Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  809 członków

Dynaudio Klub
IGNORED

Klub miłośników Dynaudio


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Piopio napisał:

Wszystkie są gorsze od KEF R3 Meta. 

Po co robić downgrade ?

A nie mają któreś z nich bardziej klarownej góry czy wyższej średnicy i nie są cieplejsze? Mam miejsce na dwa zestawy kolumn podstawkowych i być coś potestował nieco innego niż KEF R3 Meta. Najchętniej Contour i20, ale na razie nie pozwalają finanse.

31 minut temu, Songs for Pilots napisał:

A nie mają któreś z nich bardziej klarownej góry

Dobry żart 😉 Tylko berylowe lub diamentowe wysokotonowce będą miały lepszą górę. Ale to są już inne ceny. 

Jak sobie wyobrażasz ciepłe kolumny z klarowną górą ? To się wyklucza. 

Fanless PC + Roon ROCK -> WiFi -> Arcam SA30 (Gigawatt LC-2 mk2) DIRAC! -> QED Silver Anniversary XT -> Fyne Audio F500SP

6 godzin temu, Cameyo napisał:

Mam do sprzedania młode Dyńki Contour 20 w pięknym białym dębie - pierwszy właściciel.

https://www.olx.pl/d/oferta/dynaudio-contour-20-CID99-IDXAwgA.html

A czemu sprzedajesz? Miałem na testach i spodobały mi się, jaśniejsza niż w KEF R3 góra, dobra średnica i muskularny bas.
Jedynie nie pasuje mi ten kolor – ja albo czarne albo czarno-szare.

Zmiana, bo zachciało mi się wskoczyć na półkę wyżej. 

Odsłuch np. Focal Sopra 1 upewnił mnie, że te Dynaudio to naprawdę wspaniałe kolumny z gęstym graniem, świetnym i zróżnicowanym basem. Focale były krystalicznie szczegółówy, co momentami mi się podobało, ale miały tekturowy, mało zróżnicowany bas oraz wyłożyły się na orkiestrze czy metalu. 

ATC SCM50 też nie skłoniłyby mnie do zmiany Contourów. 

Dopiero Fyne Audio F1.8 zrobiły robotę.

W dniu 28.11.2023 o 09:46, Cameyo napisał:

Zmiana, bo zachciało mi się wskoczyć na półkę wyżej. 

Odsłuch np. Focal Sopra 1 upewnił mnie, że te Dynaudio to naprawdę wspaniałe kolumny z gęstym graniem, świetnym i zróżnicowanym basem. Focale były krystalicznie szczegółówy, co momentami mi się podobało, ale miały tekturowy, mało zróżnicowany bas oraz wyłożyły się na orkiestrze czy metalu. 

ATC SCM50 też nie skłoniłyby mnie do zmiany Contourów. 

Dopiero Fyne Audio F1.8 zrobiły robotę.

Trzy lata wstecz stałem przed wyborem monitorów. Przesłuchalem m.in. Contoury20 i też wybrałem F1.8. Zdecydowanie półka wyżej, choć do nowoczesnych wnętrz wygląd nieco kontrowersyjny i bardziej pasują Contoury.  Pozostalo przekonać kobietę. Sama zrozumiała gdy ich posluchała. Gratuluję wyboru.

Edytowane przez japs

W pełni się zgadzam z Tobą. Mnie akurat ta stolarka Fyne Audio do aktualnego wnętrza art deco leży idealnie.

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

4 minuty temu, RCD napisał:

Contour 20 nie można porównywać do Fyne 1.8, a do Confidence 20, czy C1

porównywać można, zwłaszcza jak Contour 20 jest punktem odniesienia 🙂 Natomiast masz rację, że odpowiednikiem ze stajni Dynaudio jest seria Confidence. 

Ja nie porównywałem. Cenowo F1.8 były wówczas nieznacznie drozsze od Contour. Mloda marka to i ceny były ciekawsze. Dopiero póżniej cennik oszalał.

Mam nadzieję, że nie zrobiłem jakiegoś dużego błędu – ale kupiłem Dynaudio Evoke 50. Słuchałem Contourów 30i i jednak bardzo brakowało mi tam basów.

Mam Yamahę R-N2000A i Marantza 40n, dadzą sobie radę z nimi? KEF R7 i B&W 703 spokojnie napędzają. Ale też myślę o ewentualnej wymianie Marantza na coś innego (mam z CD60) – co polecacie pod te głośniki?

evoke_50_08.jpg

2 minuty temu, RCD napisał:

Confidence 20 to cena już ponad 50tyś, kto to kupuje, mamy aż tyle milionerów w kraju.

No polska jest w czołówce jeśli chodzi o niskie zarobki w Europie, więc na pewno ktoś na tym musi zarabiać skoro gospodarka dobrze się trzyma, a na to wskazują wszystkie ratingi.

