amplifier is as radical as I have ever seen, double (3)prong power cords, weights 78 lbs! and this one has a tag on the back that says that it is permanently bridged in mono therefore producing a whopping 1600w in 8 ohms, 2900w in 4 ohms and 4200w in 2ohms!!!!!

BGW-GTA-Grand-Touring-Amplifier-1.jpgBGW-GTA-Grand-Touring-Amplifier-2.jpg

 

Mój egzemplarz we francuskim Studio napędzał sekcję LF dla takich Westlake Audio HR-1VF

Nie wiem czy starowinek 130A bym nie zamęczył ;) http://www.lansingheritage.org/html/jbl/specs/home-comp/130a.htm 

Są różne serie/linie wooferów także z vintage o różnej mocy, do różnych projektów.

Kogoś, kto też zna te nowe woofery. Specjalnie podpytałem by sprawdzić co odpowie. Stare 130A czy nowe 2216Nd-1. Odpowiedział, że zdecydowanie nowe 2216Nd-1.

Nie wchodzić w stare woofery i brać nowe (niedużo droższe od najdroższych wooferów marki Acoustic Elegance) modele JBL 2216Nd-1 (4367 Studio Monitor) lub JBL 2216Nd (S4700, M2 Master Reference Monitor).

2216Nd za $599.00/szt. 2216Nd-1 droższe, cena na telefon lub e-mail - woofery pod specjalne zamówienie. Czas oczekiwania 1-2 weekendy. https://reconingspeakers.com/company-info/about-us/

Te nowe z super niskimi zniekształceniami mocno podobały się jak grały.

post-28079-0-64739900-1484654396_thumb.jpg

Edytowane przez Sovereign
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mój pacjent jbl s3100 po drugiej korygującej operacji.
Wygląda na to, że nigdy nie był bardziej świeży, silny, otwarty etc... . Nie chcę używać wielkich słów, więc powiem , że zabieg był wart każdej złotówki, różnica jest poteżna.
Przy tej okazji zadalem sobie pytanie: Czy oryginalna zwrotnica byla tak źle zaprojektowana? Mało prawdopodobne... . Raczej 25 lat zrobiło swoje. Oczywiscie wymiana kilku elementów na lepsze tez swoje dołożyło. Wiem, że dla niektórych to co zrobiłem tym kolumnom bedzie odebrane joko tzw grzebanie. Pytanie tylko czy swiadmie kupując takie skrzynki chcemy mieć eksponat czy ich słuchać? Jeśli to drugie to każdemu polecam tego typu zmianę.

Kolejnym krokiem będzie modernizacja zwrotnocy do wersji cc. Nie mam jednak przekonania czy będzie to taka rewolucja jak ta. Spodziewam się raczej pewnego dopieszczenia. Chyba margines na poprawę nie jest za duży. No zobaczymy.




Wysłane z mojego SM-N986B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za leszcz ukrywa się pod profilem @Lucek1 bez żadnego wpisu zarejestrowany 9 Października 2020

https://www.audiostereo.pl/profile/84245-lucek1/ - totalne zero. Zarejestrował się aby tylko dodawać emotki.

Wcześniej widziałem tego nieneutralnego typa w zakładce hi-end jak innym stawiał swe debilne emotki.

Może jakiś wielokontowiec!

...sporo takich wyłapałem. Byli nawet tacy którzy sami z sobą pisali. Z jednego konta wrzucali swoje produkty diy, a z innych zachwalali. - zostali wyłapani.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.