Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  809 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

Nie miałem nigdy C1 ale faktycznie S25 sprawiały najwiecej problemów z ustawianiem niż duże podłogowe Contour.

Tylko nie rozumiem czemu forsuje się myśl, że to jest zaleta, że kolumna którą trzeba na centymetry wręcz ustawiać jest lepsza od takich które grają dobrze w szerszym zakresie ustawień np S25 czy C1.

Dla mnie jest to wada, na niekorzyść S25 i C1, świadcząca o tym że tej kolumny nigdy nie da się ustawić tak naprawdę dobrze, by grała tak jak producent ją zestroił, czyli cały czas słyszymy kompromis, choć lepszy czy gorszy ale kompromis.

Niezależnie od kolumn jakie posiadamy zawsze idziemy na kompromis. Oczywiście, można uznać za zaletę szerokie charakterystyki promieniowania głośników wysokotonowych i co za tym idzie łatwość ustawienia, ale to zwykle odbija się na ostrości zogniskowania obrazów pozornych (pomijam problemy z ustawieniem wpływające na reprodukcję niskich częstotliwości, bo to inna para kaloszy). Zależy co kto lubi i czego szuka w brzmieniu.

Z drugiej strony za wadę samą w sobie można uznać trudność poprawnego ustawienia kolumn.

 

Te centymetry o których mówisz, w przypadku monitorów w mniejszych pomieszczeniach o dobrej akustyce to przy rzetelnym podejściu o wiele za dużo.

Edytowane przez skyrobin

minidsp SHD Studio; Nordost Thor; DAC Musetec MH-DA005; Octave V80; Dynaudio C1; 2xREL.

Jak pamiętam 11 watt u mego wuja z audio nota nie gorzej sobie radziły z audience 52 jak moje 30 watt, powiedziałbym prędzej że audio note radził sobie lepiej. Zresztą moc liczy się jak pamiętam do wartości zniekształceń THD 1% (dla jakiej częstotliwości ? 1khz ?) napięcie^2/ impedacja a wiadomo że lampa ma dużo większe zniekształcenia jak choćby tranzystor być może w różnych lampach ten 1% może być w zakresie 30% wzmocnienia a gdzie indziej 70% wzmocnienia. Jeżeli się mylę to proszę poprawić.

arcam 23t > synthesis ensemble el84 > excite x16 (mod.)

nie wiem jak się watty lampy liczy do tranzystora czy hybrydy, ale to 2x40W (8Ohm) Cayina jest w sam raz, i mniej by mogło emitom już nie wystarczać... po lepszym rozgrzaniu i osłuchaniu dźwięk się zdaje nieco poprawić, w każdym razie jest to jeden z lepszych jeśli nie najlepszy wzmak jaki słuchałem z emitami, drugi to naim, ale to jak na moj gust.... teraz się zastanowie jeszcze bo biorąc pod uwagę cenę, koszty energii, i baniek, to czy stac mnie wogóle na taki wydatek ;)

Nie są prostsze w ustawianiu tylko C1 mają po prostu łatwiejszy do wysterowania bas, który nie dominuje w mniejszych pokojach.

Dla mnie prostsze są w tym sensie, ze mają mniejszy głośnik nisko-średniotonowy, 17 cm nie 20cm a więc można je lekko pchnąć pod ścianę (1 m). Z S25 ten manewr nie wychodzi, potrzeba 1,5-2 m.

nie wiem jak się watty lampy liczy do tranzystora czy hybrydy, ale to 2x40W (8Ohm) Cayina jest w sam raz, i mniej by mogło emitom już nie wystarczać... po lepszym rozgrzaniu i osłuchaniu dźwięk się zdaje nieco poprawić, w każdym razie jest to jeden z lepszych jeśli nie najlepszy wzmak jaki słuchałem z emitami, drugi to naim, ale to jak na moj gust.... teraz się zastanowie jeszcze bo biorąc pod uwagę cenę, koszty energii, i baniek, to czy stac mnie wogóle na taki wydatek ;)

 

Jakie ma Pan źródło ? (odtwarzacz CD inne) .Wydajność prądowa Cayina A55TP jest spora .To równy wzmacniacz w brzmieniu ,pod równymi kolumnami i dobrym odtwarzaczem czy Daciem przekaz powinien być gładki . Koszt lamp nie jest wysoki (120-170 zł /szt lampa mocy ,30 -40 zł lampy wejściowe seryjne ,

nie wiem jak się watty lampy liczy do tranzystora czy hybrydy, ale to 2x40W (8Ohm) Cayina jest w sam raz, i mniej by mogło emitom już nie wystarczać... po lepszym rozgrzaniu i osłuchaniu dźwięk się zdaje nieco poprawić, w każdym razie jest to jeden z lepszych jeśli nie najlepszy wzmak jaki słuchałem z emitami, drugi to naim, ale to jak na moj gust.... teraz się zastanowie jeszcze bo biorąc pod uwagę cenę, koszty energii, i baniek, to czy stac mnie wogóle na taki wydatek ;)

Jak oceniasz naima po wzgledem brzmienia?