PS. Dopiero rozpocząłem czytać wątek na forum, ma 639 stron, a jestem na 7-tej, 2009-2010 rok 😉 

Mam nadzieję, że nie zrobiłem jakiegoś dużego błędu – ale kupiłem Dynaudio Evoke 50. Słuchałem Contourów 30i i jednak bardzo brakowało mi tam basów.
Mam Yamahę R-N2000A i Marantza 40n, dadzą sobie radę z nimi? KEF R7 i B&W 703 spokojnie napędzają. Ale też myślę o ewentualnej wymianie Marantza na coś innego (mam z CD60) – co polecacie pod te głośniki?
evoke_50_08.thumb.jpg.1e065254ed6210c6baaa1f74a96834ef.jpg
No polska jest w czołówce jeśli chodzi o niskie zarobki w Europie, więc na pewno ktoś na tym musi zarabiać skoro gospodarka dobrze się trzyma, a na to wskazują wszystkie ratingi.
PS. Dopiero rozpocząłem czytać wątek na forum, ma 639 stron, a jestem na 7-tej, 2009-2010 rok  
Jeżeli w Contourach brakowało basu, to chyba elektronika nie dawała rady. Bas w tej serii jest perfect :)

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

9 minut temu, Cameyo napisał:

Jeżeli w Contourach brakowało basu, to chyba elektronika nie dawała rady. Bas w tej serii jest perfect 🙂

No słuchałem na Marantzu 40n w Planecie Dźwięku. Ale z drugiej strony na OLX posiadacz tych samych Contourów 30i sprzedawał je także z powodu niskiego poziomu basu – zwłaszcza przy niższych głośnościach – a on tam miał w domu i Accuphase E-380 czy wyższy i McIntosha. Więc coś może być na rzeczy.
 

Edytowane przez Songs for Pilots

A.to nie jest tak, że grały Ci za chudo? Tzn. Jesteś pewien, że to kwestia poziomu basu? <80Hz.

Jeśli spojrzeć na ch-ki obu kolumn to C30 mają istotnie mniej basu niż Evoke50, ale evoke mają go absurdalnie dużo 😀 

Chudość dźwięku to mogłaby być implikacja raczej dolnej średnicy niż basu, a C30 brzmią chudo jak na dynaudio.

To jest akurat ciekawe, że gdy w zestawieniu Accuphase + Dynaudio coś nie gra (nie dziwota), to zawsze winne jest Dynaudio.

21 minut temu, JarlBjorn napisał:

To jest akurat ciekawe, że gdy w zestawieniu Accuphase + Dynaudio coś nie gra (nie dziwota), to zawsze winne jest Dynaudio.

A co byś polecał do Evoke 50? Czyli Accu średnie do Dynaudio? Z czego to może wynikać?

Gość

(Konto usunięte)
3 godziny temu, Songs for Pilots napisał:

A co byś polecał do Evoke 50? Czyli Accu średnie do Dynaudio? Z czego to może wynikać?

Wynika to z charakteru brzmienia obu i rodzaju techniki użytej-która to determinuje ów charakter.

Zestawie dwu elementów toru o przeciwnych charakterach będzie uzupełniać brzmienie zestawu w większym zakresie cech.

Zestawienie dwu o tych samych charakterach podkreśli ów charakter.

Osoby które interesują się audio wiedzą że Dyn i Accu z jednej stajni.

Btw. czasami to podkreślenie charakteru wypada fajnie bo przecież sprzętu będziemy słuchac tylko my i nasz specyficzny aparat słuchu, gust..itd.

Na jakiś konkurs czy wystawe to już trzeba celować w środek.

Więc co...a no lektura która podpowie co z jakiej stajni jest a później już tylko posłuchac i kupić lub dalej szukać.

 

34 minuty temu, sidru napisał:

Wynika to z charakteru brzmienia obu i rodzaju techniki użytej-która to determinuje ów charakter.

Zestawie dwu elementów toru o przeciwnych charakterach będzie uzupełniać brzmienie zestawu w większym zakresie cech.

Zestawienie dwu o tych samych charakterach podkreśli ów charakter.

Osoby które interesują się audio wiedzą że Dyn i Accu z jednej stajni.

Btw. czasami to podkreślenie charakteru wypada fajnie bo przecież sprzętu będziemy słuchac tylko my i nasz specyficzny aparat słuchu, gust..itd.

Na jakiś konkurs czy wystawe to już trzeba celować w środek.

Więc co...a no lektura która podpowie co z jakiej stajni jest a później już tylko posłuchac i kupić lub dalej szukać.