Dla mnie prostsze są w tym sensie, ze mają mniejszy głośnik nisko-średniotonowy, 17 cm nie 20cm a więc można je lekko pchnąć pod ścianę (1 m). Z S25 ten manewr nie wychodzi, potrzeba 1,5-2 m.

Zaintrygował mnie Pana wpis. Poważnie aż takie odległości są potrzebne od tylnej ściany w tych monitorach ? Myślałem o wypróbowaniu C1 u siebie pod Vickiem 237 ale za nic nie wykombinuję 1m przestrzeni za kolumną. Żona by mnie chyba zatłukła jak bym w salonie postawił kolumny w 1/3 salonu... Niestety 16m2 robi pewne ograniczenia. Obecnie pogrywam na Dali Mentor 6 i od ściany mam odsunięte jakieś 30 cm i bas kompletnie mi się nie wzbudza i ciekaw jestem właśnie co z monitorami od Dynaudio by się działo, w którą stronę by mi uciekło brzmienie.

 

Zaintrygował mnie Pana wpis. Poważnie aż takie odległości są potrzebne od tylnej ściany w tych monitorach ? Myślałem o wypróbowaniu C1 u siebie pod Vickiem 237 ale za nic nie wykombinuję 1m przestrzeni za kolumną. Żona by mnie chyba zatłukła jak bym w salonie postawił kolumny w 1/3 salonu... Niestety 16m2 robi pewne ograniczenia. Obecnie pogrywam na Dali Mentor 6 i od ściany mam odsunięte jakieś 30 cm i bas kompletnie mi się nie wzbudza i ciekaw jestem właśnie co z monitorami od Dynaudio by się działo, w którą stronę by mi uciekło brzmienie.

Moje C1 najlepiej grają ok. 130cm mierzone od tylnej ściany do głośnika wysokotonowego.

minidsp SHD Studio; Nordost Thor; DAC Musetec MH-DA005; Octave V80; Dynaudio C1; 2xREL.

To właściwie jedyny powód dla którego nie ma już u mnie S25, funkcjonalność pomieszczenia w którym grają...żona by mnie wyrzuciła.

Bez uprawiania teorii, posłuchaj u siebie i napisz jak wypadło, bo akustyka ważna jest a nóż się uda.

 

Moje C1 najlepiej grają ok. 130cm mierzone od tylnej ściany do głośnika wysokotonowego.

 

Zainwestujcie parę złotych w mikrofon umik1, zróbcie pomiar w docelowym pomieszczeniu i będziecie wiedzieć czy Wasze teorie mają sens...

Jakie ma Pan źródło ? (odtwarzacz CD inne)

 

dzięki za uwagi,arcam rplay, nie jest to mistrzostwo świata, ale nic lepszego nie kupię haha musiałbym zmieniać cały system i nie miałoby to nigdy końca :)

 

Jak oceniasz naima po wzgledem brzmienia?

 

W porównaniu do czegoś? naim odnoszę wrażenie że odrobinkę udaje ciepło lampy i jej miękkość, poza tym nieco wyrywny mocno punktualny angażuje troche jak jazda kolejką górską .. ładna dość detaliczna góra i środek gorsze niskie tony... za tą cenę jaką były 3200 lepszego wzmaka do dynaudio chyba nie kupisz ale teraz już podrożały, skonczyła się promocja :/

Miałem miec odsluch naima lecz nie doszlo do skutku- 5 si i xs2. Jezeli pradowo do emitow 5si daje radę to jestem zaskoczony

Edytowane przez McKrisu

Miałem miec odsluch naima lecz nie doszlo do skutku- 5 si i xs2. Jezeli pradowo do emitow 5si daje radę to jestem zaskoczony

 

moim zdaniem daje ale nie słyszałem nigdy wzmacniaczy typu hegel 100, 160, może jakiegoś xindaka w klasie a ale to inna bajka bo on grał tak że głowe urywało ;) powiem szczerze że słuchając na codzien na nad 326 nie znajduję aż takich dużych niedomagań prądowych, brakuje mi "tylko" detalu i bardziej zwartego basu, ale góra czyli wokale trabki fortepian chyba też gitary jest dla mnie za tą cenę i wyższą bezkonkurencyjna, może taki mam gust, nada 375 słuchałem tu była moc i detal ale zwartyego bas który był dla mnie priorytetem nie uświadczysz takie troche burczenie, naim gra na tyle punktualnie że tam niedostatków mocy nie wychwyciłem

...brakuje mi "tylko" detalu i bardziej zwartego basu, ale góra czyli wokale trabki fortepian chyba też gitary jest dla mnie za tą cenę i wyższą bezkonkurencyjna, może taki mam gust, nada 375 słuchałem tu była moc i detal ale zwartyego bas który był dla mnie priorytetem nie uświadczysz takie troche burczenie, naim gra na tyle punktualnie że tam niedostatków mocy nie wychwyciłem

Czysty detal i zwarty bas zapewnia wzmacniacz, który potrafi w pełni kontrolować membrany głośników. Żeby tak było potrzebujesz wydajny, wydolny wzmacniacz. Szczególnie z Dynaudio tego nie przeskoczysz.

Przerabiałem tandem dzielonkę Naima z Dynaudio i moim zdaniem nie jest to najszczęśliwsze towarzystwo. Naim gra punktualnie basem, ale z Dynaudio już nie jest tak różowo, jest zbyt miękko i monotonnie. Dynki potrzebują stalowego uchwytu na basie, bo będzie nudno. I to jest dobry kierunek.

Edytowane przez skyrobin

minidsp SHD Studio; Nordost Thor; DAC Musetec MH-DA005; Octave V80; Dynaudio C1; 2xREL.

Tylko jaki to jest wzmacniacz do Dynaudio? Z tego wszystkiego wylania sie tylko jeden obraz - baaardzo drogi... Chyba za bardzo chcemy zrobic z Dynaudio glosniki najlepsze do kazdego gatunku muzyki a tak pieknie to nie ma. Za duzo zmiennych, zrodlo, pomieszczenie, gatunki muzyczne, surowa barwa czy cukier... Chyba Rambo nie znajdziemy za naszego zywota jedynego slusznego wzorca pieca pod Dynie bo jeden bedzie szczwsliwy z Heedem a drugi z jakims 400 watowym klamotem wazacym 40kg.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Gość

(Konto usunięte)

Myślę że hegel nie bez powodu pasuje do dynek. Moim zdaniem im bardziej przejrzysty i neutralny tym lepszy. Nie ma sensu ich podciągać czy temperowac w jakimś zakresie tylko nakarmić watami aby rozwinęły skrzydła.

Tylko jaki to jest wzmacniacz do Dynaudio? Z tego wszystkiego wylania sie tylko jeden obraz - baaardzo drogi...

Nowy ? To na pewno.

jeden bedzie szczwsliwy z Heedem a drugi z jakims 400 watowym klamotem wazacym 40kg.

 

Tak jak na drodze. Jeden szcześliwy w 1.2 turbo benzyna a drugi z wolno ssącym 3.5 litra :)

<p>Proponuje w tym miejscu polaczyc dwa Kluby - Dynaudio i Hegla.... To taki SUCHAR na dobranoc heh, nawet pasuje do Hegla

Edytowane przez Adam 38

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Jak to mawia jeden uzytkownik forum - masz pan slusznego. Juz Q21 blysnelo na targach w tym roku i kazdemu "podobalo sie" polaczenie drogiego Hegla z Dynaudio.

ATC SCM7/HEGEL H95/CHORD QUTEST - REAL SOUND /// REGA ELEX MK4/B&W 607S3 - FUN

Myślę, że słowem kluczem w przypadku wzmacniacza napędzającego Dynaudio jest kontrola. Z niej wynika zróżnicowany bas, przejrzystość, możliwości dynamiczne nawet przy wysokich poziomach głośności, poprawna stereofonia wraz z wiarygodną iluzją sceny. Czyż nie tego każdy szuka? Natomiast w kwestii barwy to zależy już od indywidualnych preferencji słuchacza. W praktyce jednak trudno znaleźć wzmacniacz idealny w nie gorszącej cenie tj. łączący kontrolę i barwę jaka nam najbardziej pasuje. Wzmacniacze lampowe są pewnym rozwiązaniem i stosunkowo niekosztownym, bo te mocniejsze potrafią zapewnić kontrolę nad dynkami a poprzez wymianę lamp można dopasować barwę pod swój gust.

minidsp SHD Studio; Nordost Thor; DAC Musetec MH-DA005; Octave V80; Dynaudio C1; 2xREL.

Cześć.

Od kilku lat u mnie grają Dynaudio Special 25SE.

Zgadzam się poniekąd z każdą opinią na ich temat wygłoszoną w postach w ostatnich dwóch tygodniach. Poniekąd, ponieważ wyobrażam sobie, że rzeczywiście można było mieć doświadczenia z nimi takie, które wprost skłaniają do zaprezentowanych poglądów.

Chcę teraz od siebie napisać, że to są genialne kolumny.