 

Ja to raczej mało wiedzy – za to niestety brzydkiego sprzętu nie kupię za nic w świecie. Projektowanie przemysłowe bardzo lubię i nic z tym nie zrobię. Stąd...

nie jestem jakimś wielkim fanem wyglądu wzmacniaczy marki HEGEL. Strasznie toporone to. No ale abstrajując już od tego – jak one się mają do Yamahy A-S1200/3200 jeśli chodzi o brzmienie? Hegel to mała firma (tak sami o sobie opowiadali na AVS), jak z serwisowaniem tego w Polsce – bo opinie są różne z tego co czytałem?

Rozumiem, żeby ocieplonego wzmaka nie łączyć z ciemnymi kolumnami, bo może być za dużo dobrobytu. To kumam. Ostatnio testowałem na KEF R7 i B&W 703 moje dwa wzmaniacze i dzielonego Accuphase – P260/C200L. Różnica nie była dla mnie zbyt duża między Yamahą R-N2000A a tym P260/C200L poza górą (delikatniejsza w Accuphase, ale to już dyskusyjne czy to lepiej czy gorzej niż Yamaha), więc tym tropem Yamaha może nie pasować do Evoków 50. Z drugiej strony – chyba wzmacniacze Yamahy nie uchodzą za ocieplone, raczej chłodne.

Nie powiem, podoba mi się także dzielony zestaw YAMAHAC-5000/M-5000. Pojawia się coraz częściej w dobrym stanie używany. Co o tym sądzicie – to może zagrać dobrze z Evoke?

Pewnie więc lepiej omijać firmę DENON (pojawiają się ładne są starsze dzielone) – to chyba także nieco ocieplone rzeczy? MARANTZ 40n też trochę ocieplony, wolę KEF R7 z Yamahą, więc pewnie podobnie może być z Evoke 50.

A jakieś integry LUXMANA? Znam tylko LX 33, ale nie słyszałem niczego z tych współczesnych rzeczy z wycieraczkami.

Skoro już pytam – o to wszystko. A co sądzicie o Rotel MICHI X3 czy X5? Jaką ten sprzęt ma sygnaturę?

Jedyne co mogę powiedzieć, że chyba odpuszczę serię Cambridge Audio Edge (nic co słyszałem z CA mi nie podchodziło, CXA81, Evo – ale doceniam projekt integry) i NAD M33 (nie mam przekonania do klasy D i komórki z przodu, choć wygląda to dość zgrabnie.

Z góry dziękuję za sugestie i odpowiedzi!

 

 

yamaha-c-m-5000_oppslag_57155-scaled.jpg

Aha – nie słuchałem NAIMa nidy – jak te Unity Star czy podobne mogą wypaść z Dynaudio?

Gość

(Konto usunięte)

@Songs for Pilots no nie taka mała, trochę słyszałeś już. Rotel to przeciwieństwo Dynaudio a o Heglu cwierkają że trafa buczą. Pytaj tu, nie poddawaj się, tu jest mnóstwo ludzi osłuchanych i wiedzą co do czego.

8 godzin temu, Songs for Pilots napisał:

Mam nadzieję, że nie zrobiłem jakiegoś dużego błędu – ale kupiłem Dynaudio Evoke 50. – co polecacie pod te głośniki?

 

@Songs for Pilots sam posiadam Dynaudio Evoke 50 i aktualnie spięte są z McIntosh MA252 oraz Chord Qutest. Między wzmacniaczem a DAC jest interconnect RCA AudioQuest Fire. Kolumny podłączone są Kimber Kable 8PR lub QED XT40i (w zależności od nastroju). Z bardziej rasowych kabli, które dobrze się spisywały, słuchałem Purist Audio Design Musaeus LR oraz AudioQuest Robin Hood Zero (nie mogłem się zdecydować i w końcu stwierdziłem, że zostanę przy Kimber Kable 8PR, bo zmiany były, ale żaden z nich nie dominował zdecydowanie nad pozostałymi; każdy miał trochę inny charakter). Za źródło robi macbook po USB albo Wiim Pro (jak leci gdzieś tam w tle, bo jednak Tidal po USB z macbooka brzmi  wg mnie lepiej).

Zanim zdecydowałem się na McIntosha to przesluchałem kilku innych wzmacniaczy i wrażenia opisałem w innym wątku:

oraz tutaj

 

17 godzin temu, Songs for Pilots napisał:

A co byś polecał do Evoke 50? Czyli Accu średnie do Dynaudio? Z czego to może wynikać?

Koniecznie sprawdź Naima. U mnie Evoke 30 napędza Naim Supernait 2. Słuchałem też z Supernaitem 3 i było tak samo dobrze. 

Nie wiem czy Evoke 50 zagra dobrze z Naimem, ale Evoke 30 i Supernait to dobre granie. Całe pasmo gra już od najniższych poziomów głośności.

Nie polecam Supernait 3 w parze do Evoke 50. Słuchałem i uważam, że jest to mdłe i nudne granie bez energii/wykopu na basie i bez życia na wysokich.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.