Na początku napędzałem je Cambridge Audio 840 i było bardzo, bardzo dobrze.

Potem był mocniejszy tranzystor a teraz mocna lampa. Od początku ich posiadania mam tylko dużo satysfakcji. Ustawisz je dokładnie - odwdzięczą się w stereofonii. Dasz lepszy prąd - od razu usłyszysz poprawę sybilantów i zejście na basie. Bas. One mają możliwości w tym zakresie takie, jakich brak niejednej podłogówce. Mogę zagwarantować, że nie będziecie mieli powodów aby z zazdrością patrzeć na to jak nisko podłogówka schodzi na basie. Ja je ustawiłem tak jak proponowało Dynaudio. Na firmowych stendach wypełnionych śrutem ołowianym. Standy na kolcach, kolce na podkładkach z mosiądzu, kolumny na kolcach wkręconych w stendy. Tutaj nie ma żartów, warto dopracować szczegóły - te kolumny wszystko ukażą. Grają w salonie o powierzchni 35m2, 60cm od ścian bocznej i tylnej. Właśnie sobie słucham i ... jest pięknie, przepięknie.

Można je kupić używane poniżej 10 tyś zł i dopracowywać resztę toru w następnych latach, albo można kroczyć od kolumny do kolumny. I jedna droga jest fajna i druga też. Oczywiście testować wszystko u siebie i nic w ciemno i na podstawie rekomendacji. W ciemno i na podstawie rekomendacji to polecam Wam zadziałać w temacie stendów.

Dynki to wyjątkowe kolumny, jak przypasują to nie ma "zmiłuj się".

Pozdrawiam,

Edytowane przez Trab

SoTM SMS-200 / Lampizator DHT DAC / NAF 845+Amati / Cessaro Chopin  

Myślę że hegel nie bez powodu pasuje do dynek. Moim zdaniem im bardziej przejrzysty i neutralny tym lepszy. Nie ma sensu ich podciągać czy temperowac w jakimś zakresie tylko nakarmić watami aby rozwinęły skrzydła.

Pragnę kolegę przestrzec, bo wcale nie jest to gwarancją satysfakcjonującego brzmienia i różnica między teorią a praktyką jest taka, że w teorii nie ma różnicy między teorią a praktyką. W praktyce - jest ;) oczywiście ile gustów tyle połączeń i rodzajów prezentacji stąd moja uwaga, bo odsłuchiwałem u siebie Hegla H200 i H80 z Audience 42 i nie było to dla mnie synergiczne połączenie ani z jednym ani z drugim.. szybko wróciłem do mojego accu..

 

ps. tem MF6i to całkiem ciekawa oferta..

Edytowane przez kocurro

Denafrips Enyo 15th, Naim Supernait 2, Xavian Ambra Esclusiva

Gość

(Konto usunięte)

Mam czas a dokladnie kilka miesiecy po czym będę wybierał wzmak do 5-6 tyś pewnie z używek i na 90% kolumny to dynaudio(podstawki czy podłogowe też się sprawdzi) oddaje właśnie m20 ale bez konkretnego wzmocnienia nie mogę dużo o nich powiedzieć. Barwą jest super,góra aksamitna a bas jako taki jest ale czuje że można lepiej i dlatego sprawdzę m30-podlogowe ale po wymianie wzmaka.

@Trab

To postaw jeszcze pod mosiężnymi krążkami platformy kwarcowe. Być może się zdziwisz, szczególnie, że grasz na S25 :)

Do jakiej wysokości masz zasypany stand? (2/3, 3/4, 1/1 wysokości?) Czy to jest stand6?

minidsp SHD Studio; Nordost Thor; DAC Musetec MH-DA005; Octave V80; Dynaudio C1; 2xREL.

Tak, to jest stand 6, wypełniony do połowy ołowiem a potem ligniną.

Opisz jakie były Twoje spostrzeżenia po postawieniu na granicie. Czytałem różne opinie na temat wpływu tego elementu.

 

Jeszcze co do 25SE, rzeczywiście mają dziurę na średnicy. W efekcie brzmią jakby z włączonym loudness. To jest aspekt, który szczególnie daje się odczuć gdy słucha się innych kolumn typu Spendor. Ja jednak tę manierę zaakceptowałem. Tak, to jest ich słaby punkt. Jednak chcę też napisać, że ten kompromis akceptuję. Świadomie. To jest granie daleko inne niż Harbeth. W tym miejscu pozdrawiam Cię Mirku ( Miroslav ) . Mirek przesiadł się właśnie z 25 na herbatniki. I żyje. I ponoć jest mu calkiem dobrze ; )

Edytowane przez Trab

SoTM SMS-200 / Lampizator DHT DAC / NAF 845+Amati / Cessaro Chopin  

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